Sundsvall: Fältservicetekniker | Sundsvall | Experis

Hitta ansökningsinfo om jobbet Fältservicetekniker | Sundsvall | Experis i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-21 // Varaktighet: Heltid

Experis är på jakt efter flera serviceinriktade och ansvarstagande Fältservicetekniker till vår kund i Sundsvall. Din roll är mycket viktig då du kommer att arbeta ute på fält hos våra kunder. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan!

Start: 2023-01-09
Omfattning: 100 %
Ort: Sundsvall

Arbetsbeskrivning
I rollen som on-site tekniker kommer du att arbeta ute på fältet hos våra kunder. Arbetsuppgifterna är varierande och är olika från dag till dag, men kan innebära installation/felsökning/utbyten/reparation av kassasystem, scannrar, datorer, bankomater.

Dina arbetsuppgifter består av:

* Installation och felsökning av mjukvara
* Installation och felsökning av hårdvara
* Felsökning, konfigurering och reparation nätverk och nätverkskomponenter

Tjänsten är säkerhetsklassad. Screening i form av UC och belastningsregistret kommer att göras.

Din profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet av it-support i rollen som Fälttekniker. Du förstår det grundläggande systemlandskapet för Windows, samt hårdvara och nätverksstruktur baserad på detta. Du är service-minded, mål- och resultatinriktad, har ett mycket gott ordningssinne, samt en god kommunikationsförmåga. Som person är du ansvarsfull och noggrann, gärna med gott om energi och nära till skratt.

Du som söker har:

* Gymnasiekompetens, meriterande med någon gymnasial påbyggnad
* Tidigare erfarenhet från liknande roll
* Erfarenhet att jobba på egen hand
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
* Körkort kategori B

Om Experis
Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.
Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.

Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta konsultchef Antra Volujevica på antra.volujevica@se.experis.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Teknisk support & montör - Sundsvall

Läs mer Okt 30
Är du den släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular?
Vill du jobba med teknik och samtidigt hjälpa människor?
Då skulle du passa perfekt som TechBuddy!
TechBuddy är en startup som grundades 2016. Idag är företaget rikstäckande i Sverige. Sedan start har företaget fått med sig stora partners så som: Telia, Microsoft, Kjell & Company, Tele2 med många fler.
Tack vare digitaliseringen använder människor sig allt mer av ny teknik för att få en fungerande vardag. I samband med detta har det uppstått allt större ”teknikklyftor” där delar av samhället står utanför den tekniska utvecklingen. Som TechBuddy hjälper du människor att få ordning på sin teknik genom hembesök. Det som är självklart för just dig kanske kan göra en annan människas vardag bättre. Med din tekniska expertis och passion att vilja hjälpa andra kan du som TechBuddy förbättra människors vardag och även få betalt för det!
Vårt engagemang för våra TechBuddys är stort och vi ser alltid till att de är uppdaterade om dagens nya teknik och utbildade enda ut till fingerspetsarna. Allt för att kunna vägleda kunden i rätt riktning!


Är du...
- Intresserad av teknik?
- Social och utåtriktad?
- Räds inte av nya utmaningar?
- Drivs du av att hjälpa andra?
- Flexibel & målinriktad?


Vi söker dig som älskar teknik och har en bred teknisk kompetens. Du älskar nya prylar och produkter och har koll på smartphones, wifi och datorer. Du är en teknikentusiast och har förmågan för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt. Du är inte är rädd för att prova nya saker.


Som vår TechBuddy bör du:
- Vara kommunikativ, aktiv och engagerad i vårt digitala community.
- Ha grundläggande förståelse för teknik och själv kunna söka och finna lösningar till uppdragen.
- Vilja frilansa och jobba extra (vi kan erbjuda heltidsarbete i större orter).
- Ha viljan att hjälpa, inspirera och engagera andra människor.
- Är flytande i svenska, både i tal och skrift.
- B-körkort är ett krav.


Rekrytering sker löpande då vi expanderar i snabb takt.
I rollen som TechBuddy får du chansen att arbeta självständigt, du har möjlighet att ta uppdrag i ditt närområde såväl som i hela Sverige och även internationellt. Som vår TechBuddy får du ett stort engagerat team bakom dig genom vår ”digitala community”.
Arbetet sker genom hembesök, i form av varierande uppdrag, vilket gör att du får möjligheten att utvecklas och bredda din kompetens med tiden. Vi hoppas du är engagerad och vill utvecklas med oss i vårt digitala community.


Våra uppdrag består främst av:
- Installation och hjälp att komma igång med routers
- Felsökning och installering av skrivare samt hemdatorer, exempelvis PC och Mac
- Uppdatering och formatering av smartphones så som Android och IOS
- Installation och hjälp att komma igång med tv/box
- Montering av router på fasad samt enklare kabeldragning
- Många fler spännande och roliga uppdrag!
Lön från 240kr per timme till 340kr per timme.
Så om du vill följa med oss på denna spännande resa där vårt mål är att omdefiniera dagens It- support.
Bör du inte tveka att skicka in den ansökan redan idag!
Läs mer om oss här: https://www.techbuddy.se/our-story

Ansök nu

Installationstekniker på Smartify - Sundsvall

Läs mer Sep 26
Har du ett genuint teknikintresse och brinner för att leverera bästa möjliga service? Är du den person som släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular? Vill du vara med i vårt arbete för att göra Sverige smartare? Då kan du vara Smartifys nya servicetekniker i Sundsvall!

Som servicetekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik. Du tar dig runt i servicebil och genomför uppdrag i kunders hem och ute hos företag. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med möjlighet till utveckling och eget ansvar.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- datorer och kringutrustning
- nätverk och nätverksutrustning
- TV- och ljudanläggningar, inklusive bildoptimering samt montage på vägg
- Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni
- montering av kanalisation och kabeldragning för nya bredbandsuttag
- digitala lås & larm
- försäljning, installation och konfigurering av mjukvara och hårdvara


Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.
- Ett intresse/fallenhet för hantverkararbeten underlättar, då en av många tjänster vi erbjuder är att montera TV på vägg och 5G-antenner.
- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.
- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.
- Du har erfarenhet av konfigurering av hemelektronik, såsom routrar, skrivare, datorer, streamingboxar och ljudanläggningar.
- Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift.
- Du har ett manuellt B-körkort, då du tar dig runt med servicebil.
- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.


Vad kan vi erbjuda dig?

Som servicetekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till olika hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet.

Vi ser också till att du har tillgång till bil samt hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig vad du behöver. Flera utbildningstillfällen kommer ske löpande, för att främja en kunskapsutveckling.

Vi erbjuder ett självständigt, varierande och utvecklande heltidsjobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Lön enligt överenskommelse och start för tjänsten är så snart som möjligt.

Känner du igen dig i beskrivningen? Då är du förmodligen helt rätt för oss, och vi för dig. Vi rekryterar löpande - så vänta inte med din ansökan!

Ansök nu

Fältservicetekniker

Läs mer Okt 27
Är du en servicetekniker som vill jobba med frihet under ansvar? Vill du lösa tekniska problem hos olika företag och kunder och bli deras superhjälte? Då har vi jobbet för dig! Just nu har vi en kund i Sundsvall som behöver en fältservicetekniker.

Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag med ambitionen att senare gå över till kund. Uppdraget är på heltid, med start i december.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
I rollen som fältservicetekniker kommer du att arbeta ute på fältet hos kunder. Du kommer att arbeta i region Norr, med placeringsort mellan Sundsvall och Umeå. Arbetsuppgifterna är varierande och är olika från kund till kund, men det innebär installation, felsökning och reparation av kassasystem, scanners, mjukvara, bankomater och PC-datorer.

Du kommer även att felsöka, konfigurera och reparera nätverk samt nätverkskomponenter. Kunderna verkar inom finans, handel och kontor och ni utför incidentjobb och installationer hos alla kunder.

Du kommer att ha tillgång till en poolbil för att ta dig ut på uppdragen och du arbetar enligt SLAer. Detta är en säkerhetsklassad tjänst och vi kommer därmed att göra ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning.

Din profil och kvalifikationen
För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant utbildning och har arbetat i minst två år som IT-servicetekniker. Du trivs med att arbeta självständigt och driver ditt arbete framåt med stort engagemang och noggrannhet samtidigt som du ser samarbete med kunden som en viktig framgångsfaktor. Som person motiveras du av att leverera god service med hög kundnöjdhet som resultat.

B-körkort är ett krav. Du talar och skriver obehindrat på svenska.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Elise Haglund på tfn: 0733-571793 eller elise.haglund@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Sektionschef drift och support

Läs mer Nov 29
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Vi på Bolagsverket är inne i en spännande utvecklingsresa där vi förnyar stora delar av IT-stödet och utforskar nya tekniska möjligheter och innovationer för att bidra till Bolagsverkets utveckling framåt.

Nu finns chansen att bli sektionschef för Drift och Support. Du kommer att ha en ansvarsfull roll som innebär att leda och vidareutveckla vår IT drift-, och supportsektion på Bolagsverket i Sundsvall. Sektionen ingår som en av tre sektioner på vår IT-produktionsenhet vars ansvar är all teknisk infrastruktur, dess underhåll och vidareutveckling.

Som sektionschef ansvarar du för och arbetar med att säkerställa IT-tjänsternas tillgänglighet, drift och teknisk användarsupport men också förädling av tillhörande arbetssätt och processer.

Sektionen består av 9 medarbetare och ni har ett nära samarbete med övriga delar av IT-produktionsenheten, IT-avdelningen och slutanvändare av vår teknik ute i organisationen. Din sektion är en viktig del av tekniska stödet både internt inom IT-avdelningen men också för Bolagsverkets hela organisation. Som sektionschef ingår du i IT-produktionsenhetens ledningsgrupp och ska även kunna ta andra ansvarsroller och uppdrag inom enheten. Du ingår i och ansvarar också för det befintliga beredskapsteamet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning eller aktuell erfarenhet som vi bedömer som jämförbar. För att lyckas i ditt uppdrag vill vi att du har flerårig och aktuell erfarenhet av ledarskap och teknisk IT-verksamhet. Har du haft personal och verksamhetsansvar är detta meriterande.

Vi ser gärna att du har god kännedom av att driva en IT drift- och supportorganisation och av att organisera arbetet för dessa funktioner. Har du dessutom vana av IT-utredningar samt att driva IT-tekniska projekt ser vi det som meriterande. Du har god erfarenhet av att hantera beställare, kunder och leverantörer och kan formulera dig väl, såväl i tal som i skrift, på svenska och engelska.

Som person och ledare är du stabil, trygg och resultatorienterad och med dina kunskaper och erfarenheter kan du vidareutveckla verksamheten, coacha arbetsgruppen och de enskilda medarbetarna. Vidare har du förmågan att prioritera och fokusera och du bibehåller lugnet även i pressade situationer. Du har också ett välstrukturerat arbetssätt och fallenhet för att planera och organisera ditt arbete. Vid rekrytering av chefer lägger vi extra stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

Vi påbörjar urvalsprocessen under v2 2023.

ÖVRIGT
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Teknisk support till Volue

Läs mer Okt 24
Som en del av Delivery-enheten i Volue kommer du att vara en del av en internationell supportorganisation. Du kommer att vara med och forma framtidens kundupplevelse för våra kunder. Vi har ambitiösa mål för kundnöjdhet och vi vill leverera fantastiska kundupplevelser till våra kunder - varje dag.

Dina arbetsuppgifter
Som teknisk supportkonsult hjälper du kunder som har affärskritiska system i sin dagliga operativa verksamhet. Du kommer att arbeta nära de största elnätsföretagen i Sverige och Norden. Huvudsyftet med rollen är att ge kvalificerad teknisk support genom nära uppföljning, analys och samarbete med kunden. Målet är att hjälpa kunden så snabbt som möjligt där problemlösning är en stor del av jobbet. Du kommer ha dagar med varierat innehåll, där du ständigt får nya utmaningar att arbeta tillsammans med kompetenta och hjälpsamma kollegor.
Med kunder som Vattenfall, Ellevio, Norlys, Hafslund, BKK och TENSIO tillhandahåller Volue expertverktyg till dessa nätbolag genom att designa, underhålla, styra, analysera och övervaka elnät i realtid. Du kommer att arbeta nära kundens verksamhet samtidigt som du har ett nära samarbete med produktägare, utvecklare och tekniska konsulter på Volue. Tjänsten innebär en säkerhetskontroll då vi arbetar med skyddsklassade system.


Din profil
Du är engagerad och nyfiken på ny teknik och har grundläggande förståelse för IT. Du har lätt för att samarbeta med kunder, kollegor och leverantörer. Har god kommunikationsförmåga i skrift och muntligt, både engelska och svenska.

Erfarenhet från energisektorn, IT-sektorn eller liknande bransch
Akademisk utbildning är en fördel men inte ett krav.
Kunskap inom systemkonfiguration, integrationer och datakommunikation är också meriterande.
Kunskaper inom databaser samt programmering är meriterande.
Erfarenhet från ArcGIS och/eller från NIS/GIS-system för nätdokumentation och särskilt är elnätsdokumentation meriterande.


Övrig information
Placeringsort: Göteborg eller Jönköping, Arvidsjaur, Sundsvall eller Stockholm
Arbetstid: Vardagar 08-17
Omfattning: Tillsvidare med tillämpad provanställning
Lön: Individuell lönesättning
Start: Omgående

Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en rolig utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Volue har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Annie Strand på telefon 0734-368107.
Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR.


Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.


Om kunden
Volue grundades av några av de mest erfarna och innovativa teknikföretagen i branschen och har varit övergången till hållbara och digitala tjänster.
Volue handlar om människor. Från personal till kund står människor i centrum för all vår verksamhet och vi strävar alltid efter en platt struktur där alla känner sig inkluderade, uppskattade och erkända för sina individuella insatser. Eller som vi kallar det "ONE Volue".

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Experis AB .

IT-Supporttekniker | Sundsvall | Experis

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Dec 1
Nytt
Brinner du för IT och söker ett deltidsjobb? Bli en del av vårt härliga team på Experis! Vi på Experis IT söker en Supporttekniker på 50% till vår kund inom offentlig sektor i Sundsvall. Välkommen med din ansökan!

Uppdragslängd: 2023-01-01 - 2023-05-31
Omfattning: 50%
Ort: Sundsvall

Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter som supporttekniker kommer bestå av att:

* Hantera bärbara datorer, bildskärmar och olika tillbehör
* Ansvar för installation, utlämning av datorer till anställda och konsulter
* Hantering av allmänna ärenden rörande datorarbetsplatsen, missmekanisk hantering av bärbara datorer, samt lagerhantering av där till relevant teknisk utrustning

Vem är du?
Du har ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. Som person är du ansvarstagande, samarbetsvillig och driven med ett professionellt agerande. Du har god problemlösningsförmåga och kan snabbt sätta dig in i problembeskrivningar.

För att lyckas i rollen ser vi även att du kan kommunicera obehindrat på svenska i tal som skrift.
Det är meriterande om du har:

* Erfarenhet av arbete i Easit Go, Microsoft Office och Microsoft System Center

Om Experis
Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Via vår AI-drivna plattform Experis Career Accelerator får du till exempel tillgång till över 4500 IT-utbildningar och certifieringar.

Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta konsultchef Antra Volujevica på antra.volujevica@se.experis.com

Ansök nu

Systemutvecklare | Anyshore | Sundsvall

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Nov 21
Vi vill tillsammans med dig som senior systemutvecklare skapa en fantastisk arbetsplats hos oss på Experis. För den här rollen är innovation och nyfikenhet viktiga faktorer. Vårt mål är att finnas vid din sida genom hela din karriär och vägleda dig till nya spännande uppdrag som senior systemutvecklare. Experis AnyShore är en möjlighet för dig att arbeta med det du vill, där du vill.

Vill du fortsätta arbeta med utmanande uppgifter och spännande uppdragsgivare på den plats där det passar dig bäst? Då är AnyShore perfekt för dig. Eller rättare sagt: Då är du perfekt för AnyShore. Som anställd på Experis blir du en del av ett ledande IT-konsultföretag med över 600 anställda IT-konsulter. Detta gör dig till en del av en digital arbetsmiljö som fokuserar på ett nära och bra samarbete utan att vara bunden till ett fysiskt kontor.

Din profil

Vi ser att du har flerårig arbetslivserfarenhet som systemutvecklare och är bekväm i din roll. Det är inget måste att du är specialist i dagsläget men vi ser att du är på god väg dit. Som person är du framåt, nyfiken, lösningsorienterad och samarbetsvillig.

Du kanske har kunskap inom ett av nedan områden?

* Devopsutveckling - Cloud inom AWS eller Azure
* Systemutveckling - Python utveckling
* Embedded programmering - C++ / C
* Arkitektur - Goda kunskaper om arkitektur inom programmering.

Du har relevant utbildning inom IT från Universitet eller en Högskoleutbildning.

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter kommer fokusera på:

* Programmeringsrelaterade arbetsuppgifter - frontend, backend och databaser.
* Skriva tydlig och lättförståelig kod.
* Du kommer att arbeta med olika agila team, i nära samarbete med dina kollegor.
* Att jobba med programmering och systemutveckling av olika system.



Som konsult på Experis arbetar du med flera olika programmeringsspråk, du kommer att få många erfarenheter från olika marknader och kunder. Tillsammans med oss och våra gemensamma kunder kommer du bli en specialist som är ovärderlig. Du kommer få en extremt bra bredd från olika företag. Du kommer utveckla dina kunskaper dagligen och under vägens gång inspireras av dina kollegor. Experis jobbar med flera aktörer som ligger i framkanten inom systemutveckling med både innovation och kunskap om människor. Är du öppen för att se världen så finns det möjligheter för det också, Experis är aktivt i mer än 80 olika länder och finns på 50 orter i Sverige.

Om Experis - Anyshore

Vill du arbeta med utvecklande uppgifter och spännande uppdragsgivare på den plats som passar dig bäst? Då stavas lösningen AnyShore - vårt erbjudande för dig som vill jobba hemifrån eller på distans. Som anställd på Experis blir du en del av ett ledande IT-konsultföretag med över 600 anställda konsulter i Sverige och 22 000 konsulter globalt.

På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde. Med AnyShore skapar vi tillsammans en digital arbetsmiljö som fokuserar på nära samarbete utan att vara bunden till ett fysiskt kontor.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Via vår AI-drivna plattform Experis Career Accelerator får du till exempel tillgång till över 4500 IT-utbildningar och certifieringar.

Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Har du några frågor?

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på "Ansök nu". Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Vi tar inte emot ansökningar via mail men om du har frågor är du välkommen att kontakta Ida Silberberg som är Talent Acquisition Specialist i Göteborg på: ida.silberberg@se.experis.com

Ansök nu

Tekniker | Sundsvall | Umeå | Experis

Nätverkstekniker
Läs mer Nov 3
Har du erfarenhet som tekniker inom onsite eller nätverk och har en känsla för service och kundkontakt? Vill du arbeta i en öppen och prestigelös företagskultur där medarbetaren är i fokus? Då är Experis arbetsplatsen för dig! Vi gör just nu en stor satsning och söker tekniker inom flera olika områden och orter. Vi söker dig med både lite som mycket erfarenhet som tekniker inom onsite eller nätverk och som har en god systemkunskap och förståelse för olika IT-miljöer.

Vem är du?

För att lyckas i någon av rollerna hos oss är det viktigt att du trivs i en miljö där samarbete är nyckeln till allas framgång och att du, liksom vi, anser att hjälpa varandra i det dagliga arbetet är en självklarhet. Du ser service och god kommunikation som två viktiga delar i ditt arbete och du drivs av att arbeta kvalitativt och lösningsfokuserat. Vidare så är det väldigt viktigt för oss att du trivs i din tekniska roll och får möjlighet att utvecklas inom ditt område.

Vi ser att du har kunskap inom minst ett eller flera av nedan områden;

* Microsoft support (Office 365, Windows och Exchange)
* Active Directory
* VPN, Citrix
* Smartphonesupport (Android och IOS)
* CISCO
* Switchar, routrar, brandväggar, servrar



Meriterande om du har;

* Certifikat inom ditt område
* Relevant IT-utbildning från t.ex. gymnasie, yrkeshögskola eller högskola.
* Erfarenhet av olika IT-miljöer
* Erfarenhet av arbete i projektform

Experis - what you get!

För oss på Experis är medarbetaren vårt största fokus och vi värdesätter högt att alla våra medarbetare ska få den individuella utveckling och stöttning den behöver. Vi erbjuder därför bland annat 4 karriärsamtal per år med sin personliga Konsultchef och en uppsjö av tusentals olika tekniska utbildningar och certifieringar för kompetensutveckling och för att kunna hålla sig uppdaterad i en ständigt förändrande bransch. Som en del av detta har vi också tagit fram förmånen "My Experis life days" där våra IT-konsulter efter ett års anställning får en extra ledig vecka att ägna åt kompetensutveckling och work life balance!

Välkommen till oss!

https://www.youtube.com/watch?v=zd1_PUJ5Nz8

Om Experis

Experis är ett starkt värderingsstyrt bolag med en lång historia både i Sverige men även internationellt. Du hittar oss på över 50 orter i Sverige och i dryga 80 länder i världen. Vi är ledande inom strategisk kompetensförsörjning och har varit verksamma inom IT-branschen i över 55 år.

Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. För 12e året i rad har vi vunnit utmärkelsen "World's most ethical company" vilket vi är mycket stolta över.

Vi på Experis är experter på att matcha rätt IT-kompetens med rätt tjänst. Vi erbjuder skräddarsydda personallösningar och uppdrag inom Business Transformation, Cyber Security, Digital Workspace, Cloud & Infrastructure och Enterprise Applications. Vi kan både re-skilla befintliga personal eller up-skilla ny personal eller konsulter genom vårt Experis Academy program.

Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People
Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge
Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation
Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Ansökan

Ansök med ett registrerat och uppdaterat CV genom att klicka på "Ansök nu". Då vi arbetar med ett löpande urval ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu

Redovisningsassistent | Sundsvall | Jefferson Wells

Redovisningsassistent
Läs mer Nov 7
Har du arbetat med ekonomi och är ute efter en ny spännande utmaning? Trivs du även i en roll där du får jobba med redovisning? Då är jobbet som redovisningsassistent något för dig! Vi på Jefferson Wells söker just nu dig som vill jobba som redovisningsassistent hos en av våra kunder i Sundsvall. Här får du chansen att arbeta i en stor spännande verksamhet med goda möjligheter till utveckling. Sök tjänsten redan idag!

Placering: Sundsvall
Uppdrag: Konsultuppdrag på minst 6 månader, med möjlighet till anställnings hos kund
Start: omgående eller enligt överenskommelse senast i december
Omfattning: heltid, 100%



Om jobbet som redovisningsassistent

Som redovisningsassistent hos vår kund på deras ekonomiavdelning kommer du att jobba administrativt med ett flertal ekonomiska processer. Avdelningen består i dagsläget av en grupp på fyra personer som samarbetar och arbetar nära varandra. I den här rollen kommer du att få tid att utvecklas där du först får hantera kundinbetalningar, skicka betalningspåminnelser och hantera inkassoärenden. Sedan kommer du att få ta mer ansvar däribland hantering av leverantörsfakturor och hantera ekonomiärenden främst gällande kundreskontraprocessen. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är

* Hantera kundinbetalningar, påminnelse- och inkassoprocessen samt leverantörsfakturor.
* Lönehantering med underlag för löneutbetalning.
* Administrerar förändringar avseenden resurser, arbetsscheman, arbetsplaner och användare i Unit 4 ERP som är deras ERP-system.

Du blir heltidsanställd på 100% av Jefferson Wells och uthyrd till kunden som ligger i Sundsvall. Du startar enligt överenskommelse och uppdraget pågår minst 6 månader. Om det känns rätt för dig som konsult och för kund finns stora möjligheter till anställning hos kund



Är du rätt person för jobbet?

Vi på Jefferson Wells ser gärna att du har en ekonomisk gymnasieutbildning eller likvärdigt. Erfarenhet av liknande arbete på en ekonomiavdelning är meriterande och kan ersätta kravet på akademisk utbildning. Vi ser även att du har erfarenhet av liknande arbete, och starkt meriterande med kunskap inom redovisning och kundreskontra.



Som person är du nyfiken och lösningsorienterad. För att vara framgångsrik i rollen ser vi också att du kan arbeta på ett självständigt sätt eller vilja att bli självgående där du själv planerar och driver ditt arbete framåt. Du kommer att jobba på ett internationellt bolag vilket gör är det är viktigt att du har lätt för att kommunicera på engelska i tal och skrift eller en uttalad vilja att utveckla din engelska. Erfarenhet av arbete i MS Excel är ett krav.



Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?

Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag för chefer och specialister. Vi samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Som konsult hos Jefferson Wells är din karriär och utveckling alltid i fokus, och vi har gedigen kunskap inom just ditt område. Du och din personliga konsultchef utvecklar en karriärplan med utgångspunkt i just dina mål och de kompetenser du vill utveckla. Jefferson Wells erbjuder dig en trygg anställning inom kollektivavtal, med bland annat övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.



Intresserad?

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Ida Tegnelöv via e-post: Ida.Tegnelov@Jeffersonwells.se.



Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!



Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Area Sales till Baumer | Norrland

Account manager
Läs mer Nov 4
Har du ett brinnande intresse för försäljning? Är du tekniskt kunnig och vill arbeta med kundanpassade lösningar inom sensorer? Baumer Group söker nu dig som vill ta över som Area Sales i Region Norrland. Hos oss får du trygghet och långsiktighet, och vi investerar i din utveckling som säljare. Ansök idag, eller kontakta Jefferson Wells för mer information. Välkommen!

Om Rollen
Som Area Sales hos oss blir du sälj- och budgetansvarig för ett distrikt som sträcker sig från norr om Stockholm. Tjänsten innebär att du har en hög närvaro ute hos dina kunder där du träffar beslutspåverkare och beslutsfattare. Du erbjuder kvalificerad teknisk rådgivning inom Baumers expertområden med målet att öka Baumers marknadsandelar på en tillväxtmarknad.

Du planerar och genomför besök hos befintliga kunder samtidigt som du identifierar och uppsöker nya. Till din hjälp får du teknisk och kommersiell support från erfarna kollegor i Sverige och internationell produktsupport från Danmark, Schweiz och Tyskland.
Du rapporterar till den svenska försäljningschefen, med vilken du har ett tätt samarbete.


Om dig
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom ett tekniskt område och gärna några års arbete inom industriförsäljning.

Vi tror att du är en säljare som brinner för goda, långsiktiga kundrelationer som bygger med hjälp av ditt öppna, ärliga och förtroendeingivande sätt. Därtill är du såväl affärsmässig som ansvarstagande, och trivs med att arbeta på ett internationellt bolag med internationella kontaktytor.

Krav för tjänsten är dels goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift, dels B-körkort.



Om Baumer Group
Baumer Group är en världsledande tillverkare av sensorer, givare, mätinstrument och komponenter för automatiserad bildbehandling. Baumer kombinerar nyskapande teknik och smarta kundanpassade lösningar för tillverknings- och processautomation, med ett brett utbud av teknologier och produkter. Med sina 2 700 medarbetare och 38 verksamheter i 19 länder har den familjeägda schweiziska koncernen en ambition att alltid arbeta nära sina kunder. Man har idag kunder i många olika branscher och skapar ett avgörande mervärde genom en hög kvalitetsnivå och stark förmåga att skapa nya innovationer inom sensorområdet.



Lön Och villkor
För denna tjänst söker vi dig som är prestigelös, affärsdriven och har hög förmåga att ta eget ansvar. Du bor troligtvis i Uppland, Västmanland, Gästrikland eller Hälsingland och utgår från hemmakontor. Har du någon form av teknisk utbildning i grunden är det ett stort plus, men det är inget krav. Även kunskaper i danska och tyska anses meriterande. Baumer Group erbjuder ett spännande jobb i en internationell och innovationsdriven miljö. Självklart inleder du din anställning med en behovsanpassad utbildning i företagets produkter och tjänster.

Du erbjuds en marknadsanpassad fast lön + möjlighet till bonus, tjänstebil samt övriga förmåner enligt kollektivavtal.


Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Baumer Group med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup.

Tjänsten söker du via ansökningslänken. Vill du ha mer information kan du kontakta rekryteringskonsult Patrik Nordberg på mail: patrik.nordberg@jeffersonwells.se


Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu