Sundsvall: Biträdande Leklandschef Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet Biträdande Leklandschef Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-23 // Varaktighet: Heltid

Drömmer du om att driva och leda en stor verksamhet efter Leos framgångsrika koncept tillsammans med en leklandschef? Är du målinriktad, självgående och strävar efter att överträffa gästens förväntningar med ett leende på läpparna? Då kanske det är dig vi söker. Ta chansen och sök redan idag!

Arbetsuppgifter

- Driva leklandet enligt företagets koncept och grunder
- Driva den dagliga verksamheten efter Leos 4S- Säkerhet, Städ, Service och Sälj
- Jobba mot uppsatta mål och nyckeltal samt ansvara för verksamhetens resultat
- Driva och utveckla service & merförsäljning
- Ansvara för säkerhet, brand och arbetsmiljö
- Inköp och inventeringar
- Tillaga och servera enklare maträtter
- Anordna kalas

Arbetet är till största del operativt där du är en del av ditt team.
Vi söker dig som har praktisk ledarskapserfarenhet från tidigare anställningar. Du ska vara genuint intresserad av ledarskap och leda din omgivning genom att vara en förebild. Ett krav är att du kan flytande svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetat inom service- eller restaurangbranschen samt gärna inom kök. Som person är du en positiv teamspelare med ett affärssinne som motiveras av att nå uppsatta mål. Det är viktigt att du är strukturerad och stresstålig då tempot ofta är högt. Eftersom jobbet tidvis är fysiskt krävande ser vi gärna att du delar vår syn på en sund livsstil och håller dig i form och tar ansvar för din hälsa. Sist men inte minst älskar du kontakten med gäster och tycker om att arbeta i en roll med mycket ansvar!

Utöver ovan sätter vi alltid Leos värdeord i fokus när vi söker nya medarbetare:
Lojalitet : Vi visar lojalitet mot företaget och kollegor genom att agera enligt våra budord.
Engagemang: Vi bryr oss om hur det går för företaget och vill själva bidra till Leos framgång.
Omtanke: Vi bryr oss om och finns alltid tillhands för våra gäster och varandra.
Samarbete : Vi arbetar tillsammans mot företagets mål. Leos framgång är resultatet av allas insatser.

Övrigt om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tjänsten tillsätts efter överenskommelse. Arbetstiderna varierar men ett krav är att du ska jobba varannan helg. Vi är anslutna till kollektivavtal.

Intervjuer sker löpande - så sök tjänsten redan idag!

Leos Lekland är Nordens största och mest besökta leklandskedja med närmare 50 anläggningar (Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland). När bolaget startades 2006 i Luleå, ville grundarna skapa en mötesplats för familjer med fokus på lek och rörelse. Det är mer aktuellt än någonsin nu när rapporter från WHO visar att barnen rör sig för lite idag. Företagets framgång bygger på ett starkt koncept med lek, bus och rörelse för hela familjen. Våra viktigaste prioriteringar är service och säkerhet, renlighet, för att få nöjda gäster som kommer tillbaka. Allt vi gör ska vi göra med kvalitet och engagemang.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Restaurangchef

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Restaurangchef.

Restaurangchef sökes till yumyum Birsta!

Läs mer Okt 3
Vi söker restaurangchef till våran restaurang YumYum i Birsta som vi kommer välja med personlighet och erfarenhet i åtanke.
Du skickar in din ansökan via mail med rubriken ‘’Restaurangchef Birsta.''
Ansökan ska innehålla Cv, Personligt brev och en bild av dig.
Som restaurangchef kommer du att ha många ansvarsområden, detta kräver att du är organiserad, snabbtänkt och flexibel.
Du kommer sköta om restaurangen som din egen och ska kontinuerligt jobba med att utveckla och driva ditt team samt restaurangen framåt, vilket ställer krav på goda förmågor inom ledarskap.
Du som restaurangchef kommer jobba tillsammans med ditt team i restaurangen som servitris, så service och problemlösning ska vara naturligt för dig.
Intervjuer kommer ske löpande.
Känner du att denna beskrivning passar in på just dig? Välkommen in med din ansökan!
(Erfarenhet är meriterande, inte ett krav)

Ansök nu

Assistant Manager Örnsköldsvik

Läs mer Sep 19
Nu letar vi efter en Assistant Manager (AM) till vår enhet i Örnsköldsvik! Tillsammans med Coffee Shop Manager ska du ansvara för att säkerställa en väl fungerande organisation i shopen och driva shopen till ännu högre höjder! Vi ställer stora krav på arbetsmiljöfokus och därför blir det också AMs fokus att främja för en god arbetsmiljö för de anställda där alla får rätt förutsättningar och utvecklingsmöjligheter.
Shopen i Örnsköldsvik är en shop med många gäster som sitter och pluggar eller jobbar på dagarna. För att trivas och lyckas i rollen som AM behöver man tycka om att utveckla andra, sprida kunskap samt ha en stark känsla för hur service ska levereras!
Tjänsten ska tillsättas i oktober och vi kommer att sköta intervjuer löpande så skicka in din ansökan med CV redan idag!
Arbetsbeskrivning  
Som Assistant Manager (AM) driver du tillsammans med Coffee Shop Managern Coffeeshopen i enlighet med vår vision, våra värderingar och policys. Du har därför ett stort ansvar för både försäljnings- och resultatutveckling, men också personalansvar för era medarbetare. Största delen av tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med medarbetarna och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att föregå med gott exempel.    
Daglig drift/underhåll/försäljning/inköp: 
Ansvara tillsammans med Coffee Shop Manager för utrustning, inredning och lokalens skick.  
Se till att produkter exponeras enligt de riktlinjer som föreskrivs.  
Följa de kampanjer företaget föreskriver.  
Aktivt arbeta för merförsäljning och att öka snittnotan.  
Beställa samt ta emot leveranser från respektive leverantör samt anpassa nivåerna.  
Kontakter med leverantörer vid felaktiga eller uteblivna leveranser.  
Följa det hygiensäkringsprogram som företaget arbetar efter samt se till att övriga anställda känner till och följer det.  
Personalansvar  
Provjobba, anställa och introducera dina nya medarbetare  
Kompetensutveckla era baristor.  
Arbeta för att personalgruppen inspireras till att överträffa uppsatta mål.  
Schemaläggning samt ansvara för att ersätta sjuk/ledig medarbetare.  
Ansvara för personalkostnader tillsammans med Coffee Shop Managern. 
Ekonomi: 
Sätta sig in i och förstå budget för Coffee shopen tillsammans med Coffee Shop Manager.  
Daglig kassakontroll. Varje dag se över gårdagens försäljning och reda ut ev. kassadifferenser.  
Ansvara för att rutiner kring att växelkassan räknas och kassan bankas varje dag följs.  
Månatlig redovisning enligt företagets bokslutsrutiner tillsammans med Coffee Shop Manager.  
Övrigt: 
Delta i de utbildningar/fortbildningar som hålls i företaget.  

Vad erbjuder du oss?  
Du är en ledare som drivs av att leverera resultat, men som också älskar att stötta och coacha dina medarbetare genom att föregå som ett gott exempel. Du är en resultatinriktad, driven, passionerad och initiativtagande person som motiveras av att vara där det händer. Vi ser gärna att du har:  
Haft personalansvar och du är van att leda andra människor  
En förståelse för ekonomi och kunskap i att analysera ekonomiska resultat  
Tidigare erfarenheter av att följa uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning  
Erfarenhet av försäljning och service - gärna i en ledande position  

Vad erbjuder vi dig?  
Vi kommer att erbjuda dig en resa som givetvis startar med en Baristautbildning. Därefter kommer du att påbörja vårt ledarskapsprogram där du kommer få en rad olika kurser i exempelvis Ekonomi, HR, Arbetsrätt och Arbetsmiljö. Vi har mycket goda karriärmöjligheter att erbjuda och därför bollar vi över bollen till dig - Hur långt vill du gå?  
Vidare erbjuder vi dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet.  
Övrigt:  
Tjänsten är på 40 timmar/veckan. Kollektivavtal enligt Unionen/Visita.

Ansök nu

YumYum Birsta söker restaurangchef!

Läs mer Aug 26
Snart öppnar YumYum i Birsta!


Vi söker restaurangchef till våran restaurang YumYum i Birsta som vi kommer välja med personlighet och erfarenhet i åtanke.
Du skickar in din ansökan via mail med rubriken ‘’Restaurangchef Birsta’’.
Ansökan ska innehålla Cv, Personligt brev och en bild av dig.
Som restaurangchef kommer du att ha många ansvarsområden, detta kräver att du är organiserad, snabbtänkt och flexibel.
Du kommer sköta om restaurangen som din egen och ska kontinuerligt jobba med att utveckla och driva ditt team samt restaurangen framåt, vilket ställer krav på goda förmågor inom ledarskap.
Du som restaurangchef kommer jobba tillsammans med ditt team i restaurangen som servitris, så service och problemlösning ska vara naturligt för dig.
Intervjuer kommer ske löpande.
Känner du att denna beskrivning passar in på just dig? Välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Leo's AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Leo's AB .

Skiftledare 75% Sundsvall

Restaurangbiträde
Läs mer Sep 13
Är du en person som tycker om att arbeta i högt tempo och brinner för att leverera bra service med ett leende på läpparna? Då kanske det är dig vi söker! Tillsammans med leklandschefen har du en nyckelroll i att leda och driva leklandet. Du kommer även ansvara för leklandet när leklandschefen inte är på plats. Utöver det kommer du eventuellt bli ansvarig för ett eller flera områden som till exempel kalas eller kök.

Arbetsuppgifter

- Driva verksamheten efter Leos 4S- Säkerhet, Städ, Service och Sälj
- Arbeta efter företagets koncept och grunder
- Ansvara för att leklandet alltid är i toppskick
- Inköp
- Anordna barnkalas
- Tillaga och servera enklare maträtter

Arbetet är operativt där du är en del av ditt team.
Du ska ha tidigare arbetserfarenheter och det är meriterande att ha arbetat inom service- eller restaurangbranschen samt gärna inom kök. Du är självgående, flexibel och strukturerad i ditt arbete. Du ska trivas med att jobba i högt tempo och inte ha några problem att hantera stress. Eftersom jobbet tidvis är fysiskt krävande ser vi gärna att du delar vår syn på en sund livsstil och håller dig i form och tar ansvar för din hälsa. Vi söker dig som är en positiv person som tillsammans med teamet ska arbeta för att nå uppsatta mål. Sist men inte minst älskar du kontakten med gäster och strävar alltid efter att överträffa gästens förväntningar!

Utöver ovan sätter vi alltid Leos värdeord i fokus när vi söker nya medarbetare:
Lojalitet: Vi visar lojalitet mot företaget och kollegor genom att agera enligt våra budord.
Engagemang : Vi bryr oss om hur det går för företaget och vill själva bidra till Leos framgång.
Omtanke: Vi bryr oss om och finns alltid tillhands för våra gäster och varandra.
Samarbete: Vi arbetar tillsammans mot företagets mål. Leos framgång är resultatet av allas insatser.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75 % med start omgående. Möjligheten till mer jobb finns. Arbetstiderna varierar men ett krav är att du ska jobba minst varannan helg. Vi är anslutna till kollektivavtal.

Intervjuer sker löpande - så sök tjänsten redan idag!

Leos Lekland är Nordens största och mest besökta leklandskedja med närmare 50 anläggningar (Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland). Företaget är inne i en expansiv fas och räknar med att etablera 6-8 nya lekland årligen, målet är 100 lekland 2025. När bolaget startades 2006 i Luleå, ville grundarna skapa en mötesplats för familjer med fokus på lek och rörelse. Det är mer aktuellt än någonsin nu när rapporter från WHO visar att barnen rör sig för lite idag. Företagets framgång bygger på ett starkt koncept med lek, bus och rörelse för hela familjen. Våra viktigaste prioriteringar är service och säkerhet, renlighet, för att få nöjda gäster som kommer tillbaka. Allt vi gör ska vi göra med kvalitet och engagemang.

Ansök nu