Sundsvall: Sundsvall Energi söker tre vikarierande kundkommunikatörer

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sundsvall Energi söker tre vikarierande kundkommunikatörer i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-22 // Varaktighet: Heltid

Målet och drivkraften för oss på Sundsvall Energi är att våra verksamheter el, fjärrvärme, fjärrkyla, energitjänster, laddtjänster, solceller och återvinning ska vara bra både för människorna och miljön samt bidra till Sundsvallsregionens fortsatta utveckling. Vi är det lokala alternativet på energimarknaden och står för mod, helhetssyn och öppenhet i våra relationer. Den huvudsakliga produktionen av fjärrvärme och el sker vid Korstaverket. Vid Blåberget hanterar vi avfall för material- och energiåtervinning samt deponering. Sundsvall Energi ägs av Sundsvalls kommun och ingår i Stadsbacken AB. Vi är cirka 110 medarbetare och omsätter cirka 680 Mkr. Vi arbetar för en hållbar utveckling i Sundsvall och lägger stor vikt vid en jämställd och drogfri arbetsplats.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som tillsammans med motiverade och kompetenta medarbetare vill arbeta klimatsmart och bidra till att utveckla Sundsvallsregionen. Du kommer bland annat arbeta med sedvanligt kundservicearbete genom dagliga kundkontakter via fysiska besök, inkommande och utgående samtal, samt säljuppdrag.

Som kundkommunikatör kommer du utöver ovanstående ansvara för:
• kontakter via bolagens digitala kanaler så som Facebook, Messenger samt mail
• viss teknisk felsökning
• lättare fakturahantering
• att arbeta mot bolagets- och den egna avdelningen/enhetens mål.

Tjänsterna är direkt underställd enhetschef Kundservice.

KVALIFIKATIONER
Du har en genomförd gymnasieutbildning ex. inom försäljning- och serviceprogram.

Som person är du flexibel och serviceinriktad, drivande och målmedveten, engagerad, noggrann och strukturerad. Du är även kostnads- samt kvalitetsmedveten, kommunikativ och lyhörd. Din samarbetsförmåga är god och bidrar till goda relationer. Du har även några års yrkeserfarenhet av att arbeta inom kundservice. Du kan formulera dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska. B-körkort är ett krav.

Vi arbetar för en drogfri arbetsplats varför drogtest är obligatoriskt vid nyanställningar. Tjänsterna är vikariat omfattande 5, 9 månader och ett vikariat på 1(ett) år och har sin grundplacering vid Sundsvall Energi´s huvudkontor.

Ansök via vår hemsida www.sundsvallenergi.se_lediga jobb

ÖVRIGT
Vi verkar för en drog och alkoholfri arbetsmiljö och genomför därför obligatoriskt drog och alkoholtest vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Ta gärna del av vår film Energifabriken som du finner på Youtube.

Vi är en modern arbetsplats som ger förutsättning till att arbeta hemifrån när arbetsuppgifterna medger det.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Kundtjänstmedarbetare.

Kundserviceagent inom pension och försäkring till SEB

Läs mer Nov 24
Arbetsbeskrivning
Du trivs i en roll med mycket kundkontakt och har lätt för att förstå kundens behov och skapa förtroende, där känsla för service och integritet är viktigt. Genom effektivitet och hög serviceanda hjälper du kunden med frågor rörande pension- och livförsäkring. Med andra ord gör du skillnad för varje kund varje dag.

Som medarbetare är du professionell i ditt bemötande och du har en förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer. Du motiveras av att överträffa kundens förväntningar och att följas upp på din prestation i kundärendet. Dina arbetsdagar genomsyras av kundkontakt via våra olika kanaler (telefon, email och chatt). Du söker efter information i olika system samt handlägger varje ärende effektivt med god kvalité.


Vår styrka är vår teamkänsla där vi på ett öppet och uppskattat sätt kan dela med oss och diskutera i gruppen. I den här rollen blir du en del av ett målinriktat team som alltid har kundens bästa för sina ögon.

Tillträde för tjänsten är i början av februari. Arbetstiderna är förlagda 8.00-16.30 mellan måndag och fredag.

Kvalifikationer och egenskaper
SEB jobbar kontinuerligt med att utveckla digitala lösningar och ser gärna att du har ett tekniskt och digitalt intresse och att du är nyfiken på de möjligheter digitaliseringen medför. Du trivs med tät kundkontakt och tycker om att ge service i världsklass. Kanske har du jobbat ett par år i annan kundtjänst med telefon som redskap, eller har vana av annat serviceyrke. Utöver detta ser vi även att du:

- Har en gymnasieexamen, gärna inom ekonomi
- Har lätt att se helheter och kan obehindrat navigera i olika datasystem
- Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
- Som person kan du hantera stressade situationer på ett lugnt sätt
- Har sociala färdigheter och kan bemöta olika människor utefter just deras behov
- Du är en effektiv problemlösare och kommunicerar väl med både kunder och kollegor
- Du är initiativtagande och är inte rädd för proaktiva aktiviteter i form av ut-ringande kontakt
- Har du även ett ekonomiskt intresse är det meriterande


Om SEB
SEB är en ledande nordeuropeisk finansiell koncern med internationellt perspektiv. Vi tillhandahåller finansiella tjänster för företag, institutioner och privatkunder. Vi vill bidra till hållbar tillväxt och göra skillnad för våra kunder, aktieägare, medarbetare och samhället i stort. Genom vår expertis och höga servicenivå skapar vi möjligheter för våra kunder att fatta välgrundade beslut så att de kan förverkliga sina affärsambitioner och mål. Nu och för framtiden. Vill du vara en del av SEB?

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://goo.gl/DpqfGV)!


Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Mathilda Carlbom på mathilda.carlbom@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

SEB 24|7 söker kundtjänstrådgivare med start 23 november

Läs mer Okt 21
SEB 24|7 Service växer och vi söker fler medarbetare!

Arbetsbeskrivning
Till vårt kontor i Sundsvall söker vi nu flera serviceinriktade kundtjänstmedarbetare till vår telefonbank. Engagemanget och viljan att hjälpa våra kunder med allt från enkla frågor till mer komplexa frågeställningar genomsyrar allt vi gör. Vårt kontor är beläget centralt i Sundsvall med närhet till såväl kommunikationer som butiker och restauranger.



Vi önskar att du läser och följer den information som löpande kommer till dig per mail. Du kommer få ett logik- och personlighetstest från Alva Labs i början av processen, detta test måste göras direkt för du ska kunna gå vidare. Vi kommer även för din information göra bakgrundskontroller under processen.

Som Service Manager på vår telefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Du brinner för att hitta de bästa lösningarna, produkterna och tjänsterna till våra kunder. Våra team kännetecknas av högt engagemang, arbetsglädje och ständig förändring. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen är i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling.

Guidning och utbildning av våra kunder i digitala miljöer och verktyg är en viktig del av ditt jobb.

Vi finns på plats för våra kunder i livets olika händelser, vilket gör jobbet hos oss varierande, utmanande, roligt och stundtals hektiskt. För att lyckas med ditt arbete kommer du att få en utbildning som ger dig en bra grund att stå på.

Varierande schemalagda arbetstider dag, kväll och helg. Tjänsten är på heltid så du kan alltså inte vara student.

För mer inspiration om hur det är att jobba på 24|7: https://www.youtube.com/embed/HT7cHydrJSU?rel=0&showinfo=0

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som brinner för service, är social och vill träffa kunder på telefon. Du är en god kommunikatör och vill ge varje kund en bra upplevelse av SEB. Du har lätt för att lära dig nya saker, bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på den här tjänsten. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad.

För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:

- Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen.

- Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst eller liknande arbete.

- God telefon- och datorvana.

- Goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal och skrift.

- Meriterande är erfarenhet inom finans eller liknande roller.

Läs mer om hur det är att arbeta på SEB www.sebgroup.com/career (http://www.sebgroup.com/career)

Om SEB
På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer.

Bra personer känner ofta andra bra personer - dela gärna annonsen om du har en vän som skulle älska det här jobbet och delar SEBs värderingar.

Kunderna först, engagemang, enkelhet och samarbete! Service i världsklass!

Frågor och kontakt
Bifoga ditt cv där du beskriver dig själv och vad du kan bidra med på SEB. Eftersom vi väljer ut kandidater löpande vill vi att du skickar in din ansökan redan idag. Intervjuer sker via telefon och teams med både oss på Amendo och SEB så se gärna till att den digitala tekniken fungerar bra vid dessa möten.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mathilda Carlbom, mathilda.carlbom@amendo.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare till uppdrag i höst

Läs mer Okt 21
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill jobba inom kundtjänst med start till hösten. I rollen som kundtjänstmedarbetare blir du en nyckelspelare i att ge förstklassig service till kunder via främst telefon och du hanterar varje kundkontakt på ett högkvalitativt och proffsigt sätt. Låter detta intressant? Då kan detta vara det perfekta uppdraget för dig!

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på sex månader med start löpande med mycket goda möjligheter att bli anställd hos kunden efter detta. Arbetstiderna är förlagda vardagar på dagtid.

Kvalifikationer och egenskaper
Det är meriterande om du har erfarenhet från kundservice sedan tidigare. Som person är du flexibel, prestigelös och tar ett stort eget ansvar. Du bör även vara lösningsorienterad, kommunikativ och lyhörd för kundens behov. Du är flytande i det svenska språket och har goda kunskaper i engelska.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg och Sundsvall men verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Sales and Business Manager Thomas Nygren, thomas.nygren@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

SEB 24|7 söker kundtjänstrådgivare med start 23 november

Läs mer Okt 13
SEB 24|7 Service växer och vi söker fler medarbetare!

Arbetsbeskrivning
Till vårt kontor i Sundsvall söker vi nu flera serviceinriktade kundtjänstmedarbetare till vår telefonbank. Engagemanget och viljan att hjälpa våra kunder med allt från enkla frågor till mer komplexa frågeställningar genomsyrar allt vi gör. Vårt kontor är beläget centralt i Sundsvall med närhet till såväl kommunikationer som butiker och restauranger.



Vi önskar att du läser och följer den information som löpande kommer till dig per mail. Du kommer få ett logik- och personlighetstest från Alva Labs i början av processen, detta test måste göras direkt för du ska kunna gå vidare. Vi kommer även för din information göra bakgrundskontroller under processen.

Som Service Manager på vår telefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Du brinner för att hitta de bästa lösningarna, produkterna och tjänsterna till våra kunder. Våra team kännetecknas av högt engagemang, arbetsglädje och ständig förändring. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen är i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling.

Guidning och utbildning av våra kunder i digitala miljöer och verktyg är en viktig del av ditt jobb.

Vi finns på plats för våra kunder i livets olika händelser, vilket gör jobbet hos oss varierande, utmanande, roligt och stundtals hektiskt. För att lyckas med ditt arbete kommer du att få en utbildning som ger dig en bra grund att stå på.

Varierande schemalagda arbetstider dag, kväll och helg. Tjänsten är på heltid så du kan alltså inte vara student.

För mer inspiration om hur det är att jobba på 24|7: https://www.youtube.com/embed/HT7cHydrJSU?rel=0&showinfo=0

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som brinner för service, är social och vill träffa kunder på telefon. Du är en god kommunikatör och vill ge varje kund en bra upplevelse av SEB. Du har lätt för att lära dig nya saker, bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på den här tjänsten. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad.

För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:

- Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen.

- Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst eller liknande arbete.

- God telefon- och datorvana.

- Goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal och skrift.

- Meriterande är erfarenhet inom finans eller liknande roller.

Läs mer om hur det är att arbeta på SEB www.sebgroup.com/career (http://www.sebgroup.com/career)

Om SEB
På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer.

Bra personer känner ofta andra bra personer - dela gärna annonsen om du har en vän som skulle älska det här jobbet och delar SEBs värderingar.

Kunderna först, engagemang, enkelhet och samarbete! Service i världsklass!

Frågor och kontakt
Bifoga ditt cv där du beskriver dig själv och vad du kan bidra med på SEB. Eftersom vi väljer ut kandidater löpande vill vi att du skickar in din ansökan redan idag. Intervjuer sker via telefon och teams med både oss på Amendo och SEB så se gärna till att den digitala tekniken fungerar bra vid dessa möten.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mathilda Carlbom, mathilda.carlbom@amendo.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare till uppdrag i höst

Läs mer Okt 5
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill jobba inom kundtjänst med start till hösten. I rollen som kundtjänstmedarbetare blir du en nyckelspelare i att ge förstklassig service till kunder via främst telefon och du hanterar varje kundkontakt på ett högkvalitativt och proffsigt sätt. Låter detta intressant? Då kan detta vara det perfekta uppdraget för dig!

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på sex månader med start löpande med mycket goda möjligheter att bli anställd hos kunden efter detta. Arbetstiderna är förlagda vardagar på dagtid.

Kvalifikationer och egenskaper
Det är meriterande om du har erfarenhet från kundservice sedan tidigare. Som person är du flexibel, prestigelös och tar ett stort eget ansvar. Du bör även vara lösningsorienterad, kommunikativ och lyhörd för kundens behov. Du är flytande i det svenska språket och har goda kunskaper i engelska.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg och Sundsvall men verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Sales and Business Manager Thomas Nygren, thomas.nygren@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Sundsvall Energi AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Sundsvall Energi AB .

Sundsvall Energi söker Kvalitetsstrateg

Kvalitetskoordinator
Läs mer Nov 10
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Målet och drivkraften för oss på Sundsvall Energi är att våra verksamheter el, fjärrvärme, fjärrkyla, energitjänster, laddtjänster, solceller och återvinning ska vara bra både för människorna och miljön samt bidra till Sundsvallsregionens fortsatta utveckling. Vi är det lokala alternativet på energimarknaden och står för mod, helhetssyn och öppenhet i våra relationer. Den huvudsakliga produktionen av fjärrvärme och el sker vid Korstaverket. Vid Blåberget hanterar vi avfall för material- och energiåtervinning samt deponering. Sundsvall Energi ägs av Sundsvalls kommun och ingår i Stadsbacken AB. Vi är cirka 110 medarbetare och omsätter cirka 680 Mkr. Vi arbetar för en hållbar utveckling i Sundsvall och lägger stor vikt vid en jämställd och drogfri arbetsplats.

Sundsvall Energi söker dig som tillsammans med motiverade och kompetenta medarbetare vill arbeta klimatsmart och bidra till att utveckla Sundsvallsregionen. I din tjänst kommer du bland annat arbeta med administration av beskrivningar i Verksamhetsledningssystem.

ARBETSUPPGIFTER
Som Kvalitetsstateg kommer du för övrigt att arbeta med att:

• stödja organisationens mål- och verksamhetsplanearbete
• vara stöd till verksamheten och bolagets ledning i frågor kring ledningssystem
• ansvara för strategier hur bolaget skall följa upp och planera verksamheten
• övergripande ansvara för dokumenthanteringen
• ansvara för systemförvaltning dokumenthanteringssystem, ledningssystem och processverktyg
• bidra till bolagets- och den egna avdelningens/enhetens mål.

KVALIFIKATIONER
Du har relevant utbildning på universitet/högskola och flerårig erfarenhet av verksamhetslednings- och verksamhetsplanesystem. Du har även erfarenhet av arbetsmiljöarbete.

Din erfarenhet av att förstå affärsmässiga principer är goda. Som person är du drivande och målmedveten, serviceinriktad, engagerad, strukturerad och ansvarstagande. Vidare är du kostnads- och kvalitetsmedveten, kommunikativ och lyhörd och har en analytisk och strategisk förmåga samt god samarbetsförmåga som bidrar till goda relationer. Du kan formulera dig väl i tal och skrift på svenska och behärskar engelska språket. B-körkort är ett krav.

Tjänsten är direkt underställd Avdelningschef Administration.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med omfattning heltid. Tillträde efter överenskommelse. Ansök senast: 2022-11-29 via vår hemida www.sundsvallenergi.se_lediga jobb

ÖVRIGT
Vi verkar för en drog och alkoholfri arbetsmiljö och genomför därför obligatoriskt drog och alkoholtest vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Ta gärna del av vår film Energifabriken som du finner på Youtube.

Vi är en modern arbetsplats som ger förutsättning till att arbeta hemifrån när arbetsuppgifterna medger det.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Sundsvall Energi söker vikarierande miljöcontroller

Miljöcontroller
Läs mer Sep 23
Målet och drivkraften för oss på Sundsvall Energi är att våra verksamheter el, fjärrvärme, fjärrkyla, energitjänster, laddtjänster, solceller och återvinning ska vara bra både för människorna och miljön samt bidra till Sundsvallsregionens fortsatta utveckling. Vi är det lokala alternativet på energimarknaden och står för mod, helhetssyn och öppenhet i våra relationer. Den huvudsakliga produktionen av fjärrvärme och el sker vid Korstaverket.

Vid Blåberget hanterar vi avfall för material- och energiåtervinning samt deponering. Sundsvall Energi ägs av Sundsvalls kommun och ingår i Stadsbacken AB. Vi är cirka 117 medarbetare och omsätter cirka 680 Mkr. Vi arbetar för en hållbar utveckling i Sundsvall och lägger stor vikt vid en jämställd och drogfri arbetsplats.

ARBETSUPPGIFTER
Sundsvall Energi söker dig som tillsammans med motiverade och kompetenta medarbetare vill arbeta klimatsmart och bidra till att utveckla Sundsvallsregionen. I din tjänst kommer du bland annat hantera tillsynsärenden mot tillsynsmyndigheter.

Som vikarierande miljöcontroller kommer du bland annat att arbeta med att:

• bevaka efterlevnad av gällande lagar och förordningar gällande miljö
• följa upp och rapportera till myndighet
• kontrollera efterlevnad av egenkontrollprogram
• utföra provtagning av utgående luft och vatten
• medverka vid interna och externa revisioner

Som Miljöcontroller kommer du även att ansvara för hantering av kommunikationen mot tillsynsmyndigheter. Du förväntas bidra till helheten genom dina uppdrag som intern miljörevisor för vårt miljöledningssystem ISO 14001 samt som miljösamordnare inom avdelning Produktion. Bolaget är även kvalitetscertifierad enligt ISO 9001.

Befattningen Miljöcontroller är direkt underställd enhetschef Drift.

KVALIFIKATIONER
Du har relevant akademisk examen med inriktning mot miljö eller motsvarande. Erfarenhet av miljölagstiftning ses som meriterande.

Som person är du kommunikativ, strukturerad, engagerad och affärsmässig.

Du kan formulera dig väl i tal och skrift. Goda kunskaper i svenska och engelska samt B-körkort är ett krav.

Tjänsten har sin grundplacering vid Korstaverket.

Välkommen med din ansökan: https://sundsvallenergi.se/om-oss/lediga-jobb/.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drog och alkoholfri arbetsmiljö och genomför därför obligatoriskt drog och alkoholtest vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Ta gärna del av vår film Energifabriken som du finner på Youtube.

Vi är en modern arbetsplats som ger förutsättning till att arbeta hemifrån när arbetsuppgifterna medger det.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman för Sundsvalls kommun, klicka på länken: http://www.raddning.info/om-oss/arbeta-hos-oss/deltidsbrandman.html

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Sundsvall Energi söker Affärsutvecklare elhandel

Affärsutvecklare
Läs mer Aug 29
Målet och drivkraften för oss på Sundsvall Energi är att våra verksamheter el, fjärrvärme, fjärrkyla, energitjänster, laddtjänster, solceller och återvinning ska vara bra både för människorna och miljön samt bidra till Sundsvallsregionens fortsatta utveckling. Vi är det lokala alternativet på energimarknaden och står för mod, helhetssyn och öppenhet i våra relationer. Den huvudsakliga produktionen av fjärrvärme och el sker vid Korstaverket. Vid Blåberget hanterar vi avfall för material- och energiåtervinning samt deponering. Sundsvall Energi ägs av Sundsvalls kommun och ingår i Stadsbacken AB. Vi är cirka 110 medarbetare och omsätter cirka 680 Mkr. Vi arbetar för en hållbar utveckling i Sundsvall och lägger stor vikt vid en jämställd och drogfri arbetsplats.

Sundsvall Energi söker dig som tillsammans med motiverade och kompetenta medarbetare vill arbeta klimatsmart och bidra till att utveckla Sundsvallsregionen. I din tjänst kommer du bland annat att driva utveckling av produkter och tjänster samt identifiera kundbehov, matcha och marknadsföra företagets produkter och tjänster.

ARBETSUPPGIFTER
Som Affärsutvecklare elhandel kommer du för övrigt att arbeta med:

• Bidra vid upprättande av årsrapport för elhandelsaffären
• Omvärldsbevaka utifrån eget ansvarsområde som input till utveckling av verksamheten
• Arbeta för att nå företagets- och den egna avdelningens/enhetens mål
• Upprätta budgetunderlag utifrån eget ansvarsområde
• Ta fram och utveckla processer samt strategier inom eget ansvarsområde
• Prisadministration och uppdatering i aktuella system och avtal
• Utbilda Kundservice vad avser företagets tjänster och produkter

KVALIFIKATIONER
Du har relevant utbildning på universitet/högskola eller motsvarande erfarenhet inom kompetensområdet. Du har mångårig erfarenhet av produktområdet elhandel samt försäljning mot både företag- och privatkunder. Vi ser också att du har arrangerat kundevent samt arbetat administrativt i olika IT-system. Har du även god kännedom om energioptimering och fastigheters energianvändning samt drivit projekt så är det meriterande.

Din erfarenhet av att förstå affärsmässiga principer är goda. Som person är du drivande och målmedveten, engagerad, strukturerad, lojal och ansvarstagande. Vidare är du affärsmässig, kostnads- och kvalitetsmedveten, kommunikativ och lyhörd och har en analytisk och strategisk förmåga samt god samarbetsförmåga som bidrar till goda relationer. Du kan formulera dig väl i tal och skrift på svenska och behärskar engelska språket. B-körkort är ett krav.

Tjänsten är direkt underställd Avdelningschef Affärsutveckling.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drog och alkoholfri arbetsmiljö och genomför därför obligatoriskt drog och alkoholtest vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Ta gärna del av vår film Energifabriken som du finner på Youtube.

Vi är en modern arbetsplats som ger förutsättning till att arbeta hemifrån när arbetsuppgifterna medger det.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman för Sundsvalls kommun, klicka på länken: http://www.raddning.info/om-oss/arbeta-hos-oss/deltidsbrandman.html

Ansök nu

Sundsvall Energi söker HR-strateg

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Jun 9
Målet och drivkraften för oss på Sundsvall Energi är att våra verksamheter el, fjärrvärme, fjärrkyla, energitjänster, laddtjänster, solceller och återvinning ska vara bra både för människorna och miljön samt bidra till Sundsvallsregionens fortsatta utveckling.

Vi är det lokala alternativet på energimarknaden och står för mod, helhetssyn och öppenhet i våra relationer. Den huvudsakliga produktionen av fjärrvärme och el sker vid Korstaverket. Vid Blåberget hanterar vi avfall för material- och energiåtervinning samt deponering. Sundsvall Energi ägs av Sundsvalls kommun och ingår i Stadsbacken AB. Vi är cirka 110 medarbetare och omsätter cirka 680 Mkr. Vi arbetar för en hållbar utveckling i Sundsvall och lägger stor vikt vid en jämställd och drogfri arbetsplats.

Vår HR-strateg går i pension och vi söker nu en HR-strateg med en bred erfarenhet inom HR med spetskompetens inom arbetsrätt.

ARBETSUPPGIFTER
Som HR-strateg kommer du att arbeta med olika typer av personalfrågor. Du kommer att ansvara för och arbeta dedikerat mot en organisationsenhet för vilken du tar helhetsansvaret för de arbetsrättsliga frågorna.
Inom ditt ansvarsområde driver du självständigt alla förekommande arbetsrättsliga ärenden i dialog och samverkan med chefen.

Genom coachande samtal och interna utbildningar delar du med dig av din kunskap och stöttar därigenom proaktivt organisationens chefer. En naturlig följd av detta är att du också utvecklar utbildningsmaterial tillsammans med din kollega som arbetar med HR frågor samt deltar i, eller ansvarar för, interna och/eller kommunkoncerngemensamma utvecklingsprojekt inom HR.

I ditt ansvarområde ingår att ge stöd och råd till organisationens chefer inom HR-området, genom att följa och agera sakkunnig inom företagets HR-processer såsom lönebildning, samverkan/förhandlingar, rekrytering, rehabilitering, kompetensförsörjning och arbetsmiljö. Du kommer driva och implementera HR-relaterade förbättringsprojekt. Du kommer också att vara med i utvecklingen att digitalisera företagets process för bland annat kompetensuppföljning och utbildning.

Du stödjer arbetsgivaren i samverkansfrågor och fackliga förhandlingar samt agerar sakkunnig inom arbetsrätt och avtalsfrågor. I rollen kommer du främst att arbeta tillsammans med chefer och medarbetare inom produktionen, där du coachar, utbildar och stödjer dina kollegor inom deras verksamhet. Du har även kontakt med fackliga företrädare och skyddsombud. Ansvar för att ta fram HR-statistik månatligen samt stödja ekonomerna vid budget- och bokslutsarbetet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk examen inom HR eller motsvarande med beteendevetenskaplig inriktning, mångårig yrkeserfarenhet inom HR, gärna med spetskompetens inom arbetsrätt. Du är van att arbeta både strategiskt- och operativt inom HR-område och säkerställa efterlevnaden av HR-processerna.

Vi tror att du kommer att uppskatta att arbeta hos oss om du, liksom vi, motiveras av att arbeta processorienterat där ständiga förbättringar och att nå de uppsatta målen är drivkraften. Du trivs som bäst när du får utmanas i din roll och när det finns möjlighet att agera och göra skillnad.

Vår framgång bygger på att vi bryr oss om varandra och därför är det viktigt att du har hög integritet och mod, är öppen och ärlig i din dialog med andra, har en helhetssyn samt en förståelse för att människors olikheter, bakgrunder och tidigare erfarenheter påverkar hur det du säger tolkas. Du bygger dina relationer genom tillit, inkludering och respekt för människors olikheter. Vi hoppas att du, liksom vi, tycker det är viktigt att vi agerar tillsammans, oberoende av roll i verksamheten.

Du har en gedigen erfarenhet att arbeta i PA-system, framför allt ta ut och sammanställa statistik. Goda kunskaper i att arbeta i MS Excel är ett krav. Det är meriterande att ha kunskap i PA-systemet Heroma, som vi ganska nyligen bytte till, samt erfarenhet i att arbeta i LMS-plattform som vi avser att införa i bolaget.

Tjänsten är direkt underställd Avdelningschef Administration.

ÖVRIGT
Ansök senast: 2022-06-30 via vår hemsida www.sundsvallenergi.se_lediga jobb.

Vi verkar för en drog och alkoholfri arbetsmiljö och genomför därför obligatoriskt drog och alkoholtest vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.

Ta gärna del av vår film Energifabriken som du finner på Youtube.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Tre vikarierande Kundkommunikatörer till Sundsvall Energi

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 20
Målet och drivkraften för oss på Sundsvall Energi är att våra verksamheter el, fjärrvärme, fjärrkyla, energitjänster, laddtjänster, solceller och återvinning ska vara bra både för människorna och miljön samt bidra till Sundsvallsregionens fortsatta utveckling. Vi är det lokala alternativet på energimarknaden och står för mod, helhetssyn och öppenhet i våra relationer. Den huvudsakliga produktionen av fjärrvärme och el sker vid Korstaverket. Vid Blåberget hanterar vi avfall för material- och energiåtervinning samt deponering. Sundsvall Energi ägs av Sundsvalls kommun och ingår i Stadsbacken AB. Vi är cirka 110 medarbetare och omsätter cirka 680 Mkr. Vi arbetar för en hållbar utveckling i Sundsvall och lägger stor vikt vid en jämställd och drogfri arbetsplats.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som tillsammans med motiverade och kompetenta medarbetare vill arbeta klimatsmart och bidra till att utveckla Sundsvallsregionen. Du kommer bland annat arbeta med sedvanligt kundservicearbete genom dagliga kundkontakter via fysiska besök, inkommande och utgående samtal, samt säljuppdrag.

Som kundkommunikatör kommer du utöver ovanstående ansvara för:
• kontakter via bolagens digitala kanaler så som Facebook, Messenger samt mail
• viss teknisk felsökning
• lättare fakturahantering
• att arbeta mot bolagets- och den egna avdelningen/enhetens mål

Tjänsterna är direkt underställd enhetschef Kundservice.

KVALIFIKATIONER
Du har en genomförd gymnasieutbildning ex. inom försäljning- och serviceprogram.

Som person är du flexibel och serviceinriktad, drivande och målmedveten, engagerad, noggrann och strukturerad. Du är även kostnads- samt kvalitetsmedveten, kommunikativ och lyhörd. Din samarbetsförmåga är god och bidrar till goda relationer. Du har även några års yrkeserfarenhet av att arbeta inom kundservice. Du kan formulera dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska. B-körkort är ett krav.

Vi arbetar för en drogfri arbetsplats varför drogtest är obligatoriskt vid nyanställningar.

Tjänsterna är vikariat omfattande 1 år med möjlighet till förlängning och har sin grundplacering vid Sundsvall Energi´s huvudkontor. Tillträde efter överenskommelse.

Ta gärna del av vår film på Youtube Energifabriken.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu