Sundsvall: Enhetschef till Idrottsplatsenheten

Hitta ansökningsinfo om jobbet Enhetschef till Idrottsplatsenheten i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-24 // Varaktighet: Heltid

Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Idrottsplatsenheten skapar goda förutsättningar för medborgare och besökare att möta och utöva en mångfald av kultur- och fritidsaktiviteter på våra olika anläggningar. Vi erbjuder idrotts-, fritids- och kulturutbud i en attraktiv och trygg miljö.

Målgruppen omfattar idrottsföreningar, allmänheten, skolor, företag och andra organisationer. Idrottsplatserna nyttjas av alla åldersgrupper och utgörs av såväl idrottsutövare, åskådare, föräldrar, tränare och andra föreningsaktiva i idrottssammanhang och publik, besökare, utställare och aktörer i konsert-, mäss- och eventsammanhang.

Vår målsättning är att skapa mötesplatser där föreningar, nätverk och näringsliv ges möjlighet att uppnå Sundsvalls kommuns vision, att göra det goda livet möjligt. Våra idrottsanläggningar kännetecknas av generösa öppettider, god skötsel, god tillgänglighet och gott bemötande. Vi vill med våra tjänster skapa förutsättningar för idrott på såväl professionell- som breddnivå. Vi erbjuder alla Sundsvallsbor ett brett utbud av mässor och evenemang genom att vara förstahandsval för mäss- och evenemangsarrangörer av såväl återkommande som nya evenemang. Dit når vi genom att bedriva verksamhet med hög kvalité anpassad efter omgivningens behov.

Idrottsplatsenheten är en arbetsgrupp som består av mellan 13 och 18 medarbetare. Antal medarbetare är beroende av säsong som ansvarar för driften av två arenor, tre större idrottsplatser, ett flertal fotbollsplaner, ett flertal idrottshallar, skolisar och spontanaktivitetsplatser.

ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef är målsättningen att erbjuda personal en trygg och rolig arbetsplats i anläggningar att vara stolt över.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• personalansvar med utvecklings- och lönesamtal
• att leda det dagliga arbetet på Idrottsplatsenheten
• riskhantering och arbetsmiljö
• verksamhetens budget och ekonomiuppföljning
• att företräda arbetsgivaren
• kundkontakter
• skötsel, underhåll och tillsyn av Idrottsplatser och Arenor
• att delta även i ny-och ombyggnadsprojekt samt i skyddsarbete
• att ansvara för service och uppföljning av maskiner och fordon och inköp

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant som exempelvis en ledarutbildning. Vi förutsätter att du har flera års erfarenhet av personalansvar samt erfarenhet av budgetarbete och ekonomiuppföljning. Tjänsten ställer krav på erfarenhet av arbetsmiljöarbete.

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av arbete i förening/ideella uppdrag
• erfarenhet av arbete med idrottsrelaterade frågor
• erfarenhet av arbete med verksamhetsutveckling
• arbetsmiljöutbildning

Till detta uppdrag söker vi en driven och lyhörd ledare med en stor personlig mognad. Din samarbetsförmåga är god och du kan både ge och ta emot feedback. Du har förmåga att skapa engagemang hos dina medarbetare där ni tillsammans uppnår resultat som leder till önskvärda effekter. För att trivas i rollen behöver du vara analytisk, uthållig och tydlig. Självklart har du en stor vilja och förmåga att leverera god service med ett gott bemötande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Du har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som i skift samt goda kunskaper i engelska. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet.

B-körkort för manuell växellåda är ett krav.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Kontorschef, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Kontorschef, offentlig förvaltning.

Enhetschef till Centrum för flerspråkigt lärande

Läs mer Okt 6
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn. Politikernas och förvaltnings mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet.

Varje dag möter våra ca 3 000 medarbetare inom Barn- och utbildningsförvaltningen tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter. Varje dag finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling.

ARBETSUPPGIFTER
Du leder och fördelar arbetet i verksamheten med syftet att varje elev ska lyckas. Tillsammans med biträdande chef är ert främsta fokus elevernas kunskapsutveckling. För att lyckas med att ha elevernas kunskapsutveckling i fokus krävs att du har en god dialog med skolor både vad gäller modersmålsundervisning, studiehandledning och schemaläggning.
Som ledare uppfattas du som trygg och du leder och motiverar det som krävs för att effektivt nå gemensamma mål på ett strukturerat och effektivt sätt.
Du är tydlig och transparent i din kommunikation och använder dig av olika kommunikationsstrategier. Du kan på ett enkelt och tydligt sätt förklara hur olika delar inom det svenska samhället hänger ihop. Du värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra.
Din förmåga att samarbeta och samverka, både internt och externt är god.
Du ingår i en ledningsgrupp under ledning av en verksamhetschef och tillsammans med andra skolledare ingår du i ett kollegialt sammanhang
För att trivas i uppdraget behöver du ha förmågan att se möjligheter i förändringar och kunna lösa problem som uppstår på ett sätt som leder arbetet vidare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för uppdraget. Du har också flerårig aktuell erfarenhet av att arbeta som chef med personal- och budgetansvar inom en för uppdraget relevant verksamhet exempelvis inom skolväsendet.
Kunskap om grundskola och gymnasium och dess verksamhet samt erfarenhet av samverkan med andra myndigheter är ett krav för denna roll.
Som person är du kommunikativ, tydlig och har en god samarbetsförmåga. Du ser helheten och tar hänsyn till det större perspektivet. Du är en lyhörd, trygg och stabil ledare med självinsikt. Det är viktigt för dig att vara självgående och ta ansvar för din uppgift. Du är utåtriktad och social i yrkesmässiga sammanhang och har även en god förståelse för hur människor tar till sig kunskap utifrån sina olika förutsättningar.

Det är meriterande om du har vidareutbildning inom ledarskap och/eller rektorsutbildning. Vi ser även att du behöver ha erfarenhet av att ha arbetat med systematiskt kvalitetsarbete samt av att ha arbetat på en mångkulturell arbetsplats.
Du har mycket god svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i Officepaketet.
Meriterande är också om du har erfarenhet av andra system som används inom Sundsvalls kommun såsom Heroma, Qlik sense, Stratsys.

ÖVRIGT
Övriga fackliga företrädare nås via Sundsvalls kommuns växel: 060-19 10 00
Johan Burlin, Lärarnas Riksförbund
Louise Häggkvist, Kommunal
Veronica Eriksdotter, Akademikerförbundet SSR
Margareta Lindström, Lärarförbundet
Robin Fångsjö, Vision
Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in.

Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Enhetschef till SPV

Läs mer Apr 8
Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder - både statligt anställda, tidigare anställda och pensionärer. Vårt kontor ligger i Sundsvall.

Var med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet. Det ger ju också en härlig gemenskap.

Avdelningen Regelverk och kvalitet ansvarar bland annat för att säkerställa och kvalitetssäkra att pensionsavtal, förordningar och försäkringar hanteras med rätt kvalitet.

Vi söker nu en chef för en ny enhet för pensionsbestämmelser och verksjuridik. Enheten består av 13 medarbetare och ansvarar bland annat för att tydliggöra innebörden av bestämmelser om tjänstepension och tjänstegrupplivförsäkring. Enheten ansvarar även för rättslig kvalitet rörande tjänstepension och tjänstegrupplivförsäkring samt verksjuridik. Enheten har också ansvar för myndighetens diarium och arkiv.

ARBETSUPPGIFTER
Som chef för den nya enheten kommer ditt arbete huvudsakligen bestå av att leda enheten samt att utveckla medarbetarnas samlade förmåga och enhetens arbetssätt. Medarbetarna vid enheten är experter inom sina respektive områden. Som enhetschef tar du ansvar för helheten och du behöver samverka mycket med organisationen i stort.

Vi tycker att det är viktigt att ditt arbete präglas av ett delegerande och tillitsbaserat ledarskap med ett coachande förhållningssätt genom konstruktiv feedback. Ditt ledarskap behöver vara anpassat till medarbetarnas roller som experter. Du behöver dels vara stöd för medarbetarna när de fattar sina beslut, dels fatta egna tydliga beslut. Ditt ledarskap är viktigt för att vi ska vara kundfokuserade, nytänkande och handlingskraftiga.

Din uppgift som enhetschef innebär att du kommer att växla mellan rollerna som arbetsgivare, verksamhetsutvecklare, kommunikatör och lagbyggare.

Som enhetschef förväntas du
• delta aktivt i ledningen av avdelning Regelverk och kvalitet
• jobba aktivt med förändringsledning.
Som en av våra totalt 20 chefer blir du också en del av ledningen för hela SPV:s verksamhet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av ett delegerande och tillitsbaserat ledarskap samt erfarenhet av arbeta med förändringsledning. Vidare har du även en akademisk utbildning.

Det är meriterande om du har erfarenhet
• av personal- och budgetansvar
• från politiskt styrda organisationer
• av att sätta dig in i och förstå regelverk.

För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen.

Som person:
• har du god samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt.

• är du självgående. Du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter, strukturerar själv ditt tillvägagångssätt och driver dina processer vidare.

• har du en ledarskapsförmåga. Du kan leda och motivera för att effektivt nå gemensamma mål. Du samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra och du skapar engagemang och delaktighet.

• kommunicerar du på ett tydligt sätt. Du säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Och du påminner och följer upp.

• har du en helhetssyn. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.

Säkerhet har hög prioritet för oss på SPV. Den här tjänsten är säkerhetsklassad (klass 2) vilket innebär att vi gör en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), innan vi kan och får ta beslut om att anställa en ny medarbetare.

Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här:
Säkerhetsprövning (Säkerhetspolisens webbplats) Länk till:
https://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/personalsakerhet.html

Slutkandidaterna i rekryteringsprocessen kan komma att genomgå tester som en del av urvalsprocessen.

ÖVRIGT
Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt.
Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och ges möjlighet att utveckla dina talanger.

Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet till distansarbete upp till halvtid. I SPV-huset rekommenderar vi en pingismatch i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i - det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.

Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på spv.se.

Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

Ansök nu

Interimschef digitalisering och innovation Sundsvall

Läs mer Jan 27
Arbetsbeskrivning
Genomsyras ditt arbetssätt av samarbete, nytänkande och tydlighet? Är du en tydlig ledare med goda kunskaper och erfarenheter inom IT? Har du dessutom kunskap i och ett brinnande intresse för digitalisering? Då har vi ett spännande uppdrag för dig.


Vår kund befinner sig i en förändringsresa och behöver ta nästa steg i den digitala förflyttningen. Här blir du ytterst ansvarig för att leda avdelningen i detta arbete. 
 
Uppdraget utförs hos en statlig myndighet med kontor centralt beläget i Sundsvall.
 
Välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
På en strategisk nivå ansvarar du för avdelningens arbete i frågor som gäller digitalisering, IT, design/innovation och agilt införande (samt andra områden med koppling till avdelningens interna uppdrag). I uppdraget som interimschef är du ytterst ansvarig för uppdraget och du är avdelningschef ansvarar för att leda och utveckla avdelningen för digitalisering och innovation.
 
Som avdelningschef sitter du med i myndighetens ledningsgrupp och rapporterar till Generaldirektören. Du har även personalansvar för tre enhetschefer.
 
Du ska driva ett sammanhållande nav i förberedande analys, design- och lösningsarbetet för hela kundens verksamhet. På uppdrag av övriga avdelningar driva och genomföra verksamhets- och tjänsteutveckling.
 
I ditt uppdrag ingår även att:
Ansvara för den digitala förflyttningen
Ha koll på framtiden inom digitalisering
Säkerställa att riktning, helhet och innovation tas om hand i utvecklingsarbetet


Arbetstider
Interimsuppdrag i 8 månader med möjlighet till förlängning. Omfattning är 75% där du är på plats hos myndigheten omkring 1 dag per vecka, under dagtid samt fler dagar vid behov. 

Kvalifikationer
Du har gedigen bakgrund inom IT och digitalisering. 
 
Som person behöver du ha god förmåga att tänka strategiskt och att se helheten. Du är en tydlig och kommunikativ ledare som värdesätter gott samarbete, idéer och nytänkande. 

Vi söker dig som har:  
Tidigare erfarenheter av en liknande roll
Förmågan att ta fram strategier, se helhetsperspektiv och förmågan att bidra till ett bra samarbete och effektivitet.



Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att planera och strukturera ditt arbete


Vi ser även att du har:
Akademisk examen inom relevant område eller erfarenhet/utbildning som bedöms likvärdig
Mycket goda IT kunskaper
Goda kunskaper i Svenska och Engelska i tal och skrift
Dokumenterade erfarenheter inom IT och digitalisering
2 liknande referensuppdrag att presentera



För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Du har tidigare erfarenhet av arbete inom IT samt från ledande befattningar.

Ansökan
Ansök senast 2021-02-03, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Ingela Gulliksson, Konsultchef, 072-245 60 03 eller ingela.gulliksson@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Gruppchef till Utredningssektionen i Polisområde Västernorrland

Läs mer Okt 22
Polisregion Nord omfattar Sveriges fyra nordligaste län, har drygt 2000 anställda och består av fyra polisområden: Västerbotten, Västernorrland, Jämtland och Norrbotten. Regionen har även fyra regionala enheter Operativa-, Utrednings-, Underrättelseenheten samt Regionkansliet som lyder direkt under regionpolischefen
PO Västernorrland består av 1 utredningssektion och 3 lokalpolisområden. Vid utredningssektionen finns förutom stationsbefälsgruppen 6 andra grupper. De grupperna är: Jourförundersökningsledare/brottsamordning, spaningsgrupp, grova brott, bedrägeribrott och 2 grupper för brott i nära relation.
Vi söker nu 1 gruppchef till Stationsbefälsgruppen vid utredningssektionen med placeringsort Sundsvall. Gruppen Stationsbefäl (utredningsjour 2) består för närvarande av 6 medarbetare. Gruppens huvudsakliga uppdrag att ansvara för det fortlöpande arbetet i arresten.
Arbetsbeskrivning
Som gruppchef för Stationsbefälsgruppen kommer du att ingå i utredningssektionens ledningsgrupp och tillsammans med övriga chefer vid utredningssektionen leda det dagliga arbetet vid vår sektion. I förekommande fall kommer du även ingå i andra ledningsforum. Du och din grupp spelar en viktig roll i polisområdets omhändertagande av arrestverksamhet mm.
Som gruppchef ska du:
inom ramen för ditt ansvarsområde ansvara för att verksamhetens uppdrag utförs på ett rättssäkert sätt
tillsammans med dina medarbetare verka för verksamhetens långsiktiga förändrings-och utvecklingsarbete
ansvara för såväl utvecklingssamtal som lönesamtal/lönesättande samtal för dina medarbetare
ansvara och verka för en arbetsmiljö som stimulerar till samarbete, kreativitet och ständiga förbättringar
företräda hela Polismyndigheten både externt och internt och arbeta för att stärka förtroendet för polisverksamheten.

Som gruppchef ska du kunna arbeta som stationsbefäl när så krävs, vilket ställer krav på att du kan hantera stationsbefälets arbetsuppgifter som kortfattat är:
· Ansvara för viss del av det fortlöpande arbetet i arresten, till exempel förmansprövning, LOB/PL, upprättande av anmälningar samt rapportering av incidenter i arresten, arbetsleda arrestantvakter, ansvara för säkerhet i arresten.
· Upprätta och föra arrestliggare.
· Att vara polisens mottagare och ge service åt allmänheten i nattreceptionen.
· Hantera personefterlysningar och handräckningar.
· Besluta om PL§20 och PL§24.
· Upprätta händelserapport, HR, Prio 5
· Besluta i ärenden enligt delegationsordningen.
· Biträda personalen i receptionen.
· Hantera snabbt uppkommen frånvaro av personal.
Chefsuppdraget
Du har en helhetssyn på uppdraget vilket innebär god förståelse och förmåga att se den egna och andras verksamhet i ett större sammanhang. Du förstår och tar ansvar för den egna verksamhetens roll i det nationella uppdraget och klargör målen för medarbetare. I det ingår att förmedla en insikt om Polismyndighetens roll i rättsstaten. Du har förmåga att ge klara instruktioner och ställa tydliga krav på goda verksamhetsresultat utifrån fastställda målsättningar.
Du är en god ledare och leder i första hand genom att skapa tillit och ha förtroende till individen samt förståelse för uppdraget. Du har en god förmåga att lyssna av vad som sker internt i organisationen såväl som en god förmåga att kommunicera din grupps behov och utmaningar.
Du är engagerad, tillgänglig, effektiv och agerar som representant för arbetsgivaren. Du arbetar aktivt med att ta tillvara medarbetarnas kunskaper och idéer och verkar för ett medarbetardrivet förbättringsarbete. Som chef ansvarar du för utvecklingssamtal, lönesamtal/lönesättande samtal samt innehar arbetsmiljöansvar enligt separat delegation.
Kvalifikationer
Som chef på direkt nivå:
– kan du hantera din dubbla roll som chef och medarbetare
– kan du förstå och formulera mål och uppdrag för ditt ansvarsområde
– kan du strukturera information och skapa överblick
– kan du omformulera och anpassa ett budskap till olika målgrupper och kommunicera det i både tal och skrift
– inspirerar du till kreativa samtal som utvecklar verksamheten, medarbetarna och andra chefer i relation till uppdrag, värdegrund och övergripande mål
– bör du kunna kommunicera på grundläggande engelska om den egna verksamheten.
När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som en del i urvalsprocessen kommer tester att användas.
Se hela kravprofilen på polisen.se
Kontaktpersoner
Information om processen lämnas av Marita Lindblom, HR-konsult, tfn: 070-347 50 36. Mer information om uppdraget lämnas av rekryterande chef, Veronica Andersson, tfn: 010-56 801 69/070-3123507.
Fackliga företrädare
Polisförbundet region Nord, SEKO polisen, SACO-S region Nord, ST region Nord. Samtliga nås via polisens växel 114 14.
Övrig information
Anställning/placering är tillsvidare som polisinspektör med ett förordnande för befattningen om fyra år med möjlighet till förlängning. Placering är vid Utredningssektionen, placeringsort Sundsvall. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med diarienummer A585.904/2020 per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-Konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Sundsvalls kommun

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Sundsvalls kommun .

Timvikarier Måltidspersonal till Mat & Måltider

Köksbiträde
Läs mer Okt 21
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Sundsvalls Mat & Måltider står för den offentliga gastronomin i Sundsvalls Kommun. Det är viktigt för oss att skapa goda måltider för våra matgäster. Vi arbetar för en hållbar måltidsorganisation.

Som timvikarie kan du ha alla kommunens kök som arbetsplats. Våra kök är belägna på någon av kommunens förskolor, skolor eller äldreboende. I våra kök arbetar kockar och måltidspersonal och arbetet leds på arbetsplatser med flera medarbetare av en köksansvarig kock

OBS! Är du redan befintlig timvikarie hos oss och önskar skola in dig på fler arbetsplatser ska du inte ansöka via denna annons. Skicka istället in din intresseanmälan via E-tjänsten "Timvikarier som önskar skola in sig på fler arbetsplatser" som du finner via Inloggad.



ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna består exempelvis av salladsberedning, servering, diskning och städ men som måltidspersonal förväntas du vara delaktig i samtliga arbetsuppgifter som finns i våra kök och restauranger då vi tillämpar arbetsrotation.

Köket är en central plats på enheten. Det innebär att ett respektfullt samarbete och samverkan med övrig verksamhet är en viktig del av arbetet.


KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har utbildning inom området, exempelvis måltidsbiträdesutbildning eller likvärdig utbildning.

Det är ett krav att du kan uttrycka dig väl i svenska både i tal och skrift.

Det är meriterade om du har arbetat några år i kök.Du är drivande, nytänkande och möter våra matgäster med värme och professionalitet. Du har lätt att samarbeta med matgäster, kollegor och övrig personal.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet


ÖVRIGT
Rekryteringsprocessen går till så här:

• Du skickar in din ansökan och svarar på några frågor i systemet
• Har du relevant utbildning vill vi att du bifogar betyg/examensbevis/studieintyg i din ansökan
• Vi rekryterar löpande utifrån aktuella behov

OBS har du skyddade personuppgifter ska du inte söka via denna annons. Vänligen kontakta vikariesamordnare Sandra Öhlén via kommunens växel, 060-19 10 00, för mer information om hur du ansöker.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Den som erbjuds anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873.Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittat du på www.polisen.se.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Timvikarier inom vård och omsorg

Vårdbiträde
Läs mer Sep 26
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete? Vi söker nu timvikarier som vill vara med och bidra till våra verksamheter inom vård och omsorg samt socialpsykiatrin.

Behovet av personal inom vård och omsorg kan svänga fort. Vi vill därför säkerställa att vi har personer som med kort varsel kan förstärka våra verksamheter. Vi tar kontakt med sökande när behov uppstår. Detta innebär att svar från oss kan dröja.

Är du en av dem vi söker?

OBS! Är du redan befintlig timvikarie hos oss och önskar skola in dig på fler arbetsplatser ska du inte ansöka via denna annons. Skicka istället in din intresseanmälan via E-tjänsten "Timvikarier som önskar skola in sig på fler arbetsplatser" som du finner via Inloggad.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill bidra och göra skillnad i människors liv. Som timvikarie ger du stöd, vård och omsorg till de vi finns till för inom någon av följande verksamheter:

• hemtjänsten
• äldreboende och servicehus
• omsorgsboenden för unga och vuxna personer med funktionsnedsättning
• personlig assistans
• socialpsykiatri och daglig verksamhet

Vissa av våra verksamheter är för målgruppen barn. Är du intresserad av att arbeta i en sådan verksamhet rekommenderar vi att du redan nu beställer ditt utdrag ur belastningsregistret för att underlätta rekryteringen. Det gör du via polisens hemsida, beställ via denna länk https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Din ansökan är aktuell hos oss i 6 månader från det att du lämnat in den. Goda möjligheter till fortsatt anställning.

För att söka måste du vara över 18 år.

KVALIFIKATIONER
Det är meriterande om du har utbildning inom vård- och omsorg, är undersköterska eller har annan utbildning inom beteendevetenskap eller pedagogik som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Kan du teckenspråk är det meriterande.

Det är också meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom vård- och omsorg eller socialpsykiatrin.

Du har ett tydligt fokus på den du möter, är lyhörd och utgår från kundens önskningar och behov. Ditt bemötande anpassar du efter olika situationer samt kundens förutsättningar och behov. Du kan både arbeta självständigt och är bra på att samarbeta. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter på ett professionellt sätt, är självgående och har lätt att anpassa dig till nya omständigheter.

Det är ett krav att du kan uttrycka dig väl i svenska både i tal och i skrift och har minst gått utbildning i SFI D (Svenska för invandrare, kurs D) eller motsvarande. Observera! Kan du uttrycka dig flytande i teckenspråk, eller slutfört årskurs 6 i svensk grundskola uppfyller du detta språkkrav.

Inom hemtjänsten är det krav på B-körkort och att du kör bil oavsett väglag.

ÖVRIGT
Rekryteringsprocessen går till så här:

• Du skickar in din ansökan och svarar på några frågor i systemet
• Har du relevant utbildning vill vi att du bifogar betyg/examensbevis/studieintyg i din ansökan
• Vi rekryterar löpande utifrån aktuella behov

OBS har du skyddade personuppgifter ska du inte söka via denna annons. Vänligen kontakta vikariesamordnare Sandra Öhlén via kommunens växel, 060-19 10 00, för mer information om hur du ansöker.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: : https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Timvikarier inom vård och omsorg till Matfors/Stöde och Kovland/Indal/Liden

Vårdbiträde
Läs mer Nov 28
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete? Nu söker vi dig som vill arbeta som timvikarie inom vård och omsorg och vara en värdefull resurs till våra olika verksamheter i Matfors, Stöde, Kovland, Indal och Liden.
Våra verksamheter är inom:
- äldreboenden och servicehus
- hemtjänst
- omsorgsboenden för unga och vuxna personer med funktionsnedsättning
- personlig assistans

Behovet av timvikarier kan svänga fort. Vi vill därför säkerställa att vi har personer som med kort varsel kan förstärka våra verksamheter i dessa ytterområden.

Bemanningsenheten är en del i Servicecenter Rekrytering och bemanning och ingår i kommunstyrelsekontoret. Bemanningsenheten ansvarar för rekrytering och bemanning av vikarier för kommunens förvaltningar vid akut frånvaro och vid kortare och längre vikariat, upp till 6 månader.

Som vikarie i Sundsvalls kommun är du anställd på den förvaltning du arbetar och bokas in via ett digitalt vikariehanteringssystem vid akut eller kortare behov. Vanligtvis sker bokningarna för arbete med kort varsel och som vikarie ges du möjlighet att arbeta på flera olika arbetsplatser.

Är du en av de vi söker?

OBS! Är du redan befintlig timvikarie hos oss och önskar skola in dig på fler arbetsplatser ska du inte ansöka via denna annons. Skicka istället in din intresseanmälan via E-tjänsten "Timvikarier som önskar skola in sig på fler arbetsplatser" som du finner via Inloggad.

Vissa av våra verksamheter är för målgruppen barn. Är du intresserad av att arbeta i en sådan verksamhet rekommenderar vi att du redan nu beställer ditt utdrag ur belastningsregistret för att underlätta rekryteringen. Det gör du via polisens hemsida, beställ via denna länk https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Din ansökan är aktuell hos oss i 6 månader från det att du lämnat in den. Goda möjligheter till fortsatt anställning.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill bidra och göra skillnad i människors liv. Som timvikarie har du ett viktigt och ansvarsfullt uppdrag där du ger stöd åt personer i alla åldrar med olika typer av funktionsnedsättning. Du utgör ett stöd i deras dagliga liv och gör det möjligt för dem att kunna leva sin vardag så normalt som möjligt utifrån sina önskemål och behov.

Arbetsuppgifter såsom: Omvårdnad, medicinska uppgifter efter delegering från sjuksköterska, mathållning, städ, tvätt och larmbevakning. Din uppgift är att verkställa hjälp utifrån SoL, HSL och/eller LSS uppdrag i brukaren/kundens hem/boende. Dokumentation sker enligt gällande riktlinjer.

KVALIFIKATIONER
Det är meriterande om du har utbildning inom vård- och omsorg, är undersköterska eller har annan utbildning inom beteendevetenskap eller pedagogik som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Det är också meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom vård- och omsorg eller socialpsykiatrin.

Vi söker dig som har ett tydligt fokus på den du möter, är lyhörd och utgår från kundens önskningar och behov. Du anpassar ditt bemötande i olika situationer. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter på ett professionellt sätt och levererar med kvalitet. Du är självgående och har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter och är duktiga på att samarbeta med dina kollegor.

I stressade situationer är du lugn och flexibel samt har en god fysisk förmåga.

Du kan uttrycka dig väl i svenska både i tal och i skrift och har minst gått utbildning i SFI D (Svenska för invandrare, kurs D) eller motsvarande. Observera! Kan du uttrycka dig flytande i teckenspråk, eller slutfört årskurs 6 i svensk grundskola uppfyller du detta språkkrav.

Vi ser gärna att du körkort B och tillgång till bil, då det ibland saknas bussförbindelser.
Inom hemtjänsten är körkort B ett krav och att du kör bil oavsett väglag.
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet

ÖVRIGT
Rekryteringsprocessen går till så här:

• Du skickar in din ansökan och svarar på några frågor i systemet
• Har du relevant utbildning vill vi att du bifogar betyg/examensbevis/studieintyg i din ansökan
• Vi rekryterar löpande utifrån aktuella behov

OBS har du skyddade personuppgifter ska du inte söka via denna annons. Vänligen kontakta vikariesamordnare Sandra Öhlén via kommunens växel, 060-19 10 00, för mer information om hur du ansöker.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: : https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Sjuksköterska till Knutsgårdens servicehus i Stöde

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Nov 11
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Vill du vara med och utveckla Hälso- och sjukvården tillsammans med oss i Sundsvalls kommun? Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Nu söker vi dig som är legitimerad sjuksköterska eller distriktssköterska som brinner för utveckling, gillar att få vara med och påverka och att hitta nya spännande arbetssätt till förmån för våra patienter. Låter det som att vi kan erbjuda dig en intressant utmaning i arbetet så hör av dig. Mer information nedan samt länk för vidare läsning.

I våra verksamheter arbetar du tillsammans med flera andra professioner för att tillgodose en god och säker vård för våra medborgare i deras hem, vare sig de bor i villa, lägenhet eller i något av kommunens boenden. Vi har såväl somatisk vård som psykiatri, vård för personer med funktionsnedsättning och korttidsvård och demensvårdsenheter.

Våra verksamheter är indelade i fyra områden; Syd, Väst, Nord och Öst. Du kan läsa mer om de områdena på https://sundsvall.se/omsorg-och-hjalp/boenden-sarskilda/aldreboende/

Nu söker vi en sjuksköterska som vill arbeta i område Väst, Knutsgårdens Servicehus.

ARBETSUPPGIFTER
Vi är inne i en spännande utvecklingsfas där vi vill ge alla våra medarbetare förutsättningar till möten, samverkan och erfarenhetsutbyte och där vi uppmuntrar kreativitet och nya idéer. Vi vill ta till vara dina kunskaper och erfarenheter och vi ser handledning av studenter som en del i vår framtida utveckling och viktiga medspelare i verksamheten. Vi är i ett skede där vi nu utvecklar ett tvärprofessionellt arbetssätt och personcentrerad vård. Vi värderar allas betydelse, inflytande och delaktighet i verksamheten och värnar om balansen mellan arbete och fritid.

Vi erbjuder dig:
• arbete dagtid
• för närvarande tjänstgöring var 10:e helg samt några lätthelgs dagar/röd dag på veckodag per år
• individuell kompetensutveckling
• möjlighet att söka Akademisk specialisttjänst (AST)
• kompetensutveckling med miniseminarier en gång i månaden

Läs mer om vad Hälso- och sjukvård i Sundsvalls kommun kan erbjuda dig som sjuksköterska: https://sundsvall.se/omsorg-och-hjalp/halso--och-sjukvard-tandvard/jobba-som-sjukskoterska-i-kommunen

KVALIFIKATIONER
Sjuksköterskelegitimation godkänd av Socialstyrelsen är ett krav. B-körkort är ett krav.

Vi vill att du har god förmåga att samarbeta, har en personlig mognad och ett gott bemötande. Att vara flexibel och snabbt kunna ställa om i en omväxlande vardag är också viktigt för att du ska trivas hos oss. Det är viktigt att du har ett intresse och engagemang där individen är medskapare i den vård vi ger. Vi tror även att du är proaktiv och aktivt bidrar till att finna arbetsformer som ger ökad kvalitet för dem vi finns till för, vilket i sin tur ger ökad arbetsglädje. Att se möjligheterna med nya digitala tekniker och nyfikenhet på hur vi kan se de verktyg vi har att tillgå, som värdeskapande är också något vi värdesätter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Enhetschef/ Verksamhetsutvecklare till Vuxenutbildningen

Utbildningsintendent
Läs mer Dec 1
Nytt
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn. Individ- och arbetsmarknadsförvaltningen består av fyra verksamhetsområden: Barn, unga och familj, Arbete och försörjning, Missbruk och psykisk ohälsa och Vuxenutbildningen. Tillsammans gör vi det goda livet möjligt för Sundsvalls medborgare där vi skapar förutsättningar för sysselsättning, lärande och arbete.

Vuxenutbildningen är starkt omvärldsberoende och befinner sig i en expansiv fas vad gäller uppdrag på både lokal, regional som statlig nivå. Hög grad av flexibilitet, snabb förändringstakt och krav på samverkan med andra aktörer/nätverk kännetecknar verksamheten.

Vuxenutbildningen har ett allt tydligare uppdrag att vara ett kraftfullt verktyg för samhällets kompetensförsörjning och livslånga lärande genom framförallt gymnasiala yrkesutbildningar och yrkeshögskoleutbildningar. Verksamheten leds av verksamhetschef tillsammans med sex rektorer som ansvarar för sina respektive skolenheter och verksamheter.
Förutom ansvaret för sin verksamhet har rektor ett uppdrag att alltid arbeta för hela vuxenutbildningens utveckling. Vi kallar detta att leda genom samledarskap.
I ledningsgruppen ingår även kvalitets- och metodsamordnare vilket även enhetschef/ verksamhetsutvecklare kommer att göra.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!



ARBETSUPPGIFTER
Som Enhetschef/ Verksamhetsutvecklare ansvarar du för verksamhetsstödet.

- Du organiserar verksamhetsstödet i form av vaktmästeri och intendent.

- Ansvarar för vuxenutbildningens lokaler, IT- park samt schemaläggning.

- På uppdrag från verksamhetschef/ ansvariga rektorer utveckla vuxenutbildningen utifrån nuvarande och nya lagar/ förordningar med uppdraget att möjliggöra studier utifrån individens behov och förutsättningar. I detta arbete ingår en bred samverkan inom vuxenutbildningen, förvaltning, kommun och externt med andra myndigheter/utbildningsanordnare och kommuner.

Du rapporterar till verksamhetschef för vuxenutbildningen och ingår i ledningsgruppen.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en pedagogisk högskoleutbildning. Det är meriterande om du har en högskoleexamen inom pedagogik.

För att kunna utföra arbetet krävs att du har flerårig aktuell erfarenhet av vuxenutbildning, erfarenhet av att bedriva pedagogiskt utvecklingsarbete och hög IT- kompetens.
Det är meriterande om du har erfarenhet av utvecklingsarbete och gymnasial yrkesutbildning.
Det är vidare meriterande om du har erfarenhet av att arbete i en eller flera läroplattformar, Google Classroom/ Workspace och god vana att hantera vanligt förekommande digital utrustning kopplat mot utbildning.

Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift och att du är van att arbeta med olika typer av verksamhetssystem och Office-paketet.

För att trivas i uppdraget har du förmågan att leda, motivera, skapa delaktighet och engagemang hos dina medarbetare. Du motiverar, uppmuntrar och inspirerar för att uppnå gemensamma mål och resultat. Du har ett brett perspektiv, driver processer och är lyhörd.
Vidare har du mycket god samarbetsförmåga och en god förmåga att snabbt kunna växla fokus inför nya uppdrag.

Som ledare uppfattas du som trygg och du leder för att effektivt nå gemensamma mål på ett strukturerat och effektivt sätt. Din förmåga att samarbeta och samverka, både internt och externt är god och du är tydlig och transparent i din kommunikation.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT

Fackliga företrädare:
Irene.labba@sundsvall.se Lärarnas riksförbund
Christer.Andersson@lararforbundet.se Lärarförbundet
Annelie.hjelm@sundsvall.se Sveriges skolledarförbund
Saleh.dirawi@sundsvall.se Vision
Christine.hedin@sundsvall.se SSR

Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in.

Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Marknadsförare till Friluftsenheten

Marknadsförare
Läs mer Nov 25
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn. Inom kultur och fritid innebär det att vi vill att alla ska känna sig välkomna i våra verksamheter. Vi ger våra besökare ett professionellt bemötande med likvärdig och jämställd service.

Friluftsenheten drivs av idrotts- och fritidsavdelningen och ska skapa goda förutsättningar för medborgare och besökare att möta och utöva en mångfald av fritids- och friluftsaktiviteter på alla våra olika områden och anläggningar. Det handlar om allt från längdskidåkning, utförsåkning, cykling, till kanotpaddling, fiske, vandring, löpning och mycket mer som ingår i verksamheten. Friluftscentrum Södra Berget med Sidsjön är en del av platsvarumärket Södra Berget, vilket växer med mängder av olika aktiviteter som behöver marknadsföras och utvecklas.

Häng med på en spännande marknadsföringsresa för platsvarumärket Södra Berget, där du är med och leder utvecklingen genom Friluftsenhetens nya hemsida, sociala medier, annonsering och andra marknadsföringsinsatser med bland annat film och foto. Allt arbete går i linje med fastställd grafisk profil.

Vidare finns behov av att tillsammans med andra marknadsförare och kommunikatörer inom idrott- och fritidsavdelningen jobba med andra verksamheter inom avdelningen.

Vi erbjuder
Friskvård med exempelvis årskort på någon av följande anläggningar: Ego Storgatan, Friskis & Svettis, Stargym, MyMowo eller Kultur & Fritids egna anläggningar alternativt skidkort för skidspåren på Södra berget.

ARBETSUPPGIFTER
Ansvara för enhetens hemsida och sociala medier-konton, skapa innehåll och skriva texter. Produktion av annonser för olika medier, print och digitalt samt i sociala medier. Arbeta med profilprodukter. Samarbeten med idrott- och fritidsavdelningens marknadsförare och kommunikatörer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Högskole- eller universitetsexamen med inriktning information, kommunikation, marknadsföring, alternativt mångårig yrkeserfarenhet inom ämnesområdet.
• Kunskaper att arbeta i Adobes olika program såsom InDesign, Photoshop och Illustrator.
• Erfarenhet av webbaserad informationshantering samt sociala medier.
• Erfarenhet av administrativt arbete och en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
• Kunskaper i engelska muntligt och skriftligt.
• Körkort B.

Meriterande är om du har ett brinnande intresse för friluftsliv och en aktiv fritid förutom arbetslivserfarenhet inom kommunikations- och marknadsföringsområdet, kunskaper i copywriting, om du är duktig på att skapa innehåll med film, bild och text samt är van att både filma och fotografera. Kunskaper i Adobe Premiere Pro eller liknande filmredigeringsprogram är också meriterande.

Som person vill vi att du har en god förmåga att arbeta självständigt, se helheten och kunna göra prioriteringar. Arbetet kräver att du är idérik, utåtriktad och har en vinnande personlighet i kundkontakter. Vi lägger stor vikt vid din personlighet.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu