Sundsvall: Administratör inom Pension

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör inom Pension i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-23 // Varaktighet: Heltid

Har du en stark administrativ ådra med känsla för struktur? Vill du vara en del av ett team där gruppens gemenskap och din personliga utveckling står i fokus? Här får du chansen att bredda dina kunskaper som vår nya kollega, varmt välkommen in med din ansökan!

Som Administratör ansvarar du för att sköta den administrativa delen för dina egna kundföretags försäkrings- och pensionslösningar. De löpande administrativa uppgifterna innefattar återkommande moment som styrs av vårt flöde, och du kommer bland annat att sitta med:

- Administration av personalförändringar på kundföretagen,
- Uppföljning av försäkringsskydd,
- Dialoger med kundföretag, försäkringsbolag och våra rådgivarteam.

Du arbetar självständigt som del av ett team vilket innebär stora möjligheter för dig att planera dina dagar, påverka ditt arbetssätt samt testa nya infallsvinklar och idéer.

Du erbjuds:

-
En gedigen introduktionsplan med utbildning, e-learning, handledning och stöttning från erfarna kollegor vilket ger dig chansen att arbeta med dina kundföretag från start,

-
En arbetsplats med ett engagerat hållbarhetsarbete och en kultur som präglas av värdeorden modig, driven, hjälpsam och ansvarsfull. Här kan du läsa mer om våra värderingar och mer om vårt hållbarhetsarbete finner du här.


Vi söker dig som har administrativ erfarenhet, med fördel inom Liv- och pensionsförsäkring.

För oss är dina personliga egenskaper av stor vikt. Vi söker därför dig som är ansvarstagande, serviceinriktad och angriper dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. För rollen är även din kommunikativa förmåga viktig, alltså hur du uttrycker dig i tal och skrift. Var därför noggrann med detta i ditt CV och personliga brev.

Vi rekryterar löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då annonsen kan komma att stängas ned innan ansökningstiden gått ut. Startdatum för denna tjänst är enligt överenskommelse.


Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Administrativ assistent.

Redovisningsassistent till studentuppdrag

Läs mer Nov 4
Arbetsbeskrivning
Till vår kund i centrala Sundsvall söker vi nu en student till ett uppdrag som redovisningsassistent vid sidan av studierna. Uppdraget innefattar att stötta vår kund med fakturering. För att vara aktuell för tjänsten ser vi gärna att du är flexibel och serviceminded. Initialt pågår uppdraget under december månad, med möjlighet till deltidsarbete efter detta.

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Arbetsuppgifterna består främst av fakturagranskning och analys.

Kvalifikationer och egenskaper
Du har en godkänd gymnasieexamen där det är meriterande om du har studerat ekonomi eller har tidigare erfarenhet från yrket. Du har ett naturligt siffersinne och är lösningsorienterad. Du har även tidigare erfarenhet av att arbeta med fakturering. Som person är du lyhörd och med stor ansvarskänsla för dina uppgifter. Du sköter arbetet på ett noggrant och strukturerat sätt samt har en god samarbetsförmåga. Du har även god datorvana samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://goo.gl/DpqfGV)!


Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Mathilda Carlbom, mathilda.carlbom@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Administrativ assistent till NDP

Läs mer Nov 21
Administrativ assistent till NDP

Om NDP:

NDP är verksamma i hela Sverige och har mångårig erfarenhet inom drogprevention. NDP är ett företag som hjälper näringslivet med missbruksförebyggande åtgärder på arbetsplatser. NDP är experter på slumpmässiga drogtestprogram, utbildningar med alkohol- och drogpolicyn samt utredningar. Deras vision är att skapa en bättre arbetsmiljö med inriktning på säkerhet och hälsa.

NDP:s ambition är att kunden och klienten alltid skall känna sig bekväma i ett samarbete och verkar för långsiktiga kundrelationer. Ledorden för organisationen är: kompetens, kvalitet och trygghet.

Du finner mer information NDP som organisation och arbetsplats på: https://ndpab.se/

Om Tjänsten:

T.O.R Partner söker för NDP:s räkning en administrativ assistent som vill vara en del av deras arbete som bidrar till ett tryggare, säkrare och hälsosammare samhälle. Uppdraget är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker via T.O.R Partner och att du anställs direkt av NDP. Frågor om tjänsten besvaras av T.O.R Partner. Tjänsten är ett vikariat för en medarbetare som går på föräldraledighet.

I rollen som administrativ assistent på NDP kommer du att arbeta med omväxlande arbetsuppgifter vilket ställer höga krav på dina strukturella och organisatoriska färdigheter samt att du kan hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt. Det är även viktigt att du har ett effektivt och noggrant arbetssätt, eftersträvar att leverera hög kvalitet i dina åtaganden samt har en känsla för detaljer. Tjänsten passar dig som har en god servicekänsla och en relationsskapande förmåga. Det är viktigt att du drivs av kundnära relationer och att bygga långsiktiga samarbeten. Det är därför viktigt att du är trygg och tydlig i din kommunikation. Vidare tycker du om att ta initiativ och ansvar samt är lösningsorienterad då du kommer att arbeta mot deadlines. Arbetet kräver en god administrativ förmåga då du kommer att arbeta i en mängd olika system och program.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:

• Kundkontakt
• Arkivering, statistik, databashantering
• Fakturering
• Hantering utskick, materialbeställning
• Provsvarshantering och rapportering
• Provtagskoordinering och uppföljning
• Kontakt med laboratoriet
• Uppdateringar av manualer, policys och utbildningsmaterial
• Assistera ledning

Du som söker har som lägst en gymnasieutbildning och gärna erfarenhet av administrativt arbete eller liknande arbetsuppgifter samt ett intresse för service. Rollen förutsätter att du är snabblärd och har mycket goda kunskaper i att hantera olika program inom Office 365, ex: OneNote, Sharepoint, Bookings, Excel etc. Vi ser även att du har god förmåga att hantera webben med lätthet och kunna analysera samt hantera digitala flöden. Du behöver ha en god förmåga att kunna kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift, samt inneha B-körkort. I denna tjänst kommer vi att lägga stort vikt vid dina personliga egenskaper.

NDP erbjuder:

På NDP kommer du att få möjligheten att arbeta i en kreativ och stimulerande arbetsmiljö och få vara en del av en växande och utvecklande verksamhet. Detta kommer skapa en stor möjlighet för dig att växa både yrkesmässigt och personligt. Du kommer omges av hjälpsamma kollegor och ingå i ett trivsamt och öppet arbetsklimat där ni tillsammans arbetar mot gemensamma mål. Du som anställd omfattas av trygga anställningsvillkor och arbetsförhållanden som regleras av gällande kollektivavtal.

Varmt välkommen med din ansökan!

START: Mars

ANSTÄLLNINGSFORM: Tidsbegränsad anställning upp till ett år, med möjlighet till förlängning

OMFATTNING: Heltid

PLACERINGSORT: Sundsvall

URVAL: Sker löpande, så tveka inte att söka tjänsten redan idag.

ANSVARIG REKRYTERARE: Pelle Hallin, pelle@torpartner.se

Ansök nu

Administratör

Läs mer Nov 30
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Administratörerna ligger organisatoriskt under IAF/mottagning familj och vuxen. Enheten består av 13 social sekr, en samordnare, en enhetschef och tre administratörer. De får i huvudsak sina uppdrag av andra aktörer/enheter i förvaltningen. Administratörerna roll är bl.a. resebokning, materialbeställning, diarieföring/arkivering, fakturahantering samt övrig service. Arbetet är självständigt och kräver ett strukturerat arbetssätt, men de många kontakterna med kollegor inom förvaltningen förutsätter även en god samarbetsförmåga, flexibilitet och servicekänsla.

ARBETSUPPGIFTER
Du är ofta den första kontaktpunkten för övriga medarbetare. Som administratör består dina huvudsakliga sysslor av ansvar för socialtjänstens effektuering, materialbeställning, resebokning, fakturahantering, myndighetspostlåda, diarieföring, akt- och arkivomslag, arkivering, postsortering samt underhåll av postrummen, hantera frågor om förekomst i register, inventering besöksrum, konstinventering, beställning av årlig besiktning av larm, utbetalningar, bokföringsorder och skriva brev för myndigheten.

KVALIFIKATIONER
Du har gymnasieutbildning eller motsvarande och aktuell erfarenhet av administrativt arbete. Du som söker har hög IT-mognad och behärskar Office-paketets alla delar och är nyfiken på att lära dig nya program. Erfarenhet av kommunal verksamhet är ett krav.

För att bli framgångsrik i denna roll behöver du som söker ha god samarbetsförmåga, vara uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och ha lätt för att kommunicera i både tal och skrift på svenska.

Erfarenhet av några av de administrativa system som används vid Sundsvalls Kommun som bl.a. Treserva, Raindance, Tabquick är meriterande. Det är meriterande om du har högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning, gärna med administrativ inriktning.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Studerande administratör till RWE

Läs mer Nov 12
Är du student och är intresserad av ett extrajobb hos ett företag som arbetar med förnybar energi och Sveriges framtid? RWE söker nu en strukturerad, initiativtagande och kommunikativ student som ska assistera med administration vid deras kontor i Viksjö. Missa inte denna chans och var en del i utvecklingen av Sverige och världens framtid inom energi!

OM TJÄNSTEN
I den här rollen kommer du att vara en del av RWEs team och stötta teamet ute på deras anläggning med varierande arbetsuppgifter rörande administration. Väl på plats kommer du få handledning på bästa sätt för att se över de rutiner och system som kommer att användas. Här kommer du få jobba i attraktiva, nyrenoveradeoch ljusa lokaler med ett härligt team, samtidigt som du får vara med i ett företag som ständigt utvecklas för framtiden inom energi.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos RWE. Uppdraget är på deltid och du förväntas kunna arbeta ca 2 dagar i veckan under terminen. Uppdraget sträcker sig inledningsvis 6 månader, men med möjlighet till förlängning om tillfället ges. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Hantering av fakturor
- Hantering av arrendeunderlag
- Visuell kontroll av markinfrastruktur i vindparken

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasialutbildning med minst en termin kvar av studierna
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
- Har goda kunskaper inom Microsoft Excel
- Har B-körkort

Det är meriterande om du har arbetat i SAP eller Wordpress tidigare, men inget krav.

Vi söker dig som vill arbeta hands-on och har en prestigelös inställning till det arbete du utför. Som person tar du initiativ och ser vad som behövs göras för att arbetet ska förflyta på ett effektivt sätt. Du har en fallenhet för kommunikation och har ett strukturerat tillvägagångssätt i allt du gör samt jobbar för att effektivisera dessa områden.

Övrig information


* December
* Deltid, ca 2 dagar i veckan
* Viksjö


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
RWE är ett 100-tal medarbetare i Sverige med huvudkontor i Malmö. De är en del av en energikoncern med höga ambitioner om förnyelsebar energi, och är i startgroparna av vår resa tillsammans med ungefär 3500 kollegor i Europa, Nord- och Sydamerika, Asien och Pacific. Det finns med andra ord goda möjligheter att utvecklas vidare inom organisationen. I din roll har du stor frihet att själv lägga upp ditt arbete på det sätt som passar dig. Kulturen präglas av entreprenörskap, öppenhet och engagemang. Hos RWE får du ett dynamiskt arbete där relationer, utveckling och strategi kommer vara en stor del av din vardag. Läs mer om RWE här.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Po Söderberg & Partner AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Po Söderberg & Partner AB .

Lönecontrollers till Sundsvall

Löneadministratör
Läs mer Sep 29
Är du en engagerad och kunnig lönecontroller som söker en arbetsplats med stor bredd? Vill du arbeta i ett nytänkande och expansivt bolag? Då kan det vara just dig vi väntar på i centrala Sundsvall!

Söderberg & Partners Payroll söker dig som vill utmanas i din roll som lönecontroller och utveckla dina kunskaper inom lön och system. Hos oss arbetar våra lönecontrollers med hela löneprocessen från insamling och hantering av löneunderlag till lönekörning, rapporter, statistik samt kontrolluppgifter och semesterårsskiften. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på Söderberg & Partners.

Vi värnar om vår kultur med korta beslutssträckor och har därför en kontinuerlig dialog där vi delar med oss av vår kunskap kring idéer för hur vi ska utveckla vår service och kunna leverera högkvalitativt arbete i våra avtals- och kundärenden. Våra värderingar i företagskulturen är viktiga för oss och något vi lever efter i vardagen - är du driven, hjälpsam, ansvarsfull och modig ser vi gärna att du söker dig till oss.

- Har utbildning inom lön eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig av att arbeta med lönehantering
- Har god kommunikativ förmåga och tycker om kundkontakt
- Har goda IT-kunskaper och arbetar i Excel på daglig basis

Oavsett om du är i början av din karriär eller har ett par års erfarenhet av lönearbete så är du välkommen in med din ansökan. Vårt team kännetecknas av att vi är hjälpsamma och din introduktion kommer varvas av e-learning, genomgångar av kollegor och att arbeta praktiskt. Vi hoppas att det är dig vi söker och ser fram emot att välkomna vår nya medarbetare!

Vi ser det som meriterande om du har goda kunskaper i flera olika lönesystem. Ange gärna i din ansökan hur länge och med vad du arbetat i respektive lönesystem.

Rekryteringen sker löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt.

Tillträdesdatum: Snarast, efter överenskommelse
Omfattning/antal tjänster: Heltid, 2 stycken
Placering: Kyrkogatan 22, Sundsvall
Kontaktperson: Matilda Andersson, 0728555456

Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Ansök nu

Administratör till Pension+

Försäkringshandläggare
Läs mer Jul 6
Har du en stark administrativ ådra med känsla för struktur? Vill du vara en del av ett team där gruppens gemenskap och din personliga utveckling står i fokus? Här får du chansen att bredda dina kunskaper som Pension+ nya kollega, varmt välkommen in med din ansökan!

I denna roll ansvarar du för att sköta den administrativa delen för dina egna kundföretags försäkrings- och pensionslösningar. De löpande administrativa uppgifterna innefattar återkommande moment som styrs av vårt flöde, och du kommer bland annat att sitta med:

- Administration av personalförändringar på kundföretagen,
- Uppföljning av försäkringsskydd,
- Dialoger med kundföretag, försäkringsbolag och våra rådgivarteam.

Du arbetar självständigt som del av ett team vilket innebär stora möjligheter för dig att planera dina dagar, påverka ditt arbetssätt samt testa nya infallsvinklar och idéer.

Du erbjuds:

-
En gedigen introduktionsplan med utbildning, e-learning, handledning och stöttning från erfarna kollegor vilket ger dig chansen att arbeta med dina kundföretag från start,

-
En arbetsplats med ett engagerat hållbarhetsarbete och en kultur som präglas av värdeorden modig, driven, hjälpsam och ansvarsfull. Här kan du läsa mer om våra värderingar och mer om vårt hållbarhetsarbete finner du här.


Teamet Pension+ utmärks av sitt driv att hela tiden förbättras. Modet att ifrågasätta befintliga strukturer, samt ansvarskänslan och omsorgen gentemot kunden, har varit avgörande för stora delar av vår framgång. Den kreativa glöden och skaparlusten är stark och gör Söderberg & Partners till en dynamisk arbetsplats med stort fokus på nya lösningar och eget ansvar.

Alva, som kommer att bli din närmsta chef, vill välkomna dig till sitt team som hon beskriver såhär: ”För mig var det komplexiteten i arbetet som lockade mig till den roll jag har i teamet idag. Vårt team är viktigt för vår framgång och genom en bra sammanhållning skapar vi ännu bättre resultat. Jag skulle också säga att vi är riktigt bra på att ge varandra feedback, vilket är tack vare den öppenhet som finns hos oss. Vi ser framemot att välkomna en ny kollega!”

- Administrativ erfarenhet, med fördel inom Liv- och pensionsförsäkring,

För oss är dina personliga egenskaper av stor vikt. Vi söker därför dig som är ansvarstagande, resultatinriktad och angriper dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. För rollen är även din kommunikativa förmåga viktig, alltså hur du uttrycker dig i tal och skrift. Var därför noggrann med detta i ditt CV och personliga brev.

Vi rekryterar löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då annonsen kan komma att stängas ned innan ansökningstiden gått ut.

Placering: Sundsvall, Kyrkogatan 22
Anställningsstart: September 2022
Anställningsform: Heltid
Sista ansökningsdag: 2022-09-01
Kontaktperson: Matilda Andersson, Rekryteringsansvarig +46728555456

Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Ansök nu

Lönecontrollers till Sundsvall

Löneadministratör
Läs mer Aug 22
Är du en engagerad och kunnig lönecontroller som söker en arbetsplats med stor bredd? Vill du arbeta i ett nytänkande och expansivt bolag? Då kan det vara just dig vi väntar på i centrala Sundsvall!

Söderberg & Partners Payroll söker dig som vill utmanas i din roll som lönecontroller och utveckla dina kunskaper inom lön och system. Hos oss arbetar våra lönecontrollers med hela löneprocessen från insamling och hantering av löneunderlag till lönekörning, rapporter, statistik samt kontrolluppgifter och semesterårsskiften. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på Söderberg & Partners.

Vi värnar om vår kultur med korta beslutssträckor och har därför en kontinuerlig dialog där vi delar med oss av vår kunskap kring idéer för hur vi ska utveckla vår service och kunna leverera högkvalitativt arbete i våra avtals- och kundärenden. Våra värderingar i företagskulturen är viktiga för oss och något vi lever efter i vardagen - är du driven, hjälpsam, ansvarsfull och modig ser vi gärna att du söker dig till oss.

- Har utbildning inom lön eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig av att arbeta med lönehantering
- Har god kommunikativ förmåga och tycker om kundkontakt
- Har goda IT-kunskaper och arbetar i Excel på daglig basis

Oavsett om du är i början av din karriär eller har ett par års erfarenhet av lönearbete så är du välkommen in med din ansökan. Vårt team kännetecknas av att vi är hjälpsamma och din introduktion kommer varvas av e-learning, genomgångar av kollegor och att arbeta praktiskt. Vi hoppas att det är dig vi söker och ser fram emot att välkomna vår nya medarbetare!

Vi ser det som meriterande om du har goda kunskaper i flera olika lönesystem. Ange gärna i din ansökan hur länge och med vad du arbetat i respektive lönesystem.

Rekryteringen sker löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt.

Tillträdesdatum: Snarast, efter överenskommelse
Omfattning/antal tjänster: Heltid, 2 stycken
Placering: Kyrkogatan 22, Sundsvall
Kontaktperson: Matilda Andersson, 0728555456

Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare inom Gruppförsäkring

Kundtjänsteman, försäkring
Läs mer Aug 31
Klappar ditt hjärta lite extra för försäljning, service och att skapa relationer med kunder? Söker du en bred tjänst med mycket kundkontakt i ett ledande företag?

Söderberg & Partners växer och söker en engagerad och säljande kundtjänstmedarbetare till ett vikariat inom gruppförsäkringar till ett av våra kontor i Sundsvall. Vikariatet sträcker sig under 12 månader med chans till förlängning eller fortsatt samarbete inom bolaget.

Du kommer att arbeta tillsammans med ett skarpt team som kommer hjälpa dig att introduceras i arbetet, så att du blir väl insatt i de produkter vi erbjuder. Du kommer att arbeta med inriktning mot en av våra större kunder med löpande administration och tillhörande kundtjänst.

I dina ansvarsområden ingår:

- Att hantera kommunikation och frågeställningar från kund både via mail och telefon
- Vara behjälplig med information om privata sak- och personförsäkringar
- Föra löpande försäkringsadministration och fakturering
- Se till kundens helhetsbild och förstår kundens potentiella behov


- Erfarenhet av kundsupport per telefon.
- Datavana och erfarenhet av att arbeta i flera olika system.

Erfarenhet av merförsäljning och försäkringsrådgivning ser vi som meriterande, men vi kommer lägga stort vikt vid dina personliga egenskaper och ditt intresse att utvecklas inom sälj och hitta den bästa lösningen för våra kunder. Eftersom en stor del av dina arbetsuppgifter innebär kundkontakt behöver du vara tillmötesgående, tycka om att ge service och ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi ser också att du kan ta egna initiativ och arbeta både självständigt och i grupp.

Vi rekryterar löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att välkomna vår nya medarbetare!

Placering: Kyrkogatan 22, Sundsvall
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Anställningsform: Vikariat, cirka 12 månader
Tillträdesdatum: Snarast, efter överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2022-09-30
Kontaktperson: Matilda Andersson, 072 855 54 56

Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare inom Gruppförsäkring

Kundtjänsteman, försäkring
Läs mer Aug 22
Klappar ditt hjärta lite extra för försäljning, service och att skapa relationer med kunder? Söker du en bred tjänst med mycket kundkontakt i ett ledande företag?

Söderberg & Partners växer och söker en engagerad och säljande kundtjänstmedarbetare till ett vikariat inom gruppförsäkringar till ett av våra kontor i Sundsvall. Vikariatet sträcker sig under 12 månader med chans till förlängning eller fortsatt samarbete inom bolaget.

Du kommer att arbeta tillsammans med ett skarpt team som kommer hjälpa dig att introduceras i arbetet, så att du blir väl insatt i de produkter vi erbjuder. Du kommer att arbeta med inriktning mot en av våra större kunder med löpande administration och tillhörande kundtjänst.

I dina ansvarsområden ingår:

- Att hantera kommunikation och frågeställningar från kund både via mail och telefon
- Vara behjälplig med information om privata sak- och personförsäkringar
- Föra löpande försäkringsadministration och fakturering
- Se till kundens helhetsbild och förstår kundens potentiella behov


- Erfarenhet av kundsupport per telefon.
- Datavana och erfarenhet av att arbeta i flera olika system.

Erfarenhet av merförsäljning och försäkringsrådgivning ser vi som meriterande, men vi kommer lägga stort vikt vid dina personliga egenskaper och ditt intresse att utvecklas inom sälj och hitta den bästa lösningen för våra kunder. Eftersom en stor del av dina arbetsuppgifter innebär kundkontakt behöver du vara tillmötesgående, tycka om att ge service och ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi ser också att du kan ta egna initiativ och arbeta både självständigt och i grupp.

Vi rekryterar löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att välkomna vår nya medarbetare!

Placering: Kyrkogatan 22, Sundsvall
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Anställningsform: Vikariat, cirka 12 månader
Tillträdesdatum: Snarast, efter överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2022-09-30
Kontaktperson: Matilda Andersson, 072 855 54 56

Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Ansök nu