Sundsvall: Rekryteringskonsult till Cargotec

Hitta ansökningsinfo om jobbet Rekryteringskonsult till Cargotec i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Har du en eftergymnasial utbildning inom PA eller beteendevetenskap samt minst ett års erfarenhet av att arbeta med rekrytering? Då ska du fortsätta läsa. Cargotec söker en rekryteringskonsult för längre uppdrag som ska ansvara för företagets interna rekryteringar. Vi tror att du som söker är en driven person som vill arbeta mångsidigt med rekrytering på ett stort företag. Sök tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN
Cargotec är en ledande leverantör av lasthanteringslösningar och har som målsättning att bli världsledande inom hållbara lasthanteringsflöden. Cargotecs tre affärsområden Kalmar, Hiab och MacGregor erbjuder produkter och tjänster som gör den globala handeln snabbare, smartare och hållbar. I rollen som rekryteringskonsult hos Cargotec så kommer du att stötta och vägleda chefer i det interna rekryteringsarbetet i Sverige, främst inom teknik och IT. En utvecklande roll där du får ta mycket ägandeskap och bidra med dina erfarenheter i nära dialog med rekryterande chefer och kandidater.

Du erbjuds:

#


* Ett längre uppdrag som kommer pågå under minst ett år och där det finns goda möjligheter till förlängning, förutsatt att samarbetet fungerar bra
* Ett utvecklande arbete i en stor organisation, för dig med rätt driv och engagemang finns det fina utvecklingsmöjligheter
* Nästa steg i din karriär där du får möjlighet att utveckla dina kunskaper inom teknikrekrytering samtidigt som du har möjlighet att påverka Cargptecs tillväxt


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som rekryteringskonsult på Cargotec så kommer du främst att arbeta inom affärsområdena teknik och IT. Du kommer främst att arbeta operativt med att hantera hela rekryteringsprocessen, från kravprofil till anställning. Men även strategiskt arbete kommer förekomma exempelvis genom att förbättra rekryteringsprocessen och utveckla employerbranding arbetet.

Du kommer till exempel:


* Arbeta med urval och search av teknikprofiler
* Hålla intervjuer
* Ringa referenspersoner
* Ha en kontinuerlig dialog med rekryterande chefer och kandidater
* Utveckla, fördjupa och förädla relationer genom kvalitativt rekryteringsarbete
* Bidra till Cargotecs utveckling genom ditt engagemang


VI SÖKER DIG SOM
- Har en universitets- eller högskoleutbildning riktad mot exempelvis personal- och arbetsliv eller beteendevetenskap
- Har minst ett års erfarenhet av att arbeta med hela rekryteringsprocessen från kravspecifikation till referenstagning
- Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska, då det krävs i kommunikationen med kollegor och kandidater

Det är meriterande om du:


* Har arbetat med rekryteringar inom IT/teknik
* Har kunskaper inom search
* Erfarenhet av att arbeta med test


Som person är du:


* Självgående
* Samarbetsvillig
* Ansvarstagande


Övrig information:


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, längre uppdrag med start i September
* Placering: Hudiksvall med goda möjligheter att arbeta på distans


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Cargotec HÄR!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Rekryterare

Läs mer Jun 17
I din roll kommer du att ansvara för rekrytering av språktolkar för Global Talk. Rekryteringen sker över hela Sverige. Du kommer ansvara för hela Global Talks tolkpool, som idag består av ca 2500 aktiva tolkar, samt ansvara för att denna pool i takt med företagets tillväxt ökar med nya resurser. Du kommer även ha kontakt med flertalet utbildningsinstanser och sitta i olika styrelser för utformning av olika tolkutbildningar.
Jobbet innefattar även förhandling med resurserna om t.ex arvoden, anställningsform, utfärdande av intyg och telefontjänst där du svarar på våra resursers frågor. Läs mer om Global Talk här: www.globaltalk.se

Vad du kommer att göra
Annonsutformning, urval, presentationer, gruppintervjuer, enskilda intervjuer och digital referenstagning.
Tätt samarbete med dina kollegor inom förmedlingen, ekonomi och kvalitet.
Vara i nära kontakt med rekryterarna i vårt systerbolag i Nederländerna.
Presentation av utvalda kandidater och uppföljning.
Ständigt jobba med att förbättra kandidatupplevelsen och våra rekryteringsprocesser.


Vem du är
Förändringsbenägen: Framåtanda och vilja att lösa utmaningar, idag och imorgon.
Lagspelare: Kan inte nog poängteras. Samarbete vinner alltid i längden.
Ansvarstagande: Du tar ägarskap och bidrar till ständig förbättring.
Driven: Att ta initiativ smittar av sig. Det blir roligare och bättre då.
Lösningsorienterad: Kortsiktigt som långsiktigt.
Relationsskapande: Att lyssna och vara intresserad gör det lättare.
Du har en mycket god socialkompetens och tycker om nya kulturer.
Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Vad du tar med dig
Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
Goda kunskaper i Officepaketet och vana att jobba digitalt
Akademisk utbildning (eller motsvarande) relevant för rollen


Du ska må bra
Vi är ett modernt kundorienterat företag som tänker lika mycket på våra anställda som på våra kunder. Vi erbjuder en flexibel hybridarbetsplats. Global Talk är en global aktör och en av Sveriges största aktörer inom förmedling av tolkar och translatorer. Vi erbjuder schyssta arbets- och tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner samt utbildningar. Hos oss finns det goda utvecklings- och karriärmöjligheter.

Vad väntar du på?
Välkommen med din ansökan. Vi vill verkligen lära känna dig och kommer svara på din ansökan snarast möjligast. Skicka in CV och ett personligt brev.
Urval sker löpande, ansök så snart som möjligt. Om du undrar något över tjänsten, maila: jobb@globaltalk.se . Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Rekryteringskonsult till Cargotec!

Läs mer Jun 23
Har du en eftergymnasial utbildning inom PA eller beteendevetenskap samt minst ett års erfarenhet av att arbeta med rekrytering? Då ska du fortsätta läsa. Cargotec söker en rekryteringskonsult för längre uppdrag som ska ansvara för företagets interna rekryteringar. Vi tror att du som söker är en driven person som vill arbeta mångsidigt med rekrytering på ett stort företag. Sök tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN
Cargotec är en ledande leverantör av lasthanteringslösningar och har som målsättning att bli världsledande inom hållbara lasthanteringsflöden. Cargotecs tre affärsområden Kalmar, Hiab och MacGregor erbjuder produkter och tjänster som gör den globala handeln snabbare, smartare och hållbar. I rollen som rekryteringskonsult hos Cargotec så kommer du att stötta och vägleda chefer i det interna rekryteringsarbetet i Sverige, främst inom teknik och IT. En utvecklande roll där du får ta mycket ägandeskap och bidra med dina erfarenheter i nära dialog med rekryterande chefer och kandidater.

Du erbjuds:

#


* Ett längre uppdrag som kommer pågå under minst ett år och där det finns goda möjligheter till förlängning, förutsatt att samarbetet fungerar bra
* Ett utvecklande arbete i en stor organisation, för dig med rätt driv och engagemang finns det fina utvecklingsmöjligheter
* Nästa steg i din karriär där du får möjlighet att utveckla dina kunskaper inom teknikrekrytering samtidigt som du har möjlighet att påverka Cargptecs tillväxt


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som rekryteringskonsult på Cargotec så kommer du främst att arbeta inom affärsområdena teknik och IT. Du kommer främst att arbeta operativt med att hantera hela rekryteringsprocessen, från kravprofil till anställning. Men även strategiskt arbete kommer förekomma exempelvis genom att förbättra rekryteringsprocessen och utveckla employerbranding arbetet.

Du kommer till exempel:


* Arbeta med urval och search av teknikprofiler
* Hålla intervjuer
* Ringa referenspersoner
* Ha en kontinuerlig dialog med rekryterande chefer och kandidater
* Utveckla, fördjupa och förädla relationer genom kvalitativt rekryteringsarbete
* Bidra till Cargotecs utveckling genom ditt engagemang


VI SÖKER DIG SOM
- Har en universitets- eller högskoleutbildning riktad mot exempelvis personal- och arbetsliv eller beteendevetenskap
- Har minst ett års erfarenhet av att arbeta med hela rekryteringsprocessen från kravspecifikation till referenstagning
- Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska, då det krävs i kommunikationen med kollegor och kandidater

Det är meriterande om du:


* Har arbetat med rekryteringar inom IT/teknik
* Har kunskaper inom search
* Erfarenhet av att arbeta med test


Som person är du:


* Självgående
* Samarbetsvillig
* Ansvarstagande


Övrig information:


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, längre uppdrag med start i September
* Placering: Hudiksvall med goda möjligheter att arbeta på distans


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Cargotec HÄR!

Ansök nu

REKRYTERARE TILL UNIFLEX & POOLIA, SUNDSVALL

Läs mer Jun 20
Är du, precis som vi, övertygad om att framgångsrika företag byggs av människor som arbetar där? Dels på grund av vad de kan, men främst på vad de kan åstadkomma! Drivs du av att träffa människor i ett utvecklade klimat med korta beslutsvägar? Vi behöver nu utöka teamet i Sundsvall för att kunna möta våra kunders behov av tjänstemän och kollektivare inom industrin. Välkommen med din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som rekryterare hos oss arbetar du med eget ansvar under Uniflex & Poolias välkända varumärke. Du har stöd av kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg.

I rollen har du ett helhetsansvar för hela rekryteringsprocessen från fastställande av kravprofil till annonsering, urval, matchning och tillsättning. Du ansvarar själv för dina kundrelationer och bedriver ett aktivt säljarbete för att sälja in nya uppdrag. Dina dagliga kontaktytor kommer att vara kandidater, konsulter och kunder.

Vem är du?
För att passa in i rollen ser vi gärna att du har en vidareutbildning på högskola- eller universitetsnivå. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom industrin. Du är flytande i svenska samt bekväm med att skriva och tala engelska. Vi kommer lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Vi söker dig som är målinriktad och drivs av att göra affärer. Du tycker om att bygga egna nätverk och motiveras av att hitta rätt kompetens till rätt plats för att hjälpa organisationen med deras kompetensbehov i Sundsvall med omnejd.

Du har en socialt utåtriktad kompetens, är energisk och tycker om att arbeta i en händelserik miljö. Din förmåga att arbeta både i team och självständigt är mycket god och du trivs i rollen med stort eget ansvar. Du kommer ingå i ett team med personalansvariga, konsultchefer och rekryterare.

Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta:
Sofie Cardegren, Affärsområdeschef Uniflex & Poolia Sundsvall, sofie.cardegren@uniflex.se.

Varmt välkommen med din ansökan!


Att hitta rätt person till rätt plats - det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar kompetent personal till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Uniflex vet du att vår process är kvalitetssäkrad.Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet: att du är rätt person på rätt plats.

Varmt välkommen med din ansökan.Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.uniflex.se.

Uniflex är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Consultant Manager till Academic Work i Sundsvall

Läs mer Jun 8
We make people grow! Våra Consultant Managers har ett stort intresse för andra människor och drivs av att skapa goda relationer till kunder, kandidater, konsulter och kollegor. Du kommer att rekrytera konsulter till Academic Works kunder och vara deras närmsta chef. Här får du möjligheten att växa tillsammans med oss på Academic Work – och vi vågar lova att du kommer ha riktigt kul på vägen!

OM TJÄNSTEN
Så här beskriver en av våra nuvarande Consultant Manager rollen:

"Det bästa med mitt jobb är att det är mycket variation, fart och fläkt! Vi firar framgångar och lyfter varandras prestationer varje vecka. Jag gillar att vi har ett otroligt genomarbetat arbetssätt som du kan luta dig mot i kund-, konsult- och kandidatkontakt vilket gör att du får goda förutsättningar att genomföra ditt arbete proffsigt. Detta samtidigt som du har befogenhet att också hitta egna lösningar och tänka utanför boxen – då är det som allra roligast!"

Ditt team och ansvarsområde

I rollen som Consultant Manager kommer du att tillhöra ett familjärt team som arbetar med bemanning av affärsområderna IT, Teknik, Finance eller Service, Office and Logistics. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling

Din teamledare är Tina Rabnell och hon ansvarar för teamet i Sundsvall. Hon arbetar också som Consultant Manager med egna kunder och konsulter. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Consultant Manager har en tydlig utvecklingsplan på årsbasis för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Career Steps och programmet följs upp löpande av din chef.

ARBETSUPPGIFTER
- Rekrytering: Kravprofil, annons, urval, intervju, presentation till kund och anställningsprocess
- Skapa kundrelationer: Bygga upp och underhålla affärsmässig relation till dina kunder
- Personalansvar för konsulter: Uppföljning av trivsel, utveckling, arbetsmiljö, utveckla ditt ledarskap, arbetsrätt etc.

VI SÖKER DIG SOM
… har följande kompetenser:


* Resultatinriktad
* Uthållig
* Personlig mognad
* Affärsmässig
* Orädd


Vad tar du med dig i rollen som Consultant Manager?


* Avklarad relevant akademisk utbildning inom personalvetenskap/HR, beteendevetenskap, service management eller liknande
* Arbetslivserfarenhet av servicerelaterat arbete och kundkontakt
* B-körkort
* Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken


Vad är önskvärd erfarenhet?


* Erfarenhet av bemannings- eller rekryteringsbranschen
* Erfarenhet av ett säljinriktat arbete


Vår kultur #weareacademicwork


* HR och rekrytering hos oss
* Vår kultur & våra värderingar
* Vår mission – We make people grow
* Instagram@academicwork
* Facebook


Dina förmåner



We reward ambition. Det betyder att i din roll som Consultant Manager kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Career Steps. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

ÖVRIG INFORMATION

Start: 31/8 introduktionsstart

Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning

Lön: Månadslön med en fast del och en rörlig provisionsdel utan tak

Placering: Sundsall

Sök tjänsten genom att klicka på skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil. Efter att du skickat in din ansökan och kommit vidare i processen är det första steget i vår process är att utföra två tester, ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma).

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på work@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. För fjärde året i rad vann vi 2020 kategorin bästa service- och tjänsteföretagi Brilliants tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen!

Ansök nu

Rekryteringsspecialist till Sundsvalls kommun

Läs mer Jun 9
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

HR-funktionen i Sundsvalls kommun består av HR-stab samt HR-team riktade gentemot olika förvaltningar. I HR-funktionen ingår även Servicecenter Lön och pension samt den nya avdelningen Servicecenter Rekrytering och Bemanning.

Rekryteringsenheten växer och vi utökar nu med ytterligare en rekryteringsspecialist till vårt härliga gäng inom Servicecenter Rekrytering och Bemanning.

ARBETSUPPGIFTER
De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär att med arbetsgivarperspektiv och genom ett konsultativt arbetssätt vara ett HR-stöd för kommunens chefer genom hela rekryteringsprocessen.

Du leder rekryteringsprocessen framåt och är rekryterande chefs kvalificerade stöd genom hela rekryteringen. Ditt uppdrag innebär att kvalitetssäkra våra rekryteringar inom kommunen samt ansvara för framdriften i processen. I ditt rekryteringsarbete kommer du hantera allt i från kravprofilsanalys till annonsering, urval, intervjuer, tester, referenstagning och facklig samverkan.

Du arbetar med alla delar i rekryteringsprocessen tillsammans med både förvaltningar och kommunala bolag och är ansvarig för processens framdrift. Huvudsakligen ansvarar rekryteringsenheten för rekrytering av chefer och specialister men vi genomför även många rekryteringar till övriga befattningar.

Du har en tät dialog med kandidater och våra interna kunder samt arbetar på självständigt sätt med ett helhetsansvar för dina rekryteringsprocesser. Rollen kräver att du trivs i att arbeta med flera processer parallellt och har förmåga att prioritera mellan dem och driva dem framåt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har flerårig arbetslivserfarenhet av att självständigt ha ansvarat för samtliga delar i rekryteringsprocessen och drivit hela processer från början till slut. Du har också god vana av att arbeta utifrån kompetensbaserad rekrytering. Utöver detta ser vi att du har:

• God erfarenhet som konsultativt chefsstöd inom HR-området, främst rekrytering.
• God kunskap och förståelse för rekryteringsprocessen samt grundkunskaper inom arbetsrätt.
• Mycket goda IT-kunskaper och mycket god vana av att arbeta med IT-stöd då det är vårt främsta arbetsredskap. God vana att hantera Office-paketet, främst Word och Excel.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska.

Tjänsten kräver att du har akademisk examen inom personalområdet eller annan utbildning i kombination med aktuell yrkeserfarenhet inom HR som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du dessutom fördjupad utbildning inom kompetensbaserad rekrytering och/eller certifiering i personlighetstester och god vana att arbeta med dem så är det meriterande.

Du ska trivas med att både arbeta självständigt i ett högt tempo och föra ett nära samarbete med kollegor, chefer och beställare. Arbetet innebär många kontaktytor och vi söker dig som är initiativtagande, engagerad och serviceinriktad samt ser möjlighet till utveckling utifrån verksamhetens behov. Vidare är du strukturerad och följer processer men ser också utvecklingspotentialen i dessa och deltar aktivt i den fortsatta utvecklingen.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Academic Work Sweden AB .

Erfaren Redovisningskonsult till Aspia i Sundsvall

Redovisningskonsult
Läs mer Jun 30
Nytt
På Aspia hjälper vi Sveriges företagare att förverkliga sina drömmar genom redovisning, lön och HR, skatt och rådgivning. Nu söker vi dig som vill vara med på vår resa! Här får du möjligheten att med ditt driv och engagemang utvecklas vidare i rollen som Erfaren Redovisningskonsult tillsammans med härliga kollegor i en framåtlutad miljö.

OM TJÄNSTEN
Som Erfaren Redovisningskonsult hos oss har du en omväxlande och självständig roll. Du arbetar på uppdrag av kund och arbetet utförs på kontoret eller förlagt hos kund. Du stödjer och coachar dina kollegor i uppdragen och har stort ansvar för att kunden är nöjd och att kvaliteten i vår leverans är hög.

Du erbjuds

Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Hos oss får du arbeta med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, samt kollektivavtal och bra förmåner. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna består bland annat av:


* Konsultation och kundrådgivning i kvalificerade redovisningsfrågor
* Upprättande av bokslut och årsredovisningar enligt K2 och K3
* Upprättande av deklarationer för juridiska personer och privatpersoner
* Kvalitetssäkring av upprättade månads- och årsbokslut
* Kvalitetssäkring av upprättade inkomstdeklarationer


Hos oss får du en familjär miljö, duktiga och kvalitetsmedvetna kollegor som gillar kombinationen av ekonomi och kundvård. Vi jobbar i en inkluderande, rolig och kreativ miljö, där vi tar gemensamt ansvar.

VI SÖKER DIG SOM
En lämplig bakgrund för denna tjänst inom redovisning är:


* Högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt annan relevant eftergymnasial utbildning
* Erfarenhet av motsvarande arbete från redovisnings- eller revisionsbyrå
* Flerårig erfarenhet av kvalificerat redovisnings- eller revisionsarbete
* Vana att självständigt upprätta bokslut, årsredovisningar och deklarationer
* Flytande i svenska och engelska, såväl i tal som skrift, då båda språken används i arbetet


Meriterande:


* Auktoriserad redovisningskonsult eller auktoriserad revisor, alternativt har förutsättningar för att skriva provet för auktorisation


För att du ska trivas i rollen som erfaren redovisningskonsult och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en driven och ansvarstagande person, som gillar att arbeta i team där du leder och coachar teamet och tar stort ansvar för kundrelationen och kundnöjdheten. Vi ser gärna att du har ett marknadsintresse och trivs i mötet med kunden. Du har förmågan att hantera ett stort flöde samt strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Vi ser även att du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö där du kan vara med och påverka. Motiveras du av att leda kunduppdrag finns även möjlighet att kombinera operativt arbete med en kundansvarig roll.

Aspias sikte är inställt på att fortsätta leda digitaliseringen och tjänsteutvecklingen inom affärsnära tjänster. Vi hoppas att även du vill vara med och bidra till denna utveckling!

Ansökan

Vill du följa med på vår resa? Skicka din ansökan, innehållande CV och personligt brev så snart som möjligt, dock senast 21 augusti. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Sandra Larsson via sandra.larsson@aspia.se.

Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Clara Brorson: clara.brorson@academicwork.se.

Vår rekryteringsprocess är kompetensbaserad och inkluderar såväl tester som intervjuer och vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning av tjänsten:


* Ort: Sundsvall, men även Bollnäs, Hudiksvall och Söderhamn
* Område: Redovisningskonsult
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Sista ansökningsdatum: 2022-08-21
* Start: Enligt överenskommelse


INFORMATION OM FÖRETAGET
Vilka är vi?

Aspia är Sveriges ledande affärspartner inom redovisning, lön och affärsrelaterad rådgivning med 1 200 medarbetare på drygt 60 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig. Vi tror på framgång och mest på att företagare ska få ägna sig åt det dom är bäst på. Så hjälper vi till med resten. Mer information om oss finns på www.aspia.se

Ansök nu

Fastighetsskötare till Svenska Kraftnät!

Bygg- och anläggningsförare
Läs mer Jun 27
Är du en kommunikativ och problemlösande person som uppskattar att sammarbeta med andra? Har du kunskaper av fastighetsteknik, såsom ventilation, VVS, kyla och styr-och regleranläggningar? Då kan rollen som Fastighetsskötare hos Svenska Kraftnät vara rollen för dig. Skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt – i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare där de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg men de har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.

I rollen som fastighetsskötare krävs allmän kunskap om fastighetsteknik såsom ventilation, kyla och styranläggningar och även grundläggande kunskap i fastighetsskötsel. Arbetsuppgifterna kommer vara både praktiska och administrativa

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som fastighetsskötare kommer du att bland annat:


* Hanterar felanmälningar och planerat underhåll
* Hanterar beställningar och kontakter med verksamheten
* Har löpande kontakt med fastighetsägare
* Ansvarar för ordning och reda på kontoren.
* Är behjälplig med post och gods hantering, detta kan även inkludera att hämta paket från utlämningsställe.
* Har kontakt med underentreprenörer och leverantörer, planera in ledsagning samt ansvara för dessa när de är på plats i Svenska kraftnäts lokaler.
* Avhjälpa akuta fel på kontorsutrustning
* Utför skyddsronder, kvalitetskontroller, fastighets- och mötesrums-ronderingar.
* Utför mindre flyttar av möbler, material och utrustning.
* Utför mindre reparationer och åtgärder samt andra vaktmästeritjänster.
* Ansvarar för att följa upp och säkerställa leverans av FM-tjänster och rapportera avvikelser till ansvarig på Svenska Kraftnät.
* Utför kontroller, dokumentera och återrapportera arbete.
* Vid behov delta vid upphandlingar.
* Upprätta enklare rutiner, instruktioner och riktlinjer.
* Vid behov vara Fastighetsenheten behjälplig på plats med andra enklare praktiska arbetsuppgifter.


VI SÖKER DIG SOM
- Har relevant eftergymnasial utbildning inom fastighetsskötsel eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt.
- Har minst 2 års praktisk erfarenhet av fastighetsskötsel.
- Har minst 2 år i administrativa fastighetssystem för beställningar och felanmälan.
- Har minst 2 års erfarenhet av daglig samverkan med verksamhet samt god erfarenhet av kontakter med leverantörer och fastighetsägare.
- Har minst 2 års praktiska kunskaper av fastighetsteknik, såsom ventilation, VVS, kyla och styr-och regleranläggningar
- Har ett B Körkort
- Är flytande i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har:


* Tidigare erfarenhet av att ha arbetat på en myndighet.


Som person är/har du:


* God samarbetsförmåga
* Problemlösande
* Kommunikativ
* Självgående


Övrig information


* Start: 4e september 2022
* Omfattning: 1 år med chans till förlängning
* Placering: Sundsvall och Sollefteå, i rollen kommer man att förväntas åka mellan de olika kontoren.
* Sista ansökningsdag: 4e juli 2022


Denna roll är säkerhetsklassad, vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer längre fram i processen. Rollen kan inte påbörjas förrän detta är slutfört. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Svenska kraftnät är ett statligt affärsverk som är systemansvarig myndighet för kraftsystemet i Sverige och som förvaltar och utvecklar Sveriges transmissionsnät för el. Svenska kraftnät är också elberedskapsmyndighet och tillsynsvägledande myndighet i frågor om dammsäkerhet samt tillsynsmyndighet för elförsörjningens säkerhetsskydd. Läs mer om Svenska kraftnät här.

Ansök nu

Junior utvecklingsingenjör till Permobil!

Utvecklingsingenjör, maskin
Läs mer Jun 24
Permobil är i en expansiv fas och utökar nu ett av sina Research & Development-team med en junior utvecklingsingenjör. Här får du arbeta med en stor bredd av arbetsuppgifter i varierande projekt, vilket gör det till det perfekta arbetet efter examen. Samtidigt får du dessutom möjligheten att vara med och påverka hur Permobils produkter ska utvecklas framåt! Varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Som en frispråkig förkämpe för personer med funktionsnedsättning, byggde doktor Per Uddén upp Permobil utifrån idén om att varje person har rätt att kompenseras för sin funktionsnedsättning så långt som möjligt. Detta med hjälpmedel som håller samma tekniska standard som de vi alla använder till vardags. Permobil sätter människorna som använder deras produkter i främsta rummet med syftet att skapa innovationer för individer och att skapa avancerade supportlösningar som berikar livet för människor som lever med funktionsnedsättningar.

Du erbjuds


* En möjlighet att visa framfötterna hos en global arbetsgivare med goda utvecklingsmöjligheter
* En utvecklande roll där du får möjligheten att bidra till framtiden inom Medtech
* En plats i ett sammansvetsat och härligt arbetsteam


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.



ARBETSUPPGIFTER
Som junior utvecklingsingenjör kommer du att arbeta nära testingenjörer, projektledare samt andra ingenjörer i tvärfunktionella projekt med att utveckla användarvänliga produkter med hög kvalitet. Du kommer att arbeta med design, produktutveckling och dokumentation av både nya produkter och befintligt produktsortiment.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskole- eller civilingenjörsexamen inom maskinteknik, industriell/teknisk design, ergonomi, bioteknik eller liknande
- Behärskar svenska och engelska i tal likväl som skrift, då det krävs i kommunikation med kollegor samt för dokumentation
- Har ett stort tekniskt intresse

För att lyckas i rollen måste du vara nyfiken på användaren, bry dig om användarnas feedback och ha ett användarcentrerat mindset. Vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat med hjälpmedel eller personer med funktionsvariationer.

Som person ser vi att du är:


* Samarbetsvillig
* Strukturerad
* Initiativtagande


Övrig information


* Start: September
* Omfattning: Heltid
* Placering: Per Uddéns väg 20, Timrå
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Permobils önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av ansvarig rekryterare Tina Rabnell på Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
På Permobil sätter de människorna som använder deras produkter i främsta rummet. Deras syfte är att skapa innovationer för individer, att skapa avancerade supportlösningar som berikar livet för människor som lever med funktionsnedsättningar. Deras engagerade team arbetar outtröttligt för att göra detta möjligt, oavsett om de designar en ny rullstol, testar sittdynor eller erbjuder stöd till en fysioterapeut.

Ansök nu

Rekryteringskonsult till Cargotec!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Jun 23
Har du en eftergymnasial utbildning inom PA eller beteendevetenskap samt minst ett års erfarenhet av att arbeta med rekrytering? Då ska du fortsätta läsa. Cargotec söker en rekryteringskonsult för längre uppdrag som ska ansvara för företagets interna rekryteringar. Vi tror att du som söker är en driven person som vill arbeta mångsidigt med rekrytering på ett stort företag. Sök tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN
Cargotec är en ledande leverantör av lasthanteringslösningar och har som målsättning att bli världsledande inom hållbara lasthanteringsflöden. Cargotecs tre affärsområden Kalmar, Hiab och MacGregor erbjuder produkter och tjänster som gör den globala handeln snabbare, smartare och hållbar. I rollen som rekryteringskonsult hos Cargotec så kommer du att stötta och vägleda chefer i det interna rekryteringsarbetet i Sverige, främst inom teknik och IT. En utvecklande roll där du får ta mycket ägandeskap och bidra med dina erfarenheter i nära dialog med rekryterande chefer och kandidater.

Du erbjuds:

#


* Ett längre uppdrag som kommer pågå under minst ett år och där det finns goda möjligheter till förlängning, förutsatt att samarbetet fungerar bra
* Ett utvecklande arbete i en stor organisation, för dig med rätt driv och engagemang finns det fina utvecklingsmöjligheter
* Nästa steg i din karriär där du får möjlighet att utveckla dina kunskaper inom teknikrekrytering samtidigt som du har möjlighet att påverka Cargptecs tillväxt


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som rekryteringskonsult på Cargotec så kommer du främst att arbeta inom affärsområdena teknik och IT. Du kommer främst att arbeta operativt med att hantera hela rekryteringsprocessen, från kravprofil till anställning. Men även strategiskt arbete kommer förekomma exempelvis genom att förbättra rekryteringsprocessen och utveckla employerbranding arbetet.

Du kommer till exempel:


* Arbeta med urval och search av teknikprofiler
* Hålla intervjuer
* Ringa referenspersoner
* Ha en kontinuerlig dialog med rekryterande chefer och kandidater
* Utveckla, fördjupa och förädla relationer genom kvalitativt rekryteringsarbete
* Bidra till Cargotecs utveckling genom ditt engagemang


VI SÖKER DIG SOM
- Har en universitets- eller högskoleutbildning riktad mot exempelvis personal- och arbetsliv eller beteendevetenskap
- Har minst ett års erfarenhet av att arbeta med hela rekryteringsprocessen från kravspecifikation till referenstagning
- Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska, då det krävs i kommunikationen med kollegor och kandidater

Det är meriterande om du:


* Har arbetat med rekryteringar inom IT/teknik
* Har kunskaper inom search
* Erfarenhet av att arbeta med test


Som person är du:


* Självgående
* Samarbetsvillig
* Ansvarstagande


Övrig information:


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, längre uppdrag med start i September
* Placering: Hudiksvall med goda möjligheter att arbeta på distans


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Cargotec HÄR!

Ansök nu

Erfaren infrastrukturtekniker till Tietoevry Connect

Infrastrukturarkitekt
Läs mer Jun 23
Till Tietoevry Connect söker vi dig som har erfarenhet av att drifta komplexa IT-miljöer och WMware! Gillar du att arbeta nära verksamheten och är redo för nästa utmaning i karriären? Tietoevry Connect kan erbjuda dig en spännande möjlighet i ett varierat och ansvarsfullt arbete där du kommer att få varva drift med rådgivning om ny teknik och inslag av arkitektur. Välkommen till ett unikt uppdrag hos nordens ledande techbolag!

OM TJÄNSTEN
Som infrastrukturtekniker på Tietoevry Connect kommer du att anta rollen som teknisk generalist och koordinator av specialistkompetens i arbetsuppgifter som innefattar att implementera, uppgradera, felsöka och dokumentera tekniska plattformslösningar. Du kommer både att drifta kundens omfattande IT-infrastruktur och nätverk såväl konsultera, stödja och guida kunden i tekniska frågor. Här erbjuds du möjlighet till att samla erfarenhet och utvecklas tekniskt i ett komplext och ansvarsfullt uppdrag, i en kontext med mycket självbestämmande - en unik karriärmöjlighet!

Du erbjuds:


* Stora möjligheter att påverka teknisk miljö i ett nära samarbete med kund
* Kontinuerlig kompetensutveckling
* Fina anställningsförmåner


ARBETSUPPGIFTER
- Hantera tredje linjens incidenter och problem
- Föreslå och genomföra förändringar enligt kunds önskemål
- Projektarbete vid större förändringar i IT-miljön
- Databashantering
- Applikationsdrift

VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 3 års erfarenhet av att drifta stora IT-miljöer
- Har kunskap inom servervirtualisering (VMware)
- Har erfarenhet av Powershell
- Är van att arbeta med ITIL som ramverk
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift, då båda språken används i arbetet

Det är meriterande med kunskap inom:


* Linux server
* Backuplösningar


Vi söker dig som drivs av att lära dig ny teknik och vill utveckla verksamheter genom att identifiera lösningsförslag utifrån kundens behov av IT-infrastruktur. Här råder frihet under ansvar, och du är en person som har förmåga att självständigt planera ditt arbeta och hitta vägar framåt för kundens bästa.

Övrig information


* Start: Omgående, enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tills vidare
* Placering: Sundsvall


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET

Ett ledande nordiskt digitalt tjänste- och programvaruföretag

Tietoevry skapar digitala fördelar för företag och samhälle. Vi är ett ledande nordiskt digitalt tjänste- och programvaruföretag med lokal närvaro och global kapacitet. Våra nordiska värderingar och vårt nordiska arv styr vår framgång.

Tietoevry har sitt huvudkontor i Finland och har omkring 24 000 experter anställda globalt. Bolaget tillhandahåller service åt tusentals företag och organisationer inom privat och offentlig sektor i mer än 90 länder. Tietoevry omsätter årligen cirka 3 miljarder euro och aktierna är noterade på NASDAQ i Helsingfors och Stockholm samt på Oslo Børs.

Ansök nu

Infrastructure technician to Tietoevry Connect

Infrastrukturarkitekt
Läs mer Jun 23
Do you have experience of operating complex IT environments and WMware? If you are ready for the next career step, Tietoevry Connect can give you a unic opportunity as a consultant in a long term assignment working close with customers business. In the role you will be able to alternate responsibility for operation of infrastructure with advice on new technology and architectural elements. Welcome to a unique assignment at the Nordic region's leading tech company!

OM TJÄNSTEN
As an infrastructure technician at Tietoevry Connect, you will take the role of technical generalist and coordinator of specialist expertise in tasks that include implementing, upgrading, troubleshooting and documenting technical platform solutions for a given customer. You will both operate the customer's extensive IT infrastructure and network as well as consult, support and guide the customer in technical matters. This assigment offers the opportunity to gather experience from a complex and responsible enviroment, in a context with a lot of self-determination - a unique career opportunity!

Tietoevry offer


* Professional growth, meaningful projects, open culture and an outstanding work-life balance!
* An opportunity to create the future of a growing and fast developing and important sector.
* Learning as a lifestyle where you need to unlearn and relearn every day as new possibilities emerge


ARBETSUPPGIFTER
- Manage third-line incidents and problems
- Propose and implement changes according to the customer's wishes
- Project work for major changes in the IT environment

VI SÖKER DIG SOM
- Has at least 3 years of experience of operating large IT environments
- Has knowledge in server virtualization (VMware)
- Has experience with Powershell
- Is used to working with ITIL as a framework
- Communicates freely in both Swedish and English in speech and writing, as both languages are used on the job,

It is a merit with knowledge in:


* Linux server
* Backup solutions


We are looking for someone driven by learning new technology and want to develop businesses by identifying solution proposals based on the customer's needs for IT infrastructure.

General information


* Start date: According to agreement
* Extent: full time, permanent position
* Location: Sundsvall


This recruitment process is conducted by Academic Work. It is a request from TietoEVRY that all questions regarding the position is handled by Academic Work. Our selection process is continuous, and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Tietoevry creates purposeful technology that reinvents the world for good. We are a leading technology company with a strong Nordic heritage and global capabilities. Based on our core values of openness, trust and diversity, we work with our customers to develop digital futures where businesses, societies, and humanity thrive.

Our 24,000 experts globally specialize in cloud, data, and software, serving thousands of enterprise and public-sector customers in more than 90 countries. Tietoevry’s annual turnover is approximately EUR 3 billion and the company’s shares are listed on the NASDAQ exchange in Helsinki and Stockholm, as well as on Oslo Børs. Familiar yourself with what we do

Ansök nu