Sundsvall: Tjänstespecialist till Biometria

Hitta ansökningsinfo om jobbet Tjänstespecialist till Biometria i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-04-22 // Varaktighet: Heltid

Biometria växer och nu söker vi dig som vill vara med och digitalisera skogsindustrin samt vara med i en förändringsresa för en hel bransch! Du kommer erbjudas en introduktionsutbildning inom svensk skogsnäring, system, arbetssätt och verksamhet.

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Biometrias räkning Tjänstespecialister. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Biometria. Uppstart sker enligt överenskommelse under sommaren 2022.

För bästa start inom Biometria kommer du att gå ett introduktionsprogram där du tilldelas en dedikerad mentor, får utbildning i system och om Biometrias organisation, samt fördjupad kunskap om Viol3 och skogssverige i sin helhet.

Biometria utvecklar IT-tjänster för skogsindustrin för redovisning av virkesaffärer och leveranser mellan skog och industri. Projektet Forest Storm har varit aktivt under de senaste åren och nu närmar det sig lansering av det nya branschgemensamma systemet VIOL 3. VIOL 3 är en kombination av standardplattformen Microsoft Dynamics (inkl. BI), samt egenutveckling. I och med projektets framfart behöver Biometria fler resurser för att hantera implementering och efterfrågan från kunderna.

För mer information om Forest Storm kan du läsa mer här;
https://www.biometria.se/viol-3/om-viol-3/kundorganisationen-forest-storm/

Vill du veta mer om vad Biometria gör?
https://www.youtube.com/watch?list=PLFDT4u4xVcro6trcDuXJuwentngZzIFrX&v=VsOCF7ajnq0&feature=emb_title

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord, dina frågor kring tjänsten kan du maila till info@professionalsnord.se.

Arbetsuppgifter
I rollen som tjänstespecialist kommer du dagligen att ge support till de lokala implementationsprojekten med din expertkunskap, samt stötta upp med felsökning. En arbetsdag kan se varierande ut med alltifrån skapande av användardokumentation, representera Forest Storm in mot programmet eller ta del av test. Relativt tidigt i tjänsten specialiserar du dig på ett av våra tjänsteområden (Redovisning, Produktion, Transport eller Mätning). Du blir därför en viktig länk mellan kund och tjänsteutveckling med stora möjligheter att utvecklas och växa på Biometria.
I tjänsten ingår resor.

Vi söker dig som:
Har B-körkort och hanterar det svenska språket obehindrat i så väl tal som skrift då det krävs i dialog med Biometrias kunder. För att lyckas i rollen ser vi att du har ett intresse och en grundförståelse inom IT. Vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat med support eller inom någon annan IT-funktion men det är inget krav för tjänsten.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Biometria. Du är serviceminded, genuint intresserad att lära dig nya saker i arbetet och kunskapstörstig. Vidare har du en pedagogisk framtoning, är strukturerad och gillar att grotta ner dig i detaljer.

START: Enligt överenskommelse under sommaren 2022
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall/ Jönköping
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Stina Vidmark

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

IT Operations and Digital Workplace Engineer/Specialist

Läs mer Mar 15
At Knightec, our mission is to pioneer the consulting industry by building customer-driven, innovative, and modern solutions. We're looking for a dynamic IT Operations and Digital Workplace Engineer/Specialist to enhance our team's delivery capabilities and ensure our business continues to provide top-tier solutions to our clients.

Your role as IT Operations and Digital Systems Engineer
As a key player in our IT department, you'll be hands-on, occasionally on-site, applying your technical expertise, leadership, and communication skills to drive operational excellence. You'll tackle strategic IT challenges, delve into problem root causes, and elevate our system and operational administration. Your role is pivotal in enhancing our operational capacity, boosting support levels, and enabling continuous business growth.

In your role, you'll be the crucial connector between our Service Desk and IT team, expertly handling complex support issues. You'll craft and refine solutions, streamline our operational procedures, and develop resources that enhance the support Knightec employees receive. Your involvement in hardware and software management will significantly elevate our support framework. Moreover, partnering with System Administrators will offer you a prime opportunity to broaden your technical expertise through practical, hands-on experience.

You will frequently be on-site and sometimes travel between offices to ensure robust support is provided across the board. You'll be tasked with clear and effective communication with stakeholders, managing expectations in both Swedish and English, and overseeing the administration of IT assets like software, hardware, and infrastructure. Collaborating with various teams including the Service Desk, Office & Event Coordinators, and Team Managers will be key to maintaining the quality of IT services. Additionally, you'll focus on documenting and enhancing IT processes, policies, and training materials.

What you need to bring

- Broad knowledge and troubleshooting of the most common Operating Systems (Windows/macOS/Android/iOS)

- Solid experience managing Microsoft 365 Enterprise infrastructure and administration services such as Exchange, Teams, IAM (Entra ID / Active Directory), MDM (Intune) and Videoconferencing (Microsoft Teams Rooms)

- Understanding and development of IT Security practices and measures

- Printer management including follow-me/secure print

- IT Project, Vendor and SaaS Management

- ITSM/Service Desk tools (e.g. Zendesk/FreshWorks FreshService)

Nice to have:

- Scripting skills (PowerShell/Bash)

- Proficiency in Linux environment

- Experience with Power Automate

- Understanding network & endpoint security principals (Firewall, Load Balancing, Proxies, Routing)

- Virtualisation (e.g. VMware & Containers)

Apply now to embark on a journey of professional growth, innovation, and leadership within Knightec's thriving IT department.

Ansök nu

Servicetekniker på Smartify - Sundsvall

Läs mer Dec 27
Har du ett genuint teknikintresse och brinner för att leverera bästa möjliga service? Är du den person som släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular? Vill du vara med i vårt arbete för att göra Sverige smartare? Då kan du vara Smartifys nya servicetekniker i Sundsvall!

Som servicetekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik. Du tar dig runt i servicebil och genomför uppdrag i kunders hem och ute hos företag. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med möjlighet till utveckling och eget ansvar.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- Datorer och kringutrustning.

- Nätverk och nätverksutrustning.

- TV- och ljudanläggningar, inklusive bildoptimering samt montage på vägg.

- Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni.
- Montering av Kabelkanal och kabeldragning för nya bredbandsuttag.

- Digitala lås & larm.

- Försäljning, installation och konfigurering av mjukvara och hårdvara

Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.

- Ett intresse/fallenhet för hantverkararbeten underlättar, då en av många tjänster vi erbjuder är att montera TV på vägg och 5G-antenner.

- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.

- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.

- Du har erfarenhet av konfigurering av hemelektronik, såsom routrar, skrivare, datorer, streamingboxar och ljudanläggningar.

- Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift.

- Du har ett manuellt B-körkort, då du tar dig runt med servicebil.

- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som servicetekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till olika hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet.

Vi ser också till att du har tillgång till bil samt hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig vad du behöver. Flera utbildningstillfällen kommer ske löpande, för att främja en kunskapsutveckling.

Vi erbjuder ett självständigt, varierande och utvecklande heltidsjobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Lön enligt överenskommelse och start för tjänsten är så snart som möjligt.

Känner du igen dig i beskrivningen? Då är du förmodligen helt rätt för oss, och vi för dig. Vi rekryterar löpande - så vänta inte med din ansökan!

Ansök nu

IT-supporttekniker sökes till Telia Company i Sundsvall

Läs mer Mar 18
Har du ett par års erfarenhet av att jobba i en servicedesk/helpdesk inom IT? Är du en strukturerad och noggrann person som gillar problemlösning? Här erbjuds du möjlighet att utvecklas på ett personligt och professionellt plan, kan det här vara en tjänst för dig?
Om tjänsten
Perido söker en medarbetare till ett spännande uppdrag hos vår kund Telia Company och deras kontor i Sundsvall. De behöver en IT-supporttekniker till sitt team. De erbjuder en mängd kommunikationstjänster och bidrar varje dag till att forma den digitala omvandlingen i Norden och Baltikum. Deras produkter och tjänster har en avgörande roll i kampen mot att lösa nuvarande och framtida samhälls- och miljöutmaningar.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som IT-supporttekniker får du möjlighet att utnyttja allt det du redan kan om teknik för att lösa kundernas problem. Hos Telia får du varje dag chansen att hjälpa och utveckla andra människor genom att se till att kunderna har en fungerande IT-arbetsplats. I ditt arbete kommer du att ansvara för ett antal kunder som har IT-supportavtal med Telia. Du hjälper kunden med allt ifrån att installera ett mailprogram till att sätta upp en virtuell maskin för en server. Supporten sker genom guidning över telefon och email, eller direkt med fjärrstyrning ifrån Telias kontor.
Vi vill hjälpa dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din yrkesroll. Hos Telia blir du en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas.
Dina egenskaper
Du är en lagspelare
Du gillar att träffa nya människor och är social och utåtriktad
Du är engagerad och har ett eget inre driv
Du är pålitlig och ansvarstagande
Du en strukturerad och noggrann person som gillar problemlösning
Du har ett brinnande intresse för teknik och är nyfiken på att lära dig nya saker

Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Ett par års erfarenhet av att jobba i en servicedesk/helpdesk inom IT
Goda kunskaper inom Windows och Microsofts portfölj, PC, teknisk felsökning
Certifiering inom Office 365, Azure eller t.ex. CCNA
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Heltid. Uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start i april 2024.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34502 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Erfaren IT-supporttekniker

Läs mer Mar 7
Har du ett par års erfarenhet inom IT-support och är redo för ny utmaning?

Om uppdraget
Nu söker vi dig som har en bakgrund inom IT och är redo att bli en partner för våra kunder.

I GDM tror vi på engagemang, hållbarhet, utveckling och kvalitet. Tillsammans förenklar vi IT-vardagen och skapar IT-lösningar för våra kunder som verkligen fungerar.

Som supporttekniker hos oss ingår du i ett större team som arbetar med att leverera bästa tänkbara service gällande support och felavhjälpning vid tekniska problem som uppstår för våra kunder. Våra kunder arbetar i olika branscher och finns på olika orter vilket innebär att bredden på förfrågningar är stor. Supporten sker på plats på vårt fina kontor i Sundsvall via telefon, mejl och chatt eller direkt ute hos kund.

De vanligaste arbetsuppgifterna är:

• Underhåll, felsökning och installation, främst i Windowsmiljö men även mobila enheter.
• Support på områden såsom M365, Windows, Windows Server, nätverk, brandväggar, säkerhet, backup, Active Directory.
• Dokumentation och strukturering av utrustning och system.
• Kommunikation med kundföretag och olika befattningar från VD till fastighetstekniker eller externa leverantörer.

Du kommer att få introduktion för att sedan arbeta både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor i teamet. Sist men inte minst kommer du att ha väldigt roligt på jobbet med varierande arbetsuppgifter, där ingen dag är den andra lik.

Körkort är ett krav då avstånden mellan våra kunder varierar.

Bli en GDM’are
Vi söker dig med minst två års erfarenhet inom IT-support. Har du IT-utbildning är det meriterande.

För att trivas i rollen gillar du att sätta dig in i kundens ärende och utmanas av att lösa problem. Du är en självgående och arbetar proaktivt för att förstå och bemöta kundens behov. Du tar stort ansvar för ditt eget lärande i rollen. Du kommer arbeta i ditt team, vilket innebär att du behöver vara flexibel och samarbetsvillig, dvs man ställer upp för varandra.

Vi ser att du har:

• Aktuell erfarenhet av felsökning i IT-system.
• Generell IT-kunskap och erfarenhet av Microsoft & Windowsmiljöer- (365, Intune, Azure m.m.)
• Kunskap inom nätverk och server.
• Tal och skrift välformulerat på både svenska och engelska.

Kundnöjdhet är mer än viktig och du har förmågan att lyssna in och kan hålla humöret uppe även i oväntade situationer. Du gillar att knyta kontakter och sätter stort värde på goda relationer både med kund och med kollegor.

Vi erbjuder dig:
Jobb i en dynamisk och spännande arbetsmiljö med möjlighet att utvecklas och utmana dig själv. Hos oss får du chansen att jobba med det senaste inom teknik och utveckla dina färdigheter ytterligare.

Vi erbjuder dig att bli en del av vårt engagerade och hjälpsamma team med möjligheten att jobba med en mängd olika uppgifter och kunder, med andra ord en varierad arbetsvardag med goda möjligheter att utvecklas.

Om GDM:
Våra medarbetare är den viktigaste resursen för oss och vi är certifierade som en av Sveriges bästa arbetsplatser inom vår bransch. Vi är ca 130 medarbetare och har majoriteten av våra anställda vårt huvudkontor i Sundsvall men vi finns även på andra orter.

Vi brinner för att hjälpa våra kunder med deras it-vardag och hoppas att du vill vara med på vår resa framåt och bli en del av vårt företag. Vi siktar mot att bli bäst i Sverige inom vårt gebit: Funktionell it, där vi är starka inom infrastruktur, drift och support.
Läs mer om oss på www.gdm.se

Nu har du chansen att utrusta dig med ny teknik och fördjupat kunnande. Bli en GDM’are du också som hjälper våra kunder in i en smidigare och mer effektiv IT-tillvaro!

Vänta inte med din ansökan då urval sker löpande - Välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

Din ansökan:

Sista ansökningsdag: 2024-04-02

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid 100 %
Provanställning 6 månader
Placeringsort: Sundsvall
Kontaktperson: Christopher Sundström; Teamchef, tfn: 070-2576888, e-post: christopher.sundstrom@gdm.se

Ansökan görs på vår hemsida gdm.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst.

Ansök nu

Koordinator / IT-samordnare

Läs mer Jan 10
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Foxway.

Om företaget:

På Foxway arbetar ett ambitiöst team av experter med att erbjuda cirkulära IT-tjänster till företag, offentlig sektor och återförsäljare av IT-tjänster. De säkerställer hållbarhet i alla led, från att tillhandahålla hårdvara som tjänst, till återtag och reparation, återförsäljning av renoverad IT-utrustning samt återvinning på komponentnivå. På så sätt förlängs produkternas användning och skapas en hållbar livscykel i flera led, allt detta innanför Foxways egna väggar – The Foxway. Deras ambition är att vara det ledande företaget i Europa när det gäller hållbara IT -tjänster och återvinning, idag är Foxway den europeiska teknikbranschens ledande ESG-aktör med mer än 1 200 engagerade anställda i sju länder. Foxways affärsmodell handlar om att hitta smartare och hållbarare vägar och detta gör dom genom att som enda leverantör ge bästa möjliga användarupplevelse av teknik från start till slut.



Arbetsuppgifter:

I rollen arbetar du huvudsakligen med övergripande koordinering av Foxways tjänsteleveransprocess. Detta innebär att du samordnar, hanterar och följer upp leveranser och utbyten av IT-utrustning hos kund. Därtill sköter du även uppföljning och support till slutanvändare, koordinerar upphämtningar med logistikteamet, skapar och bevakar upphämtningsorder i affärssystemet.

Du är länken mellan samarbetspartners, kunder och leverantörer och ser till att leveransprocessen flyter på som förväntat. Du har därmed kontakt med slutanvändare och ser till att deras IT-tjänster levereras i tid och till rätt plats. Du rapporterar avvikelser och förändringar till on-site ansvarig under arbetets gång samt utvärderar processen i sin helhet kopplat till företagets rutiner och vision.

I tjänsten ingår även installation och leverans av skrivare och datorarbetsplatser.

• Övergripande koordinering av tjänsteleveransprocessen
• Administrativt arbete med bokningsansvar
• Samordnande mellan samarbetspartners, kunder och leverantörer
• Rapportering av avvikelser och förändringar
• Utvärdering av arbetsinsatser kopplat till företagsrutiner

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Några års arbetslivserfarenhet inom IT, såsom IT-tekniker eller IT-support
• Erfarenhet av administrativt och samordnande arbete
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem
• Telefonvana
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Foxway lägger stor vikt vid personlig lämplighet med hänsyn till deras kultur och kandidaters engagemang. Denna roll innebär många kontaktytor, både internt och externt. Vi tror därför att du som söker är lyhörd, serviceinriktad och trivs med att hjälpa andra. Du anstränger dig för att leverera lösningar och motiveras av att kunna ge förstklassig service. Du ser helheten i flödet och är duktig på att strukturera ditt arbete metodiskt med hänsyn till deadlines och kostnader. Du har god förmåga att prioritera och arbeta fokuserat även under hög arbetsbelastning där du arbetar strategiskt för att kunna leverera efter förväntningar. Sist men inte minst är du utåtriktad, nyfiken och engagerad precis som Foxway och tror på cirkulärt hållbarhetsarbete.

För att få vistas i kundens lokaler så krävs godkänt utdrag ur belastningsregistret.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Professionals Nord Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Professionals Nord Rekrytering AB .

Deltidstjänst i Sundsvall!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Apr 9
Är du studerande i Sundsvall? Tycker du att CSN inte håller hela vägen? Vill du ha en deltids- eller timanställning vid sidan av studierna? Professionals Nord gör nu en ny satsning för att kunna utöka möjligheter för studenter. 

Om oss

Professionals Nord är ett bemannings och rekryteringsföretag med kontor från Luleå i norr till Göteborg i söder. Med ett stort fokus på att hitta nya kompetenser runt om i Sverige. Vi tror på att kunna erbjuda arbete redan innan examen. Det bästa sättet för att säkra en heltidstjänst innan examen är att ha en deltids tjänst under studierna.

Information

Professionals Nord söker dig som har en annan huvudsakligsysselsättning på minst 50% och vill kombinera detta med ett deltidsarbete. Vill du arbeta inom industri, ekonomi eller bygge? Vi har samarbete med många företag inom vilken koncern du än vill arbeta i. Skicka in din öppna ansökan idag för att få möjlighet att arbeta med ett företag inom koncernen du brinner för!

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Då denna ansökan inte är kopplad till ett specifikt uppdrag eller ett specifikt företag kommer vi kontakta ansökande sporadiskt för att kolla fortsatt intresse och studie försäkran.

Vi söker dig som

Studerar på universitet eller högskola i Sundsvall. Du har utöver det ett driv för att arbeta utanför dina studier. Har du tidigare arbetslivserfarenhet är detta meriterande men inte ett krav. 

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i din framtida roll. Du är en öppen och effektiv person som ser möjligheter snarare än problem. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och trivs i en roll där du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Utöver detta har du ett intresse för det arbete som du tillägnar din tid åt. 

START: Enligt överenskommelse 
OMFATTNING: Deltid/Timanställning 
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Tilde Andersson

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Har du erfarenhet inom vattenkraft?

Konstruktör, tillverkningsindustri
Läs mer Apr 8
Vill du vara med och forma framtidens vattenkraft? Vill du arbeta med erfarna kollegor på ett globalt växande företag som vill se dig utvecklas? Är du intresserad av att vara en del av en spännande expansionsresa? Låter det intressant? Urval sker löpande så passa på att skicka in din ansökan redan idag!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med AFRY en ingenjör inom vattenkraft. Vill du arbeta med projektledning, konstruktion eller göra utredningar, analyser och granskningar? Här byggs rollen utifrån erfarenheter sedan tidigare samt dig som person. Utvecklingsmöjligheterna är många!

Vattenkraften i Sverige är under utveckling då vi går mot ett kraftsystem med 100% förnyelsebar kraftproduktion. Med 500 vattenkraftsingenjörer är AFRY ett av världens största konsultbolag inom vattenkraft och vill vara med och driva utvecklingen inom området. Inom Sverige har AFRY ett 70-tal som arbetar med vattenkraft, varav ca 25 tillhör sektionen Dammar och nu söker de fler medarbetare!

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och AFRYs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Du erbjuds
Nyckeln till AFRYs framgångsrika verksamhet är en härlig, trygg och stimulerande arbetsmiljö och de strävar efter att ge sina anställda alla förutsättningar för att lyckas och trivas i sina roller. Det innebär att du kommer ges hög flexibilitet och en välfungerande organisation som stöttar dig i ditt arbete samt förstår vikten av en balans mellan privatliv och arbete. Här erbjuds du också vidareutbildningar, teamkänsla och roliga uppdrag!
Med andra ord, här får du inte bara en spännande och utmanande roll utan också en arbetsgivare som verkligen bryr sig om sin personal och som vill se dig växa och utvecklas tillsammans med företaget.

Arbetsuppgifter
Projekten drivs generellt från kontoret eller hemmakontoret men platsbesök på anläggningarna förekommer frekvent. Här erbjuds ett stimulerande arbete med utmanande uppdrag i ett härligt gäng som finns över hela landet. Exempel på arbetsuppgifter ser du nedan.

• Mekaniska konstruktioner av dammluckor samt dess kringutrustning
• Utredningar i tidiga skeden
• Beräkningar samt framtagning av tillverkningsunderlag
• Projektering
• Uppdragsledning, leda och styra projekt
• Frågeställningar som översvämningsskydd och riskanalyser

Vi söker dig som
Vi söker dig som har några års erfarenhet i arbetslivet samt en relevant ingenjörsutbildning eller liknade, med fokus på mekanik/maskin/ konstruktion. I den här rollen är det också viktigt att du behärskar både det svenska och engelska språket väl i tal och skrift.

Meriterande är om du har följande erfarenheter, men det är inget krav för tjänsten.

• Användande av CAD-program som Solid Works, Inventor eller AutoCAD
• FEM- beräkning
• Arbete inom vattenkraft eller dammsäkerhet
• Arbete inom bygg och anläggningsbranschen

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos AFRY. Som person är du driven och engagerad. Du har förmågan att arbeta med flera projekt samtidigt och behöver därför vara både strukturerad och analytisk. Arbetet utförs till största delen i olika team även om många uppgifter sedan kan utföras självständigt, så att vara en teamplayer och redo för att kommunicera med många människor är viktigt! Vidare har lätt för att snabbt anpassa dig till nya förutsättningar och, precis som dina kollegor, vill ha kul på jobbet!

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Hanna Schölander

#AFRY #vattenkraft #konstruktion #geoteknik #vatten #projektledning #solidworks

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Tekniker

Servicetekniker, maskin
Läs mer Mar 27
Är du driven och tekniskt intresserad? Trivs du med ett praktiskt arbete där du får använda kroppen som verktyg? Vill du tillhöra ett härligt team där gemenskap står i fokus?

Då är det dig vi vill prata mer med! Tveka inte, skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker en tekniker till en av våra samarbetspartners. Ett företag som tror på att man når de bästa resultatet genom att skapa ett arbetsklimat där man stöttar och hjälper varandra! Här får du möjlighet att utvecklas och växa tillsammans med företaget!

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till stina.vidmark@pn.se

Arbetsuppgifter
Som tekniker hos oss får du en betydelsefull roll där du tar ett helhetsansvar för teknisk drift och genomförandet av högkvalitativ service och montage på våra kunders fastigheter.

Dina dagliga arbetsuppgifter inkluderar att självständigt eller tillsammans med dina kollegor utföra service och underhåll på anläggningar, samtidigt som du aktivt arbetar med att effektivisera drift och energiförbrukning. Dessutom förväntas du kontinuerligt identifiera och föreslå förbättringsmöjligheter till våra kunder för att säkerställa att deras fastigheter fungerar optimalt. Din roll är nyckeln till att våra kunder får en trygg och välfungerande teknisk miljö.

Vi söker dig som
Tidigare jobbat som service/fastighetstekniker eller liknade roll. Har du en praktisk utbildning inom samma område är det meriterade. För den här tjänsten behöver du B-körkort samt tala och skriva obehindrat på svenska.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Du är en engagerad person med en god samarbetsförmåga. Du tar egna initiativ samt har förmågan att lösa utmaningar som kan uppstå. Vidare är du ansvarstagande och ordningsam.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Stina Vidmark

#tekniker

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Har du erfarenhet inom vattenkraft?

Konstruktör, tillverkningsindustri
Läs mer Mar 8
Vill du vara med och forma framtidens vattenkraft? Vill du arbeta med erfarna kollegor på ett globalt växande företag som vill se dig utvecklas? Är du intresserad av att vara en del av en spännande expansionsresa? Låter det intressant? Urval sker löpande så passa på att skicka in din ansökan redan idag!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med AFRY en ingenjör inom vattenkraft. Vill du arbeta med projektledning, konstruktion eller göra utredningar, analyser och granskningar? Här byggs rollen utifrån erfarenheter sedan tidigare samt dig som person. Utvecklingsmöjligheterna är många!

Vattenkraften i Sverige är under utveckling då vi går mot ett kraftsystem med 100% förnyelsebar kraftproduktion. Med 500 vattenkraftsingenjörer är AFRY ett av världens största konsultbolag inom vattenkraft och vill vara med och driva utvecklingen inom området. Inom Sverige har AFRY ett 70-tal som arbetar med vattenkraft, varav ca 25 tillhör sektionen Dammar och nu söker de fler medarbetare!

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och AFRYs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Du erbjuds
Nyckeln till AFRYs framgångsrika verksamhet är en härlig, trygg och stimulerande arbetsmiljö och de strävar efter att ge sina anställda alla förutsättningar för att lyckas och trivas i sina roller. Det innebär att du kommer ges hög flexibilitet och en välfungerande organisation som stöttar dig i ditt arbete samt förstår vikten av en balans mellan privatliv och arbete. Här erbjuds du också vidareutbildningar, teamkänsla och roliga uppdrag!
Med andra ord, här får du inte bara en spännande och utmanande roll utan också en arbetsgivare som verkligen bryr sig om sin personal och som vill se dig växa och utvecklas tillsammans med företaget.

Arbetsuppgifter
Projekten drivs generellt från kontoret eller hemmakontoret men platsbesök på anläggningarna förekommer frekvent. Här erbjuds ett stimulerande arbete med utmanande uppdrag i ett härligt gäng som finns över hela landet. Exempel på arbetsuppgifter ser du nedan.

• Mekaniska konstruktioner av dammluckor samt dess kringutrustning
• Utredningar i tidiga skeden
• Beräkningar samt framtagning av tillverkningsunderlag
• Projektering
• Uppdragsledning, leda och styra projekt
• Frågeställningar som översvämningsskydd och riskanalyser

Vi söker dig som
Vi söker dig som har några års erfarenhet i arbetslivet samt en relevant ingenjörsutbildning eller liknade, med fokus på mekanik/maskin/ konstruktion. I den här rollen är det också viktigt att du behärskar både det svenska och engelska språket väl i tal och skrift.

Meriterande är om du har följande erfarenheter, men det är inget krav för tjänsten.

• Användande av CAD-program som Solid Works, Inventor eller AutoCAD
• FEM- beräkning
• Arbete inom vattenkraft eller dammsäkerhet
• Arbete inom bygg och anläggningsbranschen

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos AFRY. Som person är du driven och engagerad. Du har förmågan att arbeta med flera projekt samtidigt och behöver därför vara både strukturerad och analytisk. Arbetet utförs till största delen i olika team även om många uppgifter sedan kan utföras självständigt, så att vara en teamplayer och redo för att kommunicera med många människor är viktigt! Vidare har lätt för att snabbt anpassa dig till nya förutsättningar och, precis som dina kollegor, vill ha kul på jobbet!

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Hanna Schölander

#AFRY #vattenkraft #konstruktion #geoteknik #vatten #projektledning #solidworks

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Servicemekaniker till Wangeskog!

Verkstadsmekaniker/Verkstadstekniker
Läs mer Mar 5
Vill du ha ett roligt och varierat arbete där du får arbeta praktiskt och serviceinriktat? Vill du vara del av en arbetsplats med hjärtat på rätt ställe, där viljan att lära nytt och nyfikenhet uppmuntras? Då har du chans att bli del av Wangeskog!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Wangeskogs räkning en servicemekaniker.
Hos Wangeskog kommer du ingå i ett team som gillar maskiner och att ge god service till sina kunder. De jobbar tight tillsammans och du kommer bli en viktig del av teamet. De bryr sig om varandra och har nära till skratt. Wangeskog som arbetsgivare är måna om att bevara en familjär känsla på arbetsplatsen med ett nära samarbete till sina kunder, som gärna stannar på en kopp kaffe och en pratstund.

Då den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord är Wangeskogs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Arbetsuppgifter
Som servicemekaniker hos Wangeskog kommer du att ha varierande arbetsuppgifter med fokus på reparationer, service, funktionskontroll och rengöring av allt från mindre till större anläggningsmaskiner.
Hos Wangeskogs hjälper alla varandra vilket innebär att man hoppar in där det behövs och stöttar, oavsett befattning.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter

• Reparationer, service & underhåll av maskiner
• Lastning, lossning av maskiner
• Service & kundrelationer

Vi söker dig som
Har ett tekniskt intresse och tidigare erfarenhet av reparationsarbete, antingen som servicetekniker/mekaniker eller från ditt fritidsintresse. Det är meriterande om du har erfarenhet från hyresbranschen sedan tidigare, men inget krav.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Wangeskog.
Det viktigaste är att du har en positiv inställning samt vilja att lära dig nya saker och utvecklas. Du sätter laget före jaget och är van vid att ta eget ansvar som tar i där saker behöver göras. Vi tror att du har en hög servicekänsla i alla lägen och tycker om att ge det lilla extra. Problem bemöter du som spännande utmaningar. Vidare ser vi att du är noggrann och strukturerad. För tjänsten krävs att du har körkort B. Truckkort samt BE-körkort är meriterande. Av säkerhetsskäl behöver du även ha goda kunskaper i svenska.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Hanna Schölander

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Inköpare till växande företag!

Inköpare
Läs mer Feb 23
Trivs du med att engagera dig i projekt tillsammans med kunniga kollegor som delar med sig och hjälper varandra? Vill du jobba i en organisation som genomsyras av förtroende och frihet under ansvar? Skicka in en ansökan där du berättar mer om vem du är så berättar vi mer om tjänsten!

Du erbjuds

• En möjlighet att vara en del av en organisation som genomsyras av förtroende och frihet under ansvar
• Ett samarbete med kunniga och engagerade kollegor
• Att arbeta i en viktig roll hos ett stort och växande företag
• Att ha kontinuerlig kontakt med leverantörer och nyckelintressenter i organisationen.

Arbetsuppgifter
Som inköpare ansvarar du för att samordna, utveckla och driva inköpsarbetet mot såväl projekt, produktion och serviceåtaganden. Du säkerställer att de operativa flödet fungerar, inklusive tillhörande administrativa och logistiska processer, med tillhörande systemvård i företagets affärssystem. Vidare kommer du att ansvara för att optimera kostnader genom analys av inköpsmönster, hantera offertförfrågningar och förhandlingar vid leveransprojekt, stödja eftermarknadsavdelningen med prisförfrågningar, övervaka leverantörer och utveckla inköpsstrategier. Din insats kommer att vara avgörande för effektiva inköpsprocesser och kostnadsoptimering.
Du är analytiskt lagt och kommer att utvärdera leverantörer med avseende på kvalité, total kostnad och leveransförmåga. Vi ser gärna att du är van att förhandla med leverantörer, teckna avtal med och vårda leverantörer samt driva reklamationer.

Vi söker dig som:
Tidigare arbetat som inköpare alternativt har en eftergymnasial utbildning inom inköp, kvalitet och logistik. Du talar och skriver obehindrat i både svenska och engelska, då det krävs vid kontakt med interna kunder och leverantörer. Vidare har du god datavana med erfarenhet av Microsoft Office och särskilt av Excel. 
För att trivas i rollen är du en person som tar stort ägandeskap över dina arbetsuppgifter och är van vid att ta egna initiativ. Rollen kräver att du är lösningsorienterad, strukturerad och driver dina egna processer framåt. Vidare är du kommunikativ och har god förmåga att samarbeta med andra.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu