Sundsvall: Key Account Manager - sökes till Iver Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet Key Account Manager - sökes till Iver Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-24 // Varaktighet: Heltid

Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa.
Nu söker vi en Key Account Manager i Sundsvall som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?


Din roll som Key Account Manager på Iver?

Iver är en ledande nordisk leverantör av molnbaserade IT-tjänster. Med teknisk expertis och djup förståelse för våra kunders verksamhet hjälper vi dem att driva digital transformation som stänger gapet mellan aspiration och implementation. Vårt löfte till våra kunder är tydligt: Vi kommer alltid att vara Behind you, Beside you och Before you.

Som KAM på Iver tillhör du vårt stjärnteam Enterprise Clients på Iver tillsammans med härliga kollegor som alla brinner för att hjälpa våra kunder att skapa värde med teknologier som kan förändra marknader och affärsmodeller, förbättra kundupplevelser, öka effektiviteten och generera data som i realtid ger ovärderliga insikter och kraft till deras affär. På Iver hjälper vi våra kunder att driva digital transformation som stänger gapet mellan aspiration och implementation.

Som KAM kommer du att ansvara för en eller flera större kunder på Iver. Din viktigaste uppgift som Key Account Manager är att utveckla dina kunder. Du gör det genom att förvalta, bredda och öka affären samt skapa affärsnytta för kunden. Du drivs av att bygga relationer, vara lösningsfokuserad och skapa nya affärer, genom regelbunden aktiv kontakt och närvaro hos dina kunder. Vi lovar våra kunder att alltid vara Behind you, Beside you & Before you det samma gäller oss kollegor emellan.
Det är en mångfaciterad roll och kräver styrkor i tre dimensioner, People, Business och Technology.

Vad erbjuder vi dig på Iver?

Iver - Where technology meets business. Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.

På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.

Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.


Vem är du?
Du som söker har flera års framgångsrik erfarenhet av tjänsteförsäljning av IT-drift/outsourcing. För att lyckas i rollen krävs det att du är strukturerad, kommunikativ med ett stort inre driv och en hög ambitionsnivå samt bidrar till stark teamkänsla. Du möter större kunder och nyckelpersoner i ledande befattningar med gott självförtroende och har förmågan att snabbt bygga förtroende. Du brinner för att göra affärer genom personligt engagemang, innovativa lösningar och kompetens i framkant, med målet att vara en långsiktig, hållbar partner.
Du är lyhörd, handlingskraftig och utåtriktad med hög social kompetens. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du utvecklas tillsammans med oss, både som säljare och medarbetare för att bidra till arbetsglädje, vår tillväxt och ett bra kundbemötande.

För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du:

- Har en konsultativ sälj-approach för att upptäcka och förstå potentiella drivkrafter och tekniska krav.
- Utvecklar affärsvinnande strategier och taktik.
- Samarbetar och bygger en relation med IT- och affärsledare.
- Påvisbar erfarenhet av att kunna sälja IT-drift till olika branscher.
- Drivs av att affärsmässigt utveckla kunderna och skapa långsiktig och hög nivå av kundnöjdhet.
- Dokumenterad framgång när det gäller att utveckla befintliga kunder, utveckla bra relationer med beslutsfattare och stänga affärer.
- Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
- Innehar B-körkort.




Placeringsort

Vi finns på 26 kontor i Norden. För den här tjänsten ser vi gärna att du utgår från Sundsvall.

Sök till oss!

Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Sista ansökningsdag är 2022-11-30. Du är välkommen att kontakta Jennie Johansson (jennie.johansson@iver.se) vid frågor eller funderingar kring tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!

Välkommen till Iver!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Key account manager

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Key account manager.

Area Sales Managers till Trioworld

Läs mer Nov 18
Trioworld Group är en industrikoncern med drygt 1500 medarbetare och en omsättning på 6,5 miljarder SEK. Koncernen är en av Europas ledande aktörer inom innovativa, hållbara och kostnadseffektiva förpackningslösningar baserade på polyetenfilm. Bolaget har huvudkontor i Smålandsstenar och produktion i Sverige, Danmark, Nederländerna, Frankrike och UK, och säljer sina produkter på en global marknad. Trioworld består idag av 5 divisioner, 15 produktionsanläggningar samt flera försäljningsenheter i Norra Europa. Trioworlds huvudägare är Altor Funds.
Divisionen Industrial Film växer och behöver nu stärka upp med två Area Sales Managers inom affärsområdet Forest Industry. En med ansvar för den nationella marknaden och en med ansvar för den internationella (främst Norge, Baltikum och UK).
Är du en affärsinriktad person med hög energi och ett starkt driv? Har du förmågan att skapa goda och långsiktiga relationer samt trivs med att göra affärer? Då vill vi att du tar denna unika chans att bli en viktig del i Trioworlds fortsatta expansion på den svenska och internationella marknaden.
Båda positionerna innebär ett operativt och strategiskt ansvar för kunder inom skogsindustrin där du självständigt bearbetar marknaden samtidigt som du kommer att ha ett nära samarbete med övriga kollegor i divisionen.
Ansvarsområden:
· Nulägesanalys och vidareutveckling av affären hos befintliga kunder, större nyckelkunder samt även nykundsbearbetning.
· Initiera och skapa strategiska affärsplaner i nära samarbete med ledning och produktchefer.
· Skapa tillväxt genom professionella och långsiktiga relationer med beslutsfattare på alla nivåer.
· Ansvar för avtalsförhandlingar, prisstrategier och kundavtal.
· Omvärldsbevakning av marknadsutveckling; konkurrenter, leverantörer, nya produkter och kunder.
· Rapportera, registrera och underhålla aktuella kundavtal kontaktdata, och projektdata i CRM.
För rollen som nationell Area Sales Manager söker vi dig som tidigare jobbat med försäljning och är redo för nästa steg. Du äger relationen till dina kunder i Sverige vilket innebär att du ofta arbetar med samma kund under flera år och får chansen att skapa ett djupare och långsiktigt samarbete. Du talar och skriver på flytande svenska. Har du rätt mindset, driv och vilja att göra affärer så tror vi att du kommer att trivas i rollen.
För rollen som internationell Area Sales Manager söker vi dig med minst 5 års erfarenhet av teknisk B2B försäljning. Du talar och skriver på flytande svenska och engelska. Det är starkt meriterande om du har branscherfarenhet sedan tidigare. Som person tror vi att du är analytisk, strategisk, mål- & resultatinriktad samt strukturerad.
Du kommer i huvudsak att utgå från vår fabrik i Sundsvall, men vi är öppna för en flexibel lösning.
Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Josefin Johansson 073-041 32 55 josefin.johansson@rutinera.se. Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se OBS! ange att du söker tjänsten: ”Area Sales Manager” då urval och intervjuer sker löpande vill vi ha din ansökan omgående, dock senast den 18 december 2022.

Ansök nu

Junior Key Account Manager sökes till Procurator i Sundsvall

Läs mer Nov 9
Junior Key Account Manager sökes till Procurator i Sundsvall
Har du ett brinnande intresse för försäljning och vill arbeta i en miljö som präglas av gemenskap, engagemang och resultat? Drivs du av att skapa långvariga relationer och leverera resultat? Vill du vara en del av ett företag med stora möjligheter?
Procurators framfart fortsätter och du ges nu en unik chans att vara med på resan.

Nuvarande anställda beskriver rollen som utvecklande, varierande och kundfokuserad. Du får arbeta med kunder i olika branscher, av olika storlek och med livsviktiga produkter. Dessutom blir du del av ett team som har roligt på jobbet, stöttar varandra och brinner för det de gör. Låter detta som något för dig? Då ska du söka denna tjänst redan idag!
 
ARBETSUPPGIFTER
Som Junior Key Account Manager på Procurator kommer du arbeta med att upprätthålla och utveckla affärer hos bolagets befintliga kundstock. Du vårdar samarbetet och arbetar aktivt med nya förfrågningar och därför är du ofta ute och besöker dina kunder. Du har en viktig roll i att säkerställa kundnöjdhet och goda relationer samt arbetar mot uppsatta mål för ökad försäljning. Dina kontrakt består av allt från mindre bolag till större upphandlade avtalskunder.

Du kommer främst att utföra arbetsuppgifter som:
  Arbeta med befintliga kundrelationer samt utveckla dessa.
Säkerställa kundnöjdhet och arbeta med förbättringar.
Tidvis arbeta mot nya kunder.
Vara en ambassadör för Procurators varumärke.
Säljadministration.
PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som Junior Key Account Manager behöver du vara självgående och ansvarstagande samt ha ett gediget intresse för försäljning. Du motiveras av att arbeta mot uppsatta mål och visar en ödmjukhet som tar dig framåt. Du skapar snabbt ett förtroende hos dina kunder och är en naturlig relationsskapare som alltid gör det lilla extra. Dessutom är du en god kommunikatör och flexibel i ditt förhållningssätt.

Viktigt för tjänsten:
  Ett par års erfarenhet av försäljning, meriterande med erfarenhet från branschen.
Svenska och engelska i tal och skrift.
God dator- och systemvana.
B-körkort samt möjlighet att resa i tjänsten.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som Junior Key Account Manager är en rekrytering där du blir anställd direkt hos Procurator i Sundsvall. Du utgår från butiken och har därför nära tillgång till produktutbudet. Du kommer ingå i ett team av säljare och en teamledare som drivs av ett högt engagemang och att hjälpa varandra. Arbetstiderna är främst måndag-fredag 08.00-17.00 och resor i tjänsten förekommer. Fina förmåner ingår samt tjänstebil.

ÖVRIGT
Sök tjänsten genom att klicka på ”sök denna tjänst” längst upp på den här sidan. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Dina frågor angående rekryteringsprocessen svarar Amanda Ring på via 0738-617273 eller amanda.ring@eterni.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Iver Väst AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Iver Väst AB .

Onsite tekniker - sökes till Iver i Sundsvall

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Nov 3
Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way". Nu söker vi en Onsite tekniker till Sundsvall som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?



Din roll som Onsite tekniker:

I rollen som Onsite tekniker kommer du att agera onsitesupport hos en av våra kunder på Iver. Som Onsite tekniker får du möjlighet att hantera många olika typer av ärenden inom hårdvara och mjukvara. Några exempel på arbetsuppgifter är till exempel konfigurering av datorer och telefoner, hantera konferenssystem, skapa konton och administrera i Active Directory samt O365. Du kommer att ansvara för att vår kund får den service och IT support de kan förväntas behöva i sitt arbete, därför kan andra arbetsuppgifter och eskaleringar dyka upp och ett IT-problem får aldrig stoppa upp kundens arbete.

Vi erbjuder dig en kundnära roll, där du får möjlighet att arbeta nära tillsammans med kund och utvecklas i din roll som tekniker. Du kommer också att få möjlighet att arbeta med en IT miljö och en kund som ligger i teknisk framkant och hela tiden arbetar med ny teknik och framtida lösningar. Hos Iver får du arbeta med den absolut senaste tekniken och du har stora möjligheter att utvecklas och själv forma din framtid. Kamratskap, kontinuerlig utbildning och stimulerande uppdrag ingår som en naturlig del i arbetet hos oss.

Vi söker dig som har en förmåga att göra komplex IT enkel och som gillar att upprätthålla värdefulla kundrelationer och som drivs av att vara den hjälpande handen på plats och leverera en fantastisk IT support för din kund efter deras behov och verksamhet.

Vad erbjuder vi dig?

Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.

På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.

Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.



Din bakgrund och profil:

För att lyckas hos oss tror vi att du har en bakgrund ifrån en tidigare Onsitetjänst, IT support eller liknande roll. Du har även en grundförståelse för infrastruktur och applikationer, men drivs också av att utvecklas och bygga på dina kunskaper och håller dig uppdaterad på nya tekniker.
Du är en person som har en naturlig problemlösningsförmåga och älskar att lösa ett tekniskt problem för kund och bidra till förbättringar. Du är involverande och engagerad i ditt arbete och dina kollegor. Du trivs mycket bra i nära samarbete med kund och drivs av att tillsammans med ditt team skapa en stark leverans för kund.

Vi ser gärna att du har erfaren av:

- Windows Server/Klient
- AD och GPO
- Office 365/Exchange/Azure
- Klient VPN-lösningar
- Grundläggande Nätverk (LAN/WLAN)
- MS Office
- Printlösningar
- Konfiguration av datorer och telefoner.




Placeringsort:

Rollen är placerad i Sundsvall.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag, dock senast 2022-11-30. Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten eller har andra frågor gällande rekryteringsprocessen kan du kontakta Jennie Johansson (jennie.johansson@iver.se).

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu