Sundsvall: Regional Försäljningschef Klimat – region nedre Norrland

Hitta ansökningsinfo om jobbet Regional Försäljningschef Klimat – region nedre Norrland i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2020-11-06 // Varaktighet: Heltid

Ahlsell söker en Regional Försäljningschef till segment Klimat; Ventilation, Isolering och Plåt - region nedre Norrland som sträcker sig över Dalarna, Gävleborg, Västernorrland, Jämtland och Härjedalen. Ahlsells stabila tillväxtresa fortsätter med vision om att förenkla vardagen för proffskunder verksamma inom Bygg, VA, VS, Industri, Klimat, El och Fastighet. Nu erbjuds möjligheten till en intressant och utvecklande ledarroll, där din erfarenhet från framgångsrik säljledning, kombinerat med goda ledaregenskaper värdesätts starkt.

Vill du med ett affärsmässigt och tydligt arbetssätt, samt lyhört och värderingstyrt ledarskap bidra till Ahlsells fortsatta framgång i nedre Norrland?

OM TJÄNSTEN & VAD VI ERBJUDER DIG

Som Regional Försäljningschef hos Ahlsell i region nedre Norrland, får du chans att genom ett öppet, coachande och kommunikativt ledarskap utveckla dig själv och dina säljare, individuellt och som team.

I denna roll kommer du arbeta nära dina säljare och regionens övriga regionala försäljningschefer samt butiksorganisationen. I syfte att effektivisera och utveckla en affärsmässig säljorganisation, bidrar du med dina kunskaper inom försäljning och din förmåga att leda framgångsrika team.

Våra värdeord är ÖPPENHET, ENKELHET och ANSVAR, vilka genomsyrar Ahlsells ledarskap och förhållningssätt, från koncernledning och genom hela verksamheten. Vi värnar om oss som team, vi bryr oss och utvecklas tillsammans. Vi tror att även du trivs i en organisation som främjar laget och stöttar gemensamma affärsdrivna och samtidigt teamorienterade aktiviteter. Som medarbetare och ledare, verkar vi alla för ”One Ahlsell”, genom att ta och ge stöd internt. 

Ahlsells strävan är att ligga i framkant inom frågor som rör hållbarhet, miljö, inkludering och mångfald och visar öppenhet för nytänkande. Det ska vara trivsamt, roligt och samtidigt enkelt att vara både anställd och kund hos Ahlsell. Vi hoppas att du, precis som vi, verkligen vill vara med att bidra till arbetsglädje – finansiell framgång och att ha roligt på jobbet går hand i hand. Vårt mål är att vara den mest attraktiva arbetsgivaren i branschen.

Regional Försäljningschef för region nedre Norrland är en del av den regionala ledningsgruppen och du rapporterar till Regionchef Peter Skoglund som har fullt försäljnings- & resultatansvar för regionens totala verksamhet omfattandes 13 butiker, 1 distriktlager. 245 anställda och en omsättning på ca 2,6 miljarder. Tjänsten innefattar en del resor och vi ser gärna att du bor centralt inom regionen, till exempel Borlänge, Sundsvall eller Gävle.

Ditt ansvar och uppdrag i korthet:

Samordna och utveckla regionens säljare inom segment Klimat; Ventilation, Isolering och Plåt.Coachmöten och strukturerad uppföljning, med personalansvar för totalt 11 ute- och innesäljare.Driva försäljningen inom segment Klimat med tydliga KPIer, aktiviteter och uppföljning, med målsättning att uppnå fortsatt stabil tillväxt.Aktivt delta i den regionala ledningsgruppen och bidra med öppenhet, nytänk och affärsutveckling.Planera, driva och följa upp nya arbetssätt, processer, rutiner och projekt.Ekonomisk uppföljning, samt delta aktivt i regionens strategiska affärsplanering och segmentens verksamhetsplaner.

OM DIG

Viktigast är att du trivs i ledarrollen och att du är intresserad av att utveckla dig själv och inspirera dina Säljare till utveckling och framgång. Med ett starkt engagemang, klart och inspirerande ledarskap, skapar du förutsättningar för en tydlig riktning och motiverade medarbetare.

Då tjänsten även innebär att stötta och driva försäljning av hela Ahlsells utbud inom segmentet Klimat, Ventilation, Isolering och Plåt, är det helt avgörande att du har ett starkt affärsmannaskap och resultatfokus, samt ett genuint intresse av att förstå dina kunders- och verksamhetens affär och utmaningar.

Du har ett modernt, agilt och öppet förhållningssätt och motiveras av att ta rollen som ledare seriöst, både i med- och motgång. Du vill se tydliga resultat i ditt arbete och är samtidigt uthållig när det kommer till att skapa förbättringar gällande rutiner, processer och arbetssätt. Du har ett starkt renommé gällande förändringsledning, samt är trygg i rollen att leda samarbeten och utvecklingsprojekt internt.

För att lyckas i rollen som Regional Försäljningschef behöver du vara en naturlig ledare och tydlig i din kommunikation, samt förtroendeingivande, pedagogisk, lyhörd, empatisk och samtidigt skicklig på att driva affärsstrategiska beslut.

ANSÖKAN

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa via sms 0735-21 65 31 eller via mail: kajsa.sanden@salesonly.se. Urval sker löpande och intervjuer sker under vecka 46-47. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via knappen Ansök här i annonsen. Varmt välkommen!

OM AHLSELL

Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter cirka 32 miljarder SEK. De tre huvudmarknaderna Sverige, Norge och Finland står för cirka 97% av intäkterna. Med drygt 5 700 medarbetare, över 240 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!

Ahlsell har sedan starten vuxit enormt och är idag marknadsledande, med bibehållen entreprenörsanda, kund- och medarbetarnöjdhet. Hos Ahlsell blir du en del av Sveriges största säljorganisation och arbetar med ett brett utbud av såväl produkter som tjänster. Ahlsell bidrar till att utveckla både branschen och vårt samhälle, för en mer hållbar miljö, infrastruktur och ekonomi. Medarbetarengagemang är viktigt och genomsyrar allt; i dagliga rutiner och mer långsiktiga strategier, vilket leder till högt engagemang, samt stolthet över det vi gör och vårt företag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Försäljningschef

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Försäljningschef.

Säljchef

Läs mer Mar 19
Arbetsbeskrivning
Som säljchef hos oss på Ahlsell el-installation ansvarar du för att leda och utveckla vår säljavdelning. Du har en central roll i att leda och driva olika försäljningsaktiviteter inom vårt segment och utveckla nya affärer i regionen. Du ansvarar och arbetar nära dina sju innesäljare och tre utesäljare och coachar dem i deras utveckling. Placeringsort är Örnsköldsvik, Östersund eller Sundsvall och ansvarsområdet är Västernorrland/Jämtland. 
Som säljchef är du ansvarig för att upprätthålla starka kundrelationer och säkerställa kundnöjdheten. Du arbetar också med försäljningsanalys och regionala målsättningar. Som chef har du stöd i andra ledare, HR och kollegor. Här är Medarbetarengagemang ett övergripande mål och det önskar vi att du är med och utvecklar.
Vi söker dig som har ett starkt ledarskap och förmåga att inspirera och motivera din personal. Du är kommunikativt stark och har ett öppet, samarbetsorienterat och resultatinriktat arbetssätt. Du är van att arbeta med mål, uppföljning och feedback.
Du har tidigare arbetserfarenhet från försäljning, gärna inom El-installation, samt av ledarskap. Du får gärna ha erfarenhet från en liknande roll och har du dessutom tidigare erfarenhet från branschen eller produktkunskap ser vi det som en fördel. Att du har tekniskt intresse ser vi som självklart. 
På Ahlsell kommer du till en varm kultur där våra värdeord enkelhet, ansvar och öppenhet genomsyrar vår verksamhet. Värdeorden beskriver hur vi arbetar och hur vi förhåller oss till kunder, leverantörer, samhället och inte minst, till varandra. 
Vår vision på Ahlsell - Vi bygger ett mer hållbart samhälle - beskriver vad vår verksamhet och erbjudande syftar till. På Ahlsell är vi en del av våra kunders vardag, vi hjälper dem att göra det enklare att vara proffs. På Ahlsell är medarbetarna det viktigaste vi har och tillsammans med vårt engagemang och kunskap kan vi varje dag bli bättre än igår. För att trivas hos oss gillar du att jobba i en öppen, positiv och entreprenörsdriven kultur där du får möjlighet att växa och utvecklas. Helt enkelt ”den bästa tiden i ditt arbetsliv” som är vårt medarbetarlöfte till dig.
Vi har sedan starten vuxit oss stora, idag är vi marknadsledande, men behållit vår entreprenörsanda. Hos oss säljer du inte bara produkter, du erbjuder också våra kunder effektiva logistiklösningar och tjänster som skapar värde i deras processer. Här blir du en del av Sveriges största säljorganisation. Vi får ofta höra att vi är vänliga och tillmötesgående, det gör oss stolta. Vi tar vår position på allvar och arbetar för att bidra till att göra det enklare att bygga ett bättre och mer hållbart samhälle. 
Våra medarbetare beskriver Ahlsell som en arbetsplats där samarbetet och teamkänslan med kollegor är stark. Vi har en arbetskultur som kännetecknas av tillit och öppenhet. För oss är det viktigt att ta tillvara på våra medarbetares olikheter och vi vill verka för en inkluderande kultur där du kan vara dig själv. Det finns stora möjligheter att utvecklas och växa inom Ahlsell – du påverkar din egen väg framåt. 
Tjänsten är heltid 100% och vi ser gärna att du utgår från kontoren i Sundsvall, Östersund eller Örnsköldsvik. Tillsättning enl överenskommelse. 
I denna rekrytering samarbetar Ahlsell med Randstad. Vi ser fram emot din ansökan på www.randstad.se, senast 2025-04-07. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Pernilla Keusch, senior recruiting consultant, pernilla.keusch@randstad.se. 
För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din ansökan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV.
Fackliga representanter för Unionen når du via Lena Bergman, telefon 072- 716 98 31.
För Randstad och Ahlsell är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Ahlsell strävar efter att anställa nya kollegor med olika bakgrund, kompetenser, kunskap och erfarenhet. Tester kan förekomma som en del i vår kompetensbaserade rekryteringsprocess. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 



Ansvarsområden
Att leda, coacha och utveckla dina medarbetare
Ansvara för att utveckla och planera försäljningsstrategin inom ditt segment
Delaktig i att bygga och upprätthålla starka kundrelationer samt säkerställa kundnöjdheten
Jobba med försäljningsanalys och regionala målsättningar




Kvalifikationer
Vi söker dig som:
har akademisk utbildning eller annan kunskap som kan värderas lika
är en modern relationsdriven ledare
har förmågan att inspirera och motivera dina medarbetare
är samarbetsorienterad och resultatinriktad
är tekniskt intresserad
har erfarenhet av försäljningsledning




Erfarenhet
Styrning av försäljningsresultat
Försäljningsledning
Försäljningsutveckling


Om företaget

Ahlsell Sverige AB
Ahlsell finns där människor bor, arbetar och lever sina liv. Som ledande distributör av teknisk installation driver vi tillsammans med våra kunder utvecklingen för de som tillverkar, installerar, bygger, reparerar och underhåller. Med ett brett sortiment av hållbara produkter och tjänster, vår specialistkunskap och med logistik i världsklass är det vårt jobb att göra våra professionella kunders vardag enklare. Med en omsättning på ca 50 miljarder SEK, ca 7 500 medarbetare, över 300 butiker och fyra centrallager, gör vi allt för att uppfylla vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs.

Ansök nu

Försäljningschef/ Franchisetagare till DigitalOWL i Sundsvall

Läs mer Jan 12
Bli Franchisetagare för DigitalOWL i din stad.
Vi söker efter en Försäljningschef / Team leader / Account Manager.
DigitalOWL: Din Chans att Leda Digital Transformation
Vem är vi:
DigitalOWL är en innovativ digitalbyrå som driver digital transformation genom skräddarsydda lösningar inom sökmotoroptimering, digital marknadsföring, webbutveckling, AI-lösningar och leadsgenerering. Vi erbjuder mer än bara ett jobb - vi erbjuder en entreprenörsresa!
Vad Vi Erbjuder:
• Ekonomiska MöjligheterKonkurrenskraftig grundersättning
• Provisionsbaserade intäkter
• Resultatbonusar
• Tillväxtincitament
• Professionell UtvecklingNationellt Advisory Board
• Personlig executive coaching
• Ledarskapsutbildningar
• Mentorprogram
• Operativt StödKomplett digital verktygslåda
• 360° administrativt stöd
• Färdiga säljprocesser
• Nationellt expertnätverk
Vår Ideala Kandidat:
• Krav:5+ år inom sälj/marknad/entreprenörskap
• Dokumenterad B2B-försäljningserfarenhet
• Starkt tech-nätverk
• Ledaregenskaper & Personlig Profil:Strategiskt helhetsperspektiv
• Extremt resultatfokuserad
• Teambuilding-förmåga
• Innovativ mindset
• Stark kommunikatör
• Digital passion
• Mod att ta kalkylerande risker
• Förmåga att omsätta vision till handling


Ansökningsprocess:
1. Skicka din ansökan via formuläret
2. Vi granskar alla ansökningar noggrant
3. Vi kontaktar endast kandidater som matchar profilen
Viktigt att notera: Detta är en unik möjlighet att bli företagsägare, inte en traditionell anställning. Vi hanterar alla ansökningar konfidentiellt och urval sker löpande.Missa inte denna unika chans att bli en del av DigitalOWL-familjen och leda den digitala utvecklingen i din stad.
Ta chansen att få ditt drömjobb, göra skillnad och växa med oss på DigitalOWL!

Ansök nu

Account manager till Bonnier News (Sundsvall)

Läs mer Jan 8
Ser du det som en fantastisk möjlighet att få arbeta i en föränderlig miljö hos Sveriges ledande mediehus med varumärken som Sundsvalls Tidning, Expressen, Dagens Nyheter, Dagens industri mfl. Har du erfarenhet av försäljning och långsiktiga kundrelationer samt ett intresse för digitalisering? Då ska du söka tjänsten som Account Manager hos oss. Vi på Bonnier News i Sundsvall vill utvecklas och behöver nu förstärka vårt säljteam, vi hoppas det är med dig.

Om ossBonnier News Sales strävar efter att vara marknadens mest attraktiva affärspartner. Hos oss kommer du att få arbeta i en engagerad miljö och lära dig att skapa och sälja nytänkande koncept och innovativa annonslösningar för några av mediesveriges mest välkända varumärken som till exempel Sundsvalls Tidning, Expressen och Dagens Industri.

Dina främsta arbetsuppgifterna är

- Bedriva försäljning mot specificerade säljmål.
- Utveckla Bonniers News affär i samtliga kanaler, med fokus på digitalt.
- Medverka och driva marknadsaktiviteter.
- Bygga långsiktiga kundrelationer med befintliga kunder.
- Prospektera samt bearbeta potentiella affärsmöjligheter och hitta nya kunder.
- Självständigt planera, boka och genomföra egna kundmöten i främst Västernorrland.
- Kontinuerligt arbeta i CRM-verktyg.
Vem är du?Du är en person med stark drivkraft och hög energi som är social, utåtriktad och gillar att knyta nya kontakter. Du uppskattar att tävla och drivs av högt ställda mål samtidigt som du tar initiativ och trivs i en miljö med högt tempo och stort fokus på försäljning. Du har ett digitalt fokus och ett stort intresse för allt som rör det digitala.

Kvalifikationer:

- Du är van vid att ansvara för tidsplaner, budgetar samt leda avstämningar med kunder.
- Vi ser gärna att du har goda relationer med näringslivet.
- Minst 3-års erfarenhet från försäljning B2B med goda resultat.
- Du har vana av att arbeta strukturerat och självständigt i hela säljprocessen utifrån givna ramar och regler samt med eget budgetansvar.
- Du är bekväm i att ha möten med kund samt även stå i centrum vid event och föreläsningar.
- Du har B-körkort.
Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med en 6 månaders provanställning.

Du kommer att tillhöra team Västernorrland med placeringsort Sundsvall.Hos Bonnier News får tillgång till förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag på 5000 kr, rabatter, fri prenumeration på våra nyheter och extra ersättning vid föräldraledighet. Vi erbjuder även en bra pensionslösning inom ITP enligt vårt kollektivavtal.

För att få reda på mer om vår rekryteringsprocess, klicka här!


Som Nordens största medieföretag, med verksamhet i 13 länder, hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Alla vi som jobbar här, från journalisten i norr till techutvecklaren i söder, bidrar med olika perspektiv för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag och föra det fria ordet framåt. Tillsammans.

Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Locals många titlar har vi även ett stort lokalt engagemang över hela landet - från Sydsvenskan i Skåne till Östersunds-Posten i Jämtland. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat.

Vi har också en betydande logistik och distributionsverksamhet som vi samlar inom ramen för Bonway. Under 2024 kommer vi att nå närmare en tredjedel av alla hushåll i Sverige.

Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre – som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen. Vi strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!

Ansök nu

BE Group söker Säljchef med eget säljansvar till Region Nord

Läs mer Nov 15
BE Group är en ledande oberoende ståldistributör som lagerhåller och bearbetar stål, rostfritt stål och aluminium till kunder främst inom bygg- och tillverkningsindustrin.
Genom bolagets produktionsservice kan kunderna beställa anpassade ståldetaljer för att effektivisera sina produktionsprocesser.
Bolagets största marknader är Sverige och Finland. Huvudkontoret ligger i Malmö.

Företaget har runt 680 medarbetare, omsätter 5,3 miljarder (2023) och är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 2006. Läs mer om oss på begroup.se



Arbetsuppgifter:
Som vår nya Säljchef för Region Nord ansvarar du för att leda och utveckla försäljningsteamet, bygga starka kundrelationer och säkerställa att försäljningsmålen uppnås inom regionen. Du kommer att arbeta strategiskt för att identifiera nya affärsmöjligheter, samt driva försäljningsinitiativ som stöder företagets övergripande mål.
I rollen ingår också att:

* Utveckla och implementera övergripande försäljningsstrategier för regionen.
* Leda, motivera och utveckla försäljningsteamet.
* Ha eget kundansvar inklusive nykundsbearbetning
* Säkerställa att budgeterade försäljningsmål uppnås och rapportera resultat till FC.
* Identifiera nya affärsmöjligheter och bygga starka kundrelationer.
* Delta i och representera företaget vid branschmässor och andra evenemang
* Ingå i ledningsgrupp för sälj med övriga regionchefer

Uppdraget innebär resor i och utanför regionen.
Som vår nya Säljchef kommer du rapportera direkt till vår Försäljningschef.



Vem är du?
Vi söker dig som är en erfaren ledare och som brinner för att utveckla och motivera säljteam. Du har teknisk förståelse, erfarenhet av B2B-försäljning och trivs i mötet med kunden. Du har troligtvis en högskoleutbildning inom ekonomi, försäljning, marknadsföring eller liknande. Ytterligare utbildningar inom ledarskap och försäljning är meriterande.

För att lyckas i rollen ser vi att du som om person är:
En coachande ledare som kan inspirera dina medarbetare till stordåd.
Kundfokuserad och har dokumenterad erfarenhet av att bygga långsiktiga affärsrelationer.
Lösningsorienterad och skicklig på att identifiera kundbehov och erbjuda anpassade lösningar.
En utmärkt kommunikatör med förmåga att förhandla fram fördelaktiga avtal.
Analytisk och kan använda försäljningsdata för att fatta strategiska beslut.
Resultatinriktad och drivs av att nå och överträffa försäljningsmål.
Van att arbeta med ERP- och affärssystem.

För den här rollen behöver du:

* Flera års erfarenhet av teknisk försäljning, gärna inom bygg eller industri
* Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
* B-körkort


Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar BE Group med Jefferson Wells, ManpowerGroups rekryteringsenhet för ledare och specialister. Om du har frågor angående tjänsten eller processen går det bra att kontakta vår rekryteringskonsult Tom Jakobsen på 070-270 27 67 eller tom.jakobsen@jeffersonwells.se
Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag gått ut.

Senast den 15 december 2024 vill vi ha din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säljchef/Platschef Sundsvallsbutiken - Riddermark BIl

Läs mer Dec 6
Erfaren Säljchef med passion och engagemang sökes!

Vi letar efter en driven och erfaren Säljchef/Platschef som brinner för att leda och motivera säljteam till framgång. Som Säljchef/Platschef kommer du att vara ansvarig för att utveckla och implementera strategier för att öka försäljningen samt förvalta och coacha ditt team mot uppsatta mål. Vi söker en individ som inte bara har erfarenhet inom försäljning, utan även är passionerad och engagerad i sitt arbete.
Den ideala kandidaten för rollen som säljchef/Anläggningschef är en energisk individ med skinn på näsan, som kan inspirera och leda genom sitt exempel.
Du bör vara en ödmjuk person som trivs väldigt bra med att utbilda och stötta säljteamet i deras utveckling.
Att vara strukturerad och ha förmågan att arbeta målinriktat är mycket viktiga egenskaper som vi värdesätter.

Erfarenhet och Kvalifikationer:
• Minst 5 års erfarenhet av att leda säljteam med dokumenterat goda resultat.
• Dokumenterad framgång inom försäljning och utveckling av försäljningsstrategier.
• God förståelse för marknaden och branschtrender inom försäljning är meriterande
• Förmåga att analysera data och dra slutsatser för att optimera försäljningsprocessen.

Personliga egenskaper:
• Passionerad och engagerad inom försäljning.
• Utmärkt kommunikationsförmåga och förmåga att motivera och inspirera andra.
• Stark ledaregenskaper med förmågan att skapa ett positivt och resultatinriktat arbetsklimat.
• Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.

Vad företaget erbjuder dig som anställd:
• Möjligheten att vara en del av ett framgångsrikt team och bidra till företagets tillväxt.
• Utmanande och stimulerande arbetsmiljö där din insats uppskattas och erkänns.
• Möjlighet till personlig och professionell utveckling genom kontinuerlig utbildning och coachning.
• Konkurrenskraftig lön och förmånliga anställningsvillkor.

Om du är en erfaren säljchef med passion och engagemang, samt tror att du har vad som krävs för att leda och inspirera ett framgångsrikt säljteam, så se till att skicka in din ansökan redan idag! Intervjuer sker löpande, och vi ser fram emot att välkomna en ny nyckelperson till vårt team.



Vi är idag ca 600 anställda fördelade på 14 butiker, ett logistikcenter och ett huvudkontor. Trots vår storlek beskrivs vi ofta som ett mindre familjebolag, här får du vara med och påverka och hjälpa till att hela tiden driva vår tillväxt i rätt riktning med fler och nöjdare kunder. Riddermark bil är ett utav Sveriges mest expansiva företag, den självklara marknadsplatsen för begagnade bilar. Stolt leder vi utvecklingen inom försäljning och avyttring av begagnade bilar genom lagarbete, nytänkande och lyhördhet. Med flera stora anläggningar i Sverige hjälper vi privatpersoner och företag med sina bilaffärer. Vi bygger och utvecklar egna IT-system om vi helt enkelt anser att det saknas tillräckligt bra sådana, och varje dag strävar vi efter att göra allting lite bättre. Våra medarbetare rekryteras främst för sina värderingar.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Salesonly Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Salesonly Sverige AB .

Sales representative till Tarkett AB

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Jul 2
Nu söker Tarkett en konsumentsäljare med placering i Sundsvall. Här bearbetar du våra befintliga kunder som är golvåterförsäljare, byggmaterialhandlare och färg- och interiörhandel samt grossist på ditt distrikt.

Om oss

Tarkett har tillverkat golv i Sverige sedan 1886 och marknadsför idag golv och vägg för såväl hemmiljö som design- och funktionslösningar för offentlig miljö. Produktsortimentet är mycket brett och inkluderar trägolv, laminatgolv, linoleumgolv, textilgolv, sportgolv, vinylgolv och väggmaterial för våtrum – alla i en mängd olika utföranden och med kompletterande tillbehör.

Med 34 produktionsenheter och ca 12 000 anställda i över 100 länder är Tarkett en av de största golvtillverkarna i världen. Tarkett arbetar med långsiktig hållbarhet enligt principerna för cirkulär ekonomi. Vi har en stark lokal förankring i Sverige och i Norden, tack vare våra fabriker i södra Sverige men också med en väl utbyggd sälj- och marknadsorganisation samt kundtjänst i de nordiska länderna. Tarkett är noterat på Euronext i Paris. För mer information, besök http://www.tarkett.se 

Om jobbet

I rollen som konsumentsäljare hos Tarkett erbjuds du ett utmanande jobb i en kreativ miljö. Du har till uppgift att presentera, marknadsföra och sälja Tarketts produkter och golvlösningar genom att kontinuerligt besöka golvåterförsäljare, byggmaterialhandlare och färg- och interiörhandel samt grossist på ditt distrikt och med en hög servicenivå, säkerställa att de har alla förutsättningar de behöver för att sälja Tarketts produkter. Vi ser helst att du utgår ifrån Sundsvall där vi har ett mindre kontor. Ditt distrikt kommer i huvudsak att innefatta Mellannorrland. Sundsvall upp till Umeå, Östersund och Gävle. Du blir en del av säljteamet i region nord/öst där du ansluter till fyra andra säljkollegor och du rapporterar till Teamlead Eva-Lotta Skinstad.

Vi erbjuder

Möjligheten att komma in ett företag med en öppen kultur och platt organisation där frihet och förtroende för medarbetaren präglar ledarskapet. Tarkett erbjuder även:

Att du blir en del av ett världsledande företag inom hållbarhet och recycling, där man arbetar med återbruk i alla led.
Stor frihet i rollen att utforma vardagen.
Globalt företag med globala utvecklingsmöjligheter.
Marknadsledande och starkt varumärke som öppnar dörrar.
Framåtlutat produktsortiment och framtidens försäljning.
Tjänstebil, förmånsscykel, kollektivavtal, friskvårdsbidrag mm.


För att läsa mer om hur det är att jobba hos oss, kika gärna på vår Karriärsida

Din profil

Det viktigaste är inte vad du HAR gjort utan vad du KAN göra tillsammans med oss! Hos oss är teamet viktigt, du är en naturlig lagspelare och tar dig an dina utmaningar med högt engagemang och positivitet. Du är serviceminded, handlingskraftig men samtidigt ödmjuk och prestigelös. Genom ett personligt och affärsmässigt engagemang skapar du rätt förutsättningar för att lyckas för både dig själv och teamet. Har du kunskap om hur byggbranschen och dess aktörer fungerar är det en fördel men det är inget krav. Viktigast är dina personliga egenskaper som vi lägger stor vikt vid och att du vill skapa framgång tillsammans med oss! Visst kan det låta som att vi söker en superperson? – Det gör vi också, men med rätt inställning och mindset kommer du trivas bra hos oss och ges mycket möjligheter. Det är starkt meriterande om du jobbat fältsäljare innan och är van att disponera din tid, dock inget krav.

Krav
Gymnasieutbildning
Van användare av Office-paketet, digitala plattformar och CRM-verktyg och förstår användarnyttan i det.
Du är en naturlig relationsbyggare
Van att strukturera och planera din tid.
Behärskar det engelska språket i tal och skrift. Flytande svenska är ett krav.
Är målinriktad med ett positivt mindset, kreativ och drivs av att utveckla affärer.
Möjlighet att resa med övernattningar i tjänsten.
B-körkort 


Kände du att det stod ditt namn på denna annonsen? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med senior rekryteringskonsult Johanna Nygren på SalesOnly. Önskas ytterligare information når du Johanna på johanna.nygren@salesonly.se med undantag för semester v 29-32. Vi kommer att intervjua för rollen i mitten av augusti - vänta dock inte med att söka rollen! Finns annonsen kvar så är den fortfarande sökbar! Vi ber dig ödmjuk att svara på urvalsfrågorna som ersätter det personliga brevet.Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen.

Ansök nu

Account Manager

Account manager
Läs mer Feb 12
Om bolaget och rollen:


Sensor Control Nordic AB är en oberoende leverantör av komponenter och system inom området industriautomation. Vårt kundfokus har vi lagt på medelstora och stora maskinbyggare. För att kunna erbjuda våra kunder absolut bästa service och support, har vi valt att utforma vårt produktsortiment baserat på våra kunders behov.

Vår vision är att bli Nordens ledande oberoende leverantör av komponenter och system till maskinbyggare. Vårt arbetsfält är hela Norden och Storbritannien. Basen ligger i Stockholm och lokalkontor finns i Malmö, Sundsvall, Tallinn, Helsingfors, Oslo, Walsall och Shanghai.

Nu söker vi en Account Manager till vårt kontor i Sundsvall. Vi har en stark närvaro i Norrland med många befintliga kunder och har sedan i somras ett kontor i Sundsvall som vi nu vill stärka upp med en ny kollega. Som Account Manager hos oss kommer du att arbeta med teknisk komponentförsäljning av bland annat givare och fotoceller till både nya och befintliga kunder inom kategorin maskinbyggare i distrikt Norrland.

Till din hjälp så har du en kollega på plats i Sundsvall, dessutom support inom marknad, teknik, produktspecialister samt innesäljare inom organisationen. Det är en proaktiv roll med mycket kundbesök, både digitala som fysiska. Det relativt stora distriktet gör att resor är vanligt förekommande och du får räkna med +30 övernattningar per år.

Vidare kommer du även att arbeta med:



Projektorienterad försäljning av OEM komponenter
Försäljning mot industri och maskinbyggare
Förhandling om avtal/kontrakt med kunder
Bearbeta nya och befintliga kunder
Självständigt hålla i säljprocessen från A-Ö
Säkerställa goda relationer och nöjda kunder


Vi söker dig som har:

Du har en bakgrund inom försäljning och har tidigare erfarenhet från komponentförsäljning. För att lyckas i rollen ser vi att du har ett genuint tekniskt intresse. Som person är du nyfiken på hur saker och ting hänger ihop och strävar hela tiden efter att utvecklas. I ditt arbete så är du strukturerad, proaktiv och förstår vikten av ett starkt självledarskap.



Du är van vid längre säljcyklar med flera beslutsfattare. I rollen krävs även att du har körkort B samt svenska och engelska i både tal och skrift. Vidare ser vi det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att samarbeta med internationella leverantörer. Du är en lagspelare som hela tiden strävar efter företagets bästa och trivs i miljöer där man firar sina kollegors framgång.



Vi erbjuder:


En unik möjlighet att utvecklas till en framgångsrik säljare i ett bolag i stark tillväxt.
En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter att utveckla dina tekniska kunskaper.
En platt organisation med högt i tak och frihet under ansvar.
Fina och moderna lokaler i Sundsvall.


Om du är en ambitiös person med ett brinnande intresse för teknik och försäljning, och tror att du har potential att bli en framgångsrik säljare inom industriautomation, alternativt om du har erfarenhet från innesäljarrollen och vill vidareutvecklas, skicka in din ansökan redan idag! Vi söker efter dig som vill växa tillsammans med oss och ta nästa steg i din karriär. Då vi eftersträvar mångfald och en jämlik arbetsplats, ser vi gärna kvinnliga sökanden.
Ansökan:

I denna rekrytering samarbetar vi med Per Sävje på SalesOnly.



För bästa kandidatupplevelse ber vi dig, i första steg, söka tjänsten. Om ansvarig rekryterare anser att du har en matchande profil kommer våra rekryterare, i nästa steg, ta kontakt med dig. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mejl då detta strider mot direktiven i GDPR. Urval, kandidatdialoger och digitalintervjuer sker löpande – varmt välkommen med din ansökan redan idag.



För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Om du har frågor eller funderingar om tjänsten, tveka inte att kontakta Per via per.savje@salesonly.se.

Ansök nu

Account Manager

Account manager
Läs mer Jan 9
Om bolaget och rollen:


Sensor Control Nordic AB är en oberoende leverantör av komponenter och system inom området industriautomation. Vårt kundfokus har vi lagt på medelstora och stora maskinbyggare. För att kunna erbjuda våra kunder absolut bästa service och support, har vi valt att utforma vårt produktsortiment baserat på våra kunders behov.

Vår vision är att bli Nordens ledande oberoende leverantör av komponenter och system till maskinbyggare. Vårt arbetsfält är hela Norden och Storbritannien. Basen ligger i Stockholm och lokalkontor finns i Malmö, Sundsvall, Tallinn, Helsingfors, Oslo, Walsall och Shanghai.

Nu söker vi en Account Manager till vårt kontor i Sundsvall. Vi har en stark närvaro i Norrland med många befintliga kunder och har sedan i somras ett kontor i Sundsvall som vi nu vill stärka upp med en ny kollega. Som Account Manager hos oss kommer du att arbeta med teknisk komponentförsäljning av bland annat givare och fotoceller till både nya och befintliga kunder inom kategorin maskinbyggare i distrikt Norrland.

Till din hjälp så har du en kollega på plats i Sundsvall, dessutom support inom marknad, teknik, produktspecialister samt innesäljare inom organisationen. Det är en proaktiv roll med mycket kundbesök, både digitala som fysiska. Det relativt stora distriktet gör att resor är vanligt förekommande och du får räkna med +30 övernattningar per år.

Vidare kommer du även att arbeta med:



Projektorienterad försäljning av OEM komponenter
Försäljning mot industri och maskinbyggare
Förhandling om avtal/kontrakt med kunder
Bearbeta nya och befintliga kunder
Självständigt hålla i säljprocessen från A-Ö
Säkerställa goda relationer och nöjda kunder


Vi söker dig som har:

Du har en bakgrund inom försäljning och har tidigare erfarenhet från komponentförsäljning. För att lyckas i rollen ser vi att du har ett genuint tekniskt intresse. Som person är du nyfiken på hur saker och ting hänger ihop och strävar hela tiden efter att utvecklas. I ditt arbete så är du strukturerad, proaktiv och förstår vikten av ett starkt självledarskap.



Du är van vid längre säljcyklar med flera beslutsfattare. I rollen krävs även att du har körkort B samt svenska och engelska i både tal och skrift. Vidare ser vi det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att samarbeta med internationella leverantörer. Du är en lagspelare som hela tiden strävar efter företagets bästa och trivs i miljöer där man firar sina kollegors framgång.



Vi erbjuder:


En unik möjlighet att utvecklas till en framgångsrik säljare i ett bolag i stark tillväxt.
En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter att utveckla dina tekniska kunskaper.
En platt organisation med högt i tak och frihet under ansvar.
Fina och moderna lokaler i Sundsvall.


Om du är en ambitiös person med ett brinnande intresse för teknik och försäljning, och tror att du har potential att bli en framgångsrik säljare inom industriautomation, alternativt om du har erfarenhet från innesäljarrollen och vill vidareutvecklas, skicka in din ansökan redan idag! Vi söker efter dig som vill växa tillsammans med oss och ta nästa steg i din karriär. Då vi eftersträvar mångfald och en jämlik arbetsplats, ser vi gärna kvinnliga sökanden.
Ansökan:

I denna rekrytering samarbetar vi med Per Sävje på SalesOnly.



För bästa kandidatupplevelse ber vi dig, i första steg, söka tjänsten. Om ansvarig rekryterare anser att du har en matchande profil kommer våra rekryterare, i nästa steg, ta kontakt med dig. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mejl då detta strider mot direktiven i GDPR. Urval, kandidatdialoger och digitalintervjuer sker löpande – varmt välkommen med din ansökan redan idag.



För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Om du har frågor eller funderingar om tjänsten, tveka inte att kontakta Per via per.savje@salesonly.se.

Ansök nu

Distriktsäljare till Luna

Utesäljare
Läs mer Sep 14
Luna Sverige AB söker en relationsorienterad, strukturerad och lösningsfokuserad Distriktsäljare till region norr / Sundsvall! Luna Group är en heltäckande leverantör av högkvalitativa verktyg, maskiner och förnödenheter för professionellt bruk till industri, byggsektor, auto och offentlig förvaltning.

OM TJÄNSTEN
Som Distriktsäljare har du ansvar för ditt distrikts försäljning och resultat. Du utbildar och engagerar dina kunder / återförsäljare för att uppnå och överträffa personlig budget. Vidare innebär tjänsten att du med ett tydligt självledarskap och engagerat affärsmannaskap utvecklar försäljningen inom distriktet som utgår från Sundsvall som huvudort.

Du ansvarar för din kund- och säljplanering, prisstrategier, offertförfarande, implementering och uppföljning, samt för att proaktivt bearbeta befintliga och nya kunder; Återförsäljare inom bygg och industri. Du träffar även slutkunder tillsammans med leverantörer och ÅF-kanaler.

Lunas HK är i Alingsås och du utgår från ditt hemmakontor som troligen finns i Sundsvall. I tjänsten ingår en hel del resor, då kundbearbetning primärt sker via fysiska möten hos dina kunder i hela distriktet som utgår från Sundsvall som huvudort om möjligt och gränsar norrut; Ö-vik, Härnösand, Kramfors och upp mot Umeå, samt söderut; Hudiksvall, Söderhamn och inåt landet; Bollnäs och upp mot Ljusdal, Sveg, Vemdalen Östersund, Strömsund Sollefteå och ut mot kusten igen.

Du rapporterar till Andreas Franzén, Försäljningschef Sverige och till ditt stöd har du i Luna Sverige ett dedikerat innesäljteam, kundadministration, retur och reklamation, ett marknadsteam som förutom operativa marknadsuppgifter också ansvarar för butiksbyggnation samt central sälj- och prissupport.

Ansvars- och arbetsuppgifter i korthet:

Kund- och säljplanering.
Bearbeta och utveckla marknaden i region norr.
Proaktivt bearbeta samt regelbundet besöka befintliga och nya återförsäljare.
Offertförfarande inkl uppföljning.
Prisstrategier med implementering och uppföljning.
Ta fram kundanpassade koncept och produkterbjudande.
Delta på lokala kundevent.
Utbilda och inspirera kunder.

OM DIG – EGENSKAPER & ERFARENHETER

För att vi ska trivas med varandra och tillsammans skapa Sveriges starkaste leverantör av verktyg för professionellt bruk inom bygg och industri, ser vi att du är en fena på att bygga goda kundrelationer, samt att du har viljan och en självklar förmåga att leda, planera, prioritera och följa upp ditt säljarbete. Det är starkt meriterande om du har ett värdefullt nätverk inom branschen och att du tidigare arbetat med försäljning gentemot ÅF / bygg och industri.

Som person ser vi att du är inspirerande, öppensinnad, positiv, lyhörd, måldriven, strukturerad och genuint intresserad av att förstå dina kunders utmaningar, samt att du har kunskap och vilja att finna lösningar och koncept som bidrar till dina kunders attraktionskraft och lönsamhet.

ANSÖKAN
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa på mejl alt sms: kajsa.sanden@salesonly.se / +46 735216531. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande och intervjuer sker under vecka 40-41. Varmt välkommen!

OM LUNA
Luna Group är en heltäckande leverantör av högkvalitativa verktyg, maskiner och förnödenheter för professionellt bruk till industri, byggsektor, auto och offentlig förvaltning.

Vår affärsidé är att förse våra kunder med verktyg och förnödenheter på ett sätt som bidrar till att de får bättre flyt i sin verksamhet och ökar sin lönsamhet. Vi gör det genom att hjälpa våra kunder med att kapa kostnader för logistik och administration, vi utbildar och ger support i allt från sälj och produkt till digitalisering och vi gör professionella urval och förhandlar priser på över 100 000 produkter bland fler än 500 varumärken.

Luna Group har närvaro i 20 länder och en årlig omsättning på cirka 1500 MSEK. 2017 firade Luna 100 år som aktör i branschen. Läs mer om oss på www.luna.se

Ansök nu

Account Manager till Sundsvall

Account manager
Läs mer Maj 8
SSG samlar svensk industri och skapar standardiserade tjänster för att göra industrin mer säker effektiv och hållbar. I över 60 års tid har några av svensk industris främsta experter samverkat i våra kommittéer för att hitta gemensamma lösningar på gemensamma problem, lösningar som SSG förverkligar. Resultat är ett brett utbud av tjänster, standarder och kurser för anläggningar, entreprenörer och leverantörer.

SSG är i stark tillväxt och våra ambitioner är höga. Vi arbetar för en breddning av våra erbjudanden på en internationell marknad, där vi ser både tillväxtpotential och möjligheter till förvärv. Våra fokusområden är arbetsmiljö, hållbarhet och digitalisering där moderna arbetsmetoder och digital teknik lägger grunden för nya tjänster som gör internationell industri konkurrenskraftig.

På huvudkontoret i Sundsvall arbetar cirka 80 personer och vi finns även representerade i Stockholm, Göteborg, Helsingfors och Reykjavik. SSG – Setting new standards.

Vi expanderar nu vårt team med en Account Manager, placering i Sundsvall med omnejd. Som en del i våra tillväxtplaner ingår att bredda vår kundbas i Mellansverige, och vi hoppas att du är intresserad av att vara med på denna resa.

Om tjänsten:

I tjänsten ingår att bearbeta och skapa en dialog med företag som har produktion / industriverksamhet från Gävle och norrut i Sverige. Du kommer att marknadsföra och sälja SSG:s hela tjänsteportfölj med fokus på våra produkter Standarder, Leveranskontraktet (inköp – upphandling) och Produktdatabasen (reservdelshantering – masterdata. Läs gärna mer om våra tjänster på www.ssgsolutions.com.

Du kommer att arbeta med både merförsäljning (prospects) till befintliga SSG kunder och nykundsförsäljning (leads). Till din hjälp finns kollegorna inom försäljningsorganisationen samt övriga resurser såsom produktchefer och support på huvudkontoret i Sundsvall. Du har även säljkollegor i Göteborg, Norrköping och Stockholm. Vi håller också på att rekrytera en ny kollega till Jönköpingsområdet.

Du deltar i avdelningens gemensamma arbete och blir en del av ett team som trivs ihop och har löpande möten och avstämningar. I teamet ingår totalt 8 kollegor. Målet för oss är att våra kunder har nytta av våra tjänster och därmed erhåller värde genom bra lösningar. Genom vår gemensamma säljstrategi, kommer du att vara med och bidra till detta!

Övrigt:

Det geografiska område som du skall bearbeta är från Gävle och norrut.
I tjänsten ingår resor och en del övernattningar. Tjänstebil ingår så du behöver körkort.
Du har tillgång till SSG:s kontor i Sundsvall alternativt hemmakontor på annan ort.


Om dig:

Den vi söker skall framför allt sälja våra produkter av produktionsteknisk natur så för att lyckas i denna roll har du antagligen en bakgrund inom teknik, på ett produktionsinriktat företag, troligtvis som en teknisk säljare.

Att ta kontakt med kunder kommer naturligt för dig och du har en förmåga att söka upp, skapa kontakt och avsluta affärer, både med existerande och nya kunder. Mer formellt ser vi att du har:

Dokumenterad försäljningsvana med goda resultat.
Ett eget driv samtidigt som du trivs med att arbeta i team med dina kollegor.
Troligtvis boende i Sundsvall med omnejd. Vi är dock öppna för andra placeringsorter.
Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Utmärkt kunskap i MS Office.
Sinne för affärer och affärstaktik.
Utmärkt skriv-, layout- och presentationsförmåga.
Stark förmåga att planera (tidsmässigt) och prioritera.


 Meriterande för tjänsten:

Erfarenhet från att ha arbetat på industriföretag / producerande företag.
Relevant eftergymnasial utbildning, med en teknisk inriktning.


Vi erbjuder:

Välkommen att följa med på vår resa framåt med stora tillväxtmöjligheter och vårt goda renommé på marknaden. SSG är just nu inne i en spännande investeringsperiod, som du får vara med på. Många av våra befintliga och nya tjänster är digitaliserade lösningar, vilket gör att de lättare skapar värde för våra kunder. Du kommer att bidra till SSG:s utveckling och försäljningsmål. Utöver detta ingår också:

Individuell lönesättning och vinstdelning till alla anställda.
Tjänstebil. Körkort ett krav.
Friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.
Privatvårdsförsäkring, sjukförsäkring och hälsoförsäkring.
Satsning på ledar- och medarbetarutveckling.
Sommartid - en timmes kortare arbetsdag under sommarmånaderna.
Pension (ITP1 samt flexpension), kollektivavtal samt möjlighet till löneväxling.


Välkommen till en försäljningsavdelning som har en god teamanda och gemenskap, med starka ägare vilket borgar för en trygg anställning!

Ansökan:

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringens slut. Så skicka in din ansökan redan idag!

I denna rekrytering samarbetar vi med Per Sävje på SalesOnly. För att du som kandidat skall få bästa möjliga kandidatupplevelse, ber vi dig ödmjukt att söka tjänsten i ett första steg så kommer ansvarig rekryterare ta kontakt med dig om du har en matchande profil för tjänsten. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mejl då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Om du har frågor eller funderingar om tjänsten, tveka inte att kontakta Per på 076-000 18 22 eller per.savje@salesonly.se

Ansök nu

Account Manager

Account manager
Läs mer Mar 27
Sensor Control Nordic AB är en oberoende leverantör av komponenter och system inom området industriautomation. Vårt kundfokus har vi lagt på medelstora och stora maskinbyggare. För att kunna erbjuda våra kunder absolut bästa service och support, har vi valt att utforma vårt produktsortiment baserat på våra kunders behov.

Vår vision är att bli Nordens ledande oberoende leverantör av komponenter och system till maskinbyggare. Vårt arbetsfält är hela Norden och Storbritannien. Basen ligger i Stockholm och lokalkontor finns i Malmö, Tallinn, Helsingfors, Oslo, Walsall och Shanghai.


Om rollen:



Nu söker vi en Account Manager till vår nya satsning i Sundsvall. Vi har en stark närvaro i Norrland med många befintliga kunder och ska nu ta nästa steg och öppna upp ett kontor i Sundsvall. Som Account Manager hos oss kommer du att arbeta med teknisk komponentförsäljning av bland annat givare och fotoceller till både nya och befintliga kunder inom kategorin maskinbyggare i distrikt Norrland. Till din hjälp så har du teknisk support, produktspecialister samt innesäljare. Det är en proaktiv roll med mycket kundbesök, både digitala som fysiska. Det relativt stora distriktet gör att resor är vanligt förekommande och du får räkna med ca 30-35 övernattningar per år.

Vidare kommer du även att arbeta med:



Projektorienterad försäljning av OEM komponenter
Försäljning mot industri och maskinbyggare
Förhandling om avtal/kontrakt med kunder
Bearbeta nya och befintliga kunder
Självständigt hålla i säljprocessen från A-Ö
Säkerställa goda relationer och nöjda kunder


Om dig:

För att lyckas i rollen ser vi att du har ett genuint tekniskt intresse. Som person är du nyfiken på hur saker och ting hänger ihop och strävar hela tiden efter att utvecklas. I ditt arbete så är du strukturerad, proaktiv och förstår vikten av ett starkt självledarskap. Du är en lagspelare som hela tiden strävar efter företagets bästa och trivs i miljöer där man firar sina kollegors framgång.



Du har en bakgrund inom försäljning och har tidigare erfarenhet från komponentförsäljning, gärna inom fordonsindustrin. Du är van vid längre säljcyklar med flera beslutsfattare. I rollen krävs även att du har körkort B samt svenska och engelska i både tal och skrift.

Vidare ser vi det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att samarbeta med internationella leverantörer.



Vi erbjuder:


På Sensor Control Nordic är vi stolta över att vara ett tillväxtbolag med en härlig arbetsmiljö. Vi erbjuder dig en arbetsplats med högt i tak och frihet under ansvar. Du styr själv över ditt arbete och ansvar för dina egna processer och har mandat att fatta beslut. Vi erbjuder även ett stöttande och coachande ledarskap och ett klimat där vi firar varandras framgångar.



Har du vad som krävs för att lyckas i rollen? skicka in din ansökan redan idag! Vi söker efter dig som vill växa tillsammans med oss och ta nästa steg i din karriär. Då vi eftersträvar mångfald och en jämlik arbetsplats, ser vi gärna kvinnliga sökanden.
Ansökan:



I denna rekrytering samarbetar vi med Per Sävje och Mikael Majoros på SalesOnly.



För bästa kandidatupplevelse ber vi dig, i första steg, söka tjänsten. Om ansvarig rekryterare anser att du har en matchande profil kommer våra rekryterare, i nästa steg, ta kontakt med dig. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mejl då detta strider mot direktiven i GDPR. Urval, kandidatdialoger och digitalintervjuer sker löpande – varmt välkommen med din ansökan redan idag.



För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Om du har frågor eller funderingar om tjänsten, tveka inte att kontakta Mikael via mikael.majoros@salesonly.se eller Per via per.savje@salesonly.se

Ansök nu