Sundsvall: 2 ST INFRASTRUKTURTEKNIKER AD

Hitta ansökningsinfo om jobbet 2 ST INFRASTRUKTURTEKNIKER AD i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-23 // Varaktighet: Heltid

Ammi Group är ett teknikbolag med specialistkonsulter som huvudsaklig verksamhet där vi hjälper våra kunder inom privat och offentlig sektor med insatser inom projektledning, utveckling och förvaltning sedan 2017. Vi växer snabbt! Vi är idag ett härligt gäng seniora konsulter inom projektledning, utveckling och förvaltning och tar oss an både uppdrag ute på plats hos kund eller utveckling- och förvaltningsuppdrag som projektform ’in-house’.
Uppdragsbeskrivning
Vår kund behöver 2st driftsresurser som har till uppgift att stötta upp och avlasta ordinarie driftsresurser för operativ drift och förvaltning av AD, Exchange och Skype. Uppdraget omfattar operativ drift löpande incident- och ändringshantering m.m. av AD, Exchange och Skype samt kringliggande applikationer och system samt vid behov delaktighet i projekt inom samma kompetensområden
Skallkrav:
Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av driftsarbete med AD, Skype och Exchange server
Driftserfarenhet av AD, Skype och Exchange i stora komplexa miljöer med minst 5000 användare under minst 1 år de senaste 5 åren
Erfarenhet av Ironport, minst 1 år de senaste 3 åren
Erfarenhet från arbete med i ITIL-processer. Minst 1 år de senaste 3 åren



Börkrav gällande drifterfarenhet:
VMware Workspace One
Competella
Anywhere365
Pointsharp ID

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Systemadministratör

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Systemadministratör.

2 ST. INFRASTRUKTURTEKNIKER AD

Läs mer Nov 23
Ammi Group är ett teknikbolag med specialistkonsulter som huvudsaklig verksamhet där vi hjälper våra kunder inom privat och offentlig sektor med insatser inom projektledning, utveckling och förvaltning sedan 2017. Vi växer snabbt! Vi är idag ett härligt gäng seniora konsulter inom projektledning, utveckling och förvaltning och tar oss an både uppdrag ute på plats hos kund eller utveckling- och förvaltningsuppdrag som projektform ’in-house’.
Uppdragsbeskrivning
Vår kund behöver 2st driftsresurser som har till uppgift att stötta upp och avlasta ordinarie driftsresurser för operativ drift och förvaltning av AD, Exchange och Skype. Uppdraget omfattar operativ drift löpande incident- och ändringshantering m.m. av AD, Exchange och Skype samt kringliggande applikationer och system samt vid behov delaktighet i projekt inom samma kompetensområden
Skallkrav:
Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av driftsarbete med AD, Skype och Exchange server
Driftserfarenhet av AD, Skype och Exchange i stora komplexa miljöer med minst 5000 användare under minst 1 år de senaste 5 åren
Erfarenhet av Ironport, minst 1 år de senaste 3 åren
Erfarenhet från arbete med i ITIL-processer. Minst 1 år de senaste 3 åren



Börkrav gällande drifterfarenhet:
VMware Workspace One
Competella
Anywhere365
Pointsharp ID

Ansök nu

Systemsamordnare till Universitetsledningens stab

Läs mer Nov 1
Verksamheten inom Universitetsledningens stab (ULS) innefattar verksamhetsplanering, juridiskt stöd, registratur, upphandling och verksamhetsstöd. Inom ULS hanteras exempelvis frågor som rör övergripande planering och uppföljning av all verksamhet, frågor gällande kvalitet och utvärdering inom utbildning på grundnivå och avancerad nivå samt forskarutbildning, omvärldsanalys, organisationsutveckling, remisshantering och utvecklingsprojekt. Staben tillhandahåller även administrativt stöd till universitetsledningen.



Avdelningens uppdrag är brett och vårt ansvarsområde sträcker sig från verksamhetsplanering, juridiskt stöd, arkiv, registratur, upphandling, ledningsstöd samt utveckling och förvaltning av våra system.

Universitetsledningens stab ansvarar för system inom universitetets planerings- och uppföljningsprocess. På avdelningen jobbar 11 personer.

Vi söker nu en systemsamordnare som vill arbeta med förvaltning och vidareutveckling av våra BI- och planeringssystem. Är du systemutvecklare och sugen på en spännande digitaliseringsresa? Kom till oss på Mittuniversitetet och bidra med din kompetens genom att förvalta och vidareutveckla våra BI- och planeringssystem. Vi är ett litet och engagerat team som levererar tjänster till Mittuniversitetets medarbetare.

Arbetsuppgifter:
Som systemsamordnare hos oss på Mittuniversitetet kommer du att arbeta nära såväl verksamheten som it-avdelningen. Du ingår i avdelningens system-team och arbetar med att förädla interna och externa data för att möjliggöra välgrundade beslut och insikter på Mittuniversitetet. Vi tror att du kommer att trivas extra bra hos oss om du är nyfiken, lösningsorienterad och tycker om att diskutera olika BI- och planeringsrelaterade behov med verksamheten. Är du dessutom en fena på att omsätta behoven till datamodeller så blir det riktigt bra!

Din bakgrund:

Vi söker dig som har (ska-krav)

- akademisk examen inom it eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
- några års erfarenhet från en eller flera BI-lösningar/-verktyg
- kunskaper i
- har erfarenhet av att utveckla lösningar för att tillgängliggöra och analysera data

Du förväntas ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Meriterande?är om du har

- examen med systemvetenskaplig inriktning
- erfarenhet av Diver Solution
- kunskap i datamodellering
- erfarenhet från universitets- och högskolesektorn

Dina egenskaper:
Som person behöver du ha god analytisk förmåga och kunna lösa komplexa uppgifter, driva ditt arbete framåt och ta beslut inom ditt ansvarsområde för att arbetsuppgifterna i uppdraget ska kunna utföras på bästa sätt. Då aktuell tjänst innebär att skapa och upprätthålla goda kontakter inom organisationen ställs stora krav på god kommunikativ förmåga och god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsform: Tillsvidareanställning. 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas

Omfattning:? 100%

Tillträde:? Snarast eller enligt överenskommelse? 

Anställningsort:? Sundsvall eller Östersund? 

Lön: Individuell lönesättning tillämpas.? 

Kontaktperson: Närmare upplysningar lämnas av avdelningschef Eva Somero Sörensen, tfn 010-1428494?eller Kenneth Johansson, systemsamordnare, 010-1427820. 

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast? 2022-11-25?. 

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.


Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.


Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt.


Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Coordinator

Läs mer Sep 15
Veritaz is a fast-growing IT-consultant firm. Our company is made up of insanely bright people from over 4 countries, and we are located in Sweden, UK, US and Pakistan. The voyage has been incredible this far, but it is only the beginning.
Assignment Description:
We are looking for a Coordinator who is experienced in the introduction of systems and the development of a migration strategy.
Do you value openness, transparency, and empowerment? Our squad is high performing cross-functional team who are set with a mission to provide win-win exchanges for our customers.
What you'll do:
? Responsible for developing solution proposals, mapping, and implementing RVN's processes and configurations in Cosmic.
? Communicating with clients or employers about the project, event, or campaign expectations and goals.
? Be a part of planning sessions around the new product features, and deliver detailed roll-out/roll-back strategies for releases.
? Leading and following up the work with preparation, analysis, requirements definition and implementation of solutions in the basic functionality and migration area.
? Managing deadlines and progress across the team to ensure the project is delivered on time and within budget.

Who you are:
? Have proven experience in system implementation and expertise in developing a migration strategy.
? Great ability to lead, coordinate, delegate, and compile work in a structured way.
? Excellent communication, teamwork skills, inter-personal and Organizational skills.
? Regularly works across teams to build a culture for iterative, autonomous development and future scaling.
? Excellent problem-solving skills and ability to navigate challenging situations professionally.

Location: Sundsvall

Ansök nu

Systemadministratör

Läs mer Sep 7
Vill du vara med och göra vardagen lättare för människor runt om i världen? Utan att se det möter du oss varje dag i din vardag. Vi finns i dina skosulor, i din mobil och i tidningen du läser. Med ett gemensamt engagemang för innovation, hållbarhet och säkerhet arbetar våra medarbetare dagligen för en hållbar framtid.


Som administratör för dokumentsystemet arbetar du nära vår ingenjörsgrupp där du proaktivt stödjer det dagliga arbetet med digitalisering av dokumentation. Du har en aktiv del i underhållsavdelningens och projektavdelningens arbete. Du har möjlighet att driva och genomföra olika förbättringsaktiviteter inom dokumenthantering. Det finns en möjlighet att forma och utveckla rollen i nära samarbete med ingenjörschef som du även rapporterar till.

I rollen som administratör kommer du primärt att arbeta med företagets system SiteBase för teknisk dokumentation men även andra system kopplade till underhåll.
Företaget erbjuder både intern och extern utbildning kopplade till våra system.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Hanterar användare i sitens dokumenthanteringssystem Sitebase
Administrerar dokumentation som löpande läggs in i systemet
Lägger till nya funktioner i strukturer
Planerar och gör inköp för programlicenser
Är företagets kontaktperson mot leverantörerna av aktuella system
Stödja sitens användare som keyuser i Sitebase och Ariba


Vem är du?
För att trivas och lyckas bra som administratör så ser vi att har en god förmåga att vara strukturerad i ditt sätt att jobba. Du är noggrann, tycker om ordning och reda och arbetar självständigt. Du har ett stort intresse och vilja att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Har du även ett intresse och erfarenhet för hur ny teknik och digitalisering kan bidra till att effektivisera arbetet hos oss, är det bara ett plus.

Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning alt. motsvarande yrkeserfarenhet med tekniska system, systemstöd och teknisk administration
Erfarenhet av liknande arbete med tyngdpunkt på administration, problemlösning, koordination och service
Goda kunskaper i Officepaketet
Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift


Meriterande:
Vana av Sitebase alt. andra system för hantering av teknisk dokumentation
Tidigare erfarenhet av arbete med inköp och inköpssystem
Kunskaper i SAP-PM eller liknande underhållssystem


Varför Nouryon?
Tycker du hållbarhet, innovation, säkerhet och samarbete är viktigt? Vill du växa tillsammans med ett företag som blickar framåt och ständigt förbättrar sitt arbetssätt? Våra medarbetare har idéer för en hållbar framtid, och drivkraft att förverkliga dem. De tror att integritet och långsiktiga relationer är nycklar till framgång. Om det stämmer in på dig, gör vi gärna plats för dina ambitioner och kan erbjuda många karriärmöjligheter. Från första dagen stöttar vi din personliga utveckling genom utmanande roller och omfattande möjligheter att lära och växa i en dynamisk, internationell och proaktiv arbetsmiljö med stor mångfald.

Ytterligare information
Detta är en tillsvidareanställning på heltid med placeringsort Stockvik. Du kommer att rapportera till Maintenance & Reliability Manager.
Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med CV och ansökningsbrev. Vi tar inte emot ansökningar via mail.


För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Hans Erik Råbom, Maintenance & Reliability Manager, hanserik.rabom@nouryon.com


För mer information om rekryteringsprocessen eller din ansökan, vänligen kontakta Erika Haga, Talent Acquisition Specialist,erika.haga@nouryon.com


Om du har generella frågor eller behöver hjälp, vänligen kontakta: Recruiting.SE@Nouryon.com


För fackliga frågor:
Ledarna: Jenny Ersson +46 70 344 02 80
Sveriges ingenjörer: Ted Svensson +46 72-217 55 84
Unionen: Mattias Andersson +46 70 428 41 03

Mer om företaget
Nouryon är ett ledande globalt företag inom specialkemi. Industrier och konsumenter över hela världen förlitar sig på våra lösningar för tillverkning av oumbärliga vardagsprodukter som hygienartiklar, rengöringsprodukter, färg, jordbruksprodukter och livsmedel, läkemedel och byggmaterial. Dessutom har våra 7 600 medarbetares gemensamma engagemang för våra kunder, tillväxt, säkerhet, hållbarhet och innovation lett till en genomgående stark ekonomisk utveckling. Vi finns i fler än 80 länder runt om i världen med våra branschledande varumärken. Besök vår webbplats och följ oss @Nouryon och på LinkedIn.

Ansökningsprocessen
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan ansökningstidens slut. Vi uppmuntrar därför till att skicka in din ansökan snarast möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!


Vi vill be dig som intern sökande att ansöka med din Nouryon email för att underlätta vårt arbete i rekryteringsprocessen.

Ansök nu

Systemadministratör till Servicecenter, Lön & Pension

Läs mer Jun 14
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Sundsvall är en av norra Sveriges största kommuner med 98 000 invånare. Idag är vi cirka 8 000 medarbetare som arbetar med att ge sundsvallsborna en bra kommunal service och en positiv livsmiljö.

Vår verksamhet bedrivs främst inom våra elva förvaltningar. I våra kommunala bolag finns centrala verksamheter som energi, vatten, allmännyttigt boende, näringslivsfrågor, logistik och anläggningar.

Varje dag arbetar vi för att ge Sundsvalls kommuninvånare bästa möjliga service och positiv livsmiljö. Vid Sundsvalls kommuns Servicecenter erbjuder vi stödtjänster till hela kommunkoncernen.

Lön & pension är en del av HR-organisationen och vi hanterar löner, arvoden, pensioner och försäkringar för anställda inom Sundsvalls kommun, kommunala bolag och kommunalförbund. I vårt uppdrag ingår bl.a. att förvalta och drifta vårt lönesystem Heroma, samt arbeta med systemadministration.

Vi behöver förstärka vårt team och söker en systemadministratör.

ARBETSUPPGIFTER
Som systemadministratör kommer du tillsammans med övriga sex medarbetare i teamet säkerställa att inställningarna i systemet är korrekta och att dessa fungerar utifrån lagar och avtal. Du kommer också ansvara för förvaltning av våra RPA-processer samt tillhörande e-tjänster. I det arbetet har du nära kontakt med SC IT.

Dina arbetsuppgifter innebär ansvar för vissa administrativa områden som exempelvis:
• behörigheter
• löneöversynsmodulen
• grunddata för res och förtroendemannarutinen
• driftkörningar

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har flerårig arbetslivserfarenhet inom löneområdet, eller annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Din datavana är god likaså dina kunskaper i Officepaketet.

För att lyckas i rollen behöver du ha driv och framåtanda, samtidigt som du är prestigelös. Som person är du självgående, har en hög personlig mognad och har lätt för att ta initiativ.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från AMMI Technology AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från AMMI Technology AB .

2 ST. INFRASTRUKTURTEKNIKER AD

Systemadministratör
Läs mer Nov 23
Ammi Group är ett teknikbolag med specialistkonsulter som huvudsaklig verksamhet där vi hjälper våra kunder inom privat och offentlig sektor med insatser inom projektledning, utveckling och förvaltning sedan 2017. Vi växer snabbt! Vi är idag ett härligt gäng seniora konsulter inom projektledning, utveckling och förvaltning och tar oss an både uppdrag ute på plats hos kund eller utveckling- och förvaltningsuppdrag som projektform ’in-house’.
Uppdragsbeskrivning
Vår kund behöver 2st driftsresurser som har till uppgift att stötta upp och avlasta ordinarie driftsresurser för operativ drift och förvaltning av AD, Exchange och Skype. Uppdraget omfattar operativ drift löpande incident- och ändringshantering m.m. av AD, Exchange och Skype samt kringliggande applikationer och system samt vid behov delaktighet i projekt inom samma kompetensområden
Skallkrav:
Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av driftsarbete med AD, Skype och Exchange server
Driftserfarenhet av AD, Skype och Exchange i stora komplexa miljöer med minst 5000 användare under minst 1 år de senaste 5 åren
Erfarenhet av Ironport, minst 1 år de senaste 3 åren
Erfarenhet från arbete med i ITIL-processer. Minst 1 år de senaste 3 åren



Börkrav gällande drifterfarenhet:
VMware Workspace One
Competella
Anywhere365
Pointsharp ID

Ansök nu

Administratör

Orderadministratör
Läs mer Apr 7
Ammi Group är ett teknikbolag med specialistkonsulter som huvudsaklig verksamhet där vi hjälper våra kunder inom privat och offentlig sektor med insatser inom projektledning, utveckling och förvaltning sedan 2017. Vi växer snabbt! Vi är idag ett härligt gäng seniora konsulter inom projektledning, utveckling och förvaltning och tar oss an både uppdrag ute på plats hos kund eller utveckling- och förvaltningsuppdrag som projektform ’in-house’.
Beskrivning:
Som Administratör hos oss inom Motion Service Motorer & Generatorer och Drivsystem i Sundsvall kommer du att få arbeta med orderhantering och fakturering av verkstads- och avtalsorder. Du kommer att tillhöra ett team med totalt 9 skickliga administratörer som sitter utspridda på olika orter i landet. Rollen innebär ett nära samarbete med teknik- och verkstadschef, planerare, serviceingenjörer och avtalsledare. Du rapporterar till administrativ chef. Tjänsten passar dig som vill arbeta på ett företag där fokus ligger på både teknik och människor.

Dina ansvarsområden
• Registrering av order
• Orderinventariegenomgångar och prognoser
• Sammanställning av faktureringsunderlag, tid och material till teknik- och verkstadschef
• Hantera order både på löpande räkning och fastpris
• Fakturering
• Bokföringsuppdrag
• Uppföljning av kundfordringar
• Leverantörsfakturor

Din bakgrund
• Du har en utbildning inom ekonomi eller liknande och/eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig
• Social person med eget driv och en vilja att utvecklas
• Van att arbeta självständigt och ta egna initiativ
• Som person är du flexibel, har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i en roll som innebär omväxling
• Bra på att prioritera i det löpande arbetet
• Ett sinne för ordning och reda
• Vana att arbeta med MS Office, SAP, QV, Teams m.fl. är meriterande

Ansök nu