Sundsvall: Studerande administratör till RWE

Hitta ansökningsinfo om jobbet Studerande administratör till RWE i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-10-29 // Varaktighet: Deltid

Är du student och är intresserad av ett extrajobb hos ett företag som arbetar med förnybar energi och Sveriges framtid? RWE söker nu en strukturerad, initiativtagande och kommunikativ student som ska assistera med administration vid deras kontor i Viksjö. Missa inte denna chans och var en del i utvecklingen av Sverige och världens framtid inom energi!

OM TJÄNSTEN
I den här rollen kommer du att vara en del av RWEs team och stötta teamet ute på deras anläggning med varierande arbetsuppgifter rörande administration. Väl på plats kommer du få handledning på bästa sätt för att se över de rutiner och system som kommer att användas. Här kommer du få jobba i attraktiva, nyrenoveradeoch ljusa lokaler med ett härligt team, samtidigt som du får vara med i ett företag som ständigt utvecklas för framtiden inom energi.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos RWE. Uppdraget är på deltid och du förväntas kunna arbeta ca 2 dagar i veckan under terminen. Uppdraget sträcker sig inledningsvis 6 månader, men med möjlighet till förlängning om tillfället ges. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Hantering av fakturor
- Hantering av arrendeunderlag
- Visuell kontroll av markinfrastruktur i vindparken

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasialutbildning med minst en termin kvar av studierna
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
- Har goda kunskaper inom Microsoft Excel
- Har B-körkort

Det är meriterande om du har arbetat i SAP eller Wordpress tidigare, men inget krav.

Vi söker dig som vill arbeta hands-on och har en prestigelös inställning till det arbete du utför. Som person tar du initiativ och ser vad som behövs göras för att arbetet ska förflyta på ett effektivt sätt. Du har en fallenhet för kommunikation och har ett strukturerat tillvägagångssätt i allt du gör samt jobbar för att effektivisera dessa områden.

Övrig information


* 1 December
* Deltid, ca 2 dagar i veckan
* Viksjö


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
RWE är ett 100-tal medarbetare i Sverige med huvudkontor i Malmö. De är en del av en energikoncern med höga ambitioner om förnyelsebar energi, och är i startgroparna av vår resa tillsammans med ungefär 3500 kollegor i Europa, Nord- och Sydamerika, Asien och Pacific. Det finns med andra ord goda möjligheter att utvecklas vidare inom organisationen. I din roll har du stor frihet att själv lägga upp ditt arbete på det sätt som passar dig. Kulturen präglas av entreprenörskap, öppenhet och engagemang. Hos RWE får du ett dynamiskt arbete där relationer, utveckling och strategi kommer vara en stor del av din vardag. Läs mer om RWE här.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Administrativ assistent.

Administratör till Nationell högspecialiserad vård, Sundsvall

Läs mer Apr 11
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Länssjukvård psykiatri och habilitering samordnar länssjukvården för vuxenpsykiatri, barn- och ungdomspsykiatri samt habilitering i Region Västernorrland. Länssjukvårdsverksamheterna bedrivs vid tre sjukhus, Sundsvall, Sollefteå och Örnsköldsvik, och vid ett antal mottagningar som är förlagda till flera orter i länet. Området har cirka 700 anställda.

I början på december 2023 öppnade Region Västernorrland upp den nya verksamheten för Nationell högspecialiserad vård (NHV) för gruppen allvarliga ätstörningar. Det är en helt ny vårdform med både heldygnsvård och en mindre del öppenvård, verksamheten är placerad på Sundsvall sjukhus. NHV är vård som är komplex eller sällan förekommande. Vården för aktuell målgrupp bedrivs på fem platser i Sverige och dessa NHV-enheter samverkar kring forskning och utveckling.

Syftet med koncentration av denna vård är att vårdgivaren ska kunna upprätthålla kompetens i hela det multidisciplinära teamet samt ha möjlighet att utveckla och hålla en god kvalitet på vården utan att tillgängligheten begränsas. NHV kommer ha ett nära samarbete med övriga verksamheter inom länsverksamhet psykiatri i Västernorrlands län.

Nu söker vi en administratör som vill bli en del av NHV med start 2024-06-01 eller enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

ROLLEN SOM ADMINISTRATÖR

Som administratör rapporterar du till enhetschefen för öppenvården men tar också vissa uppdrag från verksamhetschefen. I din roll som administratör har du varierande arbetsuppgifter, du arbetar självständigt och i team och har som uppgift att vara en stödjande funktion till chef och verksamhet. Du blir spindeln i nätet och administrerar och stöttar i att koordinera den dagliga verksamheten inom framför allt NHV Öppenvården. Utöver detta stöttar du enhetschefen och verksamhetschefen med administrativa uppgifter som planering och bokning av möten och sammankomster, uppföljningar av verksamhetsrelaterade aktiviteter, sammanställning av information och material, beställningar, fakturahantering. Du hanterar interna och externa kontakter och stöttar i att genomföra vissa avrop/upphandlingar. Vidare hanterar du beställningar av behörigheter, medarbetaruppdrag och inloggningar i vårdadministrativa system särskilt för läkare. Enklare förbättrings- och utredningsarbete kan förekomma. Som administratör har du ett nära samarbete med löneadministratörer och HR.

Rollen innebär också uppgifter för Öppenvården (vissa uppgifter är delade med andra) t.ex. remissadministration, tidsbokning, viss journaladministration, LPT administration, bevaka funktionsbrevlåda och fördela dess ärenden, hantera receptionslistan, meddela avdelningen vid behandlares korttidsjukfrånvaro, och beställa kontors- och förbrukningsmaterial till mottagningen.

Som administratör inom NHV ätstörningar ingår du i områdets stab- och ledningsgrupp.

I takt med digitaliseringen kan uppdragen och arbetsuppgifternas innehåll både förändras och utvecklas. I rollen som administratör finns en förväntad flexibilitet för att möta de ständiga förändringar som sker i omvärlden och för att kunna vara ett kvalificerat och ändamålsenligt administrativt stöd.

Vi söker dig som har utbildning som medicinsk sekreterare/vårdadministratör alternativt en administrativ utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god datavana och behärskar det svenska språket i så väl tal som skrift. Har du tidigare arbetat som administratör inom vård och omsorg är det meriterande. Goda kunskaper i Officepaketets olika program, erfarenhet av system som Heroma, Proceedo och Oktav är meriterande. Även erfarenhet av andra IT-system av relevans, som exempelvis ärendehanteringssystem är meriterande.

Som person är du självgående och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har också god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har en vilja och ett intresse av att hjälpa andra. Du har god samarbetsförmåga och kommunicerar med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Är du den vi söker? Varmt välkommen med din ansökan!

Vid erbjudan om anställning skall du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister.

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ansök nu

Projektassistent

Läs mer Apr 10
Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem har verksamhet på både Campus Östersund och Campus Sundsvall. Vid institutionen bedrivs utbildning och forskning inom de ämnen som faller under områdena Kommunikation, Kvalitetsteknik och Informationssystem.



Arbetsuppgifter

Projektassistenten kommer att arbeta i forskningsprojektet AVA.

Projektets syfte är att identifiera orsaker och förslag på förbättringar och förändringar till fragmentisering av akademiskt arbete genom att undersöka arbetssituationen för lärare och forskare på Mittuniversitetet och hur det är villkorat av styrande dokument och övergripande processer. Vi arbetar med en kombination av olika forskningsmetoder såsom enkäter, kvalitativa intervjuer och dokumentanalys. I arbetsuppgifterna ingår att administrera och ta emot svar från en undersökning av lärare och forskares tidsanvändning vid MIUN. Svar från respondenter ska emottas och organiseras, ett datamaterial ska skapas samt analyseras. Även att författa visst underlag till rapportering och forskningsartikel kommer förekomma. Kontakter med respondenter kan förekomma för att svara på frågor.

För mer information om forskarmiljön se: https://www.miun.se/Forskning/forskningsprojekt/pagaende-forskningsprojekt/arbetets-villkor-och-villkorat-arbete--kritiska-studier-av-organisatoriska-forutsattningar-for-minskad-fragmentisering-av-akademiskt-arbete-ava/


Kvalifikationer

Behörig att anställas som projektassistent är den som innehar kandidatexamen inom ett samhällsvetenskapligt ämne eller motsvarande. Den sökande ska kunna utföra administrativa arbetsuppgifter som förutsätter förståelse av, och förmåga att använda, såväl svenska som engelska.

Utöver formell behörighet sker urval på grundval av andra arbeten såsom författade av rapporter och studentarbeten.



Anställning och tillträde
Anställningen är en särskild visstidsanställning omfattande 100% i två månader med start 2024-05-06 eller enligt överenskommelse, dock längst t. o. m. 2024-07-31.

Anställningsort: Sundsvall

Lön: Individuell lönesättning tillämpas.

 

Information

Närmare upplysningar lämnas av forskningsledare Katarina Lindblad-Gidlund, e-post: mailto:katarina.l.gidlund@miun.se, tel. 010-142 89 21 och proprefekt Martina Granholm, e-post: mailto:martina.granholm@miun.se, tel: 010-142 86 27.

 

Ansökan

Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska.

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem, som du hittar på https://miun.varbi.com/center/tool/position/717496/edit/tab:2/miun.se/jobb, senast 2024-05-02.  

Till ansökan ska bifogas:
- Ett personligt brev som beskriver dig själv och skälen till att du söker denna anställning.
- CV
- Referenser

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.


Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.


Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt.


Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Forskningsassistent vid Forum för digitalisering

Läs mer Apr 5
Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem har verksamhet på både Campus Östersund och Campus Sundsvall. Vid institutionen bedrivs utbildning och forskning inom de ämnen som faller under områdena Kommunikation, Kvalitetsteknik och Informationssystem.



Arbetsuppgifter

Fokus är att studera digitalisering som fenomen, tänkta former av värdeutveckling genom digitaliseringsprocesser och framförallt digital delaktighet och exkludering och digital kompetens.

Det innebär att vi söker en forskningsassistent som har förmåga att arbeta tvär- och multidisciplinärt och hantera många olika teoretiska perspektiv och ramverk. Det är också en fördel med en tydlig positionering inom kritisk analys kombinerat med en förmåga till konstruktivt tänkande i relation till exkludering och kompetens.

Föreslagen tjänst kommer i huvudsak att arbeta inom den forskargrupp som fokuserar på värdeskapande digitalisering och då framförallt analysera frågor kring olika former av digital delaktighet, exkludering och kompetens också är meriterande.

För mer information om forskarmiljön se: http://www.miun.se/fodi.


Kvalifikationer

Grundläggande behörighet har den som avlagt en examen på avancerad nivå eller fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå eller på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. Särskild behörighet har den som har minst 90 högskolepoäng i för forskningsinriktningen relevant ämne eller på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. Avlagd master-, magister- eller civilingenjörsexamen inom ämnesområdena sociologi, industriell ekonomi, informatik, informationssystem, medie- och kommunikationsvetenskap, eller data- och systemvetenskap är en lämplig bakgrund för anställningen. Goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt såväl som skriftligt, är ett krav.

Utöver formell behörighet sker urval på grundval av andra arbeten såsom författade rapporter och olika former av studier inom fältet. Förutom goda ämneskunskaper kommer stor vikt att läggas vid kreativt tänkande, samarbetsförmåga, initiativkraft och förmåga till självständigt arbete.

Forskningen bedrivs i en internationell omgivning och det krävs därför goda färdigheter i att presentera och diskutera forskningsresultat på engelska, såväl skriftligt som muntligt.

 

Anställning och tillträde

Särskild visstidsanställning omfattande 20% av heltid under sex månader med start 2024-05-01 eller enligt överenskommelse, dock längst till och med 2024-11-30.

Anställningsort: Sundsvall

 

Information

Närmare upplysningar lämnas av forskningsledare Katarina Lindblad-Gidlund, e-post: mailto:katarina.l.gidlund@miun.se, tel. 010-142 89 21 och proprefekt Martina Granholm, e-post: mailto:martina.granholm@miun.se, tel: 010-142 86 27.


Ansökan

Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska.

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem, som du hittar på miun.se/jobb, senast 2024-04-26.

Till ansökan ska bifogas:
- Ett personligt brev som beskriver dig själv och skälen till att du söker denna anställning.
- CV
- Referenser

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.


Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.


Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt.


Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Administratör till Anestesi, Operation och Intensivvård, Sundsvall

Läs mer Apr 11
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Länssjukvård somatik samordnar länssjukvården för den specialiserade somatiska vården i Region Västernorrland. Området somatik består av elva länssjukvårdsverksamheter. Länssjukvårdsverksamheterna bedrivs vid tre sjukhus, Sundsvall, Sollefteå och Örnsköldsvik och ett antal mottagningar förlagda till flera orter i länet. Området har cirka 2 400 anställda.

Vi söker nu en administratör till Länsverksamhet Anestesi, Operation och Intensivvård. Den kliniska verksamheten består av Operationsavdelningen, Intensivvårdsavdelningen, Anestesimottagningen samt Dagsjukvård Operation och det arbetar cirka 200 medarbetare inom verksamheten.

Tjänsten avser ett vikariat på heltid eller deltid för en period om åtta månader. Tillträde sker 2024-08-01, alternativt enligt överenskommelse.

ROLLEN SOM ADMINISTRATÖR

Som administratör hos oss kommer du arbeta i team tillsammans med en av våra medicinska sekreterare. Tillsammans stöttar ni medarbetare och verksamheten genom bland annat administration kring behörigheter och inloggningsuppgifter till olika journalsystem, posthantering, publikation och uppdatering av information på klinikens intranät, dokumenthantering, hantering av fakturor och ordrar samt konferens- och resebokningar. Vi arbetar i Systeam Cross, Orbit, PAS-IVA samt Heroma.

Vi kan erbjuda dig ett omväxlande och stimulerande arbete på en arbetsplats med framåtanda och trevliga kollegor. Arbetet är förlagt till dagtid måndag till fredag.

Hos oss finns möjlighet att utnyttja både flextid och friskvårdstimme. Det finns även en friskvårdsanläggning på sjukhuset som alla medarbetare får utnyttja.

Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och som har goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du är utbildad medicinsk sekreterare eller vårdadministratör. Hos oss är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och är tillmötesgående mot andra. Du har ett intresse och en vilja att hjälpa andra för att få verksamheten att fungera smidigt. Du är lättlärd, lugn och trygg i dig själv och kan hantera stressade situationer på ett bra sätt. Vidare har du förmågan att kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt så att viktiga arbetsuppgifter upprätthålls. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ansök nu

Projektassistent till forskargruppen ekokemi

Läs mer Mar 27
Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (NDH) har verksamhet på Campus Östersund och Campus Sundsvall, där vi utbildar och bedriver forskning inom institutionens ämnen med fokus på hållbar utveckling.



Forskargruppen Ekokemi bedriver delar av sin forskning inom kemisk ekologi.

I forskningsområdet kemisk ekologi ingår att identifiera biologiskt aktiva substanser, semiokemikalier och feromoner, med hjälp av olika kemiska analysmetoder, samt att testa dessa i fältförsök. Forskargruppen har mångårig erfarenhet av att arbeta med skogslevande insekter, vilka är i fokus i detta projekt.


Arbetsuppgifter ??

Arbetet består av att utvärdera och sammanställa forskningsresultat från laborativa experiment och fältförsök kopplade till dubbelögade bastborrar. Resultatet av utvärderingarna och sammanställningarna ska leda till vetenskapliga rapporter.


Din bakgrund

Vi söker dig som har erfarenhet av att identifiera semiokemikalier och feromoner med hjälp av analysmetoden GC-MS. Metodutveckling inom kromatografi samt erfarenhet av att välja metod för insamling av semiokemikalier och feromoner från levande insekter är meriterande. Du ska även ha goda kunskaper i att designa och utvärdera fältförsök för dubbelögade bastborrar. Du ska vara väl förtrogen med att artidentifiera och könsbestämma dubbelögade bastborrar. För att kunna utvärdera resultat från fältförsök bör du vara väl förtrogen med de olika statistiska metoder som används inom forskningsområdet.

Meriterande är även att tidigare ha arbetat i en forskningsmiljö samt att ha publicerat inom forskningsområdena kemisk ekologi, tillämpad entomologi eller tillämpad kemisk ekologi.

 

Dina egenskaper  

Förutom ämneskunskaper i kemi och kemisk ekologi läggs stor vikt på självständighet, initiativkraft samt god förmåga att planera och strukturera ditt arbete. Sökanden skall ha god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Du ska ha stor vana att arbeta med Office-paketet och olika mjukvaror för statistik (t. ex R/R-studio).


Anställning och tillträde

Anställningen är en särskild visstidsanställning omfattande 40 % av heltid från och med 2024-04-22 eller enligt överenskommelse/ dock längst tom 2024-06-30.

Anställningsort: Sundsvall


Information

Närmare upplysningar lämnas av proprefekt?Erika Wallin, e-post mailto:erika.wallin@miun.se och tel. 010 - 1428491, eller professor Erik Hedenström, epost mailto:erik.hedenstrom@miun.se och tel. 010 – 1428729.

 

Ansökan

Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska.

Ansökan ska innehålla styrkt meritförteckning, kopior av betyg, examensbevis samt övriga handlingar som önskas åberopas. Referenser/rekommendationer ska anges.

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2024-04-17.

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.


Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.


Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt.


Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Academic Work Sweden AB .

Junior signalprojektör inom järnväg till Sweco!

Järnvägsingenjör
Läs mer Apr 4
Vill du vara med och utveckla framtidens infrastruktur? Nu har du möjligheten att starta din karriär hos Sweco som nu förstärker sin grupp i Sundsvall med en junior signalprojektör. Detta är för dig som är en nyfiken person som motiveras och engageras av att arbeta med teknik i framkant. Varmt välkommen med din ansökan, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN

Sweco har Nordens bredaste kunskapsbas inom järnväg, spårväg och tunnelbana, nu söker vi efter en junior signalprojektör som kan stärka upp deras team i Sundsvall. Gruppen arbetar med tjänster inom hela kedjan från utredning och analys till projektering, design samt drift och underhåll av anläggningar för spårburen trafik. Som junior signalprojektör arbetar du i första hand med projektering, utöver detta kommer du även att arbeta som besiktningsmedhjälpare med granskning och besiktning av olika signalanläggningar. Projekteringsarbetet omfattar i huvudsak framtagning av system-, bygg- och förvaltningshandlingar samt förfrågningsunderlag och utredningsmaterial i tidiga skeden.

Du kommer att ingå i ett nätverk av professionella ingenjörer och specialister där erfarenhetsutbyte och samarbete mellan kollegor och kontor över hela världen är en naturlig del. Vill du vara med på resan att bidra till utvecklingen och upprustningen av Sveriges järnväg och arbeta med hållbara infrastrukturlösningar så är detta rollen för dig.

Du erbjuds
- Möjligheten att samarbeta med kompetenta och erfarna kollegor som är måna om gemenskap
- Att arbeta med en mängd varierade och spännande projekt
- Vara en del av en attraktiv arbetsplats med stora möjligheter till personlig och teknisk utveckling

VI SÖKER DIG SOM
- Har en ingenjörsutbildning på universitets- eller högskolenivå inom elektroteknik, el/automation alternativt en YH-examen inom järnväg
- Har ett stort intresse för järnväg och tekniken
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift då kommunikation kommer att ske på båda språken

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av projektering, granskning eller besiktning av järnvägens signalsystem eller annan erfarenhet som kan anses vara likvärdig

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Problemlösande
- Självutvecklande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om SWECO här.

Ansök nu

Intervjuare till Ipsos

Marknadsundersökare
Läs mer Apr 10
Till ett kortare uppdrag hos Ipsos söker vi nu flexibla personer som kan arbeta heltid med start sista veckan i maj fram till midsommar. Uppdraget är helt på distans så du kan utföra ditt arbete där det passar dig. Sök tjänsten omgående, vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN

Ipsos är ett företag som är världsledande inom marknadsundersökningar och nu har de behov av stöttning med intervjuer under en begränsad period. Undersökningen syftar till att undersöka hur europeiska arbetsplatser hanterar säkerhets- och hälsorisker i praktiken. Din uppgift blir att ta kontakt med företag och ställa frågor från ett färdigt frågeformulär.

Uppdraget inleds med en obligatorisk utbildning för att du ska ska få all information du behöver för att genomföra ditt arbete. Du kommer bokas in på utbildningstillfället den 23 maj eller 24 maj. Därefter påbörjar du arbetet under sista veckan i Maj och arbetar fram till midsommar.

Du erbjuds
- Det perfekta jobbet för dig som är på jakt efter ett kortare heltidsuppdrag där du får driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt och samtidigt skaffa meriterande erfarenhet till CV:et.

VI SÖKER DIG SOM
- Är tillgänglig för heltidsarbete (med viss flexibilitet) V. 22- 25
- Har erfarenhet av serviceinriktat arbete
- Har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift då det svenska språket kommer används i det dagliga arbetet

Du behöver själv säkerställa att du har utrustningen som krävs för uppdraget:
- PC med minimikrav Windows 8 (ej Mac eller Chromebook)
- Fast bredband på minst 5 Mbit hastighet (mobilt internet går inte)
- Headset med mikrofon

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Ipsos här.

Ansök nu

Junior elnätsprojektör till E.ON i Sundsvall!

Konstruktör, elkraft
Läs mer Apr 4
Är du elkraftsingenjör på jakt efter en möjlighet för framtiden? Just nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som projektör på E.ON. I denna roll får du möjligheten att arbeta på ett företag med ett stort hållbarhetsfokus och spännande projekt inom elnät och energidistribution. Vill du vara med på E.ONs resa mot mer energieffektiva lösningar? Välkommen in med din ansökan, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN

E.ON producerar, distribuerar och säljer förnybar energi i form av el, fjärrvärme och kyla till privatpersoner och företag. Detta gör de med ambitionen att förenkla vardagen och utveckla samhället. E.ON strävar mot en mer hållbar framtid vilket genomsyras i deras utveckling av energilösningar.

I rollen som junior elnätsprojektör kommer du tillsammans med dina kollegor att driva ombyggnation och utveckling av befintligt elnät. Till en början kommer du att introduceras i rollen utifrån din erfarenhetsnivå för att sedan kunna arbeta mer självständigt i de projekt du tilldelas.

Tidigare konsult som nu är en del av E.ON berättar:

"E.ON har verkligen gett mig goda förutsättningar till personlig utveckling för min arbetsroll som lokalnätsprojektör. Att få projektera framtidens elnät och samtidigt erbjudas möjligheten till att ta stort ansvar för diverse lokalnätsprojekt har bidragit till en lärorik och utmanade arbetsplats. Jag kan varmt rekommendera E.ON till den som har viljan att lära sig nya saker och samtidigt vill bidra till Sveriges energiomställning."

Du erbjuds:
- Möjligheten att arbeta i ett härligt och sammansvetsat team med en stark lagkänsla och mycket kompetens
- En lärorik och utvecklande tjänst på en uppskattad arbetsplats med intressanta projekt

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Projektera om- och nybyggnadsprojekt inom elnät, el-distribution samt energidistribution
* Producera ritningar och kalkyler till projekt
* Driva projekt fram till investeringsbeslut samt övergripande ansvara över korrekt implementering av projekt
* Arbeta med frågor kopplat till energiomställningen, så som lösningar inom eldriven trafik och småskaliga förnyelsebara källor


VI SÖKER DIG SOM
- Är elkrafts- eller elingenjör på civil- eller högskolenivå, alternativt har en slutförd elkraftingenjörsexamen från yrkeshögskola kombinerat med relevant erfarenhet
- Har B-körkort
- Har mycket goda kunskaper inom svenska och engelska då det krävs i dokumentation och kommunikation

Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet som projektör eller erfarenhet av arbete kopplat till projekt inom el- och energidistribution

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Självutvecklande
- Resultatinriktad

Vi ser att du har en drivande personlighet som ständigt är ute efter att lära sig mer och utvecklas.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om E.ON här.

Ansök nu

Uppdragsledare inom el- och telesystem till AFRY

Projekteringsingenjör, el-tele och elektronik
Läs mer Mar 19
AFRY växer och utökar teamet i Sundsvall med en uppdragsledare inom El- och Telekommunikation! Har du en stark vilja att utvecklas och vill bygga en framgångsrik karriär inom området? Då kan detta vara en spännande möjlighet för dig! Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag.

OM TJÄNSTEN

I rollen som uppdragsledare kommer du driva utvecklingen och konstruktioner av el- och telesystem. Du kommer att vara en viktig del av designprocessen och ha ett övergripande ansvar att tillsammans med kollegor skapa framtidens anläggningar. Du kommer att stödja konstruktörer i olika projekt och hjälpa till att lösa olika tekniska utmaningar. Ditt engagemang och din förmåga att arbeta i team kommer att vara avgörande för att skapa en samarbetsmiljö där idéer och kunskap kan flöda fritt.

Fältbesök kommer också att vara en del av ditt arbetsområde, där du kommer att utföra analyser av befintlig infrastruktur och identifiera eventuella förbättringsområden. De områden du främst kommer arbeta inom är ny- och ombyggnad av fastigheter samt industrier.

Du erbjuds
- En inkluderande arbetsplats där det läggs stor vikt vid att ha roligt på arbetet
- En flexibel arbetsmiljö med frihet under ansvar
- Möjligheten att växa och utvecklas inom el- och telekommunikation
- Spännande projekt som håller dig uppdaterad med den senaste tekniken
- Trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner, friskvårdsbidrag och personalrabatter samt förmånliga privata grupp- och sjukförsäkringar

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Leda uppdrag i sin helhet vad gäller utförande, kvalitet, resursplanering, tid och ekonomi
* Kundansvar
* Agera bollplank och stötta kollegor i de olika projekten


VI SÖKER DIG SOM
- Har lägst en gymnasial utbildning och tidigare erfarenhet inom områdena elkraft och/eller teleanläggningar inom fastighet och industri
- Trivs i rollen att leda och ta ansvar
- Har erfarenhet av Autocad
- Är sakkunnig gällande entreprenader och har god förståelse för regelverken AB04, ABT06, ABK09
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, då båda språken används internt och externt

Det är meriterande om du har
- En eftergymnasial teknisk utbildning

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Problemlösande
- Anpassningsbar
- Affärsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning och vill accelerera omställningen mot ett hållbart samhälle! AFRY är 18,500 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. AFRY erbjuder en modern arbetsplats i ett globalt sammanhang med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för alla olika skeden i livet och anställning.

Ansök nu

Elektronikkonstruktör till navAero!

Elektronikkonstruktör
Läs mer Mar 20
Till navAero söker vi dig som är en erfaren elektronikkonstruktör med inställningen "det finns ingenting jag inte skulle försöka ge mig på att bygga". Låter det som något du skulle kunna säga? I denna roll finns utrymmet för dig att vara både praktisk och kreativ och samtidigt få utlopp för ditt genuina intresse för teknik! Vi tillämpar löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN

Sedan starten 2003 har navAero gjort en framgångsresa i en nischad bransch och företaget har idag ca 100 flygbolag världen över som kunder. Deras innovativa lösningar består av egnenutvecklade EFB-produkter som samlar in, strukturerar och visualiserar flygplansinformation. Bolagets utrustning, som är installerad på mer än 4 000 flygplan, omvandlar flygplansdata till viktig information som stödjer piloterna i deras arbete. navAero utvecklar och tillverkar också IFE-utrustning till moderbolaget Anuvu.

På deras huvudkontor i Sundsvall jobbar idag ett team på cirka 25 personer med alla aspekter av navAeros produkter, vilket inkluderar allt från systemdesign, mekanisk utformning, hållfasthetsberäkning, utveckling av elektronik, programmering, dokumentation och certifiering.

Som elektronikkonstruktör kommer du att tillhöra utvecklingsteamet som idag består av 5 personer. Du kommer att arbeta hårdvarunära med att utveckla och designa elektronik till såväl befintliga som nya produkter. Du utvecklar elektronikscheman, väljer komponenter och gör mönsterkortslayout. Du kommer ha förmånen att ha kontor och prototypverkstad under samma tak, vilket gör att du kan arbeta väldigt kreativt och praktiskt.

Du erbjuds
- Ett utvecklande arbete i ett marknadsledande och expansivt företag
- Att vara en del av ett högkvalificerat team som tillsammans strävar efter de mest innovativa lösningarna
- En familjär arbetsplats med hög trivsel och låg personalomsättning

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utveckling och konstruktion av kretskort, både analogt och digitalt, exempelvis kraftomvandlare, interfacekort och modulkort
* Bygge/lödning av prototyper
* Design av kablage för kraft och data
* Framtagning av testutrustning
* Teknisk dokumentering; ritningar, monterings- och testinstruktioner


VI SÖKER DIG SOM


* Har flerårig elektronikkompetens, analogt och digitalt
* Är mycket praktiskt orienterad med ett stort tekniskt intresse och har god förmåga att löda
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, då båda språken används internt och externt
* Har erfarenhet av elektronikkonstruktionsverktyg


Det är meriterande om du:


* Har kunskaper om miljökrav kring elektronikdesign, EMC etc
* Har förståelse för produktionsprocessen
* Har kunskap eller intresse för nätverk och datorkomponenter


Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Självutvecklande
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
navAero Avionics utvecklar, tillverkar, certifierar och säljer utrustning för flyget inom EFB och IFE. EFB står för Electronic Flight Bag och är ett datoriserat hjälpmedel för piloter i deras arbete i cockpit. IFE står för In-Flight Entertainment och är system för passagerarunderhållning – streaming av film och musik samt uppkopping mot internet via satellitlänk. navAeros kunder är flygbolag över hela världen. De håller egna tillstånd för design, tillverkning och reparation av utrustning för flyget; DOA, POA och P145. Sedan 2015 är navAero ett dotterbolag till Anuvu som är ledande inom lösningar för uppkoppling av mobila enheter så som flygplan och fartyg, och har egna system för passagerarunderhållning och licensiering av film och musik.

Ansök nu

Servicetekniker till Bold Printing Mitt!

Servicetekniker, elektronik
Läs mer Mar 28
Har du ett brinnande tekniskt intresse och är praktisk lagd? Motiveras du av att lösa problem och att arbeta med felsökning? Då kan detta vara en roll för dig! Sök tjänsten som servicetekniker till Bold Printing Mitt redan idag- urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Som en del av Bonnier News har Bold Printing Mitt en stark position på den svenska marknaden. På tryckeriet i utkanten av Birsta producerar dem morgontidningar, bilagor och magasin. Med sina toppmoderna tryckmaskiner och långa erfarenhet erbjuder dem högkvalitativa lösningar till sina kunder runt om i landet.

Du har nu möjligheten att bli en del av deras sammansvetsade team om två medarbetare som arbetar med service och underhåll. Som ny i rollen har du förmånen att bli introducerad av tekniskt kompetenta och hjälpsamma kollegor, introduktionen anpassas efter dina tidigare erfarenheter så att du får de bästa förutsättningarna att snabbt växa in i rollen.

Du erbjuds:
- Att tillhöra en arbetsgivare inom Bonnier News med korta beslutsvägar
- Hög flexibilitet i både arbetstid och arbetsuppgifter med mycket eget ansvar
- Trygg anställning med kollektivavtal

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utföra service och underhållsarbete på anläggningens maskinutrustning
* Felsöka och åtgärda fel på maskinutrustningen, både på egen hand och med hjälp av leverantör


VI SÖKER DIG SOM
- Tidigare arbetat i en teknisk roll, företrädesvis med styrel och mekanik
- Har kunskap i att läsa av ett elschema
- Talar och skriver obehindrat på svenska då det förekommer i det dagliga arbetet
- Har goda kunskaper i engelska då det förekommer i kommunikation med leverantörer och maskintillverkare
- Innehar B-körkort

Det är meriterande om du har:
- En gymnasial eller eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning, gärna inom el
- Elbehörighet
- Erfarenhet av att arbeta med automation

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten
- Självgående
- Nyfiken

Övrig information:
- Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Arbetstider: Dagtidstjänst med flexibilitet i arbetstid, 40h/vecka
- Placering: Sundsvall, Birsta

Då verksamheten är i drift under större delen av dygnet ingår viss mån av beredskap i tjänsten.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Bold Printing Mitt här.

Ansök nu