Sundsvall: Områdesansvarig i Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet Områdesansvarig i Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-22 // Varaktighet: Heltid

ARBETSUPPGIFTER
I din roll som Områdesansvarig kommer du tillsammans med ditt team se till att den dagliga verksamheten flyter på som den ska. Du ansvarar för områdets kunder och personal genom att aktivt arbeta med kund- och personalnöjdhet samt ha ett delegerat resultatansvar i enlighet med budget och förväntningar.
I personalansvaret ingår att rekrytera och introducera ny personal, ett moment som värderas och prioriteras högt hos oss på HomeMaid.
Du behöver vara bekväm med att kontakta nya kunder men även bearbetning av befintliga kunder då du i din roll är med och bidrar till kontorets och verksamhetens utveckling.
Rollen innehåller också en administrativ sida där du hanterar offertskrivning, fakturering och tidsrapportering.

Du kommer främst utföra arbetsuppgifter som:

- Planering och optimering av personalensarbetsschema.
- Rekrytering och introduktion av nya medarbetare.
- Försäljningsaktiviteter i form av marknadsbearbetning och merförsäljning.
- Uppföljning och delaktighet i budgetarbete samt prissättning.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av ledarskap, administrativt arbete och har service ut i fingerspetsarna. För att trivas i rollen behöver du tycka om att arbeta med människor, att ta ansvar och att arbeta aktivt och engagerat för att uppnå goda resultat och ett välmående team.
Vidare behöver du känna dig bekväm med att hantera olika arbetsmoment samtidigt och snabbt kunna styra om när stunden kräver det utan att tumma på kvalitén. Du tycker om när det händer mycket och din vilja att utvecklas samt din nyfikenhet hjälper dig framåt. Det är meriterande om du har relevant eftergymnasial utbildning men inget krav.

Viktigt för tjänsten:

- Erfarenhet av att leda och fördela arbete i team.
- God samarbetes- och kommunikationsförmåga.
- God systemvana.
- B-körkort samt egen bil.
- God kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.

OM TJÄNSTEN
Arbetstider är främst 07.00-16.00 måndag-fredag och förmåner ingår i tjänsten.
Teamet består idag av flertalet serviceassistenter, säljare och interna tjänstemän.

Placering: Sundsvall
Anställning: 100%, 6 månader provanställning.
Tillträde: start omgående eller enligt överenskommelse. Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt.

Ansök senast:

Varmt välkommen med din ansökan!

HomeMaid AB (publ) är Sveriges största rikstäckande tjänsteföretag inom hushållsnära tjänster och erbjuder kunderna även kontorsservice och omsorgstjänster. Vår ambition är att skapa en bättre livskvalitet för våra kunder, såväl i hemmet som på jobbet. Vi riktar oss därför till både privatkunder, företag och kommuner med våra tjänster. HomeMaid är noterat på Spotlight Stock Market sedan november 2005.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Administrativ chef

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Administrativ chef.

Vi söker en uppdragschef till Sundsvall!

Läs mer Apr 2
Uppdragschef till Humana Assistans
Arbetsuppgifter:
Som uppdragschef på Humana innehar du en mångsidig roll med två övergripande ansvarsområden. Dels är du ansvarig för att samordna den personliga assistansen för kunden, och dels är du arbetsgivare med personalansvar för kundens personliga assistenter. Du är spindeln i nätet och har en daglig interaktion med kunder, arbetsledare och personliga assistenter. Som uppdragschef spelar du en central roll för att säkerställa en högkvalitativ och samordnad personlig assistans för varje individuell kund.
Dina arbetsuppgifter är varierande men de huvudsakliga momenten innefattar:
Kundkontakt kring samordning av den personliga assistansen
Rekrytering, schemaläggning och tidrapportering
Kundmöten, personalmöten och årliga lönesamtal
Coachning och arbetsledning av personliga assistenter och arbetsledare
Social dokumentation och systematisk arbetsmiljöarbete
Myndighetskontakt med kommuner, Försäkringskassan etc

Vem är du?
Vi söker dig som har en hög servicekänsla och ett positivt bemötande för att kunna etablera och upprätthålla långsiktiga och välfungerande relationer med både våra kunder och medarbetare. För oss är ett nära samarbete med kollegor en grundläggande princip. Det innebär att vi är öppna för att lyssna på varandras idéer, ger och tar emot konstruktiv feedback samt är redo att stödja och hjälpa varandra när det behövs. För att trivas i rollen som uppdragschef är det viktigt att du är stresstålig och har förmågan att behålla lugnet, även när arbetstempot är högt eller när oväntade situationer uppstår.
Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet inom personlig assistans och/eller administrativt arbete eller är utbildad personalvetare eller liknande. För att kunna transportera dig till och från våra kunder är B-körkort och körvana ett krav.
Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Din placeringsort kommer att vara i Sundsvall.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 22000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete.
Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss påHumana https://www.humana.se/jobb
Vad händer nu?
Urval sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före ansökningstidens utgång. Du som ansöker kan komma att få genomföra digitala tester.
Kontakta oss gärna om du vill veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Produktionschef till Verdis depå i Sundsvall

Läs mer Jan 23
Verdis är en av Sveriges ledande privata aktörer inom insamling och transport av källsorterat hushållsavfall från kommuner och kommunala bolag. Med över 500 medarbetare och 300 fordon i daglig drift når vi ut till ca 1 500 000 invånare i omkring 25 kommuner. Vi är en del av Verdis Nordic; en hållbarhetsinriktad koncern som erbjuder miljötjänster inom Norge, Danmark, Finland och Sverige.




Om företaget
Verdis är en ledande aktör inom avfallsbranschen och vi ansvarar för att leverera högkvalitativa tjänster till våra uppdragsgivare.

Vi är stolta över vårt engagemang för att upprätthålla miljövänliga lösningar och att främja en hållbar framtid genom att hantera insamlingen av avfall på ett ansvarsfullt sätt.

Verdis ansvarar för avfallsinsamlingen i Sundsvall på uppdrag av MittSverige Vatten & Avfall. Just nu söker vi en engagerad och driven produktionschef till vår depå i Sundsvall.

Om tjänsten
Som produktionschef är du en nyckelperson i bolaget och du ingår i den operativa ledningsgruppen. Du är resultatansvarig och har personalansvar för ca 20 miljöarbetare/chaufförer och en arbetsledare. Du ingår i ett nätverk med övriga produktionschefer i region Nord, och rapporterar till regionchefen.

Dina ansvarsområden som produktionschef:

- Du är kontraktsansvarig och säkerställer att leverans sker enligt avtal med vår uppdragsgivare
- Du har det ekonomiska ansvaret för ditt kontrakt, vilket inkluderar budget- och resultatansvar
- Du har också verksamhetsansvar där du planerar, leder, optimerar och utvecklar den dagliga verksamheten/driften tillsammans med arbetsledaren
- Du har det fulla personalansvaret för alla anställda inom ditt ansvarsområde och tillser att vi har rätt bemanning på plats
- Du är ansvarig för fordonsflottan genom att säkerställa att underhåll, tvätt, besiktningar och säkerhetskontroller utförs i enlighet med företagets rutiner
- Du har arbetsmiljöansvaret och leder avdelningens arbetsmiljöarbete i förhållande till företagets rutiner och lagstiftning

Vi söker dig som:

- Kan arbeta självständigt och ta egna initiativ för att driva verksamheten framåt
- Har dokumenterat god ledarskapsförmåga och en trygg och balanserad ledarskapsstil
- Är noggrann och håller ordning och reda i den dagliga verksamheten
- Inleder och upprätthåller goda relationer med våra intressenter
- Formulerar dig väl i tal och skrift
- Arbetar strukturerat och metodiskt

Utöver detta har du minst tre års ledarskapserfarenhet med personalansvar från avfalls- eller transportbranschen (eller närliggande bransch). Tidigare budget- och resultatansvar är ett krav. B-körkort krävs för denna tjänst.

Tidigare erfarenhet av processtyrning och projektledning är mycket meriterande. Lika så att du har erfarenhet av arbete med 5S och ISO-standarder inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö då vi är certifierade inom dessa områden.

Är du en ambitiös och kompetent ledare som delar vår passion för att göra skillnad? Ansök idag!
Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Ansökan sker via vår hemsida, https://www.verdis.se/sv/arbeta-hos-oss/. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta ansokan@verdis.se.

Ansök nu

Interim leveransområdeschef till SPV

Läs mer Nov 29
Om kunden

Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi ansvarar för att administrera tjänstepensionen från statlig anställning för över 1 100 000 kunder – både statligt anställda, tidigare anställda och pensionärer. Vi hanterar dessutom pensionsuppgifter från omkring 250 myndigheter och vissa bolag som har statliga avtal. I vårt uppdrag ingår också att räkna ut pensionspremier och att leverera prognoser och statistik till regeringen.

Om tjänsten
SPV har behov att under en övergångsperiod ta in en interimschef som leveransområdeschef som ska ta ett ansvar för tre olika leveransområden. Två av områdena har närliggande ansvarsområden, Försäkringsteknik och Pensionsanalys, medan det tredje, Möta kund och intressenter är av annan karaktär.

Arbetet består i att utifrån lagda planer och fastställd budget säkerställa framdrift inom leveransområdena genom att tillsammans med enhetschefer, teamsamordnare och medarbetare driva arbetet mot uppsatta mål.

Vi söker en trygg och erfaren ledare som upp till 6 månader ska leda dessa tre områden som interimschef. Uppdraget ska utföras på plats på SPV Sundsvall, men möjlighet till distansarbete på visstid finns efter överenskommelse. 

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som interimchef är ett konsultuppdrag på heltid med start under perioden 2025-01-01 och 2025-01-15 och beräknas pågå i upp till 6 månader.

Krav för tjänsten:
- Erfarenhet som verksamhets- och budgetansvarig chef inom statlig förvaltning, minst 3 år
- Erfarenhet av myndighetsledning (chef direkt under generaldirektör), minst 3 år

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

Om dig
Du gör korrekta avvägningar och prioriteringar samt ser helheter, tar hänsyn till det större perspektivet och förstår din roll. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kammarkollegiet
Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: 

Oskar Gardeström via Adecco´s växel 010 – 173 73 00.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se. 

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Områdeschef virkesmätning mitt till Biometria

Läs mer Okt 22
Biometria är en medlemsägd och central aktör inom svensk skogsnäring. Vi mäter det virke som flödar mellan skog och industri och som opartisk säkerställer vi att Sveriges skogsägare är trygga i sina virkesaffärer. Uppdraget är att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på virkesmarknaden. Biometria erbjuder även tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkesaffärer, och vi har ett långsiktigt samarbete med forskningsinstitut och universitet. Genom vårt arbete verkar vi som ett informationsnav inom skogsnäringen och erbjuder en plattform med standardiserad och kvalitetssäkrad information som vi själva och andra aktörer kan bygga nya moderna tjänster på. Totalt är vi 850 anställda med verksamhet i hela Sverige, vårt huvudkontor ligger i Uppsala.

Biometria befinner sig i en spännande utvecklingsfas där vi är i behov av att förstärka vår organisation med en områdeschef mitt.

Söker du ett självständigt arbete i en framåtsträvande organisation med förnyelse, förändringsledning och värderingsarbete i fokus. Då kan det här vara något för dig!

Arbetsbeskrivning

Avdelning virkesmätning har som uppdrag är att mäta skogsråvara hos våra kunder runt om i Sverige. Detta gör vi på cirka 340 platser som vi bemannar med egen personal. Vi är uppdelade i region mitt, nord och syd där varje distrikt leds av en områdeschef. I varje område ingår ett antal distriktschefer. Biometria är i en utveckling- och förändringsprocess vilket innebär stort fokus på att utveckla verktyg för ledning och styrning samt att tillsammans planera, driva och genomföra förändringar vilket stödjer vår affärsidé.

I rollen som områdeschef har du en strategisk och övergripande roll för verksamheten med budget-, resultat och personalansvar. Tillsammans med din ledningsgrupp samordnar du och driver verksamheten och dess utvecklingsinsatser. Du har förmågan att ta in och möta våra kunders behov och månar om ett nära samarbete med andra avdelningar och verksamhetsområden. Du skapar engagemang för att möta dagens och framtidens behov och verkar för en arbetsmiljö som stimulerar till samarbete, kreativitet och utvecklingsfokus. Du har även ett ansvar för att stödja Biometrias digitala förflyttning i form av ett nytt affärssystem (VIOL 3) som implementeras under 2025. Vidare säkerställer du att verksamheten och våra tjänster drivs effektivt och med hög kvalitet, både nu och i framtiden. Vår miljö präglas av samarbete, omväxling och variation.

Du rapporterar till avdelningschef virkesmätning och ingår i Biometrias strategiska ledningsgrupp inom virkesmätning, där ni tillsammans ansvarar för att organisationens uppdrag genomförs. Vidare kommer arbetet att bestå av:

* Arbetsmiljö- och budgetarbete
* Administration av tidrapporter och reseräkningar
* Rekrytering
* Analysera mätresultat och skapa handlingsplaner
* Koordinera internutbildning
* Rapportering/uppföljning

Placeringsort för tjänsten är lämpligtvis vid något av våra kontor i Uppsala eller Falun. En del resor i tjänsten förekommer varav B-körkort är ett krav.

Vem är du

Vi söker dig som har:

* teoretisk påbyggnadsutbildning med inriktning mot kraven i rollen eller liknande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
* flerårig aktuell erfarenhet av ledarskap och av att leda andra chefer företrädesvis på distans
* erfarenhet av arbete med strategiska utvecklings- och förändringsarbeten
* goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Ditt ledarskap präglas av tydlighet och du arbetar mot uppsatta mål och fokuserar på effekter och resultat. Du förstår vikten av ett gott ledarskap. Vidare är du trygg som ledare och du får människor att växa genom ett närvarande ledarskap och skapar en kultur och tillit som främjar ständiga förbättringar. Din kommunikationsstil kännetecknas av tydlighet och öppenhet. Du är smidig i dina relationer och har lätt för att samarbeta och att skapa ett förtroendefullt klimat. Du har ett framåtblickande synsätt med ett brett perspektiv på frågor som ser till hela verksamheten i agerande och beslut. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökanden till den här tjänsten.

Vårt erbjudande

Våra värderingar är ledord för vårt förhållningssätt och våra värdeord är pålitliga, opartiska, engagerade och tillsammans. Alla ska ha utrymme för att kunna utföra sitt uppdrag, att våga testa och även ta hjälp av varandra för att lyckas. Det ska kännas tryggt och roligt att komma till jobbet. Vi stöttar varandra och ser varandra som kollegor och medmänniskor. Vi erbjuder dig ett självständigt arbete med möjlighet att arbeta på distans. Det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra, vi erbjuder dig:

* Friskvårdsbidrag
* Privat sjukvårdsförsäkring
* Flera fritidsboenden att låna/hyra runt om i Sverige samt en lägenhet i Spanien
* ATK-val varje år
* Tillgång till förmånsportalen Benify

Kontakt

Vi samarbetar med Jefferson Wells i denna rekrytering. Har du frågor är du välkommen att kontakta Karin Frisendahl, 070-3774546, karin.frisendahl@jeffersonwells.se. Du kan också kontakta avdelningschef virkesmätning Krister Pettersson, 010-228 50 06 krister.pettersson@biometria.se

Fackliga representanter: Madeleine Forsman, Akademikerföreningen 010-228 51 83, Marie Söder, Unionen 010-228 51 39, Peter Eriksson, Unionen chef 010-228 50 93, Christer Andersson, Ledarna 010-228 51 63

Välkommen med din ansökan som vi vill ha senast den 13 november.

Ansök nu

Enhetschef till Barn och Ungdomsmedicin avdelning 44, Sundsvall

Läs mer Aug 14
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/enhetschef-till-barn-och-ungdomsmedicin-avdelning-44-sundsvall-1. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Homemaid AB (Publ)

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Homemaid AB (Publ) .

Serviceassistent i xxxxx

Städare
Läs mer Apr 14
Vi söker personal till hemstäd
Just nu söker vi nya kollegor till vårt team i STAD.  Vi kallar oss Serviceassistenter, eftersom vårt uppdrag går ut på att hjälpa våra kunder att göra rent och fint hemma, så att de kan få tid över till att göra annat istället. Som Serviceassistent har du en viktig roll, både i vårt team och för våra kunder. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning och moppning. Du jobbar både hos företag och i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet.
Som serviceassistent jobbar du i privata hem och hos företag med att:
Dammsuga och damma
Moppa golv och rengöra ytor
Flyttstäda
Piffa och ge kunden det där lilla extra

… med mera, som du får lära dig här hos oss.
Vi söker dig
... som är trygg med att vi gör en bakgrundskontroll i belastningsregister samt samt ekonomisk kontroll.
...som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet.
Kollektivavtal och schyssta villkor — självklart
HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi jobbar med en intern skola, HomeMaid Academy, för att alla våra medarbetare ska få utvecklas i sin yrkesroll och vi har flera olika karriärmöjligheter inom företaget. Många av våra kollegor har varit anställda hos oss länge och startade som Serviceassistenter för att därifrån gå vidare till roller som Teamledare, Områdesansvariga och Distriktschefer. Vi tror att vi är som bäst när vi jobbar tillsammans och bygger vår arbetsplats med visionen – bättre tillsammans.
För att passa in i den här rollen hos oss vill vi att Du…
Förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska
Har körkort och tillgång till egen bil
Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17

Vi blir extra glada om du:
Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster.

Placering:Sundsvall
Anställning:50-75% med 6 månader provanställning
Tillträde:Intervjuer sker löpande
Lön:Enligt kollektivavtal
Varmt välkommen med din ansökan!
Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.

Ansök nu

Serviceassistent i Sundsvall

Städare
Läs mer Mar 27
Har du ett hjärta av guld?
Om du ofta får höra… att du är snäll. En omtänksam person. Och noggrann. Då är det nog dig vi söker! Vi jobbar nämligen med omtanke när vi städar fram en enklare, renare vardag åt våra kunder. Och vi gör det med hjärtat. För vi vet att vårt arbete får kunden att trivas och må bra, och det gör oss glada. Nu söker vi en serviceassistent, som tillsammans med teamet på vårt XX-kontor ska fortsätta att sprida omtanke och få kunder att trivas. Vi tror att det kan vara du!
Det är inte svårt. Men viktigt. Som Serviceassistent på HomeMaid har du en viktig roll: du får kunderna att längta efter att komma hem. Det gör de, när du ger dem bästa möjliga service genom våra städtjänster. Du arbetar självständigt ute hos kunderna. Det är inte svårt, men det innebär ett stort eget ansvar.
Som Serviceassistent jobbar du med att:
Dammsuga och damma
Moppa golv och rengöra ytor
Byta lakan och renbädda säng
Piffa och ge kunden det där lilla extra

… med mera, som du får lära dig här hos oss.
Vi söker dig … som tycker om att arbeta självständigt, men som också är en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Du har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs.
... som är trygg med att vi gör en bakgrundskontroll i belastningsregister samt ekonomisk kontroll.
Krav för anställning:
Du förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska
Har körkort och tillgång till egen bil
Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 6 och 17
Eventuellt helgarbete

Vi blir extra glada om du:
Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster.

Placering:Ort
Anställning:75% med 6 månader provanställning
Tillträde:Intervjuer sker löpande
Lön:Enligt kollektivavtal
Ansök senast: 2025-04-09
Varmt välkommen med din ansökan!
Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.

Ansök nu

Serviceassistent i Sundsvall

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Aug 28
Vi söker personal till hemstäd
Just nu söker vi nya kollegor till vårt team i STAD. Vi kallar oss Serviceassistenter, eftersom vårt uppdrag går ut på att hjälpa våra kunder att göra rent och fint hemma, så att de kan få tid över till att göra annat istället. Som Serviceassistent har du en viktig roll, både i vårt team och för våra kunder. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning och moppning. Du jobbar både hos företag och i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet.
Som serviceassistent jobbar du i privata hem och hos företag med att:
Dammsuga och damma
Moppa golv och rengöra ytor
Flyttstäda
Piffa och ge kunden det där lilla extra

… med mera, som du får lära dig här hos oss.
Vi söker dig
… som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet.

Vi har en hög säkerhet varför du behöver vara trygg med att vi gör en bakgrundskontroll i belastningsregister samt ekonomisk kontroll.

Kollektivavtal och schyssta villkor — självklart
HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi jobbar med en intern skola, HomeMaid Academy, för att alla våra medarbetare ska få utvecklas i sin yrkesroll och vi har flera olika karriärmöjligheter inom företaget. Många av våra kollegor har varit anställda hos oss länge och startade som Serviceassistenter för att därifrån gå vidare till roller som Teamledare, Områdesansvariga och Distriktschefer. Vi tror att vi är som bäst när vi jobbar tillsammans och bygger vår arbetsplats med visionen – bättre tillsammans.
För att passa in i den här rollen hos oss vill vi att Du…
Förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska
Har körkort och tillgång till egen bil
Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17

Vi blir extra glada om du:
Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster.

Placering:Ort
Anställning:50-75% med 6 månader provanställning
Tillträde:Urval sker löpande
Lön:Enligt kollektivavtal
Varmt välkommen med din ansökan!
Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.

Ansök nu

Serviceassistent i Sundsvall

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Jul 31
Vi söker personal till hemstäd
Just nu söker vi nya kollegor till vårt team i Sundsvall. Vi kallar oss Serviceassistenter, eftersom vårt uppdrag går ut på att hjälpa våra kunder att göra rent och fint hemma, så att de kan få tid över till att göra annat istället. Som Serviceassistent har du en viktig roll, både i vårt team och för våra kunder. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning och moppning. Du jobbar både hos företag och i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet.
Som serviceassistent jobbar du i privata hem och hos företag med att:
Dammsuga och damma
Moppa golv och rengöra ytor
Flyttstäda
Piffa och ge kunden det där lilla extra

… med mera, som du får lära dig här hos oss.
Vi söker dig
… som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet.
Vi har en hög säkerhet varför du behöver vara trygg med att vi gör en bakgrundskontroll i belastningsregister samt ekonomisk kontroll.

Kollektivavtal och schyssta villkor — självklart
HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi jobbar med en intern skola, HomeMaid Academy, för att alla våra medarbetare ska få utvecklas i sin yrkesroll och vi har flera olika karriärmöjligheter inom företaget. Många av våra kollegor har varit anställda hos oss länge och startade som Serviceassistenter för att därifrån gå vidare till roller som Teamledare, Områdesansvariga och Distriktschefer. Vi tror att vi är som bäst när vi jobbar tillsammans och bygger vår arbetsplats med visionen – bättre tillsammans.
För att passa in i den här rollen hos oss vill vi att Du…
Förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska
Har körkort och egen bil
Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17

Vi blir extra glada om du:
Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster.

Placering: Sundsvall
Anställning: Tim anställning med möjlighet till utökning
Tillträde: Urval sker löpande
Lön: Enligt kollektivavtal
Varmt välkommen med din ansökan!
Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.

Ansök nu

Serviceassistent i Sundsvall

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Jul 11
Vi söker personal till hemstäd
Just nu söker vi nya kollegor till vårt team i Sundsvall. Vi kallar oss Serviceassistenter, eftersom vårt uppdrag går ut på att hjälpa våra kunder att göra rent och fint hemma, så att de kan få tid över till att göra annat istället. Som Serviceassistent har du en viktig roll, både i vårt team och för våra kunder. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning och moppning. Du jobbar både hos företag och i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet.
Som serviceassistent jobbar du i privata hem och hos företag med att:
Dammsuga och damma
Moppa golv och rengöra ytor
Flyttstäda
Piffa och ge kunden det där lilla extra

… med mera, som du får lära dig här hos oss.
Vi söker dig
… som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet.
Vi har en hög säkerhet varför du behöver vara trygg med att vi gör en bakgrundskontroll i belastningsregister samt ekonomisk kontroll.

Kollektivavtal och schyssta villkor — självklart
HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi jobbar med en intern skola, HomeMaid Academy, för att alla våra medarbetare ska få utvecklas i sin yrkesroll och vi har flera olika karriärmöjligheter inom företaget. Många av våra kollegor har varit anställda hos oss länge och startade som Serviceassistenter för att därifrån gå vidare till roller som Teamledare, Områdesansvariga och Distriktschefer. Vi tror att vi är som bäst när vi jobbar tillsammans och bygger vår arbetsplats med visionen – bättre tillsammans.
För att passa in i den här rollen hos oss vill vi att Du…
Förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska
Har körkort och egen bil
Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17

Vi blir extra glada om du:
Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster.

Placering: Sundsvall
Anställning: Tim anställning med möjlighet till utökning
Tillträde: Urval sker löpande
Lön: Enligt kollektivavtal
Varmt välkommen med din ansökan!
Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.

Ansök nu