SOS Alarm Sverige AB jobb i Sundsvall

Hitta lediga jobb hos SOS Alarm Sverige AB i Sundsvall. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Sundsvall.

SOS-operatör inriktning 112 med start hösten 2025

SOS-operatör
Läs mer Jan 29
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad i varje samtal? Som SOS-operatör hos SOS Alarm blir du en viktig länk i att hjälpa människor i akuta situationer. Om du trivs med ett tempofyllt arbete, kan hantera stress och har en stark känsla för struktur och ansvar, kan du vara den vi söker!
På SOS Alarm får du en unik möjlighet att göra skillnad – varje dag, både för individ och samhälle. I en värld där trygghet inte kan tas för given, står vi alltid redo, dygnet runt, året om. Vi är en oberoende första kontakt i Sveriges trygghetskedja, den första kontakten i kritiska ögonblick, och vi samarbetar tätt med samhällets hjälpresurser för att skydda liv, egendom och miljö. Vi erbjuder dig inte bara en trygg och stabil arbetsplats med kollektivavtal och förmånliga anställningsvillkor, utan också en stark kultur präglad av engagemang, gemenskap och vilja att göra skillnad. Hos oss får du utvecklas i en arbetsmiljö som främjar balans och långsiktig utveckling, utan att kompromissa med din hälsa. Du blir en del av ett dedikerat företag som varje dag arbetar för ett säkrare Sverige. Här är varje arbetsdag meningsfull, och ditt arbete kan vara skillnaden som räddar liv. Vill du vara med?
Din vardag som SOS-Operatör på 112
"En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats.
112-samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor.
Utbildning
För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör 112 och trygghetslarm inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista varvat med praktisk träning ute påcentralen där du har enhandledare. Du behöver därför kunna vara iväg hemifrån under enstaka veckor då utbildningen bedrivs fysiskt på plats i Kista. Vi står för alla omkostnader i samband med resan till vår utbildningsenhet.
Vi erbjuder dig Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
Engagerade och stöttande ledare och kollegor
Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
Stora utvecklingsmöjligheter inom företaget
Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället
Vi söker dig
Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.
Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst, vilket innebär att du jobbar dagar/kvällar/nätter och helger.
Vi önskar att du Har minst tre års arbetslivserfarenhet
Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Goda kunskaper i engelska, i både tal och i skrift
Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
Det är meriterande om du Har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider
Har erfarenhet från sjukvård, blåljusverksamhet, larmcentral eller liknande
Är undersköterska eller har annan relevant erfarenhet

Hos oss är våra värderingar,Professionella & EmpatiskasamtAnsvarstagande & Samverkande,något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!
Låter detta intressant?Tjänsten är med start i 26 augusti 2025.Tjänsten är på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Vi vill i din ansökan du bifogar dittCV och en videohälsning, personligt brev är frivilligt.
Efter du skickat in dinansökan kommer du få genomföraarbetspsykologiska tester som en obligatorisk del av vår rekryteringsprocess.Vänligen genomför testerna så snart som möjligt, då det är ett krav för att du ska vara fortsatt aktuell i rekryteringsprocessen. Ansökningar utan genomförda testresultat kommer inte att beaktas. Sista ansökningsdag för att söka tjänsten är den 2025-02-23.Skicka dock gärna in din ansökan så fort som möjligt då vi tillämpar löpande urval.
Har du frågor?Kontaktarekryterande chef, Emelie Gerzina, 076-145 56 37
SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning. Tjänsten innebär även krigsplacering vid SOS Alarm.

Ansök nu

Sjuksköterska till SOS Alarm

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Dec 19
Vi söker fler Sjuksköterskor som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.
Vill du ha en utmaning där du får använda din breda kunskap och fingertoppskänsla samtidigt som du har möjlighet att bidra till utvecklingen av arbetet tillsammans med fantastiska kollegor? Är du en person som klarar press, både i stunden men också under längre perioder oavsett tidpunkt på dygnet? Trivs du med att arbeta strukturerat och metodiskt och är trygg i dig själv och din kompetens, då kanske du är vår nästa kollega!
Som sjuksköterska på SOS Alarm arbetar du i huvudsak med telefonbedömning och triagering. Du bedömer patienter i alla åldrar som ringt 112 på grund av sjukdom eller skada med varierande hjälpbehov. Via telefon bedömer du ambulansbehov samt ger akutmedicinsk rådgivning och omvårdnadsråd.En del av samtalen handlar om attvägleda patienter till rätt vårdnivå, vilket kräver att du som sjuksköterska arbetar tryggt och effektivt. I ditt arbetesamverkar du med både interna och externa aktörer, såsom ambulanssjukvård och hemsjukvård.

Du får en heltäckande introduktion där du alternerar mellan e-kurser och utbildning med handledare samt utbildningsdagar på vår utbildningsenhet i Kista.
Som SOS-sjuksköterska har du en dygnsgående tjänst med möjligheter att påverka ditt eget schema.
För att kunna arbeta som Sjuksköterska på SOS Alarm har du:
Svensk sjuksköterskelegitimation
Minst tre års arbetslivserfarenhet som sjuksköterska
God datavana
Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Goda kunskaper i engelska, framförallt i tal

Vi ser att det är meriterande om du har erfarenhet av telefonbedömning,relevant specialistsjuksköterskeutbildning.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Kriterier
God stress och simultankapacitet
Förmåga att identifiera behov och fatta beslut om åtgärder
Trivs med arbete i digital miljö som utvecklas kontinuerligt
Trivas med att följa rutiner och instruktioner
Kunna arbeta strukturerat och metodiskt
Kunna relatera till våra värderingar



Hos oss är våra värderingar,Professionella & EmpatiskasamtAnsvarstagande & Samverkande,något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!
AnsökanLåter SOS Alarm som en plats för dig? Urval sker löpande men vi vill såklart ta del av din ansökan så snart som möjligt. Du inleder din anställning med en internutbildning med full lön och med start under vinter/vår 2025. Har du frågor kring tjänsten är du mer än välkommen att kontakta Gruppchef Johanna Martinssonvia mail till johanna.martinsson@sosalarm.se.Sista ansökningsdag är den 2025-01-31.
Vi tillämpar löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag!
SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning. Tjänsten innebär även krigsplacering vid SOS Alarm.

Ansök nu

SOS-operatör till Säkerhet- och Jourtjänster

SOS-operatör
Läs mer Dec 3
Vi söker nu nya Säkerhets- och Jouroperatörer till vår SOS-central i Sundsvall.
Är du en person som klarar hög stress, både i stunden men också under längre perioder oavsett tidpunkt på dygnet? Trivs du med att arbeta strukturerat och metodiskt och är trygg i dig själv, då kanske du är vår nästa kollega!
Din vardag som SOS-operatör"En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik".I rollen som SOS-operatör inom Säkerhet och Jourtjänster hanterar och svarar du på inkommande samtal som rör olika typer av felanmälan för fastigheter, kommuner och privata kunder. Därutöver ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm, exempelvis inbrott/överfall och driftlarm m.m. Det är ett spännande och utvecklande arbete.
Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Sundsvall där du sitter i en öppen miljö tillsammans med kollegorna.Som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema.
Vi erbjuder dig
Att få göra en verklig skillnad i andra människors liv varje dag
Engagerade och stöttande ledare och kollegor
Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
Stora utvecklingsmöjligheter inom företaget
Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor i olika situationer

Vi söker digDu trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste!Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.
Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst, vilket innebär att du jobbar dagar/kvällar/nätter och helger.Det innebär att du inte kan välja om du endast önskar arbeta dag, kväll eller natt utan alla skiften förekommer.
SOS Alarm är ett företag att växa iVår ambition är att all personal som rekryteras, över tid ska få utvecklas i företaget genom att breddutbildas för att kunna ta emot och hantera alla våra inkommande samtal och larm. Detta innebär att du som Säkerhet- och Jouroperatör ska ha viljan, drivet och ambitionen att på sikt få lära dig att även svara på nödnumret 112 och hantera andra typer av larm.
Vi är nämligen övertygade om att omväxling och personlig utveckling bygger en välmående arbetsplats med hög kvalitet i vår leverans till kunder och hjälpsökande och dessutom nöjda medarbetare som stannar länge i vår viktiga verksamhet.
Vi önskar att du
Har minst tre års arbetslivserfarenhet, gärna med telefonvana
Talar och skriver svenska obehindrat
Talar engelska obehindrat och är bekväm med att kommunicera på engelska
Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!
Låter detta intressant?Tjänsterna är på heltid och vitillämpar 6 månaders provanställning.Vid denna rekrytering söker vi:- 1 tjänst med start 2025-01-22- 6 tjänster med start 2025-04-29(O.B.S. för dessa 6 tjänster så kommer ingen sommarsemester att utgå utan intjänade semesterdagar kommer att kunna tas ut under hösten/vintern.)
Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan!Vi vill att du är noggrann i din ansökan och svarar på alla urvalsfrågor, bifogar CV ochpersonligt brev samt spelar in en obligatorisk videohälsning.Ej kompletta ansökningar kommer inte att behandlas.
Sista ansökningsdag för att söka tjänsten är den 2025-01-05.Urval sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!
Har du frågor?Kontakta rekryterande chef Stefan Andersson via mail stefan.andersson1@sosalarm.se
SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.Tjänsten innebär även krigsplacering vid SOS Alarm.

Ansök nu

SOS-operatör med inriktning 112

SOS-operatör
Läs mer Okt 7
SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn.Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap.Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1300 stolta SOS:are.
Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.


Din vardag som SOS-operatör"En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats.
Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Sundsvall - där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor.
För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista.
Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst.
Vi erbjuder dig
Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
Engagerade och stöttande ledare och kollegor
Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället

Vi söker digVi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär attdu samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Det är meriterande om du har erfarenhet från sjukvård, blåljusverksamhet, larmcentral eller liknande.
Vi tror att du
Har minst tre års arbetslivserfarenhet
Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång

Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst, vilket innebär att du jobbar dagar/kvällar/nätter och helger. Det innebär att du inte kan välja om du endast önskar arbeta dag, kväll eller natt utan alla skiften förekommer.
SOS Alarm är ett företag att växa i Vår ambition är att all personal som rekryteras, över tid ska få utvecklas i företaget genom att vidareutbildasför att kunna ta emot och hantera alla våra inkommande samtal och larm. Detta innebär att du som SOS-operatör med inriktning 112ska ha viljan, drivet och ambitionen att på sikt få lära dig att även hanteravåra andra tjänster och andra typer av larm.
Vi är nämligen övertygade om att omväxling och personlig utveckling bygger en välmående arbetsplats med hög kvalitet i vår leverans till kunder och hjälpsökande och dessutom nöjda medarbetare som stannar länge i vår viktiga verksamhet.

Hos oss är våra värderingar,Professionella & Empatiska samtAnsvarstagande & Samverkande,något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!
Tjänsten är med start 11 mars 2025
Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 27 oktober 2024.Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Emelie Gerzina, emelie.gerzina@sosalarm
SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.Tjänsten innebär även krigsplacering vid SOS Alarm.

Ansök nu

SOS-operatör med inriktning ambulansdirigering

SOS-operatör
Läs mer Jul 24
Vi på SOS Alarm arbetar för ett tryggare Sverige för alla. Det gör vi genom att hjälpa människor i nödsituationer, hantera larm, koordinera arbete vid olyckor och kriser, samt genom att aktivt bevaka händelser och trender på nationell och global nivå. Vi gör allt detta i samverkan med våra kunder och partners - dygnet runt, årets alla dagar. Många är framför allt bekanta med vår leverans av det nationella nödnumret 112, men vi erbjuder även ett växande antal innovativa tjänster för både den privata och offentliga marknaden. Hos oss får du möjlighet att växa, både yrkesmässigt och som person, samtidigt som du bidrar till något stort och viktigt tillsammans med fantastiska kollegor.

Din vardag som SOS-operatör
Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst, vilket innebär att du jobbar dagar/kvällar/nätter och helger.Det innebär att du inte kan välja om du endast önskar arbeta dag, kväll eller natt utan alla skiften förekommer.
En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik. Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem.
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att dirigera Region Västernorrlands ambulanser och sjuktransporter.
Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Sundsvall där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor.
Samtalen som inkommer på 112 omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, trafikolyckor och bränder. Ditt uppdrag kommer att vara att se till att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid samtidigt som du upprätthåller beredskapen i länet.
Du kommer samverka med och stötta ambulanspersonalen via telefon och radio samt även med kollegor och externa resurser så som polis och räddningstjänst.
Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus.
För att få rätt förutsättningar för att lyckas som ambulansdirigent, inleds anställningen med en utbildning på plats tillsammans med en handledare.
Du kommer att få lön under hela utbildningsperioden.
Vi erbjuder dig
Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika människor
Engagerade och stöttande ledare och kollegor
Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
Du får samverka tillsammans med bl. a. ambulans, polis, räddningstjänst och andra aktörer som är viktiga för samhället.

Vi söker dig somUppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga.
Som person är du självgående, flexibel och trivs med att fatta egna beslut i kombination med hög samarbetsförmåga. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo där du med struktur möter olika utmaningar varje dag.
Det är därför viktigt att du har en god problemlösningsförmåga. Vi ser gärna att du har mycket god datorvana.
Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.
Vi tror att du har erfarenhet av
Har minst tre års arbetslivserfarenhet
Har mycket god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
Är bekväm med att snabbt kunna skifta i tempo och samtidigt behålla din skärpa
Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
Har en god strategisk förmåga
Meriterande om du har en bakgrund från vård och/ellerkoordinerings- och logistiskt arbete

Det finns utvecklingsmöjligheter på SOS Alarm och du kommer i framtiden även att utbildas till 112-mottagare.
Hos oss är våra värderingar,Professionella & EmpatiskasamtAnsvarstagande & Samverkande,något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!
Låter detta intressant?Skicka in din ansökan snarast, dock senastden 15 augusti 2024.SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansök nu

SOS-operatör till säkerhet och jourtjänster för sommarvikariat 2024

SOS-operatör
Läs mer Jan 22
Din vardag som SOS-operatör

I rollen som SOS-operatör inom Säkerhet och Jourtjänster hanterar och svarar du på inkommande samtal som rör olika typer av felanmälan för fastigheter, kommuner och privata kunder. Därutöver ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm, exempelvis inbrott/överfall och driftlarm m.m. Det är ett spännande och utvecklande arbete.

Vi söker nu sommarvikarier till larmcentralen i Sundsvall för perioden juni-september. Arbetet på våra larmcentraler bedrivs i ett högt tempo där hjälpsökande alltid står i fokus. Då vår verksamhet pågår dygnet runt så innebär rollen dygnstjänstgöring. Med andra ord förväntas du kunna jobba dygnets alla timmar och veckans alla dagar.





Vi söker dig
Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.

Vi tror att du...

- Har minst tre års arbetslivserfarenhet gärna med telefonvana

- Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska

- Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system

- Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång

- Har intresse för samhällsfrågor

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Kika gärna in på vårt Instagramkonto: livetpasosalarm för att se mer av vår kultur.

Låter detta intressant? Välkommen att skicka in din ansökan senast 9 februari 2024. Urval sker löpande.
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Emelie Gerzina, mail: emelie.gerzina@sosalarm.se

Om SOS Alarm

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap.

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansök nu

SOS-operatör till säkerhet och jourtjänster

SOS-operatör
Läs mer Aug 17
Din vardag som SOS-operatör

I rollen som SOS-operatör inom Säkerhet och Jourtjänster hanterar och svarar du på inkommande samtal som rör olika typer av felanmälan för fastigheter, kommuner och privata kunder. Därutöver ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm, exempelvis inbrott/överfall och driftlarm m.m. Det är ett spännande och utvecklande arbete.

Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Sundsvall där du sitter i en öppen miljö tillsammans med kollegorna. Som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema.



Vi erbjuder dig

- Att få göra en verklig skillnad i andra människors liv varje dag

- Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor i olika situationer

- Engagerade och stöttande ledare och kollegor

- Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum

Vi söker dig
Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.

Vi söker 4 stycken medarbetare för tillsvidare anställning med start 10 januari 2024.

Vi tror att du...

- Har minst tre års arbetslivserfarenhet gärna med telefonvana

- Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska

- Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system

- Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång

- Har intresse för samhällsfrågor

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Kika gärna in på vårt Instagramkonto: livetpasosalarm för att se mer av vår kultur.

Låter detta intressant? Välkommen att skicka in din ansökan senast 1 september 2023. Urval sker löpande.
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Emelie Gerzina, mail: emelie.gerzina@sosalarm.se

Om SOS Alarm

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap.

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansök nu

SOS-operatör till Sundsvall

SOS-operatör
Läs mer Apr 4
Hos oss får du den chansen när vi nu söker fler DEDIKERADE och TRYGGA medarbetare som vill göra skillnad och samtidigt vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.

Vi behöver bli fler på Centralen i Sundsvall och söker SOS-operatörer som har det som krävs för att axla rollen och hjälpa människor i nöd.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som vi vill ska genomsyra hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Nedbrutet betyder detta att vi förväntar oss att du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga och att du samtidigt är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor.

Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats.

Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus.

Vi kommer att ge dig rätt förutsättningar för rollen genom en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista som vi varvar med utbildning på Centralen tillsammans med en handledare.

Vi tror att du:

- Har minst tre års arbetslivserfarenhet
- Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att prata engelska
- Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
- Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Meriterande om du har erfarenhet från sjukvård, blåljusverksamhet, larmcentral eller dyl.

Tjänsterna startar 17 oktober

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 30 april
Har du frågor? Kontakta Mikael Berglund på telefon 076-1178625 eller skriv till mikael.berglund@sosalarm.se

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid sjukdomsfall, olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1300 stolta medarbetare.

Ansök nu

SOS-operatör till säkerhet och jourtjänster

SOS-operatör
Läs mer Dec 2
Din vardag som SOS-operatör

I rollen som SOS-operatör inom Säkerhet och Jourtjänster hanterar och svarar du på inkommande samtal som rör olika typer av felanmälan för fastigheter, kommuner och privata kunder. Därutöver ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm, exempelvis inbrott/överfall och driftlarm m.m. Det är ett spännande och utvecklande arbete.

Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Sundsvall där du sitter i en öppen miljö tillsammans med kollegorna. Som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema.

Vi erbjuder dig

- Att få göra en verklig skillnad i andra människors liv varje dag
- Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor i olika situationer
- Engagerade och stöttande ledare och kollegor
- Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum


Vi söker dig

Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.

Vi tror att du...

- Har minst tre års arbetslivserfarenhet gärna med telefonvana
- Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
- Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
- Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
- Har intresse för samhällsfrågor


Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Vi söker 4 stycken medarbetare för tillsvidare anställning samt 2 stycken till visstidsanställning med möjlighet till förlängning. Samtliga tjänster med start i April 2023.

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Kika gärna in på vårt Instagramkonto: livetpasosalarm för att se mer av vår kultur.

Låter detta intressant? Välkommen att skicka in din ansökan senast 22 december 2022. Urval sker löpande.

Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Emelie Gerzina, mail: emelie.gerzina@sosalarm.se

Ansök nu

SOS-operatör

SOS-operatör
Läs mer Mar 2
SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1100 stolta SOS:are.

Vill du göra skillnad för andra och vara en del av något större tillsammans med oss i SOS-familjen? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.

Centralen i Sundsvall söker nu nya kollegor både som 112-operatör och som säkerhet och jouroperatör.

Båda positionerna kräver stor simultankapacitet och stresstålighet då tempot stundtals är högt. Båda rollerna är ett spännande och utvecklande arbete.

Din vardag som SOS-operatör
En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem.

Som 112-mottagare besvarar du Sveriges nödnummer och ser därtill ut att vid behov larma rätt resurs till rätt plats i rätt tid. Du samverkar med flera parter både internt och externt.

Som säkerhet och jouroperatör hanterar och svarar du på inkommande samtal som rör olika typer av felanmälan för fastigheter, kommuner och privata kunder. Därutöver ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm, exempelvis inbrott/överfall och driftlarm m.m.

På centralen i Sundsvall arbetar du med engagerade och kunniga kollegor som har en stark gemenskap.

För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista.

Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst.

Vi erbjuder dig

- Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
- Engagerade och stöttande ledare och kollegor
- Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
- Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället


Vi söker dig
Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.

Vi tror att du...

- Har minst tre års arbetslivserfarenhet
- Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
- Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
- Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång


Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Tjänsten som 112 operatör är med start 2022-08-23

Tjänsten som säkerhet och jouroperatör är med start 2022-09-28

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 16 mars.

Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Emelie Gerzina



SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansök nu

Gruppchef Sundsvall

Kundtjänstchef
Läs mer Jan 14
Vi på SOS Alarm är varje dag med och skapar ett tryggare Sverige. Vi larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Vi är ett värderingsstyrt bolag med en vision om ett tryggare Sverige för alla. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Vi är marknadsledande och verksamma inom såväl offentlig som privat marknad, med växande kommersiella tjänsteområden.

Din vardag som Gruppchef

Du är en av tre gruppchefer som tillsammans med Platschef leder det operativa och strategiska arbetet på SOS-centralen i Sundsvall. Du ingår i den lokala ledningsgruppen.

Våra medarbetare i Sundsvall arbetar med många olika tjänster:
112-motagning, trygghetslarm, ambulansdirigering, säkerhetstjänster, räddning, jourtjänster, kameratjänster och SOS-sjuksköterskor.

Du har en grupp på ca 20 medarbetare som har dygnsgående tjänst. Du har en coachande roll och jobbar både med individens och gruppens utveckling genom ett närvarande ledarskap. Exempel på arbetsuppgifter är:

- Uppföljning/coachning/vidareutbildning av medarbetare
- Rekrytering
- Lönesättning
- Kvalitetsarbete
- Schemaarbete
- Ansvara för leverans mot uppsatta mål


Vi erbjuder dig

Du får arbeta med ett glatt och engagerat team, samtidigt som vi gör skillnad varje dag. Du får möjlighet att gå Ledstjärnan som är vår interna ledarutbildning och andra ledarutbildningar som hjälper dig i rollen som ledare hos oss. Du kommer även få utbildning i samtliga tjänster som vi producerar och vara väl insatt i flera olika samhällsfunktioner.

Att vara Gruppchef inom SOS Alarm innebär stora utvecklingsmöjligheter och att du är en viktig ambassadör för SOS Alarms kultur såväl internt som externt. Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Vi söker dig som:

- Du har tidigare erfarenhet som ledare och chef med personalansvar. Du har förståelse för frågeställningar som uppkommer i en verksamhet som arbetar 24/7/365 eller skiftverksamhet.
- Stor hänsyn tas till dina personliga egenskaper och din förmåga att leda med ett coachande förhållningssätt.
- Du är en lagspelare som även har förmågan att arbeta självständigt. Du är kreativ och kan hitta lösningar samtidigt som du kan skapa ett strukturerat arbetssätt.
- Med din goda samarbetsförmåga, och som en närvarande och trygg ledare kommer du att vara framgångsrik i rollen som gruppchef.
- Du är intresserad av människor och har lätt för att kommunicera i tal och skrift.
- Du baserar ditt ledarskap på tydlighet och har en mycket god förmåga att leda och skapa struktur.
- Du har goda kunskaper i Officepaketet samt uttrycker dig väl i skrift.
- Ditt arbete kännetecknas av ett driv där du bidrar till att utveckla en verksamhet i förändring.
- Du tar initiativ och driver frågor på olika nivåer i organisationen.
- Har du vårdbakgrund kan det vara meriterande



Låter detta intressant? Skicka gärna in din ansökan snarast, dock senast den 30 januari 2022.

Har du frågor? Kontakta Lotta Fernström, platschef, tel.nr 072- 223 60 34 eller lotta.fernstrom@sosalarm.se


SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansök nu

SOS-operatör till Säkerhet och Jourtjänster

SOS-operatör
Läs mer Dec 2
SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. SOS Alarm AB är ca 1100 anställda.

Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.

Din vardag som SOS-operatör
En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem.

I rollen som SOS-operatör inom Säkerhet och Jourtjänster hanterar och svarar du på inkommande samtal som rör olika typer av felanmälan för fastigheter, kommuner och privata kunder. Därutöver ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm, exempelvis inbrott/överfall och driftlarm m.m. Det är ett spännande och utvecklande arbete.

Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Sundsvall där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor.

För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista. Som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema.

Vi erbjuder dig

- Att få göra en verklig skillnad i andra människors liv, varje dag
- Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
- Engagerade och stöttande ledare och kollegor
- Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum


Vi söker dig
Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.
Tjänsten är med start i April.

Vi tror att du...

- Har minst tre års arbetslivserfarenhet gärna med telefonvana
- Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
- Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
- Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
- Har intresse för samhällsfrågor


Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 21 december. Urval sker löpande.
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Emelie Gerzina, emelie.gerzina@sosalarm.se

Ansök nu

SOS-Operatör till Säkerhet och Jourtjänster

SOS-operatör
Läs mer Jun 16
SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. SOS Alarm AB är ca 1100 anställda.

Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.

Din vardag som SOS-operatör "En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem.

I rollen som SOS-operatör inom Säkerhet och Jourtjänster hanterar och svarar du på inkommande samtal som rör olika typer av felanmälan för fastigheter, kommuner och privata kunder. Därutöver ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm, exempelvis inbrott/överfall och driftlarm m.m. Det är ett spännande och utvecklande arbete.

Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Sundsvall där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor.

För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista. Som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema.



Vi erbjuder dig

- Att få göra en verklig skillnad i andra människors liv, varje dag
- Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
- Engagerade och stöttande ledare och kollegor
- Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum


Vi söker dig Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Tjänsten är med start i början av September eller i slutet av Oktober

Vi tror att du...

- Har minst tre års arbetslivserfarenhet gärna med telefonvana
- Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
- Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
- Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
- Har intresse för samhällsfrågor




Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast den 30 Juni. Urval sker löpande.

Har du frågor? Kontakta rekryterande chef, Lars Bruksås, 0101408472



SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansök nu

SOS-operatör

SOS-operatör
Läs mer Sep 27
Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker nya SOS:are som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.

Din vardag som SOS-operatör
En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik".

Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats.
Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Du samverkar med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Tempot kan tidvis vara högt och hjälpsökande står alltid i fokus. På SOS-centralen i Sundsvall sitter du i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor.

Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst.



Vi erbjuder dig

- Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
- Fantastiska och stöttande kollegor och ledare
- Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum


Vi söker dig
Som vill vara en del i vår SOS-familj.

Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!



Vi tror att du...

- Har minst tre års arbetslivserfarenhet
- Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
- Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
- Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång


Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Tjänsten är med start i februari eller mars 2022.

För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista.



Är du vår nya kollega? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 5 oktober 2021. Urval kommer att ske löpande.
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Malin Lindberg, 010-140 84 43.



SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansök nu

SOS-operatör

SOS-operatör
Läs mer Sep 17
SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1100 stolta SOS:are.

Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.

Din vardag som SOS-operatör
En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats.
Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Sundsvall där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor.

För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista.

Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst.

Vi erbjuder dig

- Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
- Engagerade och stöttande ledare och kollegor
- Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
- Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället


Vi söker dig
Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.

Vi tror att du...

- Har minst tre års arbetslivserfarenhet
- Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
- Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
- Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång


Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Tjänsten är med start i februari eller mars 2022.

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 28 september 2021. Urval kommer att ske löpande.
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Malin Lindberg, 010-140 84 43.



SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansök nu

SOS-operatör

SOS-operatör
Läs mer Apr 16
SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1100 stolta SOS:are.

Vill du göra skillnad för andra, på riktigt?
Inför sommaren söker vi fler medarbetare till våra Säkerhet och Jourtjänster inom SOS Alarm.

Din vardag som SOS-operatör "En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor.

Vad kommer du att göra:

- Du kommer besvara och hantera inkommande samtal som rör olika typer av felanmälan för fastigheter, kommuner och även privata kunder.
- Du kommer arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
- Du jobbar i ett härligt team som samverkar med kollegor både lokalt och nationellt.
- Du kommer göra en verklig skillnad i andra människors liv, varje dag


Du kommer att kunna på SOS-centralen i Västerås, Sundsvall eller Uppsala där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor.

För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör inleds anställningen med en tre veckors lång utbildning. Utbildningen kan komma att ske i Sundsvall oavsett placeringsort.

Som SOS-operatör i sommar kommer du främst att arbeta kvällar (vardagar) och helger (dag/kväll)

Vi söker dig: som trivs med att hjälpa andra människor. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Personlig mognad är något vi värdesätter högt.

Detta är en visstidsanställning mellan 24 maj och 29 augusti. Möjlighet till förlängning finns.

Vi vill att du...

- Har minst tre års arbetslivserfarenhet
- Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
- Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
- Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
- Har intresse för samhällsfrågor


Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 25 april 2021
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef:
Placeringsort Västerås Anna-Karin Bouvin (anna-karin.bouvin@sosalarm.se) eller Christer Tengström (Christer.tengström@sosalarm.se)
Placeringsort Sundsvall Malin Lindberg (malin.lindberg@sosalarm.se)
Placeringsort Uppsala Mika Öhman (mika.ohman@sosalarm.se)



SOS Alarms genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansök nu

SOS-operatör

SOS-operatör
Läs mer Aug 24
Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.

Din vardag som SOS-operatör "En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem.

I rollen som SOS-operatör inom Säkerhet och Jourtjänster hanterar och svarar du på inkommande samtal som rör olika typer av felanmälan för fastigheter, kommuner och privata kunder. Därutöver ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm, exempelvis inbrott/överfall och driftlarm m.m. Det är ett spännande och utvecklande arbete.

Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Sundsvall där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor.

För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning som sker på din hemmacentral pga rådande tider. Som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema.

Vi erbjuder dig

- Att få göra en verklig skillnad i andra människors liv, varje dag
- Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
- Engagerade och stöttande ledare och kollegor
- Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum


Vi söker dig Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Tjänsten är med start i början av november.

Vi tror att du...

- Har minst tre års arbetslivserfarenhet gärna med telefonvana
- Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
- Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
- Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
- Har intresse för samhällsfrågor


Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.



Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 13 september.
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Victoria Forslund 072-573 08 63

Ansök nu

SOS-operatör

SOS-operatör
Läs mer Aug 18
SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1100 stolta SOS:are.

Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.

Din vardag som SOS-operatör
En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats.
Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Sundsvall där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor. Hos oss kommer du att jobba med engagerade kollegor.

För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista, p g a rådande omständigheter kan utbildningen komma att bedrivas på SOS-centralen i Sundsvall. Som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema.

Vi erbjuder dig

- Att få göra en verklig skillnad i andra människors liv, varje dag
- Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
- Engagerade och stöttande ledare och kollegor
- Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
- Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället


Vi söker dig
Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.
Tjänsten är med start, 2021 Februari

Vi tror att du...

- Har minst tre års arbetslivserfarenhet
- Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
- Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
- Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
- Har intresse för samhällsfrågor


Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (1985:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 2020-09-06.
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Maria Alasaari Strandén, epost: maria.alasaaristranden@sosalarm.se

Ansök nu

SOS-sjuksköterska

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Aug 18
SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1100 stolta SOS:are.

Brinner du för att göra skillnad för andra människor?
Vill du ha en utmaning där du får använda din breda kunskap och fingertoppskänsla samtidigt som du har möjlighet att bidra till utvecklingen av arbetet? Har du förmågan att balansera förnuft och fakta med känsla i varje enskild situation? Är du en person som klarar hög stress, både i stunden men också under längre perioder oavsett tidpunkt på dygnet? Som SOS-sjuksköterska är du en del av navet som skapar trygghet och säkerhet när du möter de människor som ringt 112.

Vem är du?
För att arbeta som SOS-sjuksköterska hos oss behöver du ha en svensk sjuksköterskelegitimation, tala flytande svenska, ha goda kunskaper i engelska och gärna fler språk. Du behöver kunna arbeta strukturerat och metodiskt och vara trygg i dig själv och din kompetens. Du står för våra värderingar - professionell & empatisk, ansvarstagande & samverkande - och delar gärna med dig av din kunskap och erfarenhet för att utveckla både kollegor och verksamheten.

I den här filmen (https://youtu.be/TgSL2e76r6U) beskriver vår förra SOS-sjuksköterska Ia sitt arbete. Idag har Ia gått vidare till nya utmaningar inom SOS Alarm och är Gruppchef på SOS-centralen i Malmö.

Rollen
Tjänsten innebär i huvudsak telefonbedömning och triagering samt rådgivning i väntan på ambulans. Variationen på ärendena är stor. Du bedömer patienter i alla åldrar med varierande hjälpbehov, medicin, kirurgi, hjärtstopp, trauma, gyn och obstetrik. Arbetet innefattar samverkan med såväl interna som externa aktörer, till exempel polis, räddningstjänst och ambulanssjukvård.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Ansökan
Låter SOS Alarm som en plats för dig? Ansökan senast den 6 september men vi vill såklart ta del av din ansökan så snart som möjligt. Du inleder din anställning med en internutbildning med full lön och denna startar Februari 2021. Har du frågor kring tjänsten är du mer än välkommen att kontakta Gruppchef Maria Alasaari Strandén, epost: maria.alasaaristranden@sosalarm.se.



Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (1985:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansök nu