Sundsvall: Jobba som Administratör via Manpower i Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet Jobba som Administratör via Manpower i Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-23 // Varaktighet: Heltid

Är du en självgående och serviceinriktad person som är nyfiken på kontorsservice, administration och möteskoordinering? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta ett stort eget ansvar? Då är jobbet som Administratör något för dig! Skicka in din ansökan idag och ta chansen att testa på hur det är att arbeta på ett spännande och innovativt företag!

Att arbeta som konsultI den här rollen kommer du att arbeta med kontorsservice, administration och möteskoordinering. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att ha daglig kontakt med kunder, kollegor, leverantörer och se till att den dagliga administrationen löper på smidigt och ge administrativt stöd till chefer och andra medarbetare. Du kommer att arbeta på ett spännande och innovativt företag i Sundsvall som är verksamt inom logistikbranschen

Är du rätt person för jobbet? Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med kontorsservice, administration och möteskoordinering. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av administrativt arbete.



ErbjudandeRent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.



Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.



Sök tjänsten idag! Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Olov Engström via e-post: Ideal.shala@manpower.se. Vi ser fram emot att höra från dig!

Om ManpowerManpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Kontorist

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Kontorist.

Administratör till Sundsvall!

Läs mer Sep 28
Är du en kommunikativ och noggrann person med ett stort intresse för administration? Då kan detta vara tjänsten för dig! Nu söker vi en Administratör med fokus på leverans och fakturering till ett spännande företag i Sundsvall! Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som administratör kommer du att arbeta tätt tillsammans med övriga avdelningar på bolagets centralfunktion och vara behjälplig i det dagliga arbetet. Det är ett varierat arbete som är perfekt för dig som gillar mångsidighet! Utöver detta kommer du även att arbeta med fakturering, avtalshantering och registervård.

Vem är du?
Kvalifikationer för tjänsten:

- Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
- Goda kunskaper i MS Office samt att du hanterar IT-system som en naturlig del av din arbetsvardag
- Meriterande om du sedan innan har erfarenhet av administrativa uppgifter inom ett kommunalt bolag
- Meritande om du har arbetat i systemet Lime

För att passa in i rollen ser vi att du är en självgående person med ett stort lösningsorienterat sinne som agerar proaktivt i ditt arbete. Du är kommunikativ och har en förmåga att bygga goda relationer och visar en god samarbetsförmåga. Vidare ser vi att du som söker är en person som är lättlärd, lyhörd och stresstålig då många arbetsuppgifter pågår parallellt med varandra.

Stämmer detta in på dig? Skicka in din ansökan redan idag!

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Ansök nu

Administratör

Läs mer Sep 15
Vi söker en administratör till våra kontor i Härnösand och Sundsvall. Du kommer arbeta på plats på båda våra kontor, vilket gör att körkort erfordras. Tjänsten fördelas 60/40 mellan orterna. Vi arbetar i Hantverksdatas affärssystem Entré så det är en fördel om du har erfarenhet från detta. Arbetsuppgifterna består av:


-Fakturering och sammanställning av underlag till fakturorna
-Upprätta relationshandlingar till projekt
-Registrering av tidsedlar och godkännande av löner
-Övriga kontorsgöromål, tex. svara på inkommande samtal, kundservice och sammanställa diverse underlag.


Det är meriterande om du har arbetat inom elinstallationsområdet och har kunskap av Installationsavtalet.


Personliga egenskaper: Du kan hantera en stor variation av arbetsuppgifter och leverera hög kvalitet inom utsatt tidsram. Som person är du självständig, flexibel och genomför ditt arbete ansvarsfullt, vilket även innebär att du är uppmärksam på detaljer.

Ansök nu

Junior Handläggare sökes!

Läs mer Jun 15
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Till vår kund i Sundsvall söker vi nu en handläggare till avdelningen för Liv & Pension. Är du tillgänglig omgående? Är du självgående och gillar att ge service? Läs då gärna vidare!

Arbetsuppgifter
I rollen som handläggare på Liv och pension kommer du att tillhöra utbetalningsgruppen som sitter i Sundsvall. Exempel på arbetsuppgifter är förfrågningar från Kronofogden, hantering av inkommande post, genomföra handläggning inom gruppen Pension Utbetalning. Frigöra tid för ordinarie personal att utreda revisionsiakttagelser samt medverka i utveckling innan systemflytt.
Vem är du?
Du ska uppfylla följande;

• Genomförd utbildning inom aktuellt område/roll
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet
• Kan självständigt utföra enklare uppgifter

God svenska i tal och skrift.

Du erbjuds
Vi erbjuder dig ett konsultuppdrag hos vår kund på heltid 100% med start 2021-07-01 och löper tom. 2021-10-31, med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av Jurek och erbjuds en visstidsanställning. Placering i Sundsvall. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Elin Hellenius på elin.hellenius@jurek.se
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Ansök nu

Pensions- och försäkringshandläggare till tjänst i Sundsvall

Läs mer Sep 18
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu en pensions- och försäkringshandläggare för ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt och som löper i sex månader med chans att övergå i en tillsvidareanställning. I rollen som pensions- och försäkringshandläggare arbetar du både självständigt och i grupp med att ta fram underlag, informera och vara rådgivande samt även utbilda inom pensions- och försäkringsfrågor till arbetstagare och arbetsgivarföreträdare inom organisationen. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av:

• Ta fram underlag, informera och vara rådgivande samt hålla i utbildningar inom pensions- och försäkringsfrågor till arbetstagare och arbetsgivarföreträdare inom organisationen.
• Utreder och kontrollerar anställningar
• Informera och administrera AFA-försäkringar
• Ha kontakter och samarbete med pensions- och försäkringsadministratörer
• Utveckla pensions- och försäkringsinformationen
• Kontakter med fackliga organisationers försäkringsinformatörer
• Gåvohantering
• Viss lönehandläggning kan förekomma

Vem är du?

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom området med inriktning mot lön och pensionsfrågor, försäkringslagstiftning och arbetsrätt samt god erfarenhet av att arbeta med pensions- och försäkringsfrågor. Du ska ha kunskap om de lagar och avtal som ligger till grund för lönearbetet och vara väl insatt i de kommunala pensions- och försäkringsavtalen. Vidare ska du ha mycket goda kunskaper inom MS Officeprogrammen samt prata och skriva obehindrat på svenska. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av arbete som lönehandläggare samt kunskaper om kollektivavtalet allmänna bestämmelser. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att hålla i utbildningar.

Som person är du initiativrik och ansvarstagande. Du har en god samarbetsförmåga och trivs med att ha många kontakter och bidra till ett trevligt arbetsklimat. Befattningen ställer stora krav på noggrannhet, ordningssinne och effektivitet. Du har en stark servicekänsla och arbetar för att alltid ge kunden den bästa servicen.

Du erbjuds

En roll som pensions- och försäkringshandläggare hos en av våra kunder i Sundsvall. Uppdraget omfattar heltid med start så snart som möjligt och löper i sex månader med chans att övergå i en tillsvidareanställning. Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet och du kommer att vara anställd som konsult via oss på Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Caroline Widgren på caroline.widgren@jurek.se.

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Välkommen med din ansökan via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Manpower AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Manpower AB .

Områdeschef till Manpower Matchning Norr (Svall)

Kontorschef, utbildningsföretag
Läs mer Nov 16
Inom ManpowerGroup hjälper vi människor att växa varje dag. Det är människorna vi möter som formar oss till det vi är - en arbetsplats med många starka och affärsdrivna individer med ett stort hjärta. Just nu söker vi en engagerad områdeschef till Manpower Matchning som ska ansvara för verksamheten i Sundsvall, Östersund, Örnsköldsvik och Umeå.

Manpower Matchning är ett bolag inom ManpowerGroup. Vårt mål är att matcha individer med arbetsgivare och därmed bidra till minskat utanförskap och framgångsrik integration. Vi brinner för att varje person ska hitta sin plats på arbetsmarknaden och tillsammans med våra systerföretag Manpower, Jefferson Wells och Experis, förmedlar vi över 20 000 jobb varje år. Manpower Matchning har funnits sedan 2014 och kärnverksamheten är matchningstjänster på uppdrag av Arbetsförmedlingen (AF). Vi är ett växande bolag med 100 engagerade medarbetare fördelade på närmare 40 orter och vi står inför en fortsatt spännande expansion 2023.

VI SÖKER

Vi söker dig som vill leda ett team med drivna arbetsmarknadskonsulter och karriärvägledare. Du kommer under ledning av verksamhetschefen driva arbetet i teamet mot kort- och långsiktiga mål samt leda och utveckla verksamheten för att nå vår vision. Dina dagar består bl.a av:

- Personalansvar och ansvar för rekrytering av ny personal till teamet.
- Planera, optimera och leda din verksamhet mot verksamhetens mål.
- Säkerställa och kvalitetssäkra att leverans sker utifrån kundavtal.
- Upprätthålla kontakt med AF.
- Bedriva ett operativt, nära och coachande ledarskap där du tillämpar ManpowerGroups Leadership Success Model.
- Maximera effekten av teamets arbete genom att fatta beslut och genomföra nödvändiga prioriteringar och arbeta för ständiga förbättringar och kundnöjdhet.
- Arbeta enligt Manpower Matchnings processer och metodik för att effektivt och strukturerat nå våra mål med ökade resultat och marknadsandelar.
- Du jobbar i teamet som arbetsmarknadskonsult vid behov.
- Arbeta för att fortsatta utveckla oss som attraktiv arbetsgivare.

Du rapporterar till verksamhetschef Erica C Lang för Manpower Matchning i Region Norr.
Din placeringsort är på någon av våra etablerade orter (Sundsvall, Östersund, Örnsköldsvik, Umeå).
B-körkort är ett krav, och resor i tjänsten är en del av vardagen.

DIN BAKGRUND
Du har behörighet enligt AF:s behörighetskrav*. Du har erfarenhet av att ha arbetat som ledare med resultat- och personalansvar. Vi ser gärna att du har erfarenhet kopplat till AF:s verksamhet så som KROM/STOM, jobbcoaching eller liknande verksamhetsområden. Då vi har ett nära samarbete med Manpower, Jefferson Wells och Experis ser vi gärna att du har erfarenhet av bemanning och rekrytering.

Du är trygg i ditt ledarskap och ditt sätt att leda kännetecknas av ett starkt engagemang för affären, din personal och kandidaterna i kombination med ett stort eget driv. Du har förmågan att förmedla mål och vision på ett tydligt sätt och bryta ned dessa i konkreta aktiviteter för både verksamheten och respektive individ.

För att skapa framgång och för att du ska trivas i din tjänst behöver du vara affärsmässig, resultatorienterad, handlingskraftig och initiativrik. Som person är du strukturerad, lyhörd och entusiasmerande och har ett coachande förhållningssätt samt förmågan att skapa engagemang inför teamets gemensamma målbild.

*Vår kund AF ställer krav på behörighet för att tillåtas arbeta i tjänsten.
Alternativ 1: Du har högskoleutbildning inom området arbetsliv, organisation- och personalarbete, beteendevetenskap, arbetsterapeut, studie-och yrkesvägledning, företagsekonomi, psykologi, samhällsvetenskap, juridik, statsvetenskap eller socionom. Du har minst 2 års arbetslivserfarenhet, och har då gärna erfarenhet från omställningsarbete/karriärvägledning för arbetssökande, men du kan även ha jobbat med rekrytering/arbetsledning/personalfrågor.
Alternativ 2: Du har minst 1 års eftergymnasial utbildning, och du behöver då ha minst 3 års arbetslivserfarenhet från ovan nämna arbetsområden.

DIN UTVECKLING HOS OSS
Det är din egen drivkraft och din ambition som bestämmer hur långt du ska gå. Kompetenskarriär hos oss innebär att vi stöttar dig i din utveckling genom att hela tiden fylla på med erfarenhet och kunskap. Arbetet i vardagen tillsammans med olika talangprogram, över 4 500 interaktiva utbildningar och föreläsningar samt regelbundna utvecklingssamtal hjälper dig att växa i din roll. Som anställd inom ManpowerGroup kommer du att vara del av ett internationellt företag med över 30 000 kollegor i 80 länder.

Vi vill alltid framåt och söker hela tiden nya sätt att lösa problem för våra kunder på en arbetsmarknad som ständigt förändras. Vill du utvecklas tillsammans med oss och se hur bra du kan bli?

SÅ HÄR SÖKER DU JOBBET
Du söker tjänsten genom att registrera din ansökan via ansökningslänken. OBS - vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du vill veta mer om tjänsten eller har frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Verksamhetschef Erica C Lang, erica.c.lang@manpower.se.

Sista ansökningsdag är 3 december. Start enligt överenskommelse.
Urval och intervjuer sker löpande.

Besök gärna vår hemsida (www.manpower.se/manpowermatchning) för att läsa mer om vår verksamhet och lyssna gärna på våra kollegor Camilla och Salim när de berättar om vad vi erbjuder kandidater i våra program:

https://www.youtube.com/watch?v=x_yOaiSr6Lc

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Manpower söker Innesäljare

Innesäljare
Läs mer Nov 2
Är du på jakt efter ett jobb som ständigt bjuder på nya utmaningar och har vana av att arbeta i högt tempo? Har du erfarenhet av kundservice och administration? Då kan det vara dig vi söker!

Vi på Manpower söker just nu dig som vill ta dig an ett konsultuppdrag som Innesäljare på SCA. Varmt välkommen med din ansökan!

Om uppdraget:

I den här rollen kommer du att hålla kontakten med både interna och externa intressenter samt arbeta administrativt i affärssystemet SAP. Du tar emot samtal och mail från företagskunder och återförsäljare men även privatpersoner. Du kommer att vara ett stort stöd i verksamheten under en tillfällig arbetstopp och fokus kommer att ligga på kundservice och administration. Teamet du ingår i är baserat i Härnösand men kontorsplats kan komma att bli i Sundsvall. Uppdraget startar omgående eller enligt överenskommelse.

Vem är du?

För att lyckas i den här rollen krävs det att du har goda kunskaper inom administration och kundservice. Det är meriterande om du har jobbat i affärssystemet SAP tidigare. Vi ser gärna att du som söker är utåtriktad och social då du kommer att hålla kontakten med både interna och externa kunder.

En förutsättning för att trivas i den här rollen är att du motiveras av att arbeta i ett högt tempo samt har ett flexibelt förhållningssätt. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska och har en fallenhet att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Intresserad?

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Emma Lindberg via e-post: emma.lindberg@manpower.se.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!

Om Manpower AB

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Administratör | Servanet | Sundsvall

Administrativ assistent
Läs mer Sep 29
Är du på jakt efter ett jobb som bjuder på variationsrika arbetsdagar? Motiveras du av att ge service i världsklass och av att arbeta med administration? Då bör du läsa vidare! Just nu söker vi på Jefferson Wells en administratör till Servanet i Sundsvall. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

Placering: Sundsvall
Uppdrag: Konsultuppdrag fram tills fram till och med 2023-08-31.
Start: 2022-12-05 eller enligt överenskommelse
Omfattning: 100%



Dina arbetsuppgifter

Som Administratör kommer du att arbeta i ett team på avdelningen Kundleverans & Fakturering hos vår kund Servanet. Avdelningen är en liten enhet som stöttar övriga verksamheter där du kommer få vara en del av ett team där alla kollegor samarbetar och hjälper varandra. I rollen kommer du att ha varierande arbetsuppgifter där du som administratör ansvarar för avdelningens administrativa arbete samt se till att den dagliga administrationen löper på smidigt. Arbetet innebär främst administration kring fiberanslutningar av villor samt kundfaktureringsärenden. Övrigt vanligt förekommande arbetsuppgifter är:



* Administrativt stöd till olika avdelningar och enheter
* Fakturering
* Avtalshantering
* Registervård



Det här är ett samarbeta mellan vår kund Servanet och oss på Manpower. Du kommer bli anställd av oss på Manpower men arbeta hos vår kund Servanet som har sina kontor i centrala Sundsvall.



Om dig

Till uppdraget hos Servanet söker vi dig som gillar att arbeta med många uppgifter parallellt samt inte är rädd för att ta egna initiativ. Du är serviceinriktad, gillar att jobba med administrativa arbetsuppgifter och är noggrann i ditt arbete. Du har goda kunskaper i Office-paketet och är van att arbeta i system och data. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en liknande roll med administrativa arbetsuppgifter. Vidare som person är du flexibel, lyhörd och gillar att arbeta i grupp. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.



Om Manpower

Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda. Manpower värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten kontakta ansvarig Talent Acquisition Specialist Ida Tegnelöv på Ida.Tegnelov@jeffersonwells.se



Vi tar inte emot ansökningar via mail. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Ledigt jobb som Elkonstruktör i Sundsvall via Manpower

Projekteringsingenjör, el-tele och elektronik
Läs mer Sep 2
Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett roligt uppdrag hos en av våra kunder inom offentlig sektor. Fördelen med att vara anställd hos oss är att du får en trygg anställning med bra villkor samtidigt som du får arbeta hos en stor myndighet. Välkommen med din ansökan!

Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om!



Om tjänsten

Vi söker just nu en Elkonstruktör som vill jobba och stötta en statlig myndighet med projekt inom elkonstruktion. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som tillhör tjänsten är följande:

* Elkonstruktion med tillhörande dokumentation i tilldelat projekt inom ramen för projektets omfattning
* Konstruera/konfigurera Site anpassat elunderlag för tex reläskydd, batterisystem, ställverk, konstrollskåp, relälogik etc.
* Kretsschemaritning i ritverktyg såsom Elmaster (Auto-Cad)
* Ta fram konstruktionsunderlag såsom kabellista, part- och förbindningstabeller, skåpslayouter, apparatlistor osv. samt allmänna underlag såsom t.ex. stationslayout, översiktsschema, reläblocksschema och förreglingslogikschema
* Granska el-dokumentation från underleverantörer
* Teknisk ansvarig för gränssnitt mellan olika teknikdiscipliner med avseende på elkonstruktion



Är du rätt person för jobbet?

Denna tjänst passar dig som har tidigare erfarenhet som elkonstruktör och vill fortsätta vara verksam och utveckla denna bransch. Vidare ser vi att du har ett par års erfarenhet av yrket och är trygg och självgående i din roll. Följande är krav för att vara aktuell för tjänsten:

* Du är självgående senior elkonstruktör och är trygg i din roll.
* Du är intresserad av elkonstruktion och att hitta lösningar på tekniska problem samt att du är noggrann i ditt arbete.
* Utbildning och erfarenhet inom elkonstruktion
* Erfarenheter inom Elmaster (Auto CAD) samt med fördel driftsättning av kontrollanläggning
* Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
* God samarbetsförmåga och professionell



Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.



Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ideal Shala via e-post: ideal.shala@manpower.se.

Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Ledigt jobb som resande Reliningstekniker

VVS-tekniker
Läs mer Sep 9
Vi söker nu för kunds räkning en reliningstekniker med inriktning schaktfri rörrenovering av V/A-nät med start omgående. Du kommer initialt bli anställd som konsult av Manpower, med ambitionen att din anställning fortsätter hos kunden. Då tjänsten innebär en stor del resande är utgångsorten flexibel.

Om arbetet

Rollen som reliningstekniker är både rolig och utmanande. Den ställer höga krav på såväl ansvarstagande, flexibilitet och förmåga att kunna lösa problem. Du kommer tillsammans med kollegor att utföra schaktfri rörrenovering. Det innebär att du i detta uppdrag skapar ett helt nytt rör inuti det gamla röret utan att gräva upp marken vilket är bra för miljön och dessutom både kostnads- och tidseffektivt.



Vem är det vi söker?

Har du ett stort teknikintresse och gillar att lära dig nya arbetsmoment? Schaktfri rörrenovering innehåller ny och unik teknik som du kommer att få lära dig på plats hos kunden.

Är du noggrann och serviceinriktad som person och drivs av tanken på att göra ett riktigt bra jobb? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna ställer höga krav på dig och där du får ta ett stort eget ansvar? Vår kund värderar en positiv stämning och att ha kul på jobbet.

Vi söker dig som:

* Har tidigare branschvana
* Gärna har C-körkort, det är inget krav men mycket meriterande
* Har god samarbetsförmåga då du tillsammans med kollegor jobbar med olika uppdrag, på olika platser
* Har god fysik
* Är intresserad av att arbeta i en expansiv bransch och ett växande företag
* Gillar att resa i arbetet

Det är meriterande om du har certifikatet Heta arbeten, Arbete på väg samt Fallskyddsutbildning.



Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.



Sök tjänsten i dag!

Det här är ett konsultuppdrag med start omgående med möjlighet till övertag av kunden. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår kund. Arbetet är förlagt till vardagar, resor i tjänsten och övernattning på annan ort förekommer.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Nina Robertsson, nina.robertsson@manpower.se.

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående. Observera att vi ej tar emot ansökningar på mailen, du ansöker med en profil via vår hemsida.

Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu