Sundsvall: Erfaren infrastrukturtekniker till Tietoevry Connect

Hitta ansökningsinfo om jobbet Erfaren infrastrukturtekniker till Tietoevry Connect i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Till Tietoevry Connect söker vi dig som har erfarenhet av att drifta komplexa IT-miljöer och WMware! Gillar du att arbeta nära verksamheten och är redo för nästa utmaning i karriären? Tietoevry Connect kan erbjuda dig en spännande möjlighet i ett varierat och ansvarsfullt arbete där du kommer att få varva drift med rådgivning om ny teknik och inslag av arkitektur. Välkommen till ett unikt uppdrag hos nordens ledande techbolag!

OM TJÄNSTEN
Som infrastrukturtekniker på Tietoevry Connect kommer du att anta rollen som teknisk generalist och koordinator av specialistkompetens i arbetsuppgifter som innefattar att implementera, uppgradera, felsöka och dokumentera tekniska plattformslösningar. Du kommer både att drifta kundens omfattande IT-infrastruktur och nätverk såväl konsultera, stödja och guida kunden i tekniska frågor. Här erbjuds du möjlighet till att samla erfarenhet och utvecklas tekniskt i ett komplext och ansvarsfullt uppdrag, i en kontext med mycket självbestämmande - en unik karriärmöjlighet!

Du erbjuds:


* Stora möjligheter att påverka teknisk miljö i ett nära samarbete med kund
* Kontinuerlig kompetensutveckling
* Fina anställningsförmåner


ARBETSUPPGIFTER
- Hantera tredje linjens incidenter och problem
- Föreslå och genomföra förändringar enligt kunds önskemål
- Projektarbete vid större förändringar i IT-miljön
- Databashantering
- Applikationsdrift

VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 3 års erfarenhet av att drifta stora IT-miljöer
- Har kunskap inom servervirtualisering (VMware)
- Har erfarenhet av Powershell
- Är van att arbeta med ITIL som ramverk
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift, då båda språken används i arbetet

Det är meriterande med kunskap inom:


* Linux server
* Backuplösningar


Vi söker dig som drivs av att lära dig ny teknik och vill utveckla verksamheter genom att identifiera lösningsförslag utifrån kundens behov av IT-infrastruktur. Här råder frihet under ansvar, och du är en person som har förmåga att självständigt planera ditt arbeta och hitta vägar framåt för kundens bästa.

Övrig information


* Start: Omgående, enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tills vidare
* Placering: Sundsvall


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET

Ett ledande nordiskt digitalt tjänste- och programvaruföretag

Tietoevry skapar digitala fördelar för företag och samhälle. Vi är ett ledande nordiskt digitalt tjänste- och programvaruföretag med lokal närvaro och global kapacitet. Våra nordiska värderingar och vårt nordiska arv styr vår framgång.

Tietoevry har sitt huvudkontor i Finland och har omkring 24 000 experter anställda globalt. Bolaget tillhandahåller service åt tusentals företag och organisationer inom privat och offentlig sektor i mer än 90 länder. Tietoevry omsätter årligen cirka 3 miljarder euro och aktierna är noterade på NASDAQ i Helsingfors och Stockholm samt på Oslo Børs.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Infrastrukturarkitekt

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Infrastrukturarkitekt.

Infrastructure technician to Tietoevry Connect

Läs mer Jun 23
Do you have experience of operating complex IT environments and WMware? If you are ready for the next career step, Tietoevry Connect can give you a unic opportunity as a consultant in a long term assignment working close with customers business. In the role you will be able to alternate responsibility for operation of infrastructure with advice on new technology and architectural elements. Welcome to a unique assignment at the Nordic region's leading tech company!

OM TJÄNSTEN
As an infrastructure technician at Tietoevry Connect, you will take the role of technical generalist and coordinator of specialist expertise in tasks that include implementing, upgrading, troubleshooting and documenting technical platform solutions for a given customer. You will both operate the customer's extensive IT infrastructure and network as well as consult, support and guide the customer in technical matters. This assigment offers the opportunity to gather experience from a complex and responsible enviroment, in a context with a lot of self-determination - a unique career opportunity!

Tietoevry offer


* Professional growth, meaningful projects, open culture and an outstanding work-life balance!
* An opportunity to create the future of a growing and fast developing and important sector.
* Learning as a lifestyle where you need to unlearn and relearn every day as new possibilities emerge


ARBETSUPPGIFTER
- Manage third-line incidents and problems
- Propose and implement changes according to the customer's wishes
- Project work for major changes in the IT environment

VI SÖKER DIG SOM
- Has at least 3 years of experience of operating large IT environments
- Has knowledge in server virtualization (VMware)
- Has experience with Powershell
- Is used to working with ITIL as a framework
- Communicates freely in both Swedish and English in speech and writing, as both languages are used on the job,

It is a merit with knowledge in:


* Linux server
* Backup solutions


We are looking for someone driven by learning new technology and want to develop businesses by identifying solution proposals based on the customer's needs for IT infrastructure.

General information


* Start date: According to agreement
* Extent: full time, permanent position
* Location: Sundsvall


This recruitment process is conducted by Academic Work. It is a request from TietoEVRY that all questions regarding the position is handled by Academic Work. Our selection process is continuous, and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Tietoevry creates purposeful technology that reinvents the world for good. We are a leading technology company with a strong Nordic heritage and global capabilities. Based on our core values of openness, trust and diversity, we work with our customers to develop digital futures where businesses, societies, and humanity thrive.

Our 24,000 experts globally specialize in cloud, data, and software, serving thousands of enterprise and public-sector customers in more than 90 countries. Tietoevry’s annual turnover is approximately EUR 3 billion and the company’s shares are listed on the NASDAQ exchange in Helsinki and Stockholm, as well as on Oslo Børs. Familiar yourself with what we do

Ansök nu

IT-specialist inom Nätverk och kommunikation för framtidens IT-produktion o

Läs mer Mar 24
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Sundsvall är en av norra Sveriges största kommuner. Vi är cirka 8 000 medarbetare som arbetar med att ge Sundsvallsborna en bra kommunal service och en positiv livsmiljö. Servicecenter IT är en avdelning inom Servicecenter som tillhör kommunstyrelsekontoret. Verksamhetens syfte är att leverera kvalitativa IT-tjänster till kommunens alla medarbetare. Vi har en av de tre största IT-leveranserna i vår region och den fortsätter växa och digitaliseras för varje dag som går.

Sundsvalls kommun är inne i en intensiv digitaliseringsfas. Från politiken finns sedan 2019 en framtagen målbild med tillhörande handlingsplan för digitalisering som beskriver hur kommunen skall utvecklas. Under 2022 sker stora investeringar i digital infrastruktur som IoT-plattformar, API-infrastruktur, Automatisering via t.ex. RPA, Microsoft 365, öppna data och digitala assistenter. Tillsammans kommer de att skapa förutsättningar till helt nya former av verksamhetsstöd som möjliggör morgondagens digitala service till våra medborgare i Sundsvallsregionen. Läs mer om detta på https://utveckling.sundsvall.se/.

För att dra full nytta av dessa nya möjligheter söker vi nu fler erfarna, motiverade och nyfikna IT-specialister som kan hjälpa oss att förverkliga målen. Detta genom att delta i arbetet med att drifta, underhålla och ständigt förbättra befintliga IT-tjänster till våra medarbetare och invånare. Detta så att våra Infrastrukturutvecklare kan fokusera mer på att möta upp i digitaliseringsprojekten.

Vi erbjuder:
Ett positivt och respektfullt arbetsklimat där vi i teamet jobbar tillsammans, stöttar och uppmuntrar. Kommunen strävar efter att vara och ses som en attraktiv arbetsgivare genom möjligheter till distansarbete, kompetensutveckling och marknadsmässiga förmåner.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som IT-specialist deltar du i att utveckla, införa, underhålla och förbättra IT-tjänster med stöd av de tekniska möjligheter som redan finns och de som är under utveckling i Sundsvalls kommun. Du är även den tekniska kompetensen gentemot verksamheten som önskar genomföra förändringar. Du krokar arm, stöttar i att analysera behov och utifrån det föreslår en väg framåt.

Organisatoriskt kommer du att tillhöra ett team med 4st likasinnade på en sektion inom Servicecenter IT med 23st medarbetare. Där erbjuds du utvecklande arbetsuppgifter i en händelsestyrd miljö där problemlösning och förbättringsarbete hör till vardagen. Du blir en del av ett engagerat och professionellt team vars uppdrag är att leverera rätt tjänster till rätt kvalitet.

Sundsvalls kommun har ett av norra Sveriges största nätverk med mycket intressanta tekniska lösningar för att möta de olika behov och krav från både skolor, socialtjänst, kommunala bolag, förvaltningar, politiker, medborgare och andra kunder som vi har. Vill du jobba med ett av norra Sveriges mest intressanta nätverk? Då vill vi att du söker tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Du är kreativ och lösningsorienterad med flerårig relevant erfarenhet inom kompetensområdet. Du gillar att utveckla, införa och livscykelhantera tekniska lösningar utifrån moderna tillvägagångssätt, framtagna standarder och riktlinjer. Du har en god förmåga att fatta beslut och få med dig andra i arbetet framåt genom samarbete och inkludering.

För att lyckas vill vi att du har med dig följande kompetens:
• Erfarenhet av att arbeta med utveckling, införande, drift och livscykelhantering av nätverk och kommunikation i större IT-miljöer
• Goda kunskaper och erfarenhet gällande:
o Datacenter networking
o Routing/Switching/DHCP/DNS/IPAM
o Dot1x säkerhet
o Wireless
o Remote access VPN
o Brandväggar
• Mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift.
• Goda kunskaper i engelska

Det även meriterande om du har:
• Kunskaper och erfarenhet om Ciscos Enterprise produkter inom både trådat och wireless
• Kunskaper i Linux
• Kunskaper i Infoblox produkter
• Kunskaper i Ansible
• Kännedom och erfarenhet av ITILs ramverk, Agila arbetssätt och DevOps

Som person ser vi gärna att du:
• Har ett stort intresse för digitaliseringens möjligheter
• Har ett stort intresse för automation av manuella rutiner
• Är självgående och driver dina egna uppdrag och aktiviteter
• Är kommunikativ och lösningsorienterad
• Är modig och engagerad
• Är noggrann, ambitiös och prestigelös

Vi lägger stor vikt till personliga egenskaper.

Anställningen kräver ett svenskt medborgarskap och du kommer att behöva genomgå en säkerhetsprövning utifrån dina arbetsuppgifter.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

IT-specialist IAM för framtidens IT-produktion och IT-infrastruktur

Läs mer Apr 5
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Sundsvall är en av norra Sveriges största kommuner. Vi är cirka 8 000 medarbetare som arbetar med att ge Sundsvallsborna en bra kommunal service och en positiv livsmiljö. Servicecenter IT är en avdelning inom Servicecenter som tillhör kommunstyrelsekontoret. Verksamhetens syfte är att leverera kvalitativa IT-tjänster till kommunens alla medarbetare. Vi har en av de tre största IT-leveranserna i vår region och den fortsätter växa och digitaliseras för varje dag som går.

Sundsvalls kommun är inne i en intensiv digitaliseringsfas. Från politiken finns sedan 2019 en framtagen målbild med tillhörande handlingsplan för digitalisering som beskriver hur kommunen skall utvecklas. Under 2022 sker stora investeringar i digital infrastruktur som IoT-plattformar, API-infrastruktur, automatisering via t.ex. RPA, Microsoft 365, öppna data och digitala assistenter. Tillsammans kommer de att skapa förutsättningar till helt nya former av verksamhetsstöd som möjliggör morgondagens digitala service till våra medborgare i Sundsvallsregionen. Läs mer om detta på https://utveckling.sundsvall.se/.

För att dra full nytta av dessa nya möjligheter söker vi nu fler erfarna, motiverade och nyfikna IT-specialister som kan hjälpa oss att förverkliga målen. Detta genom att delta i arbetet med att drifta, underhålla och ständigt förbättra befintliga IT-tjänster till våra medarbetare och invånare. Detta så att våra infrastrukturutvecklare kan fokusera mer på att möta upp i digitaliseringsprojekten.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som IT-specialist deltar du i att utveckla, drifta, underhålla och förbättra IT-tjänster med stöd av de tekniska möjligheter som redan finns och de som är under utveckling i Sundsvalls kommun. Du är även den tekniska kompetensen gentemot verksamheten som önskar genomföra förändringar. Du krokar arm, stöttar i att analysera behov och utifrån det föreslår en väg framåt.

Organisatoriskt kommer du att tillhöra ett team med likasinnade på en sektion inom Servicecenter IT med 23 st. medarbetare. Där erbjuds du utvecklande arbetsuppgifter i en händelsestyrd miljö där problemlösning och förbättringsarbete hör till vardagen. Du blir en del av ett engagerat och professionellt team vars uppdrag är att leverera rätt tjänster till rätt kvalitet.

KVALIFIKATIONER
Du är kreativ och lösningsorienterad med flerårig relevant erfarenhet inom kompetensområdet. Du gillar att utveckla, drifta och livscykelhantera tekniska lösningar utifrån moderna tillvägagångssätt, framtagna standarder och riktlinjer. Du har en god förmåga att fatta beslut och få med dig andra i arbetet framåt genom samarbete och inkludering.

För att lyckas vill vi att du har med dig följande kompetens:
• Erfarenhet av att arbeta med IT-systemdrift i större IT-miljöer
• Mycket goda kunskaper om Microsoft Active Directory
• Mycket goda kunskaper om Windows Server 2016 eller nyare
• Goda kunskaper i MS ADFS
• Goda kunskaper i MS Powershell
• Goda kunskaper om certifikatshantering och PKI-lösningar
• Kunskaper gällande Microsoft 365
• Mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift.
• Goda kunskaper i engelska

Det är även meriterande om du har:
• Kunskap i Microsoft Internet Information Services, MS IIS
• Kunskaper inom Linux
• Kunskaper inom Ansible
• Kännedom och erfarenhet av ITILs ramverk, Agila arbetssätt och DevOps

Som person ser vi gärna att du:
• Har ett stort intresse för digitaliseringens möjligheter
• Har ett stort intresse för automation av manuella rutiner
• Är självgående och driver dina egna uppdrag och aktiviteter
• Är kommunikativ och lösningsorienterad
• Är modig och engagerad
• Är noggrann, ambitiös och prestigelös

Vi lägger stor vikt till personliga egenskaper.

Anställningen kräver ett svenskt medborgarskap och du kommer att behöva genomgå en säkerhetsprövning utifrån dina arbetsuppgifter.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

IT-specialist IAM för framtidens IT-produktion och IT-infrastruktur

Läs mer Mar 15
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Sundsvall är en av norra Sveriges största kommuner. Vi är cirka 8 000 medarbetare som arbetar med att ge Sundsvallsborna en bra kommunal service och en positiv livsmiljö. Servicecenter IT är en avdelning inom Servicecenter som tillhör kommunstyrelsekontoret. Verksamhetens syfte är att leverera kvalitativa IT-tjänster till kommunens alla medarbetare. Vi har en av de tre största IT-leveranserna i vår region och den fortsätter växa och digitaliseras för varje dag som går.

Sundsvalls kommun är inne i en intensiv digitaliseringsfas. Från politiken finns sedan 2019 en framtagen målbild med tillhörande handlingsplan för digitalisering som beskriver hur kommunen skall utvecklas. Under 2022 sker stora investeringar i digital infrastruktur som IoT-plattformar, API-infrastruktur, automatisering via t.ex. RPA, Microsoft 365, öppna data och digitala assistenter. Tillsammans kommer de att skapa förutsättningar till helt nya former av verksamhetsstöd som möjliggör morgondagens digitala service till våra medborgare i Sundsvallsregionen. Läs mer om detta på https://utveckling.sundsvall.se/.

För att dra full nytta av dessa nya möjligheter söker vi nu fler erfarna, motiverade och nyfikna IT-specialister som kan hjälpa oss att förverkliga målen. Detta genom att delta i arbetet med att drifta, underhålla och ständigt förbättra befintliga IT-tjänster till våra medarbetare och invånare. Detta så att våra infrastrukturutvecklare kan fokusera mer på att möta upp i digitaliseringsprojekten.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som IT-specialist deltar du i att utveckla, drifta, underhålla och förbättra IT-tjänster med stöd av de tekniska möjligheter som redan finns och de som är under utveckling i Sundsvalls kommun. Du är även den tekniska kompetensen gentemot verksamheten som önskar genomföra förändringar. Du krokar arm, stöttar i att analysera behov och utifrån det föreslår en väg framåt.

Organisatoriskt kommer du att tillhöra ett team med likasinnade på en sektion inom Servicecenter IT med 23 st. medarbetare. Där erbjuds du utvecklande arbetsuppgifter i en händelsestyrd miljö där problemlösning och förbättringsarbete hör till vardagen. Du blir en del av ett engagerat och professionellt team vars uppdrag är att leverera rätt tjänster till rätt kvalitet.

KVALIFIKATIONER
Du är kreativ och lösningsorienterad med flerårig relevant erfarenhet inom kompetensområdet. Du gillar att utveckla, drifta och livscykelhantera tekniska lösningar utifrån moderna tillvägagångssätt, framtagna standarder och riktlinjer. Du har en god förmåga att fatta beslut och få med dig andra i arbetet framåt genom samarbete och inkludering.

För att lyckas vill vi att du har med dig följande kompetens:
• Erfarenhet av att arbeta med IT-systemdrift i större IT-miljöer
• Mycket goda kunskaper om Microsoft Active Directory
• Mycket goda kunskaper om Windows Server 2016 eller nyare
• Goda kunskaper i MS ADFS
• Goda kunskaper i MS Powershell
• Goda kunskaper om certifikatshantering och PKI-lösningar
• Kunskaper gällande Microsoft 365
• Mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift.
• Goda kunskaper i engelska

Det är även meriterande om du har:
• Kunskap i Microsoft Internet Information Services, MS IIS
• Kunskaper inom Linux
• Kunskaper inom Ansible
• Kännedom och erfarenhet av ITILs ramverk, Agila arbetssätt och DevOps

Som person ser vi gärna att du:
• Har ett stort intresse för digitaliseringens möjligheter
• Har ett stort intresse för automation av manuella rutiner
• Är självgående och driver dina egna uppdrag och aktiviteter
• Är kommunikativ och lösningsorienterad
• Är modig och engagerad
• Är noggrann, ambitiös och prestigelös

Vi lägger stor vikt till personliga egenskaper.

Anställningen kräver ett svenskt medborgarskap och du kommer att behöva genomgå en säkerhetsprövning utifrån dina arbetsuppgifter.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Academic Work Sweden AB .

Erfaren Redovisningskonsult till Aspia i Sundsvall

Redovisningskonsult
Läs mer Jun 30
Nytt
På Aspia hjälper vi Sveriges företagare att förverkliga sina drömmar genom redovisning, lön och HR, skatt och rådgivning. Nu söker vi dig som vill vara med på vår resa! Här får du möjligheten att med ditt driv och engagemang utvecklas vidare i rollen som Erfaren Redovisningskonsult tillsammans med härliga kollegor i en framåtlutad miljö.

OM TJÄNSTEN
Som Erfaren Redovisningskonsult hos oss har du en omväxlande och självständig roll. Du arbetar på uppdrag av kund och arbetet utförs på kontoret eller förlagt hos kund. Du stödjer och coachar dina kollegor i uppdragen och har stort ansvar för att kunden är nöjd och att kvaliteten i vår leverans är hög.

Du erbjuds

Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Hos oss får du arbeta med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, samt kollektivavtal och bra förmåner. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna består bland annat av:


* Konsultation och kundrådgivning i kvalificerade redovisningsfrågor
* Upprättande av bokslut och årsredovisningar enligt K2 och K3
* Upprättande av deklarationer för juridiska personer och privatpersoner
* Kvalitetssäkring av upprättade månads- och årsbokslut
* Kvalitetssäkring av upprättade inkomstdeklarationer


Hos oss får du en familjär miljö, duktiga och kvalitetsmedvetna kollegor som gillar kombinationen av ekonomi och kundvård. Vi jobbar i en inkluderande, rolig och kreativ miljö, där vi tar gemensamt ansvar.

VI SÖKER DIG SOM
En lämplig bakgrund för denna tjänst inom redovisning är:


* Högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt annan relevant eftergymnasial utbildning
* Erfarenhet av motsvarande arbete från redovisnings- eller revisionsbyrå
* Flerårig erfarenhet av kvalificerat redovisnings- eller revisionsarbete
* Vana att självständigt upprätta bokslut, årsredovisningar och deklarationer
* Flytande i svenska och engelska, såväl i tal som skrift, då båda språken används i arbetet


Meriterande:


* Auktoriserad redovisningskonsult eller auktoriserad revisor, alternativt har förutsättningar för att skriva provet för auktorisation


För att du ska trivas i rollen som erfaren redovisningskonsult och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en driven och ansvarstagande person, som gillar att arbeta i team där du leder och coachar teamet och tar stort ansvar för kundrelationen och kundnöjdheten. Vi ser gärna att du har ett marknadsintresse och trivs i mötet med kunden. Du har förmågan att hantera ett stort flöde samt strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Vi ser även att du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö där du kan vara med och påverka. Motiveras du av att leda kunduppdrag finns även möjlighet att kombinera operativt arbete med en kundansvarig roll.

Aspias sikte är inställt på att fortsätta leda digitaliseringen och tjänsteutvecklingen inom affärsnära tjänster. Vi hoppas att även du vill vara med och bidra till denna utveckling!

Ansökan

Vill du följa med på vår resa? Skicka din ansökan, innehållande CV och personligt brev så snart som möjligt, dock senast 21 augusti. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Sandra Larsson via sandra.larsson@aspia.se.

Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Clara Brorson: clara.brorson@academicwork.se.

Vår rekryteringsprocess är kompetensbaserad och inkluderar såväl tester som intervjuer och vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning av tjänsten:


* Ort: Sundsvall, men även Bollnäs, Hudiksvall och Söderhamn
* Område: Redovisningskonsult
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Sista ansökningsdatum: 2022-08-21
* Start: Enligt överenskommelse


INFORMATION OM FÖRETAGET
Vilka är vi?

Aspia är Sveriges ledande affärspartner inom redovisning, lön och affärsrelaterad rådgivning med 1 200 medarbetare på drygt 60 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig. Vi tror på framgång och mest på att företagare ska få ägna sig åt det dom är bäst på. Så hjälper vi till med resten. Mer information om oss finns på www.aspia.se

Ansök nu

Fastighetsskötare till Svenska Kraftnät!

Bygg- och anläggningsförare
Läs mer Jun 27
Är du en kommunikativ och problemlösande person som uppskattar att sammarbeta med andra? Har du kunskaper av fastighetsteknik, såsom ventilation, VVS, kyla och styr-och regleranläggningar? Då kan rollen som Fastighetsskötare hos Svenska Kraftnät vara rollen för dig. Skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt – i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare där de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg men de har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.

I rollen som fastighetsskötare krävs allmän kunskap om fastighetsteknik såsom ventilation, kyla och styranläggningar och även grundläggande kunskap i fastighetsskötsel. Arbetsuppgifterna kommer vara både praktiska och administrativa

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som fastighetsskötare kommer du att bland annat:


* Hanterar felanmälningar och planerat underhåll
* Hanterar beställningar och kontakter med verksamheten
* Har löpande kontakt med fastighetsägare
* Ansvarar för ordning och reda på kontoren.
* Är behjälplig med post och gods hantering, detta kan även inkludera att hämta paket från utlämningsställe.
* Har kontakt med underentreprenörer och leverantörer, planera in ledsagning samt ansvara för dessa när de är på plats i Svenska kraftnäts lokaler.
* Avhjälpa akuta fel på kontorsutrustning
* Utför skyddsronder, kvalitetskontroller, fastighets- och mötesrums-ronderingar.
* Utför mindre flyttar av möbler, material och utrustning.
* Utför mindre reparationer och åtgärder samt andra vaktmästeritjänster.
* Ansvarar för att följa upp och säkerställa leverans av FM-tjänster och rapportera avvikelser till ansvarig på Svenska Kraftnät.
* Utför kontroller, dokumentera och återrapportera arbete.
* Vid behov delta vid upphandlingar.
* Upprätta enklare rutiner, instruktioner och riktlinjer.
* Vid behov vara Fastighetsenheten behjälplig på plats med andra enklare praktiska arbetsuppgifter.


VI SÖKER DIG SOM
- Har relevant eftergymnasial utbildning inom fastighetsskötsel eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt.
- Har minst 2 års praktisk erfarenhet av fastighetsskötsel.
- Har minst 2 år i administrativa fastighetssystem för beställningar och felanmälan.
- Har minst 2 års erfarenhet av daglig samverkan med verksamhet samt god erfarenhet av kontakter med leverantörer och fastighetsägare.
- Har minst 2 års praktiska kunskaper av fastighetsteknik, såsom ventilation, VVS, kyla och styr-och regleranläggningar
- Har ett B Körkort
- Är flytande i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har:


* Tidigare erfarenhet av att ha arbetat på en myndighet.


Som person är/har du:


* God samarbetsförmåga
* Problemlösande
* Kommunikativ
* Självgående


Övrig information


* Start: 4e september 2022
* Omfattning: 1 år med chans till förlängning
* Placering: Sundsvall och Sollefteå, i rollen kommer man att förväntas åka mellan de olika kontoren.
* Sista ansökningsdag: 4e juli 2022


Denna roll är säkerhetsklassad, vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer längre fram i processen. Rollen kan inte påbörjas förrän detta är slutfört. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Svenska kraftnät är ett statligt affärsverk som är systemansvarig myndighet för kraftsystemet i Sverige och som förvaltar och utvecklar Sveriges transmissionsnät för el. Svenska kraftnät är också elberedskapsmyndighet och tillsynsvägledande myndighet i frågor om dammsäkerhet samt tillsynsmyndighet för elförsörjningens säkerhetsskydd. Läs mer om Svenska kraftnät här.

Ansök nu

Junior utvecklingsingenjör till Permobil!

Utvecklingsingenjör, maskin
Läs mer Jun 24
Permobil är i en expansiv fas och utökar nu ett av sina Research & Development-team med en junior utvecklingsingenjör. Här får du arbeta med en stor bredd av arbetsuppgifter i varierande projekt, vilket gör det till det perfekta arbetet efter examen. Samtidigt får du dessutom möjligheten att vara med och påverka hur Permobils produkter ska utvecklas framåt! Varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Som en frispråkig förkämpe för personer med funktionsnedsättning, byggde doktor Per Uddén upp Permobil utifrån idén om att varje person har rätt att kompenseras för sin funktionsnedsättning så långt som möjligt. Detta med hjälpmedel som håller samma tekniska standard som de vi alla använder till vardags. Permobil sätter människorna som använder deras produkter i främsta rummet med syftet att skapa innovationer för individer och att skapa avancerade supportlösningar som berikar livet för människor som lever med funktionsnedsättningar.

Du erbjuds


* En möjlighet att visa framfötterna hos en global arbetsgivare med goda utvecklingsmöjligheter
* En utvecklande roll där du får möjligheten att bidra till framtiden inom Medtech
* En plats i ett sammansvetsat och härligt arbetsteam


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.



ARBETSUPPGIFTER
Som junior utvecklingsingenjör kommer du att arbeta nära testingenjörer, projektledare samt andra ingenjörer i tvärfunktionella projekt med att utveckla användarvänliga produkter med hög kvalitet. Du kommer att arbeta med design, produktutveckling och dokumentation av både nya produkter och befintligt produktsortiment.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskole- eller civilingenjörsexamen inom maskinteknik, industriell/teknisk design, ergonomi, bioteknik eller liknande
- Behärskar svenska och engelska i tal likväl som skrift, då det krävs i kommunikation med kollegor samt för dokumentation
- Har ett stort tekniskt intresse

För att lyckas i rollen måste du vara nyfiken på användaren, bry dig om användarnas feedback och ha ett användarcentrerat mindset. Vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat med hjälpmedel eller personer med funktionsvariationer.

Som person ser vi att du är:


* Samarbetsvillig
* Strukturerad
* Initiativtagande


Övrig information


* Start: September
* Omfattning: Heltid
* Placering: Per Uddéns väg 20, Timrå
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Permobils önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av ansvarig rekryterare Tina Rabnell på Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
På Permobil sätter de människorna som använder deras produkter i främsta rummet. Deras syfte är att skapa innovationer för individer, att skapa avancerade supportlösningar som berikar livet för människor som lever med funktionsnedsättningar. Deras engagerade team arbetar outtröttligt för att göra detta möjligt, oavsett om de designar en ny rullstol, testar sittdynor eller erbjuder stöd till en fysioterapeut.

Ansök nu

Rekryteringskonsult till Cargotec!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Jun 23
Har du en eftergymnasial utbildning inom PA eller beteendevetenskap samt minst ett års erfarenhet av att arbeta med rekrytering? Då ska du fortsätta läsa. Cargotec söker en rekryteringskonsult för längre uppdrag som ska ansvara för företagets interna rekryteringar. Vi tror att du som söker är en driven person som vill arbeta mångsidigt med rekrytering på ett stort företag. Sök tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN
Cargotec är en ledande leverantör av lasthanteringslösningar och har som målsättning att bli världsledande inom hållbara lasthanteringsflöden. Cargotecs tre affärsområden Kalmar, Hiab och MacGregor erbjuder produkter och tjänster som gör den globala handeln snabbare, smartare och hållbar. I rollen som rekryteringskonsult hos Cargotec så kommer du att stötta och vägleda chefer i det interna rekryteringsarbetet i Sverige, främst inom teknik och IT. En utvecklande roll där du får ta mycket ägandeskap och bidra med dina erfarenheter i nära dialog med rekryterande chefer och kandidater.

Du erbjuds:

#


* Ett längre uppdrag som kommer pågå under minst ett år och där det finns goda möjligheter till förlängning, förutsatt att samarbetet fungerar bra
* Ett utvecklande arbete i en stor organisation, för dig med rätt driv och engagemang finns det fina utvecklingsmöjligheter
* Nästa steg i din karriär där du får möjlighet att utveckla dina kunskaper inom teknikrekrytering samtidigt som du har möjlighet att påverka Cargptecs tillväxt


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som rekryteringskonsult på Cargotec så kommer du främst att arbeta inom affärsområdena teknik och IT. Du kommer främst att arbeta operativt med att hantera hela rekryteringsprocessen, från kravprofil till anställning. Men även strategiskt arbete kommer förekomma exempelvis genom att förbättra rekryteringsprocessen och utveckla employerbranding arbetet.

Du kommer till exempel:


* Arbeta med urval och search av teknikprofiler
* Hålla intervjuer
* Ringa referenspersoner
* Ha en kontinuerlig dialog med rekryterande chefer och kandidater
* Utveckla, fördjupa och förädla relationer genom kvalitativt rekryteringsarbete
* Bidra till Cargotecs utveckling genom ditt engagemang


VI SÖKER DIG SOM
- Har en universitets- eller högskoleutbildning riktad mot exempelvis personal- och arbetsliv eller beteendevetenskap
- Har minst ett års erfarenhet av att arbeta med hela rekryteringsprocessen från kravspecifikation till referenstagning
- Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska, då det krävs i kommunikationen med kollegor och kandidater

Det är meriterande om du:


* Har arbetat med rekryteringar inom IT/teknik
* Har kunskaper inom search
* Erfarenhet av att arbeta med test


Som person är du:


* Självgående
* Samarbetsvillig
* Ansvarstagande


Övrig information:


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, längre uppdrag med start i September
* Placering: Hudiksvall med goda möjligheter att arbeta på distans


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Cargotec HÄR!

Ansök nu

Infrastructure technician to Tietoevry Connect

Infrastrukturarkitekt
Läs mer Jun 23
Do you have experience of operating complex IT environments and WMware? If you are ready for the next career step, Tietoevry Connect can give you a unic opportunity as a consultant in a long term assignment working close with customers business. In the role you will be able to alternate responsibility for operation of infrastructure with advice on new technology and architectural elements. Welcome to a unique assignment at the Nordic region's leading tech company!

OM TJÄNSTEN
As an infrastructure technician at Tietoevry Connect, you will take the role of technical generalist and coordinator of specialist expertise in tasks that include implementing, upgrading, troubleshooting and documenting technical platform solutions for a given customer. You will both operate the customer's extensive IT infrastructure and network as well as consult, support and guide the customer in technical matters. This assigment offers the opportunity to gather experience from a complex and responsible enviroment, in a context with a lot of self-determination - a unique career opportunity!

Tietoevry offer


* Professional growth, meaningful projects, open culture and an outstanding work-life balance!
* An opportunity to create the future of a growing and fast developing and important sector.
* Learning as a lifestyle where you need to unlearn and relearn every day as new possibilities emerge


ARBETSUPPGIFTER
- Manage third-line incidents and problems
- Propose and implement changes according to the customer's wishes
- Project work for major changes in the IT environment

VI SÖKER DIG SOM
- Has at least 3 years of experience of operating large IT environments
- Has knowledge in server virtualization (VMware)
- Has experience with Powershell
- Is used to working with ITIL as a framework
- Communicates freely in both Swedish and English in speech and writing, as both languages are used on the job,

It is a merit with knowledge in:


* Linux server
* Backup solutions


We are looking for someone driven by learning new technology and want to develop businesses by identifying solution proposals based on the customer's needs for IT infrastructure.

General information


* Start date: According to agreement
* Extent: full time, permanent position
* Location: Sundsvall


This recruitment process is conducted by Academic Work. It is a request from TietoEVRY that all questions regarding the position is handled by Academic Work. Our selection process is continuous, and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Tietoevry creates purposeful technology that reinvents the world for good. We are a leading technology company with a strong Nordic heritage and global capabilities. Based on our core values of openness, trust and diversity, we work with our customers to develop digital futures where businesses, societies, and humanity thrive.

Our 24,000 experts globally specialize in cloud, data, and software, serving thousands of enterprise and public-sector customers in more than 90 countries. Tietoevry’s annual turnover is approximately EUR 3 billion and the company’s shares are listed on the NASDAQ exchange in Helsinki and Stockholm, as well as on Oslo Børs. Familiar yourself with what we do

Ansök nu