Sundsvall: SEB 24|7 söker kundtjänstrådgivare med start 16 maj

Hitta ansökningsinfo om jobbet SEB 24|7 söker kundtjänstrådgivare med start 16 maj i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-04-29 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Till vårt kontor i Sundsvall söker vi nu flera serviceinriktade kundtjänstmedarbetare till vår telefonbank. Engagemanget och viljan att hjälpa våra kunder med allt från enkla frågor till mer komplexa frågeställningar genomsyrar allt vi gör. Vårt kontor är beläget centralt i Sundsvall med närhet till såväl kommunikationer som butiker och restauranger.

SEB 24/7 Service växer och vi söker många nya medarbetare, vilket innebär att du kommer att vara med om en snabb och effektiv rekryteringsprocess då startdatum kommer att vara 16 maj.

Vi önskar att du läser och följer den information som löpande kommer till dig per mail. Du kommer få ett logik- och personlighetstest från Alva Labs i början av processen, detta test måste göras direkt för du ska kunna gå vidare. Vi kommer även för din information göra bakgrundskontroller under processen.

Som Service Manager på vår telefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Du brinner för att hitta de bästa lösningarna, produkterna och tjänsterna till våra kunder. Våra team kännetecknas av högt engagemang, arbetsglädje och ständig förändring. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen är i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling.

Guidning och utbildning av våra kunder i digitala miljöer och verktyg är en viktig del av ditt jobb.

Vi finns på plats för våra kunder i livets olika händelser, vilket gör jobbet hos oss varierande, utmanande, roligt och stundtals hektiskt. För att lyckas med ditt arbete kommer du att få en utbildning som ger dig en bra grund att stå på.

Varierande schemalagda arbetstider dag, kväll och helg. Tjänsten är på heltid så du kan alltså inte vara student.

För mer inspiration om hur det är att jobba på 24|7: https://www.youtube.com/embed/HT7cHydrJSU?rel=0&showinfo=0

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som brinner för service, är social och vill träffa kunder på telefon. Du är en god kommunikatör och vill ge varje kund en bra upplevelse av SEB. Du har lätt för att lära dig nya saker, bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på den här tjänsten. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad.

För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:

- Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst eller liknande arbete.

- God telefon- och datorvana.

- Goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal och skrift.

- Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen.

- Meriterande är erfarenhet inom finans eller liknande roller.

Läs mer om hur det är att arbeta på SEB www.sebgroup.com/career (http://www.sebgroup.com/career)

Om SEB
På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer.

Bra personer känner ofta andra bra personer - dela gärna annonsen om du har en vän som skulle älska det här jobbet och delar SEBs värderingar.

Kunderna först, engagemang, enkelhet och samarbete! Service i världsklass!

Frågor och kontakt
Bifoga ditt cv och ett personligt brev där du beskriver dig själv och vad du kan bidra med på SEB. Eftersom vi väljer ut kandidater löpande vill vi att du skickar in din ansökan redan idag. Intervjuer sker via telefon och teams med både oss på Amendo och SEB så se gärna till att den digitala tekniken fungerar bra vid dessa möten.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Thomas Nygren, thomas.nygren@amendo.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Kundtjänstmedarbetare.

Kundtjänstmedarbetare till SEB Sundsvall

Läs mer Apr 9
Har du ett gediget intresse för ekonomi och drivs av att arbeta mot uppsatta mål? Vill du arbeta med service och att alltid överträffa kundens förväntningar? Då är denna tjänst för dig!
OBS! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om SEB
SEB (Skandinaviska Enskilda Banken) är en ledande nordisk bank med huvudkontor i Stockholm. Banken grundades 1856 och erbjuder ett brett utbud av finansiella tjänster till privatpersoner, företag och institutioner.
SEB fokuserar på att bygga starka och långsiktiga relationer med sina kunder genom skräddarsydda lösningar och högkvalitativ service. Banken är också engagerad i hållbarhetsfrågor och ansvarsfullt företagande. Med sin omfattande erfarenhet och expertis fortsätter SEB att vara en pålitlig partner och en betydande aktör inom finanssektorn i Norden.
Learn more about working at SEB www.sebgroup.com/career
“It is our fundamental belief that inclusion and diversity is crucial for our future success. We strive to have an inclusive, value-driven culture where employees feel valued, respected and involved irrespecve of who they are, what they believe or where they come from.”
Om rollen
I rollen som kundtjänstrådgivare hos SEB kommer du vara ansiktet utåt och kundens första kontakt med banken. Du kommer hantera inkommande samtal via telefon och hela tiden verka för att leverera en enastående och personlig kundupplevelse inom bankens olika områden.
Som medarbetare hos SEB får du en skräddarsydd utbildning uppdelad i fyra områden för att kunna bygga upp din kompetens inom banken och känna dig trygg med att kunna leverera bästa möjliga service till bankens kunder. Du får även generösa förmåner och goda utvecklingsmöjligheter.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
Hantera frågor om BankID och kontokort
Säkerställa transaktioner
Fullmaktsfrågor
Andra vardagliga ekonomiärenden

Din profil
Vi söker dig som har en fullständig gymnasieutbildning, brinner för kundservice och vill ta nästa steg i din karriär. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med kundtjänst i telefon eller har erfarenhet från bank & försäkring, men det är inget krav. Har du även erfarenhet av att driva UF-företag eller vara aktiv i ett förtroendeuppdrag är det ett plus.
Som person gillar du att arbeta mot uppsatta mål, ta ansvar för dina arbetsuppgifter och gör det som krävs för ett gott resultat. Vi ser också att du trivs med att aktivt ta initiativ i sociala sammanhang och har lätt för att skapa relationer samtidigt som du gillar att självständigt ta ansvar för din utveckling framåt.
Krav för tjänsten
Fullständig / fullgjord gymnasieutbildning
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande
Tidigare arbetat med kundtjänst i telefon och / eller erfarenhet från bank & försäkring
Erfarenhet av att driva UF-företag eller vara aktiv i ett förtroendeuppdrag

Övrigt
Startdatum: 15/5 2024 (utbildningsstart)
Omfattning: Heltid
Ort: Sundsvall
Övrigt: Bakgrundskontroller är en del av rekryteringsprocessen.
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Line Andersson via 076-023 02 17 och line@stegra.nu.
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök nu

Talar du flytande finska och vill arbeta med service?

Läs mer Apr 3
För direktrekrytering till vår kund i centrala Sundsvall söker vi nu dig som både pratar och förstår finska.

Om tjänsten
I rollen som kundtjänstmedarbetare hos vår kund blir du direkt en viktig del i ett familjärt företag. Jobbet är för dig som trivs med kundservice, är lösningsorienterad och har en positiv inställning. Du kommer att vara behjälplig till inringade kunder via telefon där du med ditt sinne på service skapar en bra helhetsupplevelse för kunden. För att trivas i rollen är du bekväm med att kommunicera över telefon på såväl finska som svenska. Du kommer att tillhöra ett härligt gäng om ca 10 personer som hela tiden peppar och stöttar varandra för att nå målet med att ha 100% nöjda kunder.

Din inställning kommer vara direkt avgörande för hur väl du matchar rollen och vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Start sker enligt överenskommelse. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då dessa behandlas löpande.





Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Malin Persson på Nordic bemanning & rekrytering. Tel 072-403 07 73 alt. malin.persson@nordicbemanning.se
Vi ses!

Om oss
Nordic Bemanning & Rekrytering Norr är det personliga, engagerade och flexibla bemanningsföretaget som är verksamma inom de flesta branscher. Vi har lång erfarenhet av att hitta rätt person till rätt plats oavsett om det gäller ett kortare eller ett längre uppdrag. Vi har vårt huvudkontor i Sundsvall men vi förmedlar personal på ett flertal orter i Sverige med noggrannhet och träffsäkerhet.

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Arbetstider: Vardagar/Dagtid

Placeringsort: Centrala Sundsvall







Känner du någon som passar för rollen? Tipsa gärna!

Ansök nu

Talar du flytande finska och vill arbeta med service?

Läs mer Apr 2
För direktrekrytering till vår kund i centrala Sundsvall söker vi nu dig som både pratar och förstår finska.

Om tjänsten
I rollen som kundtjänstmedarbetare hos vår kund blir du direkt en viktig del i ett familjärt företag. Jobbet är för dig som trivs med kundservice, är lösningsorienterad och har en positiv inställning. Du kommer att vara behjälplig till inringade kunder via telefon där du med ditt sinne på service skapar en bra helhetsupplevelse för kunden. För att trivas i rollen är du bekväm med att kommunicera över telefon på såväl finska som svenska. Du kommer att tillhöra ett härligt gäng om ca 10 personer som hela tiden peppar och stöttar varandra för att nå målet med att ha 100% nöjda kunder.

Din inställning kommer vara direkt avgörande för hur väl du matchar rollen och vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Start sker enligt överenskommelse. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då dessa behandlas löpande.





Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Malin Persson på Nordic bemanning & rekrytering. Tel 072-403 07 73 alt. malin.persson@nordicbemanning.se
Vi ses!

Om oss
Nordic Bemanning & Rekrytering Norr är det personliga, engagerade och flexibla bemanningsföretaget som är verksamma inom de flesta branscher. Vi har lång erfarenhet av att hitta rätt person till rätt plats oavsett om det gäller ett kortare eller ett längre uppdrag. Vi har vårt huvudkontor i Sundsvall men vi förmedlar personal på ett flertal orter i Sverige med noggrannhet och träffsäkerhet.

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Arbetstider: Vardagar/Dagtid

Placeringsort: Centrala Sundsvall







Känner du någon som passar för rollen? Tipsa gärna!

Ansök nu

Nu söker vi kundtjänstrådgivare till storbank i Sundsvall!

Läs mer Apr 17
Nytt
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Vi söker nu Kundtjänstrådgivare till en av storbankerna i centrala Sundsvall med start 3 juni.
Arbetsbeskrivning
Du kommer till största del att möta kunder via telefon och ta emot inkommande samtal med dator som ditt främsta arbetsredskap. Av dig krävs en stark servicekänsla och en nyfikenhet kring att lära dig mer inom bank.

Arbetet som Kundtjänstrådgivare innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden. Du kommer att hjälpa kunderna som kontaktar banken via telefon. Din tjänst kommer inledas med en utbildning som innefattar både teoretiska och praktiska moment, för ge dig de bästa förutsättningarna för att lyckas i din roll. Du brinner för att hitta de bästa lösningarna, produkter och tjänster till våra kunder.

Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som brinner för service, är social och vill möta kunder på telefon. Du är en god kommunikatör och vill ge varje kund en positiv upplevelse av banken. Du har lätt för att lära dig nya saker, bra på problemlösning och nyfiken på den digitala utvecklingen. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på en karriär inom banken.

För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:

- Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst i telefon eller liknande arbete
- God telefon- och datorvana
- Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift
- Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen (gärna inriktning ekonomi)
- Meriterande är tidigare erfarenhet inom bank, finans och relevant högskoleutbildning


Nästa steg i rekryteringsprocessen
När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun så snabbt som möjligt för att komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.

Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks:
https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju
Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Mathilda Carlbom på mathilda.carlbom@amendo.se.

Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Drivna sälj- servicemedarbetare till Tele2!

Läs mer Apr 12
Lockas du av att ge kundservice i världsklass med möjlighet att tjäna mycket pengar utifrån prestation? Vill du arbeta med härliga kollegor i ett sammansvetsat team och jobba i Sundsvalls modernaste kontorslokaler? Vi kan ha jobbet för dig!

Vi söker nu nya stjärnor till Tele2:s sälj- serviceteam. Jobbet är varierat, med fokus på kundservice och behovsanpassad försäljning på inkommande samtal. Teamet hanterar till viss del faktura, men har en flexibel vardag, då de även stöttar upp sälj- och saveteamen vid behov, vilket ger stora utvecklingsmöjligheter.

Tele2 erbjuder en utbildning till alla nya medarbetare och kontinuerlig uppföljning av ditt arbete för att du ska ha de bästa förutsättningarna för att lyckas. Du kommer arbeta i ett sammansvetsat team som leds av en engagerad teamledare.

På Tele2 arbetar du i helt nya lokaler mitt i centrala Sundsvall med utsikt över Selångersån, ett riktigt drömläge!

Tjänsten innebär att du anställs av StudentConsulting och arbetar hos Tele2 som konsult. Tjänsten är på heltid med start den 20 maj och inleds med en provanställning om sex månader. Tele2 har öppet 8-19 på vardagar och 9-15 på lördagar, och du arbetar utifrån ramarna av dessa öppettider. Du har en grundlön enligt kollektivavtal med Unionen, samt säljprovision. De rörliga lönedelarna ger dig stora möjligheter att påverka din egen lön. Tele2 tillämpar inget maxgräns på sin provision så du kan tjäna riktigt bra!

Din profil
Vi söker dig med god kommunikativ förmåga, höga ambitioner och en vilja att överträffa förväntningar. Du lever service hela vägen ut i fingerspetsarna och lämnar aldrig en kund missnöjd. Du gillar att jobba mot uppsatta mål och har en riktig vinnarskalle. Som person behöver du vara nyfiken och engagerad i det du tar dig för, och du vågar sikta högt med dina personliga mål.

Tidigare erfarenhet från service och/eller försäljning är meriterande men inget krav. Du behöver kunna tala flytande svenska och engelska för att kunna kommunicera med kunderna på bästa möjliga sätt. Det viktigaste är att du har rätt driv, att du älskar att arbeta med kunder och att du känner stor motivation för att arbeta med behovsanpassad försäljning.

Låter detta som ett jobb för dig eller någon du känner? Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande.

Ditt personliga brev bör beskriva varför du tror att du passar för just den här tjänsten med tydliga exempel på dina drivkrafter och ditt engagemang!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Amendo Bemanning & Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Amendo Bemanning & Rekrytering AB .

Kundcentermedarbetare Pension & Försäkring, SEB Sundsvall

Försäkringshandläggare
Läs mer Apr 12
Kundcentermedarbetare Pension & Försäkring, SEB Sundsvall
Sedan SEB grundades år 1856 har vårt fokus på kunder och långsiktiga relationer varit kärnan i vår framgång. Vi strävar efter att driva positiv förändring genom att tillhandahålla kapital för att hjälpa alla att nå sina mål och accelerera framsteg mot en hållbar morgondag. Som en ledande finansiell bank i norra Europa kommer vi att hjälpa dig att växa och ge dig befogenhet att ta på dig mer ansvar för att skapa verklig skillnad. Välkommen till SEB.
Som medarbetare på kundcenter kommer du att hjälpa kunder med deras frågeställningar i diverse pension- och livförsäkringsfrågor. Du har telefon som ditt främsta arbetsverktyg och du kommer både ta emot samtal och ringa till befintliga kunder i diverse kundvårdande aktiviteter.
Du trivs i en roll med mycket kundkontakt och har lätt för att förstå kundens behov och skapa förtroende, där känsla för service och integritet är viktigt. Du är professionell i ditt bemötande och du har en förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer. Du motiveras av att överträffa kundens förväntningar och att följas upp på din prestation. Du söker efter information i olika system samt handlägger varje ärende effektivt med god kvalité.
Med andra ord gör du skillnad för varje kund varje dag.
Vem är du?
SEB jobbar kontinuerligt med att utveckla digitala lösningar och ser gärna att du har ett tekniskt och digitalt intresse och att du är nyfiken på de möjligheter digitaliseringen medför. Du trivs med tät kundkontakt och tycker om att ge service i världsklass. Kanske har du jobbat ett par år i annan kundtjänst med telefon som redskap, eller har vana av annat serviceyrke? Utöver detta ser vi även att du:
• Har en gymnasieexamen, gärna inom ekonomi
• Har lätt att se helheter och kan obehindrat navigera i olika datasystem
• Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
• Som person kan du hantera stressade situationer på ett lugnt sätt
• Har sociala färdigheter och kan bemöta olika människor utefter just deras behov
• Du är en effektiv problemlösare och kommunicerar väl med både kunder och kollegor
• Du är initiativtagande och drivs av att ständigt bidra till verksamhetens utvecklingsarbete
• Har du även ett ekonomiskt intresse är det meriterande
Välkommen med din ansökan!
Skicka in ditt CV tillsammans med en kort beskrivning av dig själv, gärna så snart som möjligt då urvalet görs löpande. Sista ansökningsdag är 2024-04-20.
Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö,Sundsvall och Luleå medverksamhet i hela Sverige.Följ oss gärna på Linkedin!
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interimsom är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, ochAmendo Techsom arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.
Frågor och kontaktVid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Regional Branch Manager Gitte Thorsénpå gitte.thorsen@amendo.se eller Talent Acquisition Manager Mathilda Carlbom på mathilda.carlbom@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
#LI-GT1
#kundservice

Ansök nu

Kundcentermedarbetare Pension & Försäkring, SEB Sundsvall

Försäkringshandläggare
Läs mer Apr 5
Kundcentermedarbetare Pension & Försäkring, SEB Sundsvall
Sedan SEB grundades år 1856 har vårt fokus på kunder och långsiktiga relationer varit kärnan i vår framgång. Vi strävar efter att driva positiv förändring genom att tillhandahålla kapital för att hjälpa alla att nå sina mål och accelerera framsteg mot en hållbar morgondag. Som en ledande finansiell bank i norra Europa kommer vi att hjälpa dig att växa och ge dig befogenhet att ta på dig mer ansvar för att skapa verklig skillnad. Välkommen till SEB.
Som medarbetare på kundcenter kommer du att hjälpa kunder med deras frågeställningar i diverse pension- och livförsäkringsfrågor. Du har telefon som ditt främsta arbetsverktyg och du kommer både ta emot samtal och ringa till befintliga kunder i diverse kundvårdande aktiviteter.
Du trivs i en roll med mycket kundkontakt och har lätt för att förstå kundens behov och skapa förtroende, där känsla för service och integritet är viktigt. Du är professionell i ditt bemötande och du har en förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer. Du motiveras av att överträffa kundens förväntningar och att följas upp på din prestation. Du söker efter information i olika system samt handlägger varje ärende effektivt med god kvalité.
Med andra ord gör du skillnad för varje kund varje dag.
Vem är du?
SEB jobbar kontinuerligt med att utveckla digitala lösningar och ser gärna att du har ett tekniskt och digitalt intresse och att du är nyfiken på de möjligheter digitaliseringen medför. Du trivs med tät kundkontakt och tycker om att ge service i världsklass. Kanske har du jobbat ett par år i annan kundtjänst med telefon som redskap, eller har vana av annat serviceyrke? Utöver detta ser vi även att du:
• Har en gymnasieexamen, gärna inom ekonomi
• Har lätt att se helheter och kan obehindrat navigera i olika datasystem
• Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
• Som person kan du hantera stressade situationer på ett lugnt sätt
• Har sociala färdigheter och kan bemöta olika människor utefter just deras behov
• Du är en effektiv problemlösare och kommunicerar väl med både kunder och kollegor
• Du är initiativtagande och drivs av att ständigt bidra till verksamhetens utvecklingsarbete
• Har du även ett ekonomiskt intresse är det meriterande
Välkommen med din ansökan!
Skicka in ditt CV tillsammans med en kort beskrivning av dig själv, gärna så snart som möjligt då urvalet görs löpande. Sista ansökningsdag är 2024-04-20.
Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö,Sundsvall och Luleå medverksamhet i hela Sverige.Följ oss gärna på Linkedin!
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interimsom är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, ochAmendo Techsom arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.
Frågor och kontaktVid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Regional Branch Manager Gitte Thorsénpå gitte.thorsen@amendo.se eller Talent Acquisition Manager Mathilda Carlbom på mathilda.carlbom@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsekonom med bolagsansvar

Controller
Läs mer Feb 9
Arbetsbeskrivning

Redovisningsekonom som ingår i ett Shared Service Center i ett ekonomiteam i Sundsvall.

I denna tjänst kommer du att vara ansvarig för bolag inom koncernen och ha ett nära samarbete med dina kollegor, en grupp som jobbar tätt ihop med utpräglad laganda. För att passa för denna tjänst får du gärna komma med tidigare erfarenhet från en konsultverksamhet, det är även meriterande om du har jobbat med projektredovisning vid ett tidigare tillfälle.

I arbetsuppgifterna ingår:

- · Fakturering och kundreskontra samt uppdragsredovisning

- · Leverantörsreskontra

- · Månadsbokslut och rapportering till koncernen

- · Likviditetsprognoser

- · Skatte- och avgiftsredovisning

- · Kvartalsvisa prognoser i samarbete med VD

- · Ansvara för kontakter med revisorer samt upprätta årsredovisning och bolagsdeklaration

- · Löpande bokföring

- · Tidrapportering och utläggsredovisning



Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med några års dokumenterad erfarenhet av liknande arbete på till exempel en redovisningsbyrå eller som ekonomiansvarig i ett mindre bolag.

Vi söker dig som är prestigelös och som trivs i en föränderlig miljö. Som person är du lyhörd och kommunikativ och har en hög integritet. Vi ser gärna att du kommer från en organisation där du visat prov på god prioriteringsförmåga och är stresstålig och van med tighta deadlines. Vi gillar att jobba hårt mot gemensamma mål men samtidigt vill också ha roligt längs resans gång, därför är också utrymme för gemenskap och skratt viktigt för oss.

Det är meriterande om du har goda kunskaper och erfarenheter i Excel och Unit 4 Business World. Du pratar obehindrat svenska och engelska i både tal och skrift.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke.

Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/amendo/ ), Instagram (https://www.instagram.com/amendoab/ ), Facebook (https://www.facebook.com/amendoab/?locale=sv_SE) och TikTok (https://www.tiktok.com/@amendoab)!

Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.

Frågor och kontakt
Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Gitte Thorsén, gitte.thorsen@amendo.se eller Margaretha Palmbäck, margaretha.palmback@amendo.se.

Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

LI-MP1

Ansök nu

Starta din karriär inom Bank, finans och försäkring i Norr

Försäkringshandläggare
Läs mer Nov 21
Arbetsbeskrivning

Den här annonsen är för Dig som vill ha en kontakt med oss på Amendo gällande möjligheten att få in en fot inom bank, finans och försäkring och är nyfiken på uppdrag som konsult i den här nischen.

Som konsult hos Amendo erbjuds du både möjligheter och trygghet. Hos oss får du chansen att bygga på och bredda ditt CV hos eftertraktade företag. Bland våra uppdragsgivare finns samtliga storbanker, nischbanker, finans- samt försäkringsbolag och allt från börsnoterade internationella storbolag till entreprenöriella start-ups.

Som konsult går du ut på uppdrag hos vår kund och hjälper dem under ett projekt, ett tidsbegränsat behov eller när de av annan anledning behöver extra kompetens. Du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter och samtidigt utveckla och bredda din egen kompetens från olika arbetsplatser. Våra konsultuppdrag är i snitt cirka 10 månader men kan vara både längre och kortare och ibland finns även möjlighet att bli överrekryterad till kundföretaget. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner.

Kvalifikationer och egenskaper
Att arbeta som konsult är stimulerande, omväxlande och samtidigt utvecklande. För att trivas i rollen behöver du ha ett flexibelt mindset - du utmanas av att vara i en föränderlig miljö där du utvecklas på resan. Andra viktiga egenskaper som vi värdesätter som konsult är att du är trygg i dig själv och har förmåga att ta egna initiativ i kombination med en professionell framtoning och hög integritet.

Vi ser att du har en examen från universitet, högskola eller yrkeshögskola inom relevant område, exempelvis ekonomi och eller finans. Du är i början av din karriär, men har du erfarenhet från administrativa eller servicerelaterade tjänster inom branschen är det mycket meriterande. Som person är du pålitlig, gör ditt bästa i alla lägen och bidrar till ett öppet klimat på arbetsplatsen. Du har en god samarbetsförmåga och etablerar snabbt och smidigt nya kontakter. Du har god självkännedom, är ansvarsfull och tålmodig när du tar dig an nya arbetsuppgifter.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://goo.gl/DpqfGV)!

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Kajsa Jordansson, kajsa.jordansson@amendo.se eller Gitte Thorsén Regional Branch Manager gitte.thorsen@amendo.se

Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

BOFF

Ansök nu

Nu söker vi kundtjänstrådgivare till storbank i Sundsvall!

Privatekonomisk rådgivare
Läs mer Apr 16
Vi söker nu Kundtjänstrådgivare till en av storbankerna i centrala Sundsvall med start 3 juni.
ArbetsbeskrivningDu kommer till största del att möta kunder via telefon och ta emot inkommande samtal med dator som ditt främsta arbetsredskap. Av dig krävs en stark servicekänsla och en nyfikenhet kring att lära dig mer inom bank.
Arbetet som Kundtjänstrådgivare innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden. Du kommer att hjälpa kunderna som kontaktar banken via telefon. Din tjänst kommer inledas med en utbildning som innefattar både teoretiska och praktiska moment, för ge dig de bästa förutsättningarna för att lyckas i din roll. Du brinner för att hitta de bästa lösningarna, produkter och tjänster till våra kunder.
Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema.

Kvalifikationer och egenskaperVi söker dig som brinner för service, är social och vill möta kunder på telefon. Du är en god kommunikatör och vill ge varje kund en positiv upplevelse av banken. Du har lätt för att lära dig nya saker, bra på problemlösning och nyfiken på den digitala utvecklingen. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på en karriär inom banken.
För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:
- Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst i telefon eller liknande arbete- God telefon- och datorvana- Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift- Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen (gärna inriktning ekonomi)- Meriterande är tidigare erfarenhet inom bank, finans och relevant högskoleutbildning
Nästa steg i rekryteringsprocessenNär du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun så snabbt som möjligtför att komma vidare i processen.Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervjuDu kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.
Frågor och kontaktVid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Mathilda Carlbom på mathilda.carlbom@amendo.se.Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Avdelningschef Folksam Sundsvall

Regionchef, försäkring
Läs mer Jan 23
Är du en rutinerad ledare med erfarenhet av att leda en större organisation i förändring? Har du lätt för att motivera andra, skapa engagemang och delaktighet? Får du energi av att få både medarbetarna och dig själv att växa och lära nytt? Har du erfarenhet och förståelse för kundnära arbete?

Då kan du vara den vi söker som avdelningschef till Skaderegleringsavdelningen Motor till Folksam i Sundsvall! Bakgrund Folksam är inne i en spännande digital förändringsresa där målsättningen bland annat är att ta skaderegleringen till nästa nivå. Kundernas ökade förväntningar på en snabb, digitaliserad skadehantering ökar kraven både på ledarskap och medarbetarskap vilket medför behov av att frigöra den samlade kraften i organisationen. I detta arbete har Folksam genomfört, och genomför, både organisatoriska som strukturella förändringar.

Arbetsbeskrivning

Vi söker en avdelningschef till skaderegleringsavdelningen för affärsområdet Motor i Sundsvall. Avdelningen består av cirka 80 medarbetare och du kommer ha direkt personalansvar för fem gruppchefer. Du och ditt team av gruppchefer ansvarar för att avdelningen når de uppsatta målen, utvecklar och förbättrar skadeprocesserna, säkerställer kompetensförsörjningen och utvecklar och fördjupar de långsiktiga kundrelationerna.

Ditt uppdrag är att vara kulturbärare för Folksams ledarskaps- och medarbetarfilosofi, det innebär att du skapa förutsättningar för gruppcheferna att utöva ett nära och coachande ledarskap som bidrar till ett lyckat och ständigt utvecklingsarbete. Du säkerställer att gruppcheferna har de förutsättningar de behöver för att utveckla arbetssätten och ta ansvar för arbetsmiljön på avdelningen. Detta görs genom ett nära ledarskap och ett coachande förhållningssätt.

Arbetsuppgifter som ingår i din roll:

Leda verksamheten och följa upp resultatet

Löpande driva och ta stort ansvar för att utveckla verksamheten mot de satta målen

Aktivt bidra i sektionens ledningsgrupp och utvecklingen inom Skador

Samverka med andra enheter inom Folksam

Aktivt och löpande arbeta med avdelningens kompetensförsörjning och arbetsprocesser

Du ska främja ett öppet, tillitsfullt och hållbart arbetsklimat. Vidare ska du skapa tydlighet och engagemang kring syfte, riktning och prioriteringar. Du och ytterligare tre avdelningschefer rapporterar till Madeleine som är sektionsansvarig. Ni fem bildar en gemensam ledningsgrupp för verksamheten.

Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att leda andra chefer i en kundnära verksamhet samt erfarenhet av förändringsarbete. Du har en akademisk examen inom ekonomi, juridik eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du är en duktig ledare och har lätt för att motivera andra, skapa engagemang och delaktighet. Du är en trygg person med god självinsikt. Det är meriterande om du har erfarenhet från motorskadereglering men det är inte ett krav.

Du är strukturerad och har förmågan att tolka komplex information och omsätta den till insikter, utveckla processer och leveranser. Du är affärsmässig, ser helheter och arbetar fram lösningar som skapar nytta för Folksam och våra kunder.

Om Folksam

Folksam är ett kundägt företag med stort fokus på hållbarhetsfrågor. Vi har många roliga, utvecklande jobb och bra förmåner. Vi tror på ett hållbart arbetsliv och hos oss har du goda chanser till en spännande karriär. Vi erbjuder flexibilitet att varva arbete på kontoret och hemifrån utifrån verksamhetens behov. Våra trevliga kontor runt om i landet ger mötesplatser för samarbete, lärande och en gemensam kultur - tillsammans skapar vi engagemang och kraft framåt! På folksam.se/jobb-och-karriar kan du läsa mer och se filmer om hur det är att jobba på Folksam.

Frågor och kontakt

I denna rekrytering samarbetar Folksam med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Recruitment Manager Margaretha Palmbäck på margaretha.palmback@amendo.se och Regional Branch Manager Gitte Thorsén på gitte.thorsen@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/amendo/ ), Instagram (https://www.instagram.com/amendoab/ ), Facebook (https://www.facebook.com/amendoab/?locale=sv_SE) och TikTok (https://www.tiktok.com/@amendoab)!

Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.

LI-MP1

chef

Ansök nu