Sundsvall: Säljare / Junior Account Manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Säljare / Junior Account Manager i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-22 // Varaktighet: Heltid

Har du en inställning att blir bäst på det du gör och får ofta höra att du alltid utmanar dig själv? Trivs du med högt uppsatta mål och får din energi av att nå målen? Vill du starta din försäljningskarriär tillsammans med ett företag som värnar om en arbetsplats där vi gör saker tillsammans och är lika duktiga på att fira resultaten som att nå dem?

Om företaget

Bravura är ett rekryterings- och bemanningsföretag där vårt företagande har utgångspunkt i en övertygelse om att jobb är något fundamentalt för alla människor. Vi tror att människor och företag gör skillnad för varandra och vi har möjlighet att vara länken däremellan. Så stärker vi företag genom människor och människor genom jobb.

Vi är en attraktiv arbetsgivare för dig som är målinriktad, tycker om att göra affärer samt trivs i en inspirerande och entreprenöriell miljö. Hos oss får du möjlighet till initiativtagande och ansvar samt erbjuds möjlighet till personlig utveckling och avancemang. Hos oss får du även en arbetsplats där vi ser att en god gemenskap och glädje genererar bättre resultat.

Bravura Sundsvall tillhör region norr där kontoren Luleå och Gävle ingår. Regionen består av ca 20 st medarbetare inom Staffing & Recruiting och Sales. På säljavdelningen blir du en del av ett engagerat och sammansvetsat team som besitter mycket kunskap. Du ges möjlighet att vara med på resan att etablera Bravura på den lokala marknaden och ges chansen till att utgöra en viktig roll i vår gemensamma tillväxtresa!

Om tjänsten

Som Account Manager hos oss arbetar du med att bygga upp din egen kundbas och du har möjlighet att skaffa dig ett stort kontaktnät i näringslivet. Du kommer i kontakt med företag inom olika branscher i hela tjänstemannasektorn och vi lovar dig en allmänbildande och utvecklande roll.

Du ansvarar för affären från ax till limpa vilket innebär att du självständigt prospekterar och bokar möten hos potentiella kundföretag. Väl ute på dina kundmöten gör du behovsanalys och presenterar våra lösningar inom rekrytering och bemanning. Du prisförhandlar och skriver offerter samt har ett tätt samarbete med dina kollegor på rekryterings- och bemanningsavdelningen. Du har eget ansvar för att bygga långsiktiga relationer med dina kunder, det är en entreprenöriell miljö där du får driva dina egna affärer!

Sales Trainee Program

- Sales Trainee Program är en del av Bravuras långsiktiga målsättning mot att bli bäst i världen på det vi gör. Vi vill med detta program ge dig bästa förutsättningarna att lyckas i din roll. Du kommer:
- Utvecklas inom försäljning och nå nya höjder
- Lära dig grunderna inom B2B-försäljning inklusive: mötesteknik & mötesstruktur, prissättning & förhandlingsteknik, affärsförståelse & kundfokus med mera.
- Vara del av ett framgångskoncept och snabb tillväxtresa
- Jobba tillsammans med härliga kollegor i en kultur som präglas av engagemang, glädje och framgång


Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

Vi tror på människors potential att utvecklas. Med rätt inställning och engagemang finns det egentligen inga begränsningar för vad du kan uppnå.

Om du sliter för att bli en vinnare och har rätt inställning så tror vi att du kan lyckas även om du inte hunnit skaffa dig lång arbetslivserfarenhet. Har du detta i kombination med ett professionellt och affärsmässigt agerande, intresse för kunskap och utveckling samt ett föredömligt agerande gentemot andra i din omgivning så har du goda förutsättningar att lyckas!

För att kunna utföra arbetet behövs dock att du har (eller planerar att ta) B-körkort samt goda kunskaper i svenska och bekväm med att uttrycka dig på engelska.

Givetvis delar du våra värderingar: inspirerande, generös, pålitlig och målinriktad, vilket även innefattar att du har ett fördomsfritt förhållningssätt. Det är starkt meriterande med erfarenhet inom service och försäljning.

Övrig information

Start: 8 augusti
Plats: Sundsvall
Lön: Fast + provision

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna Frågor och svar - Bravura (https://www.bravura.se/fragor-och-svar)

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: Karriärsida - Bravura (https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772)

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport: Kontakta oss - Bravura (https://www.bravura.se/kontakt?gclid=CjwKCAjwjZmTBhB4EiwAynRmDwrOO9TBUCRbvUbbB898KkzqB-SD280AupAGV-iReyMObYzo99ZUdxoCF7oQAvD_BwE) så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Account manager

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Account manager.

Account Manager med Regionsansvar till Svea Bank

Läs mer Maj 20
Vi söker nu en engagerad och målmedveten Account Manager till Region Norr som vill vara med på vår resa mot att erbjuda de bästa betal- och finansieringslösningarna. Har du ett starkt affärsfokus, gör det där lilla extra och har en inneboende nyfikenhet? Brinner du för att skapa och utveckla långsiktiga kundrelationer? Då kan den här rollen vara något för dig!

Om rollen
I rollen som Account Manager inom vårt affärsområde Säljfinans kommer du att ha ansvar för kundstocken i Region Norr. Du kommer utveckla våra befintliga kundrelationer, liksom prospektera och ta in nya kunder. De bolag du arbetar mot har högt driv och framåtanda, och vi strävar alltid efter att vara en närvarande partner vad gäller arbetet att vidareutveckla våra produkter för att maximera kundens nytta av våra finansiella tjänster. I arbetet ingår därför att du är proaktiv i din roll, och fysiska kundmöten är en stor del av din vardag. Du har i rollen som Account Manager hos oss stort eget ansvar för att planera och strukturera ditt arbete och rollen är mycket självständig, med det finns alltid har stöd att hämta från din chef och kollegor.

Eftersom rollen innefattar resor i Region norr ser vi att du som visar intresse för tjänsten gärna utgår från norra delen av Sverige.

Vem är du?
Vi tror att du som söker har en stor nyfikenhet, är lyhörd för att förstå kundernas sida och som drivs av att nå dina mål. Du är skicklig på att ta in och omvandla information på ett sätt som skapar mervärde, hela tiden med affären i fokus, där din lösningsfokuserade inställning bidrar till att du ser möjligheter där andra ser problem. En god förmåga att anpassa dig efter situationen och bemöta olika personer på rätt sätt för dem är en viktig del i den här rollen. Då du dagligen har många kontaktytor, både internt och externt, tror vi du är utåtriktad och har en lättsam inställning till olika möten där du på ett professionellt och naturligt sätt kommunicerar med såväl dina kunder som kollegor. Vidare har du god förmåga att strukturera och prioritera din tid och ditt arbete väl, då du i rollen kommer kunna få stor frihet under ansvar.

Erfarenhet och kvalifikationer:

- God förståelse för eller vilja att sätta dig in i vår affär
- Med fördel erfarenhet från en kundorienterad/säljande roll
- Utbildning från IHM eller liknande inom försäljning är meriterande
- Meriterande med erfarenhet av CRM-system
- Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift
- B-körkort


Om Svea

Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.

Ansökan

Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta Johanna Rooth på johanna.rooth@svea.com. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Account Manager Avico Sundsvall

Läs mer Maj 17
Eric Rahmqvist AB grundades 1953 av Signe och Eric Rahmqvist och är än idag en familjär koncern som är experter på allt som har med arbetsplatser att göra. Vi har totalt 400 anställda och finns i 11 länder. Grundidén är att man måste lära känna kunden och förstå vilka behov de har för att veta hur man bäst kan hjälpa dem. Vi lägger också stor vikt på hållbarhet och innovation när det kommer till våra produkter. Rahmqvistgruppen är idag specialister inom flera olika områden (bl.a. första hjälpen, ergonomi, visuell kommunikation och arbetsmiljö) med syfte att hjälpa medarbetare att skapa roligare, mer effektiva och hållbara arbetsdagar.

Jag heter Andreas Lilja och har arbetat på Rahmqvist i mer än 15 år. Jag började utan någon som helst erfarenhet som säljare, men ett stort stöd av coachande ledarskap, utbildning på Rahmqvist College kombinerat med vilja och energi, gav resultat. Sedan dag ett har jag trivts galet bra och idag är jag chef för Rahmqvists varumärken Avico, Businesscare, Larcona samt Happy Workday Drinks.

Om tjänsten

I rollen som säljare på Avico blir du en del av Rahmqvistgruppen. Vi på Avico är specialister på presentationer och arbetsmaterial för våra kunder som ofta jobbar utomhus under krävande förhållanden. Våra smarta presentationshjälpmedel, vattentåliga papper, markers och mycket annat är framtagna för att tåla alla typer av väder och vind. Och de möjliggör möten och presentationer oavsett om man är på kontoret eller utomhus. Exempel på ett vanligt problem vi stöter på ute på byggplatser är skärsår i händerna. Självklart har vi en lösning för detta, nämligen våra skärskyddshandskar! Som säljare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta dina egna mål, många beskriver det som ett mellanting mellan att driva eget och vara anställd. Här på Rahmqvist andas det entreprenörsanda och frihet under ansvar.

Kvalifikationer

- Snabblärd
- Har lätt för att sätta dig in i olika typer av företag och dess behov
- Stark drivkraft och vilja att utvecklas
- Körkort
- Talar och skriver svenska obehindrat


Vad vi erbjuder dig:

- Personlig utbildning och löpande kompetensutveckling
- Rahmqvist College - Sveriges bästa säljutbildning helt gratis!
- Ytterst kundansvarig på ditt distrikt
- Garantilön
- Tjänstepension och andra förmåner
- Möjlighet till förmånsbil
- Telefon & surfplatta
- Karriärmöjligheter både nationellt och internationellt


Din profil
För att lyckas i rollen bör du gilla att ta kontakt med nya människor. Du brinner för att hjälpa andra och motiveras av att flexibelt kunna påverka din egen arbetstid och lön. Vi söker dig som är driven och har en vilja att utvecklas.

För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra ett kortare personlighetstest (7-10 min) om du går vidare i denna process. Detta test bygger på det DNV-certifierade testet JobMatch Talent, som har en mycket väl dokumenterad validitet relaterat till arbetsprestation inom olika tjänster.

Skicka in din ansökan så fort som möjligt då tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden tagit slut.

Varmt välkommen till Avico!

Ansök nu

Account Manager Delectum Sundsvall

Läs mer Maj 5
Eric Rahmqvist AB grundades 1953 av Signe och Eric Rahmqvist och är än idag en familjär koncern som är experter på allt som har med arbetsplatser att göra. Vi har totalt 400 anställda och finns i 11 länder. Grundidén är att man måste lära känna kunden och förstå vilka behov de har för att veta hur man bäst kan hjälpa dem. Vi lägger också stor vikt på hållbarhet och innovation när det kommer till våra produkter. Rahmqvistgruppen är idag specialister inom flera olika områden (bl.a. första hjälpen, ergonomi, visuell kommunikation och arbetsmiljö) med syfte att hjälpa medarbetare att skapa roligare, mer effektiva och hållbara arbetsdagar.

Jag heter Lukas Forsberg och för drygt 12 år sedan gick jag från att vara brevbärare till att ta anställning på Rahmqvist som säljare med ansvar för ett eget distrikt. Jag hade inte jobbat med försäljning tidigare, men med ett stark driv, positivt mindset, viljan att lära mig, samt med en marknadsledande koncern bakom mig, så fanns alla förutsättningar för att lyckas. Med tiden blev jag säljledare, och för att några år sen blev jag erbjuden ansvaret för varumärket Delectums säljkår i Sverige. En dag jag aldrig glömmer!

Om tjänsten

I rollen som säljare på varumärket Delectum blir du en del av Rahmqvistgruppen. Delectum är ett snabbt och innovativt företag som under snart 70 år har utvecklat produkter med fokus på miljö, design och kvalitet. Vi arbetar främst inom tre starka produktsegment; profilering, giftfritt kreativt skapandematerial under varumärket Colorona, samt utveckling av idé och funktion inom kontorssegmentet. En genomtänkt profilprodukt stärker och påminner om företagets varumärke, både internt och externt. Och på Delectum hjälper vi företag att analysera sitt varumärke och baserat på detta ta fram rätt produkter utifrån vad kunden vill uppnå. Som säljare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta dina egna mål, många beskriver det som ett mellanting mellan att driva eget och vara anställd. Här på Rahmqvist andas det entreprenörsanda och frihet under ansvar.

Kvalifikationer

- Snabblärd
- Har lätt för att sätta dig in i olika typer av företag och dess behov
- Stark drivkraft och vilja att utvecklas
- Körkort
- Talar och skriver svenska obehindrat


Vad vi erbjuder dig:

- Personlig utbildning och löpande kompetensutveckling
- Rahmqvist College - Sveriges bästa säljutbildning helt gratis!
- Ytterst kundansvarig på ditt distrikt
- Garantilön
- Tjänstepension och andra förmåner
- Möjlighet till förmånsbil
- Telefon & surfplatta
- Karriärmöjligheter både nationellt och internationellt


Din profil
För att lyckas i rollen bör du gilla att ta kontakt med nya människor. Du brinner för att hjälpa andra och motiveras av att flexibelt kunna påverka din egen arbetstid och lön. Vi söker dig som är driven och har en vilja att utvecklas.

För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra ett kortare personlighetstest (7-10 min) om du går vidare i denna process. Detta test bygger på det DNV-certifierade testet JobMatch Talent, som har en mycket väl dokumenterad validitet relaterat till arbetsprestation inom olika tjänster.

Skicka in din ansökan så fort som möjligt då tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden tagit slut.

Varmt välkommen till Delectum!

Ansök nu

Kundansvarig med planeten i fokus till Eways! (Sundsvall/Västernorrland)

Läs mer Feb 25
Världen genomgår just nu en enorm förändring och framtidens transport behöver drivas på ett hållbart vis för att rädda det vi på riktigt bryr oss om. Denna omställning kräver en infrastruktur som gör det möjligt att driva bilar på el - vilket är (https://www.eways.se/) expertområde.

Eways vill göra det lätt att köra elbil och erbjuder lösningar för att enkelt kunna ladda hemma, på jobbet, vid bostadsrätter och publikt. Behovet för detta är enormt och kommer fortsatt att öka framöver. Eways omsatte under förra året 41 miljoner och kommer under 2022 att noteras på börsen.

Se till att bli en del av ett jordnära team som sätter Eways på kartan och är med och bidrar till att rädda vårt jordklot!



Rebecka Durling berättar varför rollen som kundansvarig på Eways är hennes drömjobb:

Eways präglas av en familjär atmosfär och du känner dig direkt välkommen och inkluderad. Alla hjälps åt och alla dagar är så himla roliga. Du blir en del av en nyfiken och framåtlutad organisation som alltid vill lära sig mer och utmana. Kollegorna är fantastiska och kunderna är glada att vi bidrar med ett stort värde. Helt enkelt en oslagbar känsla att hamna på rätt arbetsplats med likasinnade. Vi längtar nu efter fler kollegor och välkomnar dig som vill ta egna initiativ och bidra till elektrifieringen i samhället!”

EWAYS OCH ROLLEN:
A-hub rekryterar just nu en Kundansvarig utesäljare att ansvara för region Sundsvall/Västernorrland. Som Kundansvarig är det du och dina kollegor som lägger grunden för Eways fortsatta tillväxt. Idag finns det ett enormt behov av laddplatser runtom i Sverige och i den här rollen är du med och bidrar till transformeringen mot "El åt alla bilar”.
För att skapa nya kundsamarbeten och för att ”sätta ner flaggan” i din region kommer ledstjärnan i ditt arbete vara bearbetning av nya kunder. Fokus är riktat mot B2B och din dialog förs primärt med bostadsrättsföreningar, fastighetsägare och motsvarande verksamheter. Rollen ger dig ett helhetsgrepp över processen; att identifiera vart behoven finns, att skapa en affärsmöjlighet och sedan göra en noggrann överlämning till en teknisk projektledare som omsätter behov till verklighet. På Eways utmärks försäljning av en rådgivande approach - att våga vägleda kunden till en optimal lösning.

Du kommer bland annat att:

- Etablera kontakt och teckna avtal med privata och offentliga kunder.
- Prospektering av nya kunder samt uppföljning av befintliga
- Nära samarbete med Teknisk Projektledare
- Hantera och bevaka orderunderlag
- Bidra och stötta inom teamet
- Utarbeta personliga säljmål och aktivt sträva mot måluppfyllnad.


VI TROR ATT DU SOM SÖKER HAR/ÄR:

Genuint intresserad av hållbarhetsfrågor, utveckling och bilindustrin. Utöver det ser vi att du har en erfarenhet inom försäljning eller motsvarande. Du har med fördel en bakgrund inom fastighetsbranschen eller fiber/nätverk, vilket gör att du tar med dig ett stort kontaktnät för just den typ av produkt Eways arbetar med.

Vi tror också att du:

- Har erfarenhet av att arbeta i liknande roller inom försäljning.
- God vana att arbeta med dator som arbetsverktyg.
- Ett tekniskt intresse, gärna med det hållbara i fokus.
- Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.






PERSONLIGA KOMPETENSER

Det som utmärker dig som person kommer att ha stor betydelse i den här rekryteringen. Vi tror att du kommer att trivas hos Eways, samt ha goda förutsättningar att lyckas i rollen, om du känner igen dig i (och blir tilltalad av) följande egenskaper:

- Förtroendeingivande - Med din förmåga att lyssna in och bilda dig en förståelse för dina kunder, skapar du ett starkt förtroende i dina kundrelationer.
- Initiativtagande - Du är duktig på att identifiera en insats som kan ha stor påverkan för ditt arbete, som du samtidigt har förmågan att agera på.
- Serviceinriktad: Du är uppmärksam på andras behov, du håller en positiv attityd och levererar service på en hög nivå.
- Resultatorienterad: Du vågar sätta upp utmanande mål och arbetar aktivt mot att uppfylla eller överträffa dessa.
- Samarbetsförmåga: Du är uppmärksam, hjälpsam och stöttande inom ditt team och utanför. Du motiveras av samhörighet och känslan av att sträva åt samma håll.
- Självgående: Du gillar att ta dig an projekt och driva dessa i egen regi.




ÖVRIGT

Start: Snarast, enligt överenskommelse.

Arbetstider: Kontorstider, flexibelt

Plats: Sundsvall (Västernorrland)

Lön: Fast grundlönenivå + bonusbaserad, rörlig del.

Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos Eways.

Kundansvarig med planeten i fokus till Eways Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Eways önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av? (https://www.a-hub.se/).

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Bravura Sverige AB .

Senior IT-säljare

Account manager
Läs mer Jun 27
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Why IT Solutions.

Om företaget:

Why It Solutions grundades 2013. Deras mål är att bidra till kundernas resa för att uppnå deras mål genom att erbjuda spetskompetens inom IT. De hjälper kunder att konkretisera vad som behöver förändras och hur det ska genomföras för att den önskade verksamhets- och kundnyttan ska kunna realiseras. De stödjer även IT-avdelningar med produkter, lösningar, tjänster och kompetens inom infrastruktur samt hjälper IT-avdelningar att utveckla och förvalta sina IT-tjänster för att uppnå sina mål.

Why är ett växande företag som präglas av gemenskap, hjälpsamhet och prestigelöshet. På Why ser de inte kunder som ett uppdrag eller ett kundcase utan som ett samarbete där de tillsammans skapar lösningar. De samarbetar både med privat och offentlig verksamhet.

Arbetsuppgifter:

I rollen som IT-säljare är du ansiktet utåt mot nya och befintliga kunder. Du arbetar du med försäljning av konsulttjänster och projekt inom Whys specialistområden; verksamhets- och kundnytta, tjänsteutveckling- och förvaltning samt IT-infrastruktur. Detta innefattar hela säljcykeln med allt från prospektering och bearbetning av små som stora företag till möten, offerthantering och uppföljning.

Vidare har du ett rådgivande förhållningssätt mot kunder och hjälper dem i deras digitala resa och utveckling av deras IT-miljö. Detta innebär att du skapar dig en helhetssyn och rekommenderar anpassade lösningar för kundens unika miljö, vare sig det gäller molnintegrationer eller onprem lösningar.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Flera års erfarenhet av IT-branschen
• Mycket god erfarenhet av försäljning
• God förståelse för IT-infrastruktur
• B-körkort

För att trivas i rollen som senior IT-säljare bör du ha goda IT-kunskaper och trivas i en miljö där du dagligen bemöter kunder. Det innebär att du bör ha en god kommunikativ förmåga och kunna lyssna av kundens behov. Samtidigt som du är lyhörd ser vi att du vågar arbeta rådgivande och komma med förslag till kunden som ger bästa resultatet för kunden. Vidare tror vi att du är en lagspelare och gärna samarbetar med andra säljkollegor för att stötta och lyfta varandra. Hos Why trivs du som är öppen, positiv, motiverad och har en vilja att alltid utvecklas!

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Sundsvall
Lön: Grundlön + provision

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, IT-säljare, säljare, försäljning, sälj, account manager, AM, kundrelationer, kundansvarig, relationsskapande, provision, Sundsvall, heltid

Ansök nu

Junior IT-säljare

Account manager
Läs mer Jun 27
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Why IT Solutions.

Om företaget:

Why It Solutions grundades 2013. Deras mål är att bidra till kundernas resa för att uppnå deras mål genom att erbjuda spetskompetens inom IT. De hjälper kunder att konkretisera vad som behöver förändras och hur det ska genomföras för att den önskade verksamhets- och kundnyttan ska kunna realiseras. De stödjer även IT-avdelningar med produkter, lösningar, tjänster och kompetens inom infrastruktur samt hjälper IT-avdelningar att utveckla och förvalta sina IT-tjänster för att uppnå sina mål.

Why är ett växande företag som präglas av gemenskap, hjälpsamhet och prestigelöshet. På Why ser de inte kunder som ett uppdrag eller ett kundcase utan som ett samarbete där de tillsammans skapar lösningar. De samarbetar både med privat och offentlig verksamhet.

Arbetsuppgifter:

I rollen som junior IT-säljare förväntas du att ha en stark vilja att utvecklas för att kunna växa i din roll och bli en duktig IT-säljare. Som säljare arbetar du med försäljning av konsulttjänster och projekt inom Whys specialistområden; verksamhets- och kundnytta, tjänsteutveckling- och förvaltning samt IT-infrastruktur. Detta innefattar hela säljcykeln med allt från prospektering och bearbetning av små som stora företag till möten, offerthantering och uppföljning.

Till en början tror vi att du fokuserar mycket på nykundsbearbetning för att bygga upp ditt kontaktnät men du kommer även arbeta nära seniora kollegor och stötta upp med förvaltning av deras befintliga kundrelationer.

Allt eftersom du växer i din roll arbetar du rådgivande mot kunder och hjälper dem i deras digitala resa och utveckling av deras IT-miljö. Detta innebär att du skapar dig en helhetssyn och rekommenderar anpassade lösningar för kundens unika miljö, vare sig det gäller molnintegrationer eller onprem lösningar.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Uppvisat goda resultat som säljare – B2B erfarenhet är fördelaktigt
• Stort tekniskt intresse och grundläggande kunskaper inom ämnet
• B-körkort
• Erfarenhet av försäljning inom IT är meriterande

För att trivas i rollen som junior IT-säljare bör du ha ett stort tekniskt intresse och ha en stark vilja att lära dig mer om inom området. Vidare så bör du vara en social och inkännande säljare som har god kommunikativ förmåga. För att kunna utvecklas tror vi att du är modig och vågar ta egna initiativ till din egen utveckling. Vi tror också att du är lösningsorienterad och serviceinriktad för att alltid ge kunden den bästa upplevelsen.

Framför allt tror vi att du är en lagspelare och gärna samarbetar med dina säljkollegor för att stötta och lyfta varandra. Hos Why trivs du som är öppen, positiv, motiverad och har en vilja att alltid utvecklas!

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Sundsvall
Lön: Grundlön + provision

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, IT-säljare, säljare, försäljning, sälj, account manager, AM, kundrelationer, kundansvarig, relationsskapande, provision, Sundsvall, heltid

Ansök nu

Orderadministratör / Start 5 september till Telia

Frontofficepersonal
Läs mer Jun 27
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia.

Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.

Läs gärna mer om hur det är att jobba som konsult på Telia här

Om företaget:

Telia Company verkar inom IT- och telekombranschen. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Deras ambition är att vara ledande på alla sina marknader. De verkar internationellt och erbjuder en professionell och föränderlig miljö. Telia Company söker nu medarbetare till sitt kontor i centrala Sundsvall, där du blir en del av ett team med god gemenskap.

Arbetsuppgifter:

I rollen som orderadministratör arbetar du med orderläggning och registrering i flertalet olika system. Du löser och hanterar en stor variation av beställningar från Telias privatkunder. Du hanterar även felregistreringar och avvikelser, där din uppgift är att se till att ärendet blir löst och att alla berörda parter är informerade. Initialt hanterar du ärenden inom ett visst block och sedan utbildas du blockvis för att stärka din kompetens. I rollen ingår kontakt med kollegor över telefon och chatt för att kunna lösa ärenden och leveranser.

Du erbjuds en gedigen introduktion och har kontinuerlig dialog med din närmsta chef på Telia och Bravura för att få stöttning i ditt dagliga arbete och för att kunna ta nästa steg i din utveckling. Du tillhör en avdelning med nya och erfarna kollegor i samma roll som du. Tillsammans arbetar ni för att hitta bra lösningar och säkerställa nöjda kunder.

• Administrera ordar
• Hantera felregistreringar och avvikelser
• Samarbeta med kollegor för att lösa kunds behov
• Vid behov samla in kompletterade uppgifter genom kundkontakt över telefon

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Fullständiga gymnasiebetyg
• God datorvana
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Erfarenhet inom administration och/eller kundservice är meriterande

Vi ser att du är en lagspelare som har en god förmåga att samarbeta internt med ditt team och med andra avdelningar inom Telia. Vidare har du en god förmåga att kommunicera i tal och skrift då du hanterar många olika kontaktytor. Rollen kräver att du tar egna initiativ och har en förmåga att anpassa dig efter olika situationer och varierande arbetsuppgifter.

Övrig information:

Start: 5 september
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse
Övrigt: I denna process begär vi ut utdrag ur belastningsregister och genomför en kreditupplysning innan anställning

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Administratör, orderadministratör, administration, handläggare, ordersupport, orderadministration, orderhantering, ordermottagare, kundservice, kundtjänst, service, support, heltid, omgående, Sundsvall

Ansök nu