Poolia AB jobb i Sundsvall

Hitta lediga jobb hos Poolia AB i Sundsvall. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Sundsvall.

Supply Chain Manager till GB Verkstads- och Industrivaror AB

Logistikchef
Läs mer Jul 4
Vill du ha en nyckelroll där du får leda ett team av engagerade specialister, ta ägarskap över centrala logistikprocesser och vara en del av en framgångsrik koncern i stark tillväxt? Då kan detta vara din nästa utmaning. GB Verkstads- & Industrivaror AB söker nu en affärsdriven Supply Chain Manager som vill leda och utveckla vår inköps- och logistikfunktion med fokus på effektivitet, tillväxt och hög leveranssäkerhet.

Varför GB Verkstads- och Industrivaror?

Hos oss får du chansen att arbeta i ett bolag med stark lokal förankring och stora ambitioner. Vi är en del av Teqnionkoncernen, en expansiv industrigrupp med 35 självständiga dotterbolag i Sverige, Storbritannien och Irland.

GB Verkstads- och Industrivaror har sitt säte i Sundsvall och är en ledande leverantör av fästelement, verktyg, hydraulik och industrikomponenter, främst till kunder inom verkstads-, process- och tillverkningsindustrin. Norra Sverige är vår huvudmarknad men vi exporterar även till kunder i Indien, Malaysia, USA mm.

Våra kunder har ofta komplexa behov och höga krav på leveranssäkerhet, teknisk kompetens och service. Vi erbjuder en roll med stort ansvar, korta beslutsvägar och goda möjligheter till initiativtagande, innovation och förändringsledning i en inkluderande och utvecklingsdriven arbetsmiljö.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Supply Chain Manager får du en strategiskt viktig roll med ansvar att säkerställa en smidig och kostnadseffektiv leveranskedja, från leverantörskontakter till lagerflöden. Du arbetar nära våra inköpare, lagerpersonal och övriga nyckelfunktioner och driver förbättringsarbete genom hela värdekedjan.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:
• Leda och utveckla inköps- och logistikfunktionen, både operativt och strategiskt
• Förhandla med leverantörer och säkerställa kvalitet, kostnadseffektivitet och leveranssäkerhet
• Utvärdera och utveckla nya och befintliga leverantörsrelationer, både lokalt och internationellt
• Optimera lagerhållning och materialflöden för att stödja produktionen
• Arbeta datadrivet med nyckeltal, prognoser och ständiga förbättringar

Vem är du?
Du är en strukturerad och lösningsorienterad person, med starkt affärsfokus och förmåga att bygga förtroende – såväl internt som externt. Du trivs i en arbetsmiljö där ditt arbete gör skillnad och är van vid att kombinera ett operativt arbete med ett strategiskt perspektiv.

Du motiveras av att förbättra och utveckla arbetssätt, samt att få människor att växa genom en coachande och inkluderande ledarstil.

Vi ser gärna att du har:
• Högskoleutbildning inom logistik, teknik, ekonomi eller motsvarande
• Minst 5 års erfarenhet av inköp och/eller logistik i en ledande roll
• Erfarenhet av att leda team och driva utvecklingsprojekt
• God vana av internationella leverantörsrelationer och avtalsförhandling
• God kunskap i avtalshantering och affärssystem
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Poolia. Har du frågor om tjänsten eller processen, kontakta gärna rekryteringskonsult Pär Jonsson på?par.jonsson@poolia.se eller 0768-694 756.

Om verksamheten
GB Verkstads- och Industrivaror är en etablerad och växande aktör inom verkstads- och industriförsäljning. Vi är ett logistikföretag som erbjuder ett brett sortiment av högkvalitativa produkter från hela världen till våra kunder. Vår framgång bygger på ett starkt engagemang för kundnöjdhet och förmågan att leverera pålitliga och kostnadseffektiva lösningar.

Rätt kvalitet, på rätt plats, i rätt tid.

Sedan hösten 2014 är vi en del av Teqnion-koncernen som idag består av 35 dotterbolag. Teqnions affärsidé är att bygga en diversifierad företagsgrupp genom att förvärva kvalitetsbolag med gynnsamma framtidsutsikter, vilka sedan fortsätter att drivas självständigt.

Ansök nu

Supply Chain Manager till GB Verkstads- och Industrivaror AB

Logistikchef
Läs mer Jul 4
Vill du ha en nyckelroll där du får leda ett team av engagerade specialister, ta ägarskap över centrala logistikprocesser och vara en del av en framgångsrik koncern i stark tillväxt? Då kan detta vara din nästa utmaning. GB Verkstads- & Industrivaror AB söker nu en affärsdriven Supply Chain Manager som vill leda och utveckla vår inköps- och logistikfunktion med fokus på effektivitet, tillväxt och hög leveranssäkerhet.

Varför GB Verkstads- och Industrivaror?

Hos oss får du chansen att arbeta i ett bolag med stark lokal förankring och stora ambitioner. Vi är en del av Teqnionkoncernen, en expansiv industrigrupp med 35 självständiga dotterbolag i Sverige, Storbritannien och Irland.

GB Verkstads- och Industrivaror har sitt säte i Sundsvall och är en ledande leverantör av fästelement, verktyg, hydraulik och industrikomponenter, främst till kunder inom verkstads-, process- och tillverkningsindustrin. Norra Sverige är vår huvudmarknad men vi exporterar även till kunder i Indien, Malaysia, USA mm.

Våra kunder har ofta komplexa behov och höga krav på leveranssäkerhet, teknisk kompetens och service. Vi erbjuder en roll med stort ansvar, korta beslutsvägar och goda möjligheter till initiativtagande, innovation och förändringsledning i en inkluderande och utvecklingsdriven arbetsmiljö.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Supply Chain Manager får du en strategiskt viktig roll med ansvar att säkerställa en smidig och kostnadseffektiv leveranskedja, från leverantörskontakter till lagerflöden. Du arbetar nära våra inköpare, lagerpersonal och övriga nyckelfunktioner och driver förbättringsarbete genom hela värdekedjan.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:
• Leda och utveckla inköps- och logistikfunktionen, både operativt och strategiskt
• Förhandla med leverantörer och säkerställa kvalitet, kostnadseffektivitet och leveranssäkerhet
• Utvärdera och utveckla nya och befintliga leverantörsrelationer, både lokalt och internationellt
• Optimera lagerhållning och materialflöden för att stödja produktionen
• Arbeta datadrivet med nyckeltal, prognoser och ständiga förbättringar

Vem är du?
Du är en strukturerad och lösningsorienterad person, med starkt affärsfokus och förmåga att bygga förtroende – såväl internt som externt. Du trivs i en arbetsmiljö där ditt arbete gör skillnad och är van vid att kombinera ett operativt arbete med ett strategiskt perspektiv.

Du motiveras av att förbättra och utveckla arbetssätt, samt att få människor att växa genom en coachande och inkluderande ledarstil.

Vi ser gärna att du har:
• Högskoleutbildning inom logistik, teknik, ekonomi eller motsvarande
• Minst 5 års erfarenhet av inköp och/eller logistik i en ledande roll
• Erfarenhet av att leda team och driva utvecklingsprojekt
• God vana av internationella leverantörsrelationer och avtalsförhandling
• God kunskap i avtalshantering och affärssystem
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Poolia. Har du frågor om tjänsten eller processen, kontakta gärna rekryteringskonsult Pär Jonsson på?par.jonsson@poolia.se eller 0768-694 756.

Om verksamheten
GB Verkstads- och Industrivaror är en etablerad och växande aktör inom verkstads- och industriförsäljning. Vi är ett logistikföretag som erbjuder ett brett sortiment av högkvalitativa produkter från hela världen till våra kunder. Vår framgång bygger på ett starkt engagemang för kundnöjdhet och förmågan att leverera pålitliga och kostnadseffektiva lösningar.

Rätt kvalitet, på rätt plats, i rätt tid.

Sedan hösten 2014 är vi en del av Teqnion-koncernen som idag består av 35 dotterbolag. Teqnions affärsidé är att bygga en diversifierad företagsgrupp genom att förvärva kvalitetsbolag med gynnsamma framtidsutsikter, vilka sedan fortsätter att drivas självständigt.

Ansök nu

Teamledare till AVISEQ CNS Nord, Sundsvall

Teamledare
Läs mer Jun 11
Är du en inspirerande ledare med passion för teknik och vill följa med på vår fortsatta viktiga resa att upprätthålla samhällskritisk infrastruktur?

AVISEQ Critical Communication AB är den ledande aktören inom drift och underhåll av avancerad teknik inom luftfartsområdet. Vi gör allt från projektering till färdiga installationer. Utmanande felsökningar, reparationer och installationer är vår vardag. Vi jobbar med terminalutrustning, infrastruktur, IP-nätverk, radarutrustningar, radio- , navigationssystem och kameratornsystem.

Om tjänsten
Som Teamledare för CNS Nord, Sundsvall så erbjuds du ett utmanande och stimulerade arbete. Du kommer ha det formella personalansvaret för ca 15 medarbetare som är placerade i Sundsvall, Umeå och i Östersund.

Vår leverans består primärt av planerat och avhjälpande underhåll av flygsäkerhetsklassad utrustning. Du kommer tillsammans med produktionsledare leda det dagliga arbetet och säkerställa att vi levererar på rätt tid och kvalité till våra kunder som är tex LFV, Swedavia, Sjöfartsverket, Polismyndigheten och regionala flygplatser.

Arbete med flygsäkerhetsklassad utrustning kräver en lång utbildningsprocess där ingenjörerna får påvisa sina teoretiska och praktiska kunskaper för en certifierad bedömare innan han/hon får sin behörighet att arbeta självständigt.

På AVISEQ lägger vi stort fokus på arbetsmiljö, kvalitet och hållbarhet vilket innebär att du också har ansvar för att riktlinjer, anvisningar och säkerhetsinstruktioner efterlevs. Teamledaren rapporterar till Regionchef och ingår i regionens ledningsgrupp.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina arbetsuppgifter och ditt ansvar innefattar bland annat:

• Personalansvar för direkt underställda
• Planera och genomföra målsamtal, lönesamtal, säkerhetsintervjuer och individuella avstämningar
• Coacha medarbetare att uppnå individuell utveckling och uppsatta mål
• Medverka att leda och fördela det dagliga arbetet
• Medverka vid planering/uppföljning/registrering och mottagning av teamets uppdrag
• Medverka vid resursplanering för drift- och projektuppdrag
• Ansvar för intern utbildningsplanering i ditt team
• Samverkan med kundfunktioner inom ansvarsområdet
• Samverkan med övriga funktioner inom CNS teamen i AVISEQ
• Samverkan med övriga funktioner i AVISEQ
• Främja god personalvård genom att medverka till motivation i teamet och skapa förståelse för uppdrag/affär/mål

Vem är du?
Du som söker har erfarenhet och kompetens som motsvarar våra förväntningar:

• Van att leda och styra drift/fält verksamhet på ett strukturerat och effektivt sätt med kund och medarbetare i fokus
• God social kompetens, där du har lätt för att kommunicera och samarbeta
• God initiativförmåga för att komma framåt och ser möjligheter istället för problem
• Förmåga att arbeta strukturerat och sträva efter att se ständiga förbättringar
• Innehar en analytisk förmåga
• Förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, med mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• Minst 3-årig gymnasiekompetens med relevant inriktning
• B-körkort

Välkommen med din ansökan, gärna så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Grund för anställning är svenskt medborgarskap samt godkänd registerkontroll/säkerhetsprövning. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vi eftersträvar mångfald och välkomnar sökande som kan bidra till att vi uppnår detta.

I denna rekrytering samarbetar AVISEQ med Poolia. Vid frågor, kontakta rekryterare Sofie Cardegren på 073-344 71 76.

Om verksamheten
AVISEQ verkar inom kritisk kommunikation. Vi är specialister på att erbjuda kostnadseffektiva tjänster utan att göra avkall på säkerheten. Vi övervakar, driftar och underhåller våra kunders tekniska utrustning och system, allt för att säkerställa deras kritiska verksamhet. Våra största kunder verkar inom luftfart och säkerhet vid flygtrafikcentraler, flygplatser, statliga myndigheter och företag, såväl offentliga som privata, i hela Sverige. AVISEQ har cirka 200 anställda och blev i maj 2020 en del av LFV-koncernen. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och att ta ett samhällsansvar!

Ansök nu

Verkstadscoach (kundansvarig för OKQ8) till MEKO Sweden AB

Account manager
Läs mer Jun 24
Vill du vara en av nyckelspelarna i vår verkstadsutveckling?
Har du erfarenhet av försäljning inom bilverkstad, är en naturlig relationsbyggare och trivs i en roll där du får utveckla både människor och affärer? Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla våra verkstäder mot framtidens hållbara mobilitet – som Verkstadscoach för OKQ8.
Placeringen för tjänsten ser vi någonstans längs med kusten mellan Sundsvall och Umeå, alternativt i Östersund.

Om tjänsten
Som Verkstadscoach ansvarar du för att stötta, utveckla och driva försäljningen inom OKQ8:s bilverkstadskoncept. Du kommer att arbeta nära både befintliga och nya verkstadskunder samt säkerställa att våra verkstäder lever upp till våra kvalitets- och miljöstandarder.

Du fungerar som en viktig länk mellan kedjan, verkstäderna och centrala funktioner. Med stöd av marknadsplaner och kampanjer arbetar du proaktivt med försäljning, konceptutveckling och CRM – allt med fokus på tillväxt och kundnöjdhet.

Vi vet att en trivsam arbetsmiljö är grunden för att kunna göra ett bra jobb. Därför erbjuder vi:
•En spännande och varierande roll
•Möjlighet att påverka och utveckla ett växande verkstadskoncept
•Flexibla arbetstider och tjänstebil
•Tjänstepension och goda utvecklingsmöjligheter
•Ett öppet och inkluderande arbetsklimat

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Driva försäljning och stötta verkstäder i kampanjarbete och måluppfyllelse
• Bygga och underhålla kundrelationer – både med befintliga och nya verkstäder
• Implementera och följa upp OKQ8:s verkstadsprocess och affärsmodell
• Säkerställa att verkstäderna följer miljö- och kvalitetsstandard
• Delta i möten, mässor och riksträffar samt rapportera löpande till Kedjechef
• Arbeta nära övriga Verkstadscoacher och säljorganisationen för att skapa synergier


Vem är du?
• Du har ett genuint människointresse och får energi av mötet med andra människor
• Du är van vid och trivs med ett arbete som innehåller en hel del resdagar
• Du har dokumenterad erfarenhet från försäljning inom bilverkstad, butik eller fordonsbranschen
• Du har förmåga att arbeta självständigt, strukturerat och målinriktat
• Du är kommunikativ och trivs med att hålla presentationer och leda möten
• Din datorvana är god
• Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• Tjänsten kräver att du har B-körkort
• Det är meriterande om du har erfarenhet av konceptförsäljning och vana från CRM-system.

Om verksamheten
MEKO:s vision är att möjliggöra mobilitet – idag, imorgon och i framtiden. Vårt mål är att vara den mest heltäckande partnern för alla som kör, reparerar och underhåller fordon i norra Europa. Vi är marknadsledande med närvaro i åtta länder där vi driver 600 butiker och lokala lager, som i sin tur servar 20 000 verkstadskunder – inklusive 4 500 verkstäder som verkar under våra egna varumärken.

NUMMER ETT I SVERIGE
MEKO är den ledande aktören på den oberoende fordonsmarknaden i Sverige och servar cirka 1 miljon bilar årligen av landets 5 miljoner fordon. Med grossist- och verkstadsvarumärken som Mekonomen, MECA, MekoPartner, BilXtra, Speedy och AlltiBil omfattar nätverket 200 butiker och lokala lager, och 1 000 anslutna verkstäder. Över 1 700 dedikerade medarbetare driver MEKO:s framgång i Sverige.

Som ett av Sveriges största e-handelsföretag placeras 80 procent av beställningarna digitalt, med leveranser som sker inom 1–2 timmar. Vi säkerställer en effektiv leverans till butiker och verkstäder över hela landet, drivet av ett högautomatiserat centrallager i Strängnäs. Det robusta distributionsnätverket, med stark lokal närvaro, stöder både företag och privata bilägare genom snabba lösningar för reparationer, service och ett brett utbud av produkter, exempelvis takboxar, bilschampo och andra tillbehör.

Med ledande logistiklösningar, omfattande expertis och robust infrastruktur – denna kombination garanterar effektiva och smidiga reparationer för både verkstäder och fordonsägare.

VI SÄKERSTÄLLER FRAMTIDENS MOBILITET
Bilar är kärnan i vår verksamhet, och vi håller oss ständigt uppdaterade med deras snabba utveckling. För att säkerställa framtidens mobilitet och ge våra kunder förstklassig service satsar vi på vidareutbildning av fordonstekniker, exempelvis inom elteknik. Vi samarbetar också med fyra gymnasieskolor i Sverige för att utbilda nästa generations mekaniker. På så sätt kan vi erbjuda service av högsta kvalitet för alla fordon, oavsett drivmedel.

VI ÄR STOLTA ÖVER ATT DRIVA BÅDE MÄNNISKOR OCH FORDON FRAMÅT
Vi driver fordonsindustrins utveckling genom att skapa användarvänliga lösningar, leverera framtidsinriktade produkter och främja hållbar och digital utveckling. Vårt mål är att främja samarbete, mångfald, engagemang och produktivitet, till gagn för bilägare och förare.
På MEKO är vi stolta över att driva både människor och fordon framåt. Våra medarbetare är vår mest värdefulla tillgång och spelar en viktig roll som ambassadörer för vårt företag och våra varumärken. Tillsammans arbetar vi för att driva innovation, ökad hållbarhet och en uthållig tillväxt.

Läs gärna mer på meko.com

Passar detta in på dig så sök gärna omgående då vi arbetar med löpande urval. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré på DREAMWORK via telefon 070-3774539 eller mahlin.glyre@dreamwork.se
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Teknisk Projektledare

Projekteringsingenjör, maskin
Läs mer Jun 8
Har du erfarenhet av teknisk projektledning och vill vara med och driva utvecklingen av innovativa lösningar hos ett teknikintensivt företag? Vi söker nu en Teknisk Projektledare som vill ta helhetsansvar för komplexa projekt från kravställning till leverans. Här får du arbeta i en miljö med starkt fokus på kvalitet, teknik och kundnöjdhet, tillsammans med kompetenta kollegor och engagerade samarbetspartners.

Om tjänsten
Du kommer att ansvara för att leda och driva tekniskt inriktade kundprojekt, där ditt fokus ligger på att säkerställa resultat, kvalitet och ekonomi. Rollen innebär att strukturera projektens olika faser, hantera tekniska krav och dialoger, följa upp risker och möjligheter, samt säkerställa att både tidsplan och budget hålls.

Du är navet mellan teknik, kund och leverantörer samt en viktig del av rollen är att tidigt identifiera utmaningar, initiera åtgärder och fatta välgrundade beslut som för projektet framåt. Du rapporterar kontinuerligt projektstatus till både interna beslutsfattare och externa intressenter.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Planera, genomföra och följa upp tekniska projekt från start till mål
• Tolka kundens tekniska krav och säkerställa att lösningen lever upp till förväntningarna
• Hantera projektbudget, resurser, risker och ändringsförfrågningar
• Driva kommunikationen mellan teknikteam, leverantörer och kund
• Aktivt bidra till förbättringar i projektmetodik och arbetsprocesser

Vem är du?
• Har en teknisk utbildning på högskole- eller civilingenjörsnivå, eller motsvarande erfarenhet
• Har erfarenhet av teknisk projektledning inom tillverkande industri, produktutveckling eller systemintegration
• Är strukturerad och van vid att arbeta med projektverktyg, tidsplaner och resursplanering
• Är kommunikativ och har god förmåga att skapa förtroendefulla relationer
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Är lösningsorienterad, kvalitetsmedveten och har lätt för att ta egna initiativ

Låter det som rätt nästa steg för dig? Välkommen med din ansökan!

Om verksamheten
Att hitta rätt person till rätt plats - det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar chefer och specialister till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Poolia vet du att vår process är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet: att du är rätt person på rätt plats.

Ansök nu

Controller med inriktning mot transport!

Controller
Läs mer Apr 30
För vår kunds räkning söker vi en controller med inriktning mot transport. Uppdraget är placerat i en verksamhet som ansvarar för planering, anskaffning och transport av råvaror till industriell produktion.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Rollen är bred med huvudsaklig tonvikt på administration. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat registrering och hantering av transportavtal, prisräkningsadministration, uppföljning och utredningsarbete. Du kommer även att arbeta med systemstöd för transportledning samt bistå i analys av utfall och i budget- och prognosarbete.

Uppdraget sker i nära samarbete med affärsutvecklare och transportledare och passar dig som trivs i en roll med kombinerat administrativt och analytiskt innehåll.

Vår kund står inför ett större teknikskifte där nya digitala verktyg kommer att spela en central roll. Du kommer att vara en nyckelperson i omställningen och erbjuds en spännande möjlighet att bidra aktivt i förändringsarbetet.

Vem är du?
Vi söker dig som har:
• Erfarenhet av administration inom ekonomi, logistik eller motsvarande område
• God systemvana och förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetssätt
• Intresse för analys och uppföljning
• En strukturerad och självgående arbetsstil
• God samarbetsförmåga och kommunikativ förmåga

Detta är en utvecklande roll hos en aktör inom en framtidsbransch med stort hållbarhetsfokus.

Låter det intressant? Välkommen att kontakta oss för mer information eller skicka in din ansökan redan idag.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Ansök nu

Financial Controller till J.E.A.R Industrial specialties AB

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 23
JEAR Industrial är en snabbväxande koncern med fokus på tillväxt och långsiktighet i sina förvärv. Koncernen består av 17 helägda bolag, bl.a Waplans Mekaniska Verkstad och Fromells VIP-teknik. Nu söker vi en driven Financial Controller till J.E.A.R Industrial specialties ekonomiteam. Du kommer att vara placerad på någon av deras kontor i Timrå, Bergsåker eller Söråker. Tjänsten kommer att rapporteras till koncernens CFO och spela en viktigt roll för att utveckla och effektivisera finansfunktionen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I din roll som Financial Controller ansvarar du bland annat för:

• Bokföring, fakturering, avstämningar och månadsbokslut
• Årsredovisningar
• Moms- och skattedeklarationer
• Inter Company rapporteringar
• Effektiviseringar av processer
• Avvikelseanalyser och kvalitetssäkring av siffrorna

Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom företagsekonomi eller motsvarande och med minst 5 års erfarenhet från en liknande roll. Vi arbetar i en internationell miljö och det är bra att du behärskar engelska, både i tal och skrift.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är strukturerad, noggrann och arbetar självständigt. Som person är du nyfiken med en ständig strävan efter förbättring. Du trivs att arbeta i ett stundvis högt tempo tillsammans med andra. Då vi är en ung och lärande organisation har du vilja och förmåga att lära dig mer och även att lära andra.
Du har en hög operativ och teknisk redovisningsförmåga, är analytisk och lösningsorienterad. Du trivs i en föränderlig miljö och har även mycket god kunskap i Excel. Har du även erfarenhet av Monitor, Capego och Blikk är det meriterande.

Är du redo för nästa steg i din karriär?
Varmt välkommen med din ansökan!

Om verksamheten
Att arbeta hos oss innebär att bli en del av en växande koncern där beslutsvägarna är korta. Som medarbetare får du möjlighet att genom finansprocesser bidra till långsiktig utveckling av framtidsinriktade industrier och fastigheter. Du har möjlighet till personlig utveckling- nya utmaningar finns alltid för den som vill och ditt engagemang värderas högt. Här får du chansen att arbeta i en verksamhet som skapar värde för både samhället och framtiden.

J.E.A.R Industrial- gruppen har förvärvat anrika företag inom metallindustrin och håller ett fokus på långsiktighet och vidareutveckling av dessa. I portföljen finns också fastigheter, primärt industrifastigheter.

Koncernen inriktar sig på kompletta leveranser av stålkonstruktioner, maskiner och kringutrustning för process-, kraft-, bygg-, och verkstadsindustri. Vi kan erbjuda ett heltäckande tjänsteutbud, där allt från mycket omfattande helhetsprojekt till mindre uppdrag ryms. Vår övriga styrka och utrustning är bl.a. mobila enheter för tillverkning, montage, service och underhåll inom områdena process, kemi, bygg och kraftindustri etc. Vårt engagemang är långsiktigt och vi samarbetar genom strategiska partnerskap.

Koncernen består f.n av 17 helägda bolag som fördelar sin verksamhet inom affärsområdena ADR-fordon, Fastigheter, Svets& Industri, Wire samt Verkstad & Bearbetning

Ansök nu

Säsongsjobb till Spira blommor i Sundsvall och Härnösand!

Butikssäljare, dagligvaror/Medarbetare, dagligvaror
Läs mer Mar 20
Söker du om ett sommarjobb där du får arbeta med blommor och vara med och skapa härliga kundupplevelser? Vi söker nu fältsäljare på deltid till Spira blommor som är ledande inom import och distribution av blommor till dagligvaruhandeln. För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Kanske är du studerande, egenföretagare, pensionär eller har ett annat arbete på deltid som du vill kombinera med den här tjänsten.

Tjänsten är på deltid och pågår under sommaren med möjlighet till förlängning eller eventuell anställning därefter. Uppdraget är i Sundsvall och Härnösand, det är därmed viktigt att du som söker har körkort och tillgång till egen bil.

Urval kommer ske löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Du kommer att vara vårt och vår kunds ansikte utåt när du möter kunder och konsumenter i butiker. Tjänsten innebär ansvar för att sälja och förse kunder med härliga blommor i butik och att se till att blomavdelningen sköts med kvalitet och effektivitet i uppdragets alla delar.

Du åker runt till butiker för att sköta blomavdelningen med exempelvis exponering, pris/info-skyltning, beställning och upplockning av blommor.

Vem är du?
Tjänsten ställer krav på att du är ansvarstagande och trivs bra med ett självständigt arbete. Vi söker dig som är social och trevlig med körkort samt tillgång till egen bil.
Det är meriterande om du dessutom har erfarenhet av dagligvaruhandel, blommor eller säljarbete.

Om verksamheten
Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid


Varmt välkommen med din ansökan redan idag.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Konstruktör – Sundsvall

Konstruktör, tillverkningsindustri
Läs mer Feb 7
Vi söker en konstruktör till ett projekt i Sundsvall. Rollen innebär arbete med produktutveckling och konstruktion i en teknisk miljö, där du deltar i hela processen från idé och design till framtagning av tekniska underlag och implementering av lösningar.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I denna roll kommer du att arbeta både med nyutveckling och vidareutveckling av befintliga produkter. Du blir en viktig del av konstruktionsprocessen med fokus på konstruktion, funktion och anpassning av tekniska lösningar. Arbetet omfattar även utveckling av mekanismer och integrerade tekniska system. Utöver arbete i 3D-CAD och skapande av teknisk dokumentation kommer du även att genomföra beräkningar samt delta i montering, testning och idrifttagning.

Vem är du?
Vi söker dig med en ingenjörsutbildning inom mekanik, produktutveckling eller mekatronik, alternativt motsvarande erfarenhet. Du har erfarenhet av konstruktion och produktutveckling och är van vid att arbeta med mekaniska detaljer. För att lyckas i rollen behöver du ha god förståelse för mekaniska komponenter och erfarenhet av 3D-CAD. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav.

Som person är du noggrann, innovativ och lösningsorienterad. Du trivs i en strukturerad miljö där flera projekt pågår samtidigt och har en god förmåga att samarbeta med andra.

I denna roll kommer du att bli anställd av Poolia och uppdraget startar enligt överenskommelse. Vi ser fram emot din ansökan!


Om verksamheten
Poolia kan erbjuda flera möjligheter till dig som är ingenjör eller har en teknisk bakgrund. Våra uppdragsgivare finns inom miljö-, energi-, skogs-, fordons-, läkemedels-, livsmedels-, process- och produktionsindustrin. Oavsett om du vill arbeta på ett stort eller litet företag, inom privat eller offentlig sektor, så har vi en tjänst för dig. Vi förenar människor och teknik!

Att vara konsult hos oss ger dig många möjligheter att prova på olika branscher, företag och roller. Läs gärna mer om hur det är att vara konsult hos oss: https://www.poolia.se/karriar/tips/konsult/ Det passar dig som vill få mycket erfarenhet under en kortare period. Om du letar efter en värld fylld av spännande möjligheter och nya kontakter kommer du gilla att vara konsult hos oss.

Ansök nu

Inköpare till Valmet

Inköpare
Läs mer Feb 3
Är du en noggrann och proaktiv inköpare som trivs med att säkerställa effektiva materialflöden? Vi söker nu en driven och affärsinriktad inköpare till Valmets produktion i Sundsvall. Vi ser fram emot din ansökan!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som inköpare hos Valmet kommer du att ansvara för inköp av material för produktion och vidareförädling i Sundsvall. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar offerthantering, inköp och leveransbevakning samt utvärdering och uppföljning av leverantörer och deras prestanda. Du kommer att ha löpande kontakt med leverantörer både nationellt och internationellt, samt ombesörja leverantörsbesök, leverantörsutveckling och enklare avtalsskrivning. I tjänsten ingår även uppgifter inom processförbättring och dataunderhåll (MDM).

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av operativt inköp, gärna inom tillverkande industri eller teknisk verksamhet. Du har en utbildning inom inköp, logistik eller ekonomi och har god förståelse för tekniska specifikationer. Rollen kräver att du är effektiv, affärsorienterad och duktig på att hantera flera parallella inköpsflöden. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs med att samarbeta med både projektledare, konstruktörer och leverantörer. Har du erfarenhet av kvalitets- och förbättringsarbete är det meriterande.

Som person är du engagerad, strukturerad och målfokuserad. Du arbetar proaktivt och driver frågor framåt för att säkerställa en smidig inköpsprocess. Du är en skicklig problemlösare som ser möjligheter till förbättring och kan hantera utmaningar på ett effektivt sätt. Att skapa och upprätthålla goda relationer med både interna och externa parter är en naturlig del av ditt arbetssätt. Flytande svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav, och ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Detta är ett konsultuppdrag via Poolia med start enligt överenskommelse. För rätt person finns goda möjligheter till anställning hos Valmet efter uppdragets slut. Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag!

Om verksamheten
When everything works together Valmet is where the best talent from a wide variety of backgrounds comes together. With over 19,000 professionals around the world, we are the leading global developer and supplier of technologies, automation, and services for the pulp, paper, and energy industries, and serve an even wider base of process industries with our automation systems and flow control solutions. Our commitment to moving our customers' performance forward requires creativity, technological innovations, service know-how - and above all, teamwork.

Ansök nu

Serviceingenjör – Fastighet och Försörjningssystem till AVISEQ

Fastighetsingenjör
Läs mer Jan 22
Vill du vara en del av en spännande arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och bidra till säkerhet inom luftfarten? Vi söker nu engagerade Serviceingenjörer som vill arbeta med drift och underhåll av Aviseqs fastighetstekniska system på LFV:s fastigheter i Malmö-Sturup.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Serviceingenjör kommer du att ha en central roll i att upprätthålla den tekniska driften av Luftfartsverkets fastigheter. Du kommer arbeta både med förebyggande och felavhjälpande underhåll samt med planering och genomförande av uppgraderingar och systembyten. Arbetet bedrivs i en komplex teknisk miljö som omfattar teknik från flera generationer, vilket ger dig en unik och utmanade arbetsmiljö.

Du samarbetar nära med entreprenörer som en viktig länk till Aviseqs organisation. Som beställare hanterar du offertförfrågningar, granskning, förhandling och uppföljning, med fokus på affärsmässighet, kvalitet och service. Arbetet bedrivs enligt gällande kvalitets- och miljöanvisningar och du ansvarar för att de följs.

Vem är du?
Vi söker dig med minst en teknisk gymnasieutbildning eller högskoleingenjörsexamen. Du har yrkeserfarenhet och god förståelse för fastighetstekniska styrsystem, särskilt inom kyla och ventilation. Du är van att arbeta med tekniska instruktioner, PC-baserade stödsystem samt relevanta instrument och utrustning.

Erfarenhet av offertgranskning, förhandling och samarbete med entreprenörer är viktigt. Tidigare erfarenhet av fastighetstekniska system är meriterande men inget krav. Tjänsten kräver mycket goda kunskaper i svenska och engelska samt B-körkort.

Som person är du teknikintresserad. Du är ansvarstagande och engagerad i ditt arbete. Du har lätt att ta egna initiativ och uppvisar god social förmåga i dina kontakter och ditt samarbete med andra, både internt och externt. Ditt arbete präglas av affärsmässighet, god kvalitet och hög servicegrad. Du är stresstålig och har ett gott öga för prioriteringar.

Om verksamheten
AVISEQ verkar inom kritisk kommunikation. Vi är specialister på att erbjuda kostnadseffektiva tjänster utan att göra avkall på säkerheten. Vi övervakar, driftar och underhåller våra kunders tekniska utrustning och system, allt för att säkerställa deras kritiska verksamhet. Våra största kunder verkar inom luftfart och säkerhet vid flygtrafikcentraler, flygplatser, statliga myndigheter och företag, såväl offentliga som privata, i hela Sverige. AVISEQ har cirka 200 anställda och blev i maj 2020 en del av LFV-koncernen. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och att ta ett samhällsansvar!


Välkommen med din ansökan, gärna så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Grund för anställning är svenskt medborgarskap och godkänd registerkontroll/säkerhetsprövning och tillträde sker enligt överenskommelse.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringsansvarig på Poolia, Sofie Cardegren på 073 344 71 76.

Vi eftersträvar mångfald och välkomnar sökande som kan bidra till att vi uppnår detta.

Ansök nu

Erfaren handläggare till Myndigheten för Digital Förvaltning

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Jan 21
Vi söker för kunds räkning en erfaren handläggare till Myndigheten för Digital Förvaltning. Starten för uppdraget är april och sträcker sig till c.a 1 år framåt, med möjlighet till förlängning. Omfattning: 80–100%, Du kommer att arbeta på plats hos kund men blir anställd av oss på Dreamwork. Det finns möjlighet att göra stora delar av arbetat på distans enligt överenskommelse med kund. Det finns även möjlighet att gå som underkonsult i detta uppdrag.

Om tjänsten
Vi söker en erfaren konsult som ska arbeta som handläggare för analys- och uppföljningsarbete inom digital utveckling. Uppdraget innebär att arbeta med analyser och uppföljningar av digitaliseringen inom svensk offentlig förvaltning på nationell nivå.

Som handläggare kommer du att:
• Utföra analys- och uppföljningsarbete inom digital utveckling av offentlig förvaltning.
• Arbeta med att utveckla och implementera uppföljningsmodeller för digitalisering.
• Genomföra uppföljningar och analyser av digitaliseringsinitiativ.
• Leda workshops och bidra med expertkunskap i samverkan med olika aktörer.


Vem är du?
- Minst 10 års erfarenhet av arbete inom svensk offentlig förvaltning.
- Aktuell erfarenhet av analys och uppföljning av offentlig förvaltnings digitalisering på nationell nivå (senaste tre åren).
- Gedigen kunskap om förutsättningarna för digitalisering inom offentlig sektor.
- Erfarenhet av att utveckla uppföljningsmodeller och genomföra uppföljningar av större projekt (minst två projekt med över 100 respondenter de senaste fem åren).
- Förmåga att skriva rapporter och skapa tydliga presentationer.
- Erfarenhet av att leda workshops och facilitera diskussioner.
- Erfarenhet från forskarutbildning och/eller innehar Doktorsexamen
- En kommunikativ och samarbetsinriktad personlighet som passar in i en dynamisk arbetsmiljö.



Om verksamheten
Som konsult hos Dreamwork får du möjlighet att bredda din kompetens och skaffa erfarenhet från spännande uppdrag hos välrenommerade arbetsgivare. Vi erbjuder stöd från din konsultchef, sociala aktiviteter och förmåner som friskvårdsbidrag och rabatter på träningsanläggningar. Självklart omfattas du av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Ansök nu

Infra Sales Manager till Geobear

Key account manager
Läs mer Jan 15
OM OSS
Geobear är ett innovativt geotekniskt ingenjörsföretag som erbjuder kostnadseffektiva och minimalt störande lösningar för både infrastruktur, kommersiella fastigheter och privatkunder. Våra tjänster löser problem med sättningar på ett unikt sätt, och vår teknologi, som har sitt ursprung i Finland, används idag över hela Europa och Asien.
VARFÖR VI REKRYTERAR
Geobear är verksamt inom tre huvudområden: infrastruktur, kommersiella fastigheter och privatmarknaden. På en snabbt växande marknad med ambitiösa tillväxtmål fokuserar vi särskilt på större och mer komplexa infrastruktur- och fastighetsprojekt. Nu söker vi en drivande Infa Sales Manager som vill ta en ledande roll i vår fortsatta framgång i Sverige.
DIN ROLL
Som Infra Sales Manager hos oss kommer du att:

Driva tillväxt och öka intäkterna genom affärsutveckling och strategiska kundmöten.


Bygga och vårda relationer med både nya och befintliga kunder.


Säkerställa att affärsmål och strategier uppfylls på ett effektivt sätt.


Förhandla tekniska komplexa kontrakt inom järnväg och infrastruktur.


Resa inom Sverige 2–4 gånger i månaden för kundmöten och projektledning på plats.


DINA KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

Ett etablerat nätverk inom infrastruktur- och järnvägsbranschen som kan användas för att snabbt skapa värde


Bakgrund från en huvudentreprenör eller inom järnvägs- och infrastruktursektorn


Dokumenterad flerårig erfarenhet av framgångsrik försäljning och anbudshantering inom infrastruktur- och järnvägssektorn.


Relevant eftergymnasial utbildning.


Du är bekväm med att hantera system och processer för att driva projekt och försäljning framåt.


Är resultat-, tillväxt- och prestationsorienterad med dokumenterade säljframgångar.


Du vill utvecklas och bidra till tillväxten i ett mindre, dynamiskt företag med stort fokus på innovation och hållbarhet.


DETTA ERBJUDER VI

Konkurrenskraftig lön med provision och attraktiva förmåner.


En möjlighet att arbeta med banbrytande och miljövänlig teknologi.


En central roll i ett företag i stark expansionsfas.


En engagerande företagskultur där innovation, hållbarhet och prestation värderas högt.


LÅTER DET SOM DU?
Här är din chans att vara med på en spännande resa inom ett framtidsorienterat företag. Tveka inte att ansöka – vi ser fram emot att höra från dig!
För mer information kontakta May Molin Sr Rekryteringskonsult: may.molin@poolia.se, eller 0720727081

Ansök nu

Vi söker en controller till myndighet i Sundsvall

Controller
Läs mer Jan 20
Just nu letar vi efter en erfaren och trygg controller för ett spännande uppdrag hos en av våra myndigheter i Sundsvall.
• Omfattning: 75–100%, omfattningen bestäms efter hand mellan dig och närmsta chef på plats.

• Uppdraget förväntas starta 2025-02-15
• Längd: t.o.m. 2025-12-31, med möjlighet till förlängning.
Du blir anställd av oss på Dreamwork men kommer att arbeta på myndighetens kontor i Sundsvall. Det finns även möjlighet att gå som underkonsult i detta uppdrag.

Om tjänsten
Myndigheten är inne i ett förändringsarbete och har bl.a. infört en ny modell för ledning- och styrning av verksamheten samt ett nytt sätt att sätta mål, planera, prioritera och följa upp verksamheten. Team Styrning och uppföljning har en central roll i detta arbete och arbetar med både verksamhets- och målstyrning samt ekonomistyrning.

För närvarande pågår ett arbete med att utveckla ekonomistyrningen för att stödja det nya sättet att leda och styra verksamheten. Det innebär bl.a. att skapa en struktur med tillhörande processer för planering och uppföljning, att anpassa olika stödsystem för att tillhandahålla den information som behövs samt att skapa kvalitetssäkrade rutiner för de arbetsmoment som ska utföras både inom teamet och av olika roller i verksamheten. Under året ska även ett nytt ekonomisystem upphandlas.

Samtidigt som utvecklingsarbetet pågår ska den löpande verksamheten med planering, budget, prognoser, uppföljning och rapportering upprätthållas. Team Styrning och uppföljning behöver nu förstärkning med en senior resurs som är självgående och kan bidra både i det pågående utvecklingsarbetet och ta ansvar för arbetsuppgifter i det löpande arbetet.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• arbeta aktivt med ekonomistyrning i syfte att säkerställa myndigheten har en ekonomistyrningsstruktur och information som behövs för styrning och uppföljning av verksamheten
• arbeta med budget och prognoser på olika nivåer i organisationen
• göra analyser av ekonomiskt resultat och hantering av avvikelser
• vara ett stöd till chefer, projekt och styrgrupper i planering och uppföljning av ekonomiskt resultat
• ta fram beslutsunderlag inför beslut om prioriteringar och investeringar
• göra presentationer av planer, beslutsunderlag, analyser mm till olika ledningsforum mm
• utveckla, dokumentera och implementera processer och rutiner inom området.

Vem är du?
För att vara aktuell för rollen behöver du som söker ha:

• Akademisk examen inom ekonomi eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
• Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med ekonomistyrning
• Minst 5 års erfarenhet av att arbeta som controller eller motsvarande på statlig myndighet
• Mycket goda kunskaper i Svenska i tal och skrift
• Erfarenhet av att driva utvecklings- och förbättringsarbete inom ekonomistyrningsområdet
• Erfarenhet av att stötta ledning och chefer i budget och uppföljningsarbete
• Erfarenhet av olika stödsystem för planering och rapportering, tidredovisning mm
• Mycket goda kunskaper i Excel.
Det är även meriterande om du har:

• Erfarenhet av att arbeta med affärssystemet Unit4 ERP Agresso
• Erfarenhet av myndighet med uppdrag som innefattar handläggning och utbetalning av förmåner, som anställd eller konsult.
Vi söker en engagerad och självständig person med stark leveransförmåga och ett tydligt resultatfokus. Du trivs med att samarbeta, är lyhörd och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Att kommunicera tydligt och anpassa budskap efter olika målgrupper är en av dina styrkor. Du tar initiativ och arbetar självgående samtidigt som du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till nya situationer och utmaningar.

Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Handläggare till Myndigheten för digital förvaltning

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Jan 21
Vi söker nu en erfaren Handläggare till Myndighet för digital förvaltning (Digg) för att bidra till den digitala utvecklingen inom offentlig förvaltning. Digg har ett viktigt uppdrag att samordna och stödja den förvaltningsgemensamma digitaliseringen med målet att skapa en mer effektiv och ändamålsenlig offentlig sektor. Som Handläggare kommer du att spela en central roll i detta arbete genom att bidra med analyser, uppföljning och stöd till Diggs långsiktiga digitaliseringsplan.

Rollen innebär bland annat att utföra kostnads-nyttoanalyser av de byggblock som ingår i den digitala infrastrukturen. Analyserna ska belysa effekterna för offentlig förvaltning på kommunal, regional och statlig nivå samt nyttan för samhället i stort. Där det inte är möjligt att kvantifiera nyttorna kommer dessa att beskrivas kvalitativt. Det krävs en nära dialog med Diggs team för att säkerställa kvalitet och framdrift i arbetet.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Handläggare kommer du att:

* Utföra kostnads-nyttoanalyser med utgångspunkt i Diggs analysmodell.
* Utveckla och implementera modeller för uppföljning inom digitaliseringsområdet.
* Genomföra uppföljningar av större projekt inom offentlig förvaltning.
* Stötta Digg med rapportskrivning, analyser och framtagning av presentationsmaterial.
* Facilitera workshops och skapa tydliga beslutsunderlag.

Vem är du?
Vi söker dig som uppfyller följande krav:

* Minst 10 års erfarenhet av arbete inom svensk offentlig förvaltning.
* Aktuell erfarenhet av analys och uppföljning av offentlig förvaltnings digitalisering på nationell nivå (senaste tre åren).
* Gedigen kunskap om förutsättningarna för digitalisering inom offentlig sektor.
* Erfarenhet av att utveckla uppföljningsmodeller och genomföra uppföljningar av större projekt (minst två projekt med över 100 respondenter de senaste fem åren).
* Förmåga att skriva rapporter och skapa tydliga presentationer.
* Erfarenhet av att leda workshops och facilitera diskussioner.
* Erfarenhet från forskarutbildning och/eller innehar Doktorsexamen
* En kommunikativ och samarbetsinriktad personlighet som passar in i en dynamisk arbetsmiljö.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Grundskoleansvarig till Ung Företagsamhet Västernorrland

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Jan 3
Kanske arbetar du inom skola och vill testa någonting nytt? Brinner du för att unga som få utveckla viktiga förmågor för att kunna möta dagens och framtidens krav på medarbetare och företagare? Eller kanske vill du vara med och bidra till Västernorrlands tillväxt? Då har vi tjänsten för dig. Vi söker just nu en ny kollega med fokus på skolutveckling mot grundskolor i Västernorrland! Välkommen med din ansökan!

Ung Företagsamhet Västernorrland söker en entreprenöriell och utvecklingsbenägen person som tillsammans med oss vill verka för att fler elever i Västernorrland ska få chansen att utveckla sitt entreprenörskap. Vi är inne i en spännande och expansiv fas och erbjuder ett omväxlande och utvecklande jobb. Du är utåtriktad, har lätt för att ta nya kontakter och har förmågan att fånga intresset och inspirera framför allt skolledare och lärare men även elever. Välkommen att bli del av vårt team som grundskoleansvarig på Ung Företagsamhet Västernorrland.


Om tjänsten
· Skapa och upprätthålla goda kundrelationer med lärare, studie-och yrkesvägledare och andra skolledare för att fler skolor i länet ska få ta del av och implementera Ung Företagsamhets utbildningskoncept i elevernas vardag.

· Utveckling av utbildningar och Ung Företagsamhets erbjudande till grundskolan

· Delta i mässor och andra aktiviteter som genomförs av regionkontoret

· Administration i form av dokumentation i vårt CRM-system

· Stötta Regionchef i strategiarbete samt kontakt och dialog med beslutsfattare inom kommunen - exempelvis politiker och tjänstemän.


Vem är du?
Vi söker en utåtriktad och målfokuserad kollega som gillar att skapa och bygga relationer. I den här rollen når du framgång om du känner starkt för entreprenörskap och ungas utveckling. Det är viktigt att du trivs med att prata inför både små och stora grupper, entusiasmera och utbilda samt är lösningsorienterad. Arbetet är fritt och självständigt, men samtidigt jobbar vi tätt ihop i vårt team där energi, glädje och laganda är viktigt. Du är insatt i skolans och lärarens roll, dess förutsättningar och har kännedom om skolans styrdokument.

Vi ser det som positivt om du är utbildad lärare eller har erfarenhet inom skolans värd. Det är däremot inget krav utan vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

I denna rekryteringsprocess samarbetar Ung Företagsamhet Västernorrland med Poolia. Vid frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att höra av dig till Poolias rekryteringskonsult Pär Jonsson på par.jonsson@poolia.se, +46 768 694 756.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Placering i Sundsvall eller annan ort i Västernorrland.


Om verksamheten
Vi erbjuder ett kul, omväxlande och utvecklande jobb med många externa kontakter både inom skola, kommun, näringsliv och andra organisationer. Vi är ett kreativt, målinriktat och handlingskraftigt team där du har möjlighet att påverka verksamheten. Ditt arbete präglas av eget ansvar och stor delaktighet. Vi har kontor i Sundsvall, men tjänsten innebär resor i hela länet.

Ung Företagsamhet är en politiskt obunden, ideell utbildningsorganisation. Sedan 1980 har vi utbildat gymnasieelever i entreprenörskap genom processutbildningen UF-företagande, där elever utvecklar sin kreativitet, företagsamhet och kunskap om företagande. Sedan 2010 arbetar vi även med läromedel för entreprenörskap i grundskolan och driver nätverket UF-alumni. Vi har 24 regionkontor, ett nationellt kansli och ca 180 anställda i hela landet.

Ansök nu

Controller till myndighet

Controller
Läs mer Jan 20
Vi söker en erfaren och engagerad Controller till en myndighet i Sundsvall. Myndigheten befinner sig i ett förändringsarbete med fokus på en ny modell för ledning och styrning av verksamheten. Tjänsten innebär att du, tillsammans med teamet, kommer utveckla struktur och processer för planering och uppföljning, kvalitetssäkra rutiner samt anpassa stödsystem för att effektivisera verksamheten.

Som Controller kommer du att ha en central roll och bidra både i det dagliga arbetet och i det strategiska utvecklingsarbetet.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 75–100%, med start 2025-02-15 och pågående till 2025-12-31. Arbete sker främst på plats i Sundsvall.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
* Ansvara för ekonomistyrning, budgetering och uppföljning på olika nivåer.
* Göra analyser av ekonomiska resultat och hantera eventuella avvikelser.
* Vara stöd till chefer och projektgrupper i ekonomiska frågor, såsom planering och prioritering.
* Ta fram och presentera beslutsunderlag inför prioriteringar och investeringar.
* Utveckla och dokumentera rutiner och processer för effektivare arbete.
* Bidra till upphandlingen av ett nytt ekonomisystem.

Samtidigt som utvecklingsarbetet pågår ska den löpande verksamheten, inklusive budgetering och rapportering, fortsätta utan avbrott.

Vem är du?
Vi söker dig som är självgående, strukturerad och levererar hög kvalitet inom givna tidsramar. Du trivs med att samarbeta och bidra till ett positivt arbetsklimat. Vidare är du en god kommunikatör som på ett pedagogiskt sätt kan förklara komplexa processer.

Du är flexibel och har förmågan att prioritera vid förändrade förutsättningar. Med ett proaktivt och lösningsorienterat förhållningssätt tar du ansvar och driver arbetet framåt.

För att lyckas i rollen behöver du uppfylla följande krav:

Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet.
Minst 5 års erfarenhet som Controller, gärna inom statlig myndighet.
Goda kunskaper i ekonomistyrning, budgetprocesser och stödsystem.
Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Mycket goda kunskaper i Excel.
Erfarenhet av att stötta ledning och chefer med planering och uppföljning.
Det är meriterande om du har erfarenhet av:

Affärssystemet Unit4 ERP Agresso.
Myndigheter som hanterar handläggning och utbetalning av förmåner.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Sista ansökningsdag är 2025-01-23.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Dokumentationsingenjör till Valmet

Kontrollingenjör
Läs mer Dec 11
Är du en noggrann och tekniskt intresserad person som trivs med att arbeta i en roll där kvalitet och struktur är i fokus? Valmet söker nu en Dokumentationsingenjör till deras kvalitetsavdelning i Sundsvall. För den här rollen kommer du initialt att vara anställd av Poolia och vi söker någon som kan börja så snart som möjligt.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Dokumentationsingenjör har du en central roll i att säkerställa högsta kvalitet i tryckkärlsdokumentationen. Dina arbetsuppgifter innefattar granskning av materialcertifikat för att verifiera att mått, material och certifieringar uppfyller gällande standarder. Du ansvarar också för att skapa och uppdatera chargelistor, märka ID-nummer på ritningar samt koordinera och övervaka provtryckningar i samarbete med inspektörer och montörer. Utöver detta hanterar du avvikelser, samlar in nödvändigt underlag och säkerställer att dokumentationen är korrekt.

Vem är du?
Vi tror att du har en teknisk utbildningsbakgrund eller likvärdig erfarenhet från kvalitetsarbete inom tillverkningsindustrin. Kunskap inom svetskvalitet, ritningsläsning och materialanalys är meriterande, liksom erfarenhet av mätteknik och tryckkärlskrav.

För att trivas i rollen är du noggrann, ansvarstagande och strukturerad. Du uppskattar produktionsmiljöer och har en stark organisatorisk förmåga, samtidigt som du är skicklig på dokumentation och administration. Då rollen innebär många kontaktytor inom företaget ser vi att du är social, driven och trivs med att samarbeta med andra. God datorvana samt kunskaper i engelska, både i tal och skrift, är ett krav.

Vill du vara med och bidra till Valmets höga standard inom kvalitet och produktion? Tveka inte – sök tjänsten redan idag!

Om verksamheten
When everything works together Valmet is where the best talent from a wide variety of backgrounds comes together. With over 19,000 professionals around the world, we are the leading global developer and supplier of technologies, automation, and services for the pulp, paper, and energy industries, and serve an even wider base of process industries with our automation systems and flow control solutions. Our commitment to moving our customers' performance forward requires creativity, technological innovations, service know-how - and above all, teamwork. Join the team! www.valmet.com/careers

Ansök nu

Beredare till Sundsvall

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Dec 2
Vi söker nu en Beredare till vår kund i Sundsvall – en ansvarsfull och utvecklande roll där du får möjlighet att vara med från start och påverka kundens framtida projekt. Tjänsten är tills vidare och inledningsvis kommer du att vara anställd av oss på Poolia.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Beredare kommer du att spela en nyckelroll i beredning, planering och internprojektledning av kundorder och projekt inom produktionen. Du kommer att vara drivande i flera olika delar av processerna och ha en central roll i att säkerställa att projekten genomförs på bästa sätt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

• Kalkylering och beredning av förfrågningar och offerter för nya projekt.
• Planering och uppföljning av inkomna beställningar, där du ansvarar för att hålla tidsplaner och budgeter.
• Projektledning och uppföljning av ordnar, med fokus på att säkerställa ett gott resultat och leverans i tid.
• Aktivt medverka i produktionsutveckling och bidra till förbättringsarbeten på både strategisk och operativ nivå.

Du kommer att få stor frihet under eget ansvar och rollen erbjuder ett brett omfång, där du arbetar nära både produktion, leverans och uppföljning. Dessutom finns det stora möjligheter att påverka och utveckla rollen efter din egen erfarenhet och ambition.

Vem är du?
Vi söker dig som har en teknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande och gärna erfarenhet från tillverkning och verkstad. Du har en god förståelse för ritningar och tekniska kalkyler och har tidigare erfarenhet av planering och projektledning. För att lyckas i rollen är det viktigt att du trivs med att arbeta självständigt och har en god administrativ förmåga, med vana att hantera datasystem. Vi ser gärna att du talar och skriver flytande på svenska och engelska och har ett öga för detaljer samtidigt som du är resultatorienterad och leveransfokuserad.

Är det här din nästa utmaning?
Om du vill vara en del av ett spännande företag och utvecklas i en roll där du kan påverka och göra skillnad, ser vi fram emot att ta emot din ansökan!

Välkommen att söka redan idag!


Om verksamheten
Poolia kan erbjuda flera möjligheter till dig som är ingenjör eller har en teknisk bakgrund. Våra uppdragsgivare finns inom miljö-, energi-, skogs-, fordons-, läkemedels-, livsmedels-, process- och produktionsindustrin. Oavsett om du vill arbeta på ett stort eller litet företag, inom privat eller offentlig sektor, så har vi en tjänst för dig. Vi förenar människor och teknik!

Att vara konsult hos oss ger dig många möjligheter att prova på olika branscher, företag och roller. Läs gärna mer om hur det är att vara konsult hos oss: https://www.poolia.se/karriar/tips/konsult/ Det passar dig som vill få mycket erfarenhet under en kortare period. Om du letar efter en värld fylld av spännande möjligheter och nya kontakter kommer du gilla att vara konsult hos oss.

Ansök nu

Inköpare till Sundsvall

Inköpare
Läs mer Dec 2
Är du en erfaren inköpare med strategiskt tänkande och har du en passion för det tekniska området? Vi söker nu en strategisk inköpare till vår kund i Sundsvall. Tjänsten är ett löpande konsultuppdrag, med goda möjligheter till anställning hos kund på sikt. Om du vill ta nästa steg i din karriär och vara med och påverka inköpsprocesser på ett framgångsrikt företag, då är detta en fantastisk möjlighet för dig!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som strategisk inköpare kommer du att ha en central roll i att säkerställa effektiva och kostnadseffektiva inköp av material, komponenter och tjänster. Du ansvarar för att utveckla och implementera inköpsstrategier som optimerar både leverantörsrelationer och kostnadseffektivitet, samtidigt som du bidrar till att uppnå företagets övergripande mål.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Identifiera och utvärdera leverantörer baserat på faktorer som kvalitet, pris, leveranstid och hållbarhet.
• Förhandla avtal och prissättning med leverantörer för att säkerställa konkurrenskraftiga villkor och kostnadsbesparingar.
• Övervaka leverantörernas prestationer genom att sätta upp tydliga mätpunkter och genomföra regelbundna utvärderingar.
• Arbeta nära interna team, som till exempel produktion, för att säkerställa smidiga processer och leveranser.

Vem är du?
För att lyckas i denna roll ser vi att du har en relevant högskoleutbildning inom ekonomi, inköp, logistik eller liknande. Du har gärna några års erfarenhet av strategiskt inköpsarbete, helst inom en tillverkande industri, och har en gedigen förståelse för hur man optimerar inköpsprocesser.

Vi ser gärna att du har:
• Starka förhandlingsfärdigheter och en god förståelse för att bygga långsiktiga relationer med leverantörer.
• Förmågan att både se helheten och hantera detaljer.
• En lösningsorienterad inställning och god samarbetsförmåga, där du ser utmaningar som möjligheter att utveckla och förbättra.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska – både i tal och skrift.

Är du rätt person för rollen?
Om du är en resultatinriktad och teknikintresserad inköpare som trivs med att arbeta strategiskt för att skapa effektiva inköpsprocesser, ser vi fram emot att höra från dig!

Om verksamheten
Poolia kan erbjuda flera möjligheter till dig som är ingenjör eller har en teknisk bakgrund. Våra uppdragsgivare finns inom miljö-, energi-, skogs-, fordons-, läkemedels-, livsmedels-, process- och produktionsindustrin. Oavsett om du vill arbeta på ett stort eller litet företag, inom privat eller offentlig sektor, så har vi en tjänst för dig. Vi förenar människor och teknik!

Att vara konsult hos oss ger dig många möjligheter att prova på olika branscher, företag och roller. Läs gärna mer om hur det är att vara konsult hos oss: https://www.poolia.se/karriar/tips/konsult/ Det passar dig som vill få mycket erfarenhet under en kortare period. Om du letar efter en värld fylld av spännande möjligheter och nya kontakter kommer du gilla att vara konsult hos oss.

Ansök nu

Infra Areamanager till Geobear

Produktionschef, anläggning
Läs mer Nov 25
OM OSS
Geobear är ett innovativt geotekniskt ingenjörsföretag som erbjuder kostnadseffektiva och minimalt störande lösningar för både infrastruktur, kommersiella fastigheter och privatkunder. Våra tjänster löser problem med sättningar på ett unikt sätt, och vår teknologi, som har sitt ursprung i Finland, används idag över hela Europa och Asien.
VARFÖR VI REKRYTERAR
Geobear är verksamt inom tre huvudområden: infrastruktur, kommersiella fastigheter och privatmarknaden. På en snabbt växande marknad med ambitiösa tillväxtmål fokuserar vi särskilt på större och mer komplexa infrastruktur- och fastighetsprojekt. Nu söker vi en drivande Area Manager som vill ta en ledande roll i vår fortsatta framgång i Sverige.
DIN ROLL
Som Area Manager hos oss kommer du att:

Driva tillväxt och öka intäkterna genom affärsutveckling och strategiska kundmöten.


Bygga och vårda relationer med både nya och befintliga kunder.


Demonstrera ledarskap och coacha teamet för att stärka teamets prestationer.


Säkerställa att affärsmål och strategier uppfylls på ett effektivt sätt.


Förhandla tekniska komplexa kontrakt och leverera lösningar med hög kundnöjdhet.


Leda projekt, särskilt inom infrastruktur och järnväg, med fokus på smidig leverans.


Resa inom Sverige 2–4 gånger i månaden för kundmöten och projektledning på plats.


VI SÖKER DIG SOM

Har dokumenterad erfarenhet av framgångsrik försäljning och anbudshantering inom infrastruktur- och järnvägssektorn.


Har relevant teknisk utbildning.


Har erfarenhet av projektledning i komplexa miljöer och är van att arbeta med många intressenter.


Är strukturerad och bekväm med att hantera system och processer för att driva projekt och försäljning framåt.


Är lösningsorienterad, stresstålig och skicklig på att hantera flera projekt samtidigt.


Vill utvecklas och bidra till tillväxten i ett mindre, dynamiskt företag med stort fokus på innovation och hållbarhet.


DETTA ERBJUDER VI

Konkurrenskraftig lön med provision och attraktiva förmåner.


En möjlighet att arbeta med banbrytande och miljövänlig teknologi.


En central roll i ett företag i stark expansionsfas.


En engagerande företagskultur där innovation, hållbarhet och prestation värderas högt.


LÅTER DET SOM DU?
Här är din chans att vara med på en spännande resa inom ett framtidsorienterat företag. Tveka inte att ansöka – vi ser fram emot att höra från dig!
För mer information kontakta May Molin Sr Rekryteringskonsult: may.molin@poolia.se, eller 0720727081

Ansök nu

Interim chef till Statens Tjänstepensionsverk i Sundsvall.

Enhetschef, offentlig förvaltning
Läs mer Nov 29
Om tjänsten
Nu söker vi en erfaren chef för ett ett konsultuppdrag hos vår kund i Sundsvall.

- Omfattning: Heltid 100%
- Start: första veckorna i januari.
- Längd: 6-9 månader

Denna tjänst kräver godkänd säkerhetsprövning, klass 2.

Du blir anställd av Dreamwork, möjlighet finns även att fakturera från eget bolag. Uppdraget ska utföras på plats på SPV Sundsvall, men möjlighet till distansarbete på visstid finns efter överenskommelse.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
SPV har behov att under en övergångsperiod ta in en interimschef som leveransområdeschef som ska ta ett ansvar för tre olika leveransområden. Två av områdena har närliggande ansvarsområden, Försäkringsteknik och Pensionsanalys, medan det tredje, Möta kund och intressenter är av annan karaktär.

Arbetet består i att utifrån lagda planer och fastställd budget säkerställa framdrift inom leveransområdena genom att tillsammans med enhetschefer, teamsamordnare och medarbetare driva arbetet mot uppsatta mål.

Vi söker vi en en trygg och erfaren ledare som upp till 6 månader ska leda dessa tre områden som interimschef.

Vem är du?
För att vara aktuell för uppdraget, behöver du uppfylla nedan kriterier:

Vi söker vi en en trygg och erfaren ledare som upp till 6 månader ska leda dessa tre områden som interimschef. Uppdraget ska utföras på plats på SPV Sundsvall, men möjlighet till distansarbete på visstid finns efter överenskommelse.

Ledarskapsförmåga.
- Du har erfarenhet av att leda enheter eller avdelningar med eget ansvar för planering, genomförande och budget
- Du har en erfarenhet av arbete i en teambaserad organisation
- Du har en god erfarenhet av arbetet i ledande roller inom statlig förvaltning.
- Gott omdöme. Du gör korrekta avvägningar och prioriteringar.
- Helhetssyn. Du ser helheter, tar hänsyn till det större perspektivet och förstår din roll.
- Förmåga att kommunicera tydligt. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Du påminner och följer upp.

Meriterande är:
- Du har erfarenhet av arbete som verksamhets- och budgetansvarig chef inom statlig förvaltning, minst 3 år.
- Du har erfarenhet av att ha arbetat i myndighetsledning (chef direkt under generaldirektör) i minst 3 år.

Om verksamheten
Låter detta som ett uppdrag som kan passa dig? Då ansöker du via länken i annonsen.
Urvalet kommer ske löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Välkommen!

Ansök nu

Systemutvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Okt 18
oolia söker nu en engagerad Applikationspaketerare för ett intressant uppdrag hos en av våra kunder, där du kommer att spela en central roll i utvecklingen inom artificiell intelligens (AI) och maskininlärning (ML). Om du har en passion för ny teknologi och innovation samt stark analytisk förmåga, kan detta vara möjligheten för dig.

Om tjänsten
I denna roll kommer du att ingå i ett agilt team där samarbete och dialog är avgörande. Du kommer att vara delaktig i hela processen, från tidig datainsamling och analys till kravställning, design, modellträning, utvärdering, testning, implementation och uppföljning av modeller. Ditt arbete kommer att präglas av en strukturerad metodik där fokus ligger på att skapa maskininlärningsmodeller enligt CRISP-ML-processen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Applikationspaketerare kommer du även att arbeta med systemutveckling med inriktning på AI och ML, främst med Python. Du kommer att implementera Continuous Integration/Continuous Deployment (CI/CD) och hantera containerlösningar med verktyg som Docker och Kubernetes. Utöver detta kommer dina arbetsuppgifter att inkludera dataanalys, träning av AI/ML-modeller, och utveckling av Natural Language Processing (NLP) lösningar.

Dessutom är det viktigt att du dokumenterar ditt arbete och kompetensöverföringar till relevant personal hos kunden. Ditt arbete kommer att stödja andra inom och utanför teamet, och du kommer att bidra med kompetens inom AI/ML-området.

Vi värdesätter ett agilt, iterativt och värdeskapande arbetssätt där kontinuerlig feedback och förbättringar genomsyrar hela processen. Du kommer att ha stort eget ansvar vilket ger dig möjlighet att påverka projektets riktning och framgång.

Vem är du?
* Dokumenterad erfarenhet av systemutveckling inom AI/ML, specifikt med Python.
* Kännedom om CRISP-ML-processen.
* Erfarenhet av att arbeta med verktyg som Docker och Kubernetes.
* Stark analytisk och problemlösande förmåga.
* Passion för att arbeta med ny teknologi.
* Förmåga att dokumentera och kompetensöverföra till relevant personal.

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vill bidra till att bygga högkvalitativa lösningar inom AI och ML, ser vi fram emot att ta emot din ansökan. Skicka gärna in ditt CV samt en kort beskrivning av din erfarenhet.

Om verksamheten
IT-branschen är dynamisk och föränderlig, det vet vi på Poolia IT. Därför värderar vi din kompetens och personliga egenskaper högt när vi anställer dig som konsult. Att få rätt person på rätt plats är vår grej, och vi vet vikten av nytänkande inom IT-branschen för att kunna erbjuda lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Att vara konsult hos oss ger dig många möjligheter att prova på olika branscher, företag och roller. Läs gärna mer om hur det är att vara konsult hos oss: https://www.poolia.se/karriar/tips/konsult/. Det passar dig som vill få mycket erfarenhet under en kortare period. Om du letar efter en värld fylld av spännande möjligheter och nya kontakter kommer du gilla att vara konsult hos oss.

Ansök nu

Applikationspaketerare

IT-strateg
Läs mer Okt 18
Vi söker en konsult som kommer att ingå i ett team som ansvarar för certifiering och verifiering av ändringar inom PC-arbetsplats. Teamets huvudsakliga uppgift är att kvalitetssäkra nya, uppdaterade eller avvecklade programvaror, hårdvara och tillbehör, samt arbeta med paketering av programvaror med hjälp av distributionsverktyg och metoder.

Om tjänsten
I rollen som Applikationspaketerare kommer du att ingå i ett team som ansvarar för certifiering och verifiering av ändringar inom PC-arbetsplats. Ditt huvudsakliga ansvar kommer att vara att kvalitetssäkra nya, uppdaterade eller avvecklade programvaror, hårdvara och tillbehör. Du kommer arbeta med paketering av programvaror med hjälp av distributionsverktyg och metoder.

Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta att skapa och uppdatera installationsanvisningar, utveckla testprotokoll samt informera om pilot- och driftsättningar. Du kommer också att skapa RFC (Request for Change) inför driftsättningar och utföra pilotinstallationer samt driftsättning via verktyget MECM. För att säkerställa effektiv kommunikation kommer du att publicera driftsinformation på intranätet samt hantera incidenter med kundkontakt.

Vem är du?
* Relevant utbildning inom IT
* Minst ett (1) genomfört uppdrag inom kvalitetssäkring av applikationspaketering de senaste två (2) åren
* Minst ett (1) års erfarenhet av incidenthantering och felsökning av applikationer
* Erfarenhet av kundkontakt under minst ett (1) år
* Förmåga att arbeta självständigt med avgränsade arbetsuppgifter, samt viss arbetsledning

Om verksamheten
IT-branschen är dynamisk och föränderlig, det vet vi på Poolia IT. Därför värderar vi din kompetens och personliga egenskaper högt när vi anställer dig som konsult. Att få rätt person på rätt plats är vår grej, och vi vet vikten av nytänkande inom IT-branschen för att kunna erbjuda lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Att vara konsult hos oss ger dig många möjligheter att prova på olika branscher, företag och roller. Läs gärna mer om hur det är att vara konsult hos oss: https://www.poolia.se/karriar/tips/konsult/. Det passar dig som vill få mycket erfarenhet under en kortare period. Om du letar efter en värld fylld av spännande möjligheter och nya kontakter kommer du gilla att vara konsult hos oss.

Ansök nu

Projektledare - digitalisering

Projektledare, IT
Läs mer Okt 18
Om tjänsten
Vi på Poolia söker nu en skicklig konsult som ska stödja utvecklingen av digitalisering inom en offentlig verksamhet med fokus på hållbarhet och miljö. Tjänsten innebär ett betydelsefullt arbete för att effektivisera och förenkla processer inom VA- och avfallsfrågor.




Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att spela en central roll i upphandlingen av ett nytt GIS-system, där du inleder arbetet under upphandlingsfasen och bidrar till att helheten blir klar vid årsskiftet och implementeras halvvägs in i 2025. Vidare omfattar uppdraget en uppgradering av det befintliga dokumenthanteringssystemet, vars bakomliggande mjukvara snart når sin livscykels slut. I samband med detta kommer du att arbeta med att utveckla nya arbetssätt för att förbättra dokumenthanteringen.

I rollen som konsult kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innefatta skapandet av projektplaner, tid- och resursplanering, kostnadsbedömning samt uppföljning av tekniska frågor. Du kommer att presentera statusrapporter till projektstyrgruppen och samarbeta nära med både IT och verksamhet för att nå uppsatta mål, tidplaner och budgetar. Ditt arbete kommer även att inkludera samordning av externa och interna resurser, vilket är avgörande för att driva projekten framåt.

Vem är du?
Vi söker dig som har en akademisk examen motsvarande minst 3 års heltidsstudier och dokumenterad erfarenhet av att leda digitala IT-transformationsprojekt. Du bör ha erfarenhet av att ta fram och granska IT-kravspecifikationer samt ha ett starkt ledarskap och ansvarstagande för projektets genomförande. Dessutom förväntas du ha mycket god analys- och problemlösningsförmåga, samt utmärkta kunskaper i kommunikation på svenska, både skriftligt och muntligt.

Det är meriterande om du har en certifiering som Projektledare via IPMA, PMI eller motsvarande, samt erfarenhet av agila utvecklingsmetoder och IT-systemupphandlingar.


Om detta låter som en spännande utmaning för dig, skicka in din ansökan med CV och personligt brev till Poolia senast [sista ansökningsdatum]. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar din ansökan!

Om verksamheten
IT-branschen är dynamisk och föränderlig, det vet vi på Poolia IT. Därför värderar vi din kompetens och personliga egenskaper högt när vi anställer dig som konsult. Att få rätt person på rätt plats är vår grej, och vi vet vikten av nytänkande inom IT-branschen för att kunna erbjuda lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Att vara konsult hos oss ger dig många möjligheter att prova på olika branscher, företag och roller. Läs gärna mer om hur det är att vara konsult hos oss: https://www.poolia.se/karriar/tips/konsult/. Det passar dig som vill få mycket erfarenhet under en kortare period. Om du letar efter en värld fylld av spännande möjligheter och nya kontakter kommer du gilla att vara konsult hos oss.

Ansök nu