Sundsvall: Kundcentermedarbetare till SEB i Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundcentermedarbetare till SEB i Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-23 // Varaktighet: Heltid

SEB är en ledande nordeuropeisk finansiell koncern med internationellt perspektiv. Vi tillhandahåller finansiella tjänster för företag, institutioner och privatkunder. Vi vill bidra till hållbar tillväxt och göra skillnad för våra kunder, aktieägare, medarbetare och samhället i stort. Genom vår expertis och höga servicenivå skapar vi möjligheter för våra kunder att fatta välgrundade beslut så att de kan förverkliga sina affärsambitioner och mål. Nu och för framtiden. Vill du vara en del av SEB?
Brinner du för service och kundbemötande och vill arbeta med framtidens support och service inom pension och försäkring? Vi utökar nu vår avdelning på SEB Pension & Försäkring i Sundsvall med fler kundcentermedarbetare.
Om jobbet
Du trivs i en roll med mycket kundkontakt och har lätt för att förstå kundens behov och skapa förtroende, där känsla för service och integritet är viktigt. Genom effektivitet och hög serviceanda hjälper du kunden med frågor rörande pension- och livförsäkring. Med andra ord gör du skillnad för varje kund varje dag.
Som medarbetare i kundcenter är du professionell i ditt bemötande och du har en förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer. Du motiveras av att överträffa kundens förväntningar och att följas upp på din prestation i kundärendet. Dina arbetsdagar genomsyras av kundkontakt via våra olika kanaler (telefon, email och chat). Du söker efter information i olika system samt handlägger varje ärende effektivt med god kvalité.
Vår styrka är vår teamkänsla där vi på ett öppet och uppskattat sätt kan dela med oss och diskutera i gruppen. I den här rollen blir du en del av ett målinriktat team som alltid har kundens bästa för sina ögon.
Vem är du
SEB jobbar kontinuerligt med att utveckla digitala lösningar och ser gärna att du har ett tekniskt och digitalt intresse och att du är nyfiken på de möjligheter digitaliseringen medför. Du trivs med tät kundkontakt och tycker om att ge service i världsklass. Kanske har du jobbat ett par år i annan kundtjänst med telefon som redskap, eller har vana av annat serviceyrke. Utöver detta ser vi även att du:
· Har en gymnasieexamen, gärna inom ekonomi
· Har lätt att se helheter och kan obehindrat navigera i olika datasystem
· Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
· Som person kan du hantera stressade situationer på ett lugnt sätt
· Har sociala färdigheter och kan bemöta olika människor utefter just deras behov
· Du är en effektiv problemlösare och kommunicerar väl med både kunder och kollegor
· Du är initiativtagande och drivs av att ständigt bidra till verksamhetens
utvecklingsarbete
· Du är inte främmande för proaktiva aktiviteter i form av ut-ringande verksamhet
· Har du även ett ekonomiskt intresse är det meriterande
Välkommen med din ansökan!
Skicka in ditt CV tillsammans med en kort beskrivning av dig själv, gärna så snart som möjligt då urvalet görs löpande. Sista ansökningsdag är 2022-06-12. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emma Söderlund, Chef för Individ Service & Support, på emma.soderlund@seb.se eller Madeleine Gustâv, Talent Acquisition Partner, på madeleine.gustav@seb.se
Läs mer om hur det är att arbeta på SEB www.sebgroup.com/career.
På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att driva tillväxt och innovation, leverera service i världsklass till våra kunder samt skapa värde för samhället i stort. En inkluderande organisation för oss innebär en kultur där vi är nyfikna på olika perspektiv och tankar, där alla kan bidra till sin fulla potential och känner sig uppskattade och respekterade. Mångfald på SEB betyder uppskattning och respekt för varandras skillnader och bakgrund. Alla är välkomna hos oss, oavsett ålder, kön, etnicitet, tro, sexuell läggning eller funktionshinder.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Kundtjänstmedarbetare.

Kundservicemedarbetare till Anticimex för sommaruppdrag i Sundsvall

Läs mer Apr 19
Förebygger och skyddar sedan 1934. Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen.

Just nu söker vi på Lernia dig som är intresserad av ett sommaruppdrag som Kundservicemedarbetare för vår kund Anticimex i Sundsvall. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag!

Om företaget

Anticimex har sedan 1934 arbetat mot skadedjur. Det är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar de hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen

Besök gärna Anticimex hemsida https://www.anticimex.se/ för att få reda på mer om deras verksamhet.

Om jobbet

I rollen som kundservicemedarbetare är du företagets ansikte utåt där du hanterar inkommande telefonsamtal mot kunder som visat intresse för Anticimex och deras tjänster. Du kommer även att hantera kundförfrågan via mail och webbportaler samt ta kontakt med kunder för att boka in jobb. Man skapar arbetsorder och bokar in jobb på tekniker. Som kundservicemedarbetare blir du kundens första kontakt i olika typer av frågor och det är därför viktigt att du är trygg med att hantera kunder och håller en hög servicenivå.

Formell kompetens

• Grundläggande datorhantering

Meriterande (men ej krav):

• Samtalsvana och hantering
• Datavana
• Erfarenhet från servicearbete
• Flerspråkighet


Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi tror att du som söker är en problemlösande person som inte är rädd att arbeta i olika högt tempo, mån om att ge gott kundbemötande och vara trygg i att hantera alla typer av kunder.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning som konsult hos oss på Lernia, heltid, Sundsvall

Tillträdesdag

V 23-V 34, enligt överenskommelse.
Arbetstider 07:30-16:30.

Information

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så välkommen med din ansökan så redan idag! Observera att alla ansökningar ska ske via vår hemsida, lernia.se.

Forma framtiden med oss!

Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare till SEB Sundsvall

Läs mer Apr 9
Har du ett gediget intresse för ekonomi och drivs av att arbeta mot uppsatta mål? Vill du arbeta med service och att alltid överträffa kundens förväntningar? Då är denna tjänst för dig!
OBS! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om SEB
SEB (Skandinaviska Enskilda Banken) är en ledande nordisk bank med huvudkontor i Stockholm. Banken grundades 1856 och erbjuder ett brett utbud av finansiella tjänster till privatpersoner, företag och institutioner.
SEB fokuserar på att bygga starka och långsiktiga relationer med sina kunder genom skräddarsydda lösningar och högkvalitativ service. Banken är också engagerad i hållbarhetsfrågor och ansvarsfullt företagande. Med sin omfattande erfarenhet och expertis fortsätter SEB att vara en pålitlig partner och en betydande aktör inom finanssektorn i Norden.
Learn more about working at SEB www.sebgroup.com/career
“It is our fundamental belief that inclusion and diversity is crucial for our future success. We strive to have an inclusive, value-driven culture where employees feel valued, respected and involved irrespecve of who they are, what they believe or where they come from.”
Om rollen
I rollen som kundtjänstrådgivare hos SEB kommer du vara ansiktet utåt och kundens första kontakt med banken. Du kommer hantera inkommande samtal via telefon och hela tiden verka för att leverera en enastående och personlig kundupplevelse inom bankens olika områden.
Som medarbetare hos SEB får du en skräddarsydd utbildning uppdelad i fyra områden för att kunna bygga upp din kompetens inom banken och känna dig trygg med att kunna leverera bästa möjliga service till bankens kunder. Du får även generösa förmåner och goda utvecklingsmöjligheter.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
Hantera frågor om BankID och kontokort
Säkerställa transaktioner
Fullmaktsfrågor
Andra vardagliga ekonomiärenden

Din profil
Vi söker dig som har en fullständig gymnasieutbildning, brinner för kundservice och vill ta nästa steg i din karriär. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med kundtjänst i telefon eller har erfarenhet från bank & försäkring, men det är inget krav. Har du även erfarenhet av att driva UF-företag eller vara aktiv i ett förtroendeuppdrag är det ett plus.
Som person gillar du att arbeta mot uppsatta mål, ta ansvar för dina arbetsuppgifter och gör det som krävs för ett gott resultat. Vi ser också att du trivs med att aktivt ta initiativ i sociala sammanhang och har lätt för att skapa relationer samtidigt som du gillar att självständigt ta ansvar för din utveckling framåt.
Krav för tjänsten
Fullständig / fullgjord gymnasieutbildning
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande
Tidigare arbetat med kundtjänst i telefon och / eller erfarenhet från bank & försäkring
Erfarenhet av att driva UF-företag eller vara aktiv i ett förtroendeuppdrag

Övrigt
Startdatum: 15/5 2024 (utbildningsstart)
Omfattning: Heltid
Ort: Sundsvall
Övrigt: Bakgrundskontroller är en del av rekryteringsprocessen.
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Line Andersson via 076-023 02 17 och line@stegra.nu.
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök nu

Talar du flytande finska och vill arbeta med service?

Läs mer Apr 3
För direktrekrytering till vår kund i centrala Sundsvall söker vi nu dig som både pratar och förstår finska.

Om tjänsten
I rollen som kundtjänstmedarbetare hos vår kund blir du direkt en viktig del i ett familjärt företag. Jobbet är för dig som trivs med kundservice, är lösningsorienterad och har en positiv inställning. Du kommer att vara behjälplig till inringade kunder via telefon där du med ditt sinne på service skapar en bra helhetsupplevelse för kunden. För att trivas i rollen är du bekväm med att kommunicera över telefon på såväl finska som svenska. Du kommer att tillhöra ett härligt gäng om ca 10 personer som hela tiden peppar och stöttar varandra för att nå målet med att ha 100% nöjda kunder.

Din inställning kommer vara direkt avgörande för hur väl du matchar rollen och vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Start sker enligt överenskommelse. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då dessa behandlas löpande.





Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Malin Persson på Nordic bemanning & rekrytering. Tel 072-403 07 73 alt. malin.persson@nordicbemanning.se
Vi ses!

Om oss
Nordic Bemanning & Rekrytering Norr är det personliga, engagerade och flexibla bemanningsföretaget som är verksamma inom de flesta branscher. Vi har lång erfarenhet av att hitta rätt person till rätt plats oavsett om det gäller ett kortare eller ett längre uppdrag. Vi har vårt huvudkontor i Sundsvall men vi förmedlar personal på ett flertal orter i Sverige med noggrannhet och träffsäkerhet.

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Arbetstider: Vardagar/Dagtid

Placeringsort: Centrala Sundsvall







Känner du någon som passar för rollen? Tipsa gärna!

Ansök nu

Talar du flytande finska och vill arbeta med service?

Läs mer Apr 2
För direktrekrytering till vår kund i centrala Sundsvall söker vi nu dig som både pratar och förstår finska.

Om tjänsten
I rollen som kundtjänstmedarbetare hos vår kund blir du direkt en viktig del i ett familjärt företag. Jobbet är för dig som trivs med kundservice, är lösningsorienterad och har en positiv inställning. Du kommer att vara behjälplig till inringade kunder via telefon där du med ditt sinne på service skapar en bra helhetsupplevelse för kunden. För att trivas i rollen är du bekväm med att kommunicera över telefon på såväl finska som svenska. Du kommer att tillhöra ett härligt gäng om ca 10 personer som hela tiden peppar och stöttar varandra för att nå målet med att ha 100% nöjda kunder.

Din inställning kommer vara direkt avgörande för hur väl du matchar rollen och vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Start sker enligt överenskommelse. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då dessa behandlas löpande.





Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Malin Persson på Nordic bemanning & rekrytering. Tel 072-403 07 73 alt. malin.persson@nordicbemanning.se
Vi ses!

Om oss
Nordic Bemanning & Rekrytering Norr är det personliga, engagerade och flexibla bemanningsföretaget som är verksamma inom de flesta branscher. Vi har lång erfarenhet av att hitta rätt person till rätt plats oavsett om det gäller ett kortare eller ett längre uppdrag. Vi har vårt huvudkontor i Sundsvall men vi förmedlar personal på ett flertal orter i Sverige med noggrannhet och träffsäkerhet.

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Arbetstider: Vardagar/Dagtid

Placeringsort: Centrala Sundsvall







Känner du någon som passar för rollen? Tipsa gärna!

Ansök nu

Nu söker vi kundtjänstrådgivare till storbank i Sundsvall!

Läs mer Apr 17
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Vi söker nu Kundtjänstrådgivare till en av storbankerna i centrala Sundsvall med start 3 juni.
Arbetsbeskrivning
Du kommer till största del att möta kunder via telefon och ta emot inkommande samtal med dator som ditt främsta arbetsredskap. Av dig krävs en stark servicekänsla och en nyfikenhet kring att lära dig mer inom bank.

Arbetet som Kundtjänstrådgivare innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden. Du kommer att hjälpa kunderna som kontaktar banken via telefon. Din tjänst kommer inledas med en utbildning som innefattar både teoretiska och praktiska moment, för ge dig de bästa förutsättningarna för att lyckas i din roll. Du brinner för att hitta de bästa lösningarna, produkter och tjänster till våra kunder.

Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som brinner för service, är social och vill möta kunder på telefon. Du är en god kommunikatör och vill ge varje kund en positiv upplevelse av banken. Du har lätt för att lära dig nya saker, bra på problemlösning och nyfiken på den digitala utvecklingen. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på en karriär inom banken.

För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:

- Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst i telefon eller liknande arbete
- God telefon- och datorvana
- Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift
- Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen (gärna inriktning ekonomi)
- Meriterande är tidigare erfarenhet inom bank, finans och relevant högskoleutbildning


Nästa steg i rekryteringsprocessen
När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun så snabbt som möjligt för att komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.

Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks:
https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju
Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Mathilda Carlbom på mathilda.carlbom@amendo.se.

Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Skandinaviska Enskilda Banken AB

Hittar inga andra jobb i Sundsvall från Skandinaviska Enskilda Banken AB .