Sundsvall: Erfaren fältservicetekniker i Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet Erfaren fältservicetekniker i Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-23 // Varaktighet: Heltid

Är du en servicetekniker som söker ett jobb med frihet under ansvar? Vill du vara räddaren i nöden och lösa tekniska problem för en mängd olika företag och kunder? Då ska du se hit!

Vi söker en fältservicetekniker till vår kund som behöver förstärka sitt team i region Norr med placeringsort Sundsvall. Uppdraget är på heltid med start i december och pågår i 6 månader med mycket goda möjligheter till förlängning.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande och uppdraget kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Arbetet varierar efter kundens behov och kan innefatta installation /felsökning/reparation av kassasystem, scanners, PC-datorer och bankomater. Kunderna är inom Finans, Handel, kontor och du kommer att utför service, incidentjobb och installationer hos alla kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• Installation och felsökning av mjukvara
• Installation och felsökning av hårdvara
• Felsöka, konfigurera och reparera nätverk och nätverkskomponenter
• Butiksinstallationer
• Bankomat

Du kommer att ha tillgång till en Poolbil för att ta dig ut på uppdrag och du arbetar enligt SLA. Tjänsten är säkerhetsklassad och vi kommer därmed att göra ett utdrag ur belastningsregistret vid anställning.


Vem är du?
Vi söker dig med servicetekniskutbildning och minst 2 års arbetslivserfarenhet inom yrket eftersom du kommer att arbeta självständigt. För tjänsten krävs även innehav av giltigt B-körkort.

Som person motiveras du av att leverera god service med hög kundnöjdhet som resultat. Du trivs med att självständigt driva ditt arbete framåt med stort engagemang och noggrannhet samtidigt som du ser samarbete med kunden som en viktig framgångsfaktor.

Du pratar och skriver obehindrat på svenska.


Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Servicetekniker, kontorsmaskiner

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Servicetekniker, kontorsmaskiner.

Servicetekniker till Idrottsplatsenheten

Läs mer Nov 11
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Kultur och fritid är en av kommunens tio förvaltningar och består av omkring 300 medarbetare. Vårt uppdrag är att leverera välfärdstjänster inom bland annat allmänkulturell- och fritidsverksamhet, stå för kommunens samlade bidrag till föreningslivet samt att främja kultur-, idrotts- och fritidslivet i övrigt. Inom kultur och fritid innebär det att vi vill att alla ska känna sig välkomna i våra verksamheter. Vi ger våra besökare ett professionellt bemötande med likvärdig och jämställd service.

Idrottsplatsenheten drivs av idrotts- och fritidsavdelningen. Idrottsplatsenheten ansvarar för drift och skötsel av Gärdehov som är norra Sveriges största idrotts- och mässanläggning, med två ishallar, en bandyplan, en curlinghall samt Nordichallen som är Sundsvalls elitarena när det gäller större- mässor, evenemang och konserter, men rymmer även tränings- och uthyrningslokaler. Enheten ansvarar också för drift- och skötsel av kommunens fotbollsanläggningar som Idrottsparken (NP3 Arena), Westhagens IP, Baldershovs IP och Kubens IP samt några övriga fotbollsplaner, kommunens idrottshallar, spontanaktivitetsanläggningar och uteisar. På våra anläggningar huserar skolan under dagtid och kvällstid tar föreningslivet över med träningar och matcher.

Nu söker vi dig som vill arbeta som Servicetekniker hos oss.

ARBETSUPPGIFTER
Som servicetekniker är din huvudsakliga arbetsuppgift att hålla en fräsch arena vilket innebär att huvuddelen av dina arbetsuppgifter är att:
• sköta isarna
• sköta fotbollsplaner
• planskötsel av natur- och konstgräs
• lättare röjningsarbete
• städning av läktare

Våra arbetsuppgifter anpassas efter verksamheters behov och fördelas under hela öppethållandet. Du ingår i ett arbetslag på 13 personer och en enhetschef som stöttar verksamheten så att våra kunder får så bra service som möjligt. Du arbetar utåtriktat i kundmiljö där vi sätter stor vikt vid ditt personliga värdskap och din kommunikativa förmåga. I tjänsten ingår även servicearbete som utförs med övrig personal vid mässor, evenemang och arrangemang på uppdrag av arrangören. Arbetet kan tidvis vara fysiskt. Du kan även komma att fungera som handledare till resurser från Individ- och arbetsmarknadsförvaltningen (IAF).

Tjänsten omfattar skiftgång mellan vecka 34 och vecka 14 där kvällspass och helgtjänstgöring ingår. Du arbetar två helger under en åttaveckorsperiod. Övriga veckor är arbetstiden vardagar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och erfarenhet av servicearbete där kundkontakt och värdskap varit en viktig del. Du behöver kunna svenska i tal och skrift samt föra enklare samtal på engelska.

Vi förutsätter att du har erfarenhet av:
• framförande av större arbetsmaskiner så som traktor, ismaskin eller liknande
• arbete med publika evenemang

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• planskötsel inom natur-, konstgräs och ispistar
• att köra truck, saxlift, röj- och motorsåg
• föreningsarbete

Som person har du förmåga att arbeta både självständigt och i arbetsgrupp. Du är flexibel i ditt sätt att vara och arbeta, inom vår verksamhet kan mycket hända och vi behöver ibland snabbt ställa om. Att ge service, visa ett gott värdskap och vara tillgänglig externt och internt är mycket viktig för oss. Du är noggrann och bra på ordning och reda. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänsten ställer krav på B-körkort, manuell växellåda.

Välkommen med din ansökan.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Tekniker till Café Bar Sundsvall

Läs mer Okt 11
Tekniker till Café Bar Sundsvall

Café Bar är på en spännande resa – är du tekniskt kunnig och gillar kaffe?

Då kan det här vara uppdraget för just Dig.

Café Bars utbud består av ett stort urval av moderna kaffemaskiner och tillhörande högkvalitativa ingredienser, samt även vatten och varuautomater vilket gör att det finns lösningar för både det lilla och det större företaget. I vår relation med kunderna bidrar vi med mer än gott kaffe – vi är med och skapar energi på jobbet!

Rollen

Trivs du med kundkontakter och strävar alltid efter att tillhandahålla bästa möjliga service gentemot din kund? Då kan du vara rätt person för den här tjänsten. Som tekniker (smakexpert) hos oss kommer du att ingå i ett sammansvetsat team i Sundsvall. Du är framåt och social och trivs i rollen att ha kontakt med människor och på ett naturligt sätt ger du det där lilla extra när det behövs.

I rollen som tekniker kommer du att bli en nyckelperson när du planerar och utför installationer, hämtningar och flytt av maskiner. Du sköter löpande tekniskt underhåll och felavhjälp hos kund samt agerar teknisk support gentemot kollegor och kunder. Du kommer också att planera och utföra leverans av ingredienser, hålla i kundutbildningar samt genomföra smakjusteringar efter kundens smakpreferenser. Ihop med distriktschef Ulf Lindblad och övriga i teamet planerar och förbereder du dina olika körturer och kundbesök, som styrs och administreras i flera digitala verktyg.

Erfarenheten

Vi söker dig som är gymnasieutbildad och har hunnit skaffa dig arbetslivserfarenhet, gärna ifrån roller där du på ett självständigt sätt tagit stort ansvar. Du bör ha en teknisk kompetens och ha ett intresse av att möta människor och ge god service.

Du behärskar svenska språket i såväl tal som skrift samt hanterar olika digitala verktyg och system, övriga delar lär vi dig. Du kommer att utgå från Sundsvall. Resor lokalt och till närliggande kommuner ingår i tjänsten, varvid vi ställer krav på att du innehar B-körkort. Självklart står en rustad firmabil till ditt förfogande.

Personen

För att trivas tillsammans ser vi att du är en ödmjuk person som med positiv attityd sprider glädje till kollegor och kunder. Rollen kräver planering och god struktur för att på ett effektivt och flexibelt sätt hjälpa kunden.

Det är för dig naturligt och stimulerande att varje dag se och hälsa glatt på kunder, fråga om kaffet smakar så gott som vi lovar och säkra driften av våra maskiner. I jobbet ingår att vara en god och proaktiv problemlösare, för att förebygga och säkra kvalitén på våra kunders kaffemaskiner.

Du har såklart precis som oss - en stor passion för riktigt gott kaffe och alla härliga smaker!

Kulturen

På Café Bar har vi tre värdeord – Glädje, Kompetens och Lönsamhet - som alltid finns med i alla beslut, stora som små. För att nå våra mål och uppfylla vår vision så är våra värderingar grunden och det som driver oss framåt. Genom dessa vill vi att du är med och bygger vår kultur samt levandegör det i mötet med kollegor och kunder varje dag.

Utmaningen

Vi är ett svenskt, rikstäckande och växande bolag i framkant inom vår bransch, där din personliga utveckling ges möjlighet att accelerera. Du får förmånen att arbeta med starka varumärken, spännande och innovativa produkter, med utmanande affärsupplägg och nya digitala arbetssätt.

Tjänsten är en heltidstjänst med tillsättning enligt överenskommelse. Arbetstiderna är generellt förlagda måndag-fredag mellan kl 7-16, men kräver ibland viss flexibilitet. Sista ansökan är den 7 november. Placeringsort är Sundsvall.

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval, därför rekommenderar vi att du ansöker så snabbt som möjligt, gärna redan idag!

---------

Café Bar är på en spännande resa - kundlöftet och passionen har sedan start varit att alltid till alla servera den perfekta koppen kaffe, oavsett var du befinner dig i Sverige. År 2017, i samband med företagets 30-årsjubileum, återtogs ursprungsnamnet Café Bar.

Företaget är svenskt och omsätter drygt 320 miljoner, är rikstäckande och består av 180 anställda på 25 orter, allt med syfte att komma nära kunden. Café Bar tillhandahåller automater, ingredienser och service av högsta klass och har alltid egen personal med hög kompetens som utför samtliga delar av leverans mot kund. Organisationen i Sundsvall leds av en distriktschef och består distriktsansvariga säljare, kaffecoacher och smakexperter.

För mer info - www.cafebar.se

Genom Simonssongruppen har Café bar en stark och långsiktig ägare med ett stort nätverk av företag och personer verksamma inom olika branscher.

För mer info - www.simonssongruppen.se

Ansök nu

Teknisk utkörare/serviceperson

Läs mer Jun 7
Teknisk utkörare/serviceperson – Sundsvall
Vill du bli en del av vårt trevliga gäng i Sundsvall?
NKV Kontorsvaror har funnits i Sundsvall sedan 2005 och har en mycket positiv utveckling. Nu behöver vi hitta en ?exibel utkörare/serviceman. Arbetsuppgifterna består av leverans av gods till kunder, service av kaffeautomater (utbildning står vi för!), möbelmonteringar, orderregistrering, kundtjänstarbete mm. Du kan vara i början av din karriär eller i ett annat skede.
Det viktiga är dock att du är social, ansvarstagande och har en servicekänsla i världsklass. En lagspelare som har lätt för att skapa kontakter. Du är både händig och teknisk samt orädd för att kavla upp ärmarna och ta i.
Vi kräver fullgjord grundskola och gymnasium. Du behöver inte ha erfarenhet från serviceyrken men det är en fördel. B-körkort är ett måste. Tillsvidareanställning. Vi är redan igång med intervjuer så vänta inte med ansökan.
Sista ansökningsdag är 27/6.
Kontaktperson Marknadsområdeschef Fredrik Gillström 070-5311055.
Maila din ansökan innehållande CV, personligt brev och gymnasiebetyg till ansokningar@nkv.se. Skriv ”Teknisk utkörare Sundsvall” i rubrikraden.

Ansök nu

Servicetekniker

Läs mer Jan 28
Är du vår nya servicetekniker?


Vi växer och vill bli fler inom support och service.
Vi söker dig som brinner för att hjälpa andra människor med IT-relaterade frågor och service som förstår vikten av att ge bra service. Du är initiativrik och har en positiv och serviceinriktad attityd. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av liknande uppgifter, är ansvarstagande och positiv.


Krav:
• Kunskap om Officepaketet och Office 365.
• Grundläggande kunskap i Active directory.
• Grundläggande kunskaper om IT hårdvaror.
• Tidigare erfarenhet av support/helpdesk samt Onsite-roller.
• Erfarenhet av Hårdvara- nätverkskort, ljudkort, bildskärmar och kringutrustning.
• Erfarenhet av olika fjärrstyrningsverktyg.
• Minst gymnasial utbildning, gärna inom IT/teknik.


Meriterande kompetens
• Har erfarenhet av kopieringsmaskiner.
• Har erfarenhet av vitvaru service.
• Har erfarenhet av TV/digitala skärmar.


I rollen som servicetekniker kommer du arbeta med service och support på kopieringsmaskiner, vitvaru & skärmlösningar med ett team på tio personer och vara stationerad på vårt huvudkontor i Sundsvall. De flesta av våra kunder finns i Västernorrland och du som tekniker kommer arbeta ute hos våra kunder och från vårt kontor.


Vad vi erbjuder dig:
Vi erbjuder dig en stabil tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar driv och intresse. Vi jobbar med både stora som små kunder inom många olika branscher vilket gör att vi kan erbjuda våra servicetekniker spännande och varierade uppdrag. Det finns möjlighet att få unika certifieringar från våra partners inom IT, dokument och display.


Om oss:
Yrkesmästaren erbjuder outsourcing och helhetslösningar inom IT för små och medelstora företag. Vi hjälper dig hela vägen – från analys och rådgivning till genomförande, support och drift.


Ansökan:
Vi ser fram emot din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. Skicka in ditt CV & Personliga brev till jobb@yrkesmastaren.se,

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Poolia Sverige AB .

Ekonom Sundsvall

Ekonomikonsult
Läs mer Nov 28
Om tjänsten
Vi söker en Ekonom till en av våra kunder i Sundsvall för ett konsultuppdrag med start omgående. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Ekonom erbjuds du en utvecklande vardag med en bred inblick och närhet till fabrikens produktion. I arbetsuppgifterna ingår ekonomisk uppföljning och analys, främst inom produktion men även inom andra delar av verksamheten. Genom att vara ett stöd till både ekonomichefen och andra ledare inom företaget utgör du en viktig rådgivande funktion i ekonomiska frågor. Du kommer även agera som ett bollplank och stöd i utformandet av det nya ekonomisystemet som ska introduceras.

Vem är du?
Vi söker dig som är utbildad civilekonom eller motsvarande samt har några års erfarenhet som ekonom eller liknande roll, gärna från tillverkande bolag. Som person är du målfokuserad, lösningsorienterad och har en väl utvecklad analytisk förmåga med mycket god förståelse avseende, affär och ekonomi. I övrigt har du en god systemvana där du gärna tar dig an nya utmaningar. Du trivs med att arbeta verksamhetsnära med en stark koppling mot tillverkande industri och du behärskar svenska samt engelska i såväl tal som skrift.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Kvalitetsingenjör till Sundsvall

Kvalitetsingenjör/-tekniker, maskin
Läs mer Nov 25
Trivs du i en roll med ständiga förbättringar och där utveckling är vardag? Letat du efter nästa steg i din karriär? Vi söker dig som är redo för en spännande roll med varierande och inspirerande arbetsuppgifter där du har en perfekt möjlighet att utvecklas i en internationell miljö!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Kvalitetsingenjör arbetar du med kontroller av inkommande gods, avvikelsehantering och vara i daglig kontakt med kundens underleverantörer. En stor del av arbetet sker tillsammans med andra avdelningar som, inköp, produktion och konstruktion.

Vem är du?
För att lyckas i den här rollen bör du ha en teknisk bakgrund och/eller kompetens/färdighet inom verkstadsproduktion. Du behöver ha tidigare erfarenhet från tillverkning och kunskap inom ritningsläsning, mätning, svetsning, montering, bearbetning och ytbehandling.

Du bör ha lätt att kommunicera med en förmåga att skapa positiva relationer och samarbeta både internt och externt. Ett krav är att du behärskar engelska i tal och i skrift. Med fördel har du grunderna om QHSE- system (ISO 900, ISO14001, OHSAS 18001).

Intresserad? Sök tjänsten redan idag!

Om verksamheten
Poolia kan erbjuda flera möjligheter till dig som är ingenjör eller har en teknisk bakgrund. Våra uppdragsgivare finns inom miljö-, energi-, skogs-, fordons-, läkemedels-, livsmedels-, process- och produktionsindustrin. Oavsett om du vill arbeta på ett stort eller litet företag, inom privat eller offentlig sektor, så har vi en tjänst för dig. Vi förenar människor och teknik!

Att vara konsult hos oss ger dig många möjligheter att prova på olika branscher, företag och roller. Läs gärna mer om hur det är att vara konsult hos oss: https://www.poolia.se/karriar/tips/konsult/ Det passar dig som vill få mycket erfarenhet under en kortare period. Om du letar efter en värld fylld av spännande möjligheter och nya kontakter kommer du gilla att vara konsult hos oss.



Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Entreprenadingenjör Till Peab, Bygg

Entreprenadingenjör
Läs mer Nov 15
Vill du bli en del i ett engagerat och drivet gäng, som gillar utmaningar och att ha kul på jobbet? Peabs byggverksamhet i Sundsvall med omnejd är med där det händer och behöver därför stärka upp organisationen med ytterligare en Entreprenadingenjör.

Peab har det stora företagets muskler kombinerat med det lokala entreprenörskapet. Det finns stor kompetens att tillgå, stora utvecklingsmöjligheter, ett stimulerande och omväxlande arbete med ombyggnationer och nyproduktion.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Entreprenadingenjör är du ett stöd i tekniska och ekonomiska frågor i projektet. Du arbetar i anbudsprocessen med projektering, produktionsplanering, tidsplanering och viss kalkylering. Andra förekommande arbetsuppgifter är att medverka vid inköp, delta på projekteringsmöten, byggmöten, ha kontakt med beställarombud och leverantörer samt hantera ekonomiska regleringar och aktivt delta i ekonomiuppföljning av projekt.

Tjänsten erbjuder många sociala kontakter, utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Du kommer också att vara Peabs kontaktperson när det gäller garantiarbeten. Tillsammans med övrig personal i arbetschefsgruppen arbetar du med kvalitet, miljö och arbetsmiljöfrågor och är den som är påläst och kunnig gällande aktuella lagar och föreskrifter.

Vem är du?
Du är noggrann, strukturerad och gillar att arbeta både självständigt och i team. Du är tydlig och rak i din kommunikation och självklart tycker du om att vara spindeln i nätet. Det är viktigt för Peab att du deltar i deras kärnvärden: Jordnära, Utvecklande, Personlig och Pålitlig, eftersom det är grundläggande för allt Peab gör.

Du har erfarenhet inom byggteknik och är van att arbeta kundorienterat och vi ser gärna att du har erfarenhet av projekt- och projekteringsledning. Du har ett hjärta för byggprocessen och vill skapa en trygg arbetsmiljö för Peabs medarbetare då ett av deras viktigaste fokusområden är arbetsmiljö och säkerhet.

Vi ser gärna att du har en relevant ingenjörsutbildning eller flerårig arbetslivserfarenhet inom bygg. Erfarenhet av kalkylarbete är en fördel. Du har goda kunskaper i Officepaketet och gärna erfarenhet av att arbeta i projektplaneringssystem och affärssystem. Engagemang, affärsmässighet och ödmjukhet är egenskaper som värderas högt.

Den här tjänsten är en direkt rekrytering till Peab vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Poolia, men du kommer att bli anställd hos Peab. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Poolia.

Om verksamheten
Peab är Nordens samhällsbyggare med 15 000 medarbetare med en omsättning på 63 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Project Logistics Coordinator

Speditör
Läs mer Nov 8
Poolia is now seeking a positive, results, driven and proactive logistics professional! Do you want to work with international project and global customers, and be be a part of a world class logistics team in a 220-year-old company? Welcome with your application today!

Valmet is the leading global developer and supplier of technologies, automation and services for the pulp, paper, and energy industries. Valmet's vision is to become the global champion in serving its customers. Our more than 13,000 professionals around the world work close to our customers and are committed to moving our customers' performance forward - every day.


Poolia are looking for a Project Logistics Coordinator to be located at Valmet's office in Sundsvall, Sweden.


Responsibilities
You will be responsible for the planning, coordinating, and executing the logistical flow for paper and pulp mill projects all over the world. You will be involved in the process from the sales phase to delivery phase, establishing the most convenient and cost-efficient logistic process that will bring the additional value for Valmet projects. You will also:

• Help define the logistics partners to team up with for each project
• Set up supplier project contracts
• Keep the project team up to date with your progress and final outcome (transportation costs, lead times, delivery terms and limitations).

To excel in this role, you must be service minded and have a structured way of working, very good planning skills and the ability to handle changes throughout the execution of projects. The role also requires:

• Previous experience working in international logistics
• Excellent communication skills (Swedish and English) to help with interactions with customers and suppliers, as well as customs organizations, banks and insurance agencies.
• Good IT skills in order to learn and use our logistics tools

A degree within Logistics or Economics would be considered an additional benefit as well as previous experience in forwarding.

We have an ongoing selection and are looking for a person who can start as soon as possible. During this period of assignment, you will be employed by Poolia.

We are looking forward to your application!


About the organisation
Poolia offers a high level of expertise in the core areas of permanent placement and temporary staffing. The permanent placement and temporary staffing services are divided into several specialist areas: Finance & Accounting, IT, Office Support, Human Resources, Sales & Marketing, Life Science & Engineering and Legal.
Another specialist area is executive recruitment through Poolia Executive Search. The Company was founded by Björn Örås in 1989, and in 2015 had just over 1,350 employees in Sweden, Finland and Germany and a turnover of SEK 757 million.


Please apply by registering your CV here on our website. Click on the "Ansök" button to the right. It is our recommendation that you register as much information as possible and that you attach a complete CV-document. Please check that your correct e-mail address is registered.

Poolia is a registered staffing agency, meaning that we comply with the requirements set by Kompetensföretagen - the Swedish Association of Staffing Agencies.

Ansök nu

Redovisningsekonom till myndighet i Sundsvall!

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 2
Vi söker en redovisningsekonom med start omgående till välkänd myndighet i Sundsvall. Tjänsten är på heltid och är ett konsultuppdrag via Poolia som pågår fram till mitten av april.

Om tjänsten
Som redovisningsekonom kommer du att arbeta på myndighetens ekonomiavdelning, med placering i Sundsvall. Ekonomiavdelningen ansvarar för myndighetens övergripande ekonomi och budget, finansiell redovisning samt bokslut. Avdelningen ger stöd till organisationen inom ekonomi- och budgetområdet. Du kommer även att ingå i redovisningsgruppen.

Ekonomiavdelningen har som mål att på ett effektivt sätt säkerställa kvaliteten i den ekonomiska redovisningen. Du blir en viktig del i detta arbete, dels i den löpande redovisningen, dels som deltagare i pågående utvecklingsarbeten.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Anläggningsredovisning (aktivering, lånehantering, avskrivning, inventering m.m.)
- Avstämning/omföring av utgående moms i Agresso inkl. momsdeklaration
- Avstämning/omföring av arbetsgivaravgifter och skatt inkl. skattedeklaration
- Genomföra kontroller enligt fastställd kontrollplan
- Inrapportering i Hermes
- Stöd till verksamheten avseende redovisningsfrågor
- Delansvarig i att upprätta bokslut (Finansiell redovisning, noter, finansieringsanalys, motpartsredovisning m.m.)
- Genomföra uppdateringar avseende Agresso Tid

Vem är du?
Du har högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem års arbetslivsfarenhet som redovisningsekonom. Du har även goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt samt kunskaper i förekommande bokföringssystem som tillexempel U4 Agresso eller Raindance. Meriterande om du har erfarenhet av statlig redovisning och obehindrat kan kommunicera på svenska i både tal och skrift.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Ansök nu