Sundsvall: Montörer inom produktion

Hitta ansökningsinfo om jobbet Montörer inom produktion i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-21 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Här erbjuds du ett givande och lärorikt uppdrag i en trevlig miljö där du arbetar både självständigt och i team med trevliga kollegor. För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara noggrann, strukturerad och ha god samarbetsförmåga. 


Du blir en viktig del i produktionen inom mekanisk tillverkning med stort fokus på kvalité och säkerhet. I dina arbetsuppgifter kommer du att utifrån en ritning montera ihop delar, testa slutprodukten samt hantera dokumentation. 


Uppdraget omfattar heltid med arbetstider 07.00-16.00 måndag-fredag. Start är snarast enligt överenskommelse och beräknas pågå fram till sommaren 2023. Det finns goda möjligheter till fortsatt anställning.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Välkommen med din ansökan på www.randstad.se, senast 2022-12-04. Vi arbetar löpande med urval och intervjuer.


Kontakt vid frågor om tjänsten: Ingela Gulliksson, Konsultchef, ingela.gulliksson@randstad.se.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Utifrån ritning montera ihop olika komponenter
Kontroll och test av slutprodukt
Sammanställa dokument


Kvalifikationer
Gymnasial utbildning 
God svenska och engelska i tal och skrift
Kunskaper i MS Office
B-Körkort och tillgång till bil

  
Meriterande:
Tidigare erfarenhet av arbete som montör eller fordonsmekaniker
Erfarenhet av att läsa ritningar 


Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Montör, metallprodukter

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Montör, metallprodukter.

Montörer till Valmet

Läs mer Nov 18
Nu utökar Valmet deras montagegrupp och vi söker flera engagerade och drivna montörer till deras produktionsenhet i Sundsvall. Här får du chansen att arbeta i en fin miljö med spännande montering av stora komplexa maskiner. Är du den vi söker? Välkommen in med din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som montör kommer du att arbeta i Valmets verkstad där arbetsuppgifterna i huvudsak består av montagearbeten och funktionstester. Du kommer att arbeta med stora komplexa maskiner som Valmet till stor del tillverkar i egen verkstad. Arbetstiden kan variera mellan två-skift och dagtid.

Vem är du?
För att lyckas som montör behöver du ha goda kunskaper inom ritningsläsning, mätteknik samt en ansvarskänsla för kvalitet och leveranssäkerhet. Du har tidigare erfarenhet av montage- och reparationsarbeten och gärna svetskunskaper. Du har slutfört treårigt gymnasium inom området- eller kompetens förvärvad genom yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.

Vi värdesätter om du som person är noggrann, strukturerad, kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Du har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift samt grundläggande kunskaper i engelska. Truck- och traverskort är meriterande.

Känner du igen dig i ovanstående beskrivning och vill arbeta med ett härligt team, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Uniflex hanterar hela rekryteringsprocessen så vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Uniflex bemanning & rekrytering!

Om verksamheten
Valmet är ett globalt teknikföretag som erbjuder en inspirerande arbetsmiljö och en bra plattform för att utvecklas. Det råder ett högt säkerhets- och arbetsmiljöfokus och verkstaden erbjuder ljusa, fräscha lokaler att arbeta i. Valmet levererar processer och utrustning för kemisk och mekanisk massaframställning, fiberboardproduktion, balhanteringsutrustning och hydrolyssystem för framställning av biobränslen.

Ansök nu

Montörer till Valmet

Läs mer Nov 7
Nu utökar Valmet deras montagegrupp och vi söker flera engagerade och drivna montörer till deras produktionsenhet i Sundsvall. Här får du chansen att arbeta i en fin miljö med spännande montering av stora komplexa maskiner. Är du den vi söker? Välkommen in med din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som montör kommer du att arbeta i Valmets verkstad där arbetsuppgifterna i huvudsak består av montagearbeten och funktionstester. Du kommer att arbeta med stora komplexa maskiner som Valmet till stor del tillverkar i egen verkstad. Arbetstiden kan variera mellan två-skift och dagtid.

Vem är du?
För att lyckas som montör behöver du ha goda kunskaper inom ritningsläsning, mätteknik samt en ansvarskänsla för kvalitet och leveranssäkerhet. Du har tidigare erfarenhet av montage- och reparationsarbeten och gärna svetskunskaper. Du har slutfört treårigt gymnasium inom området- eller kompetens förvärvad genom yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.

Vi värdesätter om du som person är noggrann, strukturerad, kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Du har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift samt grundläggande kunskaper i engelska. Truck- och traverskort är meriterande.

Känner du igen dig i ovanstående beskrivning och vill arbeta med ett härligt team, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Uniflex hanterar hela rekryteringsprocessen så vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Uniflex bemanning & rekrytering!

Om verksamheten
Valmet är ett globalt teknikföretag som erbjuder en inspirerande arbetsmiljö och en bra plattform för att utvecklas. Det råder ett högt säkerhets- och arbetsmiljöfokus och verkstaden erbjuder ljusa, fräscha lokaler att arbeta i. Valmet levererar processer och utrustning för kemisk och mekanisk massaframställning, fiberboardproduktion, balhanteringsutrustning och hydrolyssystem för framställning av biobränslen.

Ansök nu

Montör till Emhart Glass Sweden AB

Läs mer Aug 17
Har du ett tekniskt intresse och gillar att arbeta fysiskt? Vi söker nu montörer till vår kund Emhart i Sundsvall för en direkt rekrytering! Urval kommer att ske löpande, så varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som montör på Emhart är dina arbetsuppgifter montering och förmontage till maskiner med tillhörande arbetsuppgifter som exempelvis, plocka ned och packa ihop utrustning. Kvalitén står alltid i fokus, i samarbete med flexibilitet och leveranssäkerhet.

Vem är du?
Du som söker har minst har en teknisk gymnasieutbildning och gärna tidigare erfarenhet av montering inom industrin. Vidare ser vi gärna att du har kunskap inom mätteknik, monteringsverktyg, hydraulik och ritningsläsning. Truckkort är ett krav och det är meriterande om du innehar traverskort och god datavana.

Som person är du noggrann, ansvarstagande och driven. Du är praktiskt lagd och trivs med ett fysiskt arbete där du får ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Vidare har du en god samarbetsförmåga och bidrar till ett positivt arbetsklimat.

Känner du igen dig i ovanstående beskrivning och har tidigare erfarenhet av montagearbete? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om verksamheten
Bucher Emhart Glass Sweden AB är världsledande tillverkare av automatiska glasformningsmaskiner för framställning av bland annat glasflaskor och glasburkar. Bucher Emhart Glass firar mer än 250 år av innovation och har de senaste 50 åren utvecklat vår högteknologiska glasformningsmaskin. Företaget har en internationell prägel då vi är schweiziskt ägda samt har produktion och försäljning i Europa, USA och Asien. Vår svenska enhet har idag ca 350 anställda i Sundsvall och Örebro. Vi erbjuder dig spännande arbetsuppgifter och en god arbetsmiljö.

Ansök nu

Montör till Sundsvall

Läs mer Aug 16
Uniflex söker dig som tidigare har arbetat med montage av olika slag så har du ett brinnande intresse för teknik? Då kan det vara dig vi söker!

Du kommer att arbeta på ett framgångsrikt och spännande företag som verkar inom industribranschen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av montage med olika komponenter i linjemontage för att till slut få fram slutprodukten. Arbetstiden är förlagd på dagtid.

Vem är du?
Du har tidigare erfarenhet av montage och har slutfört treårigt gymnasium inom området- eller kompetens förvärvad genom yrkeserfarenhet. Tidigare erfarenhet av att läsa ritningar är meriterande.

Som person är du noggrann, strukturerad och kommunikativ samt har en god samarbetsförmåga. Eftersom du kommer att arbeta både i team och självständigt så förväntar vi oss att du är en lyhörd lagspelare med förmåga att ta egna initiativ. Du har goda kunskaper i svenska både i tal och i skrift. Truck-och traverskort är meriterande.

Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta Uniflex bemanning & rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan idag då urval sker löpande!



Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar.

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:

• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Randstad AB .

Produktägare

Civilingenjör, maskin
Läs mer Nov 25
Arbetsbeskrivning
Här får du möjligheten att sitta på ett nyrenoverat kontor och använda dig av din tekniska expertis, möta kunder och arbeta i en internationell miljö. Du kommer befinna dig både på kontoret samt resa på olika ställen i världen för att möta Sund Birstas kunder. 

I rollen som produktägare kommer du ansvara för ringsamling eller stångräkning. Som produktägare arbetar du framförallt med att anpassa dina maskiner till kraven i kundprojekten samt bedriva utveckling enligt företagets utvecklingsplan. Till ditt stöd har du kunniga kollegor med stor erfarenhet och det är därför viktigt att även du trivs med att bidra till gruppen.

Sund Birsta befinner sig i slutfasen av utvecklingen av nästa generations stångräknare där hydrauliska rörelser är ersatta av elektriska med hjälp av servoteknik. Stångräknaren är en viktig del i hanteringsutrustningen och dess uppgift är att fördela rätt antal stänger till varje bunt för att säkerställa stålverkets kvalitetskrav. Inom ringsamling pågår just nu ett intensivt utvecklingsarbete tillsammans med ägaren Danieli och utvalda kunder för öka kapaciteten i stålverken genom kontinuerlig valsning. Arbetet innebär mycket externa kontakter för att skapa en förståelse för hur maskinen ska konstrueras för en hög produktionstillgänglighet i utrustningen och leverans av god kvalité till resten av hanteringsutrustningen.

Som produktägare på Sund Birsta är du nyfiken, noggrann och tar ansvar över att ditt arbete blir gjort med bra kvalité. Du stimuleras av att vara med och förbättra processer samt uppskattar en roll där du ges möjlighet att bidra med dina tankar och idéer. Troligen tycker du att det är extra roligt med problemlösning och gillar tekniska utmaningar. 

I denna rekrytering har Sund Birsta valt att samarbeta med Randstad. För mer information eller frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Pernilla Melander, pernilla.melander@randstad.se. Har du tjänstespecifika frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Martin Holgersson, martin.holgersson@sundbirsta.com

Tjänsten avser heltid, tillsvidareanställning hos Sund Birsta, med placering i Sundsvall, med möjlighet att sitta hemifrån 1 dag i veckan. Urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, observera lång ansökningstid med anledning av jul & nyår. Sök senast 2023-01-04.  Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.

Ansvarsområden
• Leder och prioriterar konstruktionen av maskinerna som ingår i ditt ansvarsområde. 
• Arbeta med befintliga produkter och utveckling av framtidens produkter. 
• Bidrar med teknisk expertis till företagets övriga avdelningar. 
• Medverkar vid montage, verkstadsprovkörning och kundbesök.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som produktägare ser vi att du:
? Är högskole- eller civilingenjör med inriktning mot maskinteknik eller teknisk design, alternativt har lång yrkeserfarenhet som Sund Birsta bedömer likvärdig. 
? Har vana av att jobba med 3D-CAD program.
? Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då stor del av kommunikationen sker med internationella kunder.
? Trivs med att både jobba självständigt och att bidra i en grupp.
? Motiveras i en omväxlande miljö där problemlösning är en viktig del där du bidrar med nya lösningar och arbetssätt.
? Besöker våra kunder för att förstå deras behov.

Om företaget
För oss är det viktigt att du som medarbetare trivs, mår bra och är motiverad. Därför jobbar vi aktivt med att utveckla vår kultur och att skapa en miljö där alla trivs och har möjlighet att utvecklas.

Sund Birsta AB är en världsledande leverantör av hanteringsutrustning till valsverk. Företaget har ca 120 anställda i Sverige, USA och Kina. Vårt huvudkontor har ända sedan starten funnits i Sundsvall och här sker fortfarande utveckling av vår kärnteknologi. Det är också här de mest komplexa delarna av vår utrustning monteras och testas för att säkerställa den höga kvalité och prestanda som våra kunder förväntar sig. Sund Birsta är en del av Danieli Group som är en av världens ledande leverantörer av kompletta stål- och valsverk. Läs mer på: www.sundbirsta.com och www.danieli.com.

Ansök nu

Ekonomichef

Ekonomichef
Läs mer Nov 22
Arbetsbeskrivning
Här får du komma till ett företag där du får möjligheten att arbeta både strategisk och operativt samt vara med och påverka. Ett stort bolag i en familjeägd koncern som kännetecknas av prestigelöshet. Du får möjligheten att använda dig av både din ekonomiska erfarenhet samt din kunskap kring ledarskap. 

Som ekonomichef hos Teknisk Fastighetsservice har du det övergripande ansvaret för ekonomifunktionen i företaget när det kommer till ekonomistyrning och rapportering såväl som administration. Tjänsten som ekonomichef är utmanande och innefattar ansvar för de områden som en ekonomiavdelning kan tänkas behöva såsom års- och månadsbokslut, rapportering till ledning och styrelse, finansieringsfrågor, säkerställa att rutiner och processer är väl fungerande, ansvar för upprättande av budget och att ekonomi- och administrationsfunktionen har de kunskaper och resurser som krävs för att stötta resten av organisationen i den dagliga verksamheten. Tjänsten innefattar personalansvar och du arbetar på ett stödjande och utvecklande sätt gentemot dina medarbetare i ekonomigruppen samt mot våra administratörer. Du kommer även sitta med i ledningsgruppen. 


Ditt uppdrag är att effektivisera, förenkla, digitalisera och kvalitetssäkra företagets ekonomiska processer. Som ekonomichef kommer du att driva de initiativ du anser krävs för att förbereda bolaget för fortsatt tillväxt och för att verksamheten ska ha högkvalitativ och relevant information i sitt dagliga arbete.


Teknisk Fastighetsservice är ett entreprenörsdrivet företag med ett öppet klimat, korta beslutsvägar och ett realistiskt förhållningssätt och förutom att ansvara för det dagliga arbetet inom ekonomifunktionen medverkar du i arbetet med förvärv och fusioner, utredning av finansieringsfrågor och genomlysning av större projekt. Teknisk Fastighetsservice har kommit långt i digitaliseringsarbetet och vi tror att du är mycket bekväm med digitala arbetssätt och ser positivt på att fortsätta driva förenklingar och förbättringar genom digitalisering av processer.


För att passa in i rollen tror vi att du är en erfaren ekonom som tar stort ansvar för kvaliteten i din leverans och är mycket noggrann, analytisk och engagerad. Du har inga problem med att driva förändringar samtidigt som du hanterar de arbetsuppgifter som kan förväntas av dig som ekonomichef, såsom att hålla ledningspresentationer och vidareutveckla bolagets ekonomiska och administrativa funktioner. 
 


I denna rekrytering har Teknisk Fastighetsservice valt att samarbeta med Randstad. Du ansöker på www.randstad.se, senast 2022-12-13, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta pernilla.melander@randstad.se.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Års – och månadsbokslut
Finansieringsfrågor
Rapportering till ledning och styrelse 
Säkerställa att rutiner och processer är väl fungerande
Ansvara för upprättandet av budget
Ansvara för att ekonomi- och administrationsfunktionen har rätt resurser och kunskaper
Personalansvar över en mindre grupp
Medverkar i arbetet med förvärv och fusioner


Kvalifikationer
För att passa in i rollen har du följande erfarenhet:


Krav:
Flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete.
Erfarenhet från ledande befattningar med personalansvar.
Erfarenhet från arbete i företagsledning.
God kommunikationsförmåga i svenska i såväl tal som skrift
Universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande.

Meriterande:
Erfarenhet från tjänsteproducerande bolag där bygg- och installationsbranschen är särskilt meriterande.


Om företaget
Teknisk Fastighetsservice är ett Norrlandsbaserat företag som tillhandahåller tjänster inom service och förebyggande underhåll för fastighetstekniska installationer såsom ventilation, värme, kyla, el och automation. Vi sköter service, underhåll och utveckling av fastigheter hos fastighetsägande kunder och nyttjare inom industri, offentlig och kommersiell verksamhet. 


Vi har växt rejält under de senaste åren och är idag mer än 200 medarbetare, finns på 14 orter och omsätter över 300 Mkr. Vårt huvudkontor finns i Sundsvall och vi är representerade från Gävle i söder till Boden i norr.


Teknisk Fastighetsservice ingår i den fastighetsfokuserade och Sundsvallsbaserade koncernen Fenix Holding tillsammans med bolag såsom Hedern Fastigheter, Förvaltnings AB Castor, TWS System och Energi & Driftteknik. Tillsammans är vi omkring 340 medarbetare och koncernen omsatte 2021 över 500 Mkr.

Ansök nu

Teknisk säljare till Benzlers AB

Utesäljare
Läs mer Nov 14
Arbetsbeskrivning
Drivs du av försäljning och har ett stort tekniskt intresse? Motiveras du av att skapa långsiktiga relationer med kunder och har lätt för att ta egna initiativ? Då är det här en möjlighet för dig!

Som Teknisk Säljare på Benzlers ansvarar du för försäljning och marknadskommunikation inom ditt arbetsområde i Norra Sverige, som sträcker sig mellan Sundsvall till Kiruna. Tjänsten innebär såväl operativ som strategisk försäljning innehållande marknadsanalyser, kundbesök, mässor, kommersiell och teknisk kommunikation, utfärda offerter, göra priskalkyleringar, genomföra förhandlingar och upprätta avtal mm. Du kommer att få en gedigen intern utbildning för att lära dig företagets produktsortiment mm. Arbetet innebär en hel del tjänsteresor med övernattningar per år. 

Din roll är viktig för företaget och har du drivet att arbeta självständigt och strukturerat kommer du att trivas hos oss. Du blir en del av ett härligt team med andra säljare, Costomer support i Örebro och Teknikavdelning i Helsingborg.

Sista ansökningsdag: 2022-12-06, urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök gärna så snart som möjligt. Välkommen att ansöka på www.randstad.se

För information: Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Benzlers AB och Randstad. För frågor om processen eller mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kristina Karlsson, 070-577 34 61,  kristina.karlsson@randstad.se

Placeringsort: Sundsvall eller annan lämplig ort inom arbetsområdet från bostaden eller företagshotell. Tjänstebil/Förmånsbil ingår i tjänsten.

Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid och tillsvidare, och du blir anställd av Benzlers. 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansvarsområden
Som Teknisk säljare hos oss arbetar du med införsäljning av transmissionsutrustning till mellanstora och stora företag i norra regionen. Stort fokus ligger på uppsökande försäljning till både nya och befintliga kunder och du ansvarar för hela säljprocessen från prospektering till vunnen affär. 

Dina arbetsuppgifter är bland annat:
• Prospektering
• Kundbesök och försäljning
• Kundvård och säljaktiviteter
• Offerter och avtalsskrivning
• Avtals/affärsuppföljning
Som stöd har du säljkollegor och vår Teknikavdelning i Helsingborg samt Costomer support i Örebro. Du kommer även att initiera, genomföra och följa upp regionala säljaktiviteter. Du har ansvar för budget och resultat för försäljningen i ditt område och rapporterar till försäljningschefen. 

Kvalifikationer
För rätt person som brinner för att sälja och vill hjälpa till att utveckla Benzlers försäljning erbjuder vi ett spännande och utvecklande arbete i ett internationellt företag, där laganda och motivation skapar en plattform i ditt dagliga arbete.

För att lyckas i rollen krävs det:
• Erfarenhet från uppsökande B2B-försäljning med ansvar för budget och resultat
• Universitets- alternativ högskoleutbildning inom el eller maskinteknik eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Flytande svenska i tal och skrift
• God engelska i tal och skrift
• B-körkort
• Intresse för kontakt med människor och långsiktiga relationer
• God kommunikativ förmåga
• Teknikintresse
• Driven och serviceinriktad
• Noggrann och ansvarsfull
• Utan anmärkning i polisens belastnings- och misstankeregister

Meriterande:
• Erfarenhet av försäljning inom industriväxlar och transmission
• Erfarenhet och kontakter inom pappersbruk, stålverk och gruvor 

Erfarenhet
Två till fyra år från liknande arbete.

Om företaget
AB Benzlers är en ledande producent och leverantör av transmissionsutrustning för industrin. Produktprogrammet omfattar olika typer av växlar, motorer och domkrafter. Benzlers har en 75-årig kompetens inom detta område och har en stark position i Skandinavien, tack vare dess höga kvalitet och lokal produktion. Benzlers ägs av den internationella koncernen Elecon Engineering Company Limited. Benzlers marknadsför sina produkter och tjänster i Norden, Benelux, Tyskland och Italien genom dotterbolag och genom sitt huvudkontor i Helsingborg.

Ansök nu

Lagerarbetare

Lagerarbetare
Läs mer Nov 28
Arbetsbeskrivning
Ditt främsta ansvar i denna roll är att ta emot gods, lagerföra material samt plocka kundorders för leverans. Materialet hanteras till stor del med hjälp av motviktstruck, det förekommer även en del manuellt arbete så som exempelvis hantering av gasfyllda behållare. 


Eftersom det är fokus på säkerhet behöver du vara ordningsam, noggrann och strukturerad. Både kunder och kollegor uppskattar om dom möts av dig som är positiv, energisk och samarbetsvillig. Vi ser även att du är resultatdriven och gillar utveckling samt förbättringar. 


Det är ett krav att du har truckkort B1. Du behöver även goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har traverskort, C2 kort (hjullastare), erfarenhet av liknande arbete samt om du arbetat i systemet SAP.


Uppdragets omfattning är heltid, arbetstiderna är dagtid måndag-fredag. Starten för arbetet är omgående och förväntas pågå i 6 månader, det finns goda möjligheter till fortsatt anställning efter denna tid. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Välkommen med din ansökan på www.randstad.se, senast 2022-11-30, eftersom starten är snarast kommer urval och intervjuer att ske löpande, ansök därför gärna redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ingela Gulliksson, Konsultchef, ingela.gulliksson@randstad.se.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Ta emot gods
Lagerföra material 
Plocka kundorders 
Hantering av gasfyllda behållare 




Kvalifikationer
Truckkort, B1
God svenska i tal och skrift
Datavana



Meriterande:
Traverskort
Körkort för hjullastare, C2
Erfarenhet från systemet SAP
Tidigare erfarenhet från liknande tjänst


Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Redovisningsekonom till Gibon i Sundsvall

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 16
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill bli Gibons nästa stjärna, du som drivs av att ge god service, jobba strukturerat och älskar detaljer. Gibon Sundsvall växer och behöver nu stärka upp sitt team med en analytisk och driven ekonom! Här erbjuds du en arbetsmiljö med högt tempo, omväxlande arbetsuppgifter och engagerade kollegor.  

Du kommer att ingå i arbetsgruppen affärsstöd som är en central enhet som hanterar ekonomi/administration för 14 olika bolag. Gruppen består idag av 5 personer och behöver förstärkas med ytterligare en kollega. Affärsstöd ansvarar för löpande redovisning, leverantörs- och kundreskontra, månadsavstämningar, personal, löner, budget, avtalshantering och förbrukningsmaterial till kund. 

Uppdraget är heltid tillsvidare med start enligt överenskommelse och inleds med en provanställning hos Randstad som konsult under 6 månader, därefter fortsatt anställning hos Gibon. Arbetstid: Mån-fre 08.00-17.00.

Ansök  senast 2022-11-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande, tjänsten kan därför komma att tillsättas tidigare. 

Välkommen med din ansökan på www.randstad.se. 

För information: Ingela Gulliksson, Konsultchef, ingela.gulliksson@randstad.se


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Här välkomnas du till en arbetsgrupp där man tar ansvar för sina processer samtidigt som man kontinuerligt arbetar med löpande förbättringsåtgärder. Kollegorna jobbar tight tillsammans, där de hjälper och stöttar varandra utifrån kunskap och erfarenhet. Vi ser gärna att du bidrar med ditt engagemang och är med och utvecklar verksamheten. 

Du kommer att hantera:
Leverantörsfakturor
Fakturering till kund
Löpande redovisning med avstämningar samt månads- och årsbokslut. 


I dina arbetsuppgifter ingår även avtalsadministration avseende Gibons tjänster, förbrukning till deras kunder samt lagerhantering. Arbetet innebär mycket kontakt med såväl kunder som kollegor. Du kommer även att vara en viktig resurs i att ta emot besökare som kommer in på kontoret.

Gibon är ISO-certifierade i miljö, arbetsmiljö och kvalité vilket gör att de ständigt jobbar med förbättringar av sina rutiner och processer samt ser till att jobba enhetligt och strukturerat.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är engagerad och ansvarstagande som person och som trivs med varierande arbetsuppgifter. Då arbetet innebär mycket kontakt med kunder behöver du vara serviceinriktad och ha god förmåga att kommunicera på svenska i såväl tal som skrift. Självklart är du en van systemanvändare. Som person är du strukturerad, lösningsorienterad samt trivs med att arbeta i en grupp som präglas av samarbete och kunskapsdelning. Du har ett driv att förändra och förbättra och kommer gärna med förslag på hur arbetet kan utvecklas och effektiviseras. Du är analytisk och noggrann och kan se och reagera på rimlighet i de transaktioner/material du jobbar med. Du kan även skapa uppföljning/rapporter utifrån de behov som finns. 

Du har:
Utbildning inom ekonomi, lägst gymnasial 
Erfarenhet av reskontra, löpande bokföring och månadsbokslut 
Goda kunskaper i Excel 
God svenska i tal och skrift 

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Tidigare erfarenhet av reskontra, löpande bokföring och månadsbokslut.

Om företaget
Gibon levererar innovativa, digitala lösningar för små och medelstora företag och organisationer runt om i landet. Inom Gibongruppen finns olika kompetensområden och vår affärsmodell bygger på att vi nyttjar varandras spetskompetenser mellan kontoren. Det innebär att vi både kan ha en lokal närvaro och en stor bredd i vårt erbjudande. 

Vi är idag 170 medarbetare och omsätter över 400 miljoner kronor per år.

Välkommen till Gibon!

För Gibon är mångfald och inkludering ett viktigt arbete. Du kan se mer om detta i filmen som finns bifogad i annonsen.

Ansök nu