Sundsvall: Produktionsingenjör till HL Display

Hitta ansökningsinfo om jobbet Produktionsingenjör till HL Display i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-10 // Varaktighet: Heltid

Är du en van problemlösare som brinner för att få människor att samarbeta och arbeta mot deadlines? Vill du vara med och driva förbättringsarbeten och skapa effektiva lösningar? Då är denna tjänst för dig. Ansök idag!
Om HL Display
HL Display är idag representerat på 70 marknader världen över och skapar attraktiva och innovativa butikslösningar för att skapa shoppingupplevelser utöver det vanliga. Genom att förstå konsumentens, varumärkets och butikens behov tillför HL Display lösningar som ökar försäljning, förenklar arbetet i butik och inspirerar samtidigt som de värnar om miljön.
Från att ha startat som ett enmansföretag på 50-talet är HL Display idag ett internationellt företag som arbetar med världens största butikskedjor och varumärken. HL Display har cirka 1200 anställda i koncernen där du som anställd snabbt kommer komma i kontakt med kollegor världen över. För rätt person, som trivs i en internationell miljö, innebär det stora möjligheter till vidareutveckling.
Om rollen
I rollen som produktionsingenjör kommer du vara med och leda förbättringsarbeten framåt genom att vara en central figur och koordinera beslut och verksamhet mellan teknik, underhåll och produktionsorganisationen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att leda utvecklingsprojekt som innehåller alltifrån specialbeställningar till kund, effektivisera produktionslinjen och hantera säkerhetsfrågor.
Ditt fokus kommer vara att leda och driva förbättringsarbeten inom organisationen med mål att optimera, automatisera och effektivisera produktionen av extruderad plastlist. Du kommer även hantera arbetsuppgifter som layout och flöden i produktion men även skapa och underhålla arbetsinstruktioner.
Din profil
Vi söker dig som brinner för att få människor att samarbeta för att möta gemensamma deadlines och arbeta mot tydliga mål. Du trivs i en miljö som präglas av noggrannhet och kvalitet och du är en van problemlösare. Vidare ser vi att du trivs med att arbeta såväl i team som självständigt och har förmåga att hålla ett flertal projekt i gång samtidigt. Vi ser även att du har goda kunskaper inom verktyg, processer och metoder inom Lean, kvalitet och arbetsmiljö samt att du har goda kunskaper inom MS Office och affärs / ERP – system
Krav för tjänsten
Eftergymnasialutbildning inom relevant område och / eller dokumenterad erfarenhet som projektledare
Kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska / engelska
Du har mycket goda kunskaper inom MS Office och affärs / ERP - system
Goda kunskaper inom verktyg / processer / metoder inom Lean, kvalitet och arbetsmiljö

Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Sundsvall
Denna tjänst är en direktrekrytering vilket innebär att du blir anställd direkt av kund.
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Line Andersson via 076-023 02 17 eller line@stegra.nu
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Produktionsingenjör, textil, trä, glas, förpackn

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Produktionsingenjör, textil, trä, glas, förpackn.

Produktionsingenjör till HL Display i Sundsvall

Läs mer Jan 18
Är du en problemlösare som brinner för att få människor att samarbeta och arbeta mot deadlines? Vill du vara med och driva förbättringsarbeten och skapa effektiva lösningar? Då är denna tjänst för dig. Ansök idag!
Om HL Display
HL Display är idag representerat på 70 marknader världen över och skapar attraktiva och innovativa butikslösningar för att skapa shoppingupplevelser utöver det vanliga. Genom att förstå konsumentens, varumärkets och butikens behov tillför HL Display lösningar som ökar försäljning, förenklar arbetet i butik och inspirerar samtidigt som de värnar om miljön. Från att ha startat som ett enmansföretag på 50-talet är HL Display idag ett internationellt företag som arbetar med världens största butikskedjor och varumärken. HL Display är cirka 1200 anställda i koncernen där du som anställd snabbt kommer komma i kontakt med kollegor världen över.
För rätt person, som trivs i en internationell miljö, innebär det stora möjligheter till vidareutveckling.
Om rollen
I rollen som produktionsingenjör kommer du leda förbättringsarbeten framåt genom att vara en central figur som koordinerar beslut och verksamhet mellan teknik, underhåll och produktionsorganisationen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att driva utvecklingsprojekt som innehåller alltifrån att effektivisera produktionslinjen till att hantera säkerhetsfrågor. Du kommer att leda och driva förbättringsarbeten med mål att automatisera och effektivisera verksamheten. Du kommer även hantera arbetsuppgifter som att skapa layout och flöden i produktionen men även underhålla arbetsinstruktioner.
Din profil
Vi söker dig som är kommunikativ och som brinner för att få människor att samarbeta för att möta gemensamma deadlines och jobba mot tydliga mål. Du trivs i en miljö som präglas av noggrannhet och kvalitet och du är en van problemlösare som arbetar proaktivt. Vidare ser vi att du trivs av att arbeta såväl i team som självständigt och har goda kunskaper inom verktyg, processer och metoder inom lean, kvalitet och arbetsmiljö. Vi ser även att du har goda kunskaper inom MS Office och affärs / ERP – system.
Krav för tjänsten
· Eftergymnasial utbildning inom relevant område och / eller motsvarande arbetslivserfarenhet
· Dokumenterad erfarenhet som projektledare
· Kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska / engelska
· Du har mycket goda kunskaper inom MS Office och affärs / ERP-system
· Goda kunskaper inom verktyg / processer / metoder inom lean, kvalitet & arbetsmiljö
Övrigt
Startdatum:?Enligt överenskommelse
Omfattning:?Heltid
Ort: Sundsvall
Denna tjänst är en direktrekrytering vilket innebär att du blir anställd direkt av kund.
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jenny Engholm via 076-0224982 eller?jenny@stegra.nu.
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök nu

Produktchef för produktionstjänster

Läs mer Apr 9
Biometria bidrar till att affärer kan genomföras med högt förtroende på en korrekt grund genom opartisk mätning och redovisning. Vår roll är också att förmedla och förädla affärskritisk information mellan köpare och säljare av skogsindustriell råvara, att effektivisera administrationen mellan parterna och utveckla service­tjänster till nytta för våra medlemmar. Hos oss finns 800 medarbetare i hela landet.

Vill du ansvara för vårt arbete med utveckling av lösningar som skapar möjligheter för hela skogsindustrin?

Vill du arbeta med människor från skogsbranschen och bygga kontaktnät över hela landet? Hos oss får du utvecklas och bredda dina kunskaper kring hur man bygger IT-lösningar samtidigt som du jobbar med många av branschens företag!

Arbetsbeskrivning

Vårt IT-stöd används för att samla in och följa upp produktionsdata från skogsmaskiner och skapar ett stort värde för våra kunder som effektivt kan analysera och styra produktionen i skogen. Din uppgift blir att leda arbetet och ansvara för att våra tjänster utvecklas och ligger i framkant utifrån industrins behov.

Arbetet innebär att träffa och nätverka med referensgrupper inom skogsbranschen för att fånga upp behov kring tex produktionsrapportering och produktionsuppföljning men även helt nya tillämpningar där produktionsdata kan kombineras med annan information från industrins processer och skapa stora mervärden. Du har personalansvar för ett team som arbetar med krav och test av tjänsterna och du rapporterar till vår utvecklingschef.

Tjänsten är placerad i Sundsvall men det finns möjlighet att arbeta på distans några dagar i veckan



Vad kan vi erbjuda dig?

Vi erbjuder dig ett självständigt arbete i ett framåtsträvande före­tag där du får möjlighet att vara med att påverka och utveckla för framtiden. Våra värdeord inom Biometria är opartisk, professio­nell och rationell. Som anställd ansvarar du för att vara väl insatt i företagets strategiska inriktning och övergripande mål. Biometria verkar för att skapa en attraktiv arbetsplats med öppenhet och ett tillåtande klimat. Vi välkomnar dig att bidra till verksamheten med din kompetens - Det är bra att vi är olika.





Vem är du?

Vi söker dig som arbetar i skogsbranschen idag eller har en skoglig utbildning i grunden och ser en spännande utmaning i att jobba med ut­veckling av IT-stöd för skogsindustrin. Som person är du en naturlig ledare och du har lätt för att kommunicera med olika typer av människor. Då rollen innebär många olika kontaktytor har du en väl utvecklad social förmåga och du rör dig lätt på olika nivåer. Du kan hantera både strategiska och operativa frågor och prioriterar och planerar aktiviteter för dig och ditt team.



Kontakt

Vi samarbetar med Experis AB i rekryteringen och har du frågor kan du kontakta Karin Frisendahl på telefon 070-3774546, karin.frisendahl@se.experis.com Det går också bra att kontakta Oskar Cederlöf, utvecklingschef Biometria på telefon 070-3754035, oskar.cederlof@biometria.se

Fackliga företrädare är Marie Söder för Unionen, tfn 010-228 51 39 och Jens Nordenberg för Akademikerföreningen, tfn 010-228 51 16.

Din ansökan vill vi ha via länken senast den 28 april.



Din ansökan vill vi ha via länken nedan senast den….

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Stegra Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Stegra Rekrytering AB .

Design engineer / Konstruktör till HL Display

Verktygskonstruktör
Läs mer Mar 15
Har du erfarenhet av CAD och är intresserad av konstruktion och produktutveckling? Har du eftergymnasial utbildning inom relevant område alternativt några års erfarenhet av konstruktion? Nu erbjuder vi en möjlighet att ta nästa steg i rollen som verktygskonstruktör hos HL Display!
Denna tjänst passar både dig som är nyexaminerad och har eftergymnasial utbildning inom relevant område likväl dig som har några års arbetslivserfarenhet inom konstruktion.
Om HL Display
HL Display är idag representerat på 70 marknader världen över och skapar attraktiva och innovativa butikslösningar för att skapa shoppingupplevelser utöver det vanliga. Genom att förstå konsumentens, varumärkets och butikens behov tillför HL Display lösningar som ökar försäljning, förenklar arbetet i butik och inspirerar samtidigt som de värnar om miljön.
Från att ha startat som ett enmansföretag på 50-talet är HL Display idag ett internationellt företag som arbetar med världens största butikskedjor och varumärken. HL Display har cirka 1200 anställda i koncernen där du som anställd snabbt kommer komma i kontakt med kollegor världen över. För rätt person, som trivs i en internationell miljö, innebär det stora möjligheter till vidareutveckling.
Om rollen
I rollen som verktygskonstruktör arbetar du med produktutvecklingens alla steg hela vägen från kundbehov till planering, prototyp och slutgiltig produkt. All utveckling sker i samråd med kunder och i samarbeten mellan andra konstruktörer och projektledare internt. Du kommer ta fram konceptförslag för produkter som löser kundens behov och utmaningar och som är möjliga att producera. Du planerar och prioriterar utvecklingsprojekt samt identifierar förbättringar i samråd med dina kollegor i Sundsvall.
Dina arbetsuppgifter kommer innefatta konstruktionsunderlag, verktygsritningar och design av verktyg för extrudering. Du skapar offertskisser och hanterar dokumentation samt tar fram prototyper i 3D-skrivare. I rollen som konstruktör kommer du att ansvara för att anpassa och utveckla nya produkter och säkerställa att verktyget lever upp till standarder för säkerhet, kvalitet och miljö.
Din profil
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom relevant område som mekanik / konstruktion / produktutveckling eller några års arbetslivserfarenhet inom branschområdet där du har arbetat med konstruktion. Vi tror att du som söker tjänsten har ett gediget intresse för produktutveckling och trivs i situationer där du organiserar och planerar ditt arbete väl.
Vidare ser vi att du är en problemlösare där du snabbt hittar lösningar på uppkomna problem och ser logik och samband i komplexa situationer. För att lyckas i rollen är du en lagspelare som i samråd med kunder och kollegor driver utveckling av produkter framåt.
Krav för tjänsten
Eftergymnasial utbildning inom mekanik / konstruktion / produktutveckling alternativt några års arbetslivserfarenhet inom branschområdet
Erfarenhet av produktframtagningsprocessen fysiskt eller teoretiskt
Tidigare erfarenhet av CAD
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande för tjänsten
Tidigare erfarenhet av konstruktion i plast
Erfarenhet av delprojektledning
AutoCAD och Solid Works

Övrigt
Startdatum: Så snart som möjligt enl. överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Sundsvall
Obs! Drogtest kommer att förekomma innan en eventuell anställning.
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Line Andersson via 076-023 02 17 och line@stegra.nu.
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök nu

Projektadministratör

Systemadministratör
Läs mer Mar 7
För kunds räkning söker vi nu en engagerad och strukturerad administratör för uppdrag hos vår kund. Är du tillgänglig omgående? Då kan du vara den vi söker!
Om rollen
Som projektadministratör hos vår kund kommer du att arbeta med administration från projektens start till slut. Du kommer bland annat att hantera ärenden, sammanställa dokument och säkerställa smidiga administrativa processer. Du kommer att vara en viktig länk mellan projektledare, kunder och tekniker för att säkerställa framgångsrika projektutföranden. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
Ta emot ärenden och rapportera dessa genom ärendehanteringssystemet Bäst
Följa upp projektet i nära samarbete med projektledare och stationstekniker
Sammanställa dokumentation och lägga in bilagor för att säkerställa att alla nödvändiga dokument finns i projektet
Till viss del ansvara för fakturering och ekonomisk uppföljning

Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av administrativt arbete. Du har goda kunskaper i Office-paketet och förmågan att hantera olika ärendehanteringssystem. Som person har du en strukturerad och noggrann arbetsstil och tycker det är roligt att hantera flera projekt samtidigt. Du är en lagspelare och besitter förmågan att samarbeta med olika intressenter. Ekonomisk förståelse och intresse av ekonomisk uppföljning är meriterande.
Krav för tjänsten
Fullständig gymnasieutbildning
Tidigare arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
Tidigare erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem/affärssystem
Flytande i svenska i tal och skrift
Goda kunskaper i Office-paketet

Meriterande för tjänsten
Goda kunskaper i affärssystemet Bäst eller SAP
Goda kunskaper i excel

Övrigt
Startdatum: Omgående
Omfattning: Heltid
Uppdragsform: Uppdraget är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av Stegra och uthyrd till kund den första tiden med goda möjligheter till att tjänster övergår i en tillsvidareanställning hos kund
Ort: Sundsvall
Säkerhetsprövning och drogtest kommer att göras innan en eventuell anställning.
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Line Andersson via +4676 023 02 17 eller line@stegra.nu.
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök nu

Stationstekniker till Vattenfall Services

Industrielektriker
Läs mer Mar 4
Nu söker vi dig som har erfarenhet av att arbeta med stationsuppdrag mot ställverk! Är du tekniskt intresserad och söker en roll med varierande arbetsuppgifter? Då kan du vara den vi söker!
Om Vattenfall
Vi är Sveriges ledande företag inom underhålls-, entreprenad- och konsulttjänster för energi- och elanläggningar. Våra kunder finns inom elnät, energi, industri, kommun, landsting, fastighet, transport och entreprenad.
Om rollen
Som stationstekniker inom elkraft kommer du tillsammans med en kollega att vara ansvarig för att utföra underhålls- och kontrollarbete på olika ställverk. Detta inkluderar att ronda stationer, kontrollera gas- och oljetryck, samt utföra funktionstester och service på brytare. Du kommer också att arbeta med riskanalyser, systematiskt säkerhetsarbete och återrapportering av ärenden.
Uppdragen innebär att du kommer jobba både inomhus och utomhus och att du reser dagligen i närområdet, men längre resor förekommer ca varannan eller var tredje vecka. Ingen beredskap förekommer i tjänsten.
Din profil
För att lyckas i rollen har du någon form av elteknisk bakgrund och erfarenhet av arbete mot ställverk. Du kanske har arbetat som industrielektriker eller stationstekniker där du har arbetat med högspänning och ställverk. Du har tidigare erfarenhet av AMS-arbete och arbete med låg- och högspänning.
Då tjänsten innebär att du med bil tar dig till dina uppdrag är det krav att du har körkort B. Bil i tjänsten tillhandahålls av arbetsgivaren.
För att vara rätt person för tjänsten har du ett tekniskt intresse och trivs med att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du gillar att arbeta i samarbete med andra och att ta ansvar för både din tid och dina arbetsuppgifter.
Krav för tjänsten
Några års arbetslivserfarenhet som stationstekniker eller elektriker mot ställverk
Erfarenhet av AMS - arbete med låg- och högspänning
Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift
Körkort B

Meriterande för tjänsten
BE-kort eller CE-kort

Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Uppdragsform: Tillsvidareanställning där du blir anställd av Vattenfall
Ort: Uppdragen utförs i området Sundsvall-Bollnäs. Merparten av uppdragen utgår från Sundsvall
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och johanna@stegra.nu.
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra, här kan du läsa om hur rekryteringsprocessen hos Stegra går till.

Ansök nu

IT-tekniker till SSG i Sundsvall

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Feb 23
Nu söker vi dig som är tillgänglig omgående för ett konsultuppdrag som IT-tekniker på SSG! Har du tidigare erfarenhet inom support, helpdesk eller som tekniker inom IT och vill arbeta med de senaste teknikerna inom infrastruktur, IT-drift och förvaltning? Då kan du vara den vi söker!
Möt SSG – Industrins samarbetspartner för en säkrare och mer hållbar industri
Standard är en del av vårt namn och vårt DNA, det är kärnan i allt vi gör. Men vi är långt ifrån ett standardföretag. Vi är en progressiv och agil kraft där alla siktar högre för en bättre morgondag. Vi samlar några av de ledande experterna inom den svenska industrin med en tydlig inriktning på att lösa industrins utmaningar nu och i framtiden. De lösningar vi skapar omvandlas till ett brett utbud av tjänster, standarder och kurser för industriella anläggningar, entreprenörer och leverantörer.
Med ögonen inställda på internationell tillväxt utökar vi vårt utbud till en internationell marknad där vi ser tillväxtpotential och möjligheter till förvärv. Våra fokusområden är arbetsmiljö och säkerhet, hållbarhet och digitalisering, där moderna arbetsmetoder och digital teknik lägger grunden för nya tjänster som gör internationell industri hållbar och konkurrenskraftig. Vårt huvudkontor i Sundsvall är hem för cirka 100 anställda, och vi har också närvaro i Stockholm, Göteborg, Helsingfors och Reykjavik.
Bli en del av oss på SSG och vara med och forma framtidens industri.
SSG Standard Solutions Group – Setting new standards.
Om rollen
I rollen som IT-tekniker hos SSG kommer du att jobba med infrastruktur, IT-drift och förvaltning. I det dagliga arbetet hanterar du installation och konfiguration av ny utrustning och klienter inklusive datorer, hörlurar och annan teknisk utrustning. Du är ansiktet utåt och den personen som hjälper nyanställda och kollegor på SSG med installation, felsökning och support när det kommer till IT-utrustning. Vidare samarbetar du med driftspartnern på SSG och tar emot ärenden i 3:e linjens support för interna användare hos SSG som innefattar felsökning, uppdatering och ärendehantering.
Här får du möjlighet att arbeta med de senaste teknikerna och infrastrukturella miljöer som ligger i framkant. Du får möjlighet att fördjupa, specialisa och bredda dig samt bygga upp din kompetens inom Azure Cloud, Office 365, SharePoint och Script i , PowerShell m.m. Det ingår i rollen att arbeta för att ta fram och jobba med rutiner och processer för uppföljning, uppdatering och hantering av klienter och användare samt ser vi att du har förmågan att sätta dig in i nya områden inom infrastruktur.
Din profil
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning för tjänsten eller tidigare erfarenhet av IT-support, helpdesk eller IT-drift. Om du har tidigare kunskaper inom , Azure, SharePoint eller någon annan av Microsofts produkter är det meriterande.
Du har goda tekniska kunskaper och förmågan att kunna förklara teknik på ett lättbegripligt sätt. Du trivs i kontakt med användarna och har en god kommunikativ förmåga och ett serviceinriktat förhållningssätt. Du är intresserad av att lära dig mer och har en drivkraft att fördjupa dig inom olika områden. Det du inte kan, det vågar du fråga om och är hjälpsam mot övriga kollegor som ber om råd eller hjälp.
Krav för tjänsten
Eftergymnasial utbildning inom relevant område för tjänsten eller arbetslivserfarenhet inom IT-support, helpdesk eller som IT tekniker
Goda kunskaper inom Office 365

Meriterande för tjänsten
Tidigare erfarenhet av Microsoft Azure
Kunskaper inom , SharePoint, Intune eller annan av Microsofts produkter

Övrigt
Startdatum: Så snart som möjligt
Slutdatum: Oktober/November 2024
Uppdragsform: Uppdraget är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av Stegra och uthyrd till SSG under uppdragsperioden
Omfattning: Heltid
Ort: Sundsvall
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och johanna@stegra.nu.
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök nu

IT-tekniker till SSG i Sundsvall

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Feb 28
Nu söker vi dig som är tillgänglig omgående för ett konsultuppdrag som IT-tekniker på SSG! Har du tidigare erfarenhet inom support, helpdesk eller som tekniker inom IT och vill arbeta med de senaste teknikerna inom infrastruktur, IT-drift och förvaltning? Då kan du vara den vi söker!
Möt SSG – Industrins samarbetspartner för en säkrare och mer hållbar industri
Standard är en del av vårt namn och vårt DNA, det är kärnan i allt vi gör. Men vi är långt ifrån ett standardföretag. Vi är en progressiv och agil kraft där alla siktar högre för en bättre morgondag. Vi samlar några av de ledande experterna inom den svenska industrin med en tydlig inriktning på att lösa industrins utmaningar nu och i framtiden. De lösningar vi skapar omvandlas till ett brett utbud av tjänster, standarder och kurser för industriella anläggningar, entreprenörer och leverantörer.
Med ögonen inställda på internationell tillväxt utökar vi vårt utbud till en internationell marknad där vi ser tillväxtpotential och möjligheter till förvärv. Våra fokusområden är arbetsmiljö och säkerhet, hållbarhet och digitalisering, där moderna arbetsmetoder och digital teknik lägger grunden för nya tjänster som gör internationell industri hållbar och konkurrenskraftig. Vårt huvudkontor i Sundsvall är hem för cirka 100 anställda, och vi har också närvaro i Stockholm, Göteborg, Helsingfors och Reykjavik.
Bli en del av oss på SSG och vara med och forma framtidens industri.
SSG Standard Solutions Group – Setting new standards.
Om rollen
I rollen som IT-tekniker hos SSG kommer du att jobba med infrastruktur, IT-drift och förvaltning. I det dagliga arbetet hanterar du installation och konfiguration av ny utrustning och klienter inklusive datorer, hörlurar och annan teknisk utrustning. Du är ansiktet utåt och den personen som hjälper nyanställda och kollegor på SSG med installation, felsökning och support när det kommer till IT-utrustning. Vidare samarbetar du med driftspartnern på SSG och tar emot ärenden i 3:e linjens support för interna användare hos SSG som innefattar felsökning, uppdatering och ärendehantering.
Här får du möjlighet att arbeta med de senaste teknikerna och infrastrukturella miljöer som ligger i framkant. Du får möjlighet att fördjupa, specialisa och bredda dig samt bygga upp din kompetens inom Azure Cloud, Office 365, SharePoint och Script i , PowerShell m.m. Det ingår i rollen att arbeta för att ta fram och jobba med rutiner och processer för uppföljning, uppdatering och hantering av klienter och användare samt ser vi att du har förmågan att sätta dig in i nya områden inom infrastruktur.
Din profil
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning för tjänsten eller tidigare erfarenhet av IT-support, helpdesk eller IT-drift. Om du har tidigare kunskaper inom , Azure, SharePoint eller någon annan av Microsofts produkter är det meriterande.
Du har goda tekniska kunskaper och förmågan att kunna förklara teknik på ett lättbegripligt sätt. Du trivs i kontakt med användarna och har en god kommunikativ förmåga och ett serviceinriktat förhållningssätt. Du är intresserad av att lära dig mer och har en drivkraft att fördjupa dig inom olika områden. Det du inte kan, det vågar du fråga om och är hjälpsam mot övriga kollegor som ber om råd eller hjälp.
Krav för tjänsten
Eftergymnasial utbildning inom relevant område för tjänsten eller arbetslivserfarenhet inom IT-support, helpdesk eller som IT tekniker
Goda kunskaper inom Office 365

Meriterande för tjänsten
Tidigare erfarenhet av Microsoft Azure
Kunskaper inom , SharePoint, Intune eller annan av Microsofts produkter

Övrigt
Startdatum: Så snart som möjligt
Slutdatum: Oktober/November 2024
Uppdragsform: Uppdraget är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av Stegra och uthyrd till SSG under uppdragsperioden
Omfattning: Heltid
Ort: Sundsvall
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och johanna@stegra.nu.
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök nu

IT-tekniker till SSG i Sundsvall

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Feb 16
Nu söker vi dig som är tillgänglig omgående för ett konsultuppdrag som IT-tekniker på SSG! Har du tidigare erfarenhet inom support, helpdesk eller som tekniker inom IT och vill arbeta med de senaste teknikerna inom infrastruktur, IT-drift och förvaltning? Då kan du vara den vi söker!
Möt SSG – Industrins samarbetspartner för en säkrare och mer hållbar industri
Standard är en del av vårt namn och vårt DNA, det är kärnan i allt vi gör. Men vi är långt ifrån ett standardföretag. Vi är en progressiv och agil kraft där alla siktar högre för en bättre morgondag. Vi samlar några av de ledande experterna inom den svenska industrin med en tydlig inriktning på att lösa industrins utmaningar nu och i framtiden. De lösningar vi skapar omvandlas till ett brett utbud av tjänster, standarder och kurser för industriella anläggningar, entreprenörer och leverantörer.
Med ögonen inställda på internationell tillväxt utökar vi vårt utbud till en internationell marknad där vi ser tillväxtpotential och möjligheter till förvärv. Våra fokusområden är arbetsmiljö och säkerhet, hållbarhet och digitalisering, där moderna arbetsmetoder och digital teknik lägger grunden för nya tjänster som gör internationell industri hållbar och konkurrenskraftig. Vårt huvudkontor i Sundsvall är hem för cirka 100 anställda, och vi har också närvaro i Stockholm, Göteborg, Helsingfors och Reykjavik.
Bli en del av oss på SSG och vara med och forma framtidens industri.
SSG Standard Solutions Group – Setting new standards.
Om rollen
I rollen som IT-tekniker hos SSG kommer du att jobba med infrastruktur, IT-drift och förvaltning. I det dagliga arbetet hanterar du installation och konfiguration av ny utrustning och klienter inklusive datorer, hörlurar och annan teknisk utrustning. Du är ansiktet utåt och den personen som hjälper nyanställda och kollegor på SSG med installation, felsökning och support när det kommer till IT-utrustning. Vidare samarbetar du med driftspartnern på SSG och tar emot ärenden i 3:e linjens support för interna användare hos SSG som innefattar felsökning, uppdatering och ärendehantering.
Här får du möjlighet att arbeta med de senaste teknikerna och infrastrukturella miljöer som ligger i framkant. Du får möjlighet att fördjupa, specialisa och bredda dig samt bygga upp din kompetens inom Azure Cloud, Office 365, SharePoint och Script i , PowerShell m.m. Det ingår i rollen att arbeta för att ta fram och jobba med rutiner och processer för uppföljning, uppdatering och hantering av klienter och användare samt ser vi att du har förmågan att sätta dig in i nya områden inom infrastruktur.
Din profil
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning för tjänsten eller tidigare erfarenhet av IT-support, helpdesk eller IT-drift. Om du har tidigare kunskaper inom , Azure, SharePoint eller någon annan av Microsofts produkter är det meriterande.
Du har goda tekniska kunskaper och förmågan att kunna förklara teknik på ett lättbegripligt sätt. Du trivs i kontakt med användarna och har en god kommunikativ förmåga och ett serviceinriktat förhållningssätt. Du är intresserad av att lära dig mer och har en drivkraft att fördjupa dig inom olika områden. Det du inte kan, det vågar du fråga om och är hjälpsam mot övriga kollegor som ber om råd eller hjälp.
Krav för tjänsten
Eftergymnasial utbildning inom relevant område för tjänsten eller arbetslivserfarenhet inom IT-support, helpdesk eller som IT tekniker
Goda kunskaper inom Office 365

Meriterande för tjänsten
Tidigare erfarenhet av Microsoft Azure
Kunskaper inom , SharePoint, Intune eller annan av Microsofts produkter

Övrigt
Startdatum: Så snart som möjligt
Slutdatum: Oktober/November 2024
Uppdragsform: Uppdraget är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av Stegra och uthyrd till SSG under uppdragsperioden
Omfattning: Heltid
Ort: Sundsvall
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och johanna@stegra.nu.
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra, här kan du läsa om hur rekryteringsprocessen hos Stegra går till.

Ansök nu