Sundsvall: Vik Studieadministratör till läkarutbildningen i Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vik Studieadministratör till läkarutbildningen i Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2021-10-26 // Varaktighet: Heltid

Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med drygt 35 000 studenter och 4 200 anställda.  Här finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden. Umeå universitet är också platsen för den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 – en revolution inom gentekniken som tilldelats Nobelpriset i kemi.

Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur där vi gläds åt varandras framgångar.


Är du intresserad av att veta mer om Umeå universitet som arbetsplats läs mer på:https://umu.se/jobba-hos-oss/


Medicinska fakulteten är platsen för forskning och utbildning inom vetenskapsområdet medicin. Här finns 12 grundutbildningsprogram, 13 institutioner och ett 80-tal ämnesinriktningar inom forskarutbildningen.



Vi söker en engagerad och serviceinriktad studieadministratör för arbete med studieadministration inom läkarutbildningen.

Då utbildningen ges av Umeå universitet men till viss del är regionaliserad till bland annat Region Västernorrland kommer du att vara anställd vid universitetet men stationerad vid Länssjukhuset i Sundsvall. Kansliet för medicin består av ett 40-tal medarbetare som utgör stöd till fakultetens verksamhet inom utbildning, forskning, ekonomi och HR. Kansliets medarbetare finns i Umeå, Luleå, Sundsvall och Östersund.

Anställningen är ett vikariat på  heltid under elva månader med tillträde 1 mars eller enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter
Du kommer i din anställning att arbeta med studieadministration inom läkarutbildningen vid Umeå universitet. Arbetsuppgifterna utgörs av kursadministration, schemaläggning, administration av kursportal och löpande kursinformation till studenter. I arbetsuppgifterna ingår även att framställa informations- och studiematerial samt handlägga andra förekommande administrativa uppgifter, exempelvis beställning av behörigheter i IT-system åt studenterna. Du kommer i arbetet att ha kontakter med studenter, lärare och andra administratörer inom Umeå universitet samt personal anställd vid Region Västernorrland. Arbetet ställer stora krav på  noggrannhet och  förmåga till att kunna strukturera upp arbetet. Arbetet innebär arbetstoppar vid terminsstart och terminsslut.

Läkarutbildningen vid Umeå universitet är i viss utsträckning regionaliserad vilket innebär att ett antal läkarstudenter bedriver delar av sin utbildning på länssjukhusen och vid primärvården i Norrbottens, Jämtlands och Västernorrlands län. Denna anställning är stationerad vid Länssjukhuset i Sundsvall där ett 60-tal läkarstudenter läser de sista tre åren på läkarprogrammet och antalet kommer sannolikt att öka till runt 100 inom några år. I rollen som studieadministratör på studieorten har du en central funktion inom utbildningen och verkar i ett nära samarbete med de lärare som är verksamma vid sjukhuset samtidigt som du är den person läkarstudenterna har kontinuerlig kontakt med under utbildningen. Arbetet är självständigt. En del resor i anställningen kommer att förekomma.

Kompetenskrav

- lägst gymnasieexamen
- några års erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter
- erfarenhet av arbete med administrativa system och Officepaketet
- goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

För att trivas i rollen som studieadministratör måste du vara ansvarstagande och självständig med ett gott ordningssinne och en god förmåga att planera och organisera ditt eget arbete. Eftersom arbetet innebär många kontaktytor förutsätts samtidigt bra samarbetsförmåga och en hög servicekänsla, men också att du förstår vikten av integritet. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet.

Önskvärt är erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom en statlig myndighet, gärna inom utbildningsväsendet. Erfarenhet av något eller några av de administrativa system som används inom Umeå universitet är meriterande och då framförallt de studieadministrativa systemen som exempelvis LADOK och Canvas.

Så här ansöker du
Ansökan ska göras via universitetets e-rekryteringssystem och vara inkommen senast den 16 november 2021.

Din ansökan ska innehålla:

- CV som innehåller uppgifter om utbildning och arbetslivserfarenhet
- Personligt brev

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta områdeschef Eva Ronström eva.ronstrom@umu.se eller HR-samordnare Elin Enqvist elin.enqvist@umu.se

Välkommen med din ansökan!

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Studieadministratör

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Studieadministratör.

Skoladministratör/Schemaläggare

Läs mer Mar 19
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken.

Inom Barn- och utbildningsförvaltningen möter våra ca 3 000 medarbetare tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter varje dag. Här finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet.

Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på.

Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen.

På Västermalms gymnasium finns 8 gymnasieprogram: Naturvetenskapsprogrammet, Bygg- och anläggningsprogrammet, Fordonsprogrammet, Teknikprogrammet, Industritekniska programmet, El- och energiprogrammet samt Vård- och omsorgsprogrammet! Västermalm erbjuder även gymnasieingenjörsutbildning. Västermalms skolenhet innefattar även anpassad gymnasieskola och de individuella alternativen.

Under höstterminen 2025 startar vi upp International Baccalaureate Diploma Programme – ett internationellt högskoleförberedande gymnasieprogram!

Vi har nyrenoverade, fina lokaler och stora möjligheter. Vi söker nu en engagerad och kunnig schemaläggare som vill bli en del av vårt team! Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Sundsvall. Vill du vara med och bidra till hög måluppfyllelse och kvalitativ utbildning via schemaläggning på Västermalms gymnasieskola?

Vi erbjuder friskvårdsbidrag!

ARBETSUPPGIFTER
Tillsammans med oss som arbetar på Västermalm strävar du efter att skapa ett högkvalitativt schema för våra elever och lärare alltid med hög måluppfyllelse i fokus! Du har ett stort intresse för gymnasieskolan och goda kunskaper om schemaläggning. Du ingår i skoladministratörsgruppen på Västermalm och har kollegor med liknande arbetsuppgifter, men mycket av det dagliga arbetet är självständigt.

I ditt uppdrag kommer du att ha en central och viktig roll där du fungerar som spindeln i nätet i vår skolorganisation. Skoladministratörens arbetsuppgifter är varierande med kontaktytor i flera delar av skolverksamheten. Som schemaläggare/administratör fungerar du som ledningsstöd till rektor och programrektorer. Du har ansvar för schemaläggningen på enheten samt för timplaner, tjänstefördelning och planering av läsåret tillsammans med ledningen. Samarbete med schemaläggare på den andra enheten ingår också, samt att kunna vara behjälplig om hen exempelvis har semester. Övriga administrativa uppgifter kan också ingå, såsom webbhantering.

Du hanterar dagligen administrativa uppgifter kopplade till elever och personal, men även andra övergripande administrativa uppgifter av varierande karaktär. Du är intresserad av att arbeta mot skolans mål och tar gärna reda på ny kunskap som kan berika vår organisation och vårt schema! Eftersom vi är en skola med både yrkesutbildning och högskoleförberedande utbildning, kräver tjänsten intresse för, och kunskap om, de lagar och regler som gäller för gymnasieskolan och dess olika program.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en dokumenterad administrativ utbildning eller annan för tjänsten relevant utbildning. Eftersom schemaläggning kommer att bli din huvuduppgift bör du ha förståelse för och intresse av dess komplexitet.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av schemaläggning, har fungerat som ledningsstöd och har utbildning i Nova Software Skola24, minst steg 1 och 2. Du bör ha arbetat med verksamhetssystem som Extens och IST Administration samt V-klass. Självklart har du goda kunskaper i Office 365. Övrig utbildning inom IT och exempelvis webbhantering är också meriterande.

Du tycker om struktur och är noggrann, men måste också vara flexibel och gilla att möta oväntade utmaningar som dyker upp. Som person bör du vara analytiskt lagd, gilla problemlösning och hantera ständiga förändringar. Du bör ha integritet, vara lyhörd och en god personkännare. Du har lätt för att uttrycka dig tydligt och korrekt i tal och skrift. Du har stor känsla för service samt god förmåga att samarbeta och kommunicera och är villig att hjälpa andra. Prestigelöshet är en egenskap som vi värderar högt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du är en del av skolans pedagogiska arbete och en del av vår administration här på Västermalm.

Välkommen med din ansökan.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in.

Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Skoladministratör

Läs mer Feb 23
Internationella Engelska Skolan i Sundsvall rekryterar nu en skoladministratör, främst ansvarig för vårt intag!
IES erbjuder en internationell och stimulerande miljö där engagemang, yrkesstolthet och det engelska språket är de gemensamma nämnarna. Vi arbetar i en miljö där lärare kan undervisa och elever kan lära sig, därför krävs en engagerad och flexibel skoladministratör som är bra på såväl svenska som engelska.
Som ansvarig för skolans intag och den administrativa delen av betygsättning är det viktigt för oss att du är bra på försäljning, är serviceinriktad, duktig på att lära dig datasystem och är effektiv. Att klara av att ha många bollar i luften är ett måste i denna position.
Det är också viktigt att tycka om att arbeta med barn och ungdomar. Du bör snabbt kunna anpassa dig till olika situationer som kan uppstå. Vi ser även att du är en problemlösare, driven samt självständig i ditt arbete. Arbetet kräver viss flexibilitet med arbetstider då vi har Öppet Hus och liknande på kvällar och ibland helger.
Mer om företaget och vår skola i Sundsvall finns på vår hemsida www.engelska.se.
För att söka denna tjänst, vänligen maila CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är intresserad av att arbeta på Internationella Engelska Skolan Sundsvall samt varför du passar i rollen till join.us.sundsvall@engelska.se, märk ansökan med “Skoladministratör”.
Kvalifikationer:
Lämplig utbildning för uppdraget
Erfarenhet av försäljning
Erfarenhet av administration
Stor erfarenhet av digitala verktyg
Stor kunnighet i engelska och svenska

Ansök nu

Timanställd serviceadministratör till Servicecenter

Läs mer Dec 13
Avdelningen infrastruktur ansvarar för Mittuniversitetets IT, Servicecenter, fastighet och campusservice. Avdelningen består av ca 70 medarbetare och är verksam både i Östersund och i Sundsvall. Inom avdelningen hanteras bland annat teknisk support, utveckling, drift, informationssäkerhet, telefoni, servicecenter, vaktmästeri, tryckeri, lokaler och hyresavtal. Avdelningen har både ett operativt och ett strategiskt ansvar inom dessa områden.



Campusservice har som uppdrag att erbjuda Mittuniversitetets medarbetare, studenter och externa intressenter en enhetlig, lättillgänglig och behovsanpassad service och support.

Enheten består av ca 20 medarbetare och hanterar områdena telefonservice, servicecenter, tryckeri och vaktmästeri.

Vi behöver förstärka vår pool av servicecentervärdar och söker dig som studerat minst två terminer vid Mittuniversitetet och har god kännedom om Mittuniversitetet samt erfarenhet av att vara student.

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:

- Bemanna vår informations/servicedisk och svara på frågor från studenter, besökare och medarbetare
- Enklare IT-support
- Försäljning av produkter
- Produktion och distribution av tagg
- Besvara enkla kurs- och programfrågor samt allmänna studiefrågor inkomna till vårt ärendehanteringssystem och vår facebookkanal
- Fylla på utskriftskonto i EduPrint och informera om tjänsten
- Utfärda resultat- och studieintyg
- Stöd vid lokalbokning samt bokning av arrangemang
- Telefoni- och växelservice samt teleadministration

Kvalifikationer
För att trivas i rollen behöver du ha en utpräglad känsla för service och trivas med kundkontakt. Vidare behöver du kunna kommunicera väl och ha förståelse för att olika individer tar till sig information och kunskap på olika sätt. Arbetet innebär både självständigt arbete och arbete i grupp. Du behöver även ha god IT-vana.

Eftersom våra medarbetare och studenter kommer från olika delar av världen behöver du kunna kommunicera både på svenska och engelska och då både i tal och skrift.

För att söka tjänsten behöver du ha en avslutad gymnasieutbildning. Meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom området.

Vi söker dig som studerat minst två terminer vid Mittuniversitetet och har god kännedom om Mittuniversitetet samt erfarenhet av att vara student.

Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför gärna att du är:

- Serviceinriktad och lösningsorienterad
- Engagerad och handlingskraftig
- Flexibel, snabbt kunna ställa om mellan arbetsuppgifter och fysiska platser
- Förmåga att inhämta information och hålla sig uppdaterad
- Förmåga att leda samtal och skapa goda relationer

Vi söker dig som är duktig på att samarbeta, trivs med att arbeta självständigt, är ordningsam, kommunikativ och beredd att ta ett stort eget ansvar.

Anställning
Som serviceadministratör vid Mittuniversitetet har du en så kallad intermittent anställning. Det innebär att du kommer att tillhöra en personalpool och anställs vid varje enskilt tillfälle samt får ekonomisk ersättning per timme. Hur mycket man får arbeta som serviceadministratör varierar, eftersom du blir erbjuden arbete när behov finns. Det innebär att du kommer att erbjudas enstaka, kortvariga anställningstillfällen.

Information
Närmare upplysningar lämnas av enhetschef Lars Hägglund, tfn 010-142 89 74 eller samordnare Anette Kompa-Lidén, tfn 010-142 87 15

Ansökan
Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2024-01-03.

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.


Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.


Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt.


Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Skoladministratör till Sundsvalls gymnasium, Västermalm

Läs mer Maj 15
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet.

Varje dag möter våra ca 3 000 medarbetare inom Barn- och utbildningsförvaltningen tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter. Varje dag finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling.

Sundsvalls gymnasium/Västermalm är en attraktiv och centralt belägen skola. Här finns gymnasieskolans yrkes- och högskoleförberedande program, gymnasiesärskola och de individuella alternativen.

På Sundsvalls gymnasium, Västermalms skolområde arbetar 5 skoladministratörer inklusive den administrativa samordnaren. Västermalms rektorer har delat upp personalansvaret för skoladministratörerna mellan sig. Tillsammans med rektorerna arbetar skoladministratörerna för att höja utbildningarnas kvalitet och resultat.

ARBETSUPPGIFTER
Som skoladministratör på Sundsvalls gymnasium har du ett omväxlande arbete där du är spindeln i nätet. Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt, är strukturerad och organiserad och har förmågan att se till helheten. I dina arbetsuppgifter ingår administration och hantering av de administrativa systemen och kontakter med skolledning, vaktmästeri, lärare och elever.

Som skoladministratör ansvarar du för att administrationen kring elever fungerar och är korrekt utifrån gällande lagar och styrdokument. Du kommer att ingå i skolans administrativa grupp.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Programansvar
• Elevregistrering i verksamhetssystem inklusive CSN-rapporter
• Samarbete med programmets lärare runt administrativ hantering.
• Samarbete med rektor
• Arkivering av elevakter
• Löpande arbete
• Genomgång, registrering och uppföljning av elevernas studieplaner och skolgång
• Registrering av byten av klass och studieväg
• Utskrivningar av elever: administrera betyg, avbrott/bytesansökan samt informera berörda
• CSN: hantering av elevfrånvaro, frånvarounderlag. Intyg kopplat till studiemedel
• Studieintyg till elever samt vid efterfrågan till andra myndigheter och instanser
• Betygsutskrifter
• Samarbete med studie- och yrkesvägledare, mentorer, samordnare och rektorer
• Administration av elevprognoser
• Information/utskick till vårdnadshavare/elever
• Ge stöd till rektor inom de områden rektor behöver
• Hantering av busskort

Utöver uppgifterna ovan kan andra administrativa uppgifter och uppdrag behöva utföras av skolans administratörer. Till exempel: Administrering av nationella prov och av prövningar, schemaläggning, viss ekonomihantering och hantering av valmodul för elevernas individuella val. Systemansvar för programvaror som används, bemanning av reception och annat administrativt arbete som behöver göras inom skolans verksamhet.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har gymnasieexamen, det är meriterande med eftergymnasial utbildning med inriktning inom administration/IT. Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift, är ett krav för tjänsten.

Du är en van användare med minst 2 års erfarenhet av något relevant administrativt verksamhetssystem som Extens, Procapita eller motsvarande med höga krav på noggrannhet och struktur. Du har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem. Du har även god datorvana och goda kunskaper i Microsofts Officeprogramvaror, främst Word och Excel.

Du som person är noggrann, planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du håller tidsramar och har förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du är bra på att tillägna dig information, såväl teknisk som verksamhetsspecifik och kan omsätta det i handling. Du har en god förmåga att hantera ett högt och varierande arbetstempo. Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer och du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har en god förmåga att skapa nätverk och samverka med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

ÖVRIGT
Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in.

Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Skoladministratör

Läs mer Sep 13
KLARA Teoretiska Gymnasium är skolan med ambition att vara den bästa förberedelsen för vidare studier och rusta eleverna för en värld av möjligheter där de med sin kunskap, sitt engagemang och driv kan göra skillnad. Vi vill att våra elever genom sin utbildning kan bidra till att skapa en hållbar och bättre värld. Våra utbildningar genomsyras bland annat av FN:s globala mål för hållbar utveckling med en tydlig internationell prägel. Vi består av 11 skolor, från Malmö i söder till Sundsvall i norr. Läs mer om oss på www.klaragymnasium.se.

Det här är Klara Teoretiska Gymnasium

Klara teoretiska gymnasium i Sundsvall startade 2007 och erbjuder tre högskoleförberedande program, EK, NA och SA. Vi har i dagsläget 285 elever samt 22 medarbetare på skolan. Förutom våra pedagoger har vi följande roller på skolan: rektor, biträdande rektor, studie- och yrkesvägledare, administratör, specialpedagog, skolsköterska och skolkurator.

Vi har personal som är stolta och engagerade. Vi lägger stor vikt vid att alla ska känna sig delaktiga och har en god förståelse för sitt uppdrag. Som en FN-certifierad skola och en skola med en stark internationell prägel, utvecklar vi hela tiden nya utbyten och arbetssätt för att ge våra elever de verktyg de behöver för att utvecklas och vara med och bidra till en bättre och mer hållbar värld.

Det här söker vi

Nu söker vi dig som vill bli vår nya administratör. I rollen som administratör på vår skola är du spindeln i nätet för många av skolans olika aktiviteter, är lokalansvarig och sitter i receptionen. Det innebär att du har daglig kontakt med elever, personal, vårdnadshavare och externa aktörer. En viktig egenskap hos dig är hög social förmåga, att du är kommunikativ och lyhörd och har lätt för att skapa kontakt med andra.

Vi söker dig som är en organiserad, noggrann och strukturerad. Du är prestigelös, trivs med att ta ansvar och har erfarenhet av en koordinerande roll. Vi söker också dig som ser vad som behöver göras och kan ta egna initiativ.

Eftersom tjänsten innebär samverkan i många olika former, behöver du vara en självgående person som gillar att ge service och har en god samarbetsförmåga. Vi söker dig som är intresserad av ungdomar och deras sociala och personliga utveckling samt som har erfarenhet av arbete med ungdomar såväl som administration. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Det är önskvärt att du tidigare jobbat inom skola. Du behöver ha en hög digital kompetens och det är meriterande om du har kunskap och tidigare jobbat med SchoolSoft, Google Drive och Microsofts officepaket.

Det här erbjuder vi dig

Du kommer vara en del av en verksamhet med stora möjligheter till utveckling och inflytande. Vi är en arbetsplats där du skall känna samhörighet, arbetsglädje och stolthet. Vi brinner för skolutveckling och för att vi skall lyckas tillsammans med våra elever. Hos oss får du en arbetsplats med stort engagemang och fokus på delaktighet och gemensamt ansvar för varje individ. Tillsammans är ledordet där ledning, administration, elevhälsa och pedagogisk personal jobbar aktivt tillsammans.

På Klara Teoretiska Gymnasium har vi självklart kollektivavtal och de förmåner och försäkringar som medföljer. Detta innefattar bland annat tjänstepension och pensionsrådgivning och utöver det har vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalrabatter samt möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling via vår förmånswebb. Vidare blir du en del av norra Europas största utbildningskoncern där möjligheterna är stora för såväl personlig- som yrkesmässig utveckling.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning, tillträde 1 december 2022 eller enligt överenskommelse.

Intresserad?

Om den här tjänsten låter som något för dig ansök gärna så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.

Vid frågor kring tjänsten eller processen, kontakta rektor Linda Fisher på telefon 070-279 00 21 eller e-post: linda.fisher@klaragymnasium.se, biträdande rektor Sannie Hanhisalo på telefon 072-551 36 89 eller e-post: sannie.hanhisalo@klaragymnasium.se, skolans ombud för Lärarnas Riksförbund Emma Svalberg, e-post: emma.svalberg@klaragymnasium.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Umeå Universitet

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Umeå Universitet .

Amanuens till Läkarutbildningen i Sundsvall

Universitets- och högskoleadjunkt
Läs mer Mar 28
Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur.


Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas.


Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/


Medicinska fakulteten är en av de största fakulteterna vid Umeå universitet och attraherar många studenter med ett omfattande utbud av utbildningar inom områdena medicin, tandvård, hälsa och vård. Vi erbjuder en väl utvecklad forskningsinfrastruktur och en inspirerande, dynamisk miljö med ledande forskning. Vår nära samverkan med de fyra regionerna i Norra sjukvårdsregionen ser vi som en stor ömsesidig tillgång för att utveckla forskning och utbildning och att säkra tillgången på vår framtids vårdpersonal.



Beskrivning
Medicinska fakulteten är platsen för forskning och utbildning inom vetenskapsområdet medicin.

Här finns 12 grundutbildningsprogram, 12 institutioner och ett 80-tal ämnesinriktningar inom forskarutbildningen.

Läkarprogrammet vid Umeå universitet är regionaliserat med fyra studieorter; Sunderbyn, Sundsvall, Umeå och Östersund. Vid Sundsvalls sjukhus bedrivs läkarutbildning för studenter från och med termin 6. I nära anslutning till utbildningslokalerna finns ett KTC – Kliniskt träningscentrum för träning av praktiska moment. Vi söker nu två amanuenser för att kvällstid leda självträning för programmets studenter.

Arbetsuppgifter
Att arbeta som amanuens i Sundsvall innebär att du under fyra timmar per vecka undervisar andra studenter inom Läkarprogrammet. Undervisningen gäller praktiska moment som till exempel venprover, PVK, KAD, sond m.fl. samt att leda interprofessionella simuleringsövningar. Du har också en viktig roll i att vara behjälplig med och att ta ansvar för den utrustning som finns tillgänglig.

Kvalifikationer
Vi söker dig som påbörjar termin 9 - 11 på Läkarprogrammet höstterminen 2025. Vi söker dig som är pedagogisk, noggrann, social, problemlösare och kunnig inom praktiska moment i din utbildning. Stor vikt kommer att läggas vid personliga lämplighet.

Villkor
Anställningen är på 10%, 4 timmar per vecka under perioderna 25-08-25 – 25-12-19 samt 26-01-07 – 26-06-03. Din arbetstid kommer att vara förlagd mestadels på kvällstid. Du kommer att få en introduktionsutbildning av erfaren personal på Clinicum Betula i Umeå i augusti.

Ansökan
Din ansökan ska vara inkommer senast 250420 i universitetets rekryteringssystem. Fullständig ansökan innehåller:

- Personligt brev som beskriver varför du söker anställningen
- Meritförteckning
- Resultatintyg som visar vilka kurser du avklarat inom Läkarprogrammet

Varmt välkommen med din ansökan!

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Amanuens till Läkarutbildningen i Sundsvall

Universitets- och högskoleadjunkt
Läs mer Dec 6
Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur.


Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas.


Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/


Medicinska fakulteten är en av de största fakulteterna vid Umeå universitet och attraherar många studenter med ett omfattande utbud av utbildningar inom områdena medicin, tandvård, hälsa och vård. Vi erbjuder en väl utvecklad forskningsinfrastruktur och en inspirerande, dynamisk miljö med ledande forskning. Vår nära samverkan med de fyra regionerna i Norra sjukvårdsregionen ser vi som en stor ömsesidig tillgång för att utveckla forskning och utbildning och att säkra tillgången på vår framtids vårdpersonal.



Beskrivning
Medicinska fakulteten är platsen för forskning och utbildning inom vetenskapsområdet medicin.

Här finns 12 grundutbildningsprogram, 12 institutioner och ett 80-tal ämnesinriktningar inom forskarutbildningen.

Läkarprogrammet vid Umeå universitet är regionaliserat med fyra studieorter; Sunderbyn, Sundsvall, Umeå och Östersund. Vid Sundsvalls sjukhus bedrivs läkarutbildning för studenter från och med termin 6. I nära anslutning till utbildningslokalerna finns ett KTC – Kliniskt träningscentrum för träning av praktiska moment. Vi söker nu två amanuenser för att kvällstid leda självträning för programmets studenter.

Arbetsuppgifter
Att arbeta som amanuens i Sundsvall innebär att du under fyra timmar per vecka undervisar andra studenter inom Läkarprogrammet. Undervisningen gäller praktiska moment som till exempel venprover, PVK, KAD, sond m.fl. Du har också en viktig roll i att vara behjälplig med och att ta ansvar för den utrustning som finns tillgänglig.

Kvalifikationer
Vi söker dig som påbörjar termin 9-11 på Läkarprogrammet vårterminen 2025.  Vi söker dig som är pedagogisk, noggrann, social, problemlösare och kunnig inom praktiska moment i din utbildning. Stor vikt kommer att läggas vid personliga lämplighet.

Villkor
Anställningen är på 10%, 4 timmar per vecka under perioderna 25-01-07 – 25-06-08. Din arbetstid kommer att vara förlagd mestadels på kvällstid. Du kommer att få en introduktionsutbildning av erfaren personal på Clinicum Betula i Umeå den 8-9 januari. En anställning som amanuens regleras i Högskoleförordningen, vilket innebär att du som längst kan vara anställd totalt tre år inom Umeå Universitet. 

Ansökan

Din ansökan ska vara inkommer senast 2024-12-13 i universitetets rekryteringssystem.
Fullständig ansökan innehåller:

- Personligt brev som beskriver varför du söker anställningen
- Meritförteckning
- Resultatintyg som visar vilka kurser du avklarat inom Läkarprogrammet

Varmt välkommen med din ansökan!

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Studieadministratör till Läkarprogrammet vid Sundsvalls sjukhus

Utbildningsadministratör/Studieadministratör
Läs mer Jun 24
Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur.


Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas.


Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/


Medicinska fakulteten är en av de största fakulteterna vid Umeå universitet och attraherar många studenter med ett omfattande utbud av utbildningar inom områdena medicin, tandvård, hälsa och vård. Vi erbjuder en väl utvecklad forskningsinfrastruktur och en inspirerande, dynamisk miljö med ledande forskning. Vår nära samverkan med de fyra regionerna i Norra sjukvårdsregionen ser vi som en stor ömsesidig tillgång för att utveckla forskning och utbildning och att säkra tillgången på vår framtids vårdpersonal.



Vid Kansliet för medicin arbetar drygt 40 medarbetare inom tre områden; Utbildning, forskning och kommunikation, HR och ekonomi samt Området för läkarutbildning.

Vi söker nu en studieadministratör till Läkarprogrammet i Sundsvall. Skulle du trivas i en serviceinriktad roll med mycket kontakt med studenter och lärare? Sök då anställningen för att ingå i vårt team. Sista ansökningsdag är 4 augusti.

Om läkarprogrammet vid Umeå universitet
Läkarprogrammet vid Umeå universitet är decentraliserad med fyra studieorter; Sunderbyn, Sundsvall, Umeå och Östersund. I Umeå finns samordnare, studievägledare och studieadministratörer som stödfunktioner till hela läkarutbildningen och på de övriga studieorterna finns en studieadministratör per ort som i första hand fungerar som lokalt stöd men som även bidrar till den verksamhet som bedrivs i Umeå.  

Arbetsuppgifter
Som studieadministratör inom Läkarprogrammet fungerar du som spindeln i nätet mellan studenter, lärare och externa parter. Arbetet är brett och i arbetsuppgifterna ingår bland annat planering och handläggning av scheman, lokalbokning, publicering av information på Läkarprogrammets lärplattform, planering av tentamensvakter samt att fungera som en länk mellan studenter, lärare och handledare som medverkar i utbildningen. Arbetet sker i nära samarbete med kollegor och lärare på de tre andra studieorterna. Som stöd för arbetet används ett flertal olika digitala system och digitala möteslösningar. 

I arbetsuppgifterna ingår också att fungera som stöd vid studenternas praktiska examinationer i Umeå samt deltagande vid Kansliet för medicins gemensamma möten i Umeå, cirka fyra gånger per år. Resor förekommer därför i arbetet. Läkarprogrammet vid Umeå universitet är i ständig utveckling och arbetsuppgifterna kan därför komma att förändras över tid.

Arbetet leds av en områdeschef för Området för läkarutbildning, från Umeå.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasieexamen med relevant erfarenhet av administrativt arbete och erfarenhet av att arbeta med administrativa system. Du har goda kunskaper i Officepaketet och en god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift. 

För arbetet krävs att du har mycket god förmåga att organisera, planera och prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Du har en hög servicekänsla, är flexibel, och har en god förmåga att kommunicera. Arbetet ställer stora krav på både självständighet och förmåga att samarbeta med andra. Som studieadministratör representerar du läkarutbildningen internt, externt och ut mot studenter, varför stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Erfarenhet av arbete med studie- eller utbildningsadministration är meriterande.

Villkor och ansökan
Anställningen är en tillsvidareanställning på 50 % med tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Tycker du att arbetet verkar intressant? Skicka en ansökan innehållande:

- CV
- Personligt brev där du beskriver varför du passar för anställningen. 

Välkommen med din ansökan med ansökan senast 2024-08-04.

Mer om oss
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta områdeschef Elin Enqvist elin.enqvist@umu.se 

Välkommen med din ansökan.

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Universitetslektor förenad med anställning som specialistutbildad läkare

Universitets- och högskolelektor
Läs mer Sep 22
Medicinska fakulteten är platsen för forskning och utbildning inom vetenskapsområdet medicin. Här finns 12 grundutbildningsprogram, 13 institutioner och ett 80-tal ämnesinriktningar inom forskarutbildningen.



Arbetsuppgifter

I arbetsuppgifterna ingår undervisning och handledning i ämnesområdena dermatologi och venereologi, infektionsmedicin, ortopedi, handkirurgi, rehabiliteringsmedicin, radiologi, reumatologi och allmänmedicin inom utbildning på grundnivå och avancerad nivå vid läkarprogrammet.

Undervisning inom andra program och utbildningar och/eller i närliggande ämnesområden kan ingå, liksom undervisning inom allmänna kompetenser som ingår i en professionsutbildning. Undervisning kommer delvis att ske med internetbaserade metoder på distans. Undervisningen sker på svenska och engelska. I arbetsuppgifterna ingår forskning och utvecklingsarbete, samt undervisning och handledning inom utbildning på forskarnivå, inom dermatologi och venereologi, infektionsmedicin, ortopedi/handkirurgi, radiologi, reumatologi/rehabiliteringsmedicin eller allmänmedicin. Administrativa uppgifter och uppdrag inom institutionen och Medicinska fakulteten ingår. Ledning av personal och verksamhet ingår då lektorn förväntas leda egen forskargrupp. Ledning av personal och verksamhet inom undervisning i egenskap av studierektor/kurssamordnare (el dyl) kan ingå.

Anställningen är tillsvidare på heltid. Stationeringsort är Sundsvall, men arbete på annan ort förekommer. Anställningen kommer organisatoriskt att tillhöra en institution vid Medicinska fakulteten, vilken avgörs beroende på ämnestillhörighet.

Anställningen som universitetslektor är förenad med anställning som specialistutbildad läkare i någon av specialiteterna dermatologi och venereologi, infektionsmedicin, ortopedi, radiologi, reumatologi eller allmänmedicin vid Region Västernorrland, vilket innebär kliniska arbetsuppgifter till en omfattning om upp till 13 timmar i veckan.

Behörighetskrav
Behörig att anställas som universitetslektor är den som dels visat pedagogisk skicklighet, dels avlagt doktorsexamen eller har motsvarande vetenskaplig kompetens. 

För att vara behörig för anställning ska den sökande ha dokumenterad förmåga att undervisa på svenska och engelska. Om särskilda skäl föreligger kan den som inte har förmåga att undervisa på svenska komma i fråga, men förutsätts då erhålla denna förmåga inom två år från anställning.

Eftersom anställningen är förenad med anställning som specialistutbildad läkare är legitimation som läkare samt specialistbevis i dermatologi och venereologi, infektionsmedicin, ortopedi, radiologi, reumatologi eller allmänmedicin ett krav för att kunna anställas, och klinisk skicklighet är ett behörighetskrav. Därutöver krävs för att vara behörig nödvändiga språkkunskaper i svenska, danska eller norska (enligt Socialstyrelsens definition).

Den sökande förväntas uppvisa ett visst mått av vetenskaplig självständighet, och ska kunna presentera ett eget, aktuellt forskningsprogram.

Den sökande förväntas vidare ha genomgått högskolepedagogisk utbildning motsvarande 7,5 hp eller på annat sätt tillägnat sig motsvarande kunskaper. Om den sökande inte har detta vid ansökningstillfället, ska en pedagogisk utvecklingsplan upprättas så att kunskaperna kan tillägnas inom två år från anställning.

För att vara behörig för anställningen ska den sökande ha dokumenterad erfarenhet av forskning inom något av ämnena dermatologi och venereologi, infektionsmedicin, ortopedi, handkirurgi, rehabiliteringsmedicin, radiologi, reumatologi eller allmänmedicin.

För att vara behörig för anställning ska den sökande ha dokumenterad ämneskompetens i något av undervisningsämnena dermatologi och venereologi, infektionsmedicin, ortopedi, radiologi, reumatologi eller allmänmedicin.

Bedömningsgrunder
Som bedömningsgrunder vid anställning av universitetslektor ska graden av sådan skicklighet som är ett krav för behörighet för anställning gälla, dvs. pedagogisk och klinisk skicklighet. Därutöver bedöms vetenskaplig skicklighet, administrativ skicklighet samt skicklighet att leda personal och verksamhet.

En allmän bedömningsgrund för lärare vid Umeå universitet är såväl god samarbetsförmåga, som den kompetens och lämplighet i övrigt som behövs för att fullgöra arbetsuppgifterna väl. 

Prövningen av den pedagogiska skickligheten ska ägnas lika stor omsorg som prövningen av andra behörighetsgrundande förhållanden.

För att läsa mer om bedömningsgrunderna, läs annonsen i sin helhet på vår hemsida.

Ansökan

Sista ansökningsdag är 2023-10-31. Anvisningar för ansökan samt förteckning över de handlingar som ska bifogas till ansökan hittar du https://www.aurora.umu.se/organisation-och-styrning/organisation/fakultetssidor/medicinsk-fakultet/personal/akademiska-anstallningar-och-docentur/.

Du ansöker via vårt e-rekryteringssystem som du når via ansökningsknappen nedan. När ansökan är mottagen kommer du att få ett svarsmail.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Universitetslektor i Pediatrik, förenad

Universitets- och högskolelektor
Läs mer Jun 26
Medicinska fakulteten är platsen för forskning och utbildning inom vetenskapsområdet medicin. Här finns 12 grundutbildningsprogram, 13 institutioner och ett 80-tal ämnesinriktningar inom forskarutbildningen.



Arbetsuppgifter

I arbetsuppgifterna ingår undervisning och handledning i ämnesområdet pediatrik inom utbildning på grundnivå och avancerad nivå vid Läkarprogrammet.

Undervisning inom andra program och utbildningar och/eller i närliggande ämnesområden kan ingå, liksom undervisning inom allmänna kompetenser som ingår i en professionsutbildning. Undervisning kommer delvis att ske med internetbaserade metoder på distans. Undervisningen sker på svenska och engelska. I arbetsuppgifterna ingår forskning och utvecklingsarbete, samt undervisning och handledning inom utbildning på forskarnivå, inom pediatrik. Administrativa uppgifter och uppdrag inom institutionen och Medicinska fakulteten ingår. Ledning av personal och verksamhet ingår då lektorn förväntas leda egen forskargrupp. Ledning av personal och verksamhet inom undervisning i egenskap av kurssamordnare (el dyl) kan ingå.

Anställningen är tillsvidare på heltid. Stationeringsort är Sundsvall, men arbete på annan ort ingår

Anställningen som universitetslektor är förenad med anställning som specialistutbildad läkare i barn- och ungdomsmedicin vid Region Västernorrland, vilket innebär kliniska arbetsuppgifter till en omfattning om upp till 13 timmar i veckan.

Behörighetskrav

Behörig att anställas som universitetslektor är den som dels visat pedagogisk skicklighet, dels avlagt doktorsexamen eller har motsvarande vetenskaplig kompetens. 

För att vara behörig för anställning ska den sökande ha dokumenterad förmåga att undervisa på svenska och engelska.

Eftersom anställningen är förenad med anställning som specialistutbildad läkare är legitimation som läkare samt specialistbevis i barn- och ungdomsmedicin krav för att kunna anställas, och klinisk skicklighet är ett behörighetskrav. Därutöver krävs för att vara behörig nödvändiga språkkunskaper i svenska, danska eller norska (enligt Socialstyrelsens definition).

Den sökande förväntas uppvisa ett visst mått av vetenskaplig självständighet, och ska kunna presentera ett eget, aktuellt forskningsprogram.

Den sökande förväntas vidare ha genomgått högskolepedagogisk utbildning motsvarande 7,5 hp eller på annat sätt tillägnat sig motsvarande kunskaper. Om den sökande inte har detta vid ansökningstillfället, ska en pedagogisk utvecklingsplan upprättas så att kunskaperna kan tillägnas inom två år från anställning.

För att vara behörig för anställningen ska den sökande ha dokumenterad erfarenhet av forskning inom pediatrik.

För att vara behörig för anställning ska den sökande ha dokumenterad ämneskompetens i undervisningsämnet pediatrik.

Bedömningsgrunder

Som bedömningsgrunder vid anställning av universitetslektor ska graden av sådan skicklighet som är ett krav för behörighet för anställning gälla, dvs. pedagogisk och klinisk skicklighet. Därutöver bedöms vetenskaplig skicklighet, administrativ skicklighet samt skicklighet att leda personal och verksamhet.

En allmän bedömningsgrund för lärare vid Umeå universitet är såväl god samarbetsförmåga, som den kompetens och lämplighet i övrigt som behövs för att fullgöra arbetsuppgifterna väl. 

Prövningen av den pedagogiska skickligheten ska ägnas lika stor omsorg som prövningen av andra behörighetsgrundande förhållanden.

Viktning av bedömningsgrunder

Vid tillsättning kommer viktning av meriter att ske enligt följande: pedagogisk skicklighet (2), vetenskaplig skicklighet (1). Därutöver beaktas graden av administrativ skicklighet och klinisk skicklighet samt skicklighet att leda personal och verksamhet (sammantaget 1).

Beskrivning av bedömningsgrunderna

Bedömningsgrunderna beskrivs närmare i dokumentet Beskrivning av bedömningsgrunder vid anställning som universitetslektor vid Medicinska fakulteten, Umeå universitet (Dnr FS 1.1-247-19).

Vid bedömning av den pedagogiska skickligheten kommer för denna anställning särskild hänsyn att tas till dokumenterad erfarenhet av planering, genomförande och utvärdering av utbildning på grund-, avancerad och forskarnivå i pediatrik. Hänsyn kommer också att tas till erfarenhet av handledning och examination. 

Den sökande förväntas uppvisa viss pedagogisk verksamhet i en omfattning som motsvarar genomförd undervisning på minst 50 timmar.

Vid bedömning av den vetenskapliga skickligheten kommer för denna anställning särskild vikt att läggas vid självständiga forskningsinsatser, nytänkande, aktualitet, kvalitet och originalitet inom pågående forskning i pediatrik. Här anses särskilt meriterande dokumentation av publicerade originalarbeten i vilka det framgår att sökande har haft en framträdande roll samt erhållna externa forskningsbidrag som huvud- eller medsökande. Meriterande är även postdoktor-vistelse vid annan institution än den institution där sökande disputerat, samt refereeuppdrag från internationella vetenskapliga tidskrifter. 

Administrativ skicklighet kan visas genom erfarenhet av grundutbildningsplanering, skicklighet att utveckla och leda andra samt skicklighet att administrera m.m.  

Klinisk skicklighet visas genom aktuell klinisk erfarenhet och dokumenterat god klinisk kompetens

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2023-08-13. Anvisningar för ansökan samt förteckning över de handlingar som ska bifogas till ansökan hittar du https://www.aurora.umu.se/organisation-och-styrning/organisation/fakultetssidor/medicinsk-fakultet/personal/akademiska-anstallningar-och-docentur/.

Du ansöker via vårt e-rekryteringssystem som du når via ansökningsknappen nedan. När ansökan är mottagen kommer du att få ett svarsmail.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Vikarierande universitetslektor i pediatrik

Universitets- och högskolelektor
Läs mer Apr 5
Medicinska fakulteten är platsen för forskning och utbildning inom vetenskapsområdet medicin. Här finns 12 grundutbildningsprogram, 13 institutioner och ett 80-tal ämnesinriktningar inom forskarutbildningen.



Arbetsuppgifter


I arbetsuppgifterna ingår undervisning och handledning i ämnesområdet pediatrik inom utbildning på grundnivå och avancerad nivå vid Läkarprogrammet.

Undervisning inom andra program och utbildningar och/eller i närliggande ämnesområden kan ingå, liksom undervisning inom allmänna kompetenser som ingår i en professionsutbildning. Undervisning kommer delvis att ske med internetbaserade metoder på distans. Undervisningen sker på svenska och engelska. I arbetsuppgifterna ingår forskning och utvecklingsarbete, samt undervisning och handledning inom utbildning på forskarnivå, inom pediatrik. Administrativa uppgifter och uppdrag inom institutionen och Medicinska fakulteten ingår. Ledning av personal och verksamhet inom undervisning i egenskap av kurssamordnare (el dyl) kan ingå.

Anställningen är tidsbegränsad till 6 månader på heltid, tillträde enligt överenskommelse. Stationeringsort är Sundsvall, men arbete på annan ort kan förekomma.

Anställningen som universitetslektor är förenad med anställning som specialistutbildad läkare i barn- och ungdomsmedicin vid Region Västernorrland, vilket innebär kliniska arbetsuppgifter till en omfattning om upp till 13 timmar i veckan.

Behörighetskrav


Behörig att anställas som universitetslektor är den som dels visat pedagogisk skicklighet, dels avlagt doktorsexamen eller har motsvarande vetenskaplig kompetens. 

För att vara behörig för anställning ska den sökande ha dokumenterad förmåga att undervisa på svenska och engelska.

Eftersom anställningen är förenad med anställning som specialistutbildad läkare i barn- och ungdomsmedicin är svensk läkarlegitimation samt specialistbevis i barn- och ungdomsmedicin krav för att kunna anställas, och klinisk skicklighet är ett behörighetskrav. Därutöver krävs för att vara behörig nödvändiga språkkunskaper i svenska, danska eller norska (enligt Socialstyrelsens definition).

Den sökande förväntas uppvisa ett visst mått av vetenskaplig självständighet, och ska kunna presentera ett eget, aktuellt forskningsprogram.

Den sökande förväntas vidare ha genomgått högskolepedagogisk utbildning motsvarande 7,5 hp eller på annat sätt tillägnat sig motsvarande kunskaper. Om den sökande inte har detta vid ansökningstillfället, ska en pedagogisk utvecklingsplan upprättas så att kunskaperna kan tillägnas inom två år från anställning.

För att vara behörig för anställningen ska den sökande ha dokumenterad erfarenhet av forskning inom pediatrik.

För att vara behörig för anställning ska den sökande ha dokumenterad ämneskompetens i undervisningsämnet pediatrik.

Bedömningsgrunder


Som bedömningsgrunder vid anställning av universitetslektor ska graden av sådan skicklighet som är ett krav för behörighet för anställning gälla, dvs. pedagogisk och klinisk skicklighet. Därutöver bedöms vetenskaplig skicklighet, administrativ skicklighet samt skicklighet att leda personal och verksamhet.

En allmän bedömningsgrund för lärare vid Umeå universitet är såväl god samarbetsförmåga, som den kompetens och lämplighet i övrigt som behövs för att fullgöra arbetsuppgifterna väl. 

Prövningen av den pedagogiska skickligheten ska ägnas lika stor omsorg som prövningen av andra behörighetsgrundande förhållanden.

Viktning av bedömningsgrunder

Vid tillsättning kommer viktning av meriter att ske enligt följande: pedagogisk skicklighet (2), vetenskaplig skicklighet (1). Därutöver beaktas graden av administrativ skicklighet och klinisk skicklighet samt skicklighet att leda personal och verksamhet (sammantaget 1).

Beskrivning av bedömningsgrunderna


Bedömningsgrunderna beskrivs närmare i dokumentet Beskrivning av bedömningsgrunder vid anställning som universitetslektor vid Medicinska fakulteten, Umeå universitet (Dnr FS 1.1-247-19).

Vid bedömning av den pedagogiska skickligheten kommer för denna anställning särskild hänsyn att tas till dokumenterad erfarenhet av planering, genomförande och utvärdering av utbildning på grund-, avancerad och forskarnivå i pediatrik. Hänsyn kommer också att tas till erfarenhet av handledning och examination. 

Den sökande förväntas uppvisa viss pedagogisk verksamhet i en omfattning som motsvarar genomförd undervisning på minst 50 timmar.

Vid bedömning av den vetenskapliga skickligheten kommer för denna anställning särskild vikt att läggas vid självständiga forskningsinsatser, nytänkande, aktualitet, kvalitet och originalitet inom pågående forskning i pediatrik. Här anses särskilt meriterande dokumentation av publicerade originalarbeten i vilka det framgår att sökande har haft en framträdande roll samt erhållna externa forskningsbidrag som huvud- eller medsökande. Meriterande är även postdoktor-vistelse vid annan institution än den institution där sökande disputerat, samt refereeuppdrag från internationella vetenskapliga tidskrifter. 

Administrativ skicklighet kan visas genom erfarenhet av grundutbildningsplanering, skicklighet att utveckla och leda andra samt skicklighet att administrera m.m.  

Klinisk skicklighet visas genom aktuell klinisk erfarenhet och dokumenterat god klinisk kompetens. 

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2023-04-26. Anvisningar för ansökan samt förteckning över de handlingar som ska bifogas till ansökan hittar du https://www.aurora.umu.se/organisation-och-styrning/organisation/fakultetssidor/medicinsk-fakultet/personal/akademiska-anstallningar-och-docentur/.

Du ansöker via vårt e-rekryteringssystem som du når via ansökningsknappen nedan. När ansökan är mottagen kommer du att få ett svarsmail.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu