Sundsvall: Installationstekniker på Smartify - Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet Installationstekniker på Smartify - Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-26 // Varaktighet: Heltid

Har du ett genuint teknikintresse och brinner för att leverera bästa möjliga service? Är du den person som släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular? Vill du vara med i vårt arbete för att göra Sverige smartare? Då kan du vara Smartifys nya servicetekniker i Sundsvall!

Som servicetekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik. Du tar dig runt i servicebil och genomför uppdrag i kunders hem och ute hos företag. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med möjlighet till utveckling och eget ansvar.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- datorer och kringutrustning
- nätverk och nätverksutrustning
- TV- och ljudanläggningar, inklusive bildoptimering samt montage på vägg
- Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni
- montering av kanalisation och kabeldragning för nya bredbandsuttag
- digitala lås & larm
- försäljning, installation och konfigurering av mjukvara och hårdvara


Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.
- Ett intresse/fallenhet för hantverkararbeten underlättar, då en av många tjänster vi erbjuder är att montera TV på vägg och 5G-antenner.
- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.
- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.
- Du har erfarenhet av konfigurering av hemelektronik, såsom routrar, skrivare, datorer, streamingboxar och ljudanläggningar.
- Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift.
- Du har ett manuellt B-körkort, då du tar dig runt med servicebil.
- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.


Vad kan vi erbjuda dig?

Som servicetekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till olika hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet.

Vi ser också till att du har tillgång till bil samt hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig vad du behöver. Flera utbildningstillfällen kommer ske löpande, för att främja en kunskapsutveckling.

Vi erbjuder ett självständigt, varierande och utvecklande heltidsjobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Lön enligt överenskommelse och start för tjänsten är så snart som möjligt.

Känner du igen dig i beskrivningen? Då är du förmodligen helt rätt för oss, och vi för dig. Vi rekryterar löpande - så vänta inte med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

IT Operations and Digital Workplace Engineer/Specialist

Läs mer Mar 15
At Knightec, our mission is to pioneer the consulting industry by building customer-driven, innovative, and modern solutions. We're looking for a dynamic IT Operations and Digital Workplace Engineer/Specialist to enhance our team's delivery capabilities and ensure our business continues to provide top-tier solutions to our clients.

Your role as IT Operations and Digital Systems Engineer
As a key player in our IT department, you'll be hands-on, occasionally on-site, applying your technical expertise, leadership, and communication skills to drive operational excellence. You'll tackle strategic IT challenges, delve into problem root causes, and elevate our system and operational administration. Your role is pivotal in enhancing our operational capacity, boosting support levels, and enabling continuous business growth.

In your role, you'll be the crucial connector between our Service Desk and IT team, expertly handling complex support issues. You'll craft and refine solutions, streamline our operational procedures, and develop resources that enhance the support Knightec employees receive. Your involvement in hardware and software management will significantly elevate our support framework. Moreover, partnering with System Administrators will offer you a prime opportunity to broaden your technical expertise through practical, hands-on experience.

You will frequently be on-site and sometimes travel between offices to ensure robust support is provided across the board. You'll be tasked with clear and effective communication with stakeholders, managing expectations in both Swedish and English, and overseeing the administration of IT assets like software, hardware, and infrastructure. Collaborating with various teams including the Service Desk, Office & Event Coordinators, and Team Managers will be key to maintaining the quality of IT services. Additionally, you'll focus on documenting and enhancing IT processes, policies, and training materials.

What you need to bring

- Broad knowledge and troubleshooting of the most common Operating Systems (Windows/macOS/Android/iOS)

- Solid experience managing Microsoft 365 Enterprise infrastructure and administration services such as Exchange, Teams, IAM (Entra ID / Active Directory), MDM (Intune) and Videoconferencing (Microsoft Teams Rooms)

- Understanding and development of IT Security practices and measures

- Printer management including follow-me/secure print

- IT Project, Vendor and SaaS Management

- ITSM/Service Desk tools (e.g. Zendesk/FreshWorks FreshService)

Nice to have:

- Scripting skills (PowerShell/Bash)

- Proficiency in Linux environment

- Experience with Power Automate

- Understanding network & endpoint security principals (Firewall, Load Balancing, Proxies, Routing)

- Virtualisation (e.g. VMware & Containers)

Apply now to embark on a journey of professional growth, innovation, and leadership within Knightec's thriving IT department.

Ansök nu

Servicetekniker på Smartify - Sundsvall

Läs mer Dec 27
Har du ett genuint teknikintresse och brinner för att leverera bästa möjliga service? Är du den person som släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular? Vill du vara med i vårt arbete för att göra Sverige smartare? Då kan du vara Smartifys nya servicetekniker i Sundsvall!

Som servicetekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik. Du tar dig runt i servicebil och genomför uppdrag i kunders hem och ute hos företag. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med möjlighet till utveckling och eget ansvar.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- Datorer och kringutrustning.

- Nätverk och nätverksutrustning.

- TV- och ljudanläggningar, inklusive bildoptimering samt montage på vägg.

- Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni.
- Montering av Kabelkanal och kabeldragning för nya bredbandsuttag.

- Digitala lås & larm.

- Försäljning, installation och konfigurering av mjukvara och hårdvara

Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.

- Ett intresse/fallenhet för hantverkararbeten underlättar, då en av många tjänster vi erbjuder är att montera TV på vägg och 5G-antenner.

- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.

- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.

- Du har erfarenhet av konfigurering av hemelektronik, såsom routrar, skrivare, datorer, streamingboxar och ljudanläggningar.

- Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift.

- Du har ett manuellt B-körkort, då du tar dig runt med servicebil.

- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som servicetekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till olika hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet.

Vi ser också till att du har tillgång till bil samt hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig vad du behöver. Flera utbildningstillfällen kommer ske löpande, för att främja en kunskapsutveckling.

Vi erbjuder ett självständigt, varierande och utvecklande heltidsjobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Lön enligt överenskommelse och start för tjänsten är så snart som möjligt.

Känner du igen dig i beskrivningen? Då är du förmodligen helt rätt för oss, och vi för dig. Vi rekryterar löpande - så vänta inte med din ansökan!

Ansök nu

IT-supporttekniker sökes till Telia Company i Sundsvall

Läs mer Mar 18
Har du ett par års erfarenhet av att jobba i en servicedesk/helpdesk inom IT? Är du en strukturerad och noggrann person som gillar problemlösning? Här erbjuds du möjlighet att utvecklas på ett personligt och professionellt plan, kan det här vara en tjänst för dig?
Om tjänsten
Perido söker en medarbetare till ett spännande uppdrag hos vår kund Telia Company och deras kontor i Sundsvall. De behöver en IT-supporttekniker till sitt team. De erbjuder en mängd kommunikationstjänster och bidrar varje dag till att forma den digitala omvandlingen i Norden och Baltikum. Deras produkter och tjänster har en avgörande roll i kampen mot att lösa nuvarande och framtida samhälls- och miljöutmaningar.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som IT-supporttekniker får du möjlighet att utnyttja allt det du redan kan om teknik för att lösa kundernas problem. Hos Telia får du varje dag chansen att hjälpa och utveckla andra människor genom att se till att kunderna har en fungerande IT-arbetsplats. I ditt arbete kommer du att ansvara för ett antal kunder som har IT-supportavtal med Telia. Du hjälper kunden med allt ifrån att installera ett mailprogram till att sätta upp en virtuell maskin för en server. Supporten sker genom guidning över telefon och email, eller direkt med fjärrstyrning ifrån Telias kontor.
Vi vill hjälpa dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din yrkesroll. Hos Telia blir du en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas.
Dina egenskaper
Du är en lagspelare
Du gillar att träffa nya människor och är social och utåtriktad
Du är engagerad och har ett eget inre driv
Du är pålitlig och ansvarstagande
Du en strukturerad och noggrann person som gillar problemlösning
Du har ett brinnande intresse för teknik och är nyfiken på att lära dig nya saker

Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Ett par års erfarenhet av att jobba i en servicedesk/helpdesk inom IT
Goda kunskaper inom Windows och Microsofts portfölj, PC, teknisk felsökning
Certifiering inom Office 365, Azure eller t.ex. CCNA
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Heltid. Uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start i april 2024.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34502 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Erfaren IT-supporttekniker

Läs mer Mar 7
Har du ett par års erfarenhet inom IT-support och är redo för ny utmaning?

Om uppdraget
Nu söker vi dig som har en bakgrund inom IT och är redo att bli en partner för våra kunder.

I GDM tror vi på engagemang, hållbarhet, utveckling och kvalitet. Tillsammans förenklar vi IT-vardagen och skapar IT-lösningar för våra kunder som verkligen fungerar.

Som supporttekniker hos oss ingår du i ett större team som arbetar med att leverera bästa tänkbara service gällande support och felavhjälpning vid tekniska problem som uppstår för våra kunder. Våra kunder arbetar i olika branscher och finns på olika orter vilket innebär att bredden på förfrågningar är stor. Supporten sker på plats på vårt fina kontor i Sundsvall via telefon, mejl och chatt eller direkt ute hos kund.

De vanligaste arbetsuppgifterna är:

• Underhåll, felsökning och installation, främst i Windowsmiljö men även mobila enheter.
• Support på områden såsom M365, Windows, Windows Server, nätverk, brandväggar, säkerhet, backup, Active Directory.
• Dokumentation och strukturering av utrustning och system.
• Kommunikation med kundföretag och olika befattningar från VD till fastighetstekniker eller externa leverantörer.

Du kommer att få introduktion för att sedan arbeta både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor i teamet. Sist men inte minst kommer du att ha väldigt roligt på jobbet med varierande arbetsuppgifter, där ingen dag är den andra lik.

Körkort är ett krav då avstånden mellan våra kunder varierar.

Bli en GDM’are
Vi söker dig med minst två års erfarenhet inom IT-support. Har du IT-utbildning är det meriterande.

För att trivas i rollen gillar du att sätta dig in i kundens ärende och utmanas av att lösa problem. Du är en självgående och arbetar proaktivt för att förstå och bemöta kundens behov. Du tar stort ansvar för ditt eget lärande i rollen. Du kommer arbeta i ditt team, vilket innebär att du behöver vara flexibel och samarbetsvillig, dvs man ställer upp för varandra.

Vi ser att du har:

• Aktuell erfarenhet av felsökning i IT-system.
• Generell IT-kunskap och erfarenhet av Microsoft & Windowsmiljöer- (365, Intune, Azure m.m.)
• Kunskap inom nätverk och server.
• Tal och skrift välformulerat på både svenska och engelska.

Kundnöjdhet är mer än viktig och du har förmågan att lyssna in och kan hålla humöret uppe även i oväntade situationer. Du gillar att knyta kontakter och sätter stort värde på goda relationer både med kund och med kollegor.

Vi erbjuder dig:
Jobb i en dynamisk och spännande arbetsmiljö med möjlighet att utvecklas och utmana dig själv. Hos oss får du chansen att jobba med det senaste inom teknik och utveckla dina färdigheter ytterligare.

Vi erbjuder dig att bli en del av vårt engagerade och hjälpsamma team med möjligheten att jobba med en mängd olika uppgifter och kunder, med andra ord en varierad arbetsvardag med goda möjligheter att utvecklas.

Om GDM:
Våra medarbetare är den viktigaste resursen för oss och vi är certifierade som en av Sveriges bästa arbetsplatser inom vår bransch. Vi är ca 130 medarbetare och har majoriteten av våra anställda vårt huvudkontor i Sundsvall men vi finns även på andra orter.

Vi brinner för att hjälpa våra kunder med deras it-vardag och hoppas att du vill vara med på vår resa framåt och bli en del av vårt företag. Vi siktar mot att bli bäst i Sverige inom vårt gebit: Funktionell it, där vi är starka inom infrastruktur, drift och support.
Läs mer om oss på www.gdm.se

Nu har du chansen att utrusta dig med ny teknik och fördjupat kunnande. Bli en GDM’are du också som hjälper våra kunder in i en smidigare och mer effektiv IT-tillvaro!

Vänta inte med din ansökan då urval sker löpande - Välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

Din ansökan:

Sista ansökningsdag: 2024-04-02

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid 100 %
Provanställning 6 månader
Placeringsort: Sundsvall
Kontaktperson: Christopher Sundström; Teamchef, tfn: 070-2576888, e-post: christopher.sundstrom@gdm.se

Ansökan görs på vår hemsida gdm.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst.

Ansök nu

Koordinator / IT-samordnare

Läs mer Jan 10
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Foxway.

Om företaget:

På Foxway arbetar ett ambitiöst team av experter med att erbjuda cirkulära IT-tjänster till företag, offentlig sektor och återförsäljare av IT-tjänster. De säkerställer hållbarhet i alla led, från att tillhandahålla hårdvara som tjänst, till återtag och reparation, återförsäljning av renoverad IT-utrustning samt återvinning på komponentnivå. På så sätt förlängs produkternas användning och skapas en hållbar livscykel i flera led, allt detta innanför Foxways egna väggar – The Foxway. Deras ambition är att vara det ledande företaget i Europa när det gäller hållbara IT -tjänster och återvinning, idag är Foxway den europeiska teknikbranschens ledande ESG-aktör med mer än 1 200 engagerade anställda i sju länder. Foxways affärsmodell handlar om att hitta smartare och hållbarare vägar och detta gör dom genom att som enda leverantör ge bästa möjliga användarupplevelse av teknik från start till slut.



Arbetsuppgifter:

I rollen arbetar du huvudsakligen med övergripande koordinering av Foxways tjänsteleveransprocess. Detta innebär att du samordnar, hanterar och följer upp leveranser och utbyten av IT-utrustning hos kund. Därtill sköter du även uppföljning och support till slutanvändare, koordinerar upphämtningar med logistikteamet, skapar och bevakar upphämtningsorder i affärssystemet.

Du är länken mellan samarbetspartners, kunder och leverantörer och ser till att leveransprocessen flyter på som förväntat. Du har därmed kontakt med slutanvändare och ser till att deras IT-tjänster levereras i tid och till rätt plats. Du rapporterar avvikelser och förändringar till on-site ansvarig under arbetets gång samt utvärderar processen i sin helhet kopplat till företagets rutiner och vision.

I tjänsten ingår även installation och leverans av skrivare och datorarbetsplatser.

• Övergripande koordinering av tjänsteleveransprocessen
• Administrativt arbete med bokningsansvar
• Samordnande mellan samarbetspartners, kunder och leverantörer
• Rapportering av avvikelser och förändringar
• Utvärdering av arbetsinsatser kopplat till företagsrutiner

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Några års arbetslivserfarenhet inom IT, såsom IT-tekniker eller IT-support
• Erfarenhet av administrativt och samordnande arbete
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem
• Telefonvana
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Foxway lägger stor vikt vid personlig lämplighet med hänsyn till deras kultur och kandidaters engagemang. Denna roll innebär många kontaktytor, både internt och externt. Vi tror därför att du som söker är lyhörd, serviceinriktad och trivs med att hjälpa andra. Du anstränger dig för att leverera lösningar och motiveras av att kunna ge förstklassig service. Du ser helheten i flödet och är duktig på att strukturera ditt arbete metodiskt med hänsyn till deadlines och kostnader. Du har god förmåga att prioritera och arbeta fokuserat även under hög arbetsbelastning där du arbetar strategiskt för att kunna leverera efter förväntningar. Sist men inte minst är du utåtriktad, nyfiken och engagerad precis som Foxway och tror på cirkulärt hållbarhetsarbete.

För att få vistas i kundens lokaler så krävs godkänt utdrag ur belastningsregistret.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Sft Bredbandsgruppen AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Sft Bredbandsgruppen AB .

Servicetekniker på Smartify - Sundsvall

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Dec 27
Har du ett genuint teknikintresse och brinner för att leverera bästa möjliga service? Är du den person som släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular? Vill du vara med i vårt arbete för att göra Sverige smartare? Då kan du vara Smartifys nya servicetekniker i Sundsvall!

Som servicetekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik. Du tar dig runt i servicebil och genomför uppdrag i kunders hem och ute hos företag. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med möjlighet till utveckling och eget ansvar.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- Datorer och kringutrustning.

- Nätverk och nätverksutrustning.

- TV- och ljudanläggningar, inklusive bildoptimering samt montage på vägg.

- Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni.
- Montering av Kabelkanal och kabeldragning för nya bredbandsuttag.

- Digitala lås & larm.

- Försäljning, installation och konfigurering av mjukvara och hårdvara

Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.

- Ett intresse/fallenhet för hantverkararbeten underlättar, då en av många tjänster vi erbjuder är att montera TV på vägg och 5G-antenner.

- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.

- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.

- Du har erfarenhet av konfigurering av hemelektronik, såsom routrar, skrivare, datorer, streamingboxar och ljudanläggningar.

- Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift.

- Du har ett manuellt B-körkort, då du tar dig runt med servicebil.

- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som servicetekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till olika hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet.

Vi ser också till att du har tillgång till bil samt hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig vad du behöver. Flera utbildningstillfällen kommer ske löpande, för att främja en kunskapsutveckling.

Vi erbjuder ett självständigt, varierande och utvecklande heltidsjobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Lön enligt överenskommelse och start för tjänsten är så snart som möjligt.

Känner du igen dig i beskrivningen? Då är du förmodligen helt rätt för oss, och vi för dig. Vi rekryterar löpande - så vänta inte med din ansökan!

Ansök nu

Servicetekniker på Smartify i sommar - Sundsvall

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Mar 29
Har du ett genuint teknikintresse och brinner för att leverera bästa möjliga service? Är du den person som släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular? Vill du vara med i vårt arbete för att göra Sverige smartare? Då kan du vara Smartifys nya servicetekniker i Sundsvall under sommaren v. 21-29!

Som servicetekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik. Du tar dig runt i servicebil och genomför uppdrag i kunders hem och ute hos företag. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med möjlighet till utveckling och eget ansvar.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- Datorer och kringutrustning

- Nätverk och nätverksutrustning

- TV- och ljudanläggningar, inklusive bildoptimering samt montage på vägg

- Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni
- Montering av kanalisation och kabeldragning för nya bredbandsuttag

- Digitala lås & larm

- Försäljning, installation och konfigurering av mjukvara och hårdvara

Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.

- Ett intresse/fallenhet för hantverkararbeten underlättar, då en av många tjänster vi erbjuder är att montera TV på vägg och 5G-antenner.

- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.

- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.

- Du har erfarenhet av konfigurering av hemelektronik, såsom routrar, skrivare, datorer, streamingboxar och ljudanläggningar.

- Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift.

- Du har ett manuellt B-körkort, då du tar dig runt med servicebil.

- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som servicetekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till olika hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet.

Vi ser också till att du har tillgång till bil samt hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig vad du behöver. Flera utbildningstillfällen kommer ske löpande, för att främja en kunskapsutveckling.

Vi erbjuder ett självständigt, varierande och utvecklande heltidsjobb under vecka 21-29. Lön enligt överenskommelse och start för tjänsten under vecka 21.

Känner du igen dig i beskrivningen? Då är du förmodligen helt rätt för oss, och vi för dig. Vi rekryterar löpande - så vänta inte med din ansökan!

Ansök nu

Sommarjobb som Servicetekniker på Smartify

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Mar 29
Är du sugen på världen bästa sommarjobb?

Har du ett genuint teknikintresse och brinner för att leverera bästa möjliga service? Är du den person som släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular? Vill du vara med i vårt arbete för att göra Sverige smartare?

Då kan du vara Smartifys nya servicetekniker i Sundsvall under sommaren v. 21-29!

Som servicetekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik. Du tar dig runt i servicebil och genomför uppdrag i kunders hem och ute hos företag. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med möjlighet till utveckling och eget ansvar.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- Datorer och kringutrustning

- Nätverk och nätverksutrustning

- TV- och ljudanläggningar, inklusive bildoptimering samt montage på vägg

- Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni

- Montering av kanalisation och kabeldragning för nya bredbandsuttag

- Digitala lås & larm

- Försäljning, installation och konfigurering av mjukvara och hårdvara



Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.

- Ett intresse/fallenhet för hantverkararbeten underlättar, då en av många tjänster vi erbjuder är att montera TV på vägg och 5G-antenner.

- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.

- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.

- Du har erfarenhet av konfigurering av hemelektronik, såsom routrar, skrivare, datorer, streamingboxar och ljudanläggningar.

- Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift.

- Du har ett manuellt B-körkort, då du tar dig runt med servicebil.

- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som servicetekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till olika hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet.

Vi ser också till att du har tillgång till bil samt hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig vad du behöver. Flera utbildningstillfällen kommer ske löpande, för att främja en kunskapsutveckling.

Vi erbjuder ett självständigt, varierande och utvecklande heltidsjobb under vecka 21-29. Lön enligt överenskommelse och start för tjänsten under vecka 21.

Känner du igen dig i beskrivningen? Då är du förmodligen helt rätt för oss, och vi för dig. Vi rekryterar löpande - så vänta inte med din ansökan!

Ansök nu