Sundsvall: Vi söker en administratör

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker en administratör i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-03-04 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och bidra till en viktig samhällsfunktion? Ta chansen att arbeta med administration på Medelpads Räddningstjänstförbund.
Om oss
Medelpads räddningstjänstförbund är ett räddningstjänstförbund som verkar i Sundsvall, Timrå och Ånge kommuner. Vår vision är ett tryggt, säkert och hållbart samhälle. Våra värdeord är omtanke, kunskap och trygghet vilka genomsyrar vårt arbete och ett jämlikt förhållningssätt är viktigt för oss.
Som administratör tillhör du avdelningen Verksamhetsstöd. Inom avdelningen ingår idag åtta tjänster inom ett brett område med bland annat ekonomi, HR, kommunikation och IT.
Ditt uppdrag
Som administratör kommer du i huvudsak att arbeta med
· Myndighetspost/Diarieföring
· Beredning och protokollskrivning
· Administration av lönehantering
· Avtalsuppföljning
· Viss fakturahantering
Om dig
För att lyckas i rollen har du ett professionellt arbetssätt och en god förmåga att se helheten i en verksamhet. Du är driven och trivs med att arbeta självständigt. Du har förmågan att strukturera ditt arbete, prioritera arbetsuppgifter och göra korrekta avvägningar i ditt arbete.
Du är serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga och personlig mognad. Vidare är du flexibel, noggrann och tydlig i din kommunikation. Du har förmåga att identifiera problemområden, analysera dem och föreslå möjligheter till utveckling.
Du formulerar dig väl i tal och skrift på svenska. Befattningen kräver också att du har goda kunskaper i Officepaketet.
Din profil
Du ska ha relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet inom området.
Meriterande är tidigare erfarenhet från offentlig verksamhet. Vana och förståelse för politiskt styrda organisationer och kommunala uppdrag är något som vi uppskattar hos dig.
Om du har tidigare erfarenhet av utvecklings-, förbättrings och/eller kvalitetsarbete. Erfarenhet av protokollskrivning, avtalsuppföljning och ekonomiadministration är fördelaktigt.
Omfattning
Anställningen är en heltid, provanställning i sex månader kommer tillämpas.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Kontorsarbetstid
Placeringsort: Sundsvall
Kontaktpersoner
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Christina Nordlander, avdelningschef verksamhetsstöd 070 - 669 93 30 eller biträdande avdelningschef Lars Hammarström 073 – 271 86 36
Fackliga företrädare
Matts Boman, Vision, 070 – 188 78 87
Per Sjöbom, Kommunal, 070 – 542 71 17
Ansökan
Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.
Vi tackar nej till erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med annonseringen.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
Välkommen med din ansökan senast den 25 mars.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Kontorsreceptionist

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Kontorsreceptionist.

Administratör till DHL Freight

Läs mer Maj 14
Är du en strukturerad, serviceinriktad och engagerad administratör som trivs i en roll med många kontaktytor? Då har vi en spännande möjlighet för dig! Just nu söker vi en administratör till DHL Freight - ett konsultuppdrag via Manpower med goda möjligheter till förlängning eller anställning.

Om rollen

Som administratör ansvarar du för att hantera alla terminalbehandlade sändningar inom DHL Freight. Rollen innebär också kontakt med åkerier, kunder, hantering av aviseringar samt arbete vid kundlucka. Du arbetar enligt DHL\:s etablerade processer och säkerställer att arbetsuppgifterna utförs korrekt och effektivt.

Arbetsuppgifter:

* Administrera terminalbehandlade sändningar inom DHL Freight
* Ha daglig kontakt med åkerier och kunder
* Sköta avisering och ärenden vid kundlucka
* Följa fastställda rutiner och processer
* Bidra till förbättrad service, produktivitet och processefterlevnad

Kvalifikationer:

* Gymnasieutbildning
* Grundläggande datakunskaper och systemvana
* God kommunikationsförmåga och kundfokus
* Noggrannhet, struktur och ordningssinne
* Förmåga att arbeta både självständigt och i team
* Engagemang, initiativförmåga och god samarbetsvilja

Vad erbjuder vi?

Du blir anställd som konsult hos Manpower och jobbar på uppdrag hos DHL Freight - en arbetsplats med ett öppet klimat där prestationer uppmärksammas och utveckling uppmuntras. Här får du vara en del av ett team som vet hur var och en bidrar till ökat kundvärde och bättre resultat.

Plats: Sundsvall
Omfattning: Heltid
Start: 1/6

Välkommen med din ansökan - urval och intervjuer sker löpande!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Som konsult hos oss får du en personlig konsultchef som finns där för dig och tillsammans arbetar ni för att du ska utvecklas i din yrkesroll.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över ett flertal interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Ansök nu

Receptionist, 75% till Sundsvall

Läs mer Apr 3
Vill du bli en del av ett globalt företag där du får möjligheten att arbeta i en varierad och servicefokuserad roll? Vi söker nu en serviceinriktad receptionist till en av vår uppdragsgivare som trivs med att ge ett professionellt bemötande, hålla ordning och ha många kontaktytor! I den här rollen blir du anställd av Uniflex och tjänstens omfattning är 75% men är stationerad hos kund.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som receptionist är du företagets ansikte utåt och en viktig del i att få vardagen att fungera smidigt. Du ansvarar för att ta emot besökare, hantera post- och leveransflöden samt säkerställa att gemensamma ytor håller en hög trivselnivå.
Du har en samordnande roll där du stöttar organisationen med kontorsservice, allt från beställningar och bokningar till enklare praktisk administration. Det kan handla om att koordinera möten och konferensrum, beställa fika eller material, hantera resebokningar och stödja onboarding av nyanställda.

Du har även ansvar för enklare fastighetsrelaterade frågor, kontakt med serviceleverantörer och hantering av system såsom passerkontroll och informationsskärmar. Rollen innebär många kontaktytor och varierande uppgifter, där din struktur, initiativförmåga och servicekänsla verkligen kommer till sin rätt.

Vem är du?
Vi söker dig som trivs med att ge stöd till andra och som har en professionell och lösningsorienterad inställning. Du är kommunikativ, strukturerad och gillar att ha ett helhetsperspektiv. Du arbetar självständigt, tar ansvar och tycker om att skapa ordning och effektivitet i det dagliga arbetet.

Vi tror att du har:

-Erfarenhet av reception, kontorsservice eller en liknande samordnande roll
-God administrativ förmåga och vana av att arbeta med IT- och bokningssystem
-Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
-Goda kunskaper i Office-paketet – kunskaper i SharePoint och Photoshop är meriterande
-Erfarenhet av beställningar, fakturahantering eller reseadministration är ett plus

Känner du igen dig i ovanstående beskrivning och låter det som din nästa utmaning?
Välkommen med din ansökan! Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar.

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:

• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.

Ansök nu

Kontorssamordnare

Läs mer Mar 31
Arbetsbeskrivning
Just nu letar vi dig som söker ett deltidsjobb!
Här kommer du ha varierande arbetsuppgifter, ingen dag är den andra lik. Gillar du en allt-i-allo roll? Då kommer du trivas här! Din dag kan innebära allt från att ta emot gäster till att ordna fika. Arbetsplatsen ligger centralt i Sundsvall.
Startdatum: Så snart som möjligt. Uppdraget pågår året ut med goda möjligheter till förlängning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Mikael Melin Bhy, mikael.melin@randstad.se

Ansvarsområden
Administration
Ansvara för felanmälningar
Beställa kontorsmaterial


Kvalifikationer


Meriterande med tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
Kommunikativ och serviceinriktad.
Händig och lösningsorienterad.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Svea Vaccin söker kundvärdar till våra mobila team!

Läs mer Feb 3
Vill du arbeta med preventiv hälsovård i ett expansivt företag där arbetsglädje, hög kompetens, trygghet och kundens hälsa är i fokus? Svea Vaccin är Nordens största vaccinationskedja med 43 mottagningar över hela landet, från Luleå i norr till Malmö i söder. Med över 30 års erfarenhet som vaccinatör i Sverige erbjuder Svea Vaccin mer än bara ett jobb – det är en möjlighet att göra skillnad i människors liv. Våren 2024 utökade vi verksamheten med vaccinationsbussar och snart är det säsong igen och vi vill ha med DIG på resan!
Om rollen
Vi söker just nu flera flexibla och engagerade kundvärdar i Sundsvall, Stockholm, Göteborg, Örebro och Umeå för att förstärka vårt team i vår resa genom Sverige. Som kundvärd kommer du att vara ansiktet utåt och spela en central roll i driften av vår vaccinationsbuss. Du ansvarar för att köra vår vaccinationsbuss från mottagningen till olika uppställningsplatser och informerar om vaccinationsalternativ. Du kommer även att hantera administrativa uppgifter såsom betalningsprocesser, service och framställning av material.
Arbetsuppgifter och profil
För att trivas och vara framgångsrik i rollen som kundvärd ser vi att du har en passion för service och förmågan att skapa goda kundrelationer. Vi värdesätter en person som är disciplinerad i sitt arbete, har en stark arbetsmoral och alltid strävar efter att överträffa förväntningarna hos Svea vaccin och våra kunder. Vi söker dig som är flexibel och har en säljande inställning då ersättningen till viss del är bonusbaserad. Din passion för att ge enastående service och din positiva attityd kommer att vara nyckelfaktorer i denna position när du arbetar för att skapa kundupplevelser och långsiktiga relationer. Dina arbetsuppgifter kommer inkludera;
Sätta upp reklamskyltar, betalningsstationer och övrigt material vid varje uppställningsplats.
Ansvara för att köra vaccinationsbussen säkert mellan olika platser samt utföra regelbundet underhåll.
Sköta transaktioner inklusive hantering av kortbetalningar genom betalterminaler och Swish.
Vara tillgänglig för att hjälpa och vägleda våra kunder genom processen att fylla i nödvändiga hälsodeklarationer och vaccinationskort.

Krav
Erfarenhet av service, försäljning eller liknande tjänster
Förmåga att arbeta självständigt och i team
B-körkort, helst manuellt
Gymnasieutbildning
God kommunikationsförmåga på svenska

Meriterande
Erfarenhet inom sjukvård
God kommunikationsförmåga på engelska

Vi erbjuder
En dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik
En chans för personlig utveckling
En möjlighet att resa genom Sverige och göra en skillnad i folkhälsan
En säsongstjänst med möjlighet till förlängning

Anställningsform och arbetstider
Visstidsanställning på heltid, 100% från början av maj till sista juni. Arbetstiderna är måndagar-fredagar klockan 10:00-19:00.
Utveckling
Varje medarbetare en viktig del av Svea Vaccins framgång. Vi strävar efter att skapa en miljö där våra anställda kan växa och utvecklas, och vi vi sätter högt värde på kvalitet och säkerställer därför att all vår personal har rätt kompetens och får utbildning i vad som krävs för att utföra våra tjänster. Vi uppskattar våra medarbetare och det finns goda utvecklingsmöjligheter för rätt person. Det är viktigt för oss att du visar en stor engagemang för ditt arbete genom att följa utvecklingen och lära nytt. Vi erbjuder utbildningar i samarbete med våra leverantörer.
Kontakt
Välkommen med följande handlingar i din ansökan;
CV
Personligt brev
Kopia på körkort

Urval sker löpande, skicka gärna din ansökan snarast möjligt.
Genom att skicka in din ansökan vsamtycker du till att ansökningsdokumenten och dess personuppgifter behandlas av Svea Vaccin för att hantera din ansökan. Uppgifterna kommer endast att hanteras av oss inom företaget, samt i enlighet med vår Integritetspolicy.
Ansök Nu och Följ Med På Resan!

Ansök nu

Vill du jobba med service på Skatteverket?

Läs mer Dec 5
Vi söker dig, en engagerad och kommunikativ person med god samarbetsförmåga, till oss på Kontorsenheten.

Vår verksamhet bygger på teamarbetet. Var med och gör samhället möjligt!

Om jobbet
På Kontorsenheten kommer du som servicetjänsteman att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter som utförs självständigt såväl som i team. I huvudsak innebär arbetet att ansvara för och praktiskt utföra den löpande servicen samt samordna helheten på kontoret.

Du ansvarar för den operativa servicen vilket innebär att möta medarbetarna på kontoret i deras
arbetsvardag och vara behjälplig i olika situationer som tex göra behörighetskort, beställningar och ge arbetsplatsservice. I arbetsplatsservice ingår det att hantera felanmälningar, ge lokalt teknikstöd, tjänstebils- och godshantering, kommunikation med verksamheterna på kontoret mm. I arbetet ingår också den inre förvaltningen av våra kontorslokaler. Förvaltningen innebär bla underhåll av den fysiska arbetsmiljön och säkerhetsfrågor. Samverkan med interna skyddsorganisationer, fastighetsägare och leverantörer förekommer. Vi är på en ständig utvecklingsresa och jobbar aktivt med att utveckla vår organisation, servicenivå och användandet av våra lokaler.

Med ditt serviceinriktade sätt och din förmåga att leverera kvalitet möter du våra interna och externa kunders olika behov, stora som små. Du har sinne för detaljer, tar initiativ och känner ansvar för dina arbetsuppgifter och för verksamheten.

Din placeringsort är Sundsvall, där det arbetar ca 200 personer. Kontorsenhetens 10 sektioner tillhör Administrativa avdelningen. Din sektions verksamhet bedrivs på flera orter och består av ca 15 medarbetare totalt, varav 3 har placering i Sundsvall. Det är därför viktigt att du kan och vill kommunicera och samarbeta under virtuella former. Samverkan mellan orterna i sektionen kan också innebära resor till andra orter. Arbetet innebär att du arbetar fysiskt på plats på kontoren. För oss är det en självklarhet att du ska ha balans mellan arbete och fritid.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. I arbetet är gott omdöme och förståelse för rättssäkerhet och säkerhet viktigt. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- kunna arbeta i team och självständigt
- vara serviceinriktad med ett gott bemötande
- samordna och driva processer framåt
- ha ett systematiskt och noggrant arbetssätt samt förmåga att se helheten
- god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska
- kunna analysera informationsflöden, se samband och avgränsa

Du ska även ha:

- en avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg
- aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter i kontorsmiljö
- goda systemkunskaper
- B-körkort

Det är önskvärt att du har ett intresse för och förmåga att lära dig att använda ny teknik då tekniken utvecklas hela tiden. Erfarenhet av förvaltnings-, säkerhets-, brandskydds- och arbetsmiljöarbete är meriterande.

Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.

Intervjuer planeras påbörjas under vecka 3, 2025.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Medelpads Räddningstjänstförbund

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Medelpads Räddningstjänstförbund .

Räddningstjänstpersonal i beredskap

Brandman
Läs mer Nov 15
Vill du hjälpa människor där du bor eller arbetar att känna sig trygga i sin vardag?
Att vara räddningstjänstpersonal i beredskap, också kallad deltidsbrandman, är ett viktigt och varierande arbete som innebär räddningsarbete vid sjukdomsfall, bränder, trafikolyckor och andra olyckor.
Räddningstjänsten betalar för den tid som du deltar i utryckningar, övningar och utbildningar. Du får dessutom beredskapsersättning.
Beredskap var fjärde vecka. När du har beredskap ska du kunna ta dig till brandstationen inom fem minuter när larmet går. Hur din beredskapsvecka är upplagd kan varierar. Bor du på orten men jobbar någon annanstans kanske du bara har beredskap på kvällar och nätter. Om du däremot bor någon annanstans men jobbar på orten kanske det passar bra att ha beredskap på dagtid.
Kunskapsövning och fysisk träning. Vi övar och tränar vanligtvis på vardagskvällar. Varje år har vi också en eller ett par övningsdagar.
Tycker du att uppdraget verkar intressant? I dag jobbar ungefär 180 personer som räddningstjänstpersonal i beredskap – deltidsbrandmän – på våra stationer:
Alnö
Fränsta
Liden
Matfors
Njurunda
Stöde
Söråker
Ånge.

Men vi behöver bli fler, både kvinnor och män.
Kanske kan just du förstärka någon av våra grupper och bli en viktig resurs för samhället.
Om dig
Du har god förmåga att samarbeta och är lugn och kontrollerad i stressiga situationer. Du och din grupp möter människor i utsatta situationer. Det är därför viktigt att du tycker om att samarbeta och hjälpa andra. Du bör ha god fysik och vara simkunnig.
Lämna intresseanmälan
När du gör intresseanmälan får du besvara några frågor för att vi ska kunna bedöma om det är möjligt för dig att jobba som räddningstjänstpersonal i beredskap.

Ansök nu

Utbildare till räddningstjänsten

Utbildningsledare
Läs mer Jan 28
Vill du arbeta i en viktig samhällsfunktion?

Vill du bidra till ett tryggt, säkert och hållbart samhälle?

Ta chansen att arbeta som utbildare inom externutbildning på Medelpads Räddningstjänstförbund. Medelpads Räddningstjänstförbunds vision är ett tryggt, säkert och hållbart samhälle. Vi strävar efter att vara en ledande organisation med ett starkt framtids- och utvecklingsarbete. Kvalitets- och miljöfrågor samt en bra arbetsmiljö är centrala delar i vår verksamhet. Alla ska känna sig välkomna hos oss. Vi eftersträvar ett professionellt bemötande med likvärdig och jämställd service.

ARBETSUPPGIFTER
Som utbildare arbetar du med att planera och genomföra olika utbildningar och övningar kopplade till främst brandkunskap och hjärt- och lungräddning. Målgruppen är barn, ungdomar och vuxna. Du arbetar i nära samarbete med kollegor inom organisationen och regionalt.

Att bedriva utbildning kommer att vara en viktig del av ditt arbete. Vi arbetar även med olika former av trygghetsskapande insatser i samhället.

Du arbetar även med att:

• planera, genomföra och följa upp utbildningar
• delta i trygghetsarbete
• bidra i utveckling av vår förebyggande verksamhet
• driva kompetensutveckling
• delta i länsgemensamma nätverk
• medverka i projekt/arbeten inom områdena

Du kommer att ingå i nätverk inom området och du kommer till viss del att komma att arbeta länsövergripande tillsammans med andra räddningstjänstorganisationer.

KVALIFIKATIONER
Eftersom en stor del av dina arbetsuppgifter kommer att handla om utbildning ser vi att du har erfarenhet av att utbilda sedan tidigare.

För att lyckas i rollen är du pedagogisk och din kommunikation behöver fungera för att nå fram med budskap på olika nivåer i olika sammanhang. Du trivs med att både arbeta självständigt och i grupp. Du tycker det är roligt att arbeta med långsiktig utveckling och förebyggande arbete. Du trivs helt enkelt med känslan av att medverka i en verksamhet som på olika sätt gör skillnad i samhället.

Det är meriterande om du är utbildad inom SMO, GRIB eller annan erfarenhet som arbetsgivaren finner lämplig. Du har några års arbetslivserfarenhet inom området. Stor vikt kommer att läggas på din erfarenhet och dina personliga egenskaper.

Du är positiv till att genomgå olika relevanta vidareutbildningar som kan bli aktuella.

Du formulerar dig väl i tal och skrift på svenska.

 Körkort B är ett krav för tjänsten.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal. 

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Välkommen med din ansökan.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Drifttekniker till Medelpads räddningstjänstförbund

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Nov 11
Som drifttekniker tillhör du drift- och underhållsgruppen som är en funktion inom avdelningen Räddning. I gruppen ingår idag olika arbetsuppgifter inom ett brett område med fordon, radio, operativutvecklare, transport och fastighet.

Medelpads räddningstjänst vision, är ett tryggt, säkert och hållbart samhälle. Vi strävar efter att vara en ledande organisation med ett starkt framtids- och utvecklingsarbete. Inom många områden ligger vi i framkant i ett nationellt perspektiv. Kvalitets- och miljöfrågor samt en bra arbetsmiljö är centrala delar i vår verksamhet.

ARBETSUPPGIFTER
Rollen är bred och innehåller bland annat:
• Service och fordonsunderhåll samt administrativa uppgifter kopplade till detta.
• Inköp av material och utrustning, fakturahantering samt delta i upphandlingsarbete.
• Uppföljning av det systematiska arbetsmiljöarbetet avseende lokaler och fordon.
• Ansvara för planering och utförandet av drift och underhåll i våra lokaler samt det systematiskt brandskyddsarbete (SBA).
• Ingå i olika projektarbeten som bedrivs inom vår organisation.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som drifttekniker har du ett praktiskt kunnande och goda tekniska kunskaper i service och fordonsunderhåll.

Ett professionellt arbetssätt samt en god förmåga att se helheten i en verksamhet är en viktig del i arbetet.

Du trivs med att arbeta självständigt. Du har förmågan att strukturera ditt arbete, prioritera arbetsuppgifter och göra korrekta avvägningar.

Du tycker om omväxlande arbetsuppgifter och fastnar inte i detaljer.

Du är mål- och resultatorienterad, tydlig i din kommunikation samt har en bra samarbetsförmåga. Du har en trygg och stabil personlighet med självinsikt i din yrkesroll som gör att du vågar vara kreativ och testa nya arbetssätt.

Du formulerar dig väl i tal och skrift på svenska.

Körkortsbehörighet C är meriterande.

Meriterande är erfarenhet av arbete med:
• Tunga fordon
• Fastighetsservice
• Ombyggnationer av fordon
• Praktiskt logistikarbete

Provanställning kan bli aktuellt.
Vi erbjuder dig en spännande och stimulerande arbetsplats i ständig utveckling, där vi jobbar aktivt med medarbetarskap och ledarskap.
Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat:
• Träning på arbetstid med möjlighet att använda gymmen på stationerna och förmånliga friskvårdsavtal.
• Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete efter överenskommelse.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest genomförs vid nyanställning av personal.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Beredskapssamordnare/säkerhetssamordnare

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Nov 1
Vill du arbeta i en viktig samhällsfunktion?
Vill du bidra till ett tryggt, säkert och hållbart samhälle?
Ta chansen att arbeta som beredskapssamordnare/ säkerhetssamordnare på Medelpads Räddningstjänstförbund.

Medelpads Räddningstjänstförbunds (MRF) vision är ett tryggt, säkert och hållbart samhälle. Vi strävar efter att vara en ledande organisation med ett starkt framtids- och utvecklingsarbete. Kvalitets- och miljöfrågor samt en bra arbetsmiljö är centrala delar i vår verksamhet. Alla ska känna sig välkomna i våra verksamheter. Vi eftersträvar ett professionellt bemötande med likvärdig och jämställd service.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en medarbetare som har ett genuint intresse för samhällets beredskap och som vill vara en del i att utveckla vårt arbete med krisberedskap, civilt försvar och säkerhetsskydd. Vill du arbeta i en utvecklande miljö tillsammans med specialister inom ett växande och samhällsviktigt område? Då kan du vara den vi söker.

Uppdraget innebär både strategiska och mer handfasta arbetsuppgifter. Du är ett ledningsstöd och stöttar hela organisationen inom området. Bland annat jobbar du med att:

• skriva, utveckla, förankra och följa upp styrande dokument i arbetet med civil beredskap och säkerhetsskydd
• planera, genomföra, stötta och följa upp arbetet med analyser och kontinuitetshantering
• planera, utbilda, öva och utveckla organisationen inom verksamhetsområdet
• delta i arbetsgrupper och nätverk kopplat till civil beredskap och säkerhetsskydd.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskole- eller universitetsexamen med inriktning mot krisberedskap, riskhantering och samhällsskydd eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Vi ser gärna att du har god kännedom om säkerhetsskyddslagstiftningen.

Vi kommer lägga stor vikt på din erfarenhet och dina personliga egenskaper. Tjänsten innebär självständigt arbete men också samarbete med andra, vilket förutsätter ett flexibelt, ansvarstagande och initiativrikt förhållningssätt. Du har några års arbetslivserfarenhet inom området.

Meriterande är tidigare erfarenhet från offentlig verksamhet, säkerhetsskyddsarbete eller arbete relaterat till området. Du är positiv till att genomgå olika relevanta vidareutbildningar som kan bli aktuella.

Du har mycket god kunskap i svenska, både i tal och skrift.

Du har B-körkort

ÖVRIGT
Tjänsten är placerad i säkerhetsklass vilket innebär krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning innan påbörjad anställning i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta
Lars Hammarström, Säkerhetschef 073-271 8636

Urval sker löpande. Intervjuer kan förekomma innan sista ansökningsdag, så du är välkommen med din ansökan redan idag.

Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Handläggare till Medelpads räddningstjänstförbund

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Sep 27
Vill du arbeta i en viktig samhällsfunktion?
Vill du bidra till ett tryggt, säkert och hållbart samhälle?
Ta chansen att arbeta på enheten för tillsyn och tillstånd på Medelpads Räddningstjänstförbund.

Medelpads Räddningstjänstförbunds (MRF) vision är ett tryggt, säkert och hållbart samhälle. Vi strävar efter att vara en ledande organisation med ett starkt framtids- och utvecklingsarbete. Alla ska känna sig välkomna i våra verksamheter. Vi eftersträvar ett professionellt bemötande med likvärdig -och jämställd service.

Som handläggare på enheten för tillsyn och tillstånd kommer du att bidra till att förebygga bränder och andra olyckor. Du kommer att specialisera dig i något område, men samtidigt är organisationen lagom stor för att du ska kunna vara delaktig i fler arbetsområden.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta på enheten för tillsyn och tillstånd. Enheten arbetar och ansvarar för följande områden; tillsyn enligt lagen om skydd mot olyckor, tillstånd enligt lagen om brandfarliga och explosiva varor, olycksutredningar enligt lagen om skydd mot olyckor, remissinstans till andra myndigheter samt automatiska brand- och utrymningslarm. Beroende på tidigare arbetslivserfarenhet och kompetens kommer du att bidra i något/några av dessa områden.

I våra arbetsområden jobbar vi kontinuerligt mot målsättningarna:
• Ingen ska dödas eller skadas allvarligt till följd av en olycka.
• De totala kostnaderna för olyckor ska minimeras.
• Ingen olycka ska ge negativ påverkan på miljön.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en bakgrund i någon av följande utbildningar:
• SMO (gärna med påbyggnadsutbildning tillsyn A)
• Brandingenjör (gärna med påbyggnadsutbildning RUB)
• Skorstensfejarutbildning
• Bygglovshandläggare/byggnadsinspektörsutbildning
• Alternativt annan utbildning som MRF bedömer som relevant för tjänsten

Det är meriterande om du har RUB påbyggnad eller SMO med påbyggnad LK1 och LK2 motsvarande räddningsledning A och B. Organisationen har framtida behov av befäl i det gemensamma ledningssystemet Räddningsregion mittnorrland, därför kan en operativ tjänstgöring vara aktuell beroende på din profil och personlig lämplighet. Beroende på tidigare bakgrund kan relevanta vidareutbildningar krävas.

Du formulerar dig väl i tal och skrift på svenska och har B-körkort.

För att lyckas i rollen som handläggare hos oss har du ett professionellt arbetssätt och en god förmåga att arbeta strukturerat och med egen planering. Du trivs med att både arbeta självständigt och i grupp. Du är mål- och resultatorienterad, din kommunikation behöver fungera och inspirera på olika nivåer i olika sammanhang. Du har en bra samarbetsförmåga. Du har en trygg och stabil personlighet med självinsikt i din yrkesroll.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Tjänsten kan komma att bli placerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning med registerkontroll kan därför bli aktuellt.

ÖVRIGT
Vi erbjuder dig en spännande och stimulerande arbetsplats i ständig utveckling, där vi jobbar aktivt med medarbetarskap och ledarskap.

Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat:
• Träning på arbetstid med möjlighet att använda gymmen på stationerna och förmånliga friskvårdsavtal.
• Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete efter överenskommelse.

Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Samordnare för utbildning och räddningstjänst under höjd beredskap

Brandbefäl/Räddningsledare/Insatsledare
Läs mer Sep 26
Vill du arbeta i en viktig samhällsfunktion?
Vill du bidra till ett tryggt, säkert och hållbart samhälle?
Ta chansen att arbeta som samordnare inom externutbildning och RUHB-frågor på Medelpads Räddningstjänstförbund.

Medelpads Räddningstjänstförbunds (MRF) vision är ett tryggt, säkert och hållbart samhälle. Vi strävar efter att vara en ledande organisation med ett starkt framtids- och utvecklingsarbete. Kvalitets- och miljöfrågor samt en bra arbetsmiljö är centrala delar i vår verksamhet. Alla ska känna sig välkomna i våra verksamheter. Vi eftersträvar ett professionellt bemötande med likvärdig och jämställd service.

Som samordnare inom externutbildning och RUHB-frågor arbetar du med att planera, och genomföra olika utbildningar och övningar kopplade till ämnena. Du omvärldsbevakar och är med och driver utveckling ut ett strategiskt perspektiv. Samtidigt arbetar du nära verksamheten för implementering och uppföljning av arbetet. Du arbetar i nära samarbete med kollegor inom organisationen och regionalt.

ARBETSUPPGIFTER
Befattningen är nyinrättad och du har möjlighet att vara med och forma det framtida arbetet med uppbyggnaden av det civila försvaret samt den enskildes förmåga att kunna ta ansvar för sitt eget skydd. Att bedriva utbildning kommer att vara en viktig del av ditt arbete.

Du kommer att ingå i nätverk inom området och du kommer till viss del att arbeta länsövergripande tillsammans med andra räddningstjänstorganisationer inom Räddningsregion Mittnorrland.

Uppdraget innebär arbetsuppgifter som är både strategiska och mer handfasta. Du stöttar hela organisationen inom området. Bland annat jobbar du med:

• att planera, genomföra och följa upp utbildningar och övningar inom ämnesområden kopplat till RUHB
• att bistå i planering och förvaltning av materiel kopplat till RUHB
• att driva kompetensutveckling
• att planera, genomföra och följa upp utbildningar inom LSO
• att delta i länsgemensamma nätverk
• att medverka i lokala projekt/arbeten inom områdena

KVALIFIKATIONER
Du har erfarenhet från räddningstjänstarbete, och du har några års arbetslivserfarenhet inom området. Eftersom en stor del av dina arbetsuppgifter kommer att handla om utbildning ser vi att du har erfarenhet av utbildning sedan tidigare. Det är även meriterande om du har arbetat med frågor som rör det civila försvaret och säkerhetsskydd.

Du är utbildad inom SMO, GRIB eller annan erfarenhet som arbetsgivaren finner lämplig. Stor vikt kommer att läggas på din erfarenhet och dina personliga egenskaper.

För att lyckas i rollen som samordnare hos oss har du ett professionellt arbetssätt och en god förmåga att se och tillgodogöra dig helheten i verksamhetens uppdrag. Du är pedagogisk och din kommunikation behöver fungera och inspirera på olika nivåer i olika sammanhang. Du trivs med att både arbeta självständigt och i grupp.

Du tycker om omväxlande arbetsuppgifter och tycker om både det strategiska perspektivet såväl som det verksamhetsnära. Du tycker det är roligt att arbeta med långsiktig utveckling och förebyggande arbete. Du trivs helt enkelt med känslan av att medverka i en verksamhet som på olika sätt gör skillnad i samhället.

Du är positiv till att genomgå olika relevanta vidareutbildningar, som kan bli aktuella.

Du formulerar dig väl i tal och skrift på svenska samt har körkort B.

Anställningen kommer att placeras i säkerhetsklass, svenskt medborgarskap är ett krav.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu