Jerrie AB jobb i Sundsvall

Hitta lediga jobb hos Jerrie AB i Sundsvall. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Sundsvall.

Affärsutvecklare till Ernströmgruppens Elektrokluster, Sundsvall

Affärsutvecklare
Läs mer Nov 21
Ernströmgruppen är en drygt 100 år gammal familjeägd industrikoncern med ca 1200 anställda och en omsättning på ca 4 Mdr SEK. Koncernen har fem affärsområden inom bl.a Vatten & Värme, Flödesteknik, Fastighetsautomation och Marin säkerhet. Elektroklustret består idag av fem bolag som alla konstruerar, monterar och kopplar kapslad elteknik. Dessa bolag är Hammarel i Örebro (lågspänningsställverk), Transelmatic i Jönköping (lågspänningsställverk & apparatskåp), Rimeda i Värnamo (centraler), BS Elcontrol i Älvängen (apparatskåp) samt Enira i Bergen (lågspänningsställverk & apparatskåp).

Som Affärsutvecklare arbetar du självständigt och har stor frihet att planera ditt arbete. Eget driv och initiativkraft är en förutsättning för att lyckas. Du rapporterar till Jonas Kewenter, chef för Elektroklustret och har även nära kontakt med bolagens ledningar. Personliga besök hos existerande och potentiella kunder utgör grunden för tjänsten där du proaktivt och kontinuerligt arbetar med att identifiera nya affärsmöjligheter. Du driver försäljningsprocesser från prospektering och inledande kundkontakt till behovsanalys och ansvar för att ta fram den bästa lösningen för kund. Du säkerställer sedan en högklassig leverans och goda relationer där du utvecklar kunder över tid.

Du utgår från hemmakontor/kontorshotell och vi tror att lämplig bostadsort är Sundsvall med omnejd. Regelbundna resor i regionen ingår i tjänsten och det förekommer även resor till huvudkontoret i Göteborg samt till de fem bolagen som ingår i Elektroklustret. 

Huvudsakliga ansvarsområden: 

Utveckla strategier för och implementera marknadsföring och försäljning i norra Sverige
Agera som en ”Regionchef” för Ernströmgruppens Elektrobolag i norra Sverige
Vara delaktig och drivande i framdriften av den geografiska expansionen
Leda och utveckla försäljning av Elektrobolagens produkter i norra Sverige
Personligen söka upp och besöka potentiella kunder
Kontinuerligt och proaktivt analysera och följa upp försäljningsutvecklingen inom segmenten 
Ansvara för och hantera företagets löpande kontakter med relevanta samarbetspartners 
”Spindeln i nätet” som koordinerar och finner lösningar i samarbete med Elektrobolagen
Bidra i prissättningsfrågor 


Vem är du

Vi söker dig med flera års erfarenhet av försäljning och affärsutveckling inom elbranschen, gärna med en ingenjörsutbildning i grunden. Likaså värderar vi erfarenhet av projektförsäljning med långa säljcykler. Du trivs med att arbeta på ett bolag med stark tillväxt och högt tempo och har förmågan att självständigt driva ditt arbete där du tar fram struktur, skapar ordning och reda, optimerar och hittar effektiva flöden. Du har ett väletablerat kontaktnät i norra Sverige som du använder och vidareutvecklar för att skapa nya affärer. Som person är du förtroendeingivande, trygg, målmedveten och affärsmässig. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. 

Vad vi erbjuder 

Du kommer in i ett spännande utvecklingsskede och spelar en viktig roll i att skapa tillväxt i en region med stor potential. Du välkomnas till en organisation där entreprenörskap och agilt arbetssätt värderas högt och uppmuntrar dig att prova nya saker. Du får möjligheten att arbeta i en organisation som arbetar långsiktigt och investerar i spännande bolag.

Din ansökan 

I den här rekryteringen samarbetar Ernströmgruppen med Jerrie.?Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cecilia Jarlsmark 0723-05 33 43, cecilia.jarlsmark@jerrie.se

Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 19 december, men då urval och intervjuer sker löpande så ser vi gärna din ansökan så snart som möjligt. 

Ernströmgruppen är en familjeägd industriell företagsgrupp med affärsidé att äga och utveckla entreprenörsdrivna nischföretag. Genom att fokusera på hållbarhet, innovation och digitalisering skapar koncernen långsiktigt konkurrenskraftiga företag. Koncernen har en decentraliserad affärsmodell där vi vill att våra bolag ska utvecklas i en miljö där bolagsledningarna får stort utrymme att anpassa sina organisationer och erbjudanden efter sina olika kunders unika behov. Vårt mål som ägare är utveckling av bolag. Tillsammans med våra bolag stärker vi vår konkurrenskraft för att skapa långsiktigt hållbar lönsamhet och tillväxt. Ernströmgruppen har sitt säte i Göteborg och har dotterbolag i 9 länder i Norden, Baltikum, Polen, Nederländerna och Storbritannien.

Ansök nu

Account Manager till Ewellix, Sundsvall

Account manager
Läs mer Apr 4
Ewellix är en global innovatör och tillverkare av elektromekaniska ställdon samt komponenter och subsystem för linjär lagring och drivning. Produkter och lösningar används bland annat inom automation av monteringsprocesser, medicinska applikationer och anläggningsmaskiner.

Ewellix var tidigare en del av SKF Group och består idag av 16 försäljningsenheter och åtta fabriker. Ewellix Group omsätter cirka 2,3 miljarder SEK och har cirka 1200 anställda. Koncernen har sitt huvudkontor i Göteborg och ägs av Triton.

Om tjänsten som Account Manager
Vi söker en driven Account Manager för att stärka vår nordiska organisation i en pågående förändringsresa med en tydlig säljstrategi att fördubbla omsättningen fram till 2025. Du kommer att ansvara för att driva försäljning och tillväxt i norra Sverige där vi ser stor potential hos både befintliga och nya kunder.

Du tillhör vår nordiska säljorganisation där ni tillsammans driver utvecklingen av vår bransch genom elektrifierade lösningar inom våra affärsområden Mobile Machinery, Medical, Assembly Automation, General Industry samt Distribution. I ett nära samarbete prospekterar ni nya försäljningsmöjligheter och hittar de bästa tekniska lösningarna för kunden. Vi är stolta över vår teknologi som ligger i framkant och vi har förtjänat vårt goda rykte tack vare decennier av teknisk utveckling och innovation som moderniserar verksamheter och ger våra kunder tydliga konkurrensfördelar.

I rollen som Account Manager arbetar du proaktivt och kontinuerligt med att identifiera nya affärsmöjligheter. Du driver försäljningsprocessen från prospektering och en inledande kundkontakt till behovsanalys och ansvar för att ta fram den bästa lösningen för kunden, tillsammans med dina kollegor inom Application Engineering. Du säkerställer sedan en högklassig leverans och goda relationer där du utvecklar kunden över tid, alltid med kundvärdet i fokus.

Du utgår från norra Sverige, gärna men ej begränsat till Sundsvall, med regelbundna resor inom regionen. Regelbundna resor förekommer också till huvudkontoret i Göteborg.

Vem är du
Vi söker dig med god erfarenhet från teknisk försäljning, gärna med en ingenjörsutbildning i grunden. Det är naturligtvis ett stort plus om du har tidigare erfarenhet och ett kontaktnät inom industri, elektrifiering, automation eller hydraulik. Likaså värderar vi erfarenhet av projektförsäljning med långa säljcykler.

Du brinner för att driva och utveckla försäljning och att uppnå resultat mot tufft ställda mål. Du har ett starkt affärssinne och förstår värdet av en grundlig behovsanalys och att kontinuerligt arbeta med kundvärdet. Du är driven, proaktiv och lösningsorienterad i din natur och en stark på att bygga relationer både internt och externt.

Det är mycket meriterande om du arbetat i tillväxtbolag tidigare och förstår hur både en ute- och inne säljorganisation arbetar. Som person har du god förmåga att självständigt driva ditt arbete där du tar fram struktur, skapar ordning och reda, optimerar och hittar effektiva flöden. Du trivs med att arbeta i högt tempo där kulturen kännetecknas av proaktivitet, entreprenörskap och ett agilt arbetssätt. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

Var vi erbjuder
Du kommer in i ett mycket spännande utvecklingsskede och spelar en viktig roll i att skapa tillväxt i en region med stor potential och med en mycket eftertraktad produkt på marknaden. Som ett internationellt bolag erbjuder vi mycket goda möjligheter för dig som söker stor utveckling.

Du välkomnas till en säljorganisation där entreprenörskap och agilt arbetssätt värderas högt och uppmuntrar dig att prova nya saker. Vår kultur präglas av stort engagemang, teknisk kompetens och nyfikenhet, ett högt tempo och ett stort förändringsfokus.

Din ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Ewellix med Jerrie. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Garding Lindstrand 072- 333 01 49, frida.lindstrand@jerrie.se.

Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 24 april, men då urval och intervjuer sker löpande så ser vi gärna din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu

Distriktsansvarig Lastsäljare Region Norr för Continental Däck AB, Sundsval

Utesäljare
Läs mer Jan 4
Continental Däck Sverige AB tillhör Continental AG som en av världens ledande komponentleverantörer till fordonsindustrin. För närvarande har Continental mer än 193 000 anställda och omsätter ca 38 miljarder euro. På den svenska marknaden ansvarar Continental Däck Sverige AB för marknadsföring och försäljning av Continentalgruppens affärsområden personbilsdäck, last- och bussdäck, industridäck och entreprenaddäck. Affärsområdet Däck har 24 produktions- och utvecklingsanläggningar världen över. Continental är en av de ledande däcktillverkarna och nådde under verksamhetsåret 2020 en preliminär försäljning på 10,2 miljarder euro inom affärsområdet, och hade mer än 56 000 anställda.

Genom ett fokus på säkerhet i sina produkter ger Continental sitt bidrag till den svenska nollvisionen som är bilden av en framtid med noll olyckor i trafiken. Vi tror att du som söker vill vara med på denna resa!

Nu söker vi en ersättare för vår kollega som gått vidare till nya utmaningar men framgångsrikt bearbetat och servat kunderna inom region norr.

Om tjänsten

Som distriktsansvarig lastsäljare region norr ansvarar du för försäljning inom distriktets etablerade försäljningskanaler såsom däckfackhandel, fleet, där du har eget kundansvar. I rollen kontaktar du, och besöker, både nya och befintliga kunder för att skapa relationer som leder till tillväxt och ökade marknadsandelar i distriktet. En viktig del av ditt arbete är att bistå med rådgivning till återförsäljare, däckverkstäder och slutkunder inom last- och bussdäck. Du jobbar i team med tekniskt kunniga säljare inom de olika produktgrupperna.

Genom planering och uppföljning av aktiviteter, mål och budget säkerställer du att årliga affärs- och handlingsplaner uppnås för ditt distrikt och dina kunder. Du rapporterar till Regional Försäljningschef och tillhör ett regionalt säljteam på 3 personer. Region norr sträcker sig från Gävle i söder upp till Kiruna i norr. Placeringsort är med fördel någonstans mellan Sundsvall och Umeå. Men även övriga orter inom regionen kan fungera. Du utgår från hemmakontor och reser mycket inom distriktet.

Vi söker dig som

För att lyckas i rollen krävs framgångsrik erfarenhet av eget säljarbete inom B2B eller B2C. Har du dessutom bakgrund från fordonsindustrin, bil- eller däckfackhandel är det en stor fördel. Du har relevant utbildning, god ekonomisk förståelse och vana att verka i en konkurrensutsatt miljö. Din profil är starkt affärs-och lönsamhetsinriktad och du har fokus på mål och framgång.

Som person har du ett utåtriktat och positivt sätt där du lätt skapar goda relationer. Struktur och organisation skall kombineras med flexibilitet och lyhördhet för att leverera den bästa kundnyttan.

Continental är ett oerhört starkt varumärke på den svenska marknaden, och hos återförsäljarna står produkterna för kvalitet och säljarna för expertis. Vill du vara en del av ett team som skapar stora mervärden för våra kunder?

Ansökan

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via jerrie.se senast 26 januari. Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökande. Om du har frågor kontakta rekryteringskonsult Martin Dahlberg 0763–170741.

Ansök nu

Regional Account Manager till Samhall, Sundsvall

Account manager
Läs mer Jun 1
Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. Vi erbjuder tjänster med leveransgaranti inom allt från städ, tvätt och fastighet till logistik och tillverkning. Företaget är rikstäckande med dryga 23 000 medarbetare på cirka 200 orter och omsätter årligen cirka sju miljarder kronor. Genom våra kunduppdrag utvecklar vi personer med funktionsnedsättning och vi lyckas så bra för att vi är bäst på att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta som inget annat företag kan leverera. Se även samhall.se

Samhall söker nu en Regional Account Managers till Sundvall. Tjänsten kommer ha fokus på Samhalls utbud av service-tjänster, så som lokalvård, servicetjänster, fastighetsskötsel. Primärt arbetar du mot små och medelstora bolag inom privat sektor.

Arbetsbeskrivning
I rollen som Regional Account Manager ansvarar du för att bearbeta kunder och prospekt bland privata medelstora och stora företag. Du kommer arbeta både mot befintliga kunder för att utöka deras engagemang genom fler affärsmöjligheter men även bearbeta prospekts för nyetablering. Det är en bred och omväxlande roll med flertalet kontaktytor, både internt och externt. Tjänsten innefattar resor i Dalarna, Östersund, Gävle och Sundvall. Räkna 4-6 övernattningar i månaden, ibland mer och ibland mindre.

Dina arbetsuppgifter består av

• Skapa tillväxt inom ditt tjänsteområde hos både nya och befintliga kunder
• Ansvara för kalkyl och teckna avtal
• Planera för utveckling och tillväxtmöjligheter
• Bygga relationer med kund och interna kontakter

Önskvärda kvalifikationer
Vi ser att du har några års erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat, gärna inom tjänsteförsäljning. Du har jobbat med avtalsfrågor, förstår ett affärsspråk och kan utrycka dig väl i tal och skrift.

Det är meriterade om du har jobbat i projektform eller är van vid säljprocesser som kräver viss projektledning. Din framgång grundar sig delvis i att du kan driva frågor och samarbeta med andra nyckelpersoner under hela säljprocessen, från ett första säljmöte till implementering ut i driften. Det är viktigt med god IT-vana, erfarenhet från olika CRM-system och bra kunskaper i Excel. Du har en eftergymnasial utbildning eller motsvarande, gärna inom sälj/marknad.

Personliga egenskaper
Som person är du nyfiken, intresserad och det ger dig mycket energi att träffa nya och befintliga kunder. Vi önskar att du är målmedveten, uthållig och trivs med att arbeta resultatinriktat. Som person har du ett starkt eget driv, ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du drivs av att göra affärer och har en hög social kompetens som präglas av öppenhet. Det är lätt för dig att samarbeta och bygga nätverk, både externt och internt. Du känner igen dig i Samhalls värderingar: Uppmärksam, Pålitlig och Engagerad.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Samhall med rekryteringsföretaget Jerrie. Du söker tjänsten via jerrie.se med CV och personligt brev.

Har du frågor kontakta oss gärna!

Frida Dire på 0703-00 10 16/frida.dire@jerrie.se eller Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43/cecilia.jarlsmark@jerrie.se

Sista ansökningsdagen är den 21 juni

Samhall producerar en kombination av kundnytta, samhällsnytta och medarbetarnytta som inget annat företag kommer i närheten av. Vi har ett tydligt och konkurrenskraftigt erbjudande på marknaden – baserat på våra medarbetares kompetens och förmågor. Vårt hållbarhetsarbete belönades dessutom i European Business Awards 2015 där Samhall utsågs till Europas mest hållbara företag.

Ansök nu