Salesonly Sverige AB jobb i Sundsvall

Hitta lediga jobb hos Salesonly Sverige AB i Sundsvall. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Sundsvall.

Sales representative till Tarkett AB

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Jul 2
Nu söker Tarkett en konsumentsäljare med placering i Sundsvall. Här bearbetar du våra befintliga kunder som är golvåterförsäljare, byggmaterialhandlare och färg- och interiörhandel samt grossist på ditt distrikt.

Om oss

Tarkett har tillverkat golv i Sverige sedan 1886 och marknadsför idag golv och vägg för såväl hemmiljö som design- och funktionslösningar för offentlig miljö. Produktsortimentet är mycket brett och inkluderar trägolv, laminatgolv, linoleumgolv, textilgolv, sportgolv, vinylgolv och väggmaterial för våtrum – alla i en mängd olika utföranden och med kompletterande tillbehör.

Med 34 produktionsenheter och ca 12 000 anställda i över 100 länder är Tarkett en av de största golvtillverkarna i världen. Tarkett arbetar med långsiktig hållbarhet enligt principerna för cirkulär ekonomi. Vi har en stark lokal förankring i Sverige och i Norden, tack vare våra fabriker i södra Sverige men också med en väl utbyggd sälj- och marknadsorganisation samt kundtjänst i de nordiska länderna. Tarkett är noterat på Euronext i Paris. För mer information, besök http://www.tarkett.se 

Om jobbet

I rollen som konsumentsäljare hos Tarkett erbjuds du ett utmanande jobb i en kreativ miljö. Du har till uppgift att presentera, marknadsföra och sälja Tarketts produkter och golvlösningar genom att kontinuerligt besöka golvåterförsäljare, byggmaterialhandlare och färg- och interiörhandel samt grossist på ditt distrikt och med en hög servicenivå, säkerställa att de har alla förutsättningar de behöver för att sälja Tarketts produkter. Vi ser helst att du utgår ifrån Sundsvall där vi har ett mindre kontor. Ditt distrikt kommer i huvudsak att innefatta Mellannorrland. Sundsvall upp till Umeå, Östersund och Gävle. Du blir en del av säljteamet i region nord/öst där du ansluter till fyra andra säljkollegor och du rapporterar till Teamlead Eva-Lotta Skinstad.

Vi erbjuder

Möjligheten att komma in ett företag med en öppen kultur och platt organisation där frihet och förtroende för medarbetaren präglar ledarskapet. Tarkett erbjuder även:

Att du blir en del av ett världsledande företag inom hållbarhet och recycling, där man arbetar med återbruk i alla led.
Stor frihet i rollen att utforma vardagen.
Globalt företag med globala utvecklingsmöjligheter.
Marknadsledande och starkt varumärke som öppnar dörrar.
Framåtlutat produktsortiment och framtidens försäljning.
Tjänstebil, förmånsscykel, kollektivavtal, friskvårdsbidrag mm.


För att läsa mer om hur det är att jobba hos oss, kika gärna på vår Karriärsida

Din profil

Det viktigaste är inte vad du HAR gjort utan vad du KAN göra tillsammans med oss! Hos oss är teamet viktigt, du är en naturlig lagspelare och tar dig an dina utmaningar med högt engagemang och positivitet. Du är serviceminded, handlingskraftig men samtidigt ödmjuk och prestigelös. Genom ett personligt och affärsmässigt engagemang skapar du rätt förutsättningar för att lyckas för både dig själv och teamet. Har du kunskap om hur byggbranschen och dess aktörer fungerar är det en fördel men det är inget krav. Viktigast är dina personliga egenskaper som vi lägger stor vikt vid och att du vill skapa framgång tillsammans med oss! Visst kan det låta som att vi söker en superperson? – Det gör vi också, men med rätt inställning och mindset kommer du trivas bra hos oss och ges mycket möjligheter. Det är starkt meriterande om du jobbat fältsäljare innan och är van att disponera din tid, dock inget krav.

Krav
Gymnasieutbildning
Van användare av Office-paketet, digitala plattformar och CRM-verktyg och förstår användarnyttan i det.
Du är en naturlig relationsbyggare
Van att strukturera och planera din tid.
Behärskar det engelska språket i tal och skrift. Flytande svenska är ett krav.
Är målinriktad med ett positivt mindset, kreativ och drivs av att utveckla affärer.
Möjlighet att resa med övernattningar i tjänsten.
B-körkort 


Kände du att det stod ditt namn på denna annonsen? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med senior rekryteringskonsult Johanna Nygren på SalesOnly. Önskas ytterligare information når du Johanna på johanna.nygren@salesonly.se med undantag för semester v 29-32. Vi kommer att intervjua för rollen i mitten av augusti - vänta dock inte med att söka rollen! Finns annonsen kvar så är den fortfarande sökbar! Vi ber dig ödmjuk att svara på urvalsfrågorna som ersätter det personliga brevet.Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen.

Ansök nu

Account Manager

Account manager
Läs mer Feb 12
Om bolaget och rollen:


Sensor Control Nordic AB är en oberoende leverantör av komponenter och system inom området industriautomation. Vårt kundfokus har vi lagt på medelstora och stora maskinbyggare. För att kunna erbjuda våra kunder absolut bästa service och support, har vi valt att utforma vårt produktsortiment baserat på våra kunders behov.

Vår vision är att bli Nordens ledande oberoende leverantör av komponenter och system till maskinbyggare. Vårt arbetsfält är hela Norden och Storbritannien. Basen ligger i Stockholm och lokalkontor finns i Malmö, Sundsvall, Tallinn, Helsingfors, Oslo, Walsall och Shanghai.

Nu söker vi en Account Manager till vårt kontor i Sundsvall. Vi har en stark närvaro i Norrland med många befintliga kunder och har sedan i somras ett kontor i Sundsvall som vi nu vill stärka upp med en ny kollega. Som Account Manager hos oss kommer du att arbeta med teknisk komponentförsäljning av bland annat givare och fotoceller till både nya och befintliga kunder inom kategorin maskinbyggare i distrikt Norrland.

Till din hjälp så har du en kollega på plats i Sundsvall, dessutom support inom marknad, teknik, produktspecialister samt innesäljare inom organisationen. Det är en proaktiv roll med mycket kundbesök, både digitala som fysiska. Det relativt stora distriktet gör att resor är vanligt förekommande och du får räkna med +30 övernattningar per år.

Vidare kommer du även att arbeta med:



Projektorienterad försäljning av OEM komponenter
Försäljning mot industri och maskinbyggare
Förhandling om avtal/kontrakt med kunder
Bearbeta nya och befintliga kunder
Självständigt hålla i säljprocessen från A-Ö
Säkerställa goda relationer och nöjda kunder


Vi söker dig som har:

Du har en bakgrund inom försäljning och har tidigare erfarenhet från komponentförsäljning. För att lyckas i rollen ser vi att du har ett genuint tekniskt intresse. Som person är du nyfiken på hur saker och ting hänger ihop och strävar hela tiden efter att utvecklas. I ditt arbete så är du strukturerad, proaktiv och förstår vikten av ett starkt självledarskap.



Du är van vid längre säljcyklar med flera beslutsfattare. I rollen krävs även att du har körkort B samt svenska och engelska i både tal och skrift. Vidare ser vi det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att samarbeta med internationella leverantörer. Du är en lagspelare som hela tiden strävar efter företagets bästa och trivs i miljöer där man firar sina kollegors framgång.



Vi erbjuder:


En unik möjlighet att utvecklas till en framgångsrik säljare i ett bolag i stark tillväxt.
En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter att utveckla dina tekniska kunskaper.
En platt organisation med högt i tak och frihet under ansvar.
Fina och moderna lokaler i Sundsvall.


Om du är en ambitiös person med ett brinnande intresse för teknik och försäljning, och tror att du har potential att bli en framgångsrik säljare inom industriautomation, alternativt om du har erfarenhet från innesäljarrollen och vill vidareutvecklas, skicka in din ansökan redan idag! Vi söker efter dig som vill växa tillsammans med oss och ta nästa steg i din karriär. Då vi eftersträvar mångfald och en jämlik arbetsplats, ser vi gärna kvinnliga sökanden.
Ansökan:

I denna rekrytering samarbetar vi med Per Sävje på SalesOnly.



För bästa kandidatupplevelse ber vi dig, i första steg, söka tjänsten. Om ansvarig rekryterare anser att du har en matchande profil kommer våra rekryterare, i nästa steg, ta kontakt med dig. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mejl då detta strider mot direktiven i GDPR. Urval, kandidatdialoger och digitalintervjuer sker löpande – varmt välkommen med din ansökan redan idag.



För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Om du har frågor eller funderingar om tjänsten, tveka inte att kontakta Per via per.savje@salesonly.se.

Ansök nu

Account Manager

Account manager
Läs mer Jan 9
Om bolaget och rollen:


Sensor Control Nordic AB är en oberoende leverantör av komponenter och system inom området industriautomation. Vårt kundfokus har vi lagt på medelstora och stora maskinbyggare. För att kunna erbjuda våra kunder absolut bästa service och support, har vi valt att utforma vårt produktsortiment baserat på våra kunders behov.

Vår vision är att bli Nordens ledande oberoende leverantör av komponenter och system till maskinbyggare. Vårt arbetsfält är hela Norden och Storbritannien. Basen ligger i Stockholm och lokalkontor finns i Malmö, Sundsvall, Tallinn, Helsingfors, Oslo, Walsall och Shanghai.

Nu söker vi en Account Manager till vårt kontor i Sundsvall. Vi har en stark närvaro i Norrland med många befintliga kunder och har sedan i somras ett kontor i Sundsvall som vi nu vill stärka upp med en ny kollega. Som Account Manager hos oss kommer du att arbeta med teknisk komponentförsäljning av bland annat givare och fotoceller till både nya och befintliga kunder inom kategorin maskinbyggare i distrikt Norrland.

Till din hjälp så har du en kollega på plats i Sundsvall, dessutom support inom marknad, teknik, produktspecialister samt innesäljare inom organisationen. Det är en proaktiv roll med mycket kundbesök, både digitala som fysiska. Det relativt stora distriktet gör att resor är vanligt förekommande och du får räkna med +30 övernattningar per år.

Vidare kommer du även att arbeta med:



Projektorienterad försäljning av OEM komponenter
Försäljning mot industri och maskinbyggare
Förhandling om avtal/kontrakt med kunder
Bearbeta nya och befintliga kunder
Självständigt hålla i säljprocessen från A-Ö
Säkerställa goda relationer och nöjda kunder


Vi söker dig som har:

Du har en bakgrund inom försäljning och har tidigare erfarenhet från komponentförsäljning. För att lyckas i rollen ser vi att du har ett genuint tekniskt intresse. Som person är du nyfiken på hur saker och ting hänger ihop och strävar hela tiden efter att utvecklas. I ditt arbete så är du strukturerad, proaktiv och förstår vikten av ett starkt självledarskap.



Du är van vid längre säljcyklar med flera beslutsfattare. I rollen krävs även att du har körkort B samt svenska och engelska i både tal och skrift. Vidare ser vi det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att samarbeta med internationella leverantörer. Du är en lagspelare som hela tiden strävar efter företagets bästa och trivs i miljöer där man firar sina kollegors framgång.



Vi erbjuder:


En unik möjlighet att utvecklas till en framgångsrik säljare i ett bolag i stark tillväxt.
En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter att utveckla dina tekniska kunskaper.
En platt organisation med högt i tak och frihet under ansvar.
Fina och moderna lokaler i Sundsvall.


Om du är en ambitiös person med ett brinnande intresse för teknik och försäljning, och tror att du har potential att bli en framgångsrik säljare inom industriautomation, alternativt om du har erfarenhet från innesäljarrollen och vill vidareutvecklas, skicka in din ansökan redan idag! Vi söker efter dig som vill växa tillsammans med oss och ta nästa steg i din karriär. Då vi eftersträvar mångfald och en jämlik arbetsplats, ser vi gärna kvinnliga sökanden.
Ansökan:

I denna rekrytering samarbetar vi med Per Sävje på SalesOnly.



För bästa kandidatupplevelse ber vi dig, i första steg, söka tjänsten. Om ansvarig rekryterare anser att du har en matchande profil kommer våra rekryterare, i nästa steg, ta kontakt med dig. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mejl då detta strider mot direktiven i GDPR. Urval, kandidatdialoger och digitalintervjuer sker löpande – varmt välkommen med din ansökan redan idag.



För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Om du har frågor eller funderingar om tjänsten, tveka inte att kontakta Per via per.savje@salesonly.se.

Ansök nu

Distriktsäljare till Luna

Utesäljare
Läs mer Sep 14
Luna Sverige AB söker en relationsorienterad, strukturerad och lösningsfokuserad Distriktsäljare till region norr / Sundsvall! Luna Group är en heltäckande leverantör av högkvalitativa verktyg, maskiner och förnödenheter för professionellt bruk till industri, byggsektor, auto och offentlig förvaltning.

OM TJÄNSTEN
Som Distriktsäljare har du ansvar för ditt distrikts försäljning och resultat. Du utbildar och engagerar dina kunder / återförsäljare för att uppnå och överträffa personlig budget. Vidare innebär tjänsten att du med ett tydligt självledarskap och engagerat affärsmannaskap utvecklar försäljningen inom distriktet som utgår från Sundsvall som huvudort.

Du ansvarar för din kund- och säljplanering, prisstrategier, offertförfarande, implementering och uppföljning, samt för att proaktivt bearbeta befintliga och nya kunder; Återförsäljare inom bygg och industri. Du träffar även slutkunder tillsammans med leverantörer och ÅF-kanaler.

Lunas HK är i Alingsås och du utgår från ditt hemmakontor som troligen finns i Sundsvall. I tjänsten ingår en hel del resor, då kundbearbetning primärt sker via fysiska möten hos dina kunder i hela distriktet som utgår från Sundsvall som huvudort om möjligt och gränsar norrut; Ö-vik, Härnösand, Kramfors och upp mot Umeå, samt söderut; Hudiksvall, Söderhamn och inåt landet; Bollnäs och upp mot Ljusdal, Sveg, Vemdalen Östersund, Strömsund Sollefteå och ut mot kusten igen.

Du rapporterar till Andreas Franzén, Försäljningschef Sverige och till ditt stöd har du i Luna Sverige ett dedikerat innesäljteam, kundadministration, retur och reklamation, ett marknadsteam som förutom operativa marknadsuppgifter också ansvarar för butiksbyggnation samt central sälj- och prissupport.

Ansvars- och arbetsuppgifter i korthet:

Kund- och säljplanering.
Bearbeta och utveckla marknaden i region norr.
Proaktivt bearbeta samt regelbundet besöka befintliga och nya återförsäljare.
Offertförfarande inkl uppföljning.
Prisstrategier med implementering och uppföljning.
Ta fram kundanpassade koncept och produkterbjudande.
Delta på lokala kundevent.
Utbilda och inspirera kunder.

OM DIG – EGENSKAPER & ERFARENHETER

För att vi ska trivas med varandra och tillsammans skapa Sveriges starkaste leverantör av verktyg för professionellt bruk inom bygg och industri, ser vi att du är en fena på att bygga goda kundrelationer, samt att du har viljan och en självklar förmåga att leda, planera, prioritera och följa upp ditt säljarbete. Det är starkt meriterande om du har ett värdefullt nätverk inom branschen och att du tidigare arbetat med försäljning gentemot ÅF / bygg och industri.

Som person ser vi att du är inspirerande, öppensinnad, positiv, lyhörd, måldriven, strukturerad och genuint intresserad av att förstå dina kunders utmaningar, samt att du har kunskap och vilja att finna lösningar och koncept som bidrar till dina kunders attraktionskraft och lönsamhet.

ANSÖKAN
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa på mejl alt sms: kajsa.sanden@salesonly.se / +46 735216531. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande och intervjuer sker under vecka 40-41. Varmt välkommen!

OM LUNA
Luna Group är en heltäckande leverantör av högkvalitativa verktyg, maskiner och förnödenheter för professionellt bruk till industri, byggsektor, auto och offentlig förvaltning.

Vår affärsidé är att förse våra kunder med verktyg och förnödenheter på ett sätt som bidrar till att de får bättre flyt i sin verksamhet och ökar sin lönsamhet. Vi gör det genom att hjälpa våra kunder med att kapa kostnader för logistik och administration, vi utbildar och ger support i allt från sälj och produkt till digitalisering och vi gör professionella urval och förhandlar priser på över 100 000 produkter bland fler än 500 varumärken.

Luna Group har närvaro i 20 länder och en årlig omsättning på cirka 1500 MSEK. 2017 firade Luna 100 år som aktör i branschen. Läs mer om oss på www.luna.se

Ansök nu

Account Manager till Sundsvall

Account manager
Läs mer Maj 8
SSG samlar svensk industri och skapar standardiserade tjänster för att göra industrin mer säker effektiv och hållbar. I över 60 års tid har några av svensk industris främsta experter samverkat i våra kommittéer för att hitta gemensamma lösningar på gemensamma problem, lösningar som SSG förverkligar. Resultat är ett brett utbud av tjänster, standarder och kurser för anläggningar, entreprenörer och leverantörer.

SSG är i stark tillväxt och våra ambitioner är höga. Vi arbetar för en breddning av våra erbjudanden på en internationell marknad, där vi ser både tillväxtpotential och möjligheter till förvärv. Våra fokusområden är arbetsmiljö, hållbarhet och digitalisering där moderna arbetsmetoder och digital teknik lägger grunden för nya tjänster som gör internationell industri konkurrenskraftig.

På huvudkontoret i Sundsvall arbetar cirka 80 personer och vi finns även representerade i Stockholm, Göteborg, Helsingfors och Reykjavik. SSG – Setting new standards.

Vi expanderar nu vårt team med en Account Manager, placering i Sundsvall med omnejd. Som en del i våra tillväxtplaner ingår att bredda vår kundbas i Mellansverige, och vi hoppas att du är intresserad av att vara med på denna resa.

Om tjänsten:

I tjänsten ingår att bearbeta och skapa en dialog med företag som har produktion / industriverksamhet från Gävle och norrut i Sverige. Du kommer att marknadsföra och sälja SSG:s hela tjänsteportfölj med fokus på våra produkter Standarder, Leveranskontraktet (inköp – upphandling) och Produktdatabasen (reservdelshantering – masterdata. Läs gärna mer om våra tjänster på www.ssgsolutions.com.

Du kommer att arbeta med både merförsäljning (prospects) till befintliga SSG kunder och nykundsförsäljning (leads). Till din hjälp finns kollegorna inom försäljningsorganisationen samt övriga resurser såsom produktchefer och support på huvudkontoret i Sundsvall. Du har även säljkollegor i Göteborg, Norrköping och Stockholm. Vi håller också på att rekrytera en ny kollega till Jönköpingsområdet.

Du deltar i avdelningens gemensamma arbete och blir en del av ett team som trivs ihop och har löpande möten och avstämningar. I teamet ingår totalt 8 kollegor. Målet för oss är att våra kunder har nytta av våra tjänster och därmed erhåller värde genom bra lösningar. Genom vår gemensamma säljstrategi, kommer du att vara med och bidra till detta!

Övrigt:

Det geografiska område som du skall bearbeta är från Gävle och norrut.
I tjänsten ingår resor och en del övernattningar. Tjänstebil ingår så du behöver körkort.
Du har tillgång till SSG:s kontor i Sundsvall alternativt hemmakontor på annan ort.


Om dig:

Den vi söker skall framför allt sälja våra produkter av produktionsteknisk natur så för att lyckas i denna roll har du antagligen en bakgrund inom teknik, på ett produktionsinriktat företag, troligtvis som en teknisk säljare.

Att ta kontakt med kunder kommer naturligt för dig och du har en förmåga att söka upp, skapa kontakt och avsluta affärer, både med existerande och nya kunder. Mer formellt ser vi att du har:

Dokumenterad försäljningsvana med goda resultat.
Ett eget driv samtidigt som du trivs med att arbeta i team med dina kollegor.
Troligtvis boende i Sundsvall med omnejd. Vi är dock öppna för andra placeringsorter.
Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Utmärkt kunskap i MS Office.
Sinne för affärer och affärstaktik.
Utmärkt skriv-, layout- och presentationsförmåga.
Stark förmåga att planera (tidsmässigt) och prioritera.


 Meriterande för tjänsten:

Erfarenhet från att ha arbetat på industriföretag / producerande företag.
Relevant eftergymnasial utbildning, med en teknisk inriktning.


Vi erbjuder:

Välkommen att följa med på vår resa framåt med stora tillväxtmöjligheter och vårt goda renommé på marknaden. SSG är just nu inne i en spännande investeringsperiod, som du får vara med på. Många av våra befintliga och nya tjänster är digitaliserade lösningar, vilket gör att de lättare skapar värde för våra kunder. Du kommer att bidra till SSG:s utveckling och försäljningsmål. Utöver detta ingår också:

Individuell lönesättning och vinstdelning till alla anställda.
Tjänstebil. Körkort ett krav.
Friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.
Privatvårdsförsäkring, sjukförsäkring och hälsoförsäkring.
Satsning på ledar- och medarbetarutveckling.
Sommartid - en timmes kortare arbetsdag under sommarmånaderna.
Pension (ITP1 samt flexpension), kollektivavtal samt möjlighet till löneväxling.


Välkommen till en försäljningsavdelning som har en god teamanda och gemenskap, med starka ägare vilket borgar för en trygg anställning!

Ansökan:

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringens slut. Så skicka in din ansökan redan idag!

I denna rekrytering samarbetar vi med Per Sävje på SalesOnly. För att du som kandidat skall få bästa möjliga kandidatupplevelse, ber vi dig ödmjukt att söka tjänsten i ett första steg så kommer ansvarig rekryterare ta kontakt med dig om du har en matchande profil för tjänsten. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mejl då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Om du har frågor eller funderingar om tjänsten, tveka inte att kontakta Per på 076-000 18 22 eller per.savje@salesonly.se

Ansök nu

Account Manager

Account manager
Läs mer Mar 27
Sensor Control Nordic AB är en oberoende leverantör av komponenter och system inom området industriautomation. Vårt kundfokus har vi lagt på medelstora och stora maskinbyggare. För att kunna erbjuda våra kunder absolut bästa service och support, har vi valt att utforma vårt produktsortiment baserat på våra kunders behov.

Vår vision är att bli Nordens ledande oberoende leverantör av komponenter och system till maskinbyggare. Vårt arbetsfält är hela Norden och Storbritannien. Basen ligger i Stockholm och lokalkontor finns i Malmö, Tallinn, Helsingfors, Oslo, Walsall och Shanghai.


Om rollen:



Nu söker vi en Account Manager till vår nya satsning i Sundsvall. Vi har en stark närvaro i Norrland med många befintliga kunder och ska nu ta nästa steg och öppna upp ett kontor i Sundsvall. Som Account Manager hos oss kommer du att arbeta med teknisk komponentförsäljning av bland annat givare och fotoceller till både nya och befintliga kunder inom kategorin maskinbyggare i distrikt Norrland. Till din hjälp så har du teknisk support, produktspecialister samt innesäljare. Det är en proaktiv roll med mycket kundbesök, både digitala som fysiska. Det relativt stora distriktet gör att resor är vanligt förekommande och du får räkna med ca 30-35 övernattningar per år.

Vidare kommer du även att arbeta med:



Projektorienterad försäljning av OEM komponenter
Försäljning mot industri och maskinbyggare
Förhandling om avtal/kontrakt med kunder
Bearbeta nya och befintliga kunder
Självständigt hålla i säljprocessen från A-Ö
Säkerställa goda relationer och nöjda kunder


Om dig:

För att lyckas i rollen ser vi att du har ett genuint tekniskt intresse. Som person är du nyfiken på hur saker och ting hänger ihop och strävar hela tiden efter att utvecklas. I ditt arbete så är du strukturerad, proaktiv och förstår vikten av ett starkt självledarskap. Du är en lagspelare som hela tiden strävar efter företagets bästa och trivs i miljöer där man firar sina kollegors framgång.



Du har en bakgrund inom försäljning och har tidigare erfarenhet från komponentförsäljning, gärna inom fordonsindustrin. Du är van vid längre säljcyklar med flera beslutsfattare. I rollen krävs även att du har körkort B samt svenska och engelska i både tal och skrift.

Vidare ser vi det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att samarbeta med internationella leverantörer.



Vi erbjuder:


På Sensor Control Nordic är vi stolta över att vara ett tillväxtbolag med en härlig arbetsmiljö. Vi erbjuder dig en arbetsplats med högt i tak och frihet under ansvar. Du styr själv över ditt arbete och ansvar för dina egna processer och har mandat att fatta beslut. Vi erbjuder även ett stöttande och coachande ledarskap och ett klimat där vi firar varandras framgångar.



Har du vad som krävs för att lyckas i rollen? skicka in din ansökan redan idag! Vi söker efter dig som vill växa tillsammans med oss och ta nästa steg i din karriär. Då vi eftersträvar mångfald och en jämlik arbetsplats, ser vi gärna kvinnliga sökanden.
Ansökan:



I denna rekrytering samarbetar vi med Per Sävje och Mikael Majoros på SalesOnly.



För bästa kandidatupplevelse ber vi dig, i första steg, söka tjänsten. Om ansvarig rekryterare anser att du har en matchande profil kommer våra rekryterare, i nästa steg, ta kontakt med dig. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mejl då detta strider mot direktiven i GDPR. Urval, kandidatdialoger och digitalintervjuer sker löpande – varmt välkommen med din ansökan redan idag.



För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Om du har frågor eller funderingar om tjänsten, tveka inte att kontakta Mikael via mikael.majoros@salesonly.se eller Per via per.savje@salesonly.se

Ansök nu

Account Manager till Sundsvall

Account manager
Läs mer Mar 22
SSG samlar svensk industri och skapar standardiserade tjänster för att göra industrin mer säker effektiv och hållbar. I över 60 års tid har några av svensk industris främsta experter samverkat i våra kommittéer för att hitta gemensamma lösningar på gemensamma problem, lösningar som SSG förverkligar. Resultat är ett brett utbud av tjänster, standarder och kurser för anläggningar, entreprenörer och leverantörer.

SSG är i stark tillväxt och våra ambitioner är höga. Vi arbetar för en breddning av våra erbjudanden på en internationell marknad, där vi ser både tillväxtpotential och möjligheter till förvärv. Våra fokusområden är arbetsmiljö, hållbarhet och digitalisering där moderna arbetsmetoder och digital teknik lägger grunden för nya tjänster som gör internationell industri konkurrenskraftig.

På huvudkontoret i Sundsvall arbetar cirka 80 personer och vi finns även representerade i Stockholm, Göteborg, Helsingfors och Reykjavik. SSG – Setting new standards.

Vi expanderar nu vårt team med en Account Manager, placering i Sundsvall med omnejd. Som en del i våra tillväxtplaner ingår att bredda vår kundbas i Mellansverige, och vi hoppas att du är intresserad av att vara med på denna resa.

Om tjänsten:

I tjänsten ingår att bearbeta och skapa en dialog med företag som har produktion / industriverksamhet från Gävle och norrut i Sverige. Du kommer att marknadsföra och sälja SSG:s hela tjänsteportfölj med fokus på våra produkter Standarder, Leveranskontraktet (inköp – upphandling) och Produktdatabasen (reservdelshantering – masterdata. Läs gärna mer om våra tjänster på www.ssgsolutions.com.

Du kommer att arbeta med både merförsäljning (prospects) till befintliga SSG kunder och nykundsförsäljning (leads). Till din hjälp finns kollegorna inom försäljningsorganisationen samt övriga resurser såsom produktchefer och support på huvudkontoret i Sundsvall. Du har även säljkollegor i Göteborg, Norrköping och Stockholm. Vi håller också på att rekrytera en ny kollega till Jönköpingsområdet.

Du deltar i avdelningens gemensamma arbete och blir en del av ett team som trivs ihop och har löpande möten och avstämningar. I teamet ingår totalt 8 kollegor. Målet för oss är att våra kunder har nytta av våra tjänster och därmed erhåller värde genom bra lösningar. Genom vår gemensamma säljstrategi, kommer du att vara med och bidra till detta!

Övrigt:

Det geografiska område som du skall bearbeta är från Gävle och norrut.
I tjänsten ingår resor och en del övernattningar. Tjänstebil ingår så du behöver körkort.
Du har tillgång till SSG:s kontor i Sundsvall alternativt hemmakontor på annan ort.


Om dig:

Den vi söker skall framför allt sälja våra produkter av produktionsteknisk natur så för att lyckas i denna roll har du antagligen en bakgrund inom teknik, på ett produktionsinriktat företag, troligtvis som en teknisk säljare.

Att ta kontakt med kunder kommer naturligt för dig och du har en förmåga att söka upp, skapa kontakt och avsluta affärer, både med existerande och nya kunder. Mer formellt ser vi att du har:

Dokumenterad försäljningsvana med goda resultat.
Ett eget driv samtidigt som du trivs med att arbeta i team med dina kollegor.
Troligtvis boende i Sundsvall med omnejd. Vi är dock öppna för andra placeringsorter.
Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Utmärkt kunskap i MS Office.
Sinne för affärer och affärstaktik.
Utmärkt skriv-, layout- och presentationsförmåga.
Stark förmåga att planera (tidsmässigt) och prioritera.


 Meriterande för tjänsten:

Erfarenhet från att ha arbetat på industriföretag / producerande företag.
Relevant eftergymnasial utbildning, med en teknisk inriktning.


Vi erbjuder:

Välkommen att följa med på vår resa framåt med stora tillväxtmöjligheter och vårt goda renommé på marknaden. SSG är just nu inne i en spännande investeringsperiod, som du får vara med på. Många av våra befintliga och nya tjänster är digitaliserade lösningar, vilket gör att de lättare skapar värde för våra kunder. Du kommer att bidra till SSG:s utveckling och försäljningsmål. Utöver detta ingår också:

Individuell lönesättning och vinstdelning till alla anställda.
Tjänstebil. Körkort ett krav.
Friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.
Privatvårdsförsäkring, sjukförsäkring och hälsoförsäkring.
Satsning på ledar- och medarbetarutveckling.
Sommartid - en timmes kortare arbetsdag under sommarmånaderna.
Pension (ITP1 samt flexpension), kollektivavtal samt möjlighet till löneväxling.


Välkommen till en försäljningsavdelning som har en god teamanda och gemenskap, med starka ägare vilket borgar för en trygg anställning!

Ansökan:

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringens slut. Så skicka in din ansökan redan idag!

I denna rekrytering samarbetar vi med Per Sävje på SalesOnly. För att du som kandidat skall få bästa möjliga kandidatupplevelse, ber vi dig ödmjukt att söka tjänsten i ett första steg så kommer ansvarig rekryterare ta kontakt med dig om du har en matchande profil för tjänsten. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mejl då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Om du har frågor eller funderingar om tjänsten, tveka inte att kontakta Per på 076-000 18 22 eller per.savje@salesonly.se

Ansök nu

Account Manager till Sundsvall

Account manager
Läs mer Jan 30
SSG samlar svensk industri och skapar standardiserade tjänster för att göra industrin mer säker effektiv och hållbar. I över 60 års tid har några av svensk industris främsta experter samverkat i våra kommittéer för att hitta gemensamma lösningar på gemensamma problem, lösningar som SSG förverkligar. Resultat är ett brett utbud av tjänster, standarder och kurser för anläggningar, entreprenörer och leverantörer.

SSG är i stark tillväxt och våra ambitioner är höga. Vi arbetar för en breddning av våra erbjudanden på en internationell marknad, där vi ser både tillväxtpotential och möjligheter till förvärv. Våra fokusområden är arbetsmiljö, hållbarhet och digitalisering där moderna arbetsmetoder och digital teknik lägger grunden för nya tjänster som gör internationell industri konkurrenskraftig.

På huvudkontoret i Sundsvall arbetar cirka 80 personer och vi finns även representerade i Stockholm, Göteborg, Helsingfors och Reykjavik. SSG – Setting new standards.

Vi expanderar nu vårt team med en Account Manager, placering i Sundsvall med omnejd. Som en del i våra tillväxtplaner ingår att bredda vår kundbas i Mellansverige, och vi hoppas att du är intresserad av att vara med på denna resa.

Om tjänsten:

I tjänsten ingår att bearbeta och skapa en dialog med företag som har produktion / industriverksamhet från Gävle och norrut i Sverige. Du kommer att marknadsföra och sälja SSG:s hela tjänsteportfölj med fokus på våra produkter Standarder, Leveranskontraktet (inköp – upphandling) och Produktdatabasen (reservdelshantering – masterdata. Läs gärna mer om våra tjänster på www.ssgsolutions.com.

Du kommer att arbeta med både merförsäljning (prospects) till befintliga SSG kunder och nykundsförsäljning (leads). Till din hjälp finns kollegorna inom försäljningsorganisationen samt övriga resurser såsom produktchefer och support på huvudkontoret i Sundsvall. Du har även säljkollegor i Göteborg, Norrköping och Stockholm. Vi håller också på att rekrytera en ny kollega till Jönköpingsområdet.

Du deltar i avdelningens gemensamma arbete och blir en del av ett team som trivs ihop och har löpande möten och avstämningar. I teamet ingår totalt 8 kollegor. Målet för oss är att våra kunder har nytta av våra tjänster och därmed erhåller värde genom bra lösningar. Genom vår gemensamma säljstrategi, kommer du att vara med och bidra till detta!

Övrigt:

Det geografiska område som du skall bearbeta är från Gävle och norrut.
I tjänsten ingår resor och en del övernattningar. Tjänstebil ingår så du behöver körkort.
Du har tillgång till SSG:s kontor i Sundsvall alternativt hemmakontor på annan ort.


Om dig:

Den vi söker skall framför allt sälja våra produkter av produktionsteknisk natur så för att lyckas i denna roll har du antagligen en bakgrund inom teknik, på ett produktionsinriktat företag, troligtvis som en teknisk säljare.

Att ta kontakt med kunder kommer naturligt för dig och du har en förmåga att söka upp, skapa kontakt och avsluta affärer, både med existerande och nya kunder. Mer formellt ser vi att du har:

Dokumenterad försäljningsvana med goda resultat.
Ett eget driv samtidigt som du trivs med att arbeta i team med dina kollegor.
Troligtvis boende i Sundsvall med omnejd. Vi är dock öppna för andra placeringsorter.
Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Utmärkt kunskap i MS Office.
Sinne för affärer och affärstaktik.
Utmärkt skriv-, layout- och presentationsförmåga.
Stark förmåga att planera (tidsmässigt) och prioritera.


 Meriterande för tjänsten:

Erfarenhet från att ha arbetat på industriföretag / producerande företag.
Relevant eftergymnasial utbildning, med en teknisk inriktning.


Vi erbjuder:

Välkommen att följa med på vår resa framåt med stora tillväxtmöjligheter och vårt goda renommé på marknaden. SSG är just nu inne i en spännande investeringsperiod, som du får vara med på. Många av våra befintliga och nya tjänster är digitaliserade lösningar, vilket gör att de lättare skapar värde för våra kunder. Du kommer att bidra till SSG:s utveckling och försäljningsmål. Utöver detta ingår också:

Individuell lönesättning och vinstdelning till alla anställda.
Tjänstebil. Körkort ett krav.
Friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.
Privatvårdsförsäkring, sjukförsäkring och hälsoförsäkring.
Satsning på ledar- och medarbetarutveckling.
Sommartid - en timmes kortare arbetsdag under sommarmånaderna.
Pension (ITP1 samt flexpension), kollektivavtal samt möjlighet till löneväxling.


Välkommen till en försäljningsavdelning som har en god teamanda och gemenskap, med starka ägare vilket borgar för en trygg anställning!

Ansökan:

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringens slut. Så skicka in din ansökan redan idag!

I denna rekrytering samarbetar vi med Per Sävje på SalesOnly. För att du som kandidat skall få bästa möjliga kandidatupplevelse, ber vi dig ödmjukt att söka tjänsten i ett första steg så kommer ansvarig rekryterare ta kontakt med dig om du har en matchande profil för tjänsten. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mejl då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Om du har frågor eller funderingar om tjänsten, tveka inte att kontakta Per på 076-000 18 22 eller per.savje@salesonly.se

Ansök nu

Projektsäljare till ArcelorMittal

Account manager
Läs mer Jan 2
ArcelorMittal Construction - Marknadsledande aktör inom byggplåtsprodukter söker nu en Projektsäljare med byggteknisk kompetens och erfarenhet från byggentreprenad - gärna från teknisk fasad- och takkonstruktion. ArcelorMittal i Sverige är familjärt företag med huvudkontor i Karlstad och med fokus på bästa design och byggtekniska lösning för kund.

Företagets varumärken är erkänt starka och omfattar ett mycket brett sortiment av tunnplåtsprodukter, paneler och balk för byggbranschen. Produktionen finns på flera orter i Sverige där stål förädlas till innovativa totallösningar för takplåt, fasadplåt och vattenavrinning.

OM ROLLEN - ANSVAR & ARBETSUPPGIFTER
Som teknisk Projektsäljare inom ArcelorMittals affärsområde Projekt; kommer du huvudsakligen att arbeta mot montagefirmor och byggentreprenörer, men även andra intressenter i byggprocessen kan omfattas. I din roll förväntas du utveckla värdet på din kundportfölj med befintliga trogna kunder och självklart även addera nya prospekt.

Rollen som byggteknisk Projektsäljare innebär att vara konsultativ och att projektleda kunden och affären från start till mål. Konkret spenderas arbetsdagen delvis från ditt kontor med offert, kalkylerings-, beräknings-, ritnings- och planeringsarbete, samt delvis i kunddialog med ett rådgivande och lösningsinriktat försäljningsarbete.

För att trivas och lyckas med rollen så krävs väl utvecklad planeringsförmåga, struktur, stor noggrannhet och mycket god byggteknisk kompetens. Tjänsten och vårt erbjudande innebär att du, precis som vi brinner för att hjälpa kunder genom att vara konsultativ, snabb och effektiv, samt lösnings- och serviceorienterad.

Det geografiska ansvarsområdet kan diskuteras, då vi starkt värdesätter rätt person för rollen. Men vi ser med fördel att din hemvist återfinns i landets södra delar alternativt i Norrland, där vi i dagsläget ser att vi behöver öka vår service och kundnärvaro. Resor i tjänsten förkommer, sannolikt upptill 30 resdagar per år och arbetstiden kan självklart variera under året.

KOMPETENSER & ERFARENHETER
Goda byggtekniska kunskaper om byggprocess, samt förmåga att tolka ritningar, kalkylera mm.
God erfarenhet av försäljning och att ansvara för kundkontakter, offert- och kontraktsskrivning.
Gärna tidigare erfarenhet från projektledning inom bygg.
Minst gymnasial byggteknisk inriktning, alternativt förvärvad erfarenhet som bedöms likvärdig.
Talar och skriver svenska problemfritt samt behärskar engelska i tal och skrift.
Goda kunskaper i MS Office, samt erfarenhet att arbeta i affärssystem.
Kunskaper i ritningsstödjande programvara är meriterande.
Erfarenhet från byggstål / plåt är starkt meriterande.

PERSONLIGHET & ENGAGEMANG

Som person är du en uppskattad säljare, samt positiv och hjälpsam kollega som ser vinning och glädje i att samarbeta. Du är trygg i dig själv och har en förmåga att lösa problem på ett engagerat sätt. Dina kunder upplever dig som genuint intresserad, affärsmässig, ansvarsfull, samt kvalitets- och resultatdriven. Du trivs i en miljö med högt tempo och variation. Vi sätter stort värde på din förmåga att upprätthålla goda relationer med kunder och kollegor.

VI ERBJUDER
ArcelorMittal erbjuder ett spännande jobb hos ett världsledande stålbolag med ett stort utbud av byggprodukter från verk i Skandinavien och Europa. Inom koncernen erbjuds möjligheter att utveckla sig inom olika områden samt möjligheter till en karriär utanför Sverige. Vi växer ansvarsfullt och kommer att utveckla vår verksamhet i hög takt under kommande år där vi söker dig som vill vara med och bidra till vår framgång.

KONTAKT & ANSÖKAN
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Vi frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa via sms 0735-21 65 31 eller via mail: kajsa.sanden@salesonly.se. Urval sker löpande och intervjuer sker under vecka 1–3 år 2023. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Varmt välkommen med ansökan och svara väldigt gärna på ansökningsfrågorna, utöver bifoagat CV samt länk till din LinkedIn profil - TACK!

OM ARCELORMITTAL

ArcelorMittal Construction Sverige AB erbjuder tunnplåtsprodukter, paneler och balk för byggbranschen. I våra moderna produktionsanläggningar i Karlstad, Sveg och Kungshamn vidareförädlas stål från i huvudsak vårt moderbolag till innovativa totallösningar för takplåt, fasadplåt och vattenavrinning.

Läs mer på ArcelorMittals erbjudande här: Takplåt, väggplåt, vattenavrinning och paneler | ArcelorMittal Projekt

Ansök nu

Distriktsäljare VA Norrland Wavin

Utesäljare
Läs mer Nov 30
Wavin är en innovativ leverantör av lösningar för bygg- och infrastruktur över hela världen. Uppbackade av över 60 års expertis är vi inriktade på att hantera några av världens största utmaningar: vattenförsörjning, sanitet, klimatbeständiga städer och effektivt byggande.

Wavin fokuserar på att skapa en positiv förändring i världen och vår passion är att bygga beständiga och älskvärda platser. Vi samarbetar med ledare, ingenjörer, konsulter och installatörer för att göra städer framtidssäkra och byggnader bekväma och energieffektiva.

Wavin är en del av Orbia, ett företagskluster som är bundna av ett gemensamt syfte: att främja livet runt om i världen. Wavin har 12 000 anställda i över 40 länder.

Wavin söker en Distriktsäljare segment VA, region norr! Wavin erbjuder ett spännande, omväxlande och utmanande arbete i en internationell miljö.

Som Distriktsäljare på Wavin så jobbar du framförallt mot grossisterna men även kommuner och föreskrivande led som arkitekter och konsulter, och i viss mån även entreprenörer.

Distriktet sträcker sig från Gävle, Umeå och Luleå, och norrut.

VI ERBJUDER:

Här kommer du in i en spännande förändringsbenägen organisation med glatt engagerat team. Wavin är drivande i utvecklingen till ett bättre och mer flexibelt samhälle genom vårt erbjudande av lösningar!

·      Möjligheten att arbeta i världens största tillverkare av plaströr

·      Starkt hållbarhetsperspektiv och drivna av vårt syfte – att bygga hälsosamma miljöer

·      Många olika utvecklingsmöjligheter inom bolaget och globalt

·      Förmånliga anställningsvillkor

VI SÖKER DIG SOM:

·      Erfarenhet från VA branschen (högst meriterande)

·      Arbetat som resande säljare och trivs i den rollen

·      God teknisk förståelse och intresse för dessa lösningar (VA/industri eller VVS branschen)

Vidare ser vi även att du är en teamplayer som arbetar bäst tillsammans med andra. Du är lösningsorienterad och initiativtagande gentemot kunderna. Rollen innebär mycket frihet och därför är ett högt driv och eget engagemang av stor vikt.

Är det dig vi söker? Då vet du vad du ska göra – varmt välkommen med din ansökan!

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys Seniora Rekryteringskonsult Theresia Årestad.  Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Theresia på tel: 0766-20 29 28 eller via mail: theresia.arestad@salesonly.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande varpå vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt

För att läsa mer om Wavin besök dem på LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/wavinsweden/

Sökord: säljare, sälj, försäljare, försäljning, distriktsäljare, VA, ”account manager”, AM, ”key account manager”, b2b, sales, ”sales only”, norrland

Ansök nu

Solar rekryterar en ”klart-vi-ska-överträffa-målen Account Manager VS”

Account manager
Läs mer Maj 12
Vill du vara med och utveckla vår försäljning och få möjlighet att samarbeta med engagerade kollegor som brinner för att hålla vårt affärsområde Installation VS i framkant? Är du en säljare med kunden i fokus som drivs av att skapa mervärde för dina kunder och deras verksamheter? Har du dessutom bred kompetens inom VS? Då kan du vara vår nya Account Manager till vårt säljteam i region Norr där distriktet du ansvarar för sträcker sig från Gävle till Östersund. Lämplig bostadsort är Sundsvall med omnejd. Vi söker nu en ny stjärna som vill utvecklas tillsammans med oss!

Vi erbjuder 

?En nyckelposition i en region vi satsar stort på. Ett omväxlande och utmanande arbete hos ett av norra Europas mest innovativa och ledande Sourcing & Services-företag inom El, VS och Industri. Vi vet att Solars möjligheter att växa hänger på att våra medarbetare fortsätter att utvecklas. Personlig utveckling värderar vi högt och du har möjlighet att forma din egen vardag och utveckla din kompetens i en framåtinriktad miljö. Vi är övertygade om att vi är stronger together genom att tillsammans skapa en dynamisk miljö och kontinuerligt arbeta för att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter.

Fokusområden

Inom kundsegment verka för att dina säljaktiviteter utvecklar kundens verksamhet med de produkter och tjänster Solar har att erbjudaVidareutveckla affärsområdet tillsammans med säljteamet  Utforma och erbjuda attraktiva affärsförslag till kunderna enligt Solars riktlinjerFörhandla och upprätta kundavtal i samråd med Regionchef och AvtalssupportGenomföra interna samt externa utbildningar inom området  Medverka vid kundevent, seminarier samt mässor  Säkerställa att CRM (Sales Force), uppdateras och dokumenteras enligt Solars riktlinjer för Account Managers

Kvalifikationer 

Erfarenhet av aktivt försäljningsarbete   God kompetens inom VS-områdetGoda kunskaper i Officepaketet  Meriterande är någon form av Marknads-/Säljutbildning  

Profil 

Som Account Manager hos oss ser vi att du har starkt driv, tydligt affärsfokus och ett strukturerat arbetssätt. Du arbetar resultatinriktat med god planering mot långsiktiga försäljningsmål och med ett stort engagemang och intresse för våra kunders verksamhet utvecklar du affärsmässiga relationer och erbjuder kunden unika perspektiv. Du känner till vad som driver värde för kunden och vad som är god företagsekonomi. För att nå framgång i denna roll trivs du med många kontaktytor och du har lätt att skapa förtroende inom alla led. Vi ser att du är självständig, kreativ och målmedveten för att driva långsiktiga säljprocesser. Du motiveras av att skapa nya insikter hos dina kunder i säljdialogen och du har hela tiden en medveten säljstrategi

Kontakt och Ansökan   

Låter detta som du?

I denna rekrytering samarbetar Solar med SalesOnly. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast. Önskar du ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christopher Thorstrand, mobil: 073-521 65 89, email: christopher.thorstrand@salesonly.se

Ansök nu

Regional Försäljningschef Klimat – region nedre Norrland

Försäljningschef
Läs mer Nov 6
Ahlsell söker en Regional Försäljningschef till segment Klimat; Ventilation, Isolering och Plåt - region nedre Norrland som sträcker sig över Dalarna, Gävleborg, Västernorrland, Jämtland och Härjedalen. Ahlsells stabila tillväxtresa fortsätter med vision om att förenkla vardagen för proffskunder verksamma inom Bygg, VA, VS, Industri, Klimat, El och Fastighet. Nu erbjuds möjligheten till en intressant och utvecklande ledarroll, där din erfarenhet från framgångsrik säljledning, kombinerat med goda ledaregenskaper värdesätts starkt.

Vill du med ett affärsmässigt och tydligt arbetssätt, samt lyhört och värderingstyrt ledarskap bidra till Ahlsells fortsatta framgång i nedre Norrland?

OM TJÄNSTEN & VAD VI ERBJUDER DIG

Som Regional Försäljningschef hos Ahlsell i region nedre Norrland, får du chans att genom ett öppet, coachande och kommunikativt ledarskap utveckla dig själv och dina säljare, individuellt och som team.

I denna roll kommer du arbeta nära dina säljare och regionens övriga regionala försäljningschefer samt butiksorganisationen. I syfte att effektivisera och utveckla en affärsmässig säljorganisation, bidrar du med dina kunskaper inom försäljning och din förmåga att leda framgångsrika team.

Våra värdeord är ÖPPENHET, ENKELHET och ANSVAR, vilka genomsyrar Ahlsells ledarskap och förhållningssätt, från koncernledning och genom hela verksamheten. Vi värnar om oss som team, vi bryr oss och utvecklas tillsammans. Vi tror att även du trivs i en organisation som främjar laget och stöttar gemensamma affärsdrivna och samtidigt teamorienterade aktiviteter. Som medarbetare och ledare, verkar vi alla för ”One Ahlsell”, genom att ta och ge stöd internt. 

Ahlsells strävan är att ligga i framkant inom frågor som rör hållbarhet, miljö, inkludering och mångfald och visar öppenhet för nytänkande. Det ska vara trivsamt, roligt och samtidigt enkelt att vara både anställd och kund hos Ahlsell. Vi hoppas att du, precis som vi, verkligen vill vara med att bidra till arbetsglädje – finansiell framgång och att ha roligt på jobbet går hand i hand. Vårt mål är att vara den mest attraktiva arbetsgivaren i branschen.

Regional Försäljningschef för region nedre Norrland är en del av den regionala ledningsgruppen och du rapporterar till Regionchef Peter Skoglund som har fullt försäljnings- & resultatansvar för regionens totala verksamhet omfattandes 13 butiker, 1 distriktlager. 245 anställda och en omsättning på ca 2,6 miljarder. Tjänsten innefattar en del resor och vi ser gärna att du bor centralt inom regionen, till exempel Borlänge, Sundsvall eller Gävle.

Ditt ansvar och uppdrag i korthet:

Samordna och utveckla regionens säljare inom segment Klimat; Ventilation, Isolering och Plåt.Coachmöten och strukturerad uppföljning, med personalansvar för totalt 11 ute- och innesäljare.Driva försäljningen inom segment Klimat med tydliga KPIer, aktiviteter och uppföljning, med målsättning att uppnå fortsatt stabil tillväxt.Aktivt delta i den regionala ledningsgruppen och bidra med öppenhet, nytänk och affärsutveckling.Planera, driva och följa upp nya arbetssätt, processer, rutiner och projekt.Ekonomisk uppföljning, samt delta aktivt i regionens strategiska affärsplanering och segmentens verksamhetsplaner.

OM DIG

Viktigast är att du trivs i ledarrollen och att du är intresserad av att utveckla dig själv och inspirera dina Säljare till utveckling och framgång. Med ett starkt engagemang, klart och inspirerande ledarskap, skapar du förutsättningar för en tydlig riktning och motiverade medarbetare.

Då tjänsten även innebär att stötta och driva försäljning av hela Ahlsells utbud inom segmentet Klimat, Ventilation, Isolering och Plåt, är det helt avgörande att du har ett starkt affärsmannaskap och resultatfokus, samt ett genuint intresse av att förstå dina kunders- och verksamhetens affär och utmaningar.

Du har ett modernt, agilt och öppet förhållningssätt och motiveras av att ta rollen som ledare seriöst, både i med- och motgång. Du vill se tydliga resultat i ditt arbete och är samtidigt uthållig när det kommer till att skapa förbättringar gällande rutiner, processer och arbetssätt. Du har ett starkt renommé gällande förändringsledning, samt är trygg i rollen att leda samarbeten och utvecklingsprojekt internt.

För att lyckas i rollen som Regional Försäljningschef behöver du vara en naturlig ledare och tydlig i din kommunikation, samt förtroendeingivande, pedagogisk, lyhörd, empatisk och samtidigt skicklig på att driva affärsstrategiska beslut.

ANSÖKAN

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa via sms 0735-21 65 31 eller via mail: kajsa.sanden@salesonly.se. Urval sker löpande och intervjuer sker under vecka 46-47. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via knappen Ansök här i annonsen. Varmt välkommen!

OM AHLSELL

Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter cirka 32 miljarder SEK. De tre huvudmarknaderna Sverige, Norge och Finland står för cirka 97% av intäkterna. Med drygt 5 700 medarbetare, över 240 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!

Ahlsell har sedan starten vuxit enormt och är idag marknadsledande, med bibehållen entreprenörsanda, kund- och medarbetarnöjdhet. Hos Ahlsell blir du en del av Sveriges största säljorganisation och arbetar med ett brett utbud av såväl produkter som tjänster. Ahlsell bidrar till att utveckla både branschen och vårt samhälle, för en mer hållbar miljö, infrastruktur och ekonomi. Medarbetarengagemang är viktigt och genomsyrar allt; i dagliga rutiner och mer långsiktiga strategier, vilket leder till högt engagemang, samt stolthet över det vi gör och vårt företag.

Ansök nu

Regional Försäljningschef VS/Fastighet/Kyl – region nedre Norrland

Försäljningschef
Läs mer Sep 29
Ahlsell söker en Regional Försäljningschef till segment VS, Fastighet och Kyl - region nedre Norrland som sträcker sig över Dalarna, Gävleborg, Västernorrland, Jämtland och Härjedalen. Ahlsells stabila tillväxtresa fortsätter med vision om att förenkla vardagen för proffskunder verksamma inom Bygg, VA, VS, Industri, Klimat och El. Nu erbjuds möjligheten till en intressant och utvecklande ledarroll, där din erfarenhet från framgångsrik säljledning, kombinerat med goda ledaregenskaper värdesätts starkt.

Vill du med ett affärsmässigt och tydligt arbetssätt, samt lyhört och värderingstyrt ledarskap bidra till Ahlsells fortsatta framgång i nedre Norrland?

OM TJÄNSTEN & VAD VI ERBJUDER DIG

Som Regional Försäljningschef hos Ahlsell i region nedre Norrland, får du chans att genom ett öppet, coachande och kommunikativt ledarskap utveckla dig själv, dina säljchefer och medarbetare.

I denna roll kommer du arbeta nära dina säljare, säljchefer och regionens övriga regionala försäljningschefer samt butiksorganisationen. I syfte att effektivisera och utveckla en affärsmässig säljorganisation, bidrar du med dina kunskaper inom försäljning och din förmåga att leda framgångsrika team.

Våra värdeord är ÖPPENHET, ENKELHET och ANSVAR, vilka genomsyrar Ahlsells ledarskap och förhållningssätt, från koncernledning och genom hela verksamheten. Vi värnar om oss som team, vi bryr oss och utvecklas tillsammans. Vi tror att även du trivs i en organisation som främjar laget och stöttar gemensamma affärsdrivna och samtidigt teamorienterade aktiviteter. Som medarbetare och ledare, verkar vi alla för ”One Ahlsell”, genom att ta och ge stöd internt. 

Ahlsells strävan är att ligga i framkant inom frågor som rör hållbarhet, miljö, inkludering och mångfald och visar öppenhet för nytänkande. Det ska vara trivsamt, roligt och samtidigt enkelt att vara både anställd och kund hos Ahlsell. Vi hoppas att du, precis som vi, verkligen vill vara med att bidra till arbetsglädje – finansiell framgång och att ha roligt på jobbet går hand i hand. Vårt mål är att vara den mest attraktiva arbetsgivaren i branschen.

Regional Försäljningschef för region nedre Norrland är en del av den regionala ledningsgruppen och du rapporterar till Regionchef Peter Skoglund som har fullt försäljnings- & resultatansvar för regionens totala verksamhet omfattandes 13 butiker, 1 distriktlager. 245 anställda och en omsättning på ca 2,6 miljarder. Tjänsten innefattar en del resor och vi ser gärna att du bor centralt inom regionen, till exempel Sundsvall eller Gävle.

Ditt ansvar och uppdrag i korthet:

Samordna och utveckla regionens säljchefer inom segment VS, Kyl och Fastighet.Coachmöten och strukturerad uppföljning, med personalansvar för 2 säljchefer och totalt 35 medarbetare.Driva försäljningen inom VS/Fastighet/Kyl, med tydliga KPIer, aktiviteter och uppföljning inom regionen, med målsättning att uppnå fortsatt stabil tillväxt.Aktivt delta i den regionala ledningsgruppen och bidra med öppenhet, nytänk och affärsutveckling.Planera, driva och följa upp nya arbetssätt, processer, rutiner och projekt.Ekonomisk uppföljning, samt delta aktivt i regionens strategiska affärsplanering och segmentens verksamhetsplaner.

OM DIG

Viktigast är att du trivs i ledarrollen och att du är intresserad av att utveckla dig själv och inspirera dina säljchefer och säljteam till utveckling och framgång. Med ett starkt engagemang, klart och inspirerande ledarskap, skapar du förutsättningar för en tydlig riktning och motiverade medarbetare.

Då tjänsten även innebär att stötta och driva försäljning av hela Ahlsells utbud inom segmentet VS, Kyl och Fastighet, är det helt avgörande att du har ett starkt affärsmannaskap och resultatfokus, samt ett genuint intresse av att förstå dina kunders- och verksamhetens affär och utmaningar.

Du har ett modernt, agilt och öppet förhållningssätt och motiveras av att ta rollen som ledare seriöst, både i med- och motgång. Du vill se tydliga resultat i ditt arbete och är samtidigt uthållig när det kommer till att skapa förbättringar gällande rutiner, processer och arbetssätt. Du har ett starkt renommé gällande förändringsledning, samt är trygg i rollen att leda samarbeten och utvecklingsprojekt internt.

För att lyckas i rollen som Regional Försäljningschef behöver du vara en naturlig ledare och tydlig i din kommunikation, samt förtroendeingivande, pedagogisk, lyhörd, empatisk och samtidigt skicklig på att driva affärsstrategiska beslut.

ANSÖKAN

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa via sms 0735-21 65 31 eller via mail: kajsa.sanden@salesonly.se. Urval sker löpande och intervjuer sker under vecka 41-45. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via knappen Ansök här i annonsen. Varmt välkommen!

OM AHLSELL

Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter cirka 32 miljarder SEK. De tre huvudmarknaderna Sverige, Norge och Finland står för cirka 97% av intäkterna. Med drygt 5 700 medarbetare, över 240 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!

Ahlsell har sedan starten vuxit enormt och är idag marknadsledande, med bibehållen entreprenörsanda, kund- och medarbetarnöjdhet. Hos Ahlsell blir du en del av Sveriges största säljorganisation och arbetar med ett brett utbud av såväl produkter som tjänster. Ahlsell bidrar till att utveckla både branschen och vårt samhälle, för en mer hållbar miljö, infrastruktur och ekonomi. Medarbetarengagemang är viktigt och genomsyrar allt; i dagliga rutiner och mer långsiktiga strategier, vilket leder till högt engagemang, samt stolthet över det vi gör och vårt företag.

Ansök nu

KAM Säljare Norrland Bjelin

Key account manager
Läs mer Nov 13
?Vill du arbeta på ett familjeägt företag i en expansiv fas med unika produkter i en traditionell bransch. Bjelin Sweden AB söker en värderingsstyrd KAM Säljare med Norrland som upptagningsområde.

Du ska vara energisk, driven, nyfiken. Bjelin erbjuder unika produkter tillverkade med en innovativ teknik och en hög beständighet. Företaget där produktionen bygger på enkla och kloka principer som säkerställer att verksamheten är långsiktigt hållbar. Bjelin växer i Sverige och planerar att utöka ytterligare.

För att lyckas i rollen som KAM Säljare av Bjelins produkter ser vi gärna att du jobbat på liknande sätt tidigare och även har erfarenhet från byggbranschen eller har en viss teknisk förståelse. Du kommer till en början vara enskilt ansvarig för Norrland men med tiden så planerar man att utöka med fler säljare inom distriktet. Du kommer att rapportera till marknads- och försäljningschefen.

Jobbet innebär en del resande i Norrland, och du utgår från ditt hemmakontor.

Huvudkontoret och produktionen finns i Viken, Skåne.

OM TJÄNSTEN

·      Självständigt planera och driva sitt dagliga arbete i syfte att nå sina mål.

·      Ansvara för avtal med nyckelkunder.

·      Jobba för ett nära samarbete med kunderna.

·      Ge teknisk information, projektstöd och utbildning till kunderna, återförsäljarna och entreprenörerna.

·      Hålla sig uppdaterad om marknadens behov, konkurrenter och trender.

·      Delta i arrangerade marknadsaktiviteter samt planera och genomföra egna aktiviteter kopplade till sina försäljningsmål.

VI ERBJUDER

·      Möjlighet att få vara med i ett innovativt bolag med unika produkter i en traditionell bransch.

·      En chans att bli delaktig i Bjelins tillväxtresa.

·      Korta beslutsvägar och möjlighet att vara med och påverka.

·      Goda utvecklingsmöjligheter.

OM DIG – ERFARENHETER OCH EGENSKAPER

För att vara framgångsrik hos oss är du duktig på att strukturera, planera och trivs med att arbeta i en konsultativ roll. I rollen som KAM Säljare är det viktigt att du har lätt för att skapa nya relationer och inge förtroende. Du har god förmåga att kommunicera med alla typer av människor. Vidare ser vi gärna att du har:

·      Minst 3 års erfarenhet från B2B försäljning, gärna mot ÅF/Leverantörsled.

·      Teknisk förståelse och ett intresse för byggsektorn.

·      Affärsdriv och förmåga att ta ansvar, samt att arbeta självständigt och proaktivt.

·      Vilja, möjlighet och vana av att resa i tjänsten.

 Placering: Förslagsvis Sundsvall, Östersund eller Umeå med omnejd.

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Theresia Årestad och researcher Amanda Klippinge. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Theresia Årestad på tel: 0766-20 29 28 eller via mail: theresia.arestad@salesonly.se alt Amanda på mail amanda.klippinge@salesonly.se . Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande varpå vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast v 48.

Varmt välkommen med din ansökan!

Bjelin utvecklar och tillverkar en bred produktportfölj av både traditionella trägolv och nya innovativa golv i nya material. Utvecklingen görs i samarbete med systerbolaget Välinge Innovation AB, mest känt som uppfinnare av klickgolvet. Tillverkningen sker i våra hypermoderna fabriker i Sverige och i norra Kroatien. Grundarna till Bjelin och Välinge uppfann klickgolvet 1993 och utvecklade 1977 under sin anställning på Perstorp, världens första laminatgolv.

www.bjelin.se

säljare, sälj, försäljare, försäljning, ”account manager”, AM, ”key account manager”, KAM, b2b, sales, ”sales only”, utesälj

Ansök nu

Distriktsäljare i norra Sverige – Affärsområde Facility Solutions Public

Account manager
Läs mer Maj 21
Nu förstärker vi ett av Sveriges ledande grossistföretag med en distriktsäljare inom Facility Solutions Public. Vi på Procurator ser vår personal som en viktig tillgång och har genom åren skapat en fin atmosfär tillsammans där både medarbetare och kunder trivs.
I distriktsäljare kommer du att ansvara för företagets offentliga kunder i norra Sverige och har som huvuduppgift att ytterligare utveckla vår redan starka position i denna del av landet och säkerställa att vi överträffar uppsatta målsättningar. Du ingår i ett starkt team med säljare, KAM och anbudsmedarbetare som du arbetar nära tillsammans med i vardagen. Du kommer att rapportera till försäljningschefen inom Facility Solutions Public.
För att du skall lyckas i rollen, krävs det att du är bra på att bygga relationer, kan hantera komplexa affärssituationer, ser helheten och är duktig på att förhandla. Du har en inre drivkraft och en stor önskan att göra affärer. Att du har en stark social kompetens och en god kommunikativ förmåga ser vi som självklart. Vi vill att du har fallenhet för att tänka i nya banor, för att på så sätt bidra till nytänk och utveckling både för kunden och också för Procurator.
Om dig: 
Du har arbetat med lösningsorienterad B2B-försäljning i minst 3 år, gärna med grossistaffären Erfarenhet av arbete mot den offentliga marknaden och Lou är meriterandeDu har väldokumenterat höga försäljningsresultat från en bransch med korta och långa säljcykler med hög aktivitetsnivåDu trivs i en säljkultur där egna initiativ och hög affärsmässighet värderas högtDu är van att ansvara för hela försäljningsprocessen.
Vi erbjuder: 
Personlig utveckling inom en stabil koncern där vi också satsar på våra anställda en kompetenspräglad och fartfylld arbetsmiljö Du arbetar med branschens ledande varumärken samt våra egna produkterEtt utmanande arbete i en positiv miljöEn gedigen introduktion, sociala, kompetenta kollegor och ett stimulerande jobb                       
Har du det som krävs för att lyckas hos oss ser vi gärna din ansökan snarast!
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Shahnoza Ibragimova. Önskas ytterligare information är du välkommen att ta kontakt med Shahnoza på tel: 0760001810. Urval sker löpande och där av ser vi fram emot att ta del av din ansökan så snart som möjligt. Du söker tjänsten via ”ansök här” knappen nedan, som tar dig till vår hemsida www.salesonly.se. 
Procurator har ett brett sortiment av produkter och tjänster från ledande leverantörer och egna varumärken som Worksafe, KBM och Brage. Vi förser kunder i Norden med kläder, personlig skyddsutrustning, städprodukter, hygienartiklar, förpackningslösningar och restaurangartiklar. Med kunskap, utbildning och innovativa lösningar förenklar vi vardagen för kunder inom industri, bygg och transport, livsmedel, serviceföretag och offentlig sektor.
Procurator är en del av OptiGroup
OptiGroup är en ledande europeisk business-to-business distributör av produkter som är centrala för den löpande affärsverksamheten inom Facility & Foodservice Solutions, Industrial & Safety Solutions, Printing & Creative Solutions och Retail & Reseller Solutions. Bolagen inom OptiGroup specialiserar sig på att förse sina kunder med produkter och tjänster som förbättrar effektiviteten och bidrar till en mer framgångsrik verksamhet. OptiGroup-koncernen med en nettoomsättning på 1,5 miljard EUR under 2016 och 2 100 anställda, ger support till över 90 000 kunder i 19 europeiska länder.

Ansök nu

Distriktssäljare mot Återförsäljarledet

Utesäljare
Läs mer Apr 25
Slår ditt hjärta lite extra vid lukten av motorolja? Älskar du också att surfa runt i puder eller kanske lite mer utmanande skoteråkning? Ler du brett när du hör ljudet av en stor V-Twin? Vi söker en Distriktssäljare mot återförsäljarledet till välrenommerade BIHR Nordic

Bihr Nordic är en del av Europas ledande företag i branschen av reservdelar, tillbehör och personlig utrustning för MC, MX, Moped, Snöskoter, Cykel och ATV. Sortimentet är heltäckande med fokus på internationellt starka varumärken och du hittar produkterna hos över 2500 återförsäljare.

Företaget är i fortsatt utveckling och söker nu en aktiv och relationsskapande Distriktssäljare till Sveriges i särklass kunnigaste säljkår inom branschen.

Ditt arbete består främst av att besöka och bearbeta befintliga kunder i återförsäljarledet där din breda kunskap och driv av att leverera det lilla extra, bidrar till att hjälpa kunderna att bli framgångsrika. Vi ser därför att du som söker är vass på att bygga och bibehålla goda relationer. Du ska ha stor kunskap eller ett utpräglat intresse för Snöskoter och MC.

Du utgår från hemmakontor och dina kunder finns från Gävle och norröver så du ska ha viljan och möjligheten till att resa i tjänsten.

Som Distiktssäljare hos BIHR Nordic kommer du ha ett gott stöd av kunniga eldsjälar med högt kvalitetstänk och stort personligt engagemang. BIHRs huvudkontor ligger i Göteborg och där finns många av dina kompetenta och trevliga kollegor, samt Säljchef som du rapporterar till.

 OM BIHR - VI ERBJUDER:


Möjligheten att tillsammans med andra eldsjälar, arbeta med det du brinner för
Ett fartfyllt arbete där du skapar starka relationer
En gedigen introduktion med kontinuerlig produktutbildning
Tillgång till marknadens bredaste utbud
Frihet under ansvar samt god struktur i ditt arbete
Goda karriärmöjligheter på sikt, då vi ingår i en europeisk koncern


OM DIG – EGENSKAPER & ERFARENHETER


Stark meriterande om du har ett par års erfarenhet av B2B-försäljning samt ett stort intresse för MC eller Snöskoter
God teknisk kännedom
Är en god relationsskapare och med stort lösningsfokus
Har erfarenhet av att ansvara för egen mål och försäljningsbudget
Meriterande om du har ett befintligt nätverk i branschen 
Behärska svenska och engelska i tal och skrift


Värdesätter du att arbeta med eldsjälar i branschen, som liksom du brinner för att utveckla våra kunders verksamheter? Vill du att din hobby även blir ditt yrke? Då är det här tjänsten för dig!

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Helen Rubin Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Helen på tel: 0723-02 82 51 eller via mail: helen.rubin@salesonly.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande varpå vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt

Sökord: säljare, sälj, försäljare, försäljning, reservdelssäljare, ”MC säljare”, ”account manager”, AM, ”key account manager”, KAM, b2b, sales, ”sales only”

Ansök nu

Account Manager / Säljare

Account manager
Läs mer Feb 12
Vill du vara med och bygga upp robust infrastruktur i samhället? Drivs du av komplex och teknisk lösningsförsäljning där du får spela en nyckelroll i etableringen av ny fiberteknik i Sundsvallsområdet med omnejd? Då tycker vi att du ska fortsätta läsa detta.

För att förbättra de olika funktionerna i samhället krävs det ett effektivare samspel mellan el, telekom och IT-nätverk och tjänster. Genom att kombinera dessa tre tekniker på ett innovativt sätt skapas en smartare och mer sammanhängande infrastruktur – Eltel kallar det Infranet Quality!

Som Account Manager kommer du fungera som en pionjär i den nya och framväxande Infranet-branschen. Oavsett om det gäller ett elföretag eller en operatör ger metoden unika synergieffekter och möjligheter att öka prestandan i nätverket, och hjälper kunden att maximera tillgänglighet och optimera resurser. Följden blir en högre vinst – och det är det Infranet Quality handlar om.

VI ERBJUDER


Ett roligt och varierande jobb i marknadsledande organisation
Interna karriärsmöjligheter
En varierande arbetsvardag med olika typer av projekt
En del resor i norra Sverige
Hög fast lön + provision


Vi söker en tekniskt kunnig säljare som kan hjälpa marknaden att etablera smarta fiberlösningar i Sundsvallsregionen.

Du bör ha viss branschvana från telecom, men viktigast är din lösningsförmåga och samarbetsförmåga med både  kunder och interna leveransavdelningar. Att driva de egna projekten från början till slut är centralt. Har du erfarenhet ifrån upphandlingsförfaranden är det ett plus. Du kommer sitta tillsammans med den övriga organisationen i Sundsvall och ansvara för en stort distrikt i Västernorrland. Körkort är ett krav.

OM DIG


Du har helst arbetat med lösningsorienterad B2B-försäljning
Du trivs i en säljkultur där egna initiativ och hög affärsmässighet värderas högt
Du planerar dina veckor på egen hand som omfattas av genomförande av kundmöten, till offert/avtalsarbete
Trivs med att leverera resultat under eget ansvar med eget driv
Om du har erfarenhet av telecombranschen är detta meriterande men inget krav 


 Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Eva Serner. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Eva på tel: 070-7130034 eller via mail: eva.serner@salesonly.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande varpå vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

OM ELTEL

Eltel är en ledande nordeuropeisk leverantör av tekniska tjänster till infranetbranschen – kritisk infrastruktur som redovisas inom segmenten Power, Communication samt Other – med verksamhet främst inriktad på Norden, Polen och Tyskland. Eltel erbjuder ett brett och integrerat tjänsteutbud som spänner från underhåll och uppgraderingstjänster till större projektleveranser. Eltel har en bred kontraktsportfölj och en växande kundbas med stora nätoperatörer. Under 2016 hade Eltel en omsättning på 1,4 miljarder euro. Eltel har för närvarande cirka 8 400 medarbetare. Sedan februari 2015 är Eltels aktie noterad på Nasdaq Stockholm.

Sökord: säljare, sälj, försäljare, försäljning, account manager, AM, b2b, säljjob, sundsvall, telecom, västernorrland, infrastruktur.

Ansök nu