Sundsvall: Analytiker med fokus på omvärldsbevakning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Analytiker med fokus på omvärldsbevakning i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-23 // Varaktighet: Heltid

Kan du analysera trender och omsätta dessa till strategisk planering? Har du analytisk förmåga och erfarenhet av samhällets digitalisering? 

Vi vill förstärka vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare, kanske är du vår nästa? DIGG är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om DIGG här. 

Om jobbet
Nu söker vi en analytiker med fokus på omvärldsbevakning. Du kommer jobba med ett gäng analytiker, samhällsekonomer och omvärldsbevakare som bistår övrig verksamhet med spetskompetens inom sitt område. 
Som analytiker med fokus på omvärldsbevakning kommer du att:


• Arbeta med att samla in, bearbeta, analysera och sammanställa information som är relevant för samhällets digitalisering, att hitta mönster och trender, dra slutsatser och komma med förslag på konkreta åtgärder.
• Bevaka vad som händer inom digitaliseringsområdet nationellt, i våra nordiska grannländer, i Europa och i världen.
• Analysera Sveriges placering i olika europeiska och internationella digitaliseringsindex.
• Utföra omvärldsanalysarbete och analysarbete inom olika regeringsuppdrag som DIGG ansvarar för.
• Arbeta med att utveckla analys och uppföljning av samhällets digitalisering.
• Delta i enhetens övriga uppföljnings- och analysarbete. 

Om dig
För att trivas och kunna prestera i din roll på DIGG behöver du vara ansvarstagande, ha god samarbetsförmåga, helhetssyn och goda kunskaper i svenska och engelska. Det är krav vi ställer på alla våra medarbetare, och såklart även på dig. Vi förklarar mer om detta på digg.se. 

I det här jobbet behöver du också ha både problemlösande och språklig analytisk förmåga. Det betyder för oss att du arbetar bra med komplexa frågor, analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem. Du förstår språkliga underlag - både talade och skrivna samt producerar dokument av hög kvalitet.

Du kan analysera trender och omsätta dem till strategisk planering. Du har erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning och av att ha jobbat med uppföljning av samhällets digitalisering. Du har några års erfarenhet i nutid av arbete i liknande roll. Har du erfarenhet av arbete med grön digital omställning är det meriterande.

Du har en akademisk utbildning om tre år, eller annan erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Har du en utbildning inom strategisk omvärldsbevakning är det meriterande.

Om DIGG och vad vi erbjuder
DIGG är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

När vi är i DIGG:s lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm.

Vi är positivt inställda till att ge utrymme för placering och arbetsvillkor som arbete hemifrån och mobilt arbete, utifrån verksamhetens och medarbetarens behov.

Vi erbjuder en tidsbegränsad anställning under ett år med start enligt överenskommelse.

Placeringsort är Sundsvall eller Stockholm.
Resor förekommer och antal kan variera över tid.

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande med vårt urval och med cv-lös rekrytering. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 4 december.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta rekryterande chef Magdalena Norlin-Schönfeldt på tel 072 468 54 42. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Verksamhetsspecialist säker digital kommunikation

Läs mer Nov 10
Har du erfarenhet av verksamhetsnära förvaltning av tjänster eller system i nära samarbete med it-utveckling och kan omsätta användarbehov till aktiviteter? Är du självgående och har gott omdöme? 

Nu växlar vi upp och förstärker vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare, kanske är du våra nästa? DIGG är en myndighet med ett stort och viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om DIGG här. 

Om jobbet
Nu söker vi verksamhetsspecialist till området Digital utveckling. Du kommer tillhöra ett team med ansvar för en lösning för säker och enhetlig hantering av känslig information inom den offentliga sektorn, säker digital kommunikation. Arbetet som verksamhetsspecialist innebär att du arbetar nära användarorganisationer med att informera om lösningen, realisera behov och vara en brygga mellan verksamhetsförvaltning och teknik. Ditt fokus kommer vara att arbeta med verksamhets- och användarnära förvaltning och vidareutveckling av infrastrukturen för säker digital kommunikation. Du kommer ingå i ett team av olika kompetenser och ditt ansvar kommer vara att:


• Utveckla och förvalta användarhandledningar, ramverk och specifikationer
• Arbeta med kravställning, hantera förändringar och incidenter 
• Informera muntligt och skriftligt om hur infrastrukturen fungerar till våra kunder

Om dig
För att trivas och kunna prestera i din roll på DIGG behöver du vara ansvarstagande, ha god samarbetsförmåga och goda kunskaper i svenska och engelska. Det är krav vi ställer på alla våra medarbetare, och såklart även på dig. Vi förklarar mer om detta på digg.se. 

För att lyckas i den här rollen behöver du vara självgående, det vill säga att du tar ansvar för din uppgift och driver dina processer vidare. Du är strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du har ett gott omdöme, vilket för oss betyder att du gör korrekta avvägningar och prioriterar. Du väger samman komplex information och olika typ av hänsynstaganden och visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut.

Du har följande erfarenheter:


• Erfarenhet av att etablera verksamhetsnära förvaltning av tjänst eller system i nära samarbete med it-utveckling. 
• Erfarenhet av att samla in behov och krav från användare och om sätta dem till krav och lösningar
• Erfarenhet av att skriva krav, specifikationer, handledningar eller liknande underlag med enkelt språk
• Erfarenhet av att arbeta i team med olika kompetenser, exempelvis jurister, it-utvecklare och verksamhetsutvecklare
• Erfarenhet av att ha kontakt med många aktörer
• Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning, det vill säga hos statlig myndighet, kommun eller region
• Arbetat i samverkan mellan olika organisationer (meriterande erfarenhet).

Du har följande kunskaper:


• Kan ta fram och arbeta efter processer och rutinger inom förvaltning av tjänst eller system
• Kan arbeta med behovsanalyser och omsätta dem till aktiviteter
• kan informera och förklara för användare och kollegor på ett pedagogiskt sätt.

Om DIGG och vad vi erbjuder
DIGG är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

När vi är i DIGG:s lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm.

Vi är positivt inställda till att ge utrymme för placering och arbetsvillkor som arbete hemifrån och mobilt arbete, utifrån verksamhetens och medarbetarens behov.

Vi erbjuder tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Anställningen inleds med sex månaders provanställning.
Placeringsort är Sundsvall eller Stockholm.
Resor förekommer och antal kan variera över tid.
Säkerhet har hög prioritet för oss på DIGG. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande med vårt urval och med cv-lös rekrytering. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 27 november.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta rekryterande chef Anna Nilsson på tel 072 464 19 53. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Studiestödsutredare Sundsvall

Läs mer Okt 25
På CSN administrerar vi det svenska studiestödet. Vi bidrar till att förverkliga människors drömmar och mål, varje dag. CSN finns på elva orter i Sverige och vårt huvudkontor ligger i Sundsvall.

Vi leder och styr med tillit som förhållningssätt och vill ge alla medarbetare möjligheten att växa och utmanas. CSN är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här. Arbetsglädjen hos våra medarbetare är viktig. Som anställd på CSN ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete.

Som studiestödsutredare har du till uppgift att lösa kundens situation på bästa möjliga sätt, utifrån gällande lagar och regler. Du kommer att möta många individer med olika bakgrund och förutsättningar. Oavsett vilken kanal kunden valt att kontakta oss via har du förmåga att anpassa kommunikationen till mottagaren.

En stor del av arbetet som studiestödsutredare innebär kontakt med våra kunder via telefonsamtal och e-brev. I arbetet ingår även handläggning och utredning. Du arbetar för att varje kundmöte upplevs enkelt, jämställt och hjälpsamt. En naturlig del i ditt arbete är att guida kunden till självhjälp i våra e-tjänster.

I gruppen är du en viktig lagspelare som stöttar dina kollegor, bidrar till en god arbetsmiljö och att vi tillsammans når de effekter vi eftersträvar. Som medarbetare på CSN tar du ett aktivt ansvar för att ständigt förbättra verksamheten.

Kvalifikationer 

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning om minst 180 hp eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer motsvarande. Alternativt har du avslutade gymnasiestudier och har under minst två år arbetat med handläggning och kundservice och på så sätt inhämtat kunskaper och erfarenheter som är relevanta för arbetet som studiestödsutredare.
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet inom handläggning och utredande arbete från offentlig verksamhet eller bank- och försäkringsverksamhet, samt aktuell erfarenhet av kundservice som är relevant.

Vi förväntar oss att du kan hantera Microsoft Officepaket, företrädesvis Word, Excel och Outlook. Du ska ha mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska och goda kunskaper i tal och skrift i engelska. Meriterande är om du har ytterligare språkkunskaper som är relevanta för tjänsten ex. arabiska, dahri (persiska) eller tigrinja.

Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har förmåga att på ett bra sätt möta olika människor på olika nivåer och behov. För att lyckas i rollen arbetar du bra med andra och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du anpassar dig lätt till ändrade omständigheter, kan snabbt förändra ditt synsätt och ser möjligheterna i förändringar. Vidare tar du ansvar för din uppgift och driver dina processer framåt och gör noggranna avvägningar och prioriteringar, samt visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsform
Tillsvidare anställning
För tillsvidareanställning kan provanställning komma att tillämpas

Omfattning
100%


Önskat startdatum
2023-03-15 eller enligt överenskommelse.

Referens
HR/2022:142


Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 2022-11-06.


Om CSN

Utbildning är en av sakerna som tar oss framåt i livet. På CSN administrerar vi det svenska studiestödet. Vi bidrar till att förverkliga människors drömmar och mål, varje dag. CSN finns på elva orter i Sverige och vårt huvudkontor ligger i Sundsvall.

Arbetsglädjen hos våra medarbetare är viktig. Som anställd på CSN ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete. Läs mer om vilka förmåner vi erbjuder på https://csn.se/om-csn/jobba-hos-oss/om-att-jobba-pa-csn.html#h-Formaner.

Vi leder och styr med tillit som förhållningssätt och vill ge alla medarbetare möjligheten att växa och utmanas. CSN är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här.

Vår rekryteringsprocess

CSN tillämpar en kompetensbaserad rekryteringsmetod genom hela processen där fokus ligger på de kompetenser och egenskaper som tjänsten kräver. Vår bedömning görs objektivt och utifrån de kvalifikationer som framgår av annonsen.

I nästa steg ber vi dig att svara på ett antal urvalsfrågor samt bifoga ditt CV. Intervjuer kan ske fysiskt eller via video. Arbetsprov och tester kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen.

Handlingar i anställningsärenden hos en myndighet är offentliga. CSN kan därmed komma att behöva lämna ut dina ansökningshandlingar. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.   

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.



Läs om våra förmåner.

Övrigt

Handlingar i anställningsärenden hos en myndighet är allmänna handlingar som kan komma att lämnas ut på begäran. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Läs mer om vår rekryteringsprocess.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Handläggare till kundtjänst

Läs mer Okt 21
Vill du bidra till samhällsnytta genom daglig kontakt med privatpersoner, aktörer inom offentlig förvaltning och leveransområdena på DIGG? Då kan det här jobbet som handläggare till kundtjänst passa dig!

Nu växlar vi upp och förstärker vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare. DIGG är en ung myndighet med ett stort och viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om DIGG här.

Om jobbet
Vi söker en handläggare till vårt kundtjänstteam inom leveransområde Styrning och stöd. I din roll är du en viktig kontakt som kommer ge råd och stöd samt arbeta med varierande handläggningsärenden inom olika områden och där svaren inte alltid är givna. Du kommer också svara på inkommande frågor, främst via telefon och mejl, som en del i vår second line support. Din roll som handläggare i Kundtjänst riktar sig till privatpersoner och företag samt till myndigheter, kommuner och regioner. Du kommer också tillsammans med teamet arbeta för att utveckla interna arbetssätt och processer för kundmötet.  

Som handläggare hos oss kommer du främst att:


• Svara på frågor gällande DIGG:s olika uppdrag via telefon och mejl som en del i second line support.
• Hantera avtal kopplat till våra uppdrag samt ha kontakt med avtalsparten.
• Hantera ärenden och arbetsuppgifter tillsammans med olika leveransområden.
• Delge erfarenheter och kunskap inom gruppen.
• Samverka och samarbeta både inom teamet och med andra leveransområden.
• Vara delaktig i att skapa effektiva och gemensamma arbetssätt och utveckla processer. 
• Vara backup till vår first line support när det gäller telefon-, mejl- och receptionsarbete. 

Om dig
För att trivas och kunna prestera i din roll på DIGG behöver du vara ansvarstagande, ha god samarbetsförmåga och helhetssyn. Det är krav vi ställer på alla våra medarbetare, och såklart även på dig. Vi förklarar mer om detta på digg.se. 

Utöver de kraven är det av högsta vikt att du är serviceinriktad och en lagspelare. För oss betyder det att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande med ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Du behöver även vara självgående, kunna strukturera ditt arbete och driva dina processer framåt. Vidare är du digitalt nyfiken och tar dig med lätthet an nya digitala verktyg. Det är meriterande om du har kunskap om verktyg som används i hybrid arbetsvardag, såsom digitala mötesverktyg och liknande. 

Du har minst 3 års erfarenhet av arbete med kundtjänst eller annan support, exempelvis med kundrelationer via telefon och mejl. Vidare har du tidigare erfarenhet av att jobba med handläggning av olika karaktär. Det är meriterande om du har erfarenhet av frågor med juridisk inriktning samt har arbetat inom offentlig förvaltning. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem. 

För den här tjänsten behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska. Det innebär att du kan producera skriftligt material på den nivå uppgiften kräver. Du uttrycker dig både skriftligt och muntligt på ett pedagogiskt sätt så att mottagaren förstår och den röda tråden bibehålls. 

Du har en akademisk utbildning om minst två år, eller annan bakgrund som vi som arbetsgivare bedömer som likvärdig.

Om DIGG och vad vi erbjuder
DIGG är ung myndighet med ett stort uppdrag. Vi formar fortfarande vår verksamhet, vår kultur och våra arbetssätt samtidigt som vi skapar digitalisering av den svenska offentliga förvaltningen. När vi är i DIGG:s lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre men modernt kontor i centrala Stockholm. DIGG är positivt inställd till att ge utrymme för placering och arbetsvillkor som arbete hemifrån och mobilt utifrån verksamhetens och medarbetares behov.

Vi erbjuder tillsvidareanställning, tillträde sker snarast möjligt. Placeringsort är Sundsvall och resor kan förekomma, men det är sällan.

Säkerhet har hög prioritet för oss på DIGG. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande med vårt urval och med cv-lös rekrytering. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är den 3 november 2022.

Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta leveransledare Joy Williamsson, 010-484 74 62.  Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Utredare till Överförmyndarkontoret

Läs mer Okt 4
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Överförmyndarkontoret är en av 8 förvaltningar inom Sundsvalls kommun.

Förvaltningen ansvarar för tillsynen av gode män, förvaltare och olika förmyndarskap. Vidare arbetar förvaltningen med rekrytering av gode män och förvaltare samt att utreda behov av god man och förvaltare.

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Informera och utbilda intresserade om uppdraget som ställföreträdare
• Utreda lämplighet av ställföreträdare
• Yttranden till rätten
• Utreda behov av ställföreträdare
• Utöva tillsyn över ställföreträdare
• Lämna överförmyndarens samtycke till olika rätts-handlingar
• Tjänsteskrivelser till nämnd
• Ansöka om behov av ställföreträdare
• Fatta beslut om arvode och kostnadsersättning
• Fatta beslut om tillfälliga godmanskap
• Delta på rättens sammanträden.

Samt övriga arbetsuppgifter som står i naturligt samband med överförmyndarnämndens verksamhet.

Vi söker 1 tillsvidareanställning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom exempelvis juridik. Du har goda kunskaper i svenska och kan uttrycka dig väl i tal såväl som i skrift.

Har du erfarenhet från liknande arbete inom exempelvis överförmyndarfrågor och familjerätt ser vi det som meriterande, likaså om du har erfarenhet av utredningar eller myndighetsutövning. Har du erfarenhet av Wärna och Public 360 ser vi det också som en fördel.

I arbetet kan du komma att ställas inför komplicerade frågor vilket kräver gott omdöme och integritet. Som person är du noggrann och har förmåga att göra korrekta prioriteringar. Du ska tycka om att möta och samtala med människor. Du behåller ett realistiskt perspektiv i de situationer som är pressade och kan anpassa ditt förhållningssätt därefter. Vi sätter stort värde på att du har lätt för att samarbeta med dina kollegor och har ett lösningsfokuserat synsätt.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Myndigheten För Digital Förvaltning

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Myndigheten För Digital Förvaltning .

Jurist med inriktning mot avtal och upphandling

Verksjurist
Läs mer Nov 10
Har du erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete kring avtal och upphandling inom offentlig förvaltning? Gillar du att arbeta med komplexa frågor och självständigt driva ditt arbete framåt? Då är du kanske vår nästa jurist!

Vi vill förstärka vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare, kanske är du vår nästa? DIGG är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om DIGG här. 

Om jobbet
Nu söker vi en jurist med inriktning mot avtal och upphandling till leveransteam juridik och informationssäkerhet, där vi idag är tio jurister, fyra medarbetare inom informationssäkerhet och en arkivarie. Som jurist hos oss kommer du att arbeta tillsammans med andra att utveckla den förvaltningsgemensamma digitala infrastrukturen och ta fram juridiskt hållbara lösningar för både samhället och den enskilde. Att driva utredningsarbete och göra rättsliga analyser som ska användas som underlag till regeringen eller som stöd inom offentlig förvaltning är en viktig del i arbetet.

Som jurist med inriktning mot avtal och upphandling kommer du att:


• ge stöd och bidra med expertis i juridiska frågor inom avtals- och upphandlingsområdet, exempelvis granska och upprätta avtal, granska upphandlingsdokument och hantera eventuella överprövningar
• ansvara för samordningen av myndighetens avtalstyper och avtalsmodeller vad gäller till exempel valfrihetssystem för e-legitimationer, identitetsfederationen Sweden Connect och infrastrukturen Mina meddelanden
• bedriva utredningsarbete kring exempelvis samordnade avtalsmodeller för förvaltningsgemensamma tjänster och upphandlingsrättsliga möjligheter att samverka med privata aktörer
• självständigt driva ditt eget arbete, men också ingå i tvärfunktionella arbetsgrupper med andra kompetenser inom myndigheter och i samverkan med andra aktörer.

Om dig
För att trivas och kunna prestera i din roll på DIGG behöver du vara ansvarstagande, ha god samarbetsförmåga, helhetssyn och goda kunskaper i svenska och engelska. Det är krav vi ställer på alla våra medarbetare, och såklart även på dig. Vi förklarar mer om detta på digg.se. 

Du är noggrann i ditt arbete, väl medveten om mål och kvalitetsstandard och lägger stor vikt vid att leva upp till dessa. Du arbetar bra med att lösa komplexa frågor och problem genom att du analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar. Du är en person som aktivt tar ansvar, arbetar mot mål, fokuserar på och levererar resultat i prioriteringar, planering och dina handlingar. Genom din prestigelöshet tar du ditt ansvar och gör det som behöver göras och har lätt att ställa om då förutsättningar förändras.

Du har juristexamen och minst 3 års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete kring avtal och upphandling inom offentlig förvaltning. Du har god kunskap i svensk lagstiftning, särskilt inom avtals- och upphandlingslagstiftning. Du har vidare erfarenhet av att ta fram underlag och stötta inom upphandlingsarbetet genom att exempelvis kvalitetsgranska upphandlingsdokument, granska och bistå med kravställning samt granska och upprätta upphandlingsavtal. Du har även erfarenhet av arbete med samverkans- och samarbetsavtal. 

Det är meriterande om du har erfarenhet eller kunskap av någon av följande punkter:


• Erfarenhet av arbete med licensavtal, sekretessavtal, konsult/uppdragsavtal och/eller IT-relaterade avtal.
• Erfarenhet av juridiska frågor kopplat till digitalisering och verksamhetsutveckling
• Kunskap kring immaterialrätt.
• Kunskap inom IT-rätt, förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess samt dataskydd.
• Kunskap om lagstiftning inom vårt verksamhetsområde, exempelvis kring e-legitimationer och e-underskrifter, datahantering eller e-handel.

Om DIGG och vad vi erbjuder
DIGG är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

 DIGG är positivt inställd till att ge utrymme för placering och arbetsvillkor som arbete hemifrån och mobilt arbete, utifrån verksamhetens och medarbetarens behov. När vi är i våra lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm.

Vi erbjuder tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Placeringsort är Sundsvall eller Stockholm, men placering på andra orter går att diskutera. Resor förekommer, antalet kan variera över tid. Säkerhet har hög prioritet för oss på DIGG. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande med vårt urval och med cv-lös rekrytering. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 27 november 2022.

Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta chefsjurist Linn Kempe på tel 010-484 73 13. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Verksamhetsspecialist säker digital kommunikation

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Nov 10
Har du erfarenhet av verksamhetsnära förvaltning av tjänster eller system i nära samarbete med it-utveckling och kan omsätta användarbehov till aktiviteter? Är du självgående och har gott omdöme? 

Nu växlar vi upp och förstärker vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare, kanske är du våra nästa? DIGG är en myndighet med ett stort och viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om DIGG här. 

Om jobbet
Nu söker vi verksamhetsspecialist till området Digital utveckling. Du kommer tillhöra ett team med ansvar för en lösning för säker och enhetlig hantering av känslig information inom den offentliga sektorn, säker digital kommunikation. Arbetet som verksamhetsspecialist innebär att du arbetar nära användarorganisationer med att informera om lösningen, realisera behov och vara en brygga mellan verksamhetsförvaltning och teknik. Ditt fokus kommer vara att arbeta med verksamhets- och användarnära förvaltning och vidareutveckling av infrastrukturen för säker digital kommunikation. Du kommer ingå i ett team av olika kompetenser och ditt ansvar kommer vara att:


• Utveckla och förvalta användarhandledningar, ramverk och specifikationer
• Arbeta med kravställning, hantera förändringar och incidenter 
• Informera muntligt och skriftligt om hur infrastrukturen fungerar till våra kunder

Om dig
För att trivas och kunna prestera i din roll på DIGG behöver du vara ansvarstagande, ha god samarbetsförmåga och goda kunskaper i svenska och engelska. Det är krav vi ställer på alla våra medarbetare, och såklart även på dig. Vi förklarar mer om detta på digg.se. 

För att lyckas i den här rollen behöver du vara självgående, det vill säga att du tar ansvar för din uppgift och driver dina processer vidare. Du är strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du har ett gott omdöme, vilket för oss betyder att du gör korrekta avvägningar och prioriterar. Du väger samman komplex information och olika typ av hänsynstaganden och visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut.

Du har följande erfarenheter:


• Erfarenhet av att etablera verksamhetsnära förvaltning av tjänst eller system i nära samarbete med it-utveckling. 
• Erfarenhet av att samla in behov och krav från användare och om sätta dem till krav och lösningar
• Erfarenhet av att skriva krav, specifikationer, handledningar eller liknande underlag med enkelt språk
• Erfarenhet av att arbeta i team med olika kompetenser, exempelvis jurister, it-utvecklare och verksamhetsutvecklare
• Erfarenhet av att ha kontakt med många aktörer
• Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning, det vill säga hos statlig myndighet, kommun eller region
• Arbetat i samverkan mellan olika organisationer (meriterande erfarenhet).

Du har följande kunskaper:


• Kan ta fram och arbeta efter processer och rutinger inom förvaltning av tjänst eller system
• Kan arbeta med behovsanalyser och omsätta dem till aktiviteter
• kan informera och förklara för användare och kollegor på ett pedagogiskt sätt.

Om DIGG och vad vi erbjuder
DIGG är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

När vi är i DIGG:s lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm.

Vi är positivt inställda till att ge utrymme för placering och arbetsvillkor som arbete hemifrån och mobilt arbete, utifrån verksamhetens och medarbetarens behov.

Vi erbjuder tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Anställningen inleds med sex månaders provanställning.
Placeringsort är Sundsvall eller Stockholm.
Resor förekommer och antal kan variera över tid.
Säkerhet har hög prioritet för oss på DIGG. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande med vårt urval och med cv-lös rekrytering. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 27 november.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta rekryterande chef Anna Nilsson på tel 072 464 19 53. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Teknisk specialist säker digital kommunikation

Systemförvaltare
Läs mer Nov 10
Har du erfarenhet av systemutveckling och systemintegrationer och är redo för nästa utmaning? Har du god kunskap om it-säkerhet och integrationslösningar? Är du självgående och strukturerad?

Nu växlar vi upp och förstärker vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare, kanske är du vår nästa? DIGG är en myndighet med ett stort och viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om DIGG här. 

Om jobbet
Nu söker vi en teknisk specialist till området Digital utveckling. Du kommer arbeta i ett team med ansvar för en lösning för säker och enhetlig hantering av känslig information inom den offentliga sektorn, säker digital kommunikation. Du kommer att bidra i vidareutveckling och säkerställa förvaltning av den tekniska plattformen, där flera delar ingår bland annat kodverk, adressering och meddelandehantering. Den underliggande transportinfrastrukturen bygger på EU-byggstenen eDelivery. Du kommer ingå i ett team av olika kompetenser och ditt ansvar kommer vara att: 


• Utveckla och förvalta tekniska ramverk och specifikationer.
• Säkerställa uppdateringar och information till användare/anslutna aktörer.
• Samla in tekniska krav och kommunicera med verksamhetsföreträdare.
• Säkerställa god struktur och ordning på dokumentation.
• Utveckla och förvalta säkerhetskrav och uppföljning av krav.

Om dig
För att trivas och kunna prestera i din roll på DIGG behöver du vara ansvarstagande, ha god samarbetsförmåga och goda kunskaper i svenska och engelska samt ha god digital kompetens. Det är krav vi ställer på alla våra medarbetare, och såklart även på dig. Vi förklarar mer om detta på digg.se. 

Du har ett gott omdöme, det vill säga du gör korrekta avvägningar och prioriteringar och väger samman komplex infromation och olika typer av hänsynstaganden samt visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. Du är både självgående och strukturerad. För oss betyder det att du tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Du planerar, organiserar och prioriterar också arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar.

Du har följande erfarenheter:


• Erfarenhet av att ta fram, etablera och bedriva förvaltning av tjänst eller system.
• Erfarenhet av att utveckla och förvalta tekniska specifikationer och regelverk samt följa upp på efterlevnad.
• Erfarenhet av systemutveckling och systemintegrationer.
• Erfarenhet av att samla in it-säkerhetskrav och omsätta dessa till tekniska krav och regelverk.
• Erfarenhet av arbete i samverkan mellan olika organisationer (meriterande).
• Erfarenheter av att ha arbetat med standarder inom EU-byggblocket eDelivery (meriterande).
• Erfarenhet av strukturering av meddelandeformat (meriterande).

Du har följande kunskaper


• God kunskap i att skriva tekniska ramverk, specifikationer och regelverk
• God kunskap om it-säkerhet och integrationslösningar

Om DIGG och vad vi erbjuder
DIGG är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

När vi är i DIGG:s lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm.

Vi är positivt inställda till att ge utrymme för placering och arbetsvillkor som arbete hemifrån och mobilt arbete, utifrån verksamhetens och medarbetarens behov. Det här jobbet har placeringsort Sundsvall eller Stockholm.

Vi erbjuder visstidsanställning på ett år med tillträde så snart som möjligt.
Resor förekommer och antal kan variera över tid.

Säkerhet har hög prioritet för oss på DIGG. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande med vårt urval och med cv-lös rekrytering. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 27 november.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta rekryterande chef Anna Nilsson på tel 072 464 19 53. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Kommunikatörer med fokus på samverkan

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Nov 2
Vill du leda och samordna kommunikationsinsatser i samverkan med många olika aktörer? Är du en driven kommunikatör som kan göra komplicerad text enkel och begriplig?  

Vi vill förstärka vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare, kanske är du vår nästa? DIGG är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om DIGG här.

Om jobbet
Vi söker två kommunikatörer till leveransteam Kommunikation. I kommunikationsteamet arbetar vi både strategiskt och operativt med att stötta ledning och medarbetare i interna och externa kommunikationsfrågor som är prioriterade utifrån DIGG:s uppdrag, mål och leveranser.

Du kommer att arbeta med kommunikationsinsatser där ditt fokus är våra uppdrag inom Ena - Sveriges digitala infrastruktur och EU-förordningen Single Digital Gateway (SDG).  

Som kommunikatör kommer du att:


• vara kommunikationsstöd för regeringsuppdrag och övergripande kommunikationsuppdrag för DIGG
• leda och samordna kommunikationsinsatser i samverkan med många olika aktörer
• arbeta med analys, strategi, genomförande och utvärdering av kommunikationsinsatser
• skriva texter såsom nyhetsartiklar, pressmeddelanden, webbinnehåll och korta budskap i våra sociala kanaler
• planera och genomföra webbinarier och evenemang.

Om dig
För att trivas och kunna prestera i din roll på DIGG behöver du vara ansvarstagande, ha god samarbetsförmåga och helhetssyn, ha god digital kompetens och goda kunskaper i svenska och engelska. Det är krav vi ställer på alla våra medarbetare, och såklart även på dig. Vi förklarar mer på Vår arbetsplats och våra arbetssätt. 

I det här jobbet behöver du vara initiativtagande och sätter igång aktiviteter samt uppnår resultat. Du är också självgående, det vill säga tar ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare.

Du har följande kunskaper:


• Goda kunskaper i att producera nyhetsartiklar, pressmeddelanden, webbinnehåll och korta budskap i våra sociala kanaler
• Kan självständigt planera, genomföra och följa upp samt vidareutveckla kommunikationsinsatser
• Har du kunskap om de lagar, riktlinjer och standarder som offentliga aktörers webbplatser ska efterleva är det meriterande.

Du har följande erfarenhet:


• Minst tre års relevant erfarenhet i nutid av kvalificerat kommunikationsarbete
• Erfarenhet av att arbeta i samverkan mellan olika organisationer (meriterande)
• Erfarenhet av beställarrollen för kommunikationstjänster (meriterande)
• Erfarenhet av att planera och genomföra webbinarier och evenemang (meriterande)
• Erfarenhet av att hålla presentationer och workshops inom kommunikationsområdet (meriterande).

Du har en akademisk utbildning (minst 3 års akademiska studier) inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan erfarenhet som vi som arbetsgivare bedömer som likvärdig.

Om DIGG och vad vi erbjuder
DIGG är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

När vi är i våra lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm.

DIGG är positivt inställd till att ge utrymme för placering och arbetsvillkor som arbete hemifrån och mobilt arbete, utifrån verksamhetens och medarbetarens behov.

Vi erbjuder två tidsbegränsade anställningar under 1 år med tillträde snarast möjligt. Resor förekommer och antal kan variera över tid.
Placeringsort är Sundsvall eller Stockholm. 

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, du ansöker genom att svara på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 20 november 2022.

Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta rekryterande chef Maria Boija på tel 010-484 73 94. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Är du intresserad av digitalisering? Bli vår nästa specialist!

IT-strateg
Läs mer Okt 20
Vill du bidra till ökad samhällsnytta genom digitalisering? Tycker du området digital identitet är spännande och vill lära dig mer inom det? Då är du kanske den vi söker! 

Nu växlar vi upp och förstärker vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare. DIGG har ett stort och viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om DIGG här. 

Om jobbet
Teamet Digital identitet arbetar med några av de viktigaste byggstenarna för Sveriges digitalisering. Vi har ett brett uppdrag och arbetar i framkant med den nyaste tekniken tillsammans med många intressenter i offentlig och privat sektor kring e-legitimering, e-underskrift och auktorisation. Vi arbetar nära Regeringskansliet i strategiska frågor, som till exempel hur en ny statlig e-legitimation ska utformas. Vi företräder Sverige inom EU i frågor om gränsöverskridande e-legitimering (eIDAS) och deltar i framtagandet av en ny europeisk identitetsplånbok (EUDIW). Dessutom ansvarar och utvecklar vi infrastrukturen för e-legitimering, e-underskrift och auktorisation nationellt, bland annat genom att vi ansvarar för Sveriges eIDAS-nod, granskar svenska e-legitimationer. Men också genom att vi levererar infrastruktur inom identitet och auktorisation i samarbete med andra myndigheter

Nu söker vi dig som vill utvecklas i en specialistroll inom området digital identitet, med det menar vi att du ska arbeta inom sakområdet e-legitimering, e-underskrift och auktorisation med förekommande arbetsuppgifter. Exempel på arbetsuppgifter: 


• Löpande arbete såsom kommunikation, rådgivning, remisshantering, omvärldsbevakning 
• Arbeta strategiskt med att utveckla områdena i samverkan med EU, regeringskansliet, andra myndigheter, kommuner och regioner
• Samverka nationellt och internationellt inom sakområdet, inom offentlig sektor och inom EU och Norden-Baltikum men även andra samarbeten förekommer
• Arbeta med olika typer av utredningar/framtagande av lösningsförslag för att bygga gemensam infrastruktur
• Delta i olika utvecklingsprojekt och samarbetsnätverk inom området 
• Arbeta med kvalitetsmärket svensk e-legitimation, detta innebär allt från att utveckla tillitsramverket för svensk e-legitimation till att granska e-legitimationsutfärdare.
• Kommunicera genom våra olika kanaler, allt ifrån webbsidan elegitimation.se till att tala på e-legdagarna, för att skapa kunskap och bidra till förändring och utveckling

Vi söker flera medarbetare och arbetsuppgifterna kommer därför kunna anpassas efter ditt intresseområde.

Om dig
För att kunna prestera och trivas i din roll på DIGG behöver du vara ansvarstagande, ha god samarbetsförmåga, helhetssyn och goda kunskaper i svenska och engelska. Det är krav vi ställer på alla våra medarbetare, och såklart även på dig. Vi förklarar mer om detta på digg.se. 

För att trivas denna roll är det viktigt att du är genuint intresserad av samhällets digitalisering. Din bakgrund kan vara skiftande, vi tror att du har några års erfarenhet av att arbeta som till exempel projektledare, förändringsledare, samordnare, utvecklare, it-tekniker, verksamhetsarkitekt, verksamhetsutvecklare, utredare eller liknande. Du har ett stort intresse av digitalisering och/eller har arbetat med digitalisering på något vis, exempelvis genom strategiskt arbete eller utveckling av e-tjänster. Du har erfarenhet av olika typer av samverkan, nationellt eller internationellt. Det är meriterande med erfarenhet av området Digital identitet och om du har erfarenhet av EU-arbete. Kanske har du även erfarenhet av IT-säkerhet eller informationssäkerhet, arbetat med LIS, riskarbete eller internrevisioner?

För oss är det viktigt att du är en nyfiken problemlösare och vill utvecklas inom området digital identitet. Då området är brett och ingen kan vara expert inom alla delar krävs både förmåga att dela med sig av kunskap och att ta till sig kunskapen som andra experter i teamet bidrar med. Vi arbetar med att ta fram lösningarna för framtiden och du behöver därför tycka det är roligt att arbeta och fördjupa dig i komplexa frågor och lösa komplicerade problem. När omständigheterna förändrar sig är du även flexibel och kan ställa om samt se möjligheterna i förändringarna. Samarbete och samverkan inom DIGG och mot andra myndigheter är en viktig del, därmed ser vi att du har erfarenhet av att samarbeta med andra intressenter. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Du har akademisk utbildning med en relevant inriktning, exempelvis inom IT, teknik, statsvetenskap eller motsvarande som DIGG bedömer som likvärdigt.

Om DIGG och vad vi erbjuder
DIGG är en myndighet med ett stort uppdrag. Vi formar vår verksamhet, vår kultur och våra arbetssätt samtidigt som vi skapar digitalisering av den svenska offentliga förvaltningen. När vi är i DIGG:s lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre men modernt kontor i centrala Stockholm. DIGG är positivt inställd till att ge utrymme för placering och arbetsvillkor som arbete hemifrån och mobilt arbete, utifrån verksamhetens och medarbetarens behov.

Vi erbjuder tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen inleds med sex månaders provanställning.
Placeringsort är Sundsvall eller Stockholm. Resor förekommer, men antal kan variera över tid
Säkerhet har hög prioritet för oss på DIGG. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande med vårt urval och med cv-lös rekrytering. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 3 november.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta leveransledare Lotta Hämäläinen på telefon 010-484 73 49. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu