Sundsvall: Byggledare sökes

Hitta ansökningsinfo om jobbet Byggledare sökes i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-07-13 // Varaktighet: Heltid

Traditionell arbetsledning i nästa generations teknik? Trygg i dig själv och gillar att skapa resultat? VI GER DIG möjligheten till att just skapa resultat.

Om tjänsten:
Behoven av att vidareutveckla de uppkopplade samhällena är stora och till det behövs det arbetsledare. Byggnation, installation och underhåll av fibernät, är fortsatt viktigt över många kommande år. Låter uppdraget intressant, så hör av dig oavsett vart du bor eller kan arbeta.

Arbetsuppgifter
Du kommer driva dina projekt och du är där du behövs som mest. Du har självklart det övergripande ansvaret för leda personalen i projektet och har nära dialog med byggare och entreprenörer. Ditt uppdrag är att förverkliga projektörens arbete, därför blir kvalité och uppföljning en naturlig del i hur du leder arbetet.

Du planerar din dag efter en god struktur, för att bli så effektiv som möjligt. Ditt administrativa arbete med exempelvis leverantörsfakturor och övrigt kontorsarbete planeras allt efter när och vart du behövs i fält på byggarbetsplatsen.

Du ska se fram emot att besiktiga ett väl genomfört arbete.

Vi söker dig som:
• B-körkort
• Flytande kunskaper i svenska, skriftligt och muntligt
• Erfarenhet inom ett tekniskt arbete

Meriterande
• Tidigare arbetat som tekniker inom el och/eller fiber
• Erfarenhet av väg och mark (Grävmaskinist, asfaltsläggare osv)
• Erfarenhet av projektering inom Telecom eller väg och mark
• Entreprenadjuridik, BAS P, BAS U

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen.
Du gillar när det hela tiden händer saker och din prioriteringsförmåga sätts på spel. Du har förmågan att agera snabbt och är bekväm med att fatta beslut och agerar utifrån dessa. Därför kommer stor vikt att läggas vid din personliga lämplighet, kommunikation och att du trivs i ett högt tempo. Då du ska leda arbete kommer viktigast av allt vara att du kan entusiasmera alla i projektet.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Stina Vidmark

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Byggledare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Byggledare.

Byggledare sökes!

Läs mer Jul 13
Traditionell arbetsledning i nästa generations teknik? Trygg i dig själv och gillar att skapa resultat? VI GER DIG möjligheten till att just skapa resultat.

Om tjänsten:
Behoven av att vidareutveckla de uppkopplade samhällena är stora och till det behövs det arbetsledare. Byggnation, installation och underhåll av fibernät, är fortsatt viktigt över många kommande år. Låter uppdraget intressant, så hör av dig oavsett vart du bor eller kan arbeta.

Arbetsuppgifter
Du kommer driva dina projekt och du är där du behövs som mest. Du har självklart det övergripande ansvaret för leda personalen i projektet och har nära dialog med byggare och entreprenörer. Ditt uppdrag är att förverkliga projektörens arbete, därför blir kvalité och uppföljning en naturlig del i hur du leder arbetet.

Du planerar din dag efter en god struktur, för att bli så effektiv som möjligt. Ditt administrativa arbete med exempelvis leverantörsfakturor och övrigt kontorsarbete planeras allt efter när och vart du behövs i fält på byggarbetsplatsen.

Du ska se fram emot att besiktiga ett väl genomfört arbete.

Vi söker dig som:
• B-körkort
• Flytande kunskaper i svenska, skriftligt och muntligt
• Erfarenhet inom ett tekniskt arbete

Meriterande
• Tidigare arbetat som tekniker inom el och/eller fiber
• Erfarenhet av väg och mark (Grävmaskinist, asfaltsläggare osv)
• Erfarenhet av projektering inom Telecom eller väg och mark
• Entreprenadjuridik, BAS P, BAS U

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen.
Du gillar när det hela tiden händer saker och din prioriteringsförmåga sätts på spel. Du har förmågan att agera snabbt och är bekväm med att fatta beslut och agerar utifrån dessa. Därför kommer stor vikt att läggas vid din personliga lämplighet, kommunikation och att du trivs i ett högt tempo. Då du ska leda arbete kommer viktigast av allt vara att du kan entusiasmera alla i projektet.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Stina Vidmark

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Byggledare inom stam- och region-nät

Läs mer Mar 16
Vill du bevaka våra kunders intressen i entreprenadfasen och samtidigt ha den unika möjligheten till senior vägledning och mentorskap? Trivs du med en tydlig rollbeskrivning och ett coachande ledarskap? Swecos energikonsulter söker dig med relevant utbildning eller erfarenhet från entreprenadarbete inom antingen mark och betong, stål eller luftledning och som vill fördjupa dig i stam- och regionnätsbyggnation.

Just nu stärker vi vår kunniga enhet transmission till några av våra orter i norr: (Östersund, Sundsvall, Örnsköldsvik, Härnösand, Umeå, Lycksele, Skellefteå, Luleå, Boden, Kiruna, Gällivare och Piteå).

Din chef utgår från kontoret i Umeå men du kan utgå ifrån någon av Swecos övriga kontor.

Varför jobba hos oss?
I våra transmissionsgrupper jobbar du tillsammans med ett stort gäng kompetenta specialister, projektledare och konstruktörer som tillsammans och i tätt samarbete med våra kunder arbetar primärt inom infrastruktursegmentet region- och stamnätsledningar. Projekt som gruppen arbetar inom är i stor utsträckning stora samhällsnyttiga kabel- och luftledningsprojekt. Vi arbetar i gränsöverskridande team med medarbetare inom många kompetensområden och geografisk spridning över hela landet. Våra medarbetare finns främst på Swecos kontor i Stockholm, Falun, Sundsvall och Umeå. Din placeringsort anpassas efter dina önskemål, dock förutsätter arbetsuppgifterna att du förlägger din arbetstid utifrån projektens geografiska placering och kundernas önskemål.

Vi vill ge dig möjlighet att växa i vår organisation och möjlighet finns för den som vill att utvecklas mot roller som projektledare, specialist inom besiktning, kontraktsförvaltare eller gruppchef.

Hos Sweco blir du en del av en gemenskap. I våra relationer till varandra och till våra kunder hittar vi styrkan, nyfikenheten och lösningarna att komma framåt – både i jobbet och i livet. Vi är en flexibel arbetsplats för att du ska kunna styra dina dagar i största möjliga mån, genom ansvar, frihet och stöttande kollegor. Hos oss är det viktigt att ha kul på jobbet!

Din framtida roll 
Hos oss kommer du arbeta med varierande och spännande projekt åt våra kunder inom stam- & regionnät 40-400kV (främst luftledningar). Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:


• Granska och dokumentera entreprenadarbete.
• Utföra platsbesök och statusbedömningar av nya samt befintliga anläggningar.
• Vara byggherrens stöd i förhandlingar.
• Sammankalla och protokollföra byggmöten.
• Samverka med projektörer/konstruktörer inom och utanför Sweco.
• Rapportera entreprenadarbetens framdrift (i löpande dialog med byggherren).

Dina erfarenheter
Vi söker dig som:


• Har en YH-utbildning som anläggningsmontör, byggledare eller motsvarande. Alternativt tidigare arbetslivserfarenhet som byggledare eller byggkontrollant inom mark, betong, stål eller luftledning.
• Innehar B-körkort.
• Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du:


• Har arbetat som arbetsledare inom anläggnings- eller linjearbeten.
• Har erfarenhet av statliga beställarorganisationer.
• Har erfarenhet av praktisk tillämpning av AMA/MER alternativt genomfört eftergymnasiala juridikstudier.

Vem är du?
Det viktigaste är inte vad du har gjort utan vem du är. Vi tänker oss att du är kommunikativ och nyfiken, lösningsinriktad och pragmatisk - du tar hjälp och söker lösningar för att komma framåt.

Du är intresserad av att utvecklas och att utveckla dina kollegor och kunder – du tycker om att nätverka och skapa kontakter såväl inom som utanför den egna organisationen.

Du vill bygga ett konkurrenskraftigt CV med en relevant utbildning till ett bristyrke inom byggbranschen.

Då arbetets karaktär kräver att man i huvudsak är stationerad på beställarens entreprenadområden runtom i landet måste du som person vara flexibel samt se det som en fördel att ligga ute under arbetsveckorna.

Arbetet kommer att kräva mycket eget planerande samt resande med bil.

På Sweco värdesätter vi hållbarhet – öppenhet och utveckling och vi tror att du precis som vi är nyfiken – engagerad och ansvarstagande.

Ansökan
Annonsen kommer att ligga ute till och med den 2022-06-30. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via mail, utan hänvisar samtliga ansökningar till ansökningsfomuläret nedan. Vi återkopplar till samtliga sökande efter avslutad rekryteringsprocess. 

På Sweco vill vi vara en arbetsplats präglad av mångfald. Vi tror att fler perspektiv breddar vår förmåga att fortsätta nå våra mål och eftersträvar mångfald i våra rekryteringsprocesser.

Kontakta oss
Vill du höra mer om tjänsten och hur vi jobbar i gruppen? Välkommen att kontakta Anders Eriksson på +46 721424214 eller via anders.eriksson2@sweco.se

Vill du vara med och forma framtiden? 

Då ser vi fram emot din ansökan!


Sweco planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer. Tillsammans med våra kunder utvecklar våra 18 000 arkitekter, ingenjörer och andra specialister lösningar för att hantera urbaniseringen, ta vara på digitaliseringens möjligheter och göra framtidens samhällen mer hållbara. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 22 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm. För ytterligare information, www.swecogroup.com.

Ansök nu

Senior Construction Manager

Läs mer Mar 28
Company Description


AFRY is an international engineering, design and advisory company. We support our clients to progress in sustainability and digitalisation. We are 17,000 devoted experts within the fields of infrastructure, industry and energy, operating across the world to create sustainable solutions for future generations.
Making Future




Job Description


AFRY's stated commitment to the Process Industry gives us opportunities to recruit further, we have many interesting projects and assignments ahead of us. In the Process Industries Sweden business area, we have all the disciplines and technical expertise required to run EPCM projects in the process industry. This gives us a broad competence to use towards our customers and opportunities to take on larger internal projects.
Project Management Office (PMO) is today a team of 35 wonderful colleagues based all over the country. We run and support our organization with project management, planning, document control, financial follow-up, purchasing, engineering management and construction management in projects.
To implement our strategy for the future, we now want to develop our PMO further by recruiting a Senior Construction Manager. You will be the responsible manager that sets the targets and structure for the construction management department. You also drive the work in implementing work processes and growing the department with new colleagues and contribute to the business area's overall strategy and goals.
In the role as Senior Construction Manager, you will be responsible for the new department Construction management, participate in project sales, build up quality management systems, provide support to colleagues in organization and also be able to take assignments in the EPCM project that is carried out in our business.




Qualifications


We think it is important that you thrive and have great fun at work and therefore we attach great importance to your personal qualities. To thrive in role, we believe that you are driven, determined and a natural leader. We believe that you who are applying have a background in the process industry and many years of experience in Construction Management in large projects.
Merit:
Strong safety focus and act as ambassador to implement a safety culture at the construction site
Proven working experience in construction management for Process Industries
Advanced knowledge of construction management processes, means and methods
Expert knowledge of building, construction details and relevant rules, regulations and quality standards within the process industries
Understanding of all aspects of the construction process within engineering, procurement, material logistics, prefabrication, transports, site mobilization, construction, mechanical completion and commissioning.
Ability to plan and see the “big picture” to develop look ahead plans.
Competent in conflict and crisis management
Problem solving skills in cooperation with the design engineering team
Leadership and human resources management skills, be a team player
Excellent planning and cost forecast skills
Proven knowledge of most common standard construction contracts such as AB04 and ABT06
Good administrative and contract negotiations skills
Experience of estimation in construction work

It is important that you are interested in building contacts both internally and externally and that you are responsive and communicative in order to be able to maintain those contacts in the best way. Sharing your knowledge with customers and colleagues is a matter of course. With us, you will be involved in a varied work with close customer contacts. We assume that you have a driving license B as travel in periods can be a natural part of your role and that you master both Swedish and English well in both speech and writing.




Additional Information


We provide you with a variety of interesting tasks and great opportunities to deepen your expertise in a specific field or widen your knowledge to new areas, according to your own interests. We support your career development and professional growth. We offer a position in a stable company where new idea creation is encouraged, and innovations are taken forward. You will work in a stimulating global environment with pleasant co-workers and team’s full support.
Our work is demanding, but it is accompanied by freedom – freedom to develop and learn, and to combine professional and private life into a fulfilling match.
We at AFRY want to build a better future and find the best solutions, serving our clients but also the wider society. We are a modern employer strongly driven by our values based on long-term sustainability.
Read more about AFRY and what our employees tell about their work https://afry.com/en/join-us/get-know-us
Interested?
To hear more about this position please contact Tobias Öhrn, Section Manager, tel.+46 10 505 13 10
Interested in this position? Please submit your CV and cover letter with salary request by March 31, 2022.
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Ansök nu

Platschef till Rekab Sundsvall

Läs mer Jan 31
Rekab ett av de ledande byggföretagen i norra Sverige. Med gott renommé, snabba beslutsvägar och stark laganda bygger de Norrland. Är du arbetsledare och söker nästa steg i karriären? Rekab kan erbjuda dig möjligheten att axla rollen som platschef.

OM TJÄNSTEN
Rekab erbjuder entreprenader med kommun, region och större fastighetsbolag som kunder, ofta med byggtider på långt över ett år. Delaktighet och korta beslutsvägar är grundbultar i vad som är Rekabs arbetssätt, och på sikt kommer du att få möjlighet att vara del av hela processen från anbudsarbete till mål. Som platschef ansvarar du för arbetsplatsen och dess personal från byggstart till slutbesiktning och eventuella garantiarbeten. Du ansvarar för att arbetet flyter på tillsammans med arbetsledare, underleverantörer och partners. Lagandan är otroligt viktig, där ni på bygget oavsett roll eller erfarenhet alla fokuserar på resultatet och hjälper varandra för att nå det.

Du erbjuds


* Gedigen introduktion så att du känner dig trygg att axla arbetsuppgifterna
* Stöd från entreprenadingenjörer, arbetschef och löneförhandlare i olika arbetsuppgifter
* Kollektivavtal, tjänstebil, sjukvårdsförsäkring, friskvårdsbidrag mm.


ARBETSUPPGIFTER
* Planera, leda och fördela arbete
* Ansvara för arbetsmiljö och kvalitet
* Ansvar för inköp och ekonomi
* Ansvara för kommunikation och samordning med berörda parter

VI SÖKER DIG SOM
* Har minst 3 års arbetslivserfarenhet som arbetsledare (bygg/betong)
* Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift
* Innehar b-körkort

Har du utbildning inom arbetsledning är det meriterande.

Som person är du:


* Bra på att samarbeta
* Självgående
* Uthållig
* Flexibel


Vi tror också att du har ett intresse för affärer och partnerskap, där du hittar lösningar och jobbar för att både Rekab, beställare och samarbetspartners ska bli vinnare.

Övrig information


* Start: April/Maj 2022, eller enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Inom Sundsvalls kommun


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Rekabs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Rekab är händerna som bygger Norrland och omsätter idag ca 1 miljard kronor. Styrkan är kostnadseffektiva och korta beslutsvägar där medarbetaren har möjlighet att bidra, påverka och göra sin röst hörd.
Rekab är sedan 2021 en del av Wästbygg Gruppen.

Ansök nu

Projektledare / Byggledare till Agtira

Läs mer Jun 22
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Agtira.

Om företaget:

Agtira är ett nystartat varumärke som har sin grund i företaget Peckas naturodlingar. Agtira är ett forsknings- och utvecklingsföretag inom foodtechsektorn, som levererar system för hållbar livsmedelsproduktion i urbana miljöer till aktörer inom livsmedelsbranschen. De är världsledande inom området akvaponi och utvecklar både odlingsmetoder och mjukvarustöd för odlingssystem för fisk och grönsaker samt system för inomhusodling av grönsaker.

Smart akvaponi från Agtira möjliggör livsmedelsproduktion som är hållbar, klimatsmart, fri från bekämpningsmedel och lönsam.

Agtira har sitt huvudkontor i Härnösand. Om du bor på annan ort finns möjlighet att arbeta på distans några dagar i veckan. I tjänsten förekommer även resor.

https://www.agtira.com/

Arbetsuppgifter:

I rollen som projektledare har du en central roll i bolagets pågående förändringsresa. Under 2021 sker en stor omställning där bolaget har gått från att vara en producent till att vara ett teknikföretag med egen forskning.

Agtira utvecklar system både för akvaponisk odling och inomhusodling av grönsaker. Storlekarna på systemen samt förutsättningarna för uppförande varierar mellan ytor på omkring 100 kvadratmeter inne i livsmedelsbutiker till 1200 kvadratmeter utomhus i anslutning till butiker. Agtira har i dagsläget mottagit en order på ett butikssystem på 100 kvadratmeter, där projektet skall utföras under kommande vinter. Samt att de arbetar för att få sin första skarpa order på ett större system.

Agtira besitter bred kompetens och erfarenhet inom området och din uppgift är att driva uppförandet av dessa system från förstudie till driftklart system. Inledningsvis är du delaktig i kalkylering och offertarbete samt förstudier. I förstudierna kontrollerar du att ni har rätt förutsättningar för att påbörja projektet, exempelvis markförhållanden och andra byggtekniska aspekter. I rollen har du kontakt med beställande kund och ansvarar för hela byggprocessen med bland annat tillstånd och bygglov.

Utöver att driva nybyggnadsprojekt ansvarar du för underhåll och service av Agtira huvudlokaler, där du upprättar serviceplaner och upphandlingar.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av att driva större byggprojekt från start till mål
• Utbildning som byggnadsingenjör/civilingenjör är meriterande
• Erfarenhet av att arbeta på eller gentemot bolag inom industri/teknik är meriterande
• B-körkort

För att lyckas i rollen är du självgående och trivs att arbeta under stort eget ansvar. Du har förmågan att ta initiativ och tänka utanför boxen för att hitta effektiva lösningar på de problem som uppstår. Du är noggrann och har förmågan att strukturera och planera projektet från uppstart till leverans där budget och tidsplaner är i fokus. Du arbetar i en omväxlande miljö där din energi, flexibilitet och ditt engagemang är avgörande för gott samarbete med interna och externa parter.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Härnösand
Lön: Enligt överenskommelse.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Projektledare, projekt, projektering, förstudie, ledarskap, bygg, byggledare, arbetsledare, kalkyl, utveckling, nybyggnation, teknik, industri, livsmedel, foodtech

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Professionals Nord Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Professionals Nord Rekrytering AB .

Inköpschef inom Europa till Emhart Glass!

Inköpschef
Läs mer Nov 18
Är du en naturlig ledare som brinner för att skapa relationer? Vill du även arbeta hos ett världsledande företag inom tillverkning av automatiska glasformningsmaskiner där utveckling av verksamhet såväl som medarbetare står i fokus? Då kanske du är Emhart Glass nya inköpschef för Europa? Skicka in din ansökan redan idag!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Emhart Glass en inköpschef. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Emhart Glass.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Emhart Glass önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du leda inköpsarbetet till Emhart Glass produktionsanläggningar i Sundsvall, Örebro, München samt till distributionslagret i Luxemburg och rapportera till Global Procurement Manager. Du kommer även leda kompetensutveckling av ditt team samt aktivt stödja arbetet och strategin med att utöka kapaciteten i den europeiska leverantörsbasen där stort fokus ligger på ökad tillgänglighet och konkurrenskraftig totalkostnad för produktionsmaterial.

Vidare kommer du aktivt bidra till att utveckla och förbättra Emharts globala inköpsprocess samt utveckla befintlig leverantörsbas genom förädling av nuvarande leverantörsrelationer. Du kommer även jobba nära de globala kategoriägarna, fabrikscheferna samt chefen för operativt inköp för att nå koncernens uppsatta mål. 

Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter:

• Säkerställa en effektiv förfrågningsprocess som efterlever globala processer och direktiv 
• Aktivt driva uppföljning, analys och förbättringsinitiativ kopplade till etablerade KPI:er 
• Budget och kostnadsuppföljning av produktsortiment för att säkerställa lönsamhet
• Utveckling- och förbättringsprocesser

Vi söker dig som:

Är en naturlig ledare och som har dokumenterad erfarenhet av ledande positioner med goda resultat. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet inom global sourcing och upphandlingar, gärna inom olika länder samt områden.

Har du dessutom erfarenhet av tillverkande industrin och praktisk erfarenhet av leverantörsutveckling, ser vi det som ett stort plus. Då tjänsten kommer vara upp till 25% resor så bör du ha ett internationellt intresse.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Emhart. Du är resultatdriven, kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Vidare är du noggrann, strukturerad och effektiv i ditt sätt att arbeta samt har förmåga att prioritera i ett högt tempo. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift, då koncernspråket är på engelska.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid 
STAD: Örebro/Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Frida Söderström

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

El-konstruktör till Emhart Glass!

Maskinkonstruktör
Läs mer Nov 10
Inledning
Har du ett stort tekniskt intresse, är kundorienterad och vill arbeta kreativt? Härligt, då är det här tjänsten för dig! I rollen som El-konstruktör hos Emhart Glass får du möjlighet att arbeta med komplexa teknikprojekt där du får vara delaktig i hela konstruktionskedjan från idé till färdig produkt! 

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Emhart Glass en El-konstruktör. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Emhart Glass.
I rollen som el-konstruktör hos Emhart Glass välkomnas du till en arbetsplats där du får arbeta nära både produktion och kund med stora möjligheter att själv påverka och bidra till företagets utveckling. 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kundens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Då engelsk kommunikation kommer vara en stor del av tjänsten, är det till din fördel om du skickar in din ansökan på engelska. 

Arbetsuppgifter
Du kommer främst att arbeta med projekterings- och konstruktionsarbete som avser elektrotekniska produkter. Det kommer dels innebära kundspecifika projekt, dels projektarbete för att utveckla och ta fram designer på nya produkter.
Vidare innebär rollen att utveckla, dokumentera och verifiera tekniska lösningar enligt fastställd kravspecifikation vilket även sätter krav på att du är kostnadsmedveten. Du kommer att samarbeta med kollegor, kunder och leverantörer på global nivå.

Vi söker dig som
Har en teknisk utbildning på gymnasial nivå. Vi tror att du har arbetslivserfarenhet inom teknik/el gärna från industrin. Vidare har du en god förmåga att förstå ritningar och dokumenterade kunskaper i CAD, företrädesvis AutoCAD. Arbetsuppgifterna kräver även att du besitter tekniska kunskaper inom el. Då Emhart Glass är ett internationellt företag behöver du tala såväl svenska som engelska flytande. 

För att trivas i den här rollen bör du vara självständig, ansvarsfull och driven. Problemen som dyker upp kan vara komplexa, vilket ställer höga krav på en god analytisk- och problemlösande förmåga samt att man som person behöver vara innovativ och tänka utanför ramarna. 

START: Enligt överenskommelse 
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Frida Söderström 

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Extrajobb till In-Store Marketing!

Account manager
Läs mer Nov 30
Söker du ett roligt och varierande extrajobb? Är du som person social och utåtriktad? Har du idag en annan sysselsättning på minst 50% eller är exempelvis pensionär? Då är detta det perfekta extrajobbet, läs vidare och sök redan idag!

Information om tjänsten:
Professionals Nord söker event och demopersonal till vår kund In-Store Marketing AB. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning, du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund. Ett krav är att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Arbetsuppgifter:
I rollen som event- och demopersonal kommer du att arbeta med demo och sampling av välkända produkter i och utanför olika butiker. Det är ett roligt och självständigt arbete som är väldigt varierande. Arbetet kan innehålla allt från enklare matlagning i butik till traditionell sampling ute på stan. Du skapar kännedom, prövoköp eller extra försäljning genom produktdemonstrationer och möten med kunder.

Vi söker dig som:
Har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, exempelvis studier eller är pensionär. Det kommer läggas stort fokus på personliga egenskaper för den här tjänsten. För att lyckas som event- och demopersonal tror vi att du älskar att arbeta med människor. Vi söker dig som har en social kompetens utöver det vanliga och som inte räds att ta kontakt och prata med människor. Du ska vara flexibel, ansvarstagande och utåtriktad.

Ett krav för denna tjänst är att du pratar flytande svenska. B-körkort och tillgång till bil är att föredra då arbetsplats och uppdrag kan variera, men det viktigaste är att du har möjlighet att ta dig till butiken (exempelvis kollektivt).

START: Omgående
OMFATTNING: Deltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Linnéa Grass

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Regionansvarig säljare

Account manager
Läs mer Nov 21
Har du en fallenhet för kundkontakt och motiveras samtidigt av en karriär inom försäljning? Då kan det vara dig vi söker. Städbutiken fortsätter att växa och söker nu en säljare som vill ta chansen att vara med på deras tillväxtresa. Det viktigaste för oss är att du har rätt driv och engagemang, resten kan vi lära dig på plats!

Varmt välkommen med din ansökan.

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Städbutiken en försäljare. Som säljare hos Städbutiken utgår du från Sundsvall och arbetar i en stor region som sträcker sig från Söderhamn till Luleå där du jobbar mot företag och offentlig sektor. Tjänsten innebär att man kommer resa 3-4 dagar i veckan och får möjlighet att själv planera sina resor.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Städbutiken. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds

• Möjlighet att själv planera dina egna arbetsdagar
• Utvecklingsmöjligheter med ambitionen att småningom axla ett helhetsansvar över regionen

Arbetsuppgifter
Som säljare hos Städbutiken är du delaktig i hela försäljningsprocesser, detta innebär att du får ta kontakt med nya potentiella kunder samt att du får möjlighet att åka ut och träffa kunderna på plats där du sedan visar upp produkterna. Städbutiken är väldig glada och stolta över att vara generalagent för Numatic städmaskiner. När du blir en del av teamet får du en gedigen utbildning om Städbutikens produkter och maskiner. Vi förväntar oss inte att du vet något om städmaskiner sedan innan utan när du börjar kommer du att få en bra utbildning för att bli proffs på produkterna.

Vi söker dig som:

För denna roll tar vi större hänsyn till dina personliga egenskaper före tidigare erfarenheter. Du bör ha ett driv och engagemang för att du ska kunna trivas med dina arbetsuppgifter. Du är social och också lyhörd till fördel för kundens önskemål. Du ska ha ett genuint intresse av att både hjälpa kunden samt att ta fram den bästa produktlösning efter kundens behov. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom service eller försäljning. Har du arbetat med nykundsbearbetning tidigare är det meriterande.

Då arbetet innefattar stor kontakt med kund ska du kunna tala och skriva obehindrat på svenska. B-körkort är ett krav för denna tjänst då det innebär resande.

 

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Stina Vidmark

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Rekrytering av Product Manager till Emhart Glass!

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Nov 10
Är du strukturerad, kommunikativ och driven med ett tekniskt intresse av industriell automation? Vill du arbeta i en växande organisation med analys, resultat, strategi och omvärldsbevakning? Då kan tjänsten som Product Manager till Emhart Glass vara något för dig! Läs mer om tjänsten nedan och sök idag, vi går igenom urval löpande.

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Bucher Emhart Glass en Product Manager. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Emhart Glass.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Emhart Glass önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds:

• En flexibel roll i en växande, internationell organisation
• Ta del av en global kompetens
• Professionella utvecklingsmöjligheter

Arbetsuppgifter
Som produktchef ansvarar du över dina produkter inom automationsområdet och arbetar bland annat med att definiera egenskaper och behov hos befintliga och nya produkter, utveckling av produktstrategier, tillverkningsplaner och marknadsobservation. Detta gör du genom att hålla en nära kontakt med globala kunder och tvärvetenskapligt samarbete internt. Dina arbetsuppgifter innefattar även:

• Identifikation av ytterligare affärsmöjligheter
• Övervaka marknadstrender och systematiskt samla in information om konkurrenskraftiga produkter
• Förbereda investeringsbeslut för nya produkter
• Övervaka och assistera marknadsintroduktion

Du hanterar även produkternas kommersiella framgång genom produktförbättringar, försäljningsåtgärder, utbildningar och kampanjer.

Vi söker dig som:
Har en examen inom mekatronik-, el-, automationsingenjörsexamen eller motsvarande utbildning. Du har tidigare ledarskapserfarenhet inom industrin eller kapitalinvesteringar och har god engelska i både tal och skrift då koncernspråket är på engelska. Vidare har du kunskap inom MS Office.

I denna rollen ingår resor till ca 20-30%. 

Vidare är du en kommunikativ och strukturerad person som trivs i mötet med människor då tjänsten innebär mycket kundkontakt. Du har goda ledarskapsförmågor och är duktig på att organisera både ditt eget jobb men även leda andra. 

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Rekrytering
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Frida Söderström

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Konstruktör till Emhart Glass!

Civilingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Nov 10
Emhart Glass fortsätter expandera och söker nu sin nästa konstruktör! Är du noggrann och tekniskt intresserad? Vill du även bli en del av ett sammansvetsat team med erfarna kollegor hos en världsledande tillverkare av den senaste tekniken inom glasformning? Då är detta tjänsten för dig!

Du erbjuds:

• Omväxlande arbetsuppgifter.
• Ansvar över din egen arbetsdag.
• Del i ett snabbt växande internationellt företag.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Emhart Glass önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Arbetsuppgifter

På Emhart Glass kommer du omges av härliga kollegor. Positionen innebär ett stort ansvar där noggrant arbete krävs. Du kommer arbeta självständigt och flexibelt, detta innebär att du kommer ha ett omväxlande arbete som kommer generera både utmaningar och utveckling.

I rollen som konstruktör hos Emhart Glass innebär ett varierande arbete med bland annat konstruktion, riskanalyser, projektledning samt förbättringsarbete. Du kommer ha ansvar för budget i olika projekt, vilket kräver att du är noggrann och effektiv i ditt arbete. Tjänsten innebär även ett stort ansvar och därför söker vi dig med tidigare erfarenhet inom liknande branscher.

Vi söker dig som:

Har ett stort tekniskt intresse och gärna har en eftergymnasial ingenjörsutbildning eller motsvarig arbetslivserfarenhet. Du hanterar O365 mycket väl, framförallt Excel. Vidare hanterar du både svenska och engelska mycket väl i både tal-och skrift. Har du dessutom erfarenhet av produktutveckling, konstruktion av mekanik, mekatronik, elektronik och pneumatik är det meriterande men inte ett krav. Vidare är det även ett stort plus om du tidigare erfarenhet som konstruktör.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Emhart Glass. Du är självgående, noggrann samt har ett genuint intresse för Emhart Glass produkter och lösningar. Vidare jobbar du bra både i team och självständigt samt gillar ett flexibelt arbete. Ditt kvalitétstänk finns alltid med, du älskar att hitta lösningar och kreativa vägar på ibland komplexa problem.

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

START: Omgående/enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Frida Söderström

Ansök nu