Sundsvall: Lagerarbetare för kommande uppdrag i Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet Lagerarbetare för kommande uppdrag i Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-17 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu drivna och pigga personer som vill på lager. Är du som person även ansvarstagande, flexibel och noggrann? Då kan detta passa just dig.

Arbetstiderna som kan förekomma är både under dagtid samt kvällar, omfattningen är heltid under 2-6 månader.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som lagermedarbetare kan dina arbetsuppgifter variera. 

Exempel på arbetsuppgifter:
Plockning och packning av varor
Hantering av lagernivåer 
Lastning
Lossning
Godsmottagning
Kontrollera gods och rapportera avvikelser 
Sortera och omplacera gods
Hantera/flytta lastpallar med varor


Kvalifikationer
Som person är du en lagspelare som är positiv och ambitiös i arbetet. Du drivs av att följa uppsatta mål men arbetar även kvalitetsmässigt och noggrant. Du är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Det uppskattas om du kommer med idéer och tar egna initiativ.

Du behöver även:
Goda kunskaper i svenska språket, tal och skrift
Körkort B sam tillgång till bil
Möjlighet att arbeta skiftgång

Vi ser det som starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet från lager samt truckkort med behörighet A. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
Ansök senast 2022-07-07, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Ingela Gulliksson, Konsultchef, ingela.gulliksson@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Lagerarbetare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Lagerarbetare.

Jobba som Lagermedarbetare via Manpower i Sundsvall

Läs mer Jul 12
Är du på jakt efter ett jobb där varje dag innehåller nya och spännande utmaningar? Då har du hittat helt rätt! Vi på Manpower söker just nu dig som uppskattar variation både vad gäller dagliga arbetsuppgifter och platsen du utför dem på. Vi har flera spännande uppdrag inom orderplock, lagerhantering och logistik för dig som är flexibel och lösningsorienterad. Låter det här som en spännande utmaning? Tveka inte att skicka in din ansökan!

Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om!



Att arbeta som konsult



I den här rollen kommer du att arbeta med orderplock, lagerhantering och logistik. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att sortera och placera gods till rätt del av lagret, flytta och lagra varor med hjälp av lastpallar och truckar och arbeta med orderplock utan truck. Du kommer att arbeta på ett spännande och modernt företag i Sundsvall som är verksamt inom logistikbranschen och uppdraget kommer att vara tillsvidare.



Är du den vi söker?



För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du uppskattar variation och har lätt för att möta nya människor och situationer. Vi tror att du som uppskattar känslan av att ge riktigt god service kommer att trivas väldigt bra i den här rollen, och vi tar för givet att du alltid är mån om att göra ett bra jobb. Viss erfarenhet av logistik och att arbeta på lager kommer att vara till stor hjälp i arbetet för din egen del, men har du inte det blir startsträckan helt enkelt bara lite längre. Meriterande men inte ett krav är ifall du redan har truckkort.



Erbjudande



Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.



Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.



Sök tjänsten idag!



Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Olov Engström via e-post: olov.engstrom@manpower.se.



Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Manpower



Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Lagermedarbetare Elgiganten Sundsvall

Läs mer Aug 3
Är du vår nya Lagermedarbetare?
Som medarbetare på lagret så vet du hur viktigt det är att allt fungerar. När du är på jobbet så kommer varorna in från leverantörerna och ut till kunderna, precis som du har planerat och alla systemen är uppdaterade. Är kunderna nöjda och kollegorna glada, så har du har lyckats.
Dagarna är fartfyllda och uppgifterna många, så du trivs med action i det dagliga arbetet. Du arbetar självständigt och sansat samtidigt som du enkelt löser utmaningar. Nyckelorden är: en god överblick och lättillgängliga produkter.
Är du också en lagspelare som gillar att hjälpa dina kollegor, har du det mesta av vad som krävs för att kunna göra ett bra jobb som Lagermedarbetare. Har du truckkort, så det är en bonus.
Profil & Bakgrund
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer, tillsammans med dina kollegor, att vara att göra våra kunder 100 % nöjda varje dag - och att ha roligt under tiden!
Du älskar att nå dina mål - och när du gör det, vill vi fira det med dig. Är du också snabblärd, nyfiken och kreativ så är du är en väldigt bra kandidat för detta jobb.
Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel, men inte ett krav. Du får en bra introduktion som kommer att förse dig med de kunskaper och expertis som du behöver samt som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas.
Arbetsglädje
Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.
Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.
De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!
Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.
Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.
Elgiganten erbjuder
Avtalsenlig lön och pension
Generöst bonusavtal
Förmåner inom friskvård och personalköp
Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
Goda karriärmöjligheter
På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.
Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. 
Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.
Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

Ansök nu

Lagerarbetare till Sund Birsta AB

Läs mer Jul 28
Lagerarbetare till Sund Birsta AB
Sund Birsta AB är en världsledande leverantör av hanteringsutrustning till valsverk. Företaget har ca 120 anställda i Sverige, USA och Kina och huvudkontoret är placerat i Sundsvall. Sund Birsta är en del av Danieli Group som är en av världens ledande leverantörer av kompletta stål- och valsverk. För oss är det viktigt att du som medarbetare trivs, mår bra och är motiverad. Därför jobbar vi aktivt med att utveckla vår kultur och att skapa en miljö där alla trivs och har möjlighet att utvecklas.
Om jobbet
Du kommer att jobba i industrimiljö med traditionellt lagerarbete, plocka material, ta emot gods, skicka gods och liknande arbetsuppgifter. Arbetet kan ibland vara fysiskt krävande, varför det är viktigt att du är i god fysisk form. För de större, tyngre lyften använder du dig av truck.
Kvalifikationer
V i söker dig som är praktisk och tekniskt intresserad, det är meriterande om du har en teknisk utbildningsbakgrund. Tidigare erfarenhet av industri och lagerarbete är ett stort plus. Vidare behöver du ha ett truckkort och goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Som person är du engagerad och noggrann i ditt arbete, du har kundfokus och känsla för kvalitet. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper.

Du kommer att bli anställd av OnePartnerGroup och uthyrd som konsult till Sund Birsta under sex månader. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning.

För ytterligare information, kontakta konsultchef Sandra Högberg, 073-765 40 24. Ansök senast 2022-08-11 på www.onepartnergroup.se, urval sker löpande så ansök redan i dag. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail.
Anställningsomfattning
Visstid
Anställningsform
Heltid
Arbetstid och lön
Dagtid, lön enligt avtal
Om OnePartnerGroup
Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort- och långsikt. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig, oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Utifrån ett brett kontaktnät och med en god lokalkännedom erbjuder vi ett stort utbud av lediga tjänster som kan passa dig, inom flera branscher.

Välkommen till Sveriges lokalaste rekryterings- och bemanningsföretag du också!

Ansök nu

Chaufförer för uppdrag hos logistikföretag

Läs mer Jul 4
Om tjänsten

Lernia fortsätter att växa! Just nu söker vi några chaufförer med C-kort, för sommaruppdrag hos ett stort transport- och logistikföretag. Funkar det bra finns goda chanser till förlängning.

Arbetsuppgifter

Som chaufför strävar du alltid efter att leverera i tid och med god kvalitet. Rollen bjuder på variationsrika arbetsdagar då du även kan få utföra lastning och lossning av gods. Du har god förståelse för svenska språket, både vad gäller muntliga och skriftliga instruktioner. Eftersom tunga lyft förekommer behöver du ha god fysik.

Krav

- C-körkort

-YKB

- Truckkort A & B

- Möjlighet att arbeta skift

Meriterande

-CE-kort

Erfarenhet av lager- och logistikarbete

-Tillgång till bil

- ADR

Vem söker vi?

Till rollen som chaufför söker vi dig som är en ansvarsfull, serviceinriktad och samarbetsvillig person. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt söker vi dig som tidigare har jobbat som chaufför och trivs med det.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Ansök nu

Lagermedarbetare, sommarvikariat

Läs mer Jun 23
Trivs du att arbeta i lagermiljö och i ett högt tempo? Vill du arbeta i ett härligt team som har roligt på jobbet? Då passar den här tjänsten dig! Vi söker nu sommarvikarier till vår kund i Timrå.

I rollen som lagermedarbetare kommer du att arbeta med leverans av produktionsmaterial, ta emot gods, packa upp, hantering av in- och utleveranser samt viss administration.

Vem är du?
Den vi söker ska inneha truckkort B2 samt vara van att arbeta i datormiljö. Vi ställer höga krav på noggrannhet samt att man ser var en arbetsinsats behövs och att man är beredd på att hjälpa till där behovet finns.

För att passa in på denna roll är det av stor vikt att du är flexibel, ansvarstagande och har en hög arbetsmoral. Du kommer till ett team, där det är viktigt att du kan arbeta självständigt samtidigt som du har god samarbetsförmåga och vill lyckas tillsammans.

Känner du igen dig ovanstående beskrivning och har tidigare erfarenhet av lagerarbete och truckkörning? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan idag! Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du är varmt välkommen att höra av dig till Uniflex vid frågor om tjänsten!



Du skickar din ansökan via vår hemsida www.uniflex.se

Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess.

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:

• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Randstad AB .

Säljare Audi till Berners i Sundsvall

Bilförsäljare
Läs mer Aug 1
Arbetsbeskrivning
Är du en driven säljare med förmåga att bygga långsiktiga relationer? Är bilar ditt stora intresse? Har du några års erfarenhet från försäljning? Om du svarat ja på frågorna ovan så kan du vara nästa säljare till Audi!  Vilken form av försäljning du arbetat med tidigare i karriären är av mindre vikt, det viktigast är vad du vill med din framtid.  Är du driven och målmedveten så hjälper vi dig att skapa en karriär och lyckas inom försäljning. 

Som bilförsäljare till Audi får du möjligheten att arbeta med ett världsledande varumärke med teknik i framkant på en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter! Du kommer arbeta enligt Berners försäljningsprocess, från första kontakt med kund till avslutad affär och din viktigaste uppgift är att skapa långsiktiga relationer med företagets kunder. Här ses ett bilköp som starten på en livslång relation där kunden ska se en självklarhet i att Berners är deras partner att vända sig till vid nästa service, nästa bilköp och allt där emellan. Arbetet innebär kundbearbetning både via telefon, e-post och fysiska möten. Som säljare för Audi kommer du arbeta mycket individuellt men även nära dina kollegor. 
 
Arbetstiderna är förlagda dagtid, som längst till 18:00 och var tredje lördag. Arbetet är provisionsbaserat med en grundlön. 


Intervjuer kommer påbörjas efter sista ansökningsdag som är 29 augusti. 
observera att ansökningstiden är lite längre än vanligt pga semestertider.

Ansvarsområden
Du kommer att ha ansvar för hela säljcykeln från prospektering till leverans och uppföljning för främst nya men även begagnade Audi bilar både till konsument och till företag. 
 
 Vanligt förekommande arbetsuppgifter är: 
uppsökande av nya kunder
kundvård av befintliga
offert- och orderhantering
leveransskötsel
demonstrering av bilar
hantering av provkörningar
hantering av inbyten 
prissättning i samråd med försäljningschef 


Kvalifikationer
 Vi söker dig som har en gymnasieutbildning, B-körkort och god data- och systemvana samt goda kunskaper i Office-paketet. Du talar och skriver svenska obehindrat samt har goda kunskaper i engelska både i tal som skrift. Troligtvis har du tidigare några års erfarenhet från säljyrket med fördel av uppsökande försäljning. 
 
Din personlighet värderas högt då arbetet innebär att vara företagets ansikte utåt. Du är förtroendeingivande och har god förmåga att sköta om samt bearbeta, nya såväl som befintliga kundrelationer. Som person är du utåtriktad, framåt och social. Du har ett starkt driv och jobbar för att uppnå företagets och dina individuellt satta mål. För att lyckas i rollen är det även viktigt att du har en god känsla för service och att du har inställningen att alltid se lösningar. Du är engagerad och du besitter förmågan att självständigt organisera det dagliga arbetet. 
 
Då det finns utvecklingsmöjligheter i företaget och koncernen ser vi gärna att du hela tiden har viljan att bli bättre och vågar ta för dig. Med rätt inställning och engagemang kan du nå hur långt som helst.
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
Sista ansökningsdag 2022-08-29.
 
För information: Pernilla Melander, rekryteringskonsult, pernilla.melander@randstad.se 

Om företaget
 Berners som bolag grundades 1925 och är idag en av Sveriges större privata återförsäljare inom Scania och Volkswagen Group med verksamhet i Jämtlands och Västernorrlands län. AB Berner & Co är moderbolaget i koncernen.
 
Vår vision är att genom engagemang, respekt och ansvar bli det absolut mest attraktiva företaget för både medarbetare och kunder. Team 1 för alla. Att genom nytänkande och glädje skapa framtiden tillsammans.

Ansök nu

HR-partner till Bravida i Sundsvall

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Jul 5
Arbetsbeskrivning
Brinner du för att få människor att växa, har ett stort intresse för HR frågor och är ute efter din nästa utmaning? Då tror vi rollen som HR-partner kan vara något för dig. Till regionerna i Södra Norrland och Malmfälten söker vi nu en nyckelspelare inom HR som vill bidra i arbetet med att utveckla Bravidas verksamheter och driva tillväxt. Hos Bravida får du chansen att växa tillsammans med engagerade, lösningsfokuserade och kompetenta kollegor. 

För  Bravida är HR-frågorna prioriterade. Som HR-partner får du möjlighet att arbeta med frihet under ansvar och därmed låta ditt driv och din passion för HR möjliggöra utvecklingen av våra verksamheter utifrån vår övergripande affärsplan. Du är en del av ledningsgruppen och utgör ett viktigt stöd till regionens chefer inom hela HR-området, men särskilt inom rekrytering och kompetensförsörjning som är en viktig del i utvecklingsresan. Vid sidan av ditt ansvar som HR-partner kommer du aktivt bidra i divisions- och koncerngemensamma projekt.


Intervjuer kommer påbörjas efter att annonsen har stängt, observera lång ansökningstid, sista ansökningsdag är 22 augusti. 

Ansvarsområden
Arbetet innebär arbetsdagar med stor variation och ditt ansvar och dina uppgifter omfattar bl a:
Chefsstöd
Ledarskapsutveckling
Rekrytering, kompetensutveckling och tillväxt
Arbetsrätts- och kollektivavtalsfrågor
Utbildning
HR-administration
Utvecklingsprojekt
Rehabilitering

Du rapporterar till HR-chef division Nord och är placerad vid  kontoret i Sundsvall.

Bravida erbjuder ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Det är summan av medarbetarnas drivkraft som tar oss framåt! Du ansvarar för din egen utveckling och med stöd av din chef gör vi det möjligt tillsammans. Vårt gemensamma arbetssätt i HR-teamet kännetecknas av gott samarbete, stort eget ansvar och ett prestigelöst förhållningssätt. Vårt team består idag av fyra HR-partners och en HR-chef. Alla tillhör Division Nord som sträcker sig från vackra Gotland till fjällvärlden i Kiruna. Vi är ansvariga för olika delar av divisionen med egna regioner och är placerade därefter.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen har du en personalvetarexamen eller motsvarande utbildning samt minst 3-5 års erfarenhet av brett HR-arbete från en större verksamhet med både kollektivanställda och tjänstemän. Kollektivavtalsfrågor liksom arbetsrättsliga uppgifter har tillhört din vardag. Det är även meriterande om du har arbetat med och har ett gediget intresse för rekrytering och kompetensförsörjning. Dessutom är dina data- samt digitala kunskaper goda och du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Tjänsten kräver B-körkort.

Du är en trygg och förtroendeskapande person som prestigelöst hanterar uppgifter av både liten och stor karaktär. Du är ansvarstagande och självgående och tycker om att ta egna beslut. För att trivas i rollen är det viktigt att du uppskattar när det händer mycket och är flexibel samt har förmågan att snabbt växla mellan olika frågeställningar och utmaningar. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering vilket innebär att du som är sökande kan komma att få genomföra ett antal tester som ett steg i rekryteringsprocessen. Intervjuer kommer påbörjas efter annonsen har stängt, observera lång ansökningstid, sista ansökningsdag är 22 augusti. 
 
 I den här rekryteringsprocessen har Bravida valt att samarbeta med Randstad. Vid frågor kontakta Rekryteringskonsult Pernilla Melander, pernilla.melander@randstad.se.
 
 Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Bravida är Nordens ledande leverantör av hållbara helhetslösningar för el, vs, ventilation och andra tekniska funktioner i fastigheter och anläggningar. Vi har 12 000 medarbetare och finns på omkring 180 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. I år firar Bravida stolt sitt 100-årsjubileum och ser nu fram emot att utvecklas i minst hundra år till. Om du vill, kan du bli en del av den spännande framtidsresan!

Ansök nu

Rådgivare till Nyföretagarcentrum i Sundsvall Timrå

Företagsrådgivare
Läs mer Jun 22
Arbetsbeskrivning
Nu söker NyföretagarCentrum i Sundsvall/Timrå en engagerad rådgivare. NyföretagarCentrum erbjuder kostnadsfri rådgivning till alla som vill starta eller nyligen har startat företag och är ofta den första kontakten den nya företagaren behöver inför företagsstarten. NyföretagarCentrums rådgivare är erfarna företagare som kan ge råd, bedöma en affärsidé, affärsplan, budget och allt annat som ska vara på plats inför en företagsstart.

Hos NyföretagarCentrum kommer du som rådgivare att vägleda nya entreprenörer bland alla kluriga frågeställningar som de kan tänkas ha när de går i ”starta-eget” tankar. När de har varit på rådgivning hos dig kommer de att vara väl förberedda för livet som egenföretagare.

Som rådgivare träffar du dina klienter konfidentiellt i möteslokal i Sundsvall eller Timrå alt. i digitalt möte om det passar bättre för klienten. 

Ansvarsområden
Genom ett entreprenöriellt förhållningssätt, förståelse för ekonomiska frågor och intresse av andras utveckling kommer du att guida och ge råd till nya blivande företagare i Sundsvall och Timrå. I ditt uppdrag ingår också att representera NyföretagarCentrum vid bla seminarier och starta-eget-utbildningar. 

Uppdragets omfattning varierar över tid och därför kan vi ej på förhand lova ett visst antal konsulttimmar. Du rapporterar till styrelsen. 

Kvalifikationer
Vi söker nu dig som driver eget företag och brinner för nyföretagande. Du har dessutom tid över för att vid sidan av ditt eget företagande, på konsultbasis, jobba som rådgivare åt blivande företagare hos NyföretagarCentrum i Sundsvall/Timrå. Uppdraget kräver att du har företagandet som huvudsyssla och att du är godkänd för F-skatt. 

Du är nyfiken på och brinner för frågor som digitalisering, nya affärsmodeller och sociala medier.

Du bör bo och verka i Sundsvallsregionen. Har du dessutom ett stort lokalt nätverk ser vi det som meriterande.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar NyföretagarCentrum med Randstad. 
Ansök senast 22 augusti Obs! lång ansökningstid. Urval kan komma att göras löpande efter v.29 och uppdraget kan bli tillsatt innan sista ansökning så tveka inte.

Vill du veta mer? Välkommen att kontakta styrelseordförande Lars Sörling 070-306 44 41, lars.sorling@bjornlunden.se eller rekryteringskonsult Pernilla Melander pernilla.melander@randstad.se

Om företaget
NyföretagarCentrum är Sveriges ledande kraft för nyföretagande. Vårt uppdrag är att stimulera till ökat nyföretagande. Genom NyföretagarCentrums stödinsatser med information/rådgivning och mentorskap skapas fler hållbara nya företag med högre överlevnad och högre lönsamhet - insatser som har betydelse för sysselsättning, jämställdhet, integration och ekonomisk tillväxt.

Verksamheten är rikstäckande och finns i 230 av landets 290 kommuner.
Under 2021 fick 15 000 personer kostnadsfri, konfidentiell och affärsmässig rådgivning vilket genererade 8 000 nya företag. Vilket är 10% av alla företag som startade i Sverige 2021.

Vi har nöjdkundindex på 90 procent. Efter tre år är 84 procent av företagen fortfarande  aktiva (cirka 68 procent för alla företag); en procent har gått i konkurs. Varje år genererar företag startade med hjälp av oss drygt fyra miljarder kronor i nya skatteintäkter. Sedan 1985 har vi medverkat till över 254 000 nya företag. Detta gör verksamheten unikt framgångsrik. Verksamheten är i huvudsak näringslivsfinansierad. 

Bakom NyföretagarCentrum står NyföretagarCentrum Sverige (Stiftelsen Svenska Jobs and Society.) Organisationen är politiskt obunden och grundläggande är demokratiska idéer, jämställdhet, mångfald och hållbarhet.

Ansök nu

Projektledare till Fastighetsaktiebolaget Lilium i Sundsvall

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Jun 29
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill arbeta brett med projektledning inom bygg- och fastighetsbranschen. Du som vågar tänka kreativt och gärna tar stort eget ansvar. Är du social, kommunikativ och engagerad i det du åtar dig? Då tror vi att denna roll kan vara något för dig. Just nu söker vi en projektledare till fastighetsaktiebolaget Lilium. 


Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Randstad, men du kommer att anställas direkt hos Lilium som tillämpar 6 månaders provanställning. 


Ansökan är öppen till den 26 juli 2022, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så ansök redan idag. 

Ansvarsområden
I rollen som projektledare har du en nyckelroll i projekten där du är delaktig från start till mål med planering, projektering, genomförande och till sist överlämning drift och underhållsorganisationen.


Som projektledare är du kontaktperson gentemot entreprenörs och beställarrepresentanter under tiden för entreprenaden. Detta innebär att företräda beställaren genom att stödja, följa upp och rapportera entreprenadens framdrift till beställare avseende: tidplaner, kostnader, kvalitets-, säkerhets-, arbetsmiljö- och miljöfrågor. Du leder produktionsfasens alla skeden, upphandlar entreprenörer, ansvarar för: byggmöten, ekonomimöten och samordningsmöten med entreprenörer samt hyresgäst.

Kvalifikationer
Du som söker denna tjänst har god erfarenhet inom projektledning och branscherfarenhet, du kanske är projektledare eller arbetsledare idag. För att lyckas i tjänsten behöver du ha god datorvana, förmåga att skapa struktur digitalt samt vara kommunikativ. Du behöver också behärska det svenska språket väl i både tal och skrift samt ha B-körkort. Förslagsvis är du högskoleingenjör med byggnadsteknisk inriktning alternativt har du motsvarande kunskaper och erfarenheter. Du har goda kunskaper om fastigheter samt att driva och ansvara för egna projekt.


Som person är du självgående, kommunikativ och bra på att ta ansvar för dina uppgifter. Som framgångsrik projektledare är det även viktigt att kunna lyfta blicken för att se helheten och förmåga att skapa konstruktiva lösningar.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Ansök senast 2022-07-26, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så ansök redan idag. 


För information: Pernilla Melander, rekryteringsspecialist, pernilla.melander@randstad.se

Om företaget
Fastighetsaktiebolaget Lilium är ett familjeägt fastighetsbolag med fastigheter i Sverige och Norge. Företaget äger och förvaltar centralt belägna kontors-, butiks-, industri- och bostadsfastigheter i tillväxtregioner.

Vi erbjuder verksamhetsanpassade arbets- och mötesplatser samt trivsamma hyresbostäder i attraktiva lägen. Hos oss finner du rum för trivsel och tillväxt. Välkommen.

Ansök nu

Hyresadministratör till Förvaltnings AB Castor i Sundsvall

Servicehandläggare
Läs mer Jun 20
Arbetsbeskrivning
Är du en lösningsfokuserad, strukturerad, glad och serviceinriktad person som gillar att ha varierade arbetsuppgifter? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta ett stort eget ansvar? Då kan det vara dig vi söker till detta långa konsultuppdrag som hyresadministratör. 


Som hyresadministratör hos Förvaltnings AB Castor är du en stödfunktion till ekonomiavdelningen. Rollen är bred och innebär allt från klassiskt hyresadministrativt arbete till arbetsuppgifter inom ekonomiområdet i form av hantering av leverantörs- och kundfakturor samt löpande avstämningar.  
Här får du ett utvecklande uppdrag på en trivsam arbetsplats med en varm, välkomnade atmosfär och dessutom väldigt trevliga kollegor. 
 
Uppdragets omfattning är 100%,  med start 15 augusti, eller enligt överenskommelse t.o.m. 31 maj 2023. Arbetstid: Mån-fre 08.00-17.00. 

Välkommen med din ansökan! 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
Som hyresadministratör planerar och strukturerar du själv ditt arbete och har ett nära samarbete med kollegorna inom din avdelning. Rollen innebär att du ansvarar för hyresadministrativa arbetsuppgifter kopplat till de uppdrag vi har i de bostadsrättsföreningar vi förvaltar. Du kommer ha mycket kontakt med bostadsrättshavare och hyresgäster, samt ge support till dina kollegor inom organisationen. 


Utöver detta utför du nedan arbetsuppgifter: 
Godkänner och hanterar överlåtelseavtal vid försäljning av bostadsrätt 
Aviserar årsavgifter, hyror och övriga kundfakturor samt kravrutiner för dessa 
Hanterar kölistor för parkerings- och garageplatser 
Svarar på inkommande samtal enligt rullande schema i gruppen 
Tar emot felanmälningar från boende samt nyckelutlämning till entreprenörer 
Enklare supportärenden för kunder i våra ekonomisystem 
Sköter löpande redovisning 
Kontering och betalning av leverantörsfakturor 
Månadsavstämningar av bankkonton enligt fastställd rutin 


Kvalifikationer
För att lyckas i detta uppdrag behöver du ha kunskap och erfarenhet inom området ekonomi. Som person tar du stort eget ansvar i ditt arbete och är lösningsfokuserad. Du har kundfokus och hög känsla för service. Du är en glad och positiv lagspelare som sprider bra energi samt värdesätter god gemenskap. 
  
Utöver detta behöver du: 
Gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi 
God svenska och engelska i både tal och skrift. 
Kunskaper i Excel samt goda systemkunskaper 
B-körkort 

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. 
 
Det är meriterande om du har jobbat som ekonom eller hyresadministratör. 
Meriterande är även erfarenhet av ekonomisystemet Vitec hyra samt fakturahanteringssystem Ascendo 
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
Eftersom uppdragets start är snarast kommer urval och intervjuer ske löpande, ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2022-07-08.


För information: Ingela Gulliksson, Konsultchef, ingela.gulliksson@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu