Sundsvall: Planerare till Bucher Emhart Glass

Hitta ansökningsinfo om jobbet Planerare till Bucher Emhart Glass i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-22 // Varaktighet: Heltid

Inledning:
Har du erfarenhet av planering? Är du även intresserad av teknik och gillar att arbeta effektivt med ett högt tempo hos en världsledande tillverkare av den senaste tekniken inom glasformning? Ansök redan idag, urval sker löpande!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Emhart Glass räkning en planerare. Tjänsten avser en direktrekrytering vilket innebär rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Emhart Glass.

Emhart Glass fortsätter sin tillväxtresa och behöver förstärka upp sitt härliga team med ytterligare en person. Du erbjuds ett fartfyllt arbete med snabba beslut och många kontakter både internt och externt. Ta chansen att få vara med och arbeta i en internationell, utvecklande och innovativ organisation där det finns stora utvecklingsmöjligheter inom bolaget.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Emhart Glass önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@professionalsnord.se

Arbetsuppgifter
I din roll som planerare på Emhart Glass omfattas du i produktion, projektledning, inköp och lager. Du deltar också i det ständiga arbetet med förbättringar inom avdelningen och samarbetet mellan samtliga avdelningar. Vidare kommer all planering styras av faktorer som prognoser och behov, vilket innebär att både kapacitet, materialförsörjning och prioriteringar behöver finnas i åtanke.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
• Planera och hantera order i affärssystem
• Fokus på att alltid leverera till kund
• Kontrollera att den interna logistiken flyter på

Vi söker dig som:
Har en teknisk bakgrund och en eftergymnasialutbildning inom området och/eller tidigare erfarenhet inom logistik, inköp, produktionsplanering. Vi förutsätter att du har goda kunskaper inom O365 och erfarenhet eller förståelse av mekaniska delar, då arbetsuppgifterna kräver det.
Det är meriterande om du har erfarenhet från verkstads-eller tillverkandeindustrin samt om du har kunskap inom affärssystemet IFS, men det är inget krav för tjänsten. Vidare behärskar du både engelska och svenska i både tal samt skrift.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Emhart Glass. Du är analytiskt lagd, serviceinriktad, har en god social- och kommunikativ förmåga samt har lätt för att samarbeta då du arbetar med både interna och externa kontakter. Att arbeta noggrant, strukturerat och är lösningsorienterad behövs för att lyckats driva projekt från början till slut.

START: Enligt överenskommelse, efter sommaren.

OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Frida Söderström

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Logistiker

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Logistiker.

Är du vår nya försteman i Stockvik?

Läs mer Jun 22
Vill du vara med och göra vardagen lättare för människor runt om i världen? Utan att se det möter du oss varje dag i din vardag. Vi finns i dina skosulor, i din mobil och i tidningen du läser. Med ett gemensamt engagemang för innovation, hållbarhet och säkerhet arbetar våra medarbetare dagligen för en hållbar framtid.
Vill du jobba som försteman tillsammans med härliga kollegor i ett engagerat team, i ett företag där säkerhet och ständiga förbättringar är i fokus? Då är det dig vi söker!
Expancel är en affärsverksamhet inom Nouryon och är världsledande inom området expanderbara mikrosfärer. Huvuddelen av verksamheten är placerad i Sundsvall. Här finns huvudkontoret samt RD&I, produktion och marknad. Vi har produktionsanläggningar i USA, Kina och Brasilien samt säljkontor i Tyskland, Holland, Polen, Italien, och Ryssland. På övriga marknader distribueras produkten via agenter. Totalt exporteras 99 % av produktionen. Produkten används huvudsakligen i tillverkande industri som tillsatskemikalie. Betydande applikationsområden är inom polymer- och färgindustrin.

Arbetsuppgifter
I den här rollen som försteman ansvarar du för arbetsordrar, viss personalplanering, truckservice, märkning av container/lastsäkring samt stötta Team Leader Site Logistics. Vi har högt kundfokus och säkerhetstänk vilket kräver god kompetens/erfarenhet av ansvarsfullt agerande. Tjänsten är skyddsklassad. Ditt jobb består av att göra följande:
tillse att gällande instruktioner, planering, kvalitetskrav och rutiner följs och att vara uppdaterad på och följa rutiner och instruktioner
ansvara för att hantering av farligt gods sker enligt rutin
att arbeta aktivt för en god ordning tex genom att arbeta med 5S
att löpande utföra och dokumentera kontroller och vid avvikande kvalitet, kapacitet eller övriga processparametrar, felsöka och åtgärda för att säkerställa rätt kvalitet
arbeta såväl självständigt som i team, både inom egna avdelningen och med övriga processoperatörer inom organisationen, för att säkerställa att rätt vara levereras i rätt tid till kund
aktivt arbeta för ständiga förbättringar av arbetssätt, process och processutrustning samt aktivt arbeta för att höja den egna kompetensen inom arbetsområdet och dela med sig av kunskap till andra
rapportera och administrera i därför avsedda system, ex. Suite, SAP/MES, Outlook mm


Vem är du?
För att du ska trivas och lyckas i den här rollen ser vi att du som person är självständig och har god förmåga att kommunicera med ett serviceinriktat förhållningssätt. Vi arbetar kontinuerligt med förbättringar, vilket innebär att du tycker om att ta egna initiativ för att förbättra och lösa problem. Stor vilja, stresstålighet och flexibilitet är andra viktiga egenskaper för att lyckas väl i rollen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi ser att du har:
Treårigt gymnasium eller motsvarande
Körkort B
Truckkort B1
Kunskaper i svenska samt engelska
God PC-vana; Windows och Officepaketet (främst Word och Excel)


Varför Nouryon?
Tycker du hållbarhet, innovation, säkerhet och samarbete är viktigt? Vill du växa tillsammans med ett företag som blickar framåt och ständigt förbättrar sitt arbetssätt? Våra medarbetare har idéer för en hållbar framtid, och drivkraft att förverkliga dem. De tror att integritet och långsiktiga relationer är nycklar till framgång. Om det stämmer in på dig, gör vi gärna plats för dina ambitioner och kan erbjuda många karriärmöjligheter. Från första dagen stöttar vi din personliga utveckling genom utmanande roller och omfattande möjligheter att lära och växa i en dynamisk, internationell och proaktiv arbetsmiljö med stor mångfald.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du arbetar dagtid, rapporterar till Team Leader Site Logistics och är placerad i Stockvik. Tjänsten är skyddsklassad.
Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med CV och ansökningsbrev. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef Isabelle Bergkvist, isabelle.bergqvist@nouryon.com
För mer information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Erika Haga, Talent Acquisition Specialist: erika.haga@nouryon.com
För fackliga frågor:
IF Metall: Rolf Eriksson +46 70 564 38 38 eller Benny Sundeborn +46 70 272 04 64
Om du har generella frågor eller behöver hjälp, vänligen kontakta: Recruiting.SE@Nouryon.com

Mer om företaget
Nouryon är ett ledande globalt företag inom specialkemi. Industrier och konsumenter över hela världen förlitar sig på våra lösningar för tillverkning av oumbärliga vardagsprodukter som hygienartiklar, rengöringsprodukter, färg, jordbruksprodukter och livsmedel, läkemedel och byggmaterial. Dessutom har våra 9,700 medarbetares gemensamma engagemang för våra kunder, tillväxt, säkerhet, hållbarhet och innovation lett till en genomgående stark ekonomisk utveckling. Vi finns i fler än 80 länder runt om i världen med våra branschledande varumärken. Besök vår webbplats och följ oss @Nouryon och på LinkedIn.

Ansökningsprocessen
Efter ansökningstidens slut påbörjar vi urvalsprocessen.
I vårt första urval går vi noga igenom alla ansökningar där kravprofilen jämförs med samtliga kandidater.
Vi ser fram emot din ansökan!


Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Planerare till Bucher Emhart Glass!

Läs mer Jun 22
Inledning:
Har du erfarenhet av planering? Är du även intresserad av teknik och gillar att arbeta effektivt med ett högt tempo hos en världsledande tillverkare av den senaste tekniken inom glasformning? Ansök redan idag, urval sker löpande!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Emhart Glass räkning en planerare. Tjänsten avser en direktrekrytering vilket innebär rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Emhart Glass.

Emhart Glass fortsätter sin tillväxtresa och behöver förstärka upp sitt härliga team med ytterligare en person. Du erbjuds ett fartfyllt arbete med snabba beslut och många kontakter både internt och externt. Ta chansen att få vara med och arbeta i en internationell, utvecklande och innovativ organisation där det finns stora utvecklingsmöjligheter inom bolaget.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Emhart Glass önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@professionalsnord.se

Arbetsuppgifter
I din roll som planerare på Emhart Glass omfattas du i produktion, projektledning, inköp och lager. Du deltar också i det ständiga arbetet med förbättringar inom avdelningen och samarbetet mellan samtliga avdelningar. Vidare kommer all planering styras av faktorer som prognoser och behov, vilket innebär att både kapacitet, materialförsörjning och prioriteringar behöver finnas i åtanke.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
• Planera och hantera order i affärssystem
• Fokus på att alltid leverera till kund
• Kontrollera att den interna logistiken flyter på

Vi söker dig som:
Har en teknisk bakgrund och en eftergymnasialutbildning inom området och/eller tidigare erfarenhet inom logistik, inköp, produktionsplanering. Vi förutsätter att du har goda kunskaper inom O365 och erfarenhet eller förståelse av mekaniska delar, då arbetsuppgifterna kräver det.
Det är meriterande om du har erfarenhet från verkstads-eller tillverkandeindustrin samt om du har kunskap inom affärssystemet IFS, men det är inget krav för tjänsten. Vidare behärskar du både engelska och svenska i både tal samt skrift.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Emhart Glass. Du är analytiskt lagd, serviceinriktad, har en god social- och kommunikativ förmåga samt har lätt för att samarbeta då du arbetar med både interna och externa kontakter. Att arbeta noggrant, strukturerat och är lösningsorienterad behövs för att lyckats driva projekt från början till slut.

START: Enligt överenskommelse, efter sommaren.

OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Frida Söderström

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Ansök nu

Logistics Operator

Läs mer Jun 1
Vill du vara med och göra vardagen lättare för människor runt om i världen? Utan att se det möter du oss varje dag i din vardag. Vi finns i dina skosulor, i din mobil och i tidningen du läser. Med ett gemensamt engagemang för innovation, hållbarhet och säkerhet arbetar våra medarbetare dagligen för en hållbar framtid.
Vill du jobba som Logistikoperatör tillsammans med härliga kollegor i ett engagerat team, i ett företag där säkerhet och ständiga förbättringar är i fokus? Är du en van truckförare och en duktig problemlösare? Då är det dig vi söker!
Expancel är en affärsverksamhet inom Nouryon och är världsledande inom området expanderbara mikrosfärer. Huvuddelen av verksamheten är placerad i Sundsvall. Här finns huvudkontoret samt RD&I, produktion och marknad. Vi har produktionsanläggningar i USA, Kina och Brasilien samt säljkontor i Tyskland, Holland, Polen, Italien, och Ryssland. På övriga marknader distribueras produkten via agenter. Totalt exporteras 99 % av produktionen. Produkten används huvudsakligen i tillverkande industri som tillsatskemikalie. Betydande applikationsområden är inom polymer- och färgindustrin.


Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som Logistikoperatör ansvarar du tillsammans med dina kollegor för utlastning av våra produkter vilket inkluderar truckkörning, administration/orderhantering, utlastning på bilar och containers samt viss packning. Vi har högt kundfokus och säkerhetstänk vilket kräver god kompetens/erfarenhet av truckkörning och ansvarsfullt agerande. Vi jobbar till stor del på ett roterande schema med olika arbetsstationer, därför är det viktigt att du är bekväm med alla förekommande arbetsuppgifter. Tjänsten är skyddsklassad.
Ansvara för framkörning av order, lastsäkring och utlastning inkl. godsmärkning och märkning av container
Tillse att gällande instruktioner, planering, kvalitetskrav och rutiner följs och att vara uppdaterad på och följa rutiner och instruktioner
Framföra truck på ett säkert och ansvarsfullt sätt samt säkra daglig tillsyn av truckar
Ansvara för att hantering av farligt gods sker enligt rutin
Att arbeta aktivt för en god ordning tex genom att arbeta med 5S
Att löpande utföra och dokumentera kontroller och vid avvikande kvalitet, kapacitet eller övriga processparametrar, felsöka och åtgärda för att säkerställa rätt kvalitet
Arbeta såväl självständigt som i team, både inom egna avdelningen och med övriga processoperatörer inom organisationen, för att säkerställa att rätt vara levereras i rätt tid till kund
Aktivt arbeta för ständiga förbättringar av arbetssätt, process och processutrustning samt aktivt arbeta för att höja den egna kompetensen inom arbetsområdet och dela med sig av kunskap till andra
Rapportera och administrera i därför avsedda system, ex. Suite, SAP/MES, Outlook mm
Packning av produkt



Kvalifikationer
För att klara av arbetet bra ser vi att du som person är självständig och har god förmåga att kommunicera med ett serviceinriktat förhållningssätt. Alla anställda arbetar kontinuerligt med förbättringar, vilket innebär att du tycker om att ta egna initiativ för att förbättra och lösa problem. Stor vilja, stresstålighet och flexibilitet är andra viktiga hörnstenar för denna tjänst. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Treårigt gymnasium eller motsvarande
Körkort B
Truckkort B1
God förmåga att köra truck
Kunskaper i svenska samt engelska
God PC-vana; Windows och Office
God förmåga att ta till sig skriftlig information i form av exempelvis instruktioner och säkerhetsdatablad



Varför Nouryon?
Tycker du hållbarhet, innovation, säkerhet och samarbete är viktigt? Vill du växa tillsammans med ett företag som blickar framåt och ständigt förbättrar sitt arbetssätt? Våra medarbetare har idéer för en hållbar framtid, och drivkraft att förverkliga dem. De tror att integritet och långsiktiga relationer är nycklar till framgång. Om det stämmer in på dig, gör vi gärna plats för dina ambitioner och kan erbjuda många karriärmöjligheter. Från första dagen stöttar vi din personliga utveckling genom utmanande roller och omfattande möjligheter att lära och växa i en dynamisk, internationell och proaktiv arbetsmiljö med stor mångfald.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du arbetar dagtid, rapporterar till Team lead Logistic och är placerad i Stockvik. Tjänsten är skyddsklassad.
Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med CV och ansökningsbrev. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Isabelle Bergkvist, isabelle.bergqvist@nouryon.com
För mer information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Carolina Jensen, Senior Recruitment Specialist: carolina.jensen@nouryon.com
För fackliga frågor:
IF Metall: Rolf Eriksson +46 70 564 38 38
Om du har generella frågor eller behöver hjälp, vänligen kontakta: Recruiting.SE@Nouryon.com

Mer om företaget
Nouryon är ett ledande globalt företag inom specialkemi. Industrier och konsumenter över hela världen förlitar sig på våra lösningar för tillverkning av oumbärliga vardagsprodukter som hygienartiklar, rengöringsprodukter, färg, jordbruksprodukter och livsmedel, läkemedel och byggmaterial. Dessutom har våra 9,700 medarbetares gemensamma engagemang för våra kunder, tillväxt, säkerhet, hållbarhet och innovation lett till en genomgående stark ekonomisk utveckling. Vi finns i fler än 80 länder runt om i världen med våra branschledande varumärken. Besök vår webbplats och följ oss @Nouryon och på LinkedIn.

Ansökningsprocessen
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan ansökningstidens slut. Vi uppmuntrar därför att skicka in din ansökan snarast möjligt.
Vi ser fram emot din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Logistics Operator

Läs mer Apr 29
Vill du vara med och göra vardagen lättare för människor runt om i världen? Utan att se det möter du oss varje dag i din vardag. Vi finns i dina skosulor, i din mobil och i tidningen du läser. Med ett gemensamt engagemang för innovation, hållbarhet och säkerhet arbetar våra medarbetare dagligen för en hållbar framtid.
Vill du jobba som Logistikoperatör tillsammans med härliga kollegor i ett engagerat team, i ett företag där säkerhet och ständiga förbättringar är i fokus? Är du en van truckförare och en duktig problemlösare? Då är det dig vi söker!
Expancel är en affärsverksamhet inom Nouryon och är världsledande inom området expanderbara mikrosfärer. Huvuddelen av verksamheten är placerad i Sundsvall. Här finns huvudkontoret samt RD&I, produktion och marknad. Vi har produktionsanläggningar i USA, Kina och Brasilien samt säljkontor i Tyskland, Holland, Polen, Italien, och Ryssland. På övriga marknader distribueras produkten via agenter. Totalt exporteras 99 % av produktionen. Produkten används huvudsakligen i tillverkande industri som tillsatskemikalie. Betydande applikationsområden är inom polymer- och färgindustrin.


Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som Logistikoperatör ansvarar du tillsammans med dina kollegor för utlastning av våra produkter vilket inkluderar truckkörning, administration/orderhantering, utlastning på bilar och containers samt viss packning. Vi har högt kundfokus och säkerhetstänk vilket kräver god kompetens/erfarenhet av truckkörning och ansvarsfullt agerande. Vi jobbar till stor del på ett roterande schema med olika arbetsstationer, därför är det viktigt att du är bekväm med alla förekommande arbetsuppgifter. Tjänsten är skyddsklassad.

Ansvara för framkörning av order, lastsäkring och utlastning inkl. godsmärkning och märkning av container
Tillse att gällande instruktioner, planering, kvalitetskrav och rutiner följs och att vara uppdaterad på och följa rutiner och instruktioner
Framföra truck på ett säkert och ansvarsfullt sätt samt säkra daglig tillsyn av truckar
Ansvara för att hantering av farligt gods sker enligt rutin
Att arbeta aktivt för en god ordning tex genom att arbeta med 5S
Att löpande utföra och dokumentera kontroller och vid avvikande kvalitet, kapacitet eller övriga processparametrar, felsöka och åtgärda för att säkerställa rätt kvalitet
Arbeta såväl självständigt som i team, både inom egna avdelningen och med övriga processoperatörer inom organisationen, för att säkerställa att rätt vara levereras i rätt tid till kund
Aktivt arbeta för ständiga förbättringar av arbetssätt, process och processutrustning samt aktivt arbeta för att höja den egna kompetensen inom arbetsområdet och dela med sig av kunskap till andra
Rapportera och administrera i därför avsedda system, ex. Suite, SAP/MES, Outlook mm
Packning av produkt



Kvalifikationer
För att klara av arbetet bra ser vi att du som person är självständig och har god förmåga att kommunicera med ett serviceinriktat förhållningssätt. Alla anställda arbetar kontinuerligt med förbättringar, vilket innebär att du tycker om att ta egna initiativ för att förbättra och lösa problem. Stor vilja, stresstålighet och flexibilitet är andra viktiga hörnstenar för denna tjänst. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Treårigt gymnasium eller motsvarande
Körkort B
Truckkort B1
God förmåga att köra truck
Kunskaper i svenska samt engelska
God PC-vana; Windows och Office
God förmåga att ta till sig skriftlig information i form av exempelvis instruktioner och säkerhetsdatablad



Varför Nouryon?
Tycker du hållbarhet, innovation, säkerhet och samarbete är viktigt? Vill du växa tillsammans med ett företag som blickar framåt och ständigt förbättrar sitt arbetssätt? Våra medarbetare har idéer för en hållbar framtid, och drivkraft att förverkliga dem. De tror att integritet och långsiktiga relationer är nycklar till framgång. Om det stämmer in på dig, gör vi gärna plats för dina ambitioner och kan erbjuda många karriärmöjligheter. Från första dagen stöttar vi din personliga utveckling genom utmanande roller och omfattande möjligheter att lära och växa i en dynamisk, internationell och proaktiv arbetsmiljö med stor mångfald.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du arbetar dagtid, rapporterar till Logistics Supervisor och är placerad i Stockvik. Tjänsten är skyddsklassad.
Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med CV och ansökningsbrev. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Isabelle Bergkvist, isabelle.bergqvist@nouryon.com
För mer information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Carolina Jensen, Senior Recruitment Specialist: carolina.jensen@nouryon.com
För fackliga frågor:
IF Metall: Rolf Eriksson +46 70 564 38 38


Om du har generella frågor eller behöver hjälp, vänligen kontakta: Recruiting.SE@Nouryon.com

Mer om företaget
Nouryon är ett ledande globalt företag inom specialkemi. Industrier och konsumenter över hela världen förlitar sig på våra lösningar för tillverkning av oumbärliga vardagsprodukter som hygienartiklar, rengöringsprodukter, färg, jordbruksprodukter och livsmedel, läkemedel och byggmaterial. Dessutom har våra 9,700 medarbetares gemensamma engagemang för våra kunder, tillväxt, säkerhet, hållbarhet och innovation lett till en genomgående stark ekonomisk utveckling. Vi finns i fler än 80 länder runt om i världen med våra branschledande varumärken. Besök vår webbplats och följ oss @Nouryon och på LinkedIn.

Ansökningsprocessen
Efter ansökningstidens slut påbörjar vi urvalsprocessen.
I vårt första urval går vi noga igenom alla ansökningar där kravprofilen jämförs med samtliga kandidater.
Vi ser fram emot din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Logistic Operator

Läs mer Mar 24
Vill du vara med och göra vardagen lättare för människor runt om i världen? Utan att se det möter du oss varje dag i din vardag. Vi finns i dina skosulor, i din mobil och i tidningen du läser. Med ett gemensamt engagemang för innovation, hållbarhet och säkerhet arbetar våra medarbetare dagligen för en hållbar framtid.
Vill du jobba som Logistikoperatör tillsammans med härliga kollegor i ett engagerat team, i ett företag där säkerhet och ständiga förbättringar är i fokus? Är du en van truckförare och en duktig problemlösare? Då är det dig vi söker!
Expancel är en affärsverksamhet inom Nouryon och är världsledande inom området expanderbara mikrosfärer. Huvuddelen av verksamheten är placerad i Sundsvall. Här finns huvudkontoret samt RD&I, produktion och marknad. Vi har produktionsanläggningar i USA, Kina och Brasilien samt säljkontor i Tyskland, Holland, Polen, Italien, och Ryssland. På övriga marknader distribueras produkten via agenter. Totalt exporteras 99 % av produktionen. Produkten används huvudsakligen i tillverkande industri som tillsatskemikalie. Betydande applikationsområden är inom polymer- och färgindustrin.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som Logistikoperatör ansvarar du tillsammans med dina kollegor för utlastning av våra produkter vilket inkluderar truckkörning, administration/orderhantering, utlastning på bilar och containers samt viss packning. Vi har högt kundfokus och säkerhetstänk vilket kräver god kompetens/erfarenhet av truckkörning och ansvarsfullt agerande. Vi jobbar till stor del på ett roterande schema med olika arbetsstationer, därför är det viktigt att du är bekväm med alla förekommande arbetsuppgifter. Tjänsten är skyddsklassad.

Ansvara för framkörning av order, lastsäkring och utlastning inkl. godsmärkning och märkning av container
Tillse att gällande instruktioner, planering, kvalitetskrav och rutiner följs och att vara uppdaterad på och följa rutiner och instruktioner
Framföra truck på ett säkert och ansvarsfullt sätt samt säkra daglig tillsyn av truckar
Ansvara för att hantering av farligt gods sker enligt rutin
Att arbeta aktivt för en god ordning tex genom att arbeta med 5S
Att löpande utföra och dokumentera kontroller och vid avvikande kvalitet, kapacitet eller övriga processparametrar, felsöka och åtgärda för att säkerställa rätt kvalitet
Arbeta såväl självständigt som i team, både inom egna avdelningen och med övriga processoperatörer inom organisationen, för att säkerställa att rätt vara levereras i rätt tid till kund
Aktivt arbeta för ständiga förbättringar av arbetssätt, process och processutrustning samt aktivt arbeta för att höja den egna kompetensen inom arbetsområdet och dela med sig av kunskap till andra
Rapportera och administrera i därför avsedda system, ex. Suite, SAP/MES, Outlook mm
Packning av produkt
Arbeta i provpacken, fylla produkter i burkar, förpacka material enlig order för leverans till kund. Märker gods enligt rutin och instruktion. Ta mått och vikt på förpackningarna som ska levereras och meddela detta vidare.
Kontrollera och förpacka test produkter från RDNI och teknikhallen enligt order, rutin och instruktioner följs.
Inventering av diverse lagerprodukter, diverse emballage, i SAP/MES



Kvalifikationer
För att klara av arbetet bra ser vi att du som person är självständig och har god förmåga att kommunicera med ett serviceinriktat förhållningssätt. Alla anställda arbetar kontinuerligt med förbättringar, vilket innebär att du tycker om att ta egna initiativ för att förbättra och lösa problem. Stor vilja, stresstålighet och flexibilitet är andra viktiga hörnstenar för denna tjänst. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Treårigt gymnasium eller motsvarande
Körkort B
Truckkort B1
God förmåga att köra truck
Kunskaper i svenska samt engelska
God PC-vana; Windows och Office
God förmåga att ta till sig skriftlig information i form av exempelvis instruktioner och säkerhetsdatablad


Varför Nouryon?
Tycker du hållbarhet, innovation, säkerhet och samarbete är viktigt? Vill du växa tillsammans med ett företag som blickar framåt och ständigt förbättrar sitt arbetssätt? Våra medarbetare har idéer för en hållbar framtid, och drivkraft att förverkliga dem. De tror att integritet och långsiktiga relationer är nycklar till framgång. Om det stämmer in på dig, gör vi gärna plats för dina ambitioner och kan erbjuda många karriärmöjligheter. Från första dagen stöttar vi din personliga utveckling genom utmanande roller och omfattande möjligheter att lära och växa i en dynamisk, internationell och proaktiv arbetsmiljö med stor mångfald.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du arbetar dagtid, rapporterar till Logistics Supervisor och är placerad i Stockvik. Tjänsten är skyddsklassad.

Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med CV och ansökningsbrev. Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med cv och personligt brev. Vi tar inte emot ansökningar via mail.

För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Bengt-Erik Öberg, bengt-erik.oberg@nouryon.com
För mer information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Carolina Jensen, Senior Recruitment Specialist: carolina.jensen@nouryon.com

För fackliga frågor:
IF Metall: Rolf Eriksson +46 70 564 38 38

Om du har generella frågor eller behöver hjälp, vänligen kontakta: Recruiting.SE@Nouryon.com

Mer om företaget
Nouryon är ett ledande globalt företag inom specialkemi. Industrier och konsumenter över hela världen förlitar sig på våra lösningar för tillverkning av oumbärliga vardagsprodukter som hygienartiklar, rengöringsprodukter, färg, jordbruksprodukter och livsmedel, läkemedel och byggmaterial. Dessutom har våra 9,700 medarbetares gemensamma engagemang för våra kunder, tillväxt, säkerhet, hållbarhet och innovation lett till en genomgående stark ekonomisk utveckling. Vi finns i fler än 80 länder runt om i världen med våra branschledande varumärken. Besök vår webbplats och följ oss @Nouryon och på LinkedIn.

Ansökningsprocessen
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan ansökningstidens slut. Vi uppmuntrar därför till att skicka in din ansökan snarast möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Professionals Nord Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Professionals Nord Rekrytering AB .

Systemutvecklare till Softronic i Sundsvall!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jun 21
Inledning:
Vi söker dig som kan bli Softronics nästa lagkamrat. Sammanhållningen på företaget sticker ut ur mängden och här kommer du kunna kalla dina kollegor för dina vänner! Läs vidare och tvecka inte för att skicka in en ansökan eller ta kontakt för att höra mer.

Information om tjänsten
Softronic behöver bli fler för att kunna möta sina kunders efterfrågan. Därför söker de just dig till att bli en del av deras team. Hos Softronic finns utrymme att utveckla såväl sig själv som att utveckla deras verksamhet. Softronic tror att framgång föds genom frihet under ansvar. Dessutom erbjuds du en anställning på ett av marknadens mest lönsamma IT-konsultbolag.
Sundsvall utgör ett eget affärsområde inom Softronic vilket ger det lilla företagets fördelar tillsammans med ett stort företags muskler.

För dig som är sugen på att bygga på ditt CV med spännande uppdrag erbjuds du möjligheten att på distans arbeta med högintressanta företag i Stockholms-regionen.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Softronics önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Arbetsuppgifter
Exakt vilken inriktning eller vilket språk eller system du helst arbetar inom spelar mindre roll. Softronic har många spännande uppdrag som kan passa dig.
Beroende på ditt intresse och tidigare erfarenheter kommer arbetsuppgifterna att variera, men den röda tråden är att tillsammans med Softronic fortsätta att göra bra affärer och lyckade projekt ute hos kund. De vill tillsammans med dig fortsätta bygga ett företag som är innovativt och ligger i teknikens framkant.
Softronic har kompetensen i organisationen för att ge dig de bästa förutsättningarna för din fortsatta utveckling. Din trivsel och utveckling är ett av deras viktigaste fokusområden. Hos Softronic finns även möjlighet att arbeta med deras spännande kunder och partners i olika distansuppdrag.

Vi söker dig som:
Är en erfaren utvecklare eller är ny på arbetsmarknaden efter dina studier. Vi söker dig som har viss erfarenhet, främst är det ditt driv och din hunger som är avgörande.
Du vill utvecklas och nå framgång samtidigt som du har en ödmjuk personlighet och har förmågan att samarbeta med andra. Som person är du nyfiken och gillar att ha kul på jobbet. Din kunskap delar du gärna med dig till både kollegor och kunder.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Rekrytering
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Jonathan Gerafi

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Junior javautvecklare till Nordic Peak!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 13
Brinner du för systemutveckling och skulle vilja tillhöra ett team med andra vassa utvecklare som delar din drivkraft.
I rollen som utvecklare hos Sundsvallsföretaget Nordic Peak kommer du att erbjudas ett stort inflytande och ett varierande arbete, där du ges möjlighet att delta i hela utvecklings- och leveransprocessen. Läs mer om tjänsten nedan och var snabb in med din ansökan då urvalet sker löpande!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Nordic Peaks räkning webb- och javautvecklare. Tjänsten avser en direktrekrytering vilket innebär rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Nordic Peak.

Nordic Peak består av ett litet team som alla brinner för problemlösning och systemutveckling. De har ett kreativt och öppet klimat som präglas av en stark feedbackkultur, där alla strävar efter att utvecklas. Du erbjuds flexibla arbetstider samt möjlighet att välja din egen IT utrustning. Nordic Peak har haft en god tillväxt, vilket gör att de nu söker fler medarbetare som önskar vara med på deras framgångssaga!

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Nordic Peaks önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till Professionals Nord, info@pn.se.

Du erbjuds:
• Ett varierande arbete med frihet under ansvar
• Chansen att bli en del av ett passionerat och drivet team
• Välja din egen utrustning
• Möjlighet att utvecklas i din roll

Arbetsuppgifter
I rollen som webb- och javautvecklare hos Nordic Peak kommer du att arbeta in-house med främst produkt- och tjänsteutveckling, där du kommer att få förena kreativitet och kvalité. I teamet ges du möjlighet att vara delaktig i hela utvecklingsprocessen allt ifrån kravställning, utveckling, testning till leverans av tjänsten. I en snabbrörlig värld med ny teknik och nya krav från marknaden ser Nordic Peak att det är viktigt att du får möjlighet att utvecklas i din roll vilket innebär att du vid behov får möjlighet för såväl interna som externa utbildningar.

Dina arbetsuppgifter:
• Utveckling och förvaltning av Nordic Peaks produkter och tjänster
• Front-end och back-end
• Viss kundkontakt
Om du även har ett intresse för hårdvara och servrar kan reparation, montering och installation ingå i din roll, då Nordic Peak har ett eget datacenter.

Vi söker dig som
Vill vara en del av ett litet och sammansvetsat team, och har ett brinnande intresse för problemlösning och systemutveckling! Du är driven, har erfarenhet av webb- och javaprogrammering som du införskaffat genom exempelvis ett fritidsintresse, studier eller arbete. Du har främst goda kunskaper inom Java, och gärna fler webbnära programmeringsspråk som HTML, CSS och JavaScript. Vidare har du goda kunskaper i svenska inom både tal och skrift, då det mesta av kundkontakten sker på svenska.
Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Som person är du öppen och gillar att samarbeta med dina kollegor i teamet. Du tar stort ansvar för ditt arbete, samt är nyfiken som person och visar att du vill lära dig mer genom att ställa frågor för att säkerställa att ditt arbete blir noggrant utfört.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Rekrytering, heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Stina Vidmark

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Rekryteringsassistent till PN i Sundsvall

Administrativ assistent
Läs mer Jun 13
Är du student och vill utvecklas i en tjänst som ger meriterande erfarenheter inför framtiden? Vill du vara en del av ett gäng som värdesätter gemenskap där vi firar våra framgångar tillsammans? Gillar du dessutom att ta eget ansvar och leverera resultat? Vi är ett företag med unga entreprenörer som brinner för vårt arbete och vår vision – Rekrytering i världsklass!

Ta chansen att vara med på vår resa och bli del av vårt kontor i Sundsvall!

Information om tjänsten
I rollen som konsultchefsassistent arbetar du ungefär två dagar i veckan utöver dina studier. Schema läggs veckovis och baseras på arbetsbelastning nästkommande vecka, samt de möjligheter som finns utifrån ditt studieschema. Du går in som konsultchefsassistent på Sundsvallskontoret och kommer sitta på samma kontor som din dedikerade assistentchef och de andra konsultchefsassistenterna Cecilia och Amanda. Tillsammans med resten av Sundsvallsteamet kommer du ges möjligheten att utvecklas varje dag samtidigt som vi har riktigt kul på jobbet!

Arbetsuppgifter

Som konsultchefsassistent hjälper du leveransteamet med administrativa uppgifter. Du kommer få vara involverad i hela rekryteringsprocesserna från kravprofiler, till annonser, urval av ansökningar till att göra referenstagningar. Du kommer att följa en utbildningsplan för att lära dig alla uppgifter. När du känner dig trygg i uppgifterna kommer du få möjligheten att hålla egna intervjuer och målet är att du ska kunna vikariera för konsultcheferna när de är på semester under jul/sommar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:

• Gå igenom urval
• Genomföra telefonintervjuer
• Stödja konsultchef kring avtalsskrivningar och intervjuer
• Besvara frågor från kandidater via mail och telefon.
• Ansvara för tidrapportering
• När du är klar med dina studier finns det goda möjligheter att fortsätta avancera in i en heltidstjänst på bolaget precis som många av våra tidigare assistentstjärnor.

Vi söker dig som:

• Studerar inom HR/Beteendevetenskap alt. läser en likvärdig utbildning och har minst ett år kvar av dina studier.
• Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet där du har haft kundkontakt och fått använda din förmåga att ta initiativ och eget ansvar.
• Du har goda kunskaper i Officepaketet och mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.

Dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos oss. Du bör vara noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du har förmågan att ta ansvar och följer upp det du åtagit dig. Det är viktigt att du trivs i nära samarbeten då du kommer arbeta tätt med Sundsvallsteamet och samarbetet sträcker sig även med övriga kollegor runt om i landet.

Som person kan du även identifiera dig i våra värdeord:

• FRAMGÅNG: Du utmanar dig själv och dina kollegor att hela tiden utvecklas, du jobbar hårt men smart!
• SNÄLL: Du kommer tillhöra Nordens bästa arbetsplats och är med och bidrar till den familjära stämningen på PN
• LYCKA: Du tycker att du har världens roligaste jobb och sprider energi i vardagen

Vi tror även att du har en arbetsglädje, är utåtriktad, peppad och sprider bra energi då vi värderar att ha roligt på jobbet. 
Skicka in din ansökan idag om du vill arbeta på ett företag med hög energinivå och gemenskap!

START: Hösten 2022
OMFATTNING: Deltid, minst 2 dagar/v
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Stina Vidmark

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på stina.vidmark@pn.se

Ansök nu

Planerare till Bucher Emhart Glass!

Logistiker
Läs mer Jun 22
Inledning:
Har du erfarenhet av planering? Är du även intresserad av teknik och gillar att arbeta effektivt med ett högt tempo hos en världsledande tillverkare av den senaste tekniken inom glasformning? Ansök redan idag, urval sker löpande!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Emhart Glass räkning en planerare. Tjänsten avser en direktrekrytering vilket innebär rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Emhart Glass.

Emhart Glass fortsätter sin tillväxtresa och behöver förstärka upp sitt härliga team med ytterligare en person. Du erbjuds ett fartfyllt arbete med snabba beslut och många kontakter både internt och externt. Ta chansen att få vara med och arbeta i en internationell, utvecklande och innovativ organisation där det finns stora utvecklingsmöjligheter inom bolaget.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Emhart Glass önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@professionalsnord.se

Arbetsuppgifter
I din roll som planerare på Emhart Glass omfattas du i produktion, projektledning, inköp och lager. Du deltar också i det ständiga arbetet med förbättringar inom avdelningen och samarbetet mellan samtliga avdelningar. Vidare kommer all planering styras av faktorer som prognoser och behov, vilket innebär att både kapacitet, materialförsörjning och prioriteringar behöver finnas i åtanke.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
• Planera och hantera order i affärssystem
• Fokus på att alltid leverera till kund
• Kontrollera att den interna logistiken flyter på

Vi söker dig som:
Har en teknisk bakgrund och en eftergymnasialutbildning inom området och/eller tidigare erfarenhet inom logistik, inköp, produktionsplanering. Vi förutsätter att du har goda kunskaper inom O365 och erfarenhet eller förståelse av mekaniska delar, då arbetsuppgifterna kräver det.
Det är meriterande om du har erfarenhet från verkstads-eller tillverkandeindustrin samt om du har kunskap inom affärssystemet IFS, men det är inget krav för tjänsten. Vidare behärskar du både engelska och svenska i både tal samt skrift.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Emhart Glass. Du är analytiskt lagd, serviceinriktad, har en god social- och kommunikativ förmåga samt har lätt för att samarbeta då du arbetar med både interna och externa kontakter. Att arbeta noggrant, strukturerat och är lösningsorienterad behövs för att lyckats driva projekt från början till slut.

START: Enligt överenskommelse, efter sommaren.

OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Frida Söderström

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Ansök nu

Kundansvarig till Professionals Nord Sundsvall

Account manager
Läs mer Maj 24
Inledning:
Vi gör just nu den största satsningen i bemanningsbranschens historia. Under föregående år öppnade vi sex nya kontor och i år tar vi sikte på att omsätta en kvarts miljard. Vi har anställt branschens absolut bästa medarbetare och söker nu kundansvariga som vill vara med på denna framgångsresa!

Vill du vara med och vinna eller vill du sitta lugnt i båten och vänta på att bli omsprungen? Jag tänkte väl det, sök tjänsten eller slå mig en signal!

Information om tjänsten
Lägg den 15:e augusti på minnet, det är då som du har möjligheten att kliva in hos din framtida arbetsplats och andra familj. Du kommer tillsammans med nya kollegor runt om i landet samlas för en veckas utbildning och inspiration.

Som kundansvarig hos oss arbetar du för att säkerställa tillväxt i regionen, det gör du genom att skapa långsiktiga kundrelationer och nya affärsmöjligheter. Genom ditt arbete bidrar du till att fler personer får möjligheten att göra karriär och att våra samarbetspartners får de absolut bästa medarbetarna. Detta är en av de tuffaste men också roligaste utmaningarna du kan ta dig an.

"Professionals Nord har fått mig att förstå vikten och innebörden av laget före jaget. Jag går till jobbet för att träffa min andra familj och vi gör allt för att tillsammans nå våra mål och samtidigt ha fantastiskt roligt på vägen. En vardag fylld med underbara människor och enorm kompetens vilket ger dig möjligheten att växa och utvecklas som individ till nivåer som du själv inte trodde var möjligt!" -Anton Fellbrink, Säljchef Sundsvall

Du erbjuds:
För dig som är beredd att lägga den tid och hårda arbete som faktiskt krävs erbjuder vi en vardag där du får känna att du verkligen gör skillnad och arbetar med kompetensförsörjning i världsklass. Som extra morot erbjuder vi en vass provisionsmodell där möjligheter finns att tjäna mycket pengar! Här finns inget lönetak!

Arbetsuppgifter
Du kommer in i en expansionsfas för bolaget där karriärvägarna är många. Du kommer sitta på vårt centrala Sundsvallskontor tillsammans med ett gäng ödmjuka vinnarskallar tillika kollegor.

Dina arbetsuppgifter:

• Prospektering
• Kalla samtal
• Kundmöten
• Långsiktig kundanpassad tjänsteförsäljning

Vi söker dig som:
Vill arbeta med att skapa och bibehålla arbetstillfällen genom långsiktig tjänsteförsäljning. Du har körkort och talar svenska då våra kunder kräver det. Har du erfarenhet av försäljning B2B eller från bemanningsbranschen så är det meriterande men inte ett krav.

Som person kan du identifiera dig i våra värdeord:
• FRAMGÅNG: Du utmanar dig själv och dina kollegor att hela tiden utvecklas, du jobbar hårt men smart!
• SNÄLL: Du kommer tillhöra Nordens bästa arbetsplats och är med och bidrar till den familjära stämningen på PN
• LYCKA: Du tycker att du har världens roligaste jobb och sprider energi i vardagen

Tillsammans med Professionals Nord får du en flexibel och nytänkande organisation. Du får förmånen att vara med på en tillväxtresa där varje affär gör skillnad. Tillsammans ska vi de närmsta fem åren omsätta EN MILJARD, vara med på Sveriges tio-topplista över största bemanningsföretagen i Sverige och samtidigt vara Nordens bästa arbetsgivare.

START: 15 augusti
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: VD Frida Söderström, 070- 880 20 26

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se 

Professionals Nord är Sveriges snabbast växande bemanningsföretag! På fem år har vi gått från 0–100 miljoner i omsättning. Nästa mål är att nå miljarden och öppna kontor i Norden. Vi arbetar med personaluthyrning och rekrytering genom att leverera skräddarsydd kompetensförsörjning i världsklass. Vi vill göra människor lyckliga varje dag! Följ vår resa inom bemannings- & rekryteringbranschen.

Ansök nu

Löne- & HR-koordinator till Emhart Glass!

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Jun 20
Är du en social lagspelare som trivs i en varierad vardag? Är du strukturerad och har erfarenhet från lönehantering eller HR? Emhart Glass fortsätter sin expansionsresa som världsledande tillverkare av automatiska glasformningsmaskiner där utveckling av verksamhet såväl som medarbetare står i fokus. Vi får nu chansen att hjälpa de hitta deras nya stjärna mot lön- och HR. Känns detta som du? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Emhart Glass räkning en Löne- och HR-koordinator. Tjänsten är en visstidsanställning på 12 månader, med goda chanser till tillsvidareanställning. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Emhart Glass önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Emhart Glass fortsätter sin framgångssaga och behöver nu förstärka upp deras Löne- och HR-team med en ny stjärna, då deras nuvarande medarbetare kliver upp och antar nya utmaningar i bolaget. Du kommer tillsammans med dina andra kollegor fördelat på Sundsvall och Örebro ansvara för både HR-och lönefrågor samt administration.

Du erbjuds

• En spännande och varierad vardag
• Möjlighet att driva mindre projekt inom HR
• En företagskultur där människan är i fokus
• Chans att axla ett större ansvarsområde på sikt

Arbetsuppgifter
Du sitter på plats på deras site i centrala Sundsvall där du rapporterar till HR-chef och arbetar i ett nära samarbete med bl. a. finansavdelningen. Ditt dagliga arbete innehåller både HR- och lönefrågor, där du stöttar upp mot lön när behovet finns. Detta gör att dina arbetsuppgifter är varierade och det finns stora möjligheter att prova på mycket olika delar av HR- och lönearbetet.

Vi söker dig som:
Tidigare jobbat med HR eller lön. Du har också en personalvetarutbildning eller annan relevant utbildningsbakgrund. Har du även tidigare erfarenhet av affärssystemet IFS eller AGDA är det ett stort plus, men inget krav för tjänsten. Vidare hanterar du både svenska och engelska mycket väl i såväl tal som skrift, samt besitter kunskaper i Office 356.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Emhart Glass. Du är strukturerad och noggrann, samt en lagspelare som trivs i ett socialt arbete. Du är bra på att både hantera och möta olika typer av människor och trivs att samarbeta i ditt dagliga arbete.

START: Efter sommaren enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Frida Söderström

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu