Sundsvall: Teknisk Säljare till Filterteknik

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teknisk Säljare till Filterteknik i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Öppna dörrarna för både nya och befintliga kunder i Sundsvallsområdet! Filterteknik söker dig som har ett kvalitativt och långsiktigt säljtänk, ett driv och tekniskt intresse.
Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka in ditt CV redan idag!







DINA ARBETSUPPGIFTER
Säljteamet på Filterteknik söker just nu sin 7e medarbetare. De söker dig som ensam vill ansvara för området Sundsvall med omnejd – vilket innebär en radie på ca 3 timmars bilfärd.

I rollen som teknisk säljare kommer du att bearbeta både nya och befintliga kunder inom traditionella industrier och även i ett, för Filterteknik, nytt segment. Arbetsdagen utgår från hemmet (eller annan överenskommelse) och mer praktiskt kan dina arbetsuppgifter beskrivas med följande;
•Ringa både varma och kalla säljsamtal
•Genomföra säljmöten på plats ute hos kunder
•Specificera kunds order av filter
•Arbeta efter säljmål och bonus
•Arbeta med stöd från supportmedarbetare och applikationstekniker

Här erbjuds du en tjänst med utvecklingspotential hos en trygg och stabil arbetsgivare. Du kommer att få en mobil, tjänstebil och en iPad där du sköter din kartläggning och orderhantering. Vad gäller resor kan övernattning förekomma.



OM FÖRETAGET
Filterteknik är den största återförsäljaren av filter och filtreringssystem i Sverige. De levererar filterlösningar och hjälpmedel till både fordons- och tillverkningsindustrin med filter för motorer, hydraulik, ventilation, med mera, vilket gör att deras kunder är både många och olika.

Deras mål är att både produktion och drift för deras kunder ska löpa på som planerat utan onödigt slitage på maskiner som leder till oplanerade driftstopp, genom att alltid hitta de rätta, långsiktiga lösningarna. Vad gäller företagets egna arbetsplats går man efter värdeorden ansvar, nyfikenhet, mod och engagemang. Orden speglas i såväl kollegor som arbetssätt och arbetsplats där man strävar efter att utvecklas och skapa innovativa, effektiva lösningar för varje enskild kund.



DIN PROFIL
I rollen som teknisk säljare arbetar du efter eget schema. Detta innebär att du behöver vara självgående, ansvarstagande och alltid jobba för kundens bästa. Som tidigare nämnt arbetar Filterteknik för hållbara och långsiktiga lösningar vilket gör att du som person ska vilja satsa på kvalitet framför kvantitet.

För att på bästa sätt axla den här säljrollen tror vi att du har ett tekniskt intresse och brinner för mötet med andra människor. Vi tror också att du jobbar strukturerat och professionellt för att se till varje kunds enskilda behov, och hjälpa dem optimera och förbättra deras filtersystem.

Här väger dina personliga egenskaper tyngst, och huvudsakligen söker vi dig som har ett gediget säljdriv, en vilja att läras och utvecklas samt en person som matchar våra kompetenskrav nedan.
Kan du även checka av några meriterande punkter får du helt klart en stjärna i kanten!



KOMPETENSKRAV
•Du hanterar svenska och engelska i tal och skrift
•Du har körkort B
•Du har en god datavana
•Du har en gymnasial utbildning inom teknik/praktiska ämnen eller motsvarande erfarenhet

MERITERANDE
•Du har erfarenhet från teknisk försäljning mot industri
•Du har grundläggande kunskap om hydraulik
•Du har kunskap/förståelse av processindustri
•Du har en eftergymnasial teknisk utbildning/relevant praktisk utbildning



OM OSS
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.




VILLKOR
Startdatum: 1a augusti (eller senare enligt överenskommelse)
Ort: Sundsvall
Arbetstider: 8-17 (förtroendetid)
Omfattning: 100%

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Säljkonsulent

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Säljkonsulent.

Teknisk Säljare till Filterteknik!

Läs mer Jun 23
Öppna dörrarna för både nya och befintliga kunder i Sundsvallsområdet! Filterteknik söker dig som har ett kvalitativt och långsiktigt säljtänk, ett driv och tekniskt intresse.
Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka in ditt CV redan idag!







DINA ARBETSUPPGIFTER
Säljteamet på Filterteknik söker just nu sin 7e medarbetare. De söker dig som ensam vill ansvara för området Sundsvall med omnejd – vilket innebär en radie på ca 3 timmars bilfärd.

I rollen som teknisk säljare kommer du att bearbeta både nya och befintliga kunder inom traditionella industrier och även i ett, för Filterteknik, nytt segment. Arbetsdagen utgår från hemmet (eller annan överenskommelse) och mer praktiskt kan dina arbetsuppgifter beskrivas med följande;
•Ringa både varma och kalla säljsamtal
•Genomföra säljmöten på plats ute hos kunder
•Specificera kunds order av filter
•Arbeta efter säljmål och bonus
•Arbeta med stöd från supportmedarbetare och applikationstekniker

Här erbjuds du en tjänst med utvecklingspotential hos en trygg och stabil arbetsgivare. Du kommer att få en mobil, tjänstebil och en iPad där du sköter din kartläggning och orderhantering. Vad gäller resor kan övernattning förekomma.



OM FÖRETAGET
Filterteknik är den största återförsäljaren av filter och filtreringssystem i Sverige. De levererar filterlösningar och hjälpmedel till både fordons- och tillverkningsindustrin med filter för motorer, hydraulik, ventilation, med mera, vilket gör att deras kunder är både många och olika.

Deras mål är att både produktion och drift för deras kunder ska löpa på som planerat utan onödigt slitage på maskiner som leder till oplanerade driftstopp, genom att alltid hitta de rätta, långsiktiga lösningarna. Vad gäller företagets egna arbetsplats går man efter värdeorden ansvar, nyfikenhet, mod och engagemang. Orden speglas i såväl kollegor som arbetssätt och arbetsplats där man strävar efter att utvecklas och skapa innovativa, effektiva lösningar för varje enskild kund.



DIN PROFIL
I rollen som teknisk säljare arbetar du efter eget schema. Detta innebär att du behöver vara självgående, ansvarstagande och alltid jobba för kundens bästa. Som tidigare nämnt arbetar Filterteknik för hållbara och långsiktiga lösningar vilket gör att du som person ska vilja satsa på kvalitet framför kvantitet.

För att på bästa sätt axla den här säljrollen tror vi att du har ett tekniskt intresse och brinner för mötet med andra människor. Vi tror också att du jobbar strukturerat och professionellt för att se till varje kunds enskilda behov, och hjälpa dem optimera och förbättra deras filtersystem.

Här väger dina personliga egenskaper tyngst, och huvudsakligen söker vi dig som har ett gediget säljdriv, en vilja att läras och utvecklas samt en person som matchar våra kompetenskrav nedan.
Kan du även checka av några meriterande punkter får du helt klart en stjärna i kanten!



KOMPETENSKRAV
•Du hanterar svenska och engelska i tal och skrift
•Du har körkort B
•Du har en god datavana
•Du har en gymnasial utbildning inom teknik/praktiska ämnen eller motsvarande erfarenhet

MERITERANDE
•Du har erfarenhet från teknisk försäljning mot industri
•Du har grundläggande kunskap om hydraulik
•Du har kunskap/förståelse av processindustri
•Du har en eftergymnasial teknisk utbildning/relevant praktisk utbildning



OM OSS
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.




VILLKOR
Startdatum: 1a augusti (eller senare enligt överenskommelse)
Ort: Sundsvall
Arbetstider: 8-17 (förtroendetid)
Omfattning: 100%

Ansök nu

Teknisk Säljare på Filterteknik

Läs mer Maj 25
Öppna dörrarna för både nya och befintliga kunder i Sundsvallsområdet! Filterteknik söker dig som har ett kvalitativt och långsiktigt säljtänk, ett driv och tekniskt intresse.
Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka in ditt CV redan idag!






DINA ARBETSUPPGIFTER
Säljteamet på Filterteknik söker just nu sin 7e medarbetare. De söker dig som ensam vill ansvara för området Sundsvall med omnejd – vilket innebär en radie på ca 3 timmars bilfärd.

I rollen som teknisk säljare kommer du att bearbeta med både nya och befintliga kunder inom traditionella industrier och även i ett, för Filterteknik, nytt segment. Arbetsdagen utgår från hemmet (eller annan överenskommelse) och mer praktiskt kan dina arbetsuppgifter beskrivas med följande;
•Ringa både varma och kalla säljsamtal
•Genomföra säljmöten på plats ute hos kunder
•Specificera kunds order av filter
•Arbeta efter säljmål och bonus
•Arbeta med stöd från supportmedarbetare och applikationstekniker
Här erbjuds du en tjänst med utvecklingspotential hos en trygg och stabil arbetsgivare. Du kommer att få en mobil, tjänstebil och en iPad där du sköter din kartläggning och orderhantering. Vad gäller resor kan övernattning förekomma.



OM FÖRETAGET
Filterteknik är den största återförsäljaren av filter och filtreringssystem i Sverige. De levererar filterlösningar och hjälpmedel till både fordons- och tillverkningsindustrin med filter för motorer, hydraulik, ventilation, med mera, vilket gör att deras kunder är både många och olika.

Deras mål är att både produktion och drift för deras kunder ska löpa på som planerat utan onödigt slitage på maskiner som leder till oplanerade driftstopp, genom att alltid hitta de rätta, långsiktiga lösningarna. Vad gäller företagets egna arbetsplats går man efter värdeorden ansvar, nyfikenhet, mod och engagemang. Orden speglas i såväl kollegor som arbetssätt och arbetsplats där man strävar efter att utvecklas och skapa innovativa, effektiva lösningar för varje enskild kund.



DIN PROFIL
I rollen som teknisk säljare arbetar du efter eget schema. Detta innebär att du behöver vara självgående, ansvarstagande och alltid jobba för kundens bästa. Som tidigare nämnt arbetar Filterteknik för hållbara och långsiktiga lösningar vilket gör att du som person ska vilja satsa på kvalitet framför kvantitet.

För att på bästa sätt axla den här säljrollen tror vi att du har ett tekniskt intresse och brinner för mötet med andra människor. Vi tror också att du jobbar strukturerat och professionellt för att se till varje kunds enskilda behov, och hjälpa dem optimera och förbättra deras filtersystem.

Här väger dina personliga egenskaper tyngst, och huvudsakligen söker vi dig som har ett gediget säljdriv, en vilja att läras och utvecklas samt en person som matchar våra kompetenskrav nedan.
Kan du även checka av några meriterande punkter får du helt klart en stjärna i kanten!


KOMPETENSKRAV
•Du hanterar svenska och engelska i tal och skrift
•Du har körkort B
•Du har en god datavana
•Du har en gymnasial utbildning inom teknik/praktiska ämnen eller motsvarande erfarenhet

MERITERANDE
•Du har erfarenhet från teknisk försäljning mot industri
•Du har grundläggande kunskap om hydraulik
•Du har kunskap/förståelse av processindustri
•Du har en eftergymnasial teknisk utbildning/relevant praktisk utbildning



OM OSS
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.



VILLKOR
Startdatum: 1a augusti (senare om enligt överenskommelse)
Ort: Sundsvall
Arbetstider: 8-17 (förtroendetid)
Omfattning: 100%

Ansök nu

Säljare sökes till Conaxess Trades Team SVH Nära vid Sundsvall, långt föräl

Läs mer Okt 13
.

Säljare till Conaxess Trade Sweden AB:s Team SVH Nära

Conaxess Trade har 150 medarbetare, 35 st på våra kontor i Sundbyberg och Malmö och resten ute på fältet, som varje dag arbetar för att skapa tillväxt för våra samarbetspartners. Conaxess Trade är ett av de ledande sälj, marknads och distributörsbolagen på den svenska dagligvaru/servicehandels/foodservicemarknaden. Vi arbetar både med välkända etablerade varumärken och lanseringar av nya varumärken, koncept och produkter. Vår produktportfölj består av en kombination av internationella varumärken och varumärken med svenskt ursprung. Vi verkar inom en mängd produktkategorier och driver försäljning gentemot dagligvaruhandel, servicehandel, apotek, fackhandel och foodservice. Conaxess-gruppen ägs av Aurelius Invest, ett börsnoterat bolag med säte i München, Tyskland. Läs mer om företaget på http://conaxesstrade.com

Vill du arbeta
* i en stark och varm företagskultur?
* med en bred och spännande portfölj?
* i ett företag präglat av ständig utveckling, hög energi, mycket humor och korta beslutsvägar? 


Då kan du vara vår nya Säljare! Vi söker just nu medarbetare till vårt Team SVH Nära, distrikt Södra Norrland. Teamet representerar varumärken så som Västerbottensost, Mars, OLW, Santa Maria m.fl på ICA Nära samt Servicehandeln.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som säljare driver du försäljningen för våra leverantörer på ditt distrikt. Du ansvarar för att på ett proaktivt sätt skapa tillväxt för såväl butik, uppdragsgivare som Conaxess Trade. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
* skapa en bra och affärsmässig relation med butiksinköparna
* arbeta utifrån lagd säljcykelplan och uppsatta budgetmål
* arbeta upp en god distribution på våra produkter
* skapa säljande exponeringar i butik


Kvalifikationer 
Förutom att du skall älska att göra affärer tror vi att nedan nyckelord är avgörande för att lyckas som säljare hos oss: 
* Proaktiv och engagerad
* Affärsmässig framtoning 
* Energisk och självgående med starkt driv och stor vinnarinstinkt
* Strukturerad med bra planeringsförmåga 
* God analytisk förmåga
* Positiv inställning och god samarbetsförmåga


Vi ser gärna att du har erfarenhet som säljare och/eller har arbetat i dagligvaru/servicehandeln. Lämplig bostadsort är Sundsvall med omnejd men även övernattningar kan bli aktuellt.

Tjänsten är ett föräldravikariat med start omgående och sträcker sig tom 2023-03-31

Vi erbjuder dig en spännande och varierad vardag, med många möten med såväl kunder som kollegor. Du kommer rapportera till Regionschef och ingår i ett rikstäckande team som fyra gånger om året möts på utvecklande och inspirerande konferenser.
Vi har kollektivavtal med Svensk Handel och erbjuder fast månadslön, friskvårdsbidrag och tjänstebil.

Ansökan och Upplysningar 
Du ansöker med CV och personligt brev. Vi kommer att gå igenom ansökningar och göra intervjuer löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 25/10.

Har du frågor kring tjänsten kontakta Försäljningschef Jan Fornbrant tel: 070-3514084, mail: jan.fornbrant@conaxesstrade.com

Notera att vi inte tar emot ansökningar via post eller e-mail, och att vi vänligt men bestämt avsäger oss samtal från rekryteringsföretag.
ANSÖKAN
Ansök snabbt genom att fylla i din e-post nedan och välj fortsätt.

Ansök nu

Säljare sökes för kommande uppdrag

Läs mer Feb 15
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se


Dina arbetsuppgifter
Är det dags för dig att ta ditt nästa steg i din säljkarriär? Vi söker dig som har ett starkt eget driv och trivs som fisken i vattnet i säljarrollen. Det krävs att du gillar att jobba självständigt och ständigt vill leverera resultat. Är du redo att sätta igång? Sök redan idag! Den här annonsen är inte för något specifikt uppdrag utan vi vill gärna komma i kontakt med dig som vill arbeta med och utvecklas inom försäljning inför framtida tjänster.

I rollen som säljare är det vanligt förekommande att du arbetar mycket självständigt där du planerar dina egna dagar. Du kan komma att arbeta både med befintliga kunder där du fortsätter att utveckla affären samt bearbetar nya kunder för att växa.

Vi söker därför dig som:
• Är van att bemöta kunder, hantera avtal och jobba mot tydliga mål.
• Har tidigare erfarenhet av försäljning (tex butik, innesäljare/utesäljare eller liknande erfarenhet).
• Har B-körkort samt egen bil.
• Har goda kunskaper i svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt.

Din profil
För att trivas i rollen tror vi att du har ett starkt eget driv, samtidigt som du arbetar självständigt mot uppsatta mål. Du trivs i en tävlingsinriktad miljö och har en vinnarskalle likväl som du har en mycket god förmåga att läsa av kunders behov och förväntningar. Du är också en hejare på att bygga upp nya och långvariga samarbeten - alla kunder är lika viktiga för dig. Vi tror att du har en stark social förmåga och tycker att försäljning är det roligaste med ett jobb!

Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Hör gärna av dig om du har frågor till Isabelle Sandström på 070 – 821 53 17 eller isabelle.sandstrom@clwork.se

Som anställd på Clockwork kan du välja att få din lön utbetald varje fredag istället för att vänta en hel månad på din lön, dessutom erbjuder vi dig ett generöst friskvårdsbidrag. En annan fördel med att arbeta som konsult på Clockwork är att du har möjlighet att utvidga ditt nätverk och få bra arbetslivserfarenheter för din fortsatta karriär. Många av våra uppdrag erbjuder möjlighet till förlängning. För oss är gemenskap och uppskattning viktigt därför får du en nära och personlig kontakt med din konsultchef som stödjer och utvecklar ditt arbete.

Ansök nu

Franchisetagare i Sundsvall

Läs mer Jul 9
Om uppdraget
Söker du efter ett arbete med stor frihet och potential för tillväxt, då har du hittat rätt tjänst.
Salta Friends AB befinner sig snart i en spännande lanseringsfas och vi söker nu franchisetagare till sex av våra åtta regioner över hela landet. Denna platsannons gäller för region 8.
Region 8 består av fyra län, Jämtland, Västernorrland, Västerbotten och Norrbotten län med totalt ca 900 000 invånare. Du som franchisetagare har ensamrätt att aktivt agera och vara verksam i din region. Du bygger upp din kundportfölj och skapar en solid intäkt med tiden. Att jobba som franchisetagare är något som ett förenklat företagande. Vi står för koncept, tjänst/produkt och en stor del av administrativa arbetet medan du fokuserar dig på sälj och kringliggande tjänster. Därmed skapar du din egen framgång i ditt eget företag. Tack vare en hållbar franchisemodell höjs värdet av ditt företag när det även går bra för dem andra regionerna.
Salta Friends AB i samarbete med Sveriges Franchisetagare har tagit fram ett godkänt och kvalitetssäkrat avtal, ”kontrollerad franchise” som intygar en hållbar och trygg affärsidé och affärsplan.


Din roll
Motiveras du av ett personligt ägande och ser den ekonomiska risken som en sporre till ökat engagemang? Vi på Salta Friends ger dig som franchisetagare plattformen för att driva och utveckla ditt eget affärsmannaskap.
Att vara franchisetagare innebär att du genom ett eget bolag driver verksamheten enligt Salta Friends franchiseavtal. Vi står för koncept, tjänst, produkt, prissättning, fakturering samt en hel del administrativa- och marknadsföringsaktiviteter. Som franchisetagare för en region har du fullt ansvar för din egen region och är ekonomiskt ansvarig för din rörelse och dina driftskostnader.
Som franchisetagare ansvarar du för verksamhetens tillväxt i din egen region. Du knyter kontakt med företag i olika branscher såsom Restauranger, Caféer, Idrottshallar, Utbildningscenter, Eventföretag, Gym, Fritidslokaler, Klubbar och Föreningar med anknytning till aktiviteter för personer med funktionsvariation, assistansbolag med flera.


I ditt arbete ingår att:
• Kartlägga och kontakta relaterade företag i din region
• Kontakter sker för det mesta via telefonsamtal, mejl eller videosamtal
• Vid behov kan personliga möten vara aktuella
• Erbjuda reklamplatser och aktiviteter till dina företagskunder
• Knyta kontakt med assistansbolag och att hjälpa dem med användning av vår mobila applikation
• Knyta kontakt med föreningar och organisationer för ett ömsesidigt utbyte av tjänster
• Bearbeta dina kontakter för fortsatt samarbete
• Fullfölja försäljning genom att skicka avtal och få det undertecknat
• Enkelt skapa reklam och aktivitetspost via vårt verktyg
• Regelbundna avstämningar med huvudkontoret med avsikt att förenkla och effektivisera processen


Kvalifikationer/Utbildning
• Inget krav på någon utbildning
• Kundorienterad, trevlig och social


Erfarenhet/ kompetens
• Erfarenhet och kompetens inom B2B försäljning är meriterande.
• Erfarenhet av arbete relaterat till personer med funktionsvariation är meriterande.
• Erfarenhet av arbete som Account Manager eller Key Account Manager är meriterande.


Om oss
Salta Friends AB är ett nystartat bolag i tech-branschen med det tydligt uttalade målet att genom innovativa lösningar hjälpa personer med funktionsvariationer och deras anhöriga till ett mer socialt och aktivt liv.
Salta friends är en förkortning av; Socially Active Life Together Among Friends.
Salta Friends appen lanseras hösten 2020, speciellt framtaget för personer med funktionsvariation, deras anhöriga och assistenter. Appen möjliggör ett mer socialt och aktivt liv genom fler och bättre aktiviteter samt effektivare kommunikationsverktyg och stärkta familjeband!
Salta Friends saknar motstycke och med det enorma suget i samhället och ett intensivt samarbete med föreningar och intresseorganisationer kan vi snabbt expandera konceptet i hela Sverige. Målet är att vi inom ett par år har täckt hela Sverige som marknad och öppnar upp nya marknader ute i Europa.


Ansökan
Är du intresserad?
Skicka din intresseanmälan tillsammans med ditt personliga brev, CV samt din bild. Berätta varför vi ska välja dig och vad det är som gör dig till det självklara valet.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.
Besök vår tillfälliga hemsida för mer information. En ny hemsida med detaljerad information om appen och dess användning levereras vid lansering av appen. Har du några frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen? Då är du varmt välkommen att höra av dig till Mike på 0737 400 120.
Varmt välkommen!
www.saltafriends.com
Enhagsvägen 7 187 40 Täby

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Framtiden i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Framtiden i Sverige AB .

Teknisk Säljare till Filterteknik!

Säljkonsulent
Läs mer Jun 23
Öppna dörrarna för både nya och befintliga kunder i Sundsvallsområdet! Filterteknik söker dig som har ett kvalitativt och långsiktigt säljtänk, ett driv och tekniskt intresse.
Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka in ditt CV redan idag!







DINA ARBETSUPPGIFTER
Säljteamet på Filterteknik söker just nu sin 7e medarbetare. De söker dig som ensam vill ansvara för området Sundsvall med omnejd – vilket innebär en radie på ca 3 timmars bilfärd.

I rollen som teknisk säljare kommer du att bearbeta både nya och befintliga kunder inom traditionella industrier och även i ett, för Filterteknik, nytt segment. Arbetsdagen utgår från hemmet (eller annan överenskommelse) och mer praktiskt kan dina arbetsuppgifter beskrivas med följande;
•Ringa både varma och kalla säljsamtal
•Genomföra säljmöten på plats ute hos kunder
•Specificera kunds order av filter
•Arbeta efter säljmål och bonus
•Arbeta med stöd från supportmedarbetare och applikationstekniker

Här erbjuds du en tjänst med utvecklingspotential hos en trygg och stabil arbetsgivare. Du kommer att få en mobil, tjänstebil och en iPad där du sköter din kartläggning och orderhantering. Vad gäller resor kan övernattning förekomma.



OM FÖRETAGET
Filterteknik är den största återförsäljaren av filter och filtreringssystem i Sverige. De levererar filterlösningar och hjälpmedel till både fordons- och tillverkningsindustrin med filter för motorer, hydraulik, ventilation, med mera, vilket gör att deras kunder är både många och olika.

Deras mål är att både produktion och drift för deras kunder ska löpa på som planerat utan onödigt slitage på maskiner som leder till oplanerade driftstopp, genom att alltid hitta de rätta, långsiktiga lösningarna. Vad gäller företagets egna arbetsplats går man efter värdeorden ansvar, nyfikenhet, mod och engagemang. Orden speglas i såväl kollegor som arbetssätt och arbetsplats där man strävar efter att utvecklas och skapa innovativa, effektiva lösningar för varje enskild kund.



DIN PROFIL
I rollen som teknisk säljare arbetar du efter eget schema. Detta innebär att du behöver vara självgående, ansvarstagande och alltid jobba för kundens bästa. Som tidigare nämnt arbetar Filterteknik för hållbara och långsiktiga lösningar vilket gör att du som person ska vilja satsa på kvalitet framför kvantitet.

För att på bästa sätt axla den här säljrollen tror vi att du har ett tekniskt intresse och brinner för mötet med andra människor. Vi tror också att du jobbar strukturerat och professionellt för att se till varje kunds enskilda behov, och hjälpa dem optimera och förbättra deras filtersystem.

Här väger dina personliga egenskaper tyngst, och huvudsakligen söker vi dig som har ett gediget säljdriv, en vilja att läras och utvecklas samt en person som matchar våra kompetenskrav nedan.
Kan du även checka av några meriterande punkter får du helt klart en stjärna i kanten!



KOMPETENSKRAV
•Du hanterar svenska och engelska i tal och skrift
•Du har körkort B
•Du har en god datavana
•Du har en gymnasial utbildning inom teknik/praktiska ämnen eller motsvarande erfarenhet

MERITERANDE
•Du har erfarenhet från teknisk försäljning mot industri
•Du har grundläggande kunskap om hydraulik
•Du har kunskap/förståelse av processindustri
•Du har en eftergymnasial teknisk utbildning/relevant praktisk utbildning



OM OSS
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.




VILLKOR
Startdatum: 1a augusti (eller senare enligt överenskommelse)
Ort: Sundsvall
Arbetstider: 8-17 (förtroendetid)
Omfattning: 100%

Ansök nu

Nu söker vi junior leveranskoordinator till Sundsvall.

PC-koordinator
Läs mer Jun 17
Har du gått tekniskt gymnasium och vill få komma ut i arbetslivet eller söker du ditt nästa steg i karriären? Har du en fallenhet för att hålla ihop olika administrativa delar och trivs med att ha många kontaktytor?
Då är du den vi söker!


Rollbeskrivning
I rollen som leveranskoordinator kommer du ansvara för att säkerställa att all dokumentering för tekniska produkter kommer med inför leverans ut mot kunderna. Här kommer du få jobba med system som excel och Office paketet, du följer leveranslistor och ansvarar för att rätt dokument kommer med i varje leverans.
Du kommer ha kontakt med flera olika arbetsgrupper och koordinera leveranserna. Du rapporterar till linjechefen och även leveransansvarig.
Mentor och introduktion kommer du få på plats.


Arbetsuppgifterna är bla
•Paketering och leverans av manualer till företagets kunder
•Driver och koordinerar arbete med mindre och stora leveransprojekt i enlighet med avtal med kund.
•Samarbeta med olika tekniska grupper för att samla in information inför leverans
•Jobbar inom excel och Office paketet

Om vår kund
Vår kund är en nordisk lösnings och konsultpartner som har tjänster inom bland annat digitala transformation, cybersäkerhet och totaltförvar. De har ca 2100 medarbetare som hjälper företag industrier och offentlig sektor att dra nytta av teknik och digitalisering för ett hållbar och säkert samhälle. De speglar sitt arbete utefter sina värdeord, samarbete, respekt och passion.

I denna tjänst kommer du jobba som konsult till ett välkänt företag i Sundsvall som jobbar med att utveckla en serie smarta massa- och fiberprocesser för att tillgodose det ständigt växande behovet av miljövänlig och kostnadseffektiv produktion.
Varje produkt i serien bygger på bästa tillgängliga teknik inom sitt område, och tillsammans täcker produkterna in hela processen.

Som leveranskoordinator ser vi att du gärna har:
•Gått tekniskt gymnasium eller motsvarande teknisk erfarenhet
•Svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande för tjänsten
•Erfarenhet från lagerarbete exempelvis inom plock
•Erfarenhet av att samla in större dokumentationsarbeten

Om Framtiden AB
Här erbjuds samtliga anställda goda möjligheter till kompetensutveckling – och därigenom en chans att växa såväl privat som professionellt. Du som junior får en chans att starta din karriär på ett hållbart och rättvist sätt. Vi jobbar med fördomsfri rekrytering och finns till för att skapa känslan av "äntligen måndag" för fler människor!

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.


Process
Telefonintervju,intervju,träff med kund,träff med slutkund


Villkor
Start: Augusti/september
Lön: Enligt överenskommelse
Ort: Sundsvall
Omfattning: Heltid, 8-17


Urval sker löpande, tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Elkonstruktör till Sundsvall!

Elkonstruktör
Läs mer Jun 8
Är du en energifylld person i början av din karriär som elkonstruktör? Vill du få möjlighet att växa inom bolaget med goda chanser att bredda dig inom elkonstruktion och vidareutveckla din kompetens? Vi söker dig som vill vara med på resan mot ett hållbart samhälle tillsammans med ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning! Du erbjuds en flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar hos en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer! Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter:
Som elkonstruktör kommer du att genomföra energiberäkningar med hjälp av olika programvaror, projektera elinstallationer samt upprätta riktningar för elektronik som ska implementeras i olika installationer. Man arbetar mycket i Auto-CAD och kartlägger befintliga siter om det krävs uppdateringar eller byggnation, tar fram underlag och hanterar listor i Excel.

Man arbetar ofta i mindre team tillsammans med både seniora och juniora kollegor i projektgrupper. Du kommer att arbeta med olika typer av projekt och uppdrag vilket kommer styras av din kompetens, kundens behov samt din personliga ambition och utvecklingsplan.

Vi arbetar främst med lokala kunder men deltar även i nationella och framöver även i internationella projekt. Som junior profil kommer du att börja som biträdande konstruktör där du blir tilldelad en mentor och får vara med och lära i projekt.

Om företaget:
Om du letar efter en arbetsplats där du får utvecklas och samtidigt vara med och bidra till någonting meningsfullt har du kommit rätt.
Vi hedrar och välkomnar alla som är modiga nog att följa sitt hjärta och stå upp för vad de tror på. Vi tror på kraften av att inkludera och välkomna olika kulturer, kön, bakgrunder och övertygelser. Hos oss arbetar du i en miljö med olika människor. Vi består av juniora och seniora kollegor, ledare samt experter, med olika bakgrunder och erfarenheter.
Vi är 17 000 ingenjörer, designers och rådgivare. Vi arbetar inom infrastruktur, industri och energi för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer.

Din profil:
För att lyckas i rollen tror vi du har en relevant utbildning på högskole- eller universitetsnivå och vi ser det som meriterande att du har erfarenhet av yrket. Vidare är du initiativrik, öppen, ansvarstagande och självgående i ditt sätt att arbeta.
Du trivs med att jobba så väl i enmansuppdrag som i större sammanhang som omfattar flera teknikområden. För att trivas hos oss tror vi att du är en teamspelare som brinner för teknik och är intresserad av att bygga kontakter både internt och externt. Vi värdesätter ett gott affärsmässigt förhållningssätt.

Krav:
•Relevant utbildning på högskole- eller universitetsnivå
•Svenska och engelska i tal och skrift
•B körkort
•Auto-CAD
•Kunskaper i Office-paketet

Meriterande:
•Tidigare erfarenhet från processindustrin
•Kunskap inom databas
•Elektriker som skolat om sig
Om oss:
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.

Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor:
Startdatum: September
Placering: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse
Befattning: Heltid

Ansök nu

Nu söker vi en Junior Projektingenjör till ett spännande bolag!

Projekteringsingenjör, bygg och anläggning
Läs mer Jun 2
Just nu söker vi på Framtiden AB efter dig som är i början på din karriär och vill arbeta som projektingenjör! Det är till en av våra samarbetspartners i Sundsvall. Det är ett globalt bolag inom analys och teknik, som erbjuder konsulttjänster för hållbar samhällsutveckling inom hus och industri, transport och infrastruktur samt inom miljö och energi.
Låter det spännande? Vänta inte med din ansökan skicka in den redan idag eller tipsa en vän!

DINA ARBETSUPPGIFTER
I den här rollen som projektingenjör kommer man att vara med och stötta projektledare i olika projekt. Du kommer att skriva protokoll, fotografera och dokumentera ute på fält. Det kan även vara så att du kommer att få arrangera möten åt din projektledare med t.ex. beställare, byggledare eller andra projektledare. Man kommer att utgå från Sundsvall och ingå i ett team på cirka
tio personer och detta team består av bland annat projektledare, byggledare, projekteringsledare och projektingenjörer.

OM FÖRETAGET
Vår samarbetspartner är ett välkänt globalt företag som arbetar med analys och teknik och erbjuder konsulttjänster för hållbar samhällsutveckling. Detta företag är med och utvecklar kreativa och hållbara tekniska lösningar för vårt samhälle! Det är ett av Sveriges och världens största teknikkonsultbolag.
Mer information om företaget ges vid en eventuell intervju!

DIN PROFIL
För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du uppskattar variation och har lätt för att möta nya människor och situationer. Vi anser att det är viktigt att vara självständig, driven, ansvarstagande och social för att klara av den här tjänsten. Det är viktigt att man tar sig an uppgifter, vågar fråga när man inte vet eller inte kan och att man vill driva projekt framåt.
En eftergymnasialutbildning är nödvändigt gärna med inriktning mot samhällsbyggnad, väg och vatten, bygg, anläggning eller projektledning.

KOMPETENSKRAV
* Eftergymnasialutbildning YH/högskole- eller civilingenjör inom t.ex. samhällsbyggnad, väg och vatten, bygg, anläggning eller projektledning.
* Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
* Är bekväm med engelska som arbetsspråk.


MERITERANDE
Högskola- Civilingenjörsexamen.
B-körkort.

OM OSS
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

VILLKOR
Startdatum: Enligt överenskommelse
Ort: Sundsvall eller Östersund
Arbetstider: 8-17
Omfattning: 100%

Ansök nu

Junior geotekniker till Sundsvall!

Geotekniker
Läs mer Maj 19
Vill du vara med på en spännande resa på ett globalt bolag där du ges möjlighet att utvecklas och forma framtidens samhällen? Vill du vara en del av en varm och inkluderande kultur som präglas av mångfald, samarbete och ansvar? Vi söker dig som är ny i karriären och som är nyfiken på vad ett arbete som geotekniker kan innebära och erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för dig som vill jobba i ett prestigelöst team där du får vara med och göra skillnad!

Arbetsuppgifter:
Som junior geotekniker kommer du att ingå i en geoteknikgrupp med kollegor i Sundsvall, Örnsköldsvik och Östersund. Du arbetar i team om 2-3 personer tillsammans med seniora kollegor. Du kommer att arbeta i stora som små projekt över hela Sverige men främst i områdena närliggande Sundsvall.

Under ditt första år kommer du att få prova på de olika delarna i uppdragen, så fältarbete i form av marktekniska undersökningsrapporter, skriva PM, fältsamordning i projekten samt CAD-redovisning.

På sikt är planen att du ska få möjlighet att utvecklas i rollen och driva egna projekt med stöd från erfarna kollegor. Du kommer att få vara med och påverka både din egen samt gruppens utveckling och vårt mål är att du med tiden ska växa in i rollen och så småningom ta dig an större ansvarsområden.

Det finns även möjligheter att tidigt fördjupa sitt arbete mot ett specifikt område, till exempel geotekniska beräkningar eller geotekniska frågor kopplat till grundvatten.

Om företaget:
Företaget ligger teknikmässigt i framkant och arbetar ständigt med innovativ utveckling för att hålla sig uppdaterade inom de mest effektiva och hållbara lösningarna. En av deras styrkor är den lokala närvaron med möjlighet att involvera nationell och global expertis i sina uppdrag. De jobbar med allt från geotekniska undersökningar för skolor och bostäder till de största uppdragen där ett 20-tal teknikområden är engagerade. Dem är idag ca 190 geotekniker och fältgeotekniker över hela landet varav 90 av dessa är på avdelningen i Nord. Företaget växer och söker därför en junior geotekniker som vill vara med och växa tillsammans i gruppen i Jämtland med placering på kontoret i Sundsvall!

Din profil:
Som utbildningsbakgrund har du en civilingenjörsexamen med inriktning geologi eller en byggnadsteknisk utbildning med lämplig inriktning. Vi ser det meriterande att du har en anknytning till Sundsvall eller bor i närliggande ort.

För att passa i rollen behöver du vara initiativtagande och van vid att jobba målinriktat efter uppsatta tidsplaner, samt att du kan jobba kreativt med problemlösning.

Vi tror att du som person är ödmjuk och nyfiken, samt har en god kommunikationsförmåga och är bra på att skapa förtroende hos både kunder och kollegor.

Krav:
• Relevant utbildning inom geoteknik, geologi eller geovetare
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Anknytning till Sundsvall

Meriterande:
• B körkort
• Tidigare erfarenhet av branschen via exempelvis praktik

Om oss:
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.

Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor:
Startdatum: September
Placering: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse
Befattning: Heltid

Ansök nu

Teknisk Säljare på Filterteknik

Säljkonsulent
Läs mer Maj 25
Öppna dörrarna för både nya och befintliga kunder i Sundsvallsområdet! Filterteknik söker dig som har ett kvalitativt och långsiktigt säljtänk, ett driv och tekniskt intresse.
Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka in ditt CV redan idag!






DINA ARBETSUPPGIFTER
Säljteamet på Filterteknik söker just nu sin 7e medarbetare. De söker dig som ensam vill ansvara för området Sundsvall med omnejd – vilket innebär en radie på ca 3 timmars bilfärd.

I rollen som teknisk säljare kommer du att bearbeta med både nya och befintliga kunder inom traditionella industrier och även i ett, för Filterteknik, nytt segment. Arbetsdagen utgår från hemmet (eller annan överenskommelse) och mer praktiskt kan dina arbetsuppgifter beskrivas med följande;
•Ringa både varma och kalla säljsamtal
•Genomföra säljmöten på plats ute hos kunder
•Specificera kunds order av filter
•Arbeta efter säljmål och bonus
•Arbeta med stöd från supportmedarbetare och applikationstekniker
Här erbjuds du en tjänst med utvecklingspotential hos en trygg och stabil arbetsgivare. Du kommer att få en mobil, tjänstebil och en iPad där du sköter din kartläggning och orderhantering. Vad gäller resor kan övernattning förekomma.



OM FÖRETAGET
Filterteknik är den största återförsäljaren av filter och filtreringssystem i Sverige. De levererar filterlösningar och hjälpmedel till både fordons- och tillverkningsindustrin med filter för motorer, hydraulik, ventilation, med mera, vilket gör att deras kunder är både många och olika.

Deras mål är att både produktion och drift för deras kunder ska löpa på som planerat utan onödigt slitage på maskiner som leder till oplanerade driftstopp, genom att alltid hitta de rätta, långsiktiga lösningarna. Vad gäller företagets egna arbetsplats går man efter värdeorden ansvar, nyfikenhet, mod och engagemang. Orden speglas i såväl kollegor som arbetssätt och arbetsplats där man strävar efter att utvecklas och skapa innovativa, effektiva lösningar för varje enskild kund.



DIN PROFIL
I rollen som teknisk säljare arbetar du efter eget schema. Detta innebär att du behöver vara självgående, ansvarstagande och alltid jobba för kundens bästa. Som tidigare nämnt arbetar Filterteknik för hållbara och långsiktiga lösningar vilket gör att du som person ska vilja satsa på kvalitet framför kvantitet.

För att på bästa sätt axla den här säljrollen tror vi att du har ett tekniskt intresse och brinner för mötet med andra människor. Vi tror också att du jobbar strukturerat och professionellt för att se till varje kunds enskilda behov, och hjälpa dem optimera och förbättra deras filtersystem.

Här väger dina personliga egenskaper tyngst, och huvudsakligen söker vi dig som har ett gediget säljdriv, en vilja att läras och utvecklas samt en person som matchar våra kompetenskrav nedan.
Kan du även checka av några meriterande punkter får du helt klart en stjärna i kanten!


KOMPETENSKRAV
•Du hanterar svenska och engelska i tal och skrift
•Du har körkort B
•Du har en god datavana
•Du har en gymnasial utbildning inom teknik/praktiska ämnen eller motsvarande erfarenhet

MERITERANDE
•Du har erfarenhet från teknisk försäljning mot industri
•Du har grundläggande kunskap om hydraulik
•Du har kunskap/förståelse av processindustri
•Du har en eftergymnasial teknisk utbildning/relevant praktisk utbildning



OM OSS
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.



VILLKOR
Startdatum: 1a augusti (senare om enligt överenskommelse)
Ort: Sundsvall
Arbetstider: 8-17 (förtroendetid)
Omfattning: 100%

Ansök nu