Sundsvall: Logistikadministratör till Emhart Glass

Hitta ansökningsinfo om jobbet Logistikadministratör till Emhart Glass i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-21 // Varaktighet: Heltid

Inledning:

Är du en fena på problemlösning? Trivs du även i administrativ roll där du får mycket frihet under ansvar? Hos Emhart Glass står utveckling av verksamheten såväl som medarbetare i fokus. Nu fortsätter de sin expansionsresa och söker nu deras nästa stjärnskott!

Varmt välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Emhart Glass en logistikadministratör. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Emhart Glass önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds:

• En viktig roll i företaget med stor möjlighet till personlig utveckling
• En administrativ tjänst där du får arbeta med problemlösning
• Förmånen att bli en del av en globalt växande och världsledande aktör

Arbetsuppgifter:
I rollen hos Emhart Glass blir du en viktig del för den administrativa delen och säkerställer bokningar av transporter i bla. systemet TMS. Du kommer ha mycket kontakt med frakt-och materialleverantörer. Rollen innebär även att ständigt arbeta för förbättringar och lösa eventuella problem som uppstår längst vägen. Vidare kommer du säkerställa att samtliga order är korrekta och att leveranser sker enligt plan. Majoritet av all kontakt sker internationellt och med externa parter.

Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter:

• Bevaka transporter i TMS, nShift och andra system
• Hantera inkommande leveranser 
• Samarbete med kollegor i Malaysia

Vi söker dig som:
Har en gymnasial utbildning och gärna har ett intresse av logistik, har du även arbetet inom området är det ett stort plus. Du föredrar att jobba administrativt och har lätt för att kommunicera med andra människor. Vidare behärskar du Microsoft 365 och framförallt Excel väl. Det är även meriterande om du har tidigare jobbat i/med nShift.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Emhart Glass. Du är ansvarstagande och lösningsorienterad. Du har en gedigen förmåga att prioritera samt att driva ditt arbete framåt med rätt attityd. Du är en lagspelare som snabbt skapar goda kontakter och vill arbeta för förbättringar - du arbetar också lika bra självständigt. Självklart kan du kommunicera tydligt på engelska via både tal och skrift då stor del av den dagliga kommunikationen sker på engelska. 

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid 
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Frida Söderström

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Administrativ assistent.

Redovisningsassistent till studentuppdrag

Läs mer Nov 4
Arbetsbeskrivning
Till vår kund i centrala Sundsvall söker vi nu en student till ett uppdrag som redovisningsassistent vid sidan av studierna. Uppdraget innefattar att stötta vår kund med fakturering. För att vara aktuell för tjänsten ser vi gärna att du är flexibel och serviceminded. Initialt pågår uppdraget under december månad, med möjlighet till deltidsarbete efter detta.

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Arbetsuppgifterna består främst av fakturagranskning och analys.

Kvalifikationer och egenskaper
Du har en godkänd gymnasieexamen där det är meriterande om du har studerat ekonomi eller har tidigare erfarenhet från yrket. Du har ett naturligt siffersinne och är lösningsorienterad. Du har även tidigare erfarenhet av att arbeta med fakturering. Som person är du lyhörd och med stor ansvarskänsla för dina uppgifter. Du sköter arbetet på ett noggrant och strukturerat sätt samt har en god samarbetsförmåga. Du har även god datorvana samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://goo.gl/DpqfGV)!


Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Mathilda Carlbom, mathilda.carlbom@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Administrativ assistent till NDP

Läs mer Nov 21
Administrativ assistent till NDP

Om NDP:

NDP är verksamma i hela Sverige och har mångårig erfarenhet inom drogprevention. NDP är ett företag som hjälper näringslivet med missbruksförebyggande åtgärder på arbetsplatser. NDP är experter på slumpmässiga drogtestprogram, utbildningar med alkohol- och drogpolicyn samt utredningar. Deras vision är att skapa en bättre arbetsmiljö med inriktning på säkerhet och hälsa.

NDP:s ambition är att kunden och klienten alltid skall känna sig bekväma i ett samarbete och verkar för långsiktiga kundrelationer. Ledorden för organisationen är: kompetens, kvalitet och trygghet.

Du finner mer information NDP som organisation och arbetsplats på: https://ndpab.se/

Om Tjänsten:

T.O.R Partner söker för NDP:s räkning en administrativ assistent som vill vara en del av deras arbete som bidrar till ett tryggare, säkrare och hälsosammare samhälle. Uppdraget är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker via T.O.R Partner och att du anställs direkt av NDP. Frågor om tjänsten besvaras av T.O.R Partner. Tjänsten är ett vikariat för en medarbetare som går på föräldraledighet.

I rollen som administrativ assistent på NDP kommer du att arbeta med omväxlande arbetsuppgifter vilket ställer höga krav på dina strukturella och organisatoriska färdigheter samt att du kan hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt. Det är även viktigt att du har ett effektivt och noggrant arbetssätt, eftersträvar att leverera hög kvalitet i dina åtaganden samt har en känsla för detaljer. Tjänsten passar dig som har en god servicekänsla och en relationsskapande förmåga. Det är viktigt att du drivs av kundnära relationer och att bygga långsiktiga samarbeten. Det är därför viktigt att du är trygg och tydlig i din kommunikation. Vidare tycker du om att ta initiativ och ansvar samt är lösningsorienterad då du kommer att arbeta mot deadlines. Arbetet kräver en god administrativ förmåga då du kommer att arbeta i en mängd olika system och program.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:

• Kundkontakt
• Arkivering, statistik, databashantering
• Fakturering
• Hantering utskick, materialbeställning
• Provsvarshantering och rapportering
• Provtagskoordinering och uppföljning
• Kontakt med laboratoriet
• Uppdateringar av manualer, policys och utbildningsmaterial
• Assistera ledning

Du som söker har som lägst en gymnasieutbildning och gärna erfarenhet av administrativt arbete eller liknande arbetsuppgifter samt ett intresse för service. Rollen förutsätter att du är snabblärd och har mycket goda kunskaper i att hantera olika program inom Office 365, ex: OneNote, Sharepoint, Bookings, Excel etc. Vi ser även att du har god förmåga att hantera webben med lätthet och kunna analysera samt hantera digitala flöden. Du behöver ha en god förmåga att kunna kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift, samt inneha B-körkort. I denna tjänst kommer vi att lägga stort vikt vid dina personliga egenskaper.

NDP erbjuder:

På NDP kommer du att få möjligheten att arbeta i en kreativ och stimulerande arbetsmiljö och få vara en del av en växande och utvecklande verksamhet. Detta kommer skapa en stor möjlighet för dig att växa både yrkesmässigt och personligt. Du kommer omges av hjälpsamma kollegor och ingå i ett trivsamt och öppet arbetsklimat där ni tillsammans arbetar mot gemensamma mål. Du som anställd omfattas av trygga anställningsvillkor och arbetsförhållanden som regleras av gällande kollektivavtal.

Varmt välkommen med din ansökan!

START: Mars

ANSTÄLLNINGSFORM: Tidsbegränsad anställning upp till ett år, med möjlighet till förlängning

OMFATTNING: Heltid

PLACERINGSORT: Sundsvall

URVAL: Sker löpande, så tveka inte att söka tjänsten redan idag.

ANSVARIG REKRYTERARE: Pelle Hallin, pelle@torpartner.se

Ansök nu

Administratör inom Pension

Läs mer Nov 23
Har du en stark administrativ ådra med känsla för struktur? Vill du vara en del av ett team där gruppens gemenskap och din personliga utveckling står i fokus? Här får du chansen att bredda dina kunskaper som vår nya kollega, varmt välkommen in med din ansökan!

Som Administratör ansvarar du för att sköta den administrativa delen för dina egna kundföretags försäkrings- och pensionslösningar. De löpande administrativa uppgifterna innefattar återkommande moment som styrs av vårt flöde, och du kommer bland annat att sitta med:

- Administration av personalförändringar på kundföretagen,
- Uppföljning av försäkringsskydd,
- Dialoger med kundföretag, försäkringsbolag och våra rådgivarteam.

Du arbetar självständigt som del av ett team vilket innebär stora möjligheter för dig att planera dina dagar, påverka ditt arbetssätt samt testa nya infallsvinklar och idéer.

Du erbjuds:

-
En gedigen introduktionsplan med utbildning, e-learning, handledning och stöttning från erfarna kollegor vilket ger dig chansen att arbeta med dina kundföretag från start,

-
En arbetsplats med ett engagerat hållbarhetsarbete och en kultur som präglas av värdeorden modig, driven, hjälpsam och ansvarsfull. Här kan du läsa mer om våra värderingar och mer om vårt hållbarhetsarbete finner du här.


Vi söker dig som har administrativ erfarenhet, med fördel inom Liv- och pensionsförsäkring.

För oss är dina personliga egenskaper av stor vikt. Vi söker därför dig som är ansvarstagande, serviceinriktad och angriper dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. För rollen är även din kommunikativa förmåga viktig, alltså hur du uttrycker dig i tal och skrift. Var därför noggrann med detta i ditt CV och personliga brev.

Vi rekryterar löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då annonsen kan komma att stängas ned innan ansökningstiden gått ut. Startdatum för denna tjänst är enligt överenskommelse.


Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Ansök nu

Administratör

Läs mer Nov 30
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Administratörerna ligger organisatoriskt under IAF/mottagning familj och vuxen. Enheten består av 13 social sekr, en samordnare, en enhetschef och tre administratörer. De får i huvudsak sina uppdrag av andra aktörer/enheter i förvaltningen. Administratörerna roll är bl.a. resebokning, materialbeställning, diarieföring/arkivering, fakturahantering samt övrig service. Arbetet är självständigt och kräver ett strukturerat arbetssätt, men de många kontakterna med kollegor inom förvaltningen förutsätter även en god samarbetsförmåga, flexibilitet och servicekänsla.

ARBETSUPPGIFTER
Du är ofta den första kontaktpunkten för övriga medarbetare. Som administratör består dina huvudsakliga sysslor av ansvar för socialtjänstens effektuering, materialbeställning, resebokning, fakturahantering, myndighetspostlåda, diarieföring, akt- och arkivomslag, arkivering, postsortering samt underhåll av postrummen, hantera frågor om förekomst i register, inventering besöksrum, konstinventering, beställning av årlig besiktning av larm, utbetalningar, bokföringsorder och skriva brev för myndigheten.

KVALIFIKATIONER
Du har gymnasieutbildning eller motsvarande och aktuell erfarenhet av administrativt arbete. Du som söker har hög IT-mognad och behärskar Office-paketets alla delar och är nyfiken på att lära dig nya program. Erfarenhet av kommunal verksamhet är ett krav.

För att bli framgångsrik i denna roll behöver du som söker ha god samarbetsförmåga, vara uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och ha lätt för att kommunicera i både tal och skrift på svenska.

Erfarenhet av några av de administrativa system som används vid Sundsvalls Kommun som bl.a. Treserva, Raindance, Tabquick är meriterande. Det är meriterande om du har högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning, gärna med administrativ inriktning.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Studerande administratör till RWE

Läs mer Nov 12
Är du student och är intresserad av ett extrajobb hos ett företag som arbetar med förnybar energi och Sveriges framtid? RWE söker nu en strukturerad, initiativtagande och kommunikativ student som ska assistera med administration vid deras kontor i Viksjö. Missa inte denna chans och var en del i utvecklingen av Sverige och världens framtid inom energi!

OM TJÄNSTEN
I den här rollen kommer du att vara en del av RWEs team och stötta teamet ute på deras anläggning med varierande arbetsuppgifter rörande administration. Väl på plats kommer du få handledning på bästa sätt för att se över de rutiner och system som kommer att användas. Här kommer du få jobba i attraktiva, nyrenoveradeoch ljusa lokaler med ett härligt team, samtidigt som du får vara med i ett företag som ständigt utvecklas för framtiden inom energi.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos RWE. Uppdraget är på deltid och du förväntas kunna arbeta ca 2 dagar i veckan under terminen. Uppdraget sträcker sig inledningsvis 6 månader, men med möjlighet till förlängning om tillfället ges. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Hantering av fakturor
- Hantering av arrendeunderlag
- Visuell kontroll av markinfrastruktur i vindparken

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasialutbildning med minst en termin kvar av studierna
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
- Har goda kunskaper inom Microsoft Excel
- Har B-körkort

Det är meriterande om du har arbetat i SAP eller Wordpress tidigare, men inget krav.

Vi söker dig som vill arbeta hands-on och har en prestigelös inställning till det arbete du utför. Som person tar du initiativ och ser vad som behövs göras för att arbetet ska förflyta på ett effektivt sätt. Du har en fallenhet för kommunikation och har ett strukturerat tillvägagångssätt i allt du gör samt jobbar för att effektivisera dessa områden.

Övrig information


* December
* Deltid, ca 2 dagar i veckan
* Viksjö


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
RWE är ett 100-tal medarbetare i Sverige med huvudkontor i Malmö. De är en del av en energikoncern med höga ambitioner om förnyelsebar energi, och är i startgroparna av vår resa tillsammans med ungefär 3500 kollegor i Europa, Nord- och Sydamerika, Asien och Pacific. Det finns med andra ord goda möjligheter att utvecklas vidare inom organisationen. I din roll har du stor frihet att själv lägga upp ditt arbete på det sätt som passar dig. Kulturen präglas av entreprenörskap, öppenhet och engagemang. Hos RWE får du ett dynamiskt arbete där relationer, utveckling och strategi kommer vara en stor del av din vardag. Läs mer om RWE här.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Professionals Nord Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Professionals Nord Rekrytering AB .

Inköpschef inom Europa till Emhart Glass!

Inköpschef
Läs mer Nov 18
Är du en naturlig ledare som brinner för att skapa relationer? Vill du även arbeta hos ett världsledande företag inom tillverkning av automatiska glasformningsmaskiner där utveckling av verksamhet såväl som medarbetare står i fokus? Då kanske du är Emhart Glass nya inköpschef för Europa? Skicka in din ansökan redan idag!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Emhart Glass en inköpschef. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Emhart Glass.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Emhart Glass önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du leda inköpsarbetet till Emhart Glass produktionsanläggningar i Sundsvall, Örebro, München samt till distributionslagret i Luxemburg och rapportera till Global Procurement Manager. Du kommer även leda kompetensutveckling av ditt team samt aktivt stödja arbetet och strategin med att utöka kapaciteten i den europeiska leverantörsbasen där stort fokus ligger på ökad tillgänglighet och konkurrenskraftig totalkostnad för produktionsmaterial.

Vidare kommer du aktivt bidra till att utveckla och förbättra Emharts globala inköpsprocess samt utveckla befintlig leverantörsbas genom förädling av nuvarande leverantörsrelationer. Du kommer även jobba nära de globala kategoriägarna, fabrikscheferna samt chefen för operativt inköp för att nå koncernens uppsatta mål. 

Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter:

• Säkerställa en effektiv förfrågningsprocess som efterlever globala processer och direktiv 
• Aktivt driva uppföljning, analys och förbättringsinitiativ kopplade till etablerade KPI:er 
• Budget och kostnadsuppföljning av produktsortiment för att säkerställa lönsamhet
• Utveckling- och förbättringsprocesser

Vi söker dig som:

Är en naturlig ledare och som har dokumenterad erfarenhet av ledande positioner med goda resultat. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet inom global sourcing och upphandlingar, gärna inom olika länder samt områden.

Har du dessutom erfarenhet av tillverkande industrin och praktisk erfarenhet av leverantörsutveckling, ser vi det som ett stort plus. Då tjänsten kommer vara upp till 25% resor så bör du ha ett internationellt intresse.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Emhart. Du är resultatdriven, kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Vidare är du noggrann, strukturerad och effektiv i ditt sätt att arbeta samt har förmåga att prioritera i ett högt tempo. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift, då koncernspråket är på engelska.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid 
STAD: Örebro/Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Frida Söderström

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

El-konstruktör till Emhart Glass!

Maskinkonstruktör
Läs mer Nov 10
Inledning
Har du ett stort tekniskt intresse, är kundorienterad och vill arbeta kreativt? Härligt, då är det här tjänsten för dig! I rollen som El-konstruktör hos Emhart Glass får du möjlighet att arbeta med komplexa teknikprojekt där du får vara delaktig i hela konstruktionskedjan från idé till färdig produkt! 

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Emhart Glass en El-konstruktör. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Emhart Glass.
I rollen som el-konstruktör hos Emhart Glass välkomnas du till en arbetsplats där du får arbeta nära både produktion och kund med stora möjligheter att själv påverka och bidra till företagets utveckling. 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kundens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Då engelsk kommunikation kommer vara en stor del av tjänsten, är det till din fördel om du skickar in din ansökan på engelska. 

Arbetsuppgifter
Du kommer främst att arbeta med projekterings- och konstruktionsarbete som avser elektrotekniska produkter. Det kommer dels innebära kundspecifika projekt, dels projektarbete för att utveckla och ta fram designer på nya produkter.
Vidare innebär rollen att utveckla, dokumentera och verifiera tekniska lösningar enligt fastställd kravspecifikation vilket även sätter krav på att du är kostnadsmedveten. Du kommer att samarbeta med kollegor, kunder och leverantörer på global nivå.

Vi söker dig som
Har en teknisk utbildning på gymnasial nivå. Vi tror att du har arbetslivserfarenhet inom teknik/el gärna från industrin. Vidare har du en god förmåga att förstå ritningar och dokumenterade kunskaper i CAD, företrädesvis AutoCAD. Arbetsuppgifterna kräver även att du besitter tekniska kunskaper inom el. Då Emhart Glass är ett internationellt företag behöver du tala såväl svenska som engelska flytande. 

För att trivas i den här rollen bör du vara självständig, ansvarsfull och driven. Problemen som dyker upp kan vara komplexa, vilket ställer höga krav på en god analytisk- och problemlösande förmåga samt att man som person behöver vara innovativ och tänka utanför ramarna. 

START: Enligt överenskommelse 
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Frida Söderström 

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Extrajobb till In-Store Marketing!

Account manager
Läs mer Nov 30
Söker du ett roligt och varierande extrajobb? Är du som person social och utåtriktad? Har du idag en annan sysselsättning på minst 50% eller är exempelvis pensionär? Då är detta det perfekta extrajobbet, läs vidare och sök redan idag!

Information om tjänsten:
Professionals Nord söker event och demopersonal till vår kund In-Store Marketing AB. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning, du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund. Ett krav är att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Arbetsuppgifter:
I rollen som event- och demopersonal kommer du att arbeta med demo och sampling av välkända produkter i och utanför olika butiker. Det är ett roligt och självständigt arbete som är väldigt varierande. Arbetet kan innehålla allt från enklare matlagning i butik till traditionell sampling ute på stan. Du skapar kännedom, prövoköp eller extra försäljning genom produktdemonstrationer och möten med kunder.

Vi söker dig som:
Har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, exempelvis studier eller är pensionär. Det kommer läggas stort fokus på personliga egenskaper för den här tjänsten. För att lyckas som event- och demopersonal tror vi att du älskar att arbeta med människor. Vi söker dig som har en social kompetens utöver det vanliga och som inte räds att ta kontakt och prata med människor. Du ska vara flexibel, ansvarstagande och utåtriktad.

Ett krav för denna tjänst är att du pratar flytande svenska. B-körkort och tillgång till bil är att föredra då arbetsplats och uppdrag kan variera, men det viktigaste är att du har möjlighet att ta dig till butiken (exempelvis kollektivt).

START: Omgående
OMFATTNING: Deltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Linnéa Grass

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Regionansvarig säljare

Account manager
Läs mer Nov 21
Har du en fallenhet för kundkontakt och motiveras samtidigt av en karriär inom försäljning? Då kan det vara dig vi söker. Städbutiken fortsätter att växa och söker nu en säljare som vill ta chansen att vara med på deras tillväxtresa. Det viktigaste för oss är att du har rätt driv och engagemang, resten kan vi lära dig på plats!

Varmt välkommen med din ansökan.

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Städbutiken en försäljare. Som säljare hos Städbutiken utgår du från Sundsvall och arbetar i en stor region som sträcker sig från Söderhamn till Luleå där du jobbar mot företag och offentlig sektor. Tjänsten innebär att man kommer resa 3-4 dagar i veckan och får möjlighet att själv planera sina resor.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Städbutiken. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds

• Möjlighet att själv planera dina egna arbetsdagar
• Utvecklingsmöjligheter med ambitionen att småningom axla ett helhetsansvar över regionen

Arbetsuppgifter
Som säljare hos Städbutiken är du delaktig i hela försäljningsprocesser, detta innebär att du får ta kontakt med nya potentiella kunder samt att du får möjlighet att åka ut och träffa kunderna på plats där du sedan visar upp produkterna. Städbutiken är väldig glada och stolta över att vara generalagent för Numatic städmaskiner. När du blir en del av teamet får du en gedigen utbildning om Städbutikens produkter och maskiner. Vi förväntar oss inte att du vet något om städmaskiner sedan innan utan när du börjar kommer du att få en bra utbildning för att bli proffs på produkterna.

Vi söker dig som:

För denna roll tar vi större hänsyn till dina personliga egenskaper före tidigare erfarenheter. Du bör ha ett driv och engagemang för att du ska kunna trivas med dina arbetsuppgifter. Du är social och också lyhörd till fördel för kundens önskemål. Du ska ha ett genuint intresse av att både hjälpa kunden samt att ta fram den bästa produktlösning efter kundens behov. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom service eller försäljning. Har du arbetat med nykundsbearbetning tidigare är det meriterande.

Då arbetet innefattar stor kontakt med kund ska du kunna tala och skriva obehindrat på svenska. B-körkort är ett krav för denna tjänst då det innebär resande.

 

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Stina Vidmark

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Rekrytering av Product Manager till Emhart Glass!

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Nov 10
Är du strukturerad, kommunikativ och driven med ett tekniskt intresse av industriell automation? Vill du arbeta i en växande organisation med analys, resultat, strategi och omvärldsbevakning? Då kan tjänsten som Product Manager till Emhart Glass vara något för dig! Läs mer om tjänsten nedan och sök idag, vi går igenom urval löpande.

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Bucher Emhart Glass en Product Manager. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Emhart Glass.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Emhart Glass önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds:

• En flexibel roll i en växande, internationell organisation
• Ta del av en global kompetens
• Professionella utvecklingsmöjligheter

Arbetsuppgifter
Som produktchef ansvarar du över dina produkter inom automationsområdet och arbetar bland annat med att definiera egenskaper och behov hos befintliga och nya produkter, utveckling av produktstrategier, tillverkningsplaner och marknadsobservation. Detta gör du genom att hålla en nära kontakt med globala kunder och tvärvetenskapligt samarbete internt. Dina arbetsuppgifter innefattar även:

• Identifikation av ytterligare affärsmöjligheter
• Övervaka marknadstrender och systematiskt samla in information om konkurrenskraftiga produkter
• Förbereda investeringsbeslut för nya produkter
• Övervaka och assistera marknadsintroduktion

Du hanterar även produkternas kommersiella framgång genom produktförbättringar, försäljningsåtgärder, utbildningar och kampanjer.

Vi söker dig som:
Har en examen inom mekatronik-, el-, automationsingenjörsexamen eller motsvarande utbildning. Du har tidigare ledarskapserfarenhet inom industrin eller kapitalinvesteringar och har god engelska i både tal och skrift då koncernspråket är på engelska. Vidare har du kunskap inom MS Office.

I denna rollen ingår resor till ca 20-30%. 

Vidare är du en kommunikativ och strukturerad person som trivs i mötet med människor då tjänsten innebär mycket kundkontakt. Du har goda ledarskapsförmågor och är duktig på att organisera både ditt eget jobb men även leda andra. 

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Rekrytering
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Frida Söderström

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Konstruktör till Emhart Glass!

Civilingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Nov 10
Emhart Glass fortsätter expandera och söker nu sin nästa konstruktör! Är du noggrann och tekniskt intresserad? Vill du även bli en del av ett sammansvetsat team med erfarna kollegor hos en världsledande tillverkare av den senaste tekniken inom glasformning? Då är detta tjänsten för dig!

Du erbjuds:

• Omväxlande arbetsuppgifter.
• Ansvar över din egen arbetsdag.
• Del i ett snabbt växande internationellt företag.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Emhart Glass önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Arbetsuppgifter

På Emhart Glass kommer du omges av härliga kollegor. Positionen innebär ett stort ansvar där noggrant arbete krävs. Du kommer arbeta självständigt och flexibelt, detta innebär att du kommer ha ett omväxlande arbete som kommer generera både utmaningar och utveckling.

I rollen som konstruktör hos Emhart Glass innebär ett varierande arbete med bland annat konstruktion, riskanalyser, projektledning samt förbättringsarbete. Du kommer ha ansvar för budget i olika projekt, vilket kräver att du är noggrann och effektiv i ditt arbete. Tjänsten innebär även ett stort ansvar och därför söker vi dig med tidigare erfarenhet inom liknande branscher.

Vi söker dig som:

Har ett stort tekniskt intresse och gärna har en eftergymnasial ingenjörsutbildning eller motsvarig arbetslivserfarenhet. Du hanterar O365 mycket väl, framförallt Excel. Vidare hanterar du både svenska och engelska mycket väl i både tal-och skrift. Har du dessutom erfarenhet av produktutveckling, konstruktion av mekanik, mekatronik, elektronik och pneumatik är det meriterande men inte ett krav. Vidare är det även ett stort plus om du tidigare erfarenhet som konstruktör.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Emhart Glass. Du är självgående, noggrann samt har ett genuint intresse för Emhart Glass produkter och lösningar. Vidare jobbar du bra både i team och självständigt samt gillar ett flexibelt arbete. Ditt kvalitétstänk finns alltid med, du älskar att hitta lösningar och kreativa vägar på ibland komplexa problem.

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

START: Omgående/enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Frida Söderström

Ansök nu