Jurek Recruitment & Consulting AB jobb i Sundsvall

Hitta lediga jobb hos Jurek Recruitment & Consulting AB i Sundsvall. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Sundsvall.

Rekryteringsassistenter sökes till kund i Sundsvall!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Jan 22
Till vår kund i Sundsvall söker vi nu rekryteringsassistenter för ett spännande konsultuppdrag med start omgående,

Välkommen med din ansökan redan idag!

Beskrivning av uppdrag
Vi söker nu rekryteringsassistenter till vår kund som tillsammans med ordinarie medarbetare ska arbeta med volymrekrytering av sommarvikarier. Rekryteringsassistenten kommer ingå i en arbetsgrupp med vikariesamordnare och stärka upp arbetet i deras rekryteringsprocesser med huvudsakligen administrativa uppgifter, genomgång av videointervjuer samt hålla telefonintervjuer. Arbetet är självständigt men sker i mycket nära samarbete med Bemanningsenhetens vikariesamordnare.

Som rekryteringsassistent är man delaktig i intervju och referensfasen av sökande kandidater i rekryteringsprocessen, du kommer även ansvara för vissa andra administrativa delar som är av vikt i rekryteringsprocessen. I rollen ingår också att dokumentera och sammanställa material samt ha kontakt med sökande.
Arbetsuppgifter
• Stöd till vikariesamordnare
• Administration av sammanställningar av sökande
• Boka intervjuer
• Genomföra telefonintervjuer
• Referenstagning
• Administration av mail till sökande i rekryteringssystem.
• Övriga administrativa arbetsuppgifter

Rollen kräver att du trivs i att arbeta med flera processer parallellt och har förmåga att prioritera mellan dem och driva dem framåt på eget initiativ, och trivas att arbeta i grupp.
Vem är du?
Konsulten måste uppfylla;

• Examen från personal och arbetslivsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Goda kunskaper inom Allmänna bestämmelser (AB)
• Du har god yrkeserfarenhet av arbete inom kompetensförsörjning och då specifikt i rekryteringsprocessen och dess olika delar
• Har mycket goda IT-kunskaper och mycket god vana av att arbeta med IT-stöd då det är vårt främsta arbetsredskap
• God vana att hantera Office-paketet, främst Word och Excel
• Behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift

Det är meriterande om konsulten har;

• Påbyggnadskurser som arbetsgivaren bedömer som relevanta för tjänsten, om du har fördjupade kunskaper inom arbetsrättslig lagstiftning, samt erfarenhet av arbete i IT-verktyget Visma Recruit och/eller erfarenhet av rekryteringsarbete andra rekryteringssystem.

Det är viktigt att du är kvalitetsmedveten och strukturerad samt är bra på att följa rutiner och processer.
Du erbjuds
Du kommer att vara anställd av Jurek Talents AB och vara stationerad ute hos vår kund i Sundsvall. Ett av uppdragen kommer vara på 100 %, heltid och det andra uppdraget är på 50 %, deltid. Uppdragen förväntas starta 1 februari till och med 15 maj 2025, med eventuell förlängning. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Elvira Björebäck på Elvira.bjoreback@jurek.se alternativt Kajsa Lidén på Kajsa.liden@jurek.se.  

Välkommen med din ansökan redan idag på www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Om verksamheten

Jurek Recruitment & Consulting erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Ansök nu

Branschföreträdare till Sveriges Åkeriföretag i Region Norr

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Nov 29
Är du passionerad för samhälls- och företagarfrågor och vill vara med och forma framtiden för åkerinäringen i norra Sverige? Sveriges Åkeriföretag söker nu en engagerad och drivande Branschföreträdare för Region Norr, som omfattar Norrbotten, Västerbotten, Jämtland, Västernorrland och Gävleborgs län. Här får du chansen att spela en nyckelroll i en dynamisk och växande bransch som står i centrum i både klimatomställning och teknisk utveckling i Sverige. Är du redo att göra skillnad?

Åkerinäringen är en bransch med lång historia som idag omsätter ca 4% av Sveriges BNP. Godstransporter på väg sysselsätter över 100 000 förare och totalt omkring 250 000 personer vilket motsvarar ca 5% av antalet sysselsatta i Sverige. 

Vi söker en erfaren och strategiskt tänkande branschföreträdare med passion för medlemsvård och engagemang för transportbranschen. Som senior branschföreträdare kommer du att bli en nyckelperson i att utveckla och stärka relationerna med våra medlemmar – och säkerställa att vi är deras främsta stöd i en föränderlig bransch. Här får du en unik möjlighet att påverka branschens framtid och skapa verkligt värde för åkeriföretag över hela norra Sverige.

Sveriges Åkeriföretag består av 4 regioner med 12 föreningar. Vi servar ca 5 000 företag med totalt ca 36 000 fordon i Sverige. Som branschorganisation arbetar vi bland annat med att skapa goda förutsättningar för en lönsam och hållbar utveckling av medlemsföretagen. Vi ger medlemmarna råd i olika juridiska, ekonomiska och tekniska frågor samt företräder dem i kontakter med myndigheter mm. För mer info besök www.akeri.se
Arbetsbeskrivning
Som Branschföreträdare hos Sveriges Åkeriföretag har chansen att göra en verklig skillnad och bidra till en hållbar och lönsam utveckling av åkerinäringen i Sverige. Du kommer att vara ansiktet utåt för vår medlemsvård och ansvarar för att identifiera och driva de frågor som ligger våra medlemmar närmast om hjärtat. Genom att skapa en nära dialog med medlemsföretagen och förstå deras behov, verkar du för att deras röst blir hörd på såväl lokal som nationell nivå. I denna roll har du många kontaktytor och samarbetar med både befintliga och nya medlemsföretag, politiker, beslutsfattare och andra företagsorganisationer. 

Som branschföreträdare får du möjligheten att:

• Utveckla och stärka medlemsrelationer genom att säkerställa att vi levererar tjänster, stöd och insikter som gör verklig skillnad.
• Ge stöttning och rådgivning till medlemsföretagen inom exempelvis logistik, vägtrafikslagstiftning, utbildning inom åkerinäringen samt av enklare juridisk karaktär.
• Vara en katalysator för branschens röst i dialoger med politiker, myndigheter och andra nyckelaktörer för att främja rättvisa och hållbara villkor för våra medlemmar.
• Skapa och driva nätverksträffar och utbildningar som stärker våra medlemmars kompetens och konkurrenskraft.
• Vara delaktig i opinionsbildning och arbeta strategiskt med frågor om hållbarhet, arbetsmiljö och innovation för att stötta åkeribranschens framtida utveckling.

Arbetet erbjuder stor variation och flexibilitet där du självständigt ansvarar för besök hos både befintliga och potentiella nya medlemmar inom ditt tilldelade område, samtidigt som möjlighet finns att arbeta hemifrån alternativ på närmaste kontor. Du kommer att ansvara för region Norr som består av Norrbotten, Västerbotten, Jämtland och Västernorrland med kontor i Umeå.
Vem är du?
Vi söker dig som med din erfarenhet och kompetens vill bidra till den fortsatta utvecklingen i en spännande och händelserik framtidsbransch där du får möjlighet att göra skillnad i näringslivet. För att lyckas i rollen ser vi att du har:

• Eftergymnasial utbildning inom statsvetenskap, kommunikation, ekonomi, juridik, ingenjör eller liknande.
• Flytande språkkunskaper i såväl svenska som engelska
• Goda kunskaper i MS word, Excel & Powerpoint
• Körkort B och tillgång till egen bil.
• En gedigen bakgrund inom transport, logistik eller en närliggande bransch.
• Erfarenhet av framgångsrik medlemsvård, relationsbyggande, näringslivet eller branschpåverkan.
• En naturlig förmåga att kommunicera tydligt och inspirerande, både skriftligt och muntligt.
• Strategisk förståelse för branschens utmaningar, politiska processer och vad som krävs för att skapa framgångsrik medlemsvård och påverkan.

Du är en engagerad och utåtriktad företrädare med ett starkt intresse för att bygga och upprätthålla goda relationer. Din strukturerade och företagsamma natur, tillsammans med din förmåga att arbeta självständigt, gör dig till en förtroendeingivande och pålitlig person. Du känner dig bekväm att tala med såväl politiker och beslutsfattare som med medlemsföretag om åkerinäringens utmaningar och satsningar.
Du erbjuds
Som branschföreträdare hos oss får du en unik chans att arbeta i en dynamisk, samhällsviktig roll med stort inflytande. Här får du möjligheten att påverka branschens framtid samtidigt som du hjälper våra medlemsföretag att växa och utvecklas. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö, kontinuerlig kompetensutveckling och möjlighet till ett stort nätverk inom transportsektorn. 

Är du redo för nästa steg i din karriär och vill bidra till en starkare, mer hållbar åkeribransch? Skicka in din ansökan senast 2025-01-12 och bli en del av vårt team!

I den här processen samarbetar Sveriges Åkeriföretag med Jurek och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emelie Prokop på emelie.prokop@jurek.se. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se
Om Sveriges Åkeriföretag
Sveriges Åkeriföretag bevakar åkerinäringens intressen och stödjer våra medlemsföretags behov av företagsutveckling, opinionsbildning och lobbying. Vårt mål är att lyfta hela den svenska åkerinäringen, göra näringen mer synlig och höja branschens anseende. Sveriges Åkeriföretag informerar och ger medlemsföretagen råd i bland annat juridiska, ekonomiska och tekniska frågor och vi erbjuder utbildningar och certifieringar. Vi företräder också medlemsföretagen i kontakter med myndigheter, regering och riksdag, intresse- och näringslivsorganisationer. Genom att bevaka näringens intressen, driva på i miljö- och trafiksäkerhetsarbetet och bevaka utvecklingen i branschens omvärld arbetar vi även för en sund och lönsam utveckling av åkerinäringen.

Välkommen till Sveriges Åkeriföretag – Med Åkerinäringen- för en hållbar framtid

Ansök nu

Branschföreträdare till Sveriges Åkeriföretag i Region Norr

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Okt 31
Är du passionerad för samhälls- och företagarfrågor och vill vara med och forma framtiden för åkerinäringen i norra Sverige? Sveriges Åkeriföretag söker nu en engagerad och drivande Branschföreträdare för Region Norr, som omfattar Norrbotten, Västerbotten, Jämtland, Västernorrland och Gävleborgs län. Här får du chansen att spela en nyckelroll i en dynamisk och växande bransch som står i centrum i både klimatomställning och teknisk utveckling i Sverige. Är du redo att göra skillnad?

Åkerinäringen är en bransch med lång historia som idag omsätter ca 4% av Sveriges BNP. Godstransporter på väg sysselsätter över 100 000 förare och totalt omkring 250 000 personer vilket motsvarar ca 5% av antalet sysselsatta i Sverige. 

Vi söker en erfaren och strategiskt tänkande branschföreträdare med passion för medlemsvård och engagemang för transportbranschen. Som senior branschföreträdare kommer du att bli en nyckelperson i att utveckla och stärka relationerna med våra medlemmar – och säkerställa att vi är deras främsta stöd i en föränderlig bransch. Här får du en unik möjlighet att påverka branschens framtid och skapa verkligt värde för åkeriföretag över hela norra Sverige.

Sveriges Åkeriföretag består av 4 regioner med 12 föreningar. Vi servar ca 5 000 företag med totalt ca 36 000 fordon i Sverige. Som branschorganisation arbetar vi bland annat med att skapa goda förutsättningar för en lönsam och hållbar utveckling av medlemsföretagen. Vi ger medlemmarna råd i olika juridiska, ekonomiska och tekniska frågor samt företräder dem i kontakter med myndigheter mm. För mer info besök www.akeri.se
Arbetsbeskrivning
Som Branschföreträdare hos Sveriges Åkeriföretag har chansen att göra en verklig skillnad och bidra till en hållbar och lönsam utveckling av åkerinäringen i Sverige. Du kommer att vara ansiktet utåt för vår medlemsvård och ansvarar för att identifiera och driva de frågor som ligger våra medlemmar närmast om hjärtat. Genom att skapa en nära dialog med medlemsföretagen och förstå deras behov, verkar du för att deras röst blir hörd på såväl lokal som nationell nivå. I denna roll har du många kontaktytor och samarbetar med både befintliga och nya medlemsföretag, politiker, beslutsfattare och andra företagsorganisationer. 

Som branschföreträdare får du möjligheten att:

• Utveckla och stärka medlemsrelationer genom att säkerställa att vi levererar tjänster, stöd och insikter som gör verklig skillnad.
• Ge stöttning och rådgivning till medlemsföretagen inom exempelvis logistik, vägtrafikslagstiftning, utbildning inom åkerinäringen samt av enklare juridisk karaktär.
• Vara en katalysator för branschens röst i dialoger med politiker, myndigheter och andra nyckelaktörer för att främja rättvisa och hållbara villkor för våra medlemmar.
• Skapa och driva nätverksträffar och utbildningar som stärker våra medlemmars kompetens och konkurrenskraft.
• Vara delaktig i opinionsbildning och arbeta strategiskt med frågor om hållbarhet, arbetsmiljö och innovation för att stötta åkeribranschens framtida utveckling.

Arbetet erbjuder stor variation och flexibilitet där du självständigt ansvarar för besök hos både befintliga och potentiella nya medlemmar inom ditt tilldelade område, samtidigt som möjlighet finns att arbeta hemifrån alternativ på närmaste kontor. Du kommer att ansvara för region Norr som består av Norrbotten, Västerbotten, Jämtland och Västernorrland med kontor i Umeå.
Vem är du?
Vi söker dig som med din erfarenhet och kompetens vill bidra till den fortsatta utvecklingen i en spännande och händelserik framtidsbransch där du får möjlighet att göra skillnad i näringslivet. För att lyckas i rollen ser vi att du har:

• Eftergymnasial utbildning inom statsvetenskap, kommunikation, ekonomi, juridik, ingenjör eller liknande.
• Flytande språkkunskaper i såväl svenska som engelska
• Goda kunskaper i MS word, Excel & Powerpoint
• Körkort B och tillgång till egen bil.
• En gedigen bakgrund inom transport, logistik eller en närliggande bransch.
• Erfarenhet av framgångsrik medlemsvård, relationsbyggande, näringslivet eller branschpåverkan.
• En naturlig förmåga att kommunicera tydligt och inspirerande, både skriftligt och muntligt.
• Strategisk förståelse för branschens utmaningar, politiska processer och vad som krävs för att skapa framgångsrik medlemsvård och påverkan.

Du är en engagerad och utåtriktad företrädare med ett starkt intresse för att bygga och upprätthålla goda relationer. Din strukturerade och företagsamma natur, tillsammans med din förmåga att arbeta självständigt, gör dig till en förtroendeingivande och pålitlig person. Du känner dig bekväm att tala med såväl politiker och beslutsfattare som med medlemsföretag om åkerinäringens utmaningar och satsningar.
Du erbjuds
Som branschföreträdare hos oss får du en unik chans att arbeta i en dynamisk, samhällsviktig roll med stort inflytande. Här får du möjligheten att påverka branschens framtid samtidigt som du hjälper våra medlemsföretag att växa och utvecklas. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö, kontinuerlig kompetensutveckling och möjlighet till ett stort nätverk inom transportsektorn. 

Är du redo för nästa steg i din karriär och vill bidra till en starkare, mer hållbar åkeribransch? Skicka in din ansökan senast 2024-11-27 och bli en del av vårt team!

I den här processen samarbetar Sveriges Åkeriföretag med Jurek och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emelie Prokop på emelie.prokop@jurek.se. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se
Om Sveriges Åkeriföretag
Sveriges Åkeriföretag bevakar åkerinäringens intressen och stödjer våra medlemsföretags behov av företagsutveckling, opinionsbildning och lobbying. Vårt mål är att lyfta hela den svenska åkerinäringen, göra näringen mer synlig och höja branschens anseende. Sveriges Åkeriföretag informerar och ger medlemsföretagen råd i bland annat juridiska, ekonomiska och tekniska frågor och vi erbjuder utbildningar och certifieringar. Vi företräder också medlemsföretagen i kontakter med myndigheter, regering och riksdag, intresse- och näringslivsorganisationer. Genom att bevaka näringens intressen, driva på i miljö- och trafiksäkerhetsarbetet och bevaka utvecklingen i branschens omvärld arbetar vi även för en sund och lönsam utveckling av åkerinäringen.

Välkommen till Sveriges Åkeriföretag – Med Åkerinäringen- för en hållbar framtid

Ansök nu

Ekonomidirektör sökes till kund i Sundsvall

Affärsområdeschef
Läs mer Okt 25
För kund i Sundsvalls räkning söker vi nu en ekonomidirektör på heltid under 4-6 månader. Vi söker dig som har flerårig chefserfarenhet samt erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete på strategisk nivå.

Välkommen in med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Ansvarsområdet omfattar i huvudsak:

• Konsulten arbetar på uppdrag av kommundirektören.
• Konsulten ansvarar för daglig ledning av avdelningen Ekonomi- och verksamhetsstyrning som består av 22 medarbetare, varav 10 direktrapporterade medarbetare samt en enhetschef. Inom
avdelningen finns ansvarsområdena redovisning, budget, verksamhetsstyrning, investerings- och lokalplanering, internbank samt upphandling/inköp. I uppdraget ingår budget-, personal- och
verksamhetsansvar.
• Konsulten har ett strategiskt ansvar för ekonomistyrning inom kommunkoncernen, planering och uppföljning samt under interimsperioden planera kommande utvecklings- och förändringsarbete på uppdrag av kommundirektör.
• Konsulten förväntas bidra till tydliga beslutsunderlag och tillse att chefer i organisationen får bra förutsättningar i sitt arbete med budget och uppföljning.
• Konsulten är föredragande i kommunstyrelsen i ekonomifrågor och medverkar i att utveckla kommunens arbete med sina ledningsprocesser.

Vem är du?
Vi söker dig som uppfyller följande;

• En för uppdraget relevant akademisk utbildning med ekonomisk inriktning.
• Flerårig chefserfarenhet inom verksamhetsområdet i en större komplex verksamhet.
• Flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete på strategisk nivå, arbete med budgetprocesser, uppföljning, prognostisering och redovisning samt kvalificerat boksluts-, redovisnings- och ekonomiarbete.
• Förmåga att utrycka sig mycket väl i tal och skrift i svenska och engelska språket

Meriterande om konsulten har erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd verksamhet samt erfarenhet av att möta media.
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag hos vår kund i Sundsvall med start i mitten av november. Uppdraget är på heltid och löper 4-6 månader. Du kommer att bli anställd av Jurek Talents och vara uthyrd till vår kund.

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Emelie Kumlin på emelie.kumlin@jurek.se 

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om Jurek
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Ansök nu

Interim chef till kund i Sundsvall

Affärsområdeschef
Läs mer Okt 18
För kund i Sundsvalls räkning söker vi nu en interim chef på deltid. Vi söker dig som är en van ledare/chef med erfarenhet av logistikuppdrag.

Välkommen in med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Ansvarsområdet omfattar i huvudsak:

• Personal- och budgetansvar för verksamheten som består av 2 sektioner med 2 underställda sektionschefer
• Ansvar för fordonsfrågor med investeringar som är kommunövergripande
• I övrigt sedvanliga chefsuppgifter som ex att effektivisera och hantera den dagliga driften

Vem är du?
Vi söker dig som uppfyller följande;

• Erfarenhet av budarbete
• Genomförd gymnasieutbildning och eftergymnasial utbildning som är relevant för uppdraget
• Vana runt investeringar av främst fordon
• Erfarenhet av logistikuppdrag
• Dokumenterad erfarenhet av arbete som chef/ledare på hög nivå
• God kommunikationsförmåga och problemlösare vilket kan innefatta att hantera uppkomna situationer i den dagliga driften

Du erbjuds
Ett konsultuppdrag hos vår kund i Sundsvall med start omgående. Uppdraget är på deltid och löper 3 månader. Du kommer att arbeta på plats 3 dagar per vecka (föredrar tisdag till torsdag) i Sundsvall. Du kommer att bli anställd av Jurek Talents och vara uthyrd till vår kund.

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Kajsa Lidén på kajsa.liden@jurek.se eller Emelie Kumlin på emelie.kumlin@jurek.se 

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om Jurek
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Ansök nu

Interim VD till kommunalt fastighetsbolag i Sundsvall

Affärsområdeschef
Läs mer Okt 14
För SKIFU AB:s i Sundsvall räkning söker vi nu en interim VD med omfattning på 50%. Vi söker dig med erfarenhet ledarskap och verksamhetsutveckling på strategisk nivå, gärna från fastighetsbranschen och/eller från offentlig sektor! Sök uppdraget redan idag!

Arbetsuppgifter
Om bolaget:

SKIFU är ett kommunägt bolag som äger, förvaltar och utvecklar kommersiella fastigheter. Bolagets syfte är att främja utveckling och nyetablering i Sundsvalls kommun. Det sker genom att bygga och förvärva fastigheter som är strategiskt viktiga för kommunen, om privata alternativ inte räcker. SKIFU ska även äga och förvalta fastigheter som är strategiskt viktiga för kommunen samt avyttra sådana fastigheter med bästa möjliga ekonomiska resultat.
SKIFU består av vd och 8 medarbetare inom ekonomi, fastighetsförvaltning, teknisk förvaltning, fastighetsutveckling och administration.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Konsulten arbetar på uppdrag av styrelsens ordförande.
• Leda och utveckla den dagliga verksamheten enligt styrelsens uppdrag och gällande ägardirektiv. er
• Ansvara för bolagets resultat samt förvaltning och utveckling av fastigheter.
• Agera rådgivare och strategiskt bollplank till ordförande och styrelse.

Vem är du?
Vi söker dig som uppfyller följande;

• Akademisk utbildning inom ett för uppdraget relevant område eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig.
• Flerårig aktuell erfarenhet av ledarskap och verksamhetsutveckling på strategisk nivå.
• Erfarenhet från fastighetsbranschen samt med fördel ha verkat inom offentlig verksamhet.
• Kunskap om fastighetsekonomi samt den juridik som reglerar verksamhetsområdet.

Du erbjuds
Ett konsultuppdrag på SKIFU AB med planerad start 25 november. Uppdraget är på deltid, 50% och löper 4–12 månader. Du kommer att bli anställd av Jurek Talents och vara uthyrdtill vår kund.
Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Kajsa Lidén på kajsa.liden@jurek.se .

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om Jurek
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Ansök nu

Ekonom/ administratör sökes till Trafikverket i Västernorrland

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 14
Till Trafikverket i Västernorrland söker vi nu en redovisningsekonom/ administratör som kommer att arbeta 50 % med ekonomi och 50 % med administration.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsbeskrivning
Konsulten kommer att arbeta med planering och samordning av underhållsplanen. Detta innebär bland annat att ta emot och tolka anvisningar, strukturera upp arbetet och säkerställa
kvaliteten på det inlämnade underlaget, samt arbete med kontinuerlig uppföljning. Vara spindeln i nätet för de som beställer uppdrag och de som ska utföra uppdrag.

Konsulten kommer även att arbeta inom ekonomi och redovisning såsom bokslutsarbete, kontroller och kvalitetsgranskningar samt kommunikation och utbildning inom redovisningsfrågor. I rollen
som planerare/ekonom kommer konsulten att ha daglig kontakt med projektteam samt vara stöd till och ha nära samarbete med controllers.

Några exempel på arbetsuppgifter för erbjuden konsult:

• Planering och samordning av underhållsplanen
• Hantera befintliga och kommande internbeställningar
• Granska åtgärdsbeskrivningar och bilagor
• Bokslutsarbete
• Kvalitetsgranskning och kontroller
• Arbetet innebär även att strukturera upp arbetet samt säkerställa kvaliteten på inlämnat underlag samt arbeta med kontinuerlig uppföljning av underhållsplanen. Ta emot och tolka anvisningar, skapa och samordna behovslistor. Löpande arbeta med kvalitetsgranskning och kontroller inom exempelvis områdena kontering och tidsredovisning.

Konsulten ska finnas på valfri ort i norra regionen: Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland eller Jämtland.
Vem är du?
Erbjuden konsult ska uppfylla nedan kompetenskrav;

• Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt tre (3) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Minst två (2) års erfarenhet av att ha arbetat med ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.), erfarenheten får inte vara äldre än 5 år
• Minst två (2) års erfarenhet av att ha arbetat med analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt), erfarenheten får inte vara äldre än 5 år
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Du erbjuds
Du erbjuds ett konsultuppdrag med omfattning på heltid med start snarast, dock senast 2024-05-01 och pågå till och med 2024-12-31. Startdatumet är preliminärt och gäller under förutsättning att kontraktet har trätt i kraft. Det finns möjlighet till eventuell förlängning. Placering: arbetet kan ske på distans men konsulten ska finnas på valfri ort i norra regionen (Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland). Du kommer att bli anställd av Jurek Talents och vara uthyrd till Trafikverket. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Emelie Kumlin på emelie.kumlin@jurek.se eller Elvira Björebäck på elvira.bjoreback@jurek,se 

Om Jurek
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Ansök nu

Ekonom/ administratör sökes till Trafikverket i Västernorrland

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 11
Till Trafikverket i Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland eller Jämtland söker vi nu en redovisningsekonom/ administratör som kommer att arbeta 50 % med ekonomi och 50 % med administration.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsbeskrivning
Konsulten kommer att arbeta med planering och samordning av underhållsplanen. Detta innebär bland annat att ta emot och tolka anvisningar, strukturera upp arbetet och säkerställa
kvaliteten på det inlämnade underlaget, samt arbete med kontinuerlig uppföljning. Vara spindeln i nätet för de som beställer uppdrag och de som ska utföra uppdrag.

Konsulten kommer även att arbeta inom ekonomi och redovisning såsom bokslutsarbete, kontroller och kvalitetsgranskningar samt kommunikation och utbildning inom redovisningsfrågor. I rollen
som planerare/ekonom kommer konsulten att ha daglig kontakt med projektteam samt vara stöd till och ha nära samarbete med controllers.

Några exempel på arbetsuppgifter för erbjuden konsult:

• Planering och samordning av underhållsplanen
• Hantera befintliga och kommande internbeställningar
• Granska åtgärdsbeskrivningar och bilagor
• Bokslutsarbete
• Kvalitetsgranskning och kontroller
• Arbetet innebär även att strukturera upp arbetet samt säkerställa kvaliteten på inlämnat underlag samt arbeta med kontinuerlig uppföljning av underhållsplanen. Ta emot och tolka anvisningar, skapa och samordna behovslistor. Löpande arbeta med kvalitetsgranskning och kontroller inom exempelvis områdena kontering och tidsredovisning.

Konsulten ska finnas på valfri ort i norra regionen: Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland eller Jämtland.
Vem är du?
Erbjuden konsult ska uppfylla nedan kompetenskrav;

• Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt tre (3) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Minst två (2) års erfarenhet av att ha arbetat med ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.), erfarenheten får inte vara äldre än 5 år
• Minst två (2) års erfarenhet av att ha arbetat med analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt), erfarenheten får inte vara äldre än 5 år
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Du erbjuds
Du erbjuds ett konsultuppdrag med omfattning på heltid med start snarast, dock senast 2024-05-01 och pågå till och med 2024-12-31. Startdatumet är preliminärt och gäller under förutsättning att kontraktet har trätt i kraft. Det finns möjlighet till eventuell förlängning. Placering: arbetet kan ske på distans men konsulten ska finnas på valfri ort i norra regionen (Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland). Du kommer att bli anställd av Jurek Talents och vara uthyrd till Trafikverket. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Emelie Kumlin på emelie.kumlin@jurek.se eller Elvira Björebäck på elvira.bjoreback@jurek,se 

Om Jurek
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Ansök nu

Rekryteringsassistent sökes till kund i Sundsvall!

HR-assistent
Läs mer Feb 2
Till vår kund i Sundsvall söker vi en rekryteringsassistent för ett spännande konsultuppdrag,

Välkommen med din ansökan redan idag!

Beskrivning av uppdrag
Vi söker en rekryteringsassistent till vår kund som tillsammans med ordinarie medarbetare ska arbeta med volymrekrytering av sommarvikarier. Rekryteringsassistenten kommer ingå i en arbetsgrupp med vikariesamordnare och stärka upp arbetet i deras rekryteringsprocesser med huvudsakligen administrativa uppgifter, genomgång av videointervjuer samt hålla telefonintervjuer. Arbetet är självständigt men sker i mycket nära samarbete med Bemanningsenhetens vikariesamordnare.

Som rekryteringsassistent är man delaktig i intervju och referensfasen av sökande kandidater i rekryteringsprocessen, du kommer även ansvara för vissa andra administrativa delar som är av vikt i rekryteringsprocessen. I rollen ingår också att dokumentera och sammanställa material samt ha kontakt med sökande.
Arbetsuppgifter
• Stöd till vikariesamordnare
• Administration av sammanställningar av sökande
• Boka intervjuer
• Genomföra telefonintervjuer
• Referenstagning
• Administration av mail till sökande i vårt rekryteringssystem.
• Övriga administrativa arbetsuppgifter

Rollen kräver att du trivs i att arbeta med flera processer parallellt och har förmåga att prioritera mellan dem och driva dem framåt på eget initiativ, och trivas att arbeta i grupp.
Vem är du?
Konsulten måste uppfylla;

• Examen från personal och arbetslivsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Har erfarenhet av HR-arbete genom praktik eller anställning
• Har mycket goda IT-kunskaper och mycket god vana av att arbeta med IT-stöd då det är vårt främsta arbetsredskap
• Behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift

Det är meriterande om konsulten har;

• Kunskap om de olika arbeten inom vård och omsorgsarbete
• God kunskap och förståelse för rekryteringsprocessen samt grundkunskaper inom arbetsrätt.
• Erfarenhet av arbete med rekryteringsprocesser och/eller rekryterings-administration
• Hr-arbete inom politisk styrd organisation
• Erfarenhet och/eller kännedom regler kring arbetstillstånd för att få arbeta i Sverige

Det är viktigt att du är kvalitetsmedveten och strukturerad samt är bra på att följa rutiner och processer.
Du erbjuds
Du kommer att vara anställd av Jurek Talents AB och vara stationerad ute hos vår kund i Sundsvall. Uppdraget förväntas starta omgående men senast 1 mars 2024 och pågår fram till 30 april 2024 med eventuell förlängning, dock längst till 31 maj. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Emelie Kumlin på emelie.kumlin@jurek.se Välkommen med din ansökan redan idag på www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Om verksamheten

Jurek Recruitment & Consulting erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Ansök nu

HR-specialist med inriktning arbetsrätt sökes för konsultuppdrag

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Nov 3
Jurek söker nu en HR-specialist som är inriktad på det arbetsrättsliga området för ett kortare konsultuppdrag på deltid (50 %) för att stötta Sundsvalls kommuns förhandlingschef vid kommunens HR-stad. Passar denna beskrivning in på dig och är du tillgänglig omgående? Då kan detta uppdrag vara något för dig! 

 

Välkommen in med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Som HR-specialist kommer du att arbeta på uppdrag av förhandlingschef/tillförordnad förhandlingschef vid kommunens HR-stab. Uppdraget består till största del av att ge stöd till HR-organisationen i nära dialog med tillförordnad förhandlingschef. Du kommer stötta HR-chefer i arbetsrättsliga frågor. Det kan även hända att du kommer att bistå med specifika identifierade uppdrag som exempelvis utredningar och sammanställningar.

Arbetet innebär att agera som ett konsultativt arbetsrättsligt stöd till HR inom nedanstående områden:

• Arbetsrätt, lagar och avtal
• Misskötsamhet, t.ex. varning, uppsägning personliga skäl, avsked m.m.
• Överläggningar och förhandling med fack
• Rådgivning, utredning kopplat till organisationsförändringar
• Övertalighet, omplacering och arbetsbristprocesser

Vem är du?
Du ska ha en akademisk utbildning inom HR eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. 

Du ska ha flerårig erfarenhet av att arbeta rådgivande och som stöd inom det arbetsrättsliga området, gärna från kommun eller Region. Erfarenhet av att arbeta med dessa frågor från kommun är starkt meriterande. 

Det är ett plus om du har erfarenhet av att arbeta rådgivande på en övergripande nivå inom HR.
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag på 50 % med start omgående till 2024-02-29. Uppdragets omfattning kan komma att bli 100 %. Det finns även möjlighet till förlängning i 1-2 månader på konsultuppdraget. Distansarbete sker enl. överenskommelse med uppdragsgivaren. 

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se. 

Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! 
Om Jurek
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Ansök nu

Interimschef sökes till kund i Sundsvall!

Affärsområdeschef
Läs mer Okt 20
Till vår kund i Sundsvall söker vi en interim chef för ett konsultuppdrag,

Välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter
I uppdraget kommer du vara första linje inom en avdelning i verksamheten. Medarbetargruppen består av ca 20 medarbetare som konsulten har personal-, verksamhets- och budgetansvar för och innefattar sedvanliga arbetsuppgifter för en första linjens chef såsom att säkerställa leverans, dialog med medarbetare och till viss del uppdragsgivaren.
Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare chefserfarenhet från ett liknande uppdrag och storlek på arbetsgrupp.
Du erbjuds
Du kommer att vara anställd i Jureks uthyrningsverksamhet och vara stationerad ute hos vår kund i Sundsvall. Uppdraget förväntas starta omgående och pågår fram till januari 2024. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Elvira Björebäck på elvira.bjoreback@jurek.se Välkommen med din ansökan redan idag på www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Ansök nu