Sundsvall: Iris söker terapeut till Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet Iris söker terapeut till Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2020-05-28 // Varaktighet: Deltid

I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

.

Arbetsuppgifter: 
Du stöttar deltagaren i att bearbeta psykologiska hinder såsom rädsla, oro, eller upplevd oförmåga inför möte med arbetslivet, samt i att få verktyg för att själv hantera psykologiska och andra hinder i relation till arbete. 
Målgruppen i uppdraget är personer som ännu inte bedöms ha förutsättningarna som krävs för att få ett arbete eller gå vidare till studier och som därför har behov av arbetsförberedande insatser. Generellt har personerna varit borta från arbetsmarknaden länge, aldrig etablerat sig på arbetsmarknaden eller riskerar att få svårt att komma in på arbetsmarknaden.

Bearbetande samtal är en del av den arbetsförberedande insatsen för de deltagare som upplever hinder såsom rädsla, oro, eller upplevd oförmåga inför möten med arbetslivet. Målet är att öka deltagarens förutsättningar att gå vidare till arbete eller studier genom att hjälpa denne att etablera egna verktyg för att hantera psykologiska svårigheter och hinder i relation till arbete. Genom bearbetande samtal kan deltagare till exempel få stöd i att hantera upplevda hinder i en omställningssituation, rädsla eller oro inför arbete, upplevd oförmåga inför arbete eller andra psykologiska svårigheter rörande arbetslivet.

Din profil:
Du har minst två års erfarenhet på minst halvtid av arbetslivsinriktad rehabilitering under de senaste fem åren. Därtill har du någon av följande utbildningar: Legitimerad psykolog, Legitimerad psykoterapeut, Psykolog med steg 1-kompetens inom psykoterapi eller Utbildning inom hälso- och sjukvård samt steg 1-kompetens i psykoterapi.

Kontinuerlig dokumentation och administration ingår i tjänsten. Resor i tjänsten kan förekomma.

Vi erbjuder:
Vi erbjuder en tjänst inom en ledande utbildningskoncern där vi arbetar över bolagsgränserna för att utbyta kunskap och driva utvecklingen framåt. Tillsammans skapar vi en lärande organisation som ständigt ökar sin totala kompetens, därför satsar vi på din kompetensutveckling. Vi värnar om en hållbar arbetsplats där alla ska känna arbetsglädje. Iris värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. 

Ytterligare information:
Tjänsten är en timavlönad/deltid beroende på överenskommelse.
Urval ske löpande och vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt dock senast 15 september.

För frågor kring tjänsten, kontakta susanna.flamborg@iris.se 
För frågor kring processen, maila: iris.rekrytering@iris.se. 

Varmt välkommen med din ansökan.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Psykoterapeut

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Psykoterapeut.

Leg. psykoterapeut 50%

Läs mer Nov 5
Vi söker en legitimerad psykoterapeut till vår mottagning i Sundsvall på 50% med eventuell möjlighet till 75% längre fram.
Du kan med fördel ha erfarenhet av psykiatri. Handledarutbildning är meriterande.
Du kommer att ägna dig åt psykologiskt behandlingsarbete, såsom psykoterapi, samtalsstöd och handledning med individer, par och familjer. Vi utgår från en helhetssyn på människan, där såväl känslomässiga som sociala, fysiska och existentiella behov inbegrips.
Vi fäster stor vikt vid god samarbetsförmåga och personliga egenskaper.
För vidare information kontakta Susanne Stattin, verksamhetschef på S:t Lukas i Umeå och Sundsvall. susanne.stattin@sanktlukas.se
Sänd din ansökan med personligt brev till S:t Lukas Umeå, Järnvägsallén 20, 903 28 Umeå eller umea@sanktlukas.se
Tillträder sker efter överenskommelse. Kollektivavtal finns. Provanställning tillämpas.
Sista ansökningsdag 240901.

Ansök nu

Kurator

Läs mer Nov 25
Doktor.se strävar efter att bli det självklara valet vid första vårdkontakt och arbetar för att göra primärvården tillgänglig för alla.
Till Doktor.se Alnö Vårdcentral söker vi nu en kurator som vill vara med och utveckla framtidens primärvård. Vi söker dig som är trygg i din roll som kurator och brinner för modern svensk sjukvård med patienterna i fokus.
Om rollen
Som kurator på Doktor.se Alnö Vårdcentral får du möta patienter som söker hjälp och stödför olika besvär. Vårdcentralen är en vårdinstans där många patienter tar första kontakten. Det innebär att arbetet är varierande med olika typer av besök.
Om dig
Vi söker dig som är engagerad och ansvarstagande i din roll.Du är intresserad av behandling inom en primärvårdskontext och tycker om att arbeta i en miljö där du får chans att påverka och bidra med egna initiativ och nytänkande. Vidare ser vi att du är lyhörd, tydlig och brinner för att skapa skillnad tillsammans med dina kollegor.

Vi erbjuder dig
Hos oss får du en arbetsplats att utvecklas på, fenomenala kollegor och att bli en del av en växande vårdkoncern med många kontaktytor. Tillsammans skapar vi härlig teamkänsla, fin gemenskap och stark kultur!
Vi erbjuder dig också:
Kollektivavtal
Tjänstepension
Friskvårdsbidrag
Möjligheten att kombinera fysiskt arbete på vårdcentralen med att arbeta digitalt hemifrån

Mer praktiska detaljer
Önskad start är så snart som möjligt, men självklart tar vi hänsyn till din uppsägningstid och önskemål
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltidmed inledande provanställning
Din placering kommer vara på AlnöVårdcentral

Kan det vara dig vi söker?
Kul, då ser vi fram emot din ansökan! Vi jobbar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan utan skicka gärna in den redan idag – allt du behöver göra är att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor.

Ansök nu

Leg. psykoterapeut 50%

Läs mer Jun 5
Vi söker en legitimerad psykoterapeut till vår mottagning i Sundsvall på 50% med eventuell möjlighet till 75% längre fram.
Du kan med fördel ha erfarenhet av psykiatri. Handledarutbildning är meriterande.
Du kommer att ägna dig åt psykologiskt behandlingsarbete, såsom psykoterapi, samtalsstöd och handledning med individer, par och familjer. Vi utgår från en helhetssyn på människan, där såväl känslomässiga som sociala, fysiska och existentiella behov inbegrips.
Vi fäster stor vikt vid god samarbetsförmåga och personliga egenskaper.
För vidare information kontakta Susanne Stattin, verksamhetschef på S:t Lukas i Umeå och Sundsvall. susanne.stattin@sanktlukas.se
Sänd din ansökan med personligt brev till S:t Lukas Umeå, Järnvägsallén 20, 903 28 Umeå eller umea@sanktlukas.se
Tillträder sker efter överenskommelse. Kollektivavtal finns. Provanställning tillämpas.
Sista ansökningsdag 240901.

Ansök nu

Psykoterapeut till Doktor.se Njurunda vårdcentral, Kvissleby

Läs mer Aug 7
Doktor.se strävar efter att bli det självklara valet vid första vårdkontakt och arbetar för att göra primärvården tillgänglig för alla.

Till Doktor.se Njurunda Vårdcentral söker vi nu en psykoterapeut som vill vara med och utveckla framtidens primärvård. Vi söker dig som är trygg i din roll som psykolog och brinner för modern svensk sjukvård med patienterna i fokus.

Ansvar och arbetsuppgifter
I rollen som psykoterapeut hos oss får du möta patienter som söker för olika psykiska besvär. Vårdcentralen är en vårdinstans där många patienter tar första kontakten. Det innebär att arbetet är varierande med olika typer av besök. Arbetet innebär bland annat bedömning av nybesök, grundläggande utredningar eller upprättande av utredningsunderlag, remittering till öppenvården och genomförande av KBT-behandling. Vi tar emot patienter i alla åldrar som söker för psykisk ohälsa, även barn och unga. Du kommer arbeta i tät dialog med de övriga kollegorna i psykosociala och rehabteamet men även med andra personalkategorier, såsom läkare och sjuksköterskor, vid behov.

Exempel på arbetsuppgifter är:

- Psykologisk bedömning inför behandling eller remiss

- Psykoterapeutisk behandling inom uppdraget för vårdval psykoterapi

- Dokumentation över behandlingsinsatser




Kvalifikationer och personliga egenskaper

- Minst 1 års erfarenhet av kliniskt behandlingsarbete som psykoterapeut, inom framförallt primärvård, företagshälsa och/eller psykiatrik

- Du har utbildning inom och arbetar med KBT-inriktning

- Du uttrycker dig tydligt i tal och skrift

Som person ser vi att du är engagerad och ansvarstagande samt visar respekt och empati till kollegor och patienter. Du är intresserad av behandling inom en primärvårdskontext och tycker om att arbeta i en miljö där du får chans att påverka och bidra med egna initiativ och nytänkande. Vidare ser vi att du är lyhörd, tydlig och brinner för att skapa skillnad tillsammans med dina kollegor.

Vi erbjuder dig
Varje medarbetare är lika viktig i Doktor.se:s framgång! Vi drivs av att se människor växa och utvecklas. Vi erbjuder dig en möjlighet att bli en del av växande vårdkoncern med likasinnade kollegor och många kontaktytor. Tillsammans skapar vi en härlig teamkänsla, kultur och gemenskap. Vi värderar balans mellan arbete och privatliv högt samt en möjlighet till en friskare tillvaro. Vi erbjuder dig utöver det fenomenala kollegor, kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och möjlighet till kollegialt lärande inom koncernen och kompetensutveckling.

Övrig information
Start: Så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Omfattning: Heltid tillsvidare med inledande provanställning
Placering: Doktor.se Njurunda vårdcentral, Kvissleby

Vi har gått ifrån personligt brev i rekryteringsprocesser till förmån för urvalsfrågor och vi går igenom urvalet löpande. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Vänligen notera att vi inte tar emot några ansökningar via email med hänsyn till GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!

Om Doktor.se Njurunda vårdcentral
På Doktor.se Njurunda vårdcentral arbetar vi för att förbättra patienternas hälsa och livskvalité! Vi lägger stor vikt vid trygghet, tillgänglighet och service. Genom att kombinera digital och fysisk primärvård samt företagshälsovård. Vårdcentralen är i Doktor.se regi sedan 2019 och idag är vi cirka 40 anställda med cirka 12400 listade patienter.

Om Doktor.se
På Doktor.se vill vi göra saker annorlunda. Vi vill utmana och förändra en hel bransch. Allt började med en idé om att det måste gå att skapa en vårdlösning som är bättre anpassad till vår tid och våra behov. Att det måste gå att få moderna digitala verktyg och traditionell fysisk vård att samverka med utgångspunkt i patientens behov. Och att göra det så att det inte bara blir tillgängligt för våra patienter utan också bidrar till att utveckla det sätt som vård erbjuds på idag. För oss alla. Det här är faktiskt vad vi gör idag. Men vi är långt ifrån klara och är ute på en spännande förändringsresa. Där kan du få vara med och bidra. Så, vill du vara med på vår resa?

Följ oss gärna på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/doktor.se/)samt Instagram (https://www.instagram.com/livetpadoktor.se/). Du kan också följa oss på Instagram genom att scanna QR-koden. På livet på Doktor.se får du ta del av våra fantastiska medarbetare och vår företagskultur.

Ansök nu

Psykoterapeut till Doktor.se Njurunda vårdcentral, Kvissleby

Läs mer Jul 3
Doktor.se strävar efter att bli det självklara valet vid första vårdkontakt och arbetar för att göra primärvården tillgänglig för alla.

Till Doktor.se Njurunda Vårdcentral söker vi nu en psykoterapeut som vill vara med och utveckla framtidens primärvård. Vi söker dig som är trygg i din roll som psykolog och brinner för modern svensk sjukvård med patienterna i fokus.

Ansvar och arbetsuppgifter
I rollen som psykoterapeut hos oss får du möta patienter som söker för olika psykiska besvär. Vårdcentralen är en vårdinstans där många patienter tar första kontakten. Det innebär att arbetet är varierande med olika typer av besök. Arbetet innebär bland annat bedömning av nybesök, grundläggande utredningar eller upprättande av utredningsunderlag, remittering till öppenvården och genomförande av KBT-behandling. Vi tar emot patienter i alla åldrar som söker för psykisk ohälsa, även barn och unga. Du kommer arbeta i tät dialog med de övriga kollegorna i psykosociala och rehabteamet men även med andra personalkategorier, såsom läkare och sjuksköterskor, vid behov.

Exempel på arbetsuppgifter är:

- Psykologisk bedömning inför behandling eller remiss

- Psykoterapeutisk behandling inom uppdraget för vårdval psykoterapi

- Dokumentation över behandlingsinsatser




Kvalifikationer och personliga egenskaper

- Minst 1 års erfarenhet av kliniskt behandlingsarbete som psykoterapeut, inom framförallt primärvård, företagshälsa och/eller psykiatrik

- Du har utbildning inom och arbetar med KBT-inriktning

- Du uttrycker dig tydligt i tal och skrift

Som person ser vi att du är engagerad och ansvarstagande samt visar respekt och empati till kollegor och patienter. Du är intresserad av behandling inom en primärvårdskontext och tycker om att arbeta i en miljö där du får chans att påverka och bidra med egna initiativ och nytänkande. Vidare ser vi att du är lyhörd, tydlig och brinner för att skapa skillnad tillsammans med dina kollegor.

Vi erbjuder dig
Varje medarbetare är lika viktig i Doktor.se:s framgång! Vi drivs av att se människor växa och utvecklas. Vi erbjuder dig en möjlighet att bli en del av växande vårdkoncern med likasinnade kollegor och många kontaktytor. Tillsammans skapar vi en härlig teamkänsla, kultur och gemenskap. Vi värderar balans mellan arbete och privatliv högt samt en möjlighet till en friskare tillvaro. Vi erbjuder dig utöver det fenomenala kollegor, kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och möjlighet till kollegialt lärande inom koncernen och kompetensutveckling.

Övrig information
Start: Så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Omfattning: Heltid tillsvidare med inledande provanställning
Placering: Doktor.se Njurunda vårdcentral, Kvissleby

Vi har gått ifrån personligt brev i rekryteringsprocesser till förmån för urvalsfrågor och vi går igenom urvalet löpande. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Vänligen notera att vi inte tar emot några ansökningar via email med hänsyn till GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!

Om Doktor.se Njurunda vårdcentral
På Doktor.se Njurunda vårdcentral arbetar vi för att förbättra patienternas hälsa och livskvalité! Vi lägger stor vikt vid trygghet, tillgänglighet och service. Genom att kombinera digital och fysisk primärvård samt företagshälsovård. Vårdcentralen är i Doktor.se regi sedan 2019 och idag är vi cirka 40 anställda med cirka 12400 listade patienter.

Om Doktor.se
På Doktor.se vill vi göra saker annorlunda. Vi vill utmana och förändra en hel bransch. Allt började med en idé om att det måste gå att skapa en vårdlösning som är bättre anpassad till vår tid och våra behov. Att det måste gå att få moderna digitala verktyg och traditionell fysisk vård att samverka med utgångspunkt i patientens behov. Och att göra det så att det inte bara blir tillgängligt för våra patienter utan också bidrar till att utveckla det sätt som vård erbjuds på idag. För oss alla. Det här är faktiskt vad vi gör idag. Men vi är långt ifrån klara och är ute på en spännande förändringsresa. Där kan du få vara med och bidra. Så, vill du vara med på vår resa?

Följ oss gärna på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/doktor.se/)samt Instagram (https://www.instagram.com/livetpadoktor.se/). Du kan också följa oss på Instagram genom att scanna QR-koden. På livet på Doktor.se får du ta del av våra fantastiska medarbetare och vår företagskultur.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Iris Hadar AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Iris Hadar AB .

Iris söker pedagogiskt stöd till Sundsvall på timmar!

Elevassistent
Läs mer Maj 7
I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

Brinner du för att hjälpa andra människor i deras studier? Då är detta tjänsten för dig! 


Dina arbetsuppgifter
Till vårt uppdrag Individuellt Pedagogiskt Stöd vid Utbildning (IPSU) söker vi en kollega för en vid behovstjänst som pedagogiskt stöd inom vår verksamhet i Sundsvall. IPSU är en tjänst som upphandlas av Arbetsförmedlingen. Deltagarna har på grund av någon funktionsvariation särskilda behov av stödjande och kompenserande insatser i utbildningssituationen. Syftet med IPSU är att stötta deltagare att klara sin utbildning, främst arbetsmarknadsutbildning, med delmål att deltagaren ska lära sig använda sina hjälpmedel och strategier i utbildningen och bli självständig i sin lärprocess. Du kommer att arbeta som ett pedagogiskt stöd till deltagare för att de själva ska kunna tillgodogöra sig strategier och studietekniker. I ditt arbete kommer du ha nära kontakt med IPSU-samordnaren, specialist, kollegor och utbildningsanordnare. Dokumentation och övrig administration kopplat till uppdraget ingår i tjänsten. Utbildningarna är förlagda i Sundsvalls närområde och det pedagogiska stödet ges på plats hos respektive utbildningsanordnare.
 
Din profil  
Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av att under minst ett år ha arbetat med personer med funktionsnedsättning i en utbildningssituation. Du har dokumenterad erfarenhet av arbete med kognitiva hjälpmedel i en utbildningssituation minst ett år, som att använda appar och dator för att exempelvis kompensera läs- och skrivsvårigheter eller ge stöd med struktur och planering. Du har även kunskap om hur funktionsvariationer påverkar inlärningssituationer och vilket stöd som behövs i dessa situationer. Du är van att skriva rapporter och att uttrycka dig i skrift. Vi kommer att be dig uppvisa tjänstgöringsintyg som styrker erfarenhetskraven inför anställning. Du behärskar obehindrat svenska i tal och skrift. B-körkort är meriterande då det ingår resor i tjänsten. 
  
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du lösningsfokuserad, lyhörd, flexibel och har lätt för att samarbeta med olika personligheter. Du har förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter, att hålla uppsatta tidsramar och har datavana. Du har lätt för att skapa kontakt och underhålla relationer och är konstruktiv i din kommunikation. Vidare tycker du att det är roligt att motivera och stötta andra människor på ett pedagogiskt sätt. 

Ytterligare information 
Tjänsten är en visstidsanställning vid behov över sommaren, med möjlighet till förlängning. Placeringsort Sundsvall.

För frågor kring tjänsten, kontakta samordnare Anna Hjelm Jonsson 076-539 89 74, anna.hjelmjonsson@iris.se eller Susanna Flamborg 076-539 90 36, susanna.flamborg@iris.se
Urval sker löpande, dock senast den 14/6 2024

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Iris Matchning söker handledare till Sundsvall!

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Feb 7
I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom matchningstjänsten Rusta och Matcha (ROM). Våra tjänster syftar till att skapa bättre förutsättningar för våra deltagare. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

Är du intresserad av att arbeta med människor och hjälpa dem att hitta sysselsättning?


Vill du ha ett meningsfullt arbete där du kan påverka och samtidigt bidra till samhället?
Då har du kommit rätt, välkommen till Irisgänget, där vi fokuserar på inkludering, mångfald och arbetsglädje!
Vi söker en heltids/deltidsanställd person för uppdraget Rusta och Matcha (ROM) inom vår verksamhet i Sundsvall där vi nu expandera kraftfullt.
Uppdraget handlar om att matcha arbetssökande med sysselsättning, såsom jobb eller utbildning.
 
Jobbet innebär:
* Du kommer att samarbeta med kollegor inom olika uppdrag och arbeta med en bred målgrupp, inklusive nyanlända och
* personer med olika funktionsvariationer.
* Daglig kontakt med deltagare för att hjälpa dem att nå sina mål (arbete eller utbildning)
* Skapa och upprätthålla kontakter med samarbetspartners och företag
* Följa upp och utvärdera deltagarnas framsteg
* Administrativa uppgifter
* Dagligt arbete i t ex Word, Teams, Outlook
* Erfarenhet från att ha arbetat i olika administrativa system är meriterande


 Det kan även bli aktuellt att arbeta på annan ort och i andra uppdrag.
Om detta låter som något för dig, och du uppfyller nedanstående krav, ser vi fram emot din ansökan!
 
Din profil
Vi söker dig som uppfyller något av följande kravprofiler (studier behöver verifieras med intyg):

Alternativ 1:
- Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid av att arbeta med handledning/ coachning/ vägledning av arbetssökanden. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under 2 år.
- Akademisk utbildning med 180 högskolepoäng eller motsvarande poäng från yrkeshögskola inom exempelvis beteendevetenskap, personalarbete, studie- och yrkesvägledning, arbetslivspsykologi, socialt arbete, företagsekonomi eller liknande.

Alternativ 2:.
- Minst tre 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:  Arbetsledning med personalansvar, Rekrytering, Omställningsarbete för arbetssökande, Studie- och yrkesvägledning, Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, Arbete med social- och grupp-psykologi, Karriärvägledning. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.
- Minst ett 1 års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat
.
OBS - innan anställning påbörjas kommer du behöva verifiera din kompetens genom vidimerade utbildnings- och anställningsintyg.

Personliga egenskaper
Du kommunicerar väl på svenska och engelska samt har god datorvana. Vidare bör du tycka om att nätverka och bygga lokala relationer och samarbeten.
Du är också en person som uppskattar ordning och reda och som är duktig på att sköta daglig administration kring det dagliga arbetet.
Du är en person som ser möjligheter, har god pedagogisk förmåga och gillar en omväxlande vardag. Du behöver vara lyhörd och in lyssnande utifrån deltagarens behov.
Uppdraget är resultatbaserat och därför bör du också vara en målinriktad person.

Sammanfattningsvis behöver du trivas i att kombinera ett förhållningssätt som varvar mellan lyhördhet och prestation utifrån befintliga målsättningar.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Meriterande
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från arbete hos någon av våra branschkollegor, kommunala motsvarigheter alternativt att du har arbetat hos arbetsförmedlingen eller att du har erfarenhet att jobba med omställning
Det är också meriterande om du har god kännedom om den lokala och regionala arbetsmarknaden i området.
Körkort *B* samt tillgång till egen bil är meriterande.

Ytterligare information
Tjänsten är en hel/deltidsanställning. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag!
Sista ansökningsdag är 2024-02-29
För frågor kring tjänsten, kontakta Leveranschef Per Lundgren, 076-539 90 43
För frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta HR-avdelningen på iris.rekrytering@iris.se.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ambulerande konsult Iris Hadar Sundsvall

Restaurangbiträde
Läs mer Jan 17
Om Iris
Iris har funnits i över hundra år. Vårt mål är att matcha människor med en väg framåt i arbetslivet. På köpet bidrar vi till ett bättre och ett mer inkluderande samhälle, med minskad arbetslöshet och utanförskap. Iris bemanning och rekrytering är vår lösning för dig som söker jobb eller medarbetare. För företag som vill växa och människor som vill vidare i arbetslivet.

Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare?
Iris är en del av Irisgruppen där även bolagen Iriskraft och Medlearn ingår. Gemensamt för hela vår verksamhet starka värderingar som drivkraft. Mångfald och inkludering är viktigt — tillsammans talar vi 50 olika språk och har räckvidd till hela den europeiska arbetsmarknaden genom vårt partnerskap med Eures.

Varför ska jag jobba som ambulerande arbetare/tjänsteman?
Som ambulerande arbetare eller tjänsteman blir du anställd av oss och jobbar på uppdrag av ett eller flera andra företag. På så vis får du variation i både arbetsuppgifter och arbetsplatser. Hos oss får du dessutom garantilön — oavsett om du för tillfället har ett uppdrag eller inte.

Låter detta intressant? Välkommen att skicka in din ansökan!

Ansök nu

Säljande jobbcoach till vårt framgångsrika team i Timrå/Sundsvall!

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Okt 28
I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom matchningstjänsten Rusta och Matcha (ROM). Våra tjänster syftar till att skapa bättre förutsättningar för våra deltagare. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

- Är du målinriktad och drivs av resultatinriktade arbetsuppgifter?

- Gillar du att nätverka och jobba uppsökande?
- Drivs du av att coacha arbetssökande till att nå sysselsättning på snabbast möjliga sätt?

Om du svarat ja på dessa frågor så är du kanske vår nya stjärna i vårt fantastiska Matchningsteam i Sundsvall/Timrå!

Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare?
Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom affärsområdet Matchning. Du kommer få arbeta självständigt men samtidigt erbjudas kollegialt stöd och kompetensutveckling. Vi på Iris Matchning arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål - att arbetssökande ska få komma ut i sysselsättning fortast möjligt.
Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje!
Vad är mina arbetsuppgifter?
Vi söker nu en säljande jobbcoach/ handledare till uppdraget Kundval Rusta och Matcha (KROM). Uppdraget syftar till att matcha arbetssökande med målet att nå en sysselsättning såsom arbete eller utbildning. Du kommer att arbeta mot en bred målgrupp bestående av personer som i varierande grad står utanför arbetsmarknaden.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
- Nätverkande med lokala samarbetspartners och företagskontakter
- Uppsökande arbete mot företag i syfte att matcha arbetssökande till sysselsättning
- Sälja in din deltagares arbetskraft till relevant företag
- Coacha deltagaren mot sysselsättning (arbete eller utbildning) och göra hen matchningsbar
- Arbeta resultatinriktat och nå uppsatta mål
- Kontinuerlig administration, uppföljning och utvärdering

Vem är du?
- För att lyckas i rollen behöver du gilla att nätverka, jobba resultatinriktat och arbeta med försäljning
- B-körkort och tillgång till egen bil är en fördel

Vidare söker vi dig som uppfyller något av följande kravprofiler:

Alternativ 1:
- minst två års arbetslivserfarenhet på heltid. Deltid godkänns om den sammanlagda tiden de senaste 5 åren motsvarar 2 års heltid. Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem åren.

- akademisk utbildning med 120 högskolepoäng eller motsvarande poäng från yrkeshögskola inom områdena arbetsliv, organisation, personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut eller socialt arbete.

Alternativ 2:
- minst tre års arbetslivserfarenhet på heltid av att ha arbetat inom något av följande områden: arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor, arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, social- och gruppsykologi eller karriärvägledning. Deltid godkänns om det motsvarar 3 års heltid under de senaste fem åren. Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem åren.

- minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidare anställning på deltid eller heltid med start efter gemensam överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! Sista ansökningsdag är 2022-12-31
 
OBS - innan anställning kan erbjudas kommer du behöva verifiera din kompetens genom vidimerade utbildnings- och anställningsintyg.


För frågor kring tjänsten, kontakta Samordnare Malin Wide 076-539 94 41,  eller Leveranschef Öyvind Reldén, 076-539 94 33.
  

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Iris söker arbetskonsulent till Sundsvall!

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Nov 29
I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

Dina arbetsuppgifter

Vi söker 1 arbetskonsulent på deltid/heltid till tjänsten Introduktion till arbete (INAB) till vår verksamhet i Sundsvall.
Du som arbetskonsulent kommer att stödja arbetssökande i behov av stärkande arbetsförberedande insatser så att de ska kunna tillgodogöra sig något av Arbetsförmedlingens tjänsteutbud. Arbetskonsulenten ger handledning individuellt och i grupp, i syfte att stödja deltagaren i att uppnå olika delmål. Arbetskonsulenten lotsar deltagaren och bidrar till att öka självkännedom och medvetenhet om hur de egna resurserna kan användas för att uppnå sitt slutmål - arbete eller studier.

Du ska ha erfarenhet av arbetslivsinriktad rehabilitering som omfattar något av följande:

- Arbete med individer som står långt ifrån arbetsmarknaden
- Individ- och gruppsamtal; motiverande, stödjande och vägledande 
- Rehabiliterande och arbetsförberedande insatser 
- Dokumentation, utlåtanden och administration 
- Nätverkande - anskaffning av arbetsprövningsplatser 

Din profil
Vi söker dig som uppfyller något av följande kravprofiler (studier behöver verifieras med intyg):

Alternativ 1:
- Gymnasie-, folkhögskole-, eller yrkeshögskoleutbildning inom någon av följande inriktningar: Samhällsvetenskap, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin

- Minst 3 års erfarenhet på minst halvtid av individuell och/eller grupphandledning och coachning av personer med kognitiv och/eller psykisk ohälsa samt fysiska funktionsnedsättningar under de senaste 7 åren.

Alternativ 2:
- Minst 2 års högskoleutbildning på heltid inom någon av följande inriktningar: Samhällsvetenskap, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin

- Minst 1 års erfarenhet på minst halvtid av individuell och/eller grupphandledning av personer med kognitiv och/eller psykisk ohälsa samt fysiska funktionsnedsättningar under de senaste 7 åren.

Erfarenhet och goda resultat av praktikplatsanskaffning liksom erfarenhet av administrativa uppgifter är meriterande.

Personliga egenskaper
För att du ska trivas i rollen som arbetskonsulent tror vi att du är en driven och ansvarstagande person, som kan engagera och motivera andra människor. Du har lätt för att nätverka och skapa nya kontakter, liksom att samarbeta med dina kollegor på distans i en föränderlig miljö. Du har förmågan att strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter och tycker om att arbeta resultatstyrt och målinriktat med flera olika parallella processer samtidigt. Meriterande är att du är bra på att administrera effektivt liksom att skapa affärsrelationer och bygga företagskontakter. 
  
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Läs gärna mer på www.iris.se och www.irisgruppen.se 

Ytterligare information
Tjänsten avser en deltid/heltid på visstid med eventuell möjlighet till förlängning. Placeringsort är Sundsvall

Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan! Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2022-12-15
OBS - innan anställning påbörjas kommer du behöva verifiera din kompetens genom vidimerade utbildnings- och anställningsintyg.

För frågor kring tjänsten kontakta: Anton Hardeland Samordnare på 0765 398 997 anton.hardeland@iris.se eller Malin Andersson, på 0724 567 Distriktschef Norr  malin.andersson@iris.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Iris söker pedagogiskt stöd i Sundsvall!

Elevassistent
Läs mer Okt 14
I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

Vill du stötta våra deltagare med att hitta rätt studieteknik?

Vill du vara med och bidra till att människor når sin fulla potential?

Då har du hittat rätt!

Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare?
Vi erbjuder utvecklande och spännande vinter! Du kommer få arbeta självständigt men samtidigt erbjudas kollegialt stöd och kompetensutveckling. Vi på Iris Arbetsmarknad arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål - att stötta personer till att ta ett nästa steg på arbetsmarknaden.

Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje!

Vad är mina arbetsuppgifter?
I vårt uppdrag Individuellt Pedagogiskt Stöd vid Utbildning (IPSU) söker vi ett pedagogiskt stöd. IPSU är en tjänst som upphandlas av Arbetsförmedlingen och syftar till att stötta deltagare att klara sin utbildning, främst arbetsmarknadsutbildning. Deltagarna har på grund av någon funktionsvariation särskilda behov av stödjande och kompenserande insatser i utbildningssituationen. Du kommer att arbeta som ett pedagogiskt stöd till deltagare för att de själva ska kunna tillgodogöra sig strategier och studietekniker. I ditt arbete kommer du ha nära kontakt med IPSU-samordnaren, specialpedagog, kollegor och utbildningsanordnare. Dokumentation och övrig administration kopplat till uppdraget ingår i tjänsten. 

Vem passar för tjänsten? 
Vi söker dig som uppfyller något av följande kravprofiler:

Alternativ 1:
- relevant gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning, alternativt pedagogisk utbildning.

- erfarenhet av liknande insatser samt erfarenhet av arbete med kognitiva hjälpmedel. Du bör även ha kunskap om hur funktionsvariationer påverkar inlärningssituationer och vilket stöd som behövs i dessa situationer.   

Alternativ 2:
- avlagd grundlärarexamen, ämneslärarexamen, yrkeslärarexamen eller motsvarande äldre examen och utöver detta ska det finnas påbyggnadsutbildning till specialpedagog.
- minst 2 års dokumenterad erfarenhet i yrket, motsvarande heltid. Båda ovan angivna krav på "Lärare med examen och påbyggnadsutbildning till specialpedagog" ska vara uppfyllda.

Vidare vill vi att du har:
- dokumenterad erfarenhet av att arbeta med personer med funktionsnedsättning i en utbildningssituation under minst ett år.
- dokumenterad erfarenhet av arbete med kognitiva hjälpmedel i en utbildningssituation minst ett år

Vad för personliga egenskaper ska man ha för att passa för tjänsten?
Vi söker dig som är strukturerad och kan organisera samt prioritera dina och andras aktiviteter effektivt. Du har lätt för att skapa kontakt och underhålla relationer då du är lyhörd och smidig i din kommunikation. Samtidigt som du har lätt för att påverka genom att skapa engagemang och motivera andra människor.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten.  Läs gärna mer på www.iris.se och www.irisgruppen.se.

Ytterligare information 
Annonsen avser en till två visstidsanställningar med möjlighet till förlängning eller en timavlönad behovsanställning. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse.

Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! Sista ansökningsdag är 2022-10-30.
 
OBS - innan anställning påbörjas kommer du behöva verifiera din kompetens genom vidimerade utbildnings- och anställningsintyg.

För frågor kring tjänsten kontakta Samordnare anna.bennman@iris.se eller Distriktschef Malin Andersson malin.andersson@iris.se

För frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta HR-avdelningen iris.rekrytering@iris.se.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu