Sundsvall: Innesäljare till Elektroskandia

Hitta ansökningsinfo om jobbet Innesäljare till Elektroskandia i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-25 // Varaktighet: Heltid

Är du en säljare ut i fingerspetsarna och brinner för att skapa goda kundrelationer? Har du erfarenhet från B2B sedan tidigare och ett tekniskt intresse, eller har du kanske en bakgrund inom el och gillar att göra affärer? Då har du chansen att bli Teknisk innesäljare hos Elektroskandia!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Elektroskandias räkning en Teknisk innesäljare. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Elektroskandia.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Elektroskandias önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Du erbjuds
• Stora utvecklingsmöjligheter i en global koncern
• Arbeta med långsiktiga och hållbara lösningar som bidrar till en bättre värld
• Bli del av ett kompetent team med familjär känsla

Arbetsuppgifter
Som Teknisk innesäljare hos Elektroskandia blir du en viktig länk i säljkedjan. Du kommer att arbeta med leveransplanering, inköp, offertoptimering och orderhantering. Vidare bistår du även som teknisk rådgivare inom olika produktionsområde både till kollegor och kunder. Tillsammans med dina kollegor bidrar du också till att utveckla den totala affären i region mitt och agerar säljsupport till kundansvariga säljare. Du kommer även att i samråd med kundansvariga säljare besöka och bearbeta nya och befintliga kunder.

Vi söker dig som:
Gärna har erfarenhet från branschen sedan tidigare, antingen inom försäljning eller kanske som elektriker, alternativt från en grossist. Erfarenhet av el är ett krav och vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse samt en nyfikenhet för att lättare lära dig Elektroskandias sortiment.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Elektroskandia.

Du är en person som drivs av att skapa goda kundrelationer och att göra affärer. Vidare ser vi att du är serviceinriktad, lyhörd och trivs i det sociala sammanhanget. Vi ser även att du är noggrann, ansvarsfull samt tänker affärsmässigt och långsiktigt i dina relationer. Vi tror också att du kan hantera flera olika projekt samtidigt samt att du är van att arbeta i digitala verktyg.
Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten, samt körkort B.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Josefine Häggström, josefine.haggstrom@pn.se

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Information om Eletroskandia

Elektroskandia – Sveriges ledande el-teknikgrossist har idag mer än hundra års erfarenhet att luta sig emot.
De marknadsför och säljer elmateriel och system inom kraft/automation, tele/data/säkerhet, belysning, hushållsmaskiner och industriförnödenheter. Verksamheten omsätter KSEK 5.800.571 (2016) och vi har 790 medarbetare på 48 platser runt om i landet.

Elektroskandia är en del av Sonepar-koncernen – ett av de största elgrossistföretagen i världen. I koncernen ingår idag mer än 167 företag i 44 länder, spridda över fem kontinenter.

I deras position mellan tillverkare och slutkund, vill de vara mycket mer än en passiv länk i en kedja. De strävar efter att med våra system och vår erfarenhet, bidra till ökad effektivitet och lönsamhet i kundernas inköps- och säljorganisation.

Läs mer på www.elektroskandia.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Innesäljare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Innesäljare.

Teknisk säljare till Sund Birsta AB

Läs mer Nov 25
Vi söker en teknisk säljare till Sund Birsta!
Sund Birsta AB är en världsledande leverantör av hanteringsutrustning till valsverk. Företaget har ca 120 anställda i Sverige, USA och Kina och huvudkontoret är placerat i Sundsvall. Sund Birsta är en del av Danieli Group som är en av världens ledande leverantörer av kompletta stål- och valsverk. För oss är det viktigt att du som medarbetare trivs, mår bra och är motiverad. Därför jobbar vi aktivt med att utveckla vår kultur och att skapa en miljö där alla trivs och har möjlighet att utvecklas.
Om jobbet
Som teknisk innesäljare på Sund Birsta hanterar du ordrar och beställningar från kunder och du hjälper dem att hitta de bästa lösningarna för deras behov. Det kan röra sig om förfrågningar på service, reservdelar, maskinuppgraderingar och reparationer. Du har dagligen kontakter med dina kunder, både personliga möten samt via telefon och mail.
Du arbetar självständigt med eget ansvar över ditt marknadsområde och sätter tillsammans med Area Manager strategier och handlingsplaner utifrån ett marknadsperspektiv. Du har stöd av erfarna och kunniga kollegor och tillsammans jobbar ni för att leverera av hög kvalitet.  
Din profil
Vi tror att du har att du har ett stort tekniskt kunnande och förståelse. Har du en teknisk utbildning eller erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är det meriterande. Om du nyligen har examinerats inom till exempel industridesign eller liknande utbildning så kan det här vara en bra språngbräda för dig ut i industribranschen.  Du behöver känna dig trygg i både svenska och engelska i tal såväl som i skrift, då stor del av kommunikationen sker på engelska. Är du bekväm i ytterligare språk som till exempel italienska, franska eller spanska är det ett plus. Vidare är det viktigt att du är van användare av Office-paketet.
För att lyckas i den här rollen krävs det att du är ansvarsfull, strukturerad och noggrann. Du strävar efter att ge kunden högsta service i allt från kontakt till leverans och uppföljning. Du har förmågan att uppfatta kundens behov och se både helheten och detaljerna. Då du till stor del arbetar självständigt är det viktigt att du är trygg i dig själv, men samtidigt fungerar väl i grupp.   
Det är viktigt att du har ett stort engagemang och vilja att utveckla dig själv såväl som din roll. Samtidigt som du behöver vara noggrann så är det viktigt att du kan driva dina affärer till avslut och kunna guida dina kunder. Du behöver ha förmågan att connecta med kunder nationellt såväl som internationellt, både via telefon och mail. Din energi och positivitet kommer att vara avgörande för din framgång i rollen. 
Anställningsomfattning
Tills vidare
Anställningsform
Heltid
Arbetstid och lön
Dagtid, lön enligt överenskommelse

Vi samarbetar med OnePartnerGroup i den här rekryteringen, alla frågor rörande rekryteringsprocessen besvaras av Sandra Högberg, konsultchef Sundsvall på telefonnummer 073-765 40 24. Ansök senast 2022-01-15 på OnePartnerGroups hemsida, urval sker löpande så ansök redan i dag. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail.
Om OnePartnerGroup
Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort- och långsikt. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig, oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Utifrån ett brett kontaktnät och med en god lokalkännedom erbjuder vi ett stort utbud av lediga tjänster som kan passa dig, inom flera branscher.

Välkommen till Sveriges lokalaste rekryterings- och bemanningsföretag du också!

Ansök nu

Innesäljare till AH Sport & Business i Sundsvall

Läs mer Aug 22
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Brinner du för idrott i alla dess former? Motiveras du av att skapa långsiktiga kundrelationer och triggas av att göra affärer? Är du en lagspelare med ett stort affärsmannaskap som gillar att ge dina kunder en hög servicenivå? AH Sport & Business vill förstärka sitt lag i Sundsvall och nu har DU möjlighet att bli en viktig del av det!

AH Sport & Business söker en driven innesäljare som älskar att gå på avslut och har en näsa för mål. Vi letar efter en framåt person som kan vara med och skapa nya kundrelationer. Centralt i arbetet är just bearbetning av nya kunder där telefonen kommer vara ditt främsta verktyg. Du trivs i ett högt arbetstempo där du kommer bygga din egen kundportfölj från grunden och ansvara för hela säljprocessen. Att leverera förstklassig service är en självklarhet för dig.

Tjänsten innebär alltså:
• Bearbeta nya kunder, främst genom kalla samtal
• Bygga upp din egen kundportfölj
• Få möjlighet att närvara på kundevenemang

Personprofil
Vi söker dig som verkligen brinner för idrott och nu vill testa dina vingar inom säljbranschen. Det är meriterande om du som söker har relevant erfarenhet som innefattar service eller försäljning, men det är inget krav. Du vill få möjligheten att arbeta i ett framgångsrikt företag och i ett engagerat team. Dina vänner beskriver dig som driven, framåt och orädd. Vi söker dig som är organiserad, anpassningsbar och alltid sätter kunden i fokus. Som person är du initiativtagande och självgående. Du är social och har lätt för att samarbeta med andra.
Du trivs med att fokusera på relationsbyggande i dina arbetsprocesser. Du kommer att arbeta i ett sammansvetsat team, därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en lagspelare med stor motor som är lyhörd mot din omgivning, har god förmåga att kommunicera samt har ett prestigelöst förhållningssätt gentemot dina arbetsuppgifter och kollegor.

Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Sundsvall
Lön: Fast + provision

Företagspresentation
AH Sport & Business har i 18 år jobbat som en extern säljorganisation för Svensk Elitidrott - i synnerhet för SHL och Hockeyallsvenskan på ishockeysidan samt Allsvenskan och Superettan i fotboll. Det här är ett företag som är specialiserade på att skapa kontakter mellan det lokala näringslivet och de föreningar som de representerar. De jobbar aktivt med att erbjuda bra lösningar för sina kunder och för att skapa långa och positiva relationer mellan sina partners. Sedan starten 2003 har AH Sport & Business ihop med sina kunder generat 100-tals miljoner åt föreningslivet i Sverige och sett till hela koncernen så närmar de sig idag miljardbelopp till idrotten. De har kontor på flera orter i Sverige med huvudkontoret beläget i Skövde. www.ahsportandbusiness.se

Om PerformIQ
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till den ansvarige rekryteraren Alfred Domberg på 073-353 75 07 eller alfred.domberg@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Manpower söker Innesäljare

Läs mer Nov 2
Är du på jakt efter ett jobb som ständigt bjuder på nya utmaningar och har vana av att arbeta i högt tempo? Har du erfarenhet av kundservice och administration? Då kan det vara dig vi söker!

Vi på Manpower söker just nu dig som vill ta dig an ett konsultuppdrag som Innesäljare på SCA. Varmt välkommen med din ansökan!

Om uppdraget:

I den här rollen kommer du att hålla kontakten med både interna och externa intressenter samt arbeta administrativt i affärssystemet SAP. Du tar emot samtal och mail från företagskunder och återförsäljare men även privatpersoner. Du kommer att vara ett stort stöd i verksamheten under en tillfällig arbetstopp och fokus kommer att ligga på kundservice och administration. Teamet du ingår i är baserat i Härnösand men kontorsplats kan komma att bli i Sundsvall. Uppdraget startar omgående eller enligt överenskommelse.

Vem är du?

För att lyckas i den här rollen krävs det att du har goda kunskaper inom administration och kundservice. Det är meriterande om du har jobbat i affärssystemet SAP tidigare. Vi ser gärna att du som söker är utåtriktad och social då du kommer att hålla kontakten med både interna och externa kunder.

En förutsättning för att trivas i den här rollen är att du motiveras av att arbeta i ett högt tempo samt har ett flexibelt förhållningssätt. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska och har en fallenhet att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Intresserad?

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Emma Lindberg via e-post: emma.lindberg@manpower.se.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!

Om Manpower AB

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Innesäljare

Läs mer Nov 3
Vill du arbeta med försäljning, kundvård och service för ett välkänt varumärke i byggbranschen, med produkter i absolut toppklass? Är du en serviceinriktad person som tycker om att ta mycket ansvar och vara spindeln i nätet? Då har vi tjänsten för dig!

Lindab
Lindab är en internationell koncern som utvecklar, tillverkar, marknadsför samt distribuerar produkter och systemlösningar för byggbranschen inom bygg- och ventilationssektorn. Under 2021 omsatte Lindab 9 684 MSEK. Lindab har mer än 4 500 medarbetare i 20 länder i Europa. Huvudkontoret hittar du där företaget har sina rötter, i Grevie på Bjärehalvön i nordvästra Skåne.
Lindab Sverige är det svenska försäljningsbolaget och är ca 230 anställda fördelade över våra 31 proffsbutiker med lager. Huvudkontoret ligger utanför Ängelholm.

Ditt nya jobb
Vi söker ytterligare förstärkning till vårt innesäljarteam i Norrland.
Du kommer att arbeta aktivt med försäljning och kundservice till våra kunder främst via telefoni och CRM. Vårt säljarbete genomförs med fokus på hög kvalitet, effektivitet och kompetens i relationen med våra kunder. Som innesäljare förväntas du ta ägandeskap av kundens ärende från start till mål. Tillsammans med dina kollegor jobbar du aktivt och problemlösande med kunden i fokus.
Innesäljarteamet utgör den snabbaste vägen till personlig kontakt för våra kunder och fungerar som spindeln i nätet för alla typer av kundärenden. I teamen runt omkring finns distriktssäljare som ansvarar för avtal och proaktiv kundutveckling samt proffsbutiker på 31 orter för omgående tillgänglighet.
Tjänsten är placerad på vårt kontor i Sundsvall och är en tillsvidare anställning på heltid med tillträde snarast.

Du som person och din bakgrund
Vi letar efter en social, positiv och målmedveten person med ett stort personligt driv och en vilja att överträffa kundens förväntningar. För att lyckas i rollen som innesäljare behöver du ha god datorvana samt vara effektiv, ansvarstagande, ordningsam och strukturerad. Du trivs med att samarbeta i team för att nå framgång
Din bakgrund kan variera, vårt fokus ligger på dina personliga egenskaper och din vilja att utvecklas och lära. Tidigare erfarenhet av service och försäljning och/eller ventilation/plåtslageri och byggbranschen är meriterande men inget krav.
Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och uppmuntrar alla sökande.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en roll som innesäljare på ett marknadsledande företag med bra arbetsvillkor och stor möjlighet till egen påverkan. Vi månar om din personliga utveckling, där du som anställd får möjlighet att ta stort ansvar och utvecklas. Lindab är ett företag med jordnära värderingar och en stark familjär anda. Vi är en arbetsplats med omtanke och hållbarhet i fokus som du ska kunna känna dig stolt över att jobba på!?

Vill du veta mer?
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Fredrik Isaksson, Affärsområdeschef Norr, på telefon 070-571 08 50.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 21 november 2022. Du skickar in din ansökan via vår hemsida www.lindab.se/jobb . Skicka gärna in din ansökan redan idag. Urval sker löpande.

Ansök nu

Teknisk innesäljare EL till Solar

Läs mer Okt 6
Vi söker nu nästa stjärna som vill utvecklas hos vår kund! Har du erfarenhet från el-branschen? Trivs du i ett arbete med fokus på service och nöjda kunder? Sök tjänsten idag!

Som teknisk innesäljare hos Solar bemöter du dagligen kunderna för att erbjuda vägledning och bästa möjliga service utifrån deras behov. Vill du ha en roll där du får dra nytta av ditt tekniska intresse och vilja att hitta lösningar? I rollen kommer du att förbättra kundernas verksamheter genom teknisk rådgivning och försäljning av produkter inom EL, samt andra värdeskapande tjänster.

Tycker du att ovan stämmer in på dig kan du vara nästa Tekniska innesäljare till vår kunds kompetenscenter i Sundsvall.
Ett omväxlande och utmanande arbete hos ett av norra Europas mest innovativa och ledande Sourcing & Services-företag inom El, VVS och Industri. Vi vet att Solars möjligheter att växa hänger på att medarbetarna fortsätter att utvecklas. Personlig utveckling värderas högt och de erbjuder bland annat olika utbildningsprogram för din karriärsutveckling. De lever efter mottot ”stronger together” och nu behöver de dig för att bli ännu starkare.

Utifrån kundens behov och din kunskap inom el-branschen arbetar du med försäljning av Solars produkter och tjänster över telefon, dator och butik. I din roll kommer du att arbeta självständigt, såväl samarbeta med kollegor inom Solar kring sådant som kundaktiviteter, offerter, samt nya kunders potential och behov av produkter och tjänster. Du kommer även vara en del av deras löpande förbättringsarbete.

Detta är ett rekryteringsuppdrag där StudentConsulting hanterar den första kontakten med dig som är intresserad och sedan överlämnar detta till kund. Tjänsten är på heltid och inleds med en provanställning på sex månader. Eventuella frågor besvaras av Ida Holmer på StudentConsulting ida.holmer@studentconsulting.com. Tänk på att väl genomarbetade ansökningshandlingar där du tydligt beskriver din erfarenhet ökar dina chanser i urvalsprocessen. Urval sker löpande och tjänsten tillsätts enl. ök med kund.

Din profil
Du som söker har ett intresse för teknisk rådgivning och försäljning ser vi att du tycker om att arbeta med service mot kunder inom bland annat installationsbranschen. Du har förmåga att förstå dessa kunders behov och omvandlar detta till ett aktivt sälj genom att vara engagerad, kreativ och fokuserad på lösningar. Du får ett stort eget ansvar att hitta effektiva lösningar för våra kunder, agera professionellt och säkerställa goda affärer för att nå satta mål. För att lyckas som teknisk säljare hos oss behöver du trivas med ett strukturerat arbetssätt och att dagligen arbeta med digitala kommunikationsmedel.

•Teknisk utbildning på gymnasienivå eller erfarenhet från EL branschen, som exempelvis elektriker, servicetekniker är meriterade.
• Erfarenhet inom försäljning är meriterade
• Erfarenhet att jobba i Excel, SAP, Salesforce är meriterande

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Professionals Nord Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Professionals Nord Rekrytering AB .

Inköpschef inom Europa till Emhart Glass!

Inköpschef
Läs mer Nov 18
Är du en naturlig ledare som brinner för att skapa relationer? Vill du även arbeta hos ett världsledande företag inom tillverkning av automatiska glasformningsmaskiner där utveckling av verksamhet såväl som medarbetare står i fokus? Då kanske du är Emhart Glass nya inköpschef för Europa? Skicka in din ansökan redan idag!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Emhart Glass en inköpschef. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Emhart Glass.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Emhart Glass önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du leda inköpsarbetet till Emhart Glass produktionsanläggningar i Sundsvall, Örebro, München samt till distributionslagret i Luxemburg och rapportera till Global Procurement Manager. Du kommer även leda kompetensutveckling av ditt team samt aktivt stödja arbetet och strategin med att utöka kapaciteten i den europeiska leverantörsbasen där stort fokus ligger på ökad tillgänglighet och konkurrenskraftig totalkostnad för produktionsmaterial.

Vidare kommer du aktivt bidra till att utveckla och förbättra Emharts globala inköpsprocess samt utveckla befintlig leverantörsbas genom förädling av nuvarande leverantörsrelationer. Du kommer även jobba nära de globala kategoriägarna, fabrikscheferna samt chefen för operativt inköp för att nå koncernens uppsatta mål. 

Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter:

• Säkerställa en effektiv förfrågningsprocess som efterlever globala processer och direktiv 
• Aktivt driva uppföljning, analys och förbättringsinitiativ kopplade till etablerade KPI:er 
• Budget och kostnadsuppföljning av produktsortiment för att säkerställa lönsamhet
• Utveckling- och förbättringsprocesser

Vi söker dig som:

Är en naturlig ledare och som har dokumenterad erfarenhet av ledande positioner med goda resultat. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet inom global sourcing och upphandlingar, gärna inom olika länder samt områden.

Har du dessutom erfarenhet av tillverkande industrin och praktisk erfarenhet av leverantörsutveckling, ser vi det som ett stort plus. Då tjänsten kommer vara upp till 25% resor så bör du ha ett internationellt intresse.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Emhart. Du är resultatdriven, kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Vidare är du noggrann, strukturerad och effektiv i ditt sätt att arbeta samt har förmåga att prioritera i ett högt tempo. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift, då koncernspråket är på engelska.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid 
STAD: Örebro/Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Frida Söderström

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

El-konstruktör till Emhart Glass!

Maskinkonstruktör
Läs mer Nov 10
Inledning
Har du ett stort tekniskt intresse, är kundorienterad och vill arbeta kreativt? Härligt, då är det här tjänsten för dig! I rollen som El-konstruktör hos Emhart Glass får du möjlighet att arbeta med komplexa teknikprojekt där du får vara delaktig i hela konstruktionskedjan från idé till färdig produkt! 

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Emhart Glass en El-konstruktör. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Emhart Glass.
I rollen som el-konstruktör hos Emhart Glass välkomnas du till en arbetsplats där du får arbeta nära både produktion och kund med stora möjligheter att själv påverka och bidra till företagets utveckling. 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kundens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Då engelsk kommunikation kommer vara en stor del av tjänsten, är det till din fördel om du skickar in din ansökan på engelska. 

Arbetsuppgifter
Du kommer främst att arbeta med projekterings- och konstruktionsarbete som avser elektrotekniska produkter. Det kommer dels innebära kundspecifika projekt, dels projektarbete för att utveckla och ta fram designer på nya produkter.
Vidare innebär rollen att utveckla, dokumentera och verifiera tekniska lösningar enligt fastställd kravspecifikation vilket även sätter krav på att du är kostnadsmedveten. Du kommer att samarbeta med kollegor, kunder och leverantörer på global nivå.

Vi söker dig som
Har en teknisk utbildning på gymnasial nivå. Vi tror att du har arbetslivserfarenhet inom teknik/el gärna från industrin. Vidare har du en god förmåga att förstå ritningar och dokumenterade kunskaper i CAD, företrädesvis AutoCAD. Arbetsuppgifterna kräver även att du besitter tekniska kunskaper inom el. Då Emhart Glass är ett internationellt företag behöver du tala såväl svenska som engelska flytande. 

För att trivas i den här rollen bör du vara självständig, ansvarsfull och driven. Problemen som dyker upp kan vara komplexa, vilket ställer höga krav på en god analytisk- och problemlösande förmåga samt att man som person behöver vara innovativ och tänka utanför ramarna. 

START: Enligt överenskommelse 
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Frida Söderström 

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Extrajobb till In-Store Marketing!

Account manager
Läs mer Nov 30
Söker du ett roligt och varierande extrajobb? Är du som person social och utåtriktad? Har du idag en annan sysselsättning på minst 50% eller är exempelvis pensionär? Då är detta det perfekta extrajobbet, läs vidare och sök redan idag!

Information om tjänsten:
Professionals Nord söker event och demopersonal till vår kund In-Store Marketing AB. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning, du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund. Ett krav är att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Arbetsuppgifter:
I rollen som event- och demopersonal kommer du att arbeta med demo och sampling av välkända produkter i och utanför olika butiker. Det är ett roligt och självständigt arbete som är väldigt varierande. Arbetet kan innehålla allt från enklare matlagning i butik till traditionell sampling ute på stan. Du skapar kännedom, prövoköp eller extra försäljning genom produktdemonstrationer och möten med kunder.

Vi söker dig som:
Har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, exempelvis studier eller är pensionär. Det kommer läggas stort fokus på personliga egenskaper för den här tjänsten. För att lyckas som event- och demopersonal tror vi att du älskar att arbeta med människor. Vi söker dig som har en social kompetens utöver det vanliga och som inte räds att ta kontakt och prata med människor. Du ska vara flexibel, ansvarstagande och utåtriktad.

Ett krav för denna tjänst är att du pratar flytande svenska. B-körkort och tillgång till bil är att föredra då arbetsplats och uppdrag kan variera, men det viktigaste är att du har möjlighet att ta dig till butiken (exempelvis kollektivt).

START: Omgående
OMFATTNING: Deltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Linnéa Grass

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Regionansvarig säljare

Account manager
Läs mer Nov 21
Har du en fallenhet för kundkontakt och motiveras samtidigt av en karriär inom försäljning? Då kan det vara dig vi söker. Städbutiken fortsätter att växa och söker nu en säljare som vill ta chansen att vara med på deras tillväxtresa. Det viktigaste för oss är att du har rätt driv och engagemang, resten kan vi lära dig på plats!

Varmt välkommen med din ansökan.

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Städbutiken en försäljare. Som säljare hos Städbutiken utgår du från Sundsvall och arbetar i en stor region som sträcker sig från Söderhamn till Luleå där du jobbar mot företag och offentlig sektor. Tjänsten innebär att man kommer resa 3-4 dagar i veckan och får möjlighet att själv planera sina resor.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Städbutiken. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds

• Möjlighet att själv planera dina egna arbetsdagar
• Utvecklingsmöjligheter med ambitionen att småningom axla ett helhetsansvar över regionen

Arbetsuppgifter
Som säljare hos Städbutiken är du delaktig i hela försäljningsprocesser, detta innebär att du får ta kontakt med nya potentiella kunder samt att du får möjlighet att åka ut och träffa kunderna på plats där du sedan visar upp produkterna. Städbutiken är väldig glada och stolta över att vara generalagent för Numatic städmaskiner. När du blir en del av teamet får du en gedigen utbildning om Städbutikens produkter och maskiner. Vi förväntar oss inte att du vet något om städmaskiner sedan innan utan när du börjar kommer du att få en bra utbildning för att bli proffs på produkterna.

Vi söker dig som:

För denna roll tar vi större hänsyn till dina personliga egenskaper före tidigare erfarenheter. Du bör ha ett driv och engagemang för att du ska kunna trivas med dina arbetsuppgifter. Du är social och också lyhörd till fördel för kundens önskemål. Du ska ha ett genuint intresse av att både hjälpa kunden samt att ta fram den bästa produktlösning efter kundens behov. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom service eller försäljning. Har du arbetat med nykundsbearbetning tidigare är det meriterande.

Då arbetet innefattar stor kontakt med kund ska du kunna tala och skriva obehindrat på svenska. B-körkort är ett krav för denna tjänst då det innebär resande.

 

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Stina Vidmark

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Rekrytering av Product Manager till Emhart Glass!

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Nov 10
Är du strukturerad, kommunikativ och driven med ett tekniskt intresse av industriell automation? Vill du arbeta i en växande organisation med analys, resultat, strategi och omvärldsbevakning? Då kan tjänsten som Product Manager till Emhart Glass vara något för dig! Läs mer om tjänsten nedan och sök idag, vi går igenom urval löpande.

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Bucher Emhart Glass en Product Manager. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Emhart Glass.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Emhart Glass önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds:

• En flexibel roll i en växande, internationell organisation
• Ta del av en global kompetens
• Professionella utvecklingsmöjligheter

Arbetsuppgifter
Som produktchef ansvarar du över dina produkter inom automationsområdet och arbetar bland annat med att definiera egenskaper och behov hos befintliga och nya produkter, utveckling av produktstrategier, tillverkningsplaner och marknadsobservation. Detta gör du genom att hålla en nära kontakt med globala kunder och tvärvetenskapligt samarbete internt. Dina arbetsuppgifter innefattar även:

• Identifikation av ytterligare affärsmöjligheter
• Övervaka marknadstrender och systematiskt samla in information om konkurrenskraftiga produkter
• Förbereda investeringsbeslut för nya produkter
• Övervaka och assistera marknadsintroduktion

Du hanterar även produkternas kommersiella framgång genom produktförbättringar, försäljningsåtgärder, utbildningar och kampanjer.

Vi söker dig som:
Har en examen inom mekatronik-, el-, automationsingenjörsexamen eller motsvarande utbildning. Du har tidigare ledarskapserfarenhet inom industrin eller kapitalinvesteringar och har god engelska i både tal och skrift då koncernspråket är på engelska. Vidare har du kunskap inom MS Office.

I denna rollen ingår resor till ca 20-30%. 

Vidare är du en kommunikativ och strukturerad person som trivs i mötet med människor då tjänsten innebär mycket kundkontakt. Du har goda ledarskapsförmågor och är duktig på att organisera både ditt eget jobb men även leda andra. 

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Rekrytering
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Frida Söderström

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Konstruktör till Emhart Glass!

Civilingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Nov 10
Emhart Glass fortsätter expandera och söker nu sin nästa konstruktör! Är du noggrann och tekniskt intresserad? Vill du även bli en del av ett sammansvetsat team med erfarna kollegor hos en världsledande tillverkare av den senaste tekniken inom glasformning? Då är detta tjänsten för dig!

Du erbjuds:

• Omväxlande arbetsuppgifter.
• Ansvar över din egen arbetsdag.
• Del i ett snabbt växande internationellt företag.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Emhart Glass önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Arbetsuppgifter

På Emhart Glass kommer du omges av härliga kollegor. Positionen innebär ett stort ansvar där noggrant arbete krävs. Du kommer arbeta självständigt och flexibelt, detta innebär att du kommer ha ett omväxlande arbete som kommer generera både utmaningar och utveckling.

I rollen som konstruktör hos Emhart Glass innebär ett varierande arbete med bland annat konstruktion, riskanalyser, projektledning samt förbättringsarbete. Du kommer ha ansvar för budget i olika projekt, vilket kräver att du är noggrann och effektiv i ditt arbete. Tjänsten innebär även ett stort ansvar och därför söker vi dig med tidigare erfarenhet inom liknande branscher.

Vi söker dig som:

Har ett stort tekniskt intresse och gärna har en eftergymnasial ingenjörsutbildning eller motsvarig arbetslivserfarenhet. Du hanterar O365 mycket väl, framförallt Excel. Vidare hanterar du både svenska och engelska mycket väl i både tal-och skrift. Har du dessutom erfarenhet av produktutveckling, konstruktion av mekanik, mekatronik, elektronik och pneumatik är det meriterande men inte ett krav. Vidare är det även ett stort plus om du tidigare erfarenhet som konstruktör.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Emhart Glass. Du är självgående, noggrann samt har ett genuint intresse för Emhart Glass produkter och lösningar. Vidare jobbar du bra både i team och självständigt samt gillar ett flexibelt arbete. Ditt kvalitétstänk finns alltid med, du älskar att hitta lösningar och kreativa vägar på ibland komplexa problem.

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

START: Omgående/enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Frida Söderström

Ansök nu