Sundsvall: Engagerad HR-administratör sökes

Hitta ansökningsinfo om jobbet Engagerad HR-administratör sökes i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2021-04-19 // Varaktighet: Heltid

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Just nu söker vi en HR-administratör till vår kund i Sundsvall! Är du nyexaminerad inom HR alternativt har arbetat med personaladministrativa uppgifter innan och söker en ny utmaning? Kan du starta uppdraget omgående? Välkommen in med din ansökan redan idag!

Arbetsbeskrivning
Som HR-administratör kommer du att stötta HR-teamet med personaladministrativa uppgifter såsom att skriva protokoll, kallelser, minnesanteckningar, dagordning samt medverka med att ta fram statistik och sammanställningar kring kundens löneöversyn på bolaget. Vidare kommer du att arbeta i olika system vilket förutsätter att du har lätt för att lära dig system. 
Vem är du?
För att trivas i rollen som HR-administratör är du serviceinriktad, trygg och bra på att prioritera och strukturera upp ditt arbete. Du gillar att arbeta i system och är en person som vågar testa dig fram. Vidare är du bra på att samarbeta men kan även självständigt driva dina arbetsuppgifter framåt. Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet av att hantera personaladministrativa arbetsuppgifter alternativt är nyexaminerad inom personalvetenskap eller motsvarande på universitetsnivå. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av Heroma.
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag med omfattning på heltid 100% i Sundsvall samt delvis på distans med start så snart som möjligt och pågår till och med 2021-09-30. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Elin Hellenius på elin.hellenius@jurek.se. Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om Jurek
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som HR-assistent

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som HR-assistent.

Studerande HR-administratör till Söderberg & Partners

Läs mer Feb 28
”Jag skulle säga att Söderberg & Partners är en öppen organisation där de ser personen snarare än att de låser sig vid erfarenheter. Det är ett företag som inte är rädd för förändring och att vi har växt så snabbt är ett ytterligare bevis för hur man lyssnar på idéer ifrån medarbetarna. ” Så beskriver Ida kulturen på Söderberg & Partners. Ida började sin karriär som administratör på deltid och idag arbetar hon som affärsutvecklare för en av våra största affärssystem. Vill du vara med på resan hos ett växande bolag inom försäkrings- och finansbranschen och samtidigt bygga på meriterande erfarenhet inom HR?

Vi erbjuder:

- Ett meriterande extrajobb med en gedigen introduktionsplan inklusive utbildning, e-learning och handledning. Detta ger dig möjlighet att knyta kontakter för framtida arbetsliv.
- En arbetsplats med ett stort engagemang för hållbarhetsarbete
och en kultur präglad av värdeorden modig, driven, hjälpsam och ansvarsfull.

Som studerande HR-administratör kommer du att stödja vår centrala HR-avdelning i Stockholm i samarbete med våra lokala HR-kontakter i Sundsvall. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara att assistera dina kollegor i olika personaladministrativa processer som att utfärda anställningsavtal och hantera ärenden. Det finns möjlighet att ta på sig större ansvar och arbeta med en bredd av uppgifter inom området för den som visar intresse och driv. Oavsett kommer du få värdefull erfarenhet och insyn i HR-yrket.

Kvalifikationer:

- Studerar heltid på eftergymnasial nivå (exempelvis universitet eller högskola) och har gärna 3 terminer kvar av dina studier.
- Har goda datakunskaper.
- Kan arbeta regelbundet, ca 8-16h/veckan, vid sidan av dina studier.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete.


Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Ansök nu

HR-administratör till långsiktigt uppdrag i Sundsvall

Läs mer Feb 1
Om tjänsten

Har du erfarenhet eller är utbildad inom HR och söker nya utmaningar? Är du praktisk, lösningsorienterad och tycker om varierande arbetsuppgifter? Då är denna tjänst något för dig!

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Med lång erfarenhet, kompetens och nära relationer är vi en ovanligt personlig HR-partner i en alltmer digital värld. Vi ser våra konsulter som mer än bara en resurs vi hyr ut, våra kandidater som kunder och våra kunder som samarbetspartners.

KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Våra ledord på KFX är stolthet, omtanke och engagemang och dessa genomsyrar allt vi gör.

Arbetsuppgifter

HR-

• Ta emot tankar, frågor och synpunkter och bemöta det med integritet
• Kunna ta tempen på kontoret - flagga för nedåtgående trender, trivsel etc.
• Underhålla och uppdatera Personalhandboken (rutiner och policys)
• Medarbetarstöd i det dagliga arbetet och HR hjulet: Svara på dagliga frågor, guida medarbetare att hitta rätt i personalhandboken, löner, semester, förmåner osv.
• Att själv kunna svara på frågor och förstå vilka frågor som ska skickas vidare till CHRO eller Office
• Stötta HR chefer i diverse HR processer

Office -

• Reception: Ansvara för att öppna dörren, ta emot externa besökare och hänvisa dem till rätt person
• Vara Office Managers förlängda arm med diverse kontorssysslor: leverantörskontakt, förbereda aw’s, snacks etc.
• Stötta Office Manager i planeringen av events

Office - Arbetsmiljö

Stötta i systematiskt arbetsmiljöarbete.

Kvalifikationer

Vi ser att du:

• Har en relevant utbildning inom HR
• Har tidigare erfarenhet inom HR och/eller Office koordinering.
• Talar flytande och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Kunskaper i Microsoft Office

Omfattning: Enligt överenskommelse

Övrigt

Urval kommer att ske löpande för matchning av uppdrag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mejl. Har du övriga frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ebba Byström på ebba.bystrom@kfx.se

Ansök nu

Rekryteringsassistent sökes till kund i Sundsvall!

Läs mer Feb 2
Till vår kund i Sundsvall söker vi en rekryteringsassistent för ett spännande konsultuppdrag,

Välkommen med din ansökan redan idag!

Beskrivning av uppdrag
Vi söker en rekryteringsassistent till vår kund som tillsammans med ordinarie medarbetare ska arbeta med volymrekrytering av sommarvikarier. Rekryteringsassistenten kommer ingå i en arbetsgrupp med vikariesamordnare och stärka upp arbetet i deras rekryteringsprocesser med huvudsakligen administrativa uppgifter, genomgång av videointervjuer samt hålla telefonintervjuer. Arbetet är självständigt men sker i mycket nära samarbete med Bemanningsenhetens vikariesamordnare.

Som rekryteringsassistent är man delaktig i intervju och referensfasen av sökande kandidater i rekryteringsprocessen, du kommer även ansvara för vissa andra administrativa delar som är av vikt i rekryteringsprocessen. I rollen ingår också att dokumentera och sammanställa material samt ha kontakt med sökande.
Arbetsuppgifter
• Stöd till vikariesamordnare
• Administration av sammanställningar av sökande
• Boka intervjuer
• Genomföra telefonintervjuer
• Referenstagning
• Administration av mail till sökande i vårt rekryteringssystem.
• Övriga administrativa arbetsuppgifter

Rollen kräver att du trivs i att arbeta med flera processer parallellt och har förmåga att prioritera mellan dem och driva dem framåt på eget initiativ, och trivas att arbeta i grupp.
Vem är du?
Konsulten måste uppfylla;

• Examen från personal och arbetslivsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Har erfarenhet av HR-arbete genom praktik eller anställning
• Har mycket goda IT-kunskaper och mycket god vana av att arbeta med IT-stöd då det är vårt främsta arbetsredskap
• Behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift

Det är meriterande om konsulten har;

• Kunskap om de olika arbeten inom vård och omsorgsarbete
• God kunskap och förståelse för rekryteringsprocessen samt grundkunskaper inom arbetsrätt.
• Erfarenhet av arbete med rekryteringsprocesser och/eller rekryterings-administration
• Hr-arbete inom politisk styrd organisation
• Erfarenhet och/eller kännedom regler kring arbetstillstånd för att få arbeta i Sverige

Det är viktigt att du är kvalitetsmedveten och strukturerad samt är bra på att följa rutiner och processer.
Du erbjuds
Du kommer att vara anställd av Jurek Talents AB och vara stationerad ute hos vår kund i Sundsvall. Uppdraget förväntas starta omgående men senast 1 mars 2024 och pågår fram till 30 april 2024 med eventuell förlängning, dock längst till 31 maj. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Emelie Kumlin på emelie.kumlin@jurek.se Välkommen med din ansökan redan idag på www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Om verksamheten

Jurek Recruitment & Consulting erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Ansök nu

Kvalificerad HR-administratör till HR-avdelningen

Läs mer Dec 20
HR-avdelningen arbetar med hela kompetensförsörjningsprocessen och delprocesserna attrahera, rekrytera, utveckla, behålla och avveckla. Vi ger stöd till universitetets ledning, institutioner och avdelningar. Inom Mittuniversitetet är vi 13 personer som arbetar på HR-avdelningen. Tillsammans utgör vi en avdelning som arbetar med vårt gemensamma uppdrag, uppdelat på orterna Sundsvall och Östersund.



På HR-avdelningen arbetar HR-administratörer och HR-specialister, lönerna administrerar vi i samarbete med Statens servicecenter.

Som HR-administratör erbjuder vi dig ett kvalificerat arbete i en organisation med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld. Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt.


Arbetsuppgifter ??

Som HR-administratör på Mittuniversitetet är du ett kvalificerat stöd till våra chefer och arbetsgivarföreträdare. Du bidrar till att HR är en kunskapsbärande partner och att våra arbetsgivarföreträdare får det HR-administrativa stöd de behöver, inom ramen för HR-avdelningens uppdrag, för att kunna fullgöra sitt arbetsgivar- samt chefsansvar. Du besvarar frågor om våra centrala och lokala kollektivavtal, lagar, föreskrifter, styrdokument och regelverk. Du sköter HR-administrativa uppgifter enligt fastställda processer och rutiner som du vidareutvecklar och följer upp. Du har flera kontaktytor och samarbeten både internt och externt så kommunikationen sker på både svenska och engelska.

Löner administreras i samarbete med Statens servicecenter. Din roll är att granska och kvalitetssäkra underlag innan de attesteras och betalas ut. Du är ett stöd i frågor om förmåner, reseräkningar, utlägg, arbetstid, ledighet, närvaro, frånvaro mm. Du arbetar med lönesystemet Primula och har kontakt med Statens servicecenter på en operativ nivå.

Du tar fram olika typer av underlag som t ex statistik, arbetar med uppföljning och i övrigt förekommande uppgifter inom det HR-administrativa området. Du är direkt underställd HR-chefen och arbetar i team tillsammans med övriga HR-administratörer och HR-specialister.

 

Din bakgrund

Du ska ha relevant utbildningsbakgrund och flerårig erfarenhet inom det administrativa området. Det betyder att du ska vara en kvalificerad administratör som utför ditt arbete med kvalitet och hög servicenivå.

Du ska ha god kunskap i svenska och engelska i tal och skrift samt mycket goda kunskaper i att använda digitala verktyg och officepaketet. 

 

Dina egenskaper  

Som HR-administratör krävs att du är noggrann, arbetar systematiskt och har ordning och reda. Du tar eget ansvar för och planerar samt organiserar arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar samt kan prioritera om vid behov. Arbetet kan periodvis vara mer hektiskt t ex inför lönekörning och kräver god förmåga att prioritera och sortera.

Du är lugn, tillmötesgående och fokuserar på rätt saker. Du har mycket god samarbetsförmåga, är lyhörd samt kommunicerar och löser problem på ett konstruktivt sätt. Eftersom HR är en funktion som ger stöd till chefer och andra arbetsgivarföreträdare krävs att du är serviceinriktad och professionell. Du använder din samlade kompetens inom HR-området och bidrar till teamets arbete. Du är tillmötesgående och har intresse, vilja och förmåga att leverera kvalitativa lösningar.

 

Anställning och tillträde

Anställningen är ett vikariat på heltid med tillträde 2024-03-01 eller enligt överenskommelse, under ordinarie befattningshavares frånvaro, dock längst tom 2025-04-30.

Anställningsort: Sundsvall/Östersund

 

Information

Närmare upplysningar lämnas av HR-chef Victoria Sjöbom, tfn 072-595 73 18.  

 

Ansökan

Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska.

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2024-01-14.

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.


Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.


Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt.


Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Student som söker extrajobb med HR-inriktning?

Läs mer Nov 30
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Dina arbetsuppgifter
Vill du prova på en ny roll? Vill du få relevant erfarenhet samtidigt som du studerar? Då tycker vi att du ska läsa vidare, för kanske är det tillsammans med oss du vågar ta steget mot något nytt! Vi söker efter dig som i dagsläget är studerande på högskola/universitet och som vill kombinera det med ett spännande och lärorikt extrajobb där du även får möjlighet att sommarjobba.

Vi söker just nu en student som kommer hantera HR-relaterade arbetsuppgifter och möta kunder. För att trivas i denna yrkesroll så tror vi att du är en person som är naturligt nyfiken på människor.

Uppdraget sträcker sig löpande samtidigt som dina studier och du bör kunna arbeta ca 30%. Arbetstiderna är förlagda på plats och under dagtid. Vi ser gärna att du har möjlighet till en viss flexibilitet vid behov. I rollen får du en grundlig introduktion kring dina arbetsuppgifter och du har stöd av kollegor ute på arbetsplatsen.




Din profil
Vi tror att du läser en utbildning inriktad mot HR, beteendevetare, ekonomi eller något helt annat men älskar mötet med människor! Du har möjligtvis 1-2 år kvar av dina studier. Efter examen ser du dig själv i en yrkesroll där du får driva ditt arbete under stort eget ansvar, i sällskap av härliga kollegor, och där en stor del av arbetet består av att träffa människor i olika konstellationer. Har du tidigare arbetslivserfarenhet från serviceyrken eller administrativa yrken kan det vara meriterande.

Vi söker dig som är ambitiös, driven och inte rädd för att ta initiativ. För dig är det viktigt att göra det lilla extra i varje möte med människor, service är ditt ledord och du är lyhörd för vad som är nästa steg. Du har förmågan att vara prestigelös och flexibel i situationer som kräver det.

Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
B-körkort är ett krav i detta uppdrag.

Ansökan
Vill du tillsammans med oss på Clockwork ta nya steg i karriären? Då vill vi gärna veta mer om dig! Skicka in din ansökan på vår hemsida www.clockworkpeople.se innan sista ansökningsdag 2023-12-14. Vid funderingar kontakta Kristin Berglund Goode på 073-351 27 71 eller kristin.berglund.goode@clwork.se. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Jurek Rekrytering & Bemanning AB .

SCA söker bolagsjurist

Bolagsjurist
Läs mer Jun 16
Kärnan i SCAs verksamhet är skogen. Kring denna förnybara resurs har SCA byggt en integrerad och välinvesterad industri. På SCA är affären i centrum. Den hänger ihop med vårt syfte att med skogens kraft bidra till en hållbar framtid. Oavsett var du är i livet har vi plats för dig som vill utveckla och utvecklas och som vill göra skillnad. När våra medarbetare växer, växer även vår verksamhet.

 

Just nu söker vi en erfaren bolagsjurist. Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsbeskrivning

Som bolagsjurist på SCA har du ett mångsidigt och stimulerande arbete där du självständigt ansvarar för att bistå verksamheten och ledning med rådgivning i alla juridiska frågor. Du kommer att arbeta med bolagets samtliga affärsområden. I rollen som bolagsjurist arbetar du således brett inom flera olika rättsområden, bland annat med kommersiella avtal och transaktioner. Du blir en del av ett litet kvalificerat juristteam där du deltar aktivt i SCAs affärer och i avdelningens proaktiva arbete med att skapa värde och minimera bolagets risker. Du kommer även att arbeta med att leda externa juridiska rådgivare samt hantera frågor och ärenden relaterade till verksamheten.

Rollen är baserad vid SCAs huvudkontor i Sundsvall med inslag av resor, främst inrikes. Du rapporterar till SCAs chefsjurist.

Vem är du?

Vi söker dig som har en juristexamen och gärna minst fem års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete på bolag eller advokatbyrå. Det är en fördel om du har en bred affärsjuridisk kompetens samt erfarenhet av att arbeta med transaktioner. Du är van vid, och trivs med, att arbeta självständigt och att ta mycket eget ansvar i en föränderlig miljö. I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen behöver du vara en prestigelös och öppen person. Du arbetar med en god balans mellan noggrannhet och produktivitet och har förmågan att skapa förtroendefulla samarbeten såväl med verksamhetsutövare som inom juristteamet. Du vågar ta egna initiativ, kan hantera många frågor och ärenden samtidigt och ser möjligheter och lösningar. Du förutsätts ha mycket goda kunskaper i både svenska och engelska såväl i tal som i skrift.

Du erbjuds:

Högklassighet, respekt och ansvar genomsyrar allt vi gör inom SCA och vi är intresserade av individer som vill göra skillnad och vågar tänka nytt. På SCA bryr vi oss om dig som anställd. Vi strävar efter en arbetsmiljö som ger dig förutsättningar för ett hållbart och roligt arbetsliv, oavsett var du är i livet. Juristteamet är en ambitiös grupp med ett öppet klimat och stor samlad kompetens som tillsammans är bra på att stötta affärsenheterna i juridiska frågor. Vi tror att du bor i närområdet eller äntligen är på väg att flytta till Sundsvall för att få möjligheten att vid sidan av arbetet spendera mer tid i naturen, på kulturella evenemang eller i skidbacken.

Ansökan

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Urval sker löpande.

I denna rekryteringsprocess samarbetar SCA med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Caroline Lönnbark på telefonnummer 076 – 002 69 21 alternativt caroline.lonnbark@jurek.se.

Om SCA

Kärnan i SCAs verksamhet är den växande skogen, Europas största privata skogsinnehav. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar. Vi erbjuder förpackningspapper, massa, trävaror, förnybar energi, tjänster för skogsägare och effektiva transportlösningar.

Skogsbolaget SCA hade 2022 ca 3 300 anställda och en försäljning på 21 miljarder kronor. SCA grundades 1929 och har sitt huvudkontor i Sundsvall.

Ansök nu

SCA söker bolagsjurist

Bolagsjurist
Läs mer Jun 1
Kärnan i SCAs verksamhet är skogen. Kring denna förnybara resurs har SCA byggt en integrerad och välinvesterad industri. På SCA är affären i centrum. Den hänger ihop med vårt syfte att med skogens kraft bidra till en hållbar framtid. Oavsett var du är i livet har vi plats för dig som vill utveckla och utvecklas och som vill göra skillnad. När våra medarbetare växer, växer även vår verksamhet.

 

Just nu söker vi en erfaren bolagsjurist. Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsbeskrivning

Som bolagsjurist på SCA har du ett mångsidigt och stimulerande arbete där du självständigt ansvarar för att bistå verksamheten och ledning med rådgivning i alla juridiska frågor. Du kommer att arbeta med bolagets samtliga affärsområden. I rollen som bolagsjurist arbetar du således brett inom flera olika rättsområden, bland annat med kommersiella avtal och transaktioner. Du blir en del av ett litet kvalificerat juristteam där du deltar aktivt i SCAs affärer och i avdelningens proaktiva arbete med att skapa värde och minimera bolagets risker. Du kommer även att arbeta med att leda externa juridiska rådgivare samt hantera frågor och ärenden relaterade till verksamheten.

Rollen är baserad vid SCAs huvudkontor i Sundsvall med inslag av resor, främst inrikes. Du rapporterar till SCAs chefsjurist.

Vem är du?

Vi söker dig som har en juristexamen och gärna minst fem års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete på bolag eller advokatbyrå. Det är en fördel om du har en bred affärsjuridisk kompetens samt erfarenhet av att arbeta med transaktioner. Du är van vid, och trivs med, att arbeta självständigt och att ta mycket eget ansvar i en föränderlig miljö. I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen behöver du vara en prestigelös och öppen person. Du arbetar med en god balans mellan noggrannhet och produktivitet och har förmågan att skapa förtroendefulla samarbeten såväl med verksamhetsutövare som inom juristteamet. Du vågar ta egna initiativ, kan hantera många frågor och ärenden samtidigt och ser möjligheter och lösningar. Du förutsätts ha mycket goda kunskaper i både svenska och engelska såväl i tal som i skrift.

Du erbjuds:

Högklassighet, respekt och ansvar genomsyrar allt vi gör inom SCA och vi är intresserade av individer som vill göra skillnad och vågar tänka nytt. På SCA bryr vi oss om dig som anställd. Vi strävar efter en arbetsmiljö som ger dig förutsättningar för ett hållbart och roligt arbetsliv, oavsett var du är i livet. Juristteamet är en ambitiös grupp med ett öppet klimat och stor samlad kompetens som tillsammans är bra på att stötta affärsenheterna i juridiska frågor. Vi tror att du bor i närområdet eller äntligen är på väg att flytta till Sundsvall för att få möjligheten att vid sidan av arbetet spendera mer tid i naturen, på kulturella evenemang eller i skidbacken.

Ansökan

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Urval sker löpande.

I denna rekryteringsprocess samarbetar SCA med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Caroline Lönnbark på telefonnummer 076 – 002 69 21 alternativt caroline.lonnbark@jurek.se.

Om SCA

Kärnan i SCAs verksamhet är den växande skogen, Europas största privata skogsinnehav. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar. Vi erbjuder förpackningspapper, massa, trävaror, förnybar energi, tjänster för skogsägare och effektiva transportlösningar.

Skogsbolaget SCA hade 2022 ca 3 300 anställda och en försäljning på 21 miljarder kronor. SCA grundades 1929 och har sitt huvudkontor i Sundsvall.

Ansök nu

SCA söker bolagsjurist

Bolagsjurist
Läs mer Maj 16
Kärnan i SCAs verksamhet är skogen. Kring denna förnybara resurs har SCA byggt en integrerad och välinvesterad industri. På SCA är affären i centrum. Den hänger ihop med vårt syfte att med skogens kraft bidra till en hållbar framtid. Oavsett var du är i livet har vi plats för dig som vill utveckla och utvecklas och som vill göra skillnad. När våra medarbetare växer, växer även vår verksamhet.

 

Just nu söker vi en erfaren bolagsjurist. Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsbeskrivning

Som bolagsjurist på SCA har du ett mångsidigt och stimulerande arbete där du självständigt ansvarar för att bistå verksamheten och ledning med rådgivning i alla juridiska frågor. Du kommer att arbeta med bolagets samtliga affärsområden. I rollen som bolagsjurist arbetar du således brett inom flera olika rättsområden, bland annat med kommersiella avtal och transaktioner. Du blir en del av ett litet kvalificerat juristteam där du deltar aktivt i SCAs affärer och i avdelningens proaktiva arbete med att skapa värde och minimera bolagets risker. Du kommer även att arbeta med att leda externa juridiska rådgivare samt hantera frågor och ärenden relaterade till verksamheten.

Rollen är baserad vid SCAs huvudkontor i Sundsvall med inslag av resor, främst inrikes. Du rapporterar till SCAs chefsjurist.

Vem är du?

Vi söker dig som har en juristexamen och gärna minst fem års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete på bolag eller advokatbyrå. Det är en fördel om du har en bred affärsjuridisk kompetens samt erfarenhet av att arbeta med transaktioner. Du är van vid, och trivs med, att arbeta självständigt och att ta mycket eget ansvar i en föränderlig miljö. I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen behöver du vara en prestigelös och öppen person. Du arbetar med en god balans mellan noggrannhet och produktivitet och har förmågan att skapa förtroendefulla samarbeten såväl med verksamhetsutövare som inom juristteamet. Du vågar ta egna initiativ, kan hantera många frågor och ärenden samtidigt och ser möjligheter och lösningar. Du förutsätts ha mycket goda kunskaper i både svenska och engelska såväl i tal som i skrift.

Du erbjuds:

Högklassighet, respekt och ansvar genomsyrar allt vi gör inom SCA och vi är intresserade av individer som vill göra skillnad och vågar tänka nytt. På SCA bryr vi oss om dig som anställd. Vi strävar efter en arbetsmiljö som ger dig förutsättningar för ett hållbart och roligt arbetsliv, oavsett var du är i livet. Juristteamet är en ambitiös grupp med ett öppet klimat och stor samlad kompetens som tillsammans är bra på att stötta affärsenheterna i juridiska frågor. Vi tror att du bor i närområdet eller äntligen är på väg att flytta till Sundsvall för att få möjligheten att vid sidan av arbetet spendera mer tid i naturen, på kulturella evenemang eller i skidbacken.

Ansökan

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Urval sker löpande.

I denna rekryteringsprocess samarbetar SCA med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Caroline Lönnbark på telefonnummer 076 – 002 69 21 alternativt caroline.lonnbark@jurek.se.

Om SCA

Kärnan i SCAs verksamhet är den växande skogen, Europas största privata skogsinnehav. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar. Vi erbjuder förpackningspapper, massa, trävaror, förnybar energi, tjänster för skogsägare och effektiva transportlösningar.

Skogsbolaget SCA hade 2022 ca 3 300 anställda och en försäljning på 21 miljarder kronor. SCA grundades 1929 och har sitt huvudkontor i Sundsvall.

Ansök nu

SCA söker bolagsjurist

Bolagsjurist
Läs mer Maj 2
Kärnan i SCAs verksamhet är skogen. Kring denna förnybara resurs har SCA byggt en integrerad och välinvesterad industri. På SCA är affären i centrum. Den hänger ihop med vårt syfte att med skogens kraft bidra till en hållbar framtid. Oavsett var du är i livet har vi plats för dig som vill utveckla och utvecklas och som vill göra skillnad. När våra medarbetare växer, växer även vår verksamhet.

 

Just nu söker vi en erfaren bolagsjurist. Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsbeskrivning

Som bolagsjurist på SCA har du ett mångsidigt och stimulerande arbete där du självständigt ansvarar för att bistå verksamheten och ledning med rådgivning i alla juridiska frågor. Du kommer att arbeta med bolagets samtliga affärsområden. I rollen som bolagsjurist arbetar du således brett inom flera olika rättsområden, bland annat med kommersiella avtal och transaktioner. Du blir en del av ett litet kvalificerat juristteam där du deltar aktivt i SCAs affärer och i avdelningens proaktiva arbete med att skapa värde och minimera bolagets risker. Du kommer även att arbeta med att leda externa juridiska rådgivare samt hantera frågor och ärenden relaterade till verksamheten.

Rollen är baserad vid SCAs huvudkontor i Sundsvall med inslag av resor, främst inrikes. Du rapporterar till SCAs chefsjurist.

Vem är du?

Vi söker dig som har en juristexamen och gärna minst fem års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete på bolag eller advokatbyrå. Det är en fördel om du har en bred affärsjuridisk kompetens samt erfarenhet av att arbeta med transaktioner. Du är van vid, och trivs med, att arbeta självständigt och att ta mycket eget ansvar i en föränderlig miljö. I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen behöver du vara en prestigelös och öppen person. Du arbetar med en god balans mellan noggrannhet och produktivitet och har förmågan att skapa förtroendefulla samarbeten såväl med verksamhetsutövare som inom juristteamet. Du vågar ta egna initiativ, kan hantera många frågor och ärenden samtidigt och ser möjligheter och lösningar. Du förutsätts ha mycket goda kunskaper i både svenska och engelska såväl i tal som i skrift.

Du erbjuds:

Högklassighet, respekt och ansvar genomsyrar allt vi gör inom SCA och vi är intresserade av individer som vill göra skillnad och vågar tänka nytt. På SCA bryr vi oss om dig som anställd. Vi strävar efter en arbetsmiljö som ger dig förutsättningar för ett hållbart och roligt arbetsliv, oavsett var du är i livet. Juristteamet är en ambitiös grupp med ett öppet klimat och stor samlad kompetens som tillsammans är bra på att stötta affärsenheterna i juridiska frågor. Vi tror att du bor i närområdet eller äntligen är på väg att flytta till Sundsvall för att få möjligheten att vid sidan av arbetet spendera mer tid i naturen, på kulturella evenemang eller i skidbacken.

Ansökan

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Urval sker löpande.

I denna rekryteringsprocess samarbetar SCA med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Caroline Lönnbark på telefonnummer 076 – 002 69 21 alternativt caroline.lonnbark@jurek.se.

Om SCA

Kärnan i SCAs verksamhet är den växande skogen, Europas största privata skogsinnehav. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar. Vi erbjuder förpackningspapper, massa, trävaror, förnybar energi, tjänster för skogsägare och effektiva transportlösningar.

Skogsbolaget SCA hade 2022 ca 3 300 anställda och en försäljning på 21 miljarder kronor. SCA grundades 1929 och har sitt huvudkontor i Sundsvall.

Ansök nu

SCA söker bolagsjurist

Bolagsjurist
Läs mer Mar 28
Kärnan i SCAs verksamhet är skogen. Kring denna förnybara resurs har SCA byggt en integrerad och välinvesterad industri. På SCA är affären i centrum. Den hänger ihop med vårt syfte att med skogens kraft bidra till en hållbar framtid. Oavsett var du är i livet har vi plats för dig som vill utveckla och utvecklas och som vill göra skillnad. När våra medarbetare växer, växer även vår verksamhet.

 

Just nu söker vi en erfaren bolagsjurist. Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsbeskrivning
Som bolagsjurist på SCA har du ett mångsidigt och stimulerande arbete där du självständigt ansvarar för att bistå verksamheten och ledning med rådgivning i alla juridiska frågor. Du kommer att arbeta med bolagets samtliga affärsområden. I rollen som bolagsjurist arbetar du således brett inom flera olika rättsområden, bland annat med kommersiella avtal och transaktioner. Du blir en del av ett litet kvalificerat juristteam där du deltar aktivt i SCAs affärer och i avdelningens proaktiva arbete med att skapa värde och minimera bolagets risker. Du kommer även att arbeta med att leda externa juridiska rådgivare samt hantera frågor och ärenden relaterade till verksamheten.

Rollen är baserad vid SCAs huvudkontor i Sundsvall med inslag av resor, främst inrikes. Du rapporterar till SCAs chefsjurist.

Vem är du?

Vi söker dig som har en juristexamen och gärna minst fem års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete på bolag eller advokatbyrå. Det är en fördel om du har en bred affärsjuridisk kompetens samt erfarenhet av att arbeta med transaktioner. Du är van vid, och trivs med, att arbeta självständigt och att ta mycket eget ansvar i en föränderlig miljö. I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen behöver du vara en prestigelös och öppen person. Du arbetar med en god balans mellan noggrannhet och produktivitet och har förmågan att skapa förtroendefulla samarbeten såväl med verksamhetsutövare som inom juristteamet. Du vågar ta egna initiativ, kan hantera många frågor och ärenden samtidigt och ser möjligheter och lösningar. Du förutsätts ha mycket goda kunskaper i både svenska och engelska såväl i tal som i skrift.

Du erbjuds:

Högklassighet, respekt och ansvar genomsyrar allt vi gör inom SCA och vi är intresserade av individer som vill göra skillnad och vågar tänka nytt. På SCA bryr vi oss om dig som anställd. Vi strävar efter en arbetsmiljö som ger dig förutsättningar för ett hållbart och roligt arbetsliv, oavsett var du är i livet. Juristteamet är en ambitiös grupp med ett öppet klimat och stor samlad kompetens som tillsammans är bra på att stötta affärsenheterna i juridiska frågor. Vi tror att du bor i närområdet eller äntligen är på väg att flytta till Sundsvall för att få möjligheten att vid sidan av arbetet spendera mer tid i naturen, på kulturella evenemang eller i skidbacken.

Ansökan

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Urval sker löpande.

I denna rekryteringsprocess samarbetar SCA med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Caroline Lönnbark på telefonnummer 076 – 002 69 21 alternativt caroline.lonnbark@jurek.se.

Om SCA

Kärnan i SCAs verksamhet är den växande skogen, Europas största privata skogsinnehav. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar. Vi erbjuder förpackningspapper, massa, trävaror, förnybar energi, tjänster för skogsägare och effektiva transportlösningar.

Skogsbolaget SCA hade 2022 ca 3 300 anställda och en försäljning på 21 miljarder kronor. SCA grundades 1929 och har sitt huvudkontor i Sundsvall.

Ansök nu

Revisorer med erfarenhet till PwC

Revisor
Läs mer Feb 27
Vill du vara med och skapa förändring, tänka i nya banor och jobba med den senaste tekniken? Vill du arbeta nära många av Sveriges och världens mest spännande företag samt de personer som driver dessa? PwC söker nu revisorer på flera av våra kontor i hela landet.

Arbetsuppgifter

Som medarbetare inom Assurance skapar vi förtroende hos våra kunder och i samhället genom att säkerställa tillförlitligheten i finansiell information. Vi erbjuder tjänster inom till exempel finansiell revision och rådgivning till alla typer av företag och ideella organisationer. Dessutom identifierar vi områden som är risker och förbättringsmöjligheter samt jobbar nära kunderna för att antingen lösa eller implementera dessa. Den digitala utvecklingen och ökade krav på transparens bidrar till att framtidens revision kommer att kräva mer mångfacetterad kompetens än tidigare. Där vårt mål är att skapa långsiktigt hållbara resultat och värde för våra kunder och deras behov.

Vem är du?

Vi söker dig som har:

• Minst två års erfarenhet av att arbeta med revision och/eller kvalificerat bokslutsarbete.
• Behärskar svenska och engelska både i tal och skrift.
• Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror därför att du:
• Är serviceinriktad och motiveras av att leverera resultat och att möta våra kunders förväntningar.
• Är anpassningsbar, kan läsa situationer och anpassa både beteenden och kommunikation i byggandet av kvalitativa och diversifierade relationer.
• Verkar med integritet genom att vara rak och ärlig i kommunikation och har lätt att få med sig andra
• Besitter en god analytisk förmåga och är lösningsorienterad. Du tycker om att lära dig nya saker samt är nyfiken på digitalisering och ny teknik för att kunna lösa kundernas behov.
• Har sociala färdigheter och förmågan att skapa relationer och nätverk. Dessa färdigheter behövs för att kunna fungera bra med våra kunder, men är naturligtvis också viktiga för samarbetet inom vårt team.
• Är strukturerad, effektiv och organiserad.

Du erbjuds

Inom PwC handlar det mycket om medarbetaren! Vi vill att du ska ha den bästa möjligheten till att verkligen lära känna dina kunder och deras verksamhet. Som hjälpmedel till detta är vårt mål att vara mer digitala, mobila och flexibla. Vi investerar och utvecklar ständigt nya arbetssätt som förenklar granskningsprocessen. Genom att ha tillgång till nya digitala lösningar kan du fokusera på vad du gör bäst - att erbjuda högsta nivå av affärsrådgivning och revisionstjänster.

Som revisor på PwC kommer du att arbeta som en del av ett team och tillsammans hjälps ni åt för att lösa komplexa affärsproblem från strategi till genomförande. Vårt allra främsta fokus kommer att ligga på Talang & Kultur - på våra medarbetare - för att vara en attraktiv arbetsplats. Vi vill att du som medarbetare ska känna att du får uppskattning för ditt bidrag till oss och våra kunders framgång.

Bli en del av vårt Community of Solvers.

I den här processen samarbetar PwC med Jurek Finance och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Hanna Kaponen: hanna.kaponen@jurek.se. Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan (CV, personligt brev och betyg från Universitet/högskola) så snart som möjligt via www.jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi ser fram emot att höra från dig!

Om företaget

PwC Sverige är marknadsledande inom revision och rådgivning med 2 800 medarbetare runt om i landet – vi finns där du finns! Vårt syfte är att skapa förtroende i samhället och lösa viktiga problem och våra värderingar genomsyrar allt vi gör.

Vi är proaktiva rådgivare som drivs av att förstå dig och våra övriga 33 000 kunders verkliga behov och hitta lösningar på komplexa affärsutmaningar – oavsett vilken fas din verksamhet befinner sig i. Det som gör oss unika är att vi kombinerar den senaste tekniken och samverkan mellan våra specialister. Vi är en community of solvers som är med dig hela vägen! 

PwC Sverige är en självständig och oberoende juridisk enhet som ingår i det globala PwC-nätverket med 295 000 medarbetare i 156 länder. Det gör att vi kan dela med oss av kunskaper och erfarenheter globalt och tillsammans leverera relevanta lösningar som skapar förtroende och långsiktigt hållbara värden för såväl våra kunder som samhället i stort.

Ansök nu