Sundsvall: Rådgivare till Nyföretagarcentrum i Sundsvall Timrå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Rådgivare till Nyföretagarcentrum i Sundsvall Timrå i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-22 // Varaktighet: Deltid

Arbetsbeskrivning
Nu söker NyföretagarCentrum i Sundsvall/Timrå en engagerad rådgivare. NyföretagarCentrum erbjuder kostnadsfri rådgivning till alla som vill starta eller nyligen har startat företag och är ofta den första kontakten den nya företagaren behöver inför företagsstarten. NyföretagarCentrums rådgivare är erfarna företagare som kan ge råd, bedöma en affärsidé, affärsplan, budget och allt annat som ska vara på plats inför en företagsstart.

Hos NyföretagarCentrum kommer du som rådgivare att vägleda nya entreprenörer bland alla kluriga frågeställningar som de kan tänkas ha när de går i ”starta-eget” tankar. När de har varit på rådgivning hos dig kommer de att vara väl förberedda för livet som egenföretagare.

Som rådgivare träffar du dina klienter konfidentiellt i möteslokal i Sundsvall eller Timrå alt. i digitalt möte om det passar bättre för klienten. 

Ansvarsområden
Genom ett entreprenöriellt förhållningssätt, förståelse för ekonomiska frågor och intresse av andras utveckling kommer du att guida och ge råd till nya blivande företagare i Sundsvall och Timrå. I ditt uppdrag ingår också att representera NyföretagarCentrum vid bla seminarier och starta-eget-utbildningar. 

Uppdragets omfattning varierar över tid och därför kan vi ej på förhand lova ett visst antal konsulttimmar. Du rapporterar till styrelsen. 

Kvalifikationer
Vi söker nu dig som driver eget företag och brinner för nyföretagande. Du har dessutom tid över för att vid sidan av ditt eget företagande, på konsultbasis, jobba som rådgivare åt blivande företagare hos NyföretagarCentrum i Sundsvall/Timrå. Uppdraget kräver att du har företagandet som huvudsyssla och att du är godkänd för F-skatt. 

Du är nyfiken på och brinner för frågor som digitalisering, nya affärsmodeller och sociala medier.

Du bör bo och verka i Sundsvallsregionen. Har du dessutom ett stort lokalt nätverk ser vi det som meriterande.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar NyföretagarCentrum med Randstad. 
Ansök senast 22 augusti Obs! lång ansökningstid. Urval kan komma att göras löpande efter v.29 och uppdraget kan bli tillsatt innan sista ansökning så tveka inte.

Vill du veta mer? Välkommen att kontakta styrelseordförande Lars Sörling 070-306 44 41, lars.sorling@bjornlunden.se eller rekryteringskonsult Pernilla Melander pernilla.melander@randstad.se

Om företaget
NyföretagarCentrum är Sveriges ledande kraft för nyföretagande. Vårt uppdrag är att stimulera till ökat nyföretagande. Genom NyföretagarCentrums stödinsatser med information/rådgivning och mentorskap skapas fler hållbara nya företag med högre överlevnad och högre lönsamhet - insatser som har betydelse för sysselsättning, jämställdhet, integration och ekonomisk tillväxt.

Verksamheten är rikstäckande och finns i 230 av landets 290 kommuner.
Under 2021 fick 15 000 personer kostnadsfri, konfidentiell och affärsmässig rådgivning vilket genererade 8 000 nya företag. Vilket är 10% av alla företag som startade i Sverige 2021.

Vi har nöjdkundindex på 90 procent. Efter tre år är 84 procent av företagen fortfarande  aktiva (cirka 68 procent för alla företag); en procent har gått i konkurs. Varje år genererar företag startade med hjälp av oss drygt fyra miljarder kronor i nya skatteintäkter. Sedan 1985 har vi medverkat till över 254 000 nya företag. Detta gör verksamheten unikt framgångsrik. Verksamheten är i huvudsak näringslivsfinansierad. 

Bakom NyföretagarCentrum står NyföretagarCentrum Sverige (Stiftelsen Svenska Jobs and Society.) Organisationen är politiskt obunden och grundläggande är demokratiska idéer, jämställdhet, mångfald och hållbarhet.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Företagsrådgivare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Företagsrådgivare.

Vi söker framtidens företagsrådgivare

Läs mer Apr 26
Kunder och entreprenörskap är det bästa vi vet! Vi förstår vikten av att finnas nära våra kunder och vi har ett stort engagemang och intresse för våra kunders ekonomi och deras verksamheter. Vårt mål är att långsiktigt och engagerat samarbeta tillsammans med våra kunder. Om du har samma nyfikenhet och engagemang som oss kan det vara dig vi söker nu!

Om tjänsten
Vi söker nu två nya medarbetare som på sikt kommer att arbeta som företagsrådgivare i vår bank, främst inom våra affärsområden Njurunda, Lucksta och Hudiksvall. För denna tjänst kommer du att ingå i ett program som vi skapar tillsammans med dig där du successivt lär dig och utbildas inom vår verksamhet och får möjlighet att sätta dig in i bankens arbete. Du kommer att få prova arbeta på olika avdelningar och kontor för få inblick och utbildning i vår verksamhet. I programmet kommer du coachas genom handledning.
För att sedan kunna arbeta som företagsrådgivare behöver du vara Swedsec licensierad, i de fall du inte är licensierad idag så kommer du att få möjlighet att göra det via oss.
Om att jobba som företagsrådgivare
Som företagsrådgivare arbetar du aktivt med våra företagskunders ekonomi inom samtliga områden såsom företagets finansiering, kreditgivning, betalningslösningar, försäkringar och sparande. Du blir kundens ingång till bankens specialister och samarbetspartners för att på bästa sätt stödja kundens hela affär. Tillsammans med kontorens övriga rådgivare jobbar ni tillsammans för att erbjuda våra kunder en samlad helhet för deras privata och företagets ekonomi. Rollen innebär att arbeta med såväl våra befintliga kunder som att välkomna in nya kunder till oss.
Om dig
För att lyckas i denna tjänst tror vi att du har ett högt engagemang och drivs av att få utvecklas både personligen och utav att ingå i team där vi utvecklas tillsammans.
Du gillar att lära dig nya saker med ett starkt eget driv och ett lösningsorienterat tankesätt. Du är utåtriktad med social kompetens, är förtroendegivande och tycker om att bygga nätverk och långsiktiga relationer.
Som person trivs du med att proaktivt arbeta mot uppsatta mål, i team såväl som självständigt och är inte rädd för att ta egna initiativ.
Det är också viktigt att du har både förmåga och viljan att sätta dig in i vår verksamhet och bransch.
Detta kännetecknar dig,
· Relationsskapande
· Driven
· Analytisk
· Nyfiken
· Noggrann
Vad erbjuder vi dig?
En spännande och utvecklande tjänst där du ges möjlighet att lära dig vår bransch och verksamhet. Målet är att slutligen arbeta som företagsrådgivare hos oss, där vi tillsammans satsar och fortsätter att utveckla vår närvaro i Sundsvallsregionen och stärka våra befintliga marknader.
Som arbetsgivare erbjuder vi en arbetsplats med ett positivt och omtänksamt arbetsklimat där vi hjälper varandra, har roligt tillsammans och utvecklas ihop. För oss är det viktigt att våra medarbetare mår bra och har en fungerande balans mellan jobb och privatliv. Dessutom blir du del av en organisation som dagligen arbetar för bygdens bästa och dess fortsatta utveckling.
Hälsinglands Sparbank är en lokal och nära bank med ca 100 anställda och vi finns på 6 orter i 4 kommuner. Vi har inga aktieägare utan ger tillbaka en stor del av vår vinst till samhället i form utav sponsring, bidrag, projekt samt satsningar inom näringslivet. Vi har sedan år 2000 gett tillbaka över 130 miljoner kronor till de områden där vi finns.
Då vi är en fristående bank har vi nära till snabba beslut, vi finns nära våra kunder, våra medarbetare kan känna delaktighet och vi är måna om en god gemenskap. Tillsammans gör vi skillnad.
Kompetens och din bakgrund
I denna tjänst kommer dina personliga egenskaper vara avgörande. Vi ser gärna att du har en relevant högskoleutbildning inom tex ekonomi. Kanske du nyligen har avslutat dina högskolestudier och står inför ditt nästa karriärval?
En bakgrund och erfarenhet inom affärsdriven verksamhet med fokus på sociala kundrelationer är också relevant bakgrund för denna tjänst.
Då tjänsten innebär resor mellan kontoren och kundbesök är körkort ett krav.
Rekryteringsinformation
Du skickar din ansökan till hr@halsinglandssparbank.se
Ansökan ska innehålla ditt CV och ett personligt brev där du berättar om dig själv och varför du är intresserad av tjänsten.
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag 2023-05-31

Ansök nu

Vi söker en företagsrådgivare till våra kontor i Njurunda och Lucksta

Läs mer Nov 17
Sätter du alltid kunden i fokus och drivs utav att bygga långsiktiga kundrelationer?
Då kan det vara dig vi söker!
Om tjänsten
Som företagsrådgivare arbetar du proaktivt med våra företagskunders ekonomi inom samtliga områden såsom företagets finansiering, betalningslösningar, försäkringar och sparande. Du blir kundens ingång till bankens specialister och samarbetspartners för att på bästa sätt stödja kundens hela affär. Tillsammans med kontorens övriga rådgivare jobbar ni tillsammans för att på bästa sätt erbjuda våra kunder en samlad helhet för deras privata och företagets ekonomi.
Under 2022 har vårt kontor i Njurunda växt och utvecklats med fart, det är vi både stolta och ödmjuka inför och vi vill nu satsa ytterligare inom företagsmarknaden tillsammans med dig. I vårt verksamhetsområde ingår även vårt kontor i Lucksta som har etablerade kundrelationer med fokus på hög kundnöjdhet.
Vi söker dig som
Idag jobbar som företagsrådgivare och har minst 3 - 5 års erfarenhet i den yrkesrollen. Du har en stark affärsmässig drivkraft och tycker om att arbeta strukturerat och målinriktat. Du drivs av att skapa och underhålla goda kundrelationer med hög kundnöjdhet. Som rådgivare har du fokus på affärsmässighet samt har en god analytisk förmåga. Du är insatt inom hållbarhetsområdet och väl medveten om betydelsen av detta i företagens verksamhet. Med engagemang och en öppen, positiv attityd har du lätt för att skapa relationer med både kunder och kollegor. Du tycker om att proaktivt arbeta mot gemensamma mål, i team såväl som självständigt och delar gärna med dig av din kompetens till andra samtidigt som du tar hjälp av andra när det behövs.
Vad erbjuder vi dig?
En spännande och utvecklande tjänst där vi tillsammans satsar och fortsätter att utveckla vår närvaro i Sundsvallsregionen. Som arbetsgivare erbjuder vi en arbetsplats med ett positivt arbetsklimat där vi hjälper varandra, har roligt tillsammans och utvecklas ihop. För oss är det viktigt att våra medarbetare mår bra och har en fungerande balans mellan jobb och privatliv. Dessutom blir du del av en organisation som dagligen arbetar för bygdens bästa och dess fortsatta utveckling.
Hälsinglands Sparbank är en lokal och nära bank med ca 100 anställda och vi finns på 6 orter i 4 kommuner. Vi har inga aktieägare utan ger tillbaka en stor del av vår vinst till samhället i form utav sponsring, bidrag, projekt samt satsningar inom näringslivet. Vi har sedan år 2000 gett tillbaka över 125 miljoner kronor till de områden där vi finns.
Då vi är en fristående bank har vi nära till snabba beslut, vi finns nära våra kunder, våra medarbetare kan känna delaktighet och vi är måna om en god gemenskap. Tillsammans gör vi skillnad.

Kompetens
Befintlig Swedsec licens är en förutsättning för tjänsten. Då tjänsten innebär resor mellan kontoren och kundbesök är körkort ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.


Rekryteringsinformation
Ansökan, CV och personligt brev skickas till: hr@halsinglandssparbank.se
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag 2022-12-07
Läs mer om oss på www.halsinglandssparbank.se/jobb


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Företagsrådgivare till SEB i Sundsvall

Läs mer Feb 9
Är du bra på att bygga och utveckla långsiktiga kundrelationer? Vill du hjälpa våra kunder till en bättre ekonomi? Nu söker vi företagsrådgivare till vårt kontor i Sundsvall.

Arbetsbeskrivning
Du kommer framförallt att arbeta med att ge råd till våra stora och mellanstora företagskunder. Vi förväntar oss också att du arbetar proaktivt för att ta in nya kunder och är en bra ambassadör för banken i det lokala näringslivet.

Vårt arbete kännetecknas av en stark lokal närvaro och god kunskap om vår marknad. Vi arbetar målmedvetet med att skapa goda relationer till våra kunder och strävar efter att vara en finansiell partner på lång sikt. Regionen har ett rikt och spännande näringsliv.


Kvalifikationer och egenskaper
För att lyckas i din roll hos oss har du förmåga att se kundernas behov, upptäcka affärsmöjligheter och hitta rätt lösningar åt befintliga och nya kunder. Som person är du strukturerad, aktiv och engagerad i ditt arbete och gillar att göra affärer. Eftersom finanssektorn befinner sig i förändring är ett stort intresse för digitala lösningar och nya mötesplatser viktigt.

Vi ser gärna att du har en ekonomisk utbildning och erfarenhet från liknande arbete. Körkort är ett krav eftersom våra kunder finns på många ställen i länet.

Det här SEB
Läs mer om hur det är att arbeta på SEB www.sebgroup.com/career



Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans samt försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. <a href="https://goo.gl/DpqfGV" target="_blank">Följ oss gärna på LinkedIn!</a>

Välkommen med din ansökan
I denna rekrytering samarbetar SEB med Amendo.
Vi gör löpande gallringar och ser gärna att du ansöker så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 28/2 2018. Tjänsten är en heltidstjänst 38,5 tim/vecka med start så snart om möjligt.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Randstad AB .

Kundcentermedarbetare till bank

Kundtjänsteman, försäkring
Läs mer Maj 16
Arbetsbeskrivning
Du trivs i en roll med mycket kundkontakt och har lätt för att förstå kundens behov och skapa förtroende, där känsla för service och integritet är viktigt. Genom effektivitet och hög serviceanda hjälper du kunden med frågor rörande pension- och livförsäkring. Med andra ord gör du skillnad för varje kund, varje dag.
 
Nu utökar vi vår avdelning på SEB Pension & Försäkring i Sundsvall med fler kundcentermedarbetare och söker dig som vill arbeta med framtidens support och service inom just pension och försäkring.
 
SEB är en ledande nordeuropeisk finansiell koncern med internationellt perspektiv. Vi tillhandahåller finansiella tjänster för företag, institutioner och privatkunder. Vi vill bidra till hållbar tillväxt och göra skillnad för våra kunder, aktieägare, medarbetare och samhället i stort. Genom vår expertis och höga servicenivå skapar vi möjligheter för våra kunder att fatta välgrundade beslut så att de kan förverkliga sina affärsambitioner och mål. Nu och för framtiden. 
 
Som medarbetare i kundcenter är du professionell i ditt bemötande och du har en förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer. Du motiveras av att överträffa kundens förväntningar och att följas upp på din prestation i kundärendet. Dina arbetsdagar genomsyras av kundkontakt via våra olika kanaler (telefon, email och chatt). Du söker efter information i olika system samt handlägger varje ärende effektivt med god kvalitet. Vår styrka är vår teamkänsla där vi på ett öppet och uppskattat sätt kan dela med oss och diskutera i gruppen. I den här rollen blir du en del av ett målinriktat team som alltid har kundens bästa för sina ögon.
 
SEB jobbar kontinuerligt med att utveckla digitala lösningar och ser gärna att du har ett tekniskt och digitalt intresse och att du är nyfiken på de möjligheter digitaliseringen medför. Du trivs med tät kundkontakt och tycker om att ge service i världsklass. Kanske har du jobbat ett par år i annan kundtjänst med telefon som redskap, eller har vana av annat serviceyrke. Utöver detta ser vi även att du har gymnasieexamen, kan svenska och engelska obehindrat i tal och skrift, datavana och kan navigera mellan olika system och ett ekonomiskt intresse. Även om arbetet i första hand handlar om inkommande kundkontakter är du inte främmande för proaktiva aktiviteter i form av utringande verksamhet.
 
I denna rekrytering samarbetar SEB med Randstad. 
Vi ser fram emot att se ditt CV och ansökningsbrev på www.randstad.se, senast 2023-06-26. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta pernilla.keusch@randstad.se.
 
Tjänsten är heltid, måndag-fredag. Du blir anställd hos SEB. Tillträde är 4 september 2023 och startar med en utbildningsperiod. 
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansvarsområden
Dina ansvarsområden:
Ge professionell service i världsklass.
Bygga långsiktiga kundrelationer.
Överträffa kundens förväntningar.
Handlägga varje ärende effektivt och med kvalitet.


Kvalifikationer
För att klara, och trivas i, den här rollen på bästa sätt ser vi att du:
Har gymnasieexamen, gärna inom ekonomi eller samhälle.
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Kan navigera obehindrat i olika datasystem.
Har erfarenhet av kundservice.
Har att att se helheter.  
Har förmåga att hantera stressade situationer på ett lugnt sätt.
Har sociala färdigheter och kan bemöta olika människor utefter just deras behov.
Har förmåga att effektivt lösa problem och kommunicerar väl med både kunder och kollegor.
Har lätt för att ta initiativ och drivs av att ständigt bidra till verksamhetens utvecklingsarbete.
Har ett ekonomiskt intresse.


Om företaget
Läs mer om hur det är att arbeta på SEB www.sebgroup.com/career.
På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att driva tillväxt och innovation, leverera service i världsklass till våra kunder samt skapa värde för samhället i stort. En inkluderande organisation för oss innebär en kultur där vi är nyfikna på olika perspektiv och tankar, där alla kan bidra till sin fulla potential och känner sig uppskattade och respekterade. Mångfald på SEB betyder uppskattning och respekt för varandras skillnader och bakgrund. Alla är välkomna hos oss, oavsett ålder, kön, etnicitet, tro, sexuell läggning eller funktionshinder.

Since our start 160 years ago, SEB has been guided by a strong belief that entrepreneurial thinkers combined with innovative companies are needed to create a better world. We are here to enable them to achieve their ambitions and succeed in both good and difficult times. We are the business engine of the bank, providing the financial expertise our organizational and private customers rely on. We do so with focus on our customers needs, commitment to quality and trust, and an entrepreneurial mindset to continually improve our services.
Read more: https://sebgroup.com/

Ansök nu

Kundservice

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 7
Arbetsbeskrivning
Vi har uppdraget för dig som snabbt vill ut i arbetslivet och göra skillnad för andra, skapa meriter i ditt CV och bli en del av ett härligt gäng. Vi söker dig som vill starta eller fortsätta din karriär med oss på Randstad. Är du serviceinriktad, social, flexibel och driven, då är detta ett uppdrag för dig.


Som konsult blir du anställd av Randstad och uthyrd till kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och få möjlighet att få in en fot och skapa erfarenhet som leder till karriärmöjligheter. 

Detta är ett meriterande specialprojekt och konsultuppdraget kommer att pågå från mitten av juni till och med september och avser heltid måndag till fredag. Du behöver alltså vara tillgänglig inom mindre än en månad och vilja jobba över sommaren. Uppdraget kommer att utföras i centrala Sundsvall. 

Vi söker dig som brinner för service, är social och vill träffa kunder på telefon. Du är en god kommunikatör och vill ge varje kund förstklassig service. Du räds inte att lyfta luren och ringa till dessa befintliga kunder och du har troligen till och med lite tävlingsanda i dig. Vi tror även att din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad.

Vi ser gärna att du:
Har erfarenhet av att arbeta med telefon som arbetsredskap.
Har tidigare erfarenheter från kundtjänst eller serviceyrke. 

För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:
God telefon- och datorvana.
Goda kunskaper i såväl svenska som engelska.
Gymnasieexamen.

Vi ser fram emot dit ansökan omgående dock senast 2023-06-06, vi gallrar löpande.  Har du frågor kontakta Pernilla Keusch, affärsområdeschef pernilla.keusch@randstad.se eller Kosovare Buzuku, konsultchef kosovare.buzuku@randstad.se

Ansvarsområden
Dina viktigaste ansvarsområden är att:
tillhandahålla service i världsklass.
ringa till befintliga kunder.


Kvalifikationer
Vi ser gärna att du:
Har erfarenhet av att arbeta med telefon som arbetsredskap.
Har tidigare erfarenheter från kundtjänst eller serviceyrke. 

För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:
God telefon- och datorvana.
Goda kunskaper i såväl svenska som engelska.
Gymnasieexamen.


Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Rekryteringskonsult

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Apr 26
Arbetsbeskrivning
I rollen som rekryteringskonsult får du ett ombytligt uppdrag där du både har tryggheten i ett sammansvetsat team på hemmaplan och utmaningen i en ständigt föränderlig uppdragslista. Ständig förändring präglar även de organisationer du jobbar med och mot bakgrund av det kan du komma att rekrytera alla möjliga typer av tjänster, från chefer, specialister till nyexaminerade assistenter och vaktmästare och vi tror att det är just det du tycker är roligt! Rollen som rekryteringskonsult innebär att du har ett helhetsansvar för rekryteringsprocessen från start till mål med allt vad det innebär i form av behovsanalysarbete, urval, fördjupade personbedömningar, referenstagning mm. Nu söker vi en kollega till vårt team i Sundsvall som vill vara en drivande kraft i att sätta tonen för vårt varumärke på den lokala marknaden.

Utöver att bli en efterlängtad nyckelspelare lokalt blir du ett viktigt komplement till vårt rekryteringsteam nationellt och kan stundtals få möjlighet att stötta upp i spännande rekryteringar för offentliga aktörer i hela landet.

Vad kan vi erbjuda dig?
Trygghet och en bra balans mellan arbete och privatliv betyder mycket hos oss, och vi tar hand om varandra. Randstads prestationsstandarder är höga, men som team kommer vi skapa förutsättningar för att du ska kunna nå och överträffa dem, genom både lärande och utvecklingsmöjligheter. På sikt finns till exempel möjligheter att axla spännande ledarroller för dig som är nyfiken på detta. 

Vi är ett globalt bolag med lokal närvaro i och med våra (över) trettio kontor från norr till söder och en nationell kundportfölj som många bara kan drömma om. Här är ingen dag den andra lik – och du kommer att utveckla dina förmågor inom relationsförsäljning, kompetensbedömning, personalledning, arbetsrätt, avtalsfrågor - ja det mesta faktiskt. Framförallt kommer du att få förmånen att varje dag ha möjlighet att göra något som är ett fåtal yrken förunnat – att förändra någons liv. Vi på Randstad sätter människor i arbete och vi brinner för att ge människor meningsfulla jobb!
 
Omfattning
Du kommer att utgå från Randstads kontor i Sundsvall. Rollen omfattar en tillsvidareanställning på heltid med en inledande provanställning på sex månader. 
  
Sista ansökningsdag
Varmt välkommen med din ansökan senast 2023-05-19. Vänligen notera att vi tillämpar löpande urval. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt före sista ansökningsdag. 

För information
För frågor rörande tjänsten vänligen kontakta Pernilla Keusch, Branch Manager i Västernorrland/Jämtland via: pernilla.keusch@randstad.se

Frågor gällande rekryteringsprocessen skickas till: HR Talent recruiter Andreas Berglund på andreas.x.berglund@randstad.se 

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansvarsområden
I rollen som rekryteringskonsult får du ett ombytligt uppdrag där du både har tryggheten i ett sammansvetsat team på hemmaplan och utmaningen i en ständigt föränderlig uppdragslista. Ständig förändring präglar även de organisationer du jobbar med och mot bakgrund av det kan du komma att rekrytera alla möjliga typer av tjänster, från chefer, specialister till nyexaminerade assistenter och vaktmästare och vi tror att det är just det du tycker är roligt! Rollen som rekryteringskonsult innebär att du har ett helhetsansvar för rekryteringsprocessen från start till mål med allt vad det innebär i form av behovsanalysarbete, urval, fördjupade personbedömningar, referenstagning mm. 

Kvalifikationer
kvalifikationer:
• Du har akademisk examen på kandidat- eller magisternivå inom HR, beteendevetenskap, psykologi eller annat ämnesområde som bedöms likvärdigt.
• Vi ser gärna att du har en bakgrund inom rekrytering sedan innan.
• Vi vet att framgångsfaktorer för rollen som rekryteringskonsult är att vara social, lyhörd och ha en förmåga att skapa förtroende samtidigt som man inte är rädd för att våga utmana och driva affärer till avslut.
• B-körkort är krav då resor förekommer i tjänsten. 
• Erfarenhet av kvalificerat searcharbete ses som meriterande. 

För att trivas bra och lyckas väl i denna roll har du:
• Ett genuint intresse för människor. Vi tror att du brinner för att bygga olika typer av relationer och för att förstå de framgångsfaktorer som gör dem långvariga. 
• Mycket goda kunskaper i svenska är en förutsättning då man som rekryteringskonsult i mötet med kunder och kandidater både behöver göra sig förstådd, och förstå, på svenska i så väl tal som skrift. Då vi jobbar i ett globalt bolag bör du även ha goda kunskaper i engelska. 

Vi lägger stor vikt vid din erfarenhet och personlighet och egenskaper som vi uppskattar är bl. a hög social kompetens, initiativtagande och målinriktad, driven och duktig på att skapa affärsrelationer.

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. 

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Kundservicemedarbetare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 5
Arbetsbeskrivning
Du trivs i en roll med mycket kundkontakt och har lätt för att förstå kundens behov och skapa förtroende, där känsla för service och integritet är viktigt. Genom effektivitet och hög serviceanda hjälper du kunden med frågor rörande pension- och livförsäkring. Med andra ord gör du skillnad
för varje kund, varje dag.
 
Nu utökar vi vår avdelning på SEB Pension & Försäkring i Sundsvall med fler medarbetare till kundcenter och söker dig som vill arbeta med framtidens support och service inom just pension och försäkring.
 
SEB är en ledande nordeuropeisk finansiell koncern med internationellt perspektiv. Vi tillhandahåller finansiella tjänster för företag, institutioner och privatkunder. Vi vill bidra till hållbar tillväxt och göra skillnad för våra kunder, aktieägare, medarbetare och samhället i stort. Genom vår expertis och höga servicenivå skapar vi möjligheter för våra kunder att fatta välgrundade beslut så att de kan förverkliga sina affärsambitioner och mål. Nu och för framtiden. 
 
Som medarbetare i kundcenter är du professionell i ditt bemötande och du har en förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer. Du motiveras av att överträffa kundens förväntningar och att följas upp på din prestation i kundärendet. Dina arbetsdagar genomsyras av kundkontakt via
våra olika kanaler (telefon och email). Du söker efter information i olika system samt handlägger varje ärende effektivt med god kvalitet. Vår styrka är vår teamkänsla där vi på ett öppet och uppskattat sätt kan dela med oss och diskutera i gruppen. I den här rollen blir du en del av ett målinriktat team som alltid har kundens bästa för sina ögon.
 
SEB jobbar kontinuerligt med att utveckla digitala lösningar och ser gärna att du har ett tekniskt och digitalt intresse och att du är nyfiken på de möjligheter digitaliseringen medför. Du trivs med tät kundkontakt och tycker om att ge service i världsklass. Kanske har du jobbat ett par år i
annan kundtjänst med telefon som redskap, eller har vana av annat serviceyrke. Utöver detta ser vi även att du har gymnasieexamen, kan svenska och engelska obehindrat i tal och skrift, har datavana och kan navigera mellan olika system och har  ett ekonomiskt intresse. Även om arbetet i första hand handlar om inkommande kundkontakter är du inte främmande för proaktiva aktiviteter i form av utringande verksamhet.
 
I denna rekrytering samarbetar SEB med Randstad. 
Vi ser fram emot att se ditt CV och ansökningsbrev på www.randstad.se, senast 2023-05-09.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta pernilla.keusch@randstad.se.
 
Tjänsten är heltid, måndag-fredag. Du blir anställd hos SEB. Tillträde är 4 september 2023 och startar med en utbildningsperiod. 
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Dina ansvarsområden:
Ge professionell service i världsklass.
Bygga långsiktiga kundrelationer.
Överträffa kundens förväntningar.
Handlägga varje ärende effektivt och med kvalitet.


Kvalifikationer
För att klara, och trivas i, den här rollen på bästa sätt ser vi att du:
Har gymnasieexamen, gärna inom ekonomi eller samhälle.
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Kan navigera obehindrat i olika datasystem.
Har erfarenhet av kundservice.
Har ätt att se helheter.  
Har förmåga att hantera stressade situationer på ett lugnt sätt.
Har sociala färdigheter och kan bemöta olika människor utefter just deras behov.
Har förmåga att effektivt lösa problem och kommunicerar väl med både kunder och kollegor.
Har lätt för att ta initiativ och drivs av att ständigt bidra till verksamhetens utvecklingsarbete.
Har ett ekonomiskt intresse.


Om företaget
Läs mer om hur det är att arbeta på SEB www.sebgroup.com/career.
På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att driva tillväxt och innovation, leverera service i världsklass till våra kunder samt skapa värde för samhället i stort. En inkluderande organisation för oss innebär en kultur där vi är nyfikna på olika perspektiv och tankar, där alla kan bidra till sin fulla potential och känner sig uppskattade och respekterade. Mångfald på SEB betyder uppskattning och respekt för varandras skillnader och bakgrund. Alla är välkomna hos oss, oavsett ålder, kön, etnicitet, tro, sexuell läggning eller funktionshinder.

Since our start 160 years ago, SEB has been guided by a strong belief that entrepreneurial thinkers combined with innovative companies are needed to create a better world. We are here to enable them to achieve their ambitions and succeed in both good and difficult times. We are the business engine of the bank, providing the financial expertise our organizational and private customers rely on. We do so with focus on our customers needs, commitment to quality and trust, and an entrepreneurial mindset to continually improve our services.
Read more: https://sebgroup.com/

Ansök nu

Kundsupport sommarjobb

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 6
Arbetsbeskrivning
Här får du skapa en positiv kundupplevelse genom att vara en firstline support som löser kundernas behov kortsiktigt, långsiktigt och hållbart.
Här finns ett uppdrag inom kundsupport där du får hjälpa företagskunder, via telefon och mail, på ett hållbart sätt där du kommer att bli en avgörande person för samarbetet mellan företagets kunder och säljorganisation. Detta är ett sommarjobb.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga.

Du som person bör vara framåt och tycka att det är viktigt att skapa och bibehålla god relation till kunderna. Vi ser gärna att du är en nyfiken och kreativ person som drivs av att lösa problem och hjälpa kunder med det där lilla extra.  Du har god systemvana och framförallt Officepaketet. 

Arbetsuppgifterna handlar om att hantera inkommande ärenden och skapa en god kundupplevelse, säkra återkoppling till kund, lägga ordrar, hantera och dokumentera reklamationer och sköta registervård. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Vi ser fram emot att se ditt CV och ett personligt brev som beskriver vad du kan bidra med och vad som är dina arbetsmässiga styrkor, kanske är det mellan oss matchningen finns. Välkommen med din intresseanmälan senast 27/3 2023. Vi gallrar löpande så vänta inte. Vid frågor kontakta affärsområdeschef Randstad Sundsvall Pernilla Keusch, mail: pernilla.keusch@randstad.se

Ansvarsområden
hantera inkommande ärenden.
skapa god kundupplevelse.
lägga ordrar.
hantera reklamationer.
registervård.


Kvalifikationer
För rollen ser vi att du:
söker ett sommarjobb.
kan ms office och är systemvan.
har körkort.
kan svenska och engelska mycket väl i tal och skrift.
vill skapa goda kundrelationer.
trivs med kundkontakt via mail och telefon.


Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Logistiksupport sommarjobb

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 6
Arbetsbeskrivning
Här finns ett sommaruppdrag inom logistiksupport för dig som har en stark färdighet för kommunikation, samarbete och att bygga relationer. Det här sommarjobbet innebär till största del att administrera vägning av fordon, inbound och outbound, främst på distans via telefon och vägkameror. Du kommer även skapa underlag för ekonomiska dokument, agera på avvikelser och agera proaktivt mot kund. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga.

Du som person bör vara drivande och detaljorienterad, ha god kommunikationsförmåga då rollen innefattar många kontakter. Du får gärna sen tidigare ha koll kring logistik och förstå kundens behov för att kunna ge den bästa supporten. Du har god systemvana och är kunnig i MS Officepaket. Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Vi ser fram emot att se ditt CV och ett personligt brev som beskriver vad du kan bidra med och vad som är dina arbetsmässiga styrkor, kanske är det mellan oss matchningen finns. Välkommen med din intresseanmälan senast 27/3 2023. Vi gallrar löpande så vänta inte. (Observera att detta är ett sommarjobb, dock har vi inte vid annonseringstillfället information om uppdragets start och slut.) Vid frågor kontakta affärsområdeschef Randstad Sundsvall Pernilla Keusch, mail: pernilla.keusch@randstad.se

Ansvarsområden
administrera vägning av fordon.
skapa underlag för ekonomiska dokument.
agera på avvikelser.
supporta kunderna.


Kvalifikationer
För den här rollen ser vi att du:
söker ett sommarjobb.
har god systemkunskap och framförallt MS Officepaketet.
behärskar både svenska och engelska mycket väl i tal och skrift.
är noggrann och detaljorienterad.
har god kommunikationsförmåga och hög servicegrad.
har körkort B. 

Meriterande, men ej krav, är om du:
har erfarenhet sedan tidigare inom logistiksupport.


Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu