Sundsvall: Logistiker till Emhart Glass

Hitta ansökningsinfo om jobbet Logistiker till Emhart Glass i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-10-06 // Varaktighet: Heltid

Är du en lagspelare som trivs med ansvar? Har du tidigare erfarenhet inom logistik och transport? Gillar du även struktur och vill arbeta med internationella kunder? Då ska du läsa vidare!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Emhart Glass räkning en logistiker. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Emhart Glass.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Emhart Glass önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@professionalsnord.se.

Självklart kommer du få en gedigen introduktion av en rutinerad kollega som kommer ge dig de bästa förutsättningar att bli långsiktig i rollen.

" Det är en spännande roll där du får lära dig något nytt varje dag, ha kontakt med människor i olika länder och vara en del i ett härligt team" - Sabrina Bracchi, Export Control Manager

Arbetsuppgifter
Som logistiker kommer du ha hand om hela skeppningsprocessen. Du kommer vara den som säkerställer att gods skeppas i tid och levereras enligt plan, du kommer även att förbereda dokument till både EU och icke EU sändningar. Då Emhart hanterar skeppningsprocesser på både sjö, flyg- och flygtransport, innebär det att du kommer ge instruktioner kopplat till skeppning till deras transportörer för att säkerställa att hela processen flyter på från start till mål. 

Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter:
• Kreditering på kundordrar
• Reklamationer
• Samarbete med tullombud
• Hantera olika ärenden i ett globalt sammanhang

Vi söker dig som:
Har högskole/universitet examen eller YH-utbildning med inriktning mot logistik. Har du även utbildning inom ekonomi är det meriterande. Du har erfarenhet inom produktion, lager eller logistik och har tidigare arbetat med orderadministration samt är van vid att arbeta med Excel och affärssystem.

Vidare har du tidigare erfarenhet av att arbeta med och/eller export/import, internationellt arbete och kontakt med människor från olika kulturer. Har du tidigare arbetat med IFS är det meriterande. Du talar flytande svenska och engelska och talar du även tyska eller spanska är det ett stort plus. Har du desstuom tidigare erfarenhet av tullfrågor så det meriterande för tjänsten.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Emhart Glass. Du är analytiskt lagd, lösningsorienterad och har god kommunikationsförmåga då arbetsuppgifter kräver det. Vi tror även att du besitter du en god samarbetsförmåga då du kommer ha en nära dialog med andra avdelning inom koncernen.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid, rekrytering
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Frida Söderström

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Speditör

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Speditör.

Project Logistics Coordinator

Läs mer Nov 8
Poolia is now seeking a positive, results, driven and proactive logistics professional! Do you want to work with international project and global customers, and be be a part of a world class logistics team in a 220-year-old company? Welcome with your application today!

Valmet is the leading global developer and supplier of technologies, automation and services for the pulp, paper, and energy industries. Valmet's vision is to become the global champion in serving its customers. Our more than 13,000 professionals around the world work close to our customers and are committed to moving our customers' performance forward - every day.


Poolia are looking for a Project Logistics Coordinator to be located at Valmet's office in Sundsvall, Sweden.


Responsibilities
You will be responsible for the planning, coordinating, and executing the logistical flow for paper and pulp mill projects all over the world. You will be involved in the process from the sales phase to delivery phase, establishing the most convenient and cost-efficient logistic process that will bring the additional value for Valmet projects. You will also:

• Help define the logistics partners to team up with for each project
• Set up supplier project contracts
• Keep the project team up to date with your progress and final outcome (transportation costs, lead times, delivery terms and limitations).

To excel in this role, you must be service minded and have a structured way of working, very good planning skills and the ability to handle changes throughout the execution of projects. The role also requires:

• Previous experience working in international logistics
• Excellent communication skills (Swedish and English) to help with interactions with customers and suppliers, as well as customs organizations, banks and insurance agencies.
• Good IT skills in order to learn and use our logistics tools

A degree within Logistics or Economics would be considered an additional benefit as well as previous experience in forwarding.

We have an ongoing selection and are looking for a person who can start as soon as possible. During this period of assignment, you will be employed by Poolia.

We are looking forward to your application!


About the organisation
Poolia offers a high level of expertise in the core areas of permanent placement and temporary staffing. The permanent placement and temporary staffing services are divided into several specialist areas: Finance & Accounting, IT, Office Support, Human Resources, Sales & Marketing, Life Science & Engineering and Legal.
Another specialist area is executive recruitment through Poolia Executive Search. The Company was founded by Björn Örås in 1989, and in 2015 had just over 1,350 employees in Sweden, Finland and Germany and a turnover of SEK 757 million.


Please apply by registering your CV here on our website. Click on the "Ansök" button to the right. It is our recommendation that you register as much information as possible and that you attach a complete CV-document. Please check that your correct e-mail address is registered.

Poolia is a registered staffing agency, meaning that we comply with the requirements set by Kompetensföretagen - the Swedish Association of Staffing Agencies.

Ansök nu

Logistiker till Emhart Glass!

Läs mer Okt 6
Är du en lagspelare som trivs med ansvar? Har du tidigare erfarenhet inom logistik och transport? Gillar du även struktur och vill arbeta med internationella kunder? Då ska du läsa vidare!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Emhart Glass räkning en logistiker. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Emhart Glass.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Emhart Glass önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@professionalsnord.se.

Självklart kommer du få en gedigen introduktion av en rutinerad kollega som kommer ge dig de bästa förutsättningar att bli långsiktig i rollen.

" Det är en spännande roll där du får lära dig något nytt varje dag, ha kontakt med människor i olika länder och vara en del i ett härligt team" - Sabrina Bracchi, Export Control Manager

Arbetsuppgifter
Som logistiker kommer du ha hand om hela skeppningsprocessen. Du kommer vara den som säkerställer att gods skeppas i tid och levereras enligt plan, du kommer även att förbereda dokument till både EU och icke EU sändningar. Då Emhart hanterar skeppningsprocesser på både sjö, flyg- och flygtransport, innebär det att du kommer ge instruktioner kopplat till skeppning till deras transportörer för att säkerställa att hela processen flyter på från start till mål. 

Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter:
• Kreditering på kundordrar
• Reklamationer
• Samarbete med tullombud
• Hantera olika ärenden i ett globalt sammanhang

Vi söker dig som:
Har högskole/universitet examen eller YH-utbildning med inriktning mot logistik. Har du även utbildning inom ekonomi är det meriterande. Du har erfarenhet inom produktion, lager eller logistik och har tidigare arbetat med orderadministration samt är van vid att arbeta med Excel och affärssystem.

Vidare har du tidigare erfarenhet av att arbeta med och/eller export/import, internationellt arbete och kontakt med människor från olika kulturer. Har du tidigare arbetat med IFS är det meriterande. Du talar flytande svenska och engelska och talar du även tyska eller spanska är det ett stort plus. Har du desstuom tidigare erfarenhet av tullfrågor så det meriterande för tjänsten.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Emhart Glass. Du är analytiskt lagd, lösningsorienterad och har god kommunikationsförmåga då arbetsuppgifter kräver det. Vi tror även att du besitter du en god samarbetsförmåga då du kommer ha en nära dialog med andra avdelning inom koncernen.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid, rekrytering
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Frida Söderström

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Ansök nu

Speditörer till STORT!

Läs mer Sep 23
Om STORT

STORT AB är ett lokalägt serviceföretag inom transport och logistik.

Deras expertis är framför allt internationella transporter och effektiva logistiklösningar.
Kundnyttan är att de har behovsanpassat deras uppdrag efter kundens önskemål och krav. De har en personlig service och följer alla sändningar hela vägen från dörr-till-dörr vilket gör dem till ett tryggt och kvalitativt alternativ.

STORT etablerades 2005 och idag består företaget av 15 anställda som dagligen hanterar ett hundratal paket och pallgods nationellt, på export och import samt 3:e parts lösningar.

Tillsammans har STORT över 100 års erfarenhet inom branschen.

Du finner mer information STORT AB som organisation och arbetsplats på: https://stort.nu/

Om Tjänsten

T.O.R Partner söker för STORT AB:s räkning två speditörer. Uppdraget är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker via T.O.R Partner och att du anställs direkt av STORT.

I rollen som speditör på STORT kommer du att ansvara för den dagliga kundkontakten, registrering av nya transportbokningar och planering av transport. Du arbetar både operativt och strategiskt i att säkerställa att leveranser sker som utlovat. Du trivs med kundkontakt och har ett stort etablerat nätverk i transportvärlden. Arbetet kräver en god administrativ förmåga då du kommer att arbeta i en mängd olika datasystem och även vara delaktig i att utforma nya. Arbetsdagarna kommer att variera från den ena dagen till den andra, vilket förutsätter att du trivs med och klarar av att anpassa dig till snabba förändringar och ett varierat arbetstempo.

Tjänsten passar dig som trivs att arbeta organiserat och effektivt, har en god servicekänsla samt ett drivet arbetssätt där din målsättning är att hitta effektiva samt innovativa lösningar för kunder. Vi förutsätter att du är ansvarfull och företagsam samt är strukturerad och noggrann i dina arbetsutföranden. Det kommer även att vara viktigt att du kan planera och prioritera i skarpa lägen.

På STORT kommer du att omges av hjälpsamma och samarbetsvilliga kollegor och ingå i ett trivsamt och öppet arbetsklimat där ni tillsammans arbetar mot gemensamma mål. På STORT eftersträvas det att alltid kunna hjälpa varandra där behovet finns, varav prestigelöshet och god samarbetsförmåga är viktiga egenskaper att besitta.

Då STORT mestadels har internationella kunder är det viktigt att du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i både tal och skrift.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat inom transport- och logistikbranschen, men värdesätter främst att du har en bred kompetens och tidigare har erfarenhet av kundservice. I denna tjänst kommer vi att lägga stort vikt vid dina personliga kompetenser och egenskaper.

STORT erbjuder:

På STORT kommer du att få möjligheten att arbeta i en expansiv och utvecklande verksamhet där du kommer att vara delaktig i att skapa företagets framtid. Detta kommer skapa en stor möjlighet för dig att växa både yrkesmässigt och personligt.

Du som anställd omfattas av trygga anställningsvillkor och arbetsförhållanden som regleras av gällande kollektivavtal. STORT erbjuder alla sina anställda personalförmåner som ex: friskvårdsbidrag på 3500 kr och två massagetillfällen i månaden.

Varmt välkommen med din ansökan!

START: Omgående eller enligt överenskommelse

OMFATTNING: Heltid

PLACERINGSORT: Sundsvall

URVAL: Sker löpande, så tveka inte att söka tjänsten redan idag.

ANSVARIG REKRYTERARE: Emelie Sjöberg, emelie@torpartner.se

Ansök nu

Speditör till Sundsvall

Läs mer Jun 27
Är du en person som gillar att utmanas och ständigt ställas inför att lösa nya uppgifter? Trivs du med att vara i en internationell miljö med mycket kundkontakt? Då har vi möjligheten för dig! Uppdraget är på konsultbasis med start omgående och är en tillsvidaretjänst.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som speditör kommer du ansvara för transportupphandling, transportbokning och utfärdandet av tull- och exporthandlingar. Du kommer även att sköta leverantörskontakter, leverantörsbevakning samt all kontroll och kontering av frakt- och speditionsfakturor. Vidare kommer du sköta transportreklamationer och ständigt arbeta med att förbättra befintliga processer och rutiner.

Vem är du?
För att passa in i rollen ser vi att du har relevant högskoleutbildning och/eller tidigare erfarenhet inom logistik, import eller export. Har du tidigare erfarenhet av internationella transport- och tullfrågor är detta meriterande. Eftersom du kommer att ingå i en internationell koncern talar och skriver du obehindrat på så väl svenska som engelska.
Som person gillar du problemlösning i ett högt tempo. Du har en god förmåga att strukturera ditt arbete även i pressade situationer. Du är flexibel och bekväm i att organisera och prioritera på ett effektivt sätt. Vidare så har du en naturlig förståelse för kundrelationer och samverkan med samarbetspartners. Du är en lyhörd lagspelare som är rak och tydlig i din kommunikation.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Jobba som speditör via Manpower i Sundsvall

Läs mer Jun 7
Är du på jakt efter ett jobb där varje dag innehåller nya och spännande utmaningar? Då har du hittat helt rätt! Vi på Manpower söker just nu dig som uppskattar variation både vad gäller dagliga arbetsuppgifter och platsen du utför dem på. Vi har ett spännande uppdrag för dig som trivs med att vara spindeln i nätet gällande administration och att koordinera leveranser. Låter det här som en spännande utmaning? Tveka inte att skicka in din ansökan!

Det här är ett konsultuppdrag som varar över sommaren med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare.

Vad går arbetet som konsult ut på?

Ditt första uppdrag som konsult hos oss kommer att utföras hos en spännande kund i Sundsvall där du kommer att arbeta som speditör. Som speditör är din huvudsakliga uppgift att se till att våra kunders gods levereras till avtalad plats i rätt tid, med rätt kvalitet och på ett så kostnadseffektivt sätt som möjligt. I arbetet ingår att ta emot kundorder, sköta transportplanering och bokning med leverantörer, hantera kund- och leverantörsfakturor, samt sköta annan administration kopplad till våra affärer.

Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med leveranskoordinering, administration och att vara spindeln i nätet. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Du bör ha goda datakunskaper och kommunicera obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Som person tror vi att du har ett bra siffersinne och analysförmåga, är ansvarsfull och gillar att lösa problem i ett högt tempo men ändå vara noggrann. Du är självgående, har god samarbetsförmåga och stark känsla för service.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Emma Lindberg via email: emma.lindberg@manpower.se. Tjänsten tillsätts omgående så vänta inte med din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Professionals Nord Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Professionals Nord Rekrytering AB .

Inköpschef inom Europa till Emhart Glass!

Inköpschef
Läs mer Nov 18
Är du en naturlig ledare som brinner för att skapa relationer? Vill du även arbeta hos ett världsledande företag inom tillverkning av automatiska glasformningsmaskiner där utveckling av verksamhet såväl som medarbetare står i fokus? Då kanske du är Emhart Glass nya inköpschef för Europa? Skicka in din ansökan redan idag!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Emhart Glass en inköpschef. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Emhart Glass.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Emhart Glass önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du leda inköpsarbetet till Emhart Glass produktionsanläggningar i Sundsvall, Örebro, München samt till distributionslagret i Luxemburg och rapportera till Global Procurement Manager. Du kommer även leda kompetensutveckling av ditt team samt aktivt stödja arbetet och strategin med att utöka kapaciteten i den europeiska leverantörsbasen där stort fokus ligger på ökad tillgänglighet och konkurrenskraftig totalkostnad för produktionsmaterial.

Vidare kommer du aktivt bidra till att utveckla och förbättra Emharts globala inköpsprocess samt utveckla befintlig leverantörsbas genom förädling av nuvarande leverantörsrelationer. Du kommer även jobba nära de globala kategoriägarna, fabrikscheferna samt chefen för operativt inköp för att nå koncernens uppsatta mål. 

Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter:

• Säkerställa en effektiv förfrågningsprocess som efterlever globala processer och direktiv 
• Aktivt driva uppföljning, analys och förbättringsinitiativ kopplade till etablerade KPI:er 
• Budget och kostnadsuppföljning av produktsortiment för att säkerställa lönsamhet
• Utveckling- och förbättringsprocesser

Vi söker dig som:

Är en naturlig ledare och som har dokumenterad erfarenhet av ledande positioner med goda resultat. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet inom global sourcing och upphandlingar, gärna inom olika länder samt områden.

Har du dessutom erfarenhet av tillverkande industrin och praktisk erfarenhet av leverantörsutveckling, ser vi det som ett stort plus. Då tjänsten kommer vara upp till 25% resor så bör du ha ett internationellt intresse.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Emhart. Du är resultatdriven, kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Vidare är du noggrann, strukturerad och effektiv i ditt sätt att arbeta samt har förmåga att prioritera i ett högt tempo. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift, då koncernspråket är på engelska.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid 
STAD: Örebro/Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Frida Söderström

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

El-konstruktör till Emhart Glass!

Maskinkonstruktör
Läs mer Nov 10
Inledning
Har du ett stort tekniskt intresse, är kundorienterad och vill arbeta kreativt? Härligt, då är det här tjänsten för dig! I rollen som El-konstruktör hos Emhart Glass får du möjlighet att arbeta med komplexa teknikprojekt där du får vara delaktig i hela konstruktionskedjan från idé till färdig produkt! 

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Emhart Glass en El-konstruktör. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Emhart Glass.
I rollen som el-konstruktör hos Emhart Glass välkomnas du till en arbetsplats där du får arbeta nära både produktion och kund med stora möjligheter att själv påverka och bidra till företagets utveckling. 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kundens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Då engelsk kommunikation kommer vara en stor del av tjänsten, är det till din fördel om du skickar in din ansökan på engelska. 

Arbetsuppgifter
Du kommer främst att arbeta med projekterings- och konstruktionsarbete som avser elektrotekniska produkter. Det kommer dels innebära kundspecifika projekt, dels projektarbete för att utveckla och ta fram designer på nya produkter.
Vidare innebär rollen att utveckla, dokumentera och verifiera tekniska lösningar enligt fastställd kravspecifikation vilket även sätter krav på att du är kostnadsmedveten. Du kommer att samarbeta med kollegor, kunder och leverantörer på global nivå.

Vi söker dig som
Har en teknisk utbildning på gymnasial nivå. Vi tror att du har arbetslivserfarenhet inom teknik/el gärna från industrin. Vidare har du en god förmåga att förstå ritningar och dokumenterade kunskaper i CAD, företrädesvis AutoCAD. Arbetsuppgifterna kräver även att du besitter tekniska kunskaper inom el. Då Emhart Glass är ett internationellt företag behöver du tala såväl svenska som engelska flytande. 

För att trivas i den här rollen bör du vara självständig, ansvarsfull och driven. Problemen som dyker upp kan vara komplexa, vilket ställer höga krav på en god analytisk- och problemlösande förmåga samt att man som person behöver vara innovativ och tänka utanför ramarna. 

START: Enligt överenskommelse 
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Frida Söderström 

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Extrajobb till In-Store Marketing!

Account manager
Läs mer Nov 30
Söker du ett roligt och varierande extrajobb? Är du som person social och utåtriktad? Har du idag en annan sysselsättning på minst 50% eller är exempelvis pensionär? Då är detta det perfekta extrajobbet, läs vidare och sök redan idag!

Information om tjänsten:
Professionals Nord söker event och demopersonal till vår kund In-Store Marketing AB. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning, du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund. Ett krav är att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Arbetsuppgifter:
I rollen som event- och demopersonal kommer du att arbeta med demo och sampling av välkända produkter i och utanför olika butiker. Det är ett roligt och självständigt arbete som är väldigt varierande. Arbetet kan innehålla allt från enklare matlagning i butik till traditionell sampling ute på stan. Du skapar kännedom, prövoköp eller extra försäljning genom produktdemonstrationer och möten med kunder.

Vi söker dig som:
Har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, exempelvis studier eller är pensionär. Det kommer läggas stort fokus på personliga egenskaper för den här tjänsten. För att lyckas som event- och demopersonal tror vi att du älskar att arbeta med människor. Vi söker dig som har en social kompetens utöver det vanliga och som inte räds att ta kontakt och prata med människor. Du ska vara flexibel, ansvarstagande och utåtriktad.

Ett krav för denna tjänst är att du pratar flytande svenska. B-körkort och tillgång till bil är att föredra då arbetsplats och uppdrag kan variera, men det viktigaste är att du har möjlighet att ta dig till butiken (exempelvis kollektivt).

START: Omgående
OMFATTNING: Deltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Linnéa Grass

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Regionansvarig säljare

Account manager
Läs mer Nov 21
Har du en fallenhet för kundkontakt och motiveras samtidigt av en karriär inom försäljning? Då kan det vara dig vi söker. Städbutiken fortsätter att växa och söker nu en säljare som vill ta chansen att vara med på deras tillväxtresa. Det viktigaste för oss är att du har rätt driv och engagemang, resten kan vi lära dig på plats!

Varmt välkommen med din ansökan.

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Städbutiken en försäljare. Som säljare hos Städbutiken utgår du från Sundsvall och arbetar i en stor region som sträcker sig från Söderhamn till Luleå där du jobbar mot företag och offentlig sektor. Tjänsten innebär att man kommer resa 3-4 dagar i veckan och får möjlighet att själv planera sina resor.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Städbutiken. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds

• Möjlighet att själv planera dina egna arbetsdagar
• Utvecklingsmöjligheter med ambitionen att småningom axla ett helhetsansvar över regionen

Arbetsuppgifter
Som säljare hos Städbutiken är du delaktig i hela försäljningsprocesser, detta innebär att du får ta kontakt med nya potentiella kunder samt att du får möjlighet att åka ut och träffa kunderna på plats där du sedan visar upp produkterna. Städbutiken är väldig glada och stolta över att vara generalagent för Numatic städmaskiner. När du blir en del av teamet får du en gedigen utbildning om Städbutikens produkter och maskiner. Vi förväntar oss inte att du vet något om städmaskiner sedan innan utan när du börjar kommer du att få en bra utbildning för att bli proffs på produkterna.

Vi söker dig som:

För denna roll tar vi större hänsyn till dina personliga egenskaper före tidigare erfarenheter. Du bör ha ett driv och engagemang för att du ska kunna trivas med dina arbetsuppgifter. Du är social och också lyhörd till fördel för kundens önskemål. Du ska ha ett genuint intresse av att både hjälpa kunden samt att ta fram den bästa produktlösning efter kundens behov. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom service eller försäljning. Har du arbetat med nykundsbearbetning tidigare är det meriterande.

Då arbetet innefattar stor kontakt med kund ska du kunna tala och skriva obehindrat på svenska. B-körkort är ett krav för denna tjänst då det innebär resande.

 

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Stina Vidmark

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Rekrytering av Product Manager till Emhart Glass!

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Nov 10
Är du strukturerad, kommunikativ och driven med ett tekniskt intresse av industriell automation? Vill du arbeta i en växande organisation med analys, resultat, strategi och omvärldsbevakning? Då kan tjänsten som Product Manager till Emhart Glass vara något för dig! Läs mer om tjänsten nedan och sök idag, vi går igenom urval löpande.

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Bucher Emhart Glass en Product Manager. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Emhart Glass.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Emhart Glass önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds:

• En flexibel roll i en växande, internationell organisation
• Ta del av en global kompetens
• Professionella utvecklingsmöjligheter

Arbetsuppgifter
Som produktchef ansvarar du över dina produkter inom automationsområdet och arbetar bland annat med att definiera egenskaper och behov hos befintliga och nya produkter, utveckling av produktstrategier, tillverkningsplaner och marknadsobservation. Detta gör du genom att hålla en nära kontakt med globala kunder och tvärvetenskapligt samarbete internt. Dina arbetsuppgifter innefattar även:

• Identifikation av ytterligare affärsmöjligheter
• Övervaka marknadstrender och systematiskt samla in information om konkurrenskraftiga produkter
• Förbereda investeringsbeslut för nya produkter
• Övervaka och assistera marknadsintroduktion

Du hanterar även produkternas kommersiella framgång genom produktförbättringar, försäljningsåtgärder, utbildningar och kampanjer.

Vi söker dig som:
Har en examen inom mekatronik-, el-, automationsingenjörsexamen eller motsvarande utbildning. Du har tidigare ledarskapserfarenhet inom industrin eller kapitalinvesteringar och har god engelska i både tal och skrift då koncernspråket är på engelska. Vidare har du kunskap inom MS Office.

I denna rollen ingår resor till ca 20-30%. 

Vidare är du en kommunikativ och strukturerad person som trivs i mötet med människor då tjänsten innebär mycket kundkontakt. Du har goda ledarskapsförmågor och är duktig på att organisera både ditt eget jobb men även leda andra. 

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Rekrytering
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Frida Söderström

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Konstruktör till Emhart Glass!

Civilingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Nov 10
Emhart Glass fortsätter expandera och söker nu sin nästa konstruktör! Är du noggrann och tekniskt intresserad? Vill du även bli en del av ett sammansvetsat team med erfarna kollegor hos en världsledande tillverkare av den senaste tekniken inom glasformning? Då är detta tjänsten för dig!

Du erbjuds:

• Omväxlande arbetsuppgifter.
• Ansvar över din egen arbetsdag.
• Del i ett snabbt växande internationellt företag.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Emhart Glass önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Arbetsuppgifter

På Emhart Glass kommer du omges av härliga kollegor. Positionen innebär ett stort ansvar där noggrant arbete krävs. Du kommer arbeta självständigt och flexibelt, detta innebär att du kommer ha ett omväxlande arbete som kommer generera både utmaningar och utveckling.

I rollen som konstruktör hos Emhart Glass innebär ett varierande arbete med bland annat konstruktion, riskanalyser, projektledning samt förbättringsarbete. Du kommer ha ansvar för budget i olika projekt, vilket kräver att du är noggrann och effektiv i ditt arbete. Tjänsten innebär även ett stort ansvar och därför söker vi dig med tidigare erfarenhet inom liknande branscher.

Vi söker dig som:

Har ett stort tekniskt intresse och gärna har en eftergymnasial ingenjörsutbildning eller motsvarig arbetslivserfarenhet. Du hanterar O365 mycket väl, framförallt Excel. Vidare hanterar du både svenska och engelska mycket väl i både tal-och skrift. Har du dessutom erfarenhet av produktutveckling, konstruktion av mekanik, mekatronik, elektronik och pneumatik är det meriterande men inte ett krav. Vidare är det även ett stort plus om du tidigare erfarenhet som konstruktör.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Emhart Glass. Du är självgående, noggrann samt har ett genuint intresse för Emhart Glass produkter och lösningar. Vidare jobbar du bra både i team och självständigt samt gillar ett flexibelt arbete. Ditt kvalitétstänk finns alltid med, du älskar att hitta lösningar och kreativa vägar på ibland komplexa problem.

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

START: Omgående/enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Frida Söderström

Ansök nu