Sundsvall: Projektkoordinator till Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektkoordinator till Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2022-12-19 // Varaktighet: Heltid

Trivs du i en roll där du får arbeta administrativt med flera uppgifter parallellt, där du får vara spindeln i nätet? Vi söker en projektkoordinator till vår kund i Sundsvall. Uppdraget är tillsvidare och beräknas starta 1 februari med goda möjligheter till övertag hos kund.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som projektkoordinator kommer du att arbeta med granskning/säkerställande av data på inkomna underlag, föra in uppgifter i systemet, skapa underlag och distribuera underlag till berörda avdelningar och arkivering. Du kommer att få arbeta med orderhantering, planering och efterkalkylering.

Det är en bred, rolig och ansvarsfull tjänst som ställer höga krav på noggrannhet och din förmåga att arbeta proaktivt för att ständigt driva projekten framåt. Rollen innebär många kontaktytor och du kommer att samarbeta med både säljare, kollegor och underleverantörer.

Vem är du?
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi, minst gymnasiekompetens och tidigare erfarenhet från administrativt arbete. Du besitter goda kunskaper inom Officepaketet, speciellt inom Excel och Word. Du talar och skriver obehindrat både i engelska och svenska.

För att passa in rollen behöver du vara van att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter. Du har ett öga för detaljer, är proaktiv i ditt sätt att se vad som behöver göras och genomföra det. Du är social, noggrann, strukturerad och trivs med att sitta som spindeln i nätet. Då rollen innebär många kontaktytor är det viktigt att du har lätt för att skapa goda relationer.

Om verksamheten
Att hitta rätt person till rätt plats - det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar chefer och specialister till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Poolia vet du att vår process är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet: att du är rätt person på rätt plats.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Ekonomikonsult

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Ekonomikonsult.

Ekonom, Sundsvall

Läs mer Mar 13
Vi letar efter en engagerad ekonom som vill vara en nyckelspelare hos vår kund i Sundsvall.
Har du en ekonomiutbildning samt har arbetat som ekonom eller controller tidigare kan det vara dig vi söker! Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående. Urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
En stor del av rollen består av att ha kontakt med verksamheten, leverantörer och kunder. Det är viktigt att du är prestigelös och har möjlighet att ta tag i det som behovs. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta vanligt förekommande arbetsuppgifter inom ekonomi och administration så som:

- Redovisning och bokföring
- Budget och prognos
- Rapportering
- Ekonomisk rådgivning
- Fakturering

Vem är du?
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom ekonomi och gärna erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi. Du behöver ha goda kunskaper i Office-program, särskilt Excel och i systemet SAP.

Då du kommer att arbeta väldigt brett så ställer det höga krav på dig som person, att du är serviceinriktad, noggrann och lösningsorienterad samt besitter en god kommunikativ förmåga.

Om du trivs i en dynamisk miljö och vill vara en del av ett framgångsrikt team, ser vi fram emot din ansökan!

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Ekonomer för långsiktigt behov i Sundsvall

Läs mer Jan 17
Just nu söker vi ekonomer för uppdrag hos vår kunder i Sundsvall.
Vi söker dig med mångårig erfarenhet inom området. Går du i tankar att byta tjänst i vinter inom kundreskontra, leverantöreskontra eller en mer bred ekonomiassistenttjänst så sök gärna via denna annons!
Tjänsterna kommer inledningsvis vara som inhyrd konsult men på sikt övergå till en tillsvidaretjänst hos kund.

Om oss

KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med kunder och personal. Vi lyssnar på våra kunder, våra anställda och på varandra. Stolthet, omtanke och engagemang är våra värdeord. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare.

Vid bemanningsuppdrag blir du anställd av KFX HR-partner, och det är därför viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är stolthet, omtanke samt engagemang och dessa ska genomsyra allt vi gör.

Om företaget

Vi på KFX HR-partner jobbar både med konsultuppdrag och direktrekrytering till kund. Beroende på kund och uppdrag kan processen därför se lite annorlunda ut. Vi berättar gärna mer om aktuell kund under en intervju hos oss.

Arbetsuppgifter

Som ekonom kan du arbeta med ekonomirelaterade arbetsuppgifter och administrativt. Du arbetar med den löpande bokföringen och redovisning. Detta kan exempelvis innefatta avstämningar mot konton, fakturering och att ge support och arbeta nära organisation, leverantörer och kunder.

Kvalifikationer

Vi söker ekonomipersonal med erfarenhet och goda kunskaper inom området.

Vi värdesätter din personlighet och det du bidrar med till arbetsplatsen. Hos våra kunder uppskattas noggrannhet, initiativ och en positiv inställning. Med nyfiken entusiasm och lättlärd förmåga kommer du långt!

Vi tror att du som söker dig till ekonomiroll också är en person som är duktig på at kommunicera, prioritera och tycker om att skapa struktur i ditt arbete. Du kan även med enkelhet sätta dig in i nya system och program samt bidrar till en god stämning på arbetsplatsen.

Övrigt

Om detta låter som något för dig uppmuntrar vi dig att skicka in ansökan redan nu! Vi jobbar med löpande urval och återkoppling kan dröja då detta är en proaktiv annons inför vintern.

Vi tar ej emot ansökningar via mail eller telefon, och hänvisar dig att söka direkt via vår hemsida. Har du frågor eller funderingar? Kontakta ansvarig rekryterare Thomas Nygren på thomas.nygren@kfx.se

Välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Ekonom, Sundsvall

Läs mer Dec 27
Vi letar efter en engagerad ekonom som vill vara en nyckelspelare hos vår kund i Sundsvall.
Har du en ekonomiutbildning samt har arbetat som ekonom eller controller tidigare kan det vara dig vi söker! Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och förväntas pågå i ca 5 – 6 månader till att börja med. Urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
En stor del av rollen består av att ha kontakt med verksamheten, leverantörer och kunder. Det är viktigt att du är prestigelös och har möjlighet att ta tag i det som behovs. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta vanligt förekommande arbetsuppgifter inom ekonomi och administration så som:

- Redovisning och bokföring
- Budget och prognos
- Rapportering
- Ekonomisk rådgivning
- Fakturering

Vem är du?
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom ekonomi och gärna erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi. Du behöver ha goda kunskaper i Office-program, särskilt Excel. Det är en stor fördel om du tidigare arbetat i systemet SAP.

Då du kommer att arbeta väldigt brett så ställer det höga krav på dig som person, att du är serviceinriktad, noggrann och lösningsorienterad samt besitter en god kommunikativ förmåga.

Om du trivs i en dynamisk miljö och vill vara en del av ett framgångsrikt team, ser vi fram emot din ansökan!

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Ekonom med inriktning mot redovisning och system, Hjälpmedel Västernorrland

Läs mer Aug 3
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag:
- Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna.
- Att erbjuda stöd och service till verksamheternas processer och utveckling.
- Att ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och regionledningen.

Hjälpmedel Västernorrland ingår i regionledningsförvaltningens område Stöd och Samordning. Verksamheten har 57 medarbetare där merpaten har sin arbetsplats i Ljustadalen/Sundsvall, övriga arbetar i Sollefteå eller Örnsköldsvik. Verksamheten består av tre enheter (Konsulent enheten, Logistik enheten, Teknisk Service enheten) samt en grupp som rapporterar direkt till verksamhetschefen. Redovisningsekonomen rapporterar direkt till verksamhetschefen.

Nu söker vi en ekonom med inriktning mot redovisning och system som vill bli en del av vårt team, Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering hos Hjälpmedel Västernorrland i Ljustadalen.

ROLLEN SOM EKONOM

Inom Hjälpmedel Västernorrland kommer du att ha följande arbetsuppgifter och ansvar:

- Ansvara för:
- Uppbyggnad av betalningsansvar och konteringsgrupper
- Uppbyggnad, uppföljning och kvalitetssäkring av bokföringen, i verksamhetens system.
- Månadsfakturering och analyser i samband med denna
- Avstämningar mot regionens huvudekonomisystem.
- Processägare för Inventeringsprocessen
- Systemspecialist för ekonomidelen i verksamhetens system.
- Uttag av verksamhetsstatistik
- Delta och genomföra årliga prisrevisioner utifrån beslutade nivåer.
- Deltar och bidrar med ekonomikunskaper i verksamhetens olika utvecklings och förändringsprojekt.

Inom Hjälpmedel Västernorrland arbetar vi tillsammans för att förenkla och bättra våra processer och söker dig som vill bidra till verksamhetens utveckling och framgång.

Vi söker dig som har eftergymnasial ekonomiutbildning med inriktning redovisning. Minst tre års erfarenhet av lagerredovisning och det är meriterande om du har erfarenhet av att sätta upp ekonomiska systemparametrar. Du behöver ha mycket goda kunskaper i Excel och Outlook samt goda kunskaper i övriga Officeprogram och digital mötesteknik.

För att trivas i rollen tar du ett stort ansvar för ditt arbete, är noggrann i det du tar dig för och har bra öga för detaljer. Du tar gärna initiativ till förbättringar och är tillmötesgående i ditt bemötande. Du har ett genuint intresse för människor och tycker att samarbete är en nyckel till framgång. Tempot är periodvis högt varför förmåga att hålla sig lugn i stressade situationer är en fördel.

Varmt välkommen med din ansökan!

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ansök nu

Jobba Som Projektledare

Läs mer Maj 27
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du flytande svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Flytande svenska & engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Erfarenhet av bokslut & årsredovisning

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Poolia Sverige AB .

Mechanical Design Engineer till Schneider

Maskinkonstruktör
Läs mer Mar 21
Vill du vara med och utveckla Schneiders produkter tillsammans med ett gäng innovativa kollegor? Vi söker nu en Mechanical Design Engineer till vår kund Schneider i Sundsvall. Detta är ett konsultuppdrag till en start med en varaktighet på 3–6 månader med möjlighet till förlängning hos Schneider.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Mechanical Design Engineer kommer du att vara ansvarig för att planera och utföra ritningar och förbereda teknisk dokumentation för att kommunicera designspecifikationer, testresultat och annan relvant information till andra ingenjörer och kunder. Du kommer också att följa upp produktionen och ge kundfeedback för att kontinuerligt förbättra Schneiders produkter och tillämpa bästa praxis i utvecklingsprocessen. Det finns möjlighet för viss distansarbete.

Vem är du?
Vi söker dig som är civil- eller högskoleingenjör och som tidigare har arbetat med CREO och AutoCAD-program. Det är en stor fördel om du har tidigare erfarenhet inom maskinkonstruktion och erfarenhet inom de elektriska fälten. Du besitter utmärkta tekniska och analytiska färdigheter och kunskap om tillverkningsprocesser och material för att säkerställa att designerna kan tillverkas effektivt.

För att trivas i rollen behöver du vara strukturerad och besitta en proaktiv problemlösningsförmåga. Besitta bra muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på engelska för att kunna kommunicera och samarbeta med externa och interna kollegor.

Om du är en Mechanical Design Engineer som är redo att ta nästa steg i din karriär, och om du vill vara en del av ett framgångsrikt och innovativt team på Schneider Electric i Sundsvall, så är detta tjänsten för dig! Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om verksamheten
Schneider ElectricTM skapar uppkopplade tekniska lösningar som omformar industrier, förvandlar städer och berikar liv. Våra 160 000 anställda trivs i mer än 100 länder. Från de enklaste tjänsterna till komplexa operativa system, vår teknik, mjukvara och tjänster förbättrar hur våra kunder hanterar och automatiserar sin verksamhet. Hjälp oss att leverera lösningar som säkerställer att Life Is On överallt, för alla och i varje ögonblick: https://www.youtube.com/watch?v=VbldHPFltQQ

Ansök nu

Ekonom, Sundsvall

Ekonomikonsult
Läs mer Mar 13
Vi letar efter en engagerad ekonom som vill vara en nyckelspelare hos vår kund i Sundsvall.
Har du en ekonomiutbildning samt har arbetat som ekonom eller controller tidigare kan det vara dig vi söker! Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående. Urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
En stor del av rollen består av att ha kontakt med verksamheten, leverantörer och kunder. Det är viktigt att du är prestigelös och har möjlighet att ta tag i det som behovs. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta vanligt förekommande arbetsuppgifter inom ekonomi och administration så som:

- Redovisning och bokföring
- Budget och prognos
- Rapportering
- Ekonomisk rådgivning
- Fakturering

Vem är du?
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom ekonomi och gärna erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi. Du behöver ha goda kunskaper i Office-program, särskilt Excel och i systemet SAP.

Då du kommer att arbeta väldigt brett så ställer det höga krav på dig som person, att du är serviceinriktad, noggrann och lösningsorienterad samt besitter en god kommunikativ förmåga.

Om du trivs i en dynamisk miljö och vill vara en del av ett framgångsrikt team, ser vi fram emot din ansökan!

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Vi söker en ekonom/administratör till Trafikverket

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Mar 12
Just nu letar vi efter en erfaren ekonom/administratör för ett spännande uppdrag på Trafikverket.

• Omfattning: heltid, 100%
• Start: snarast möjligt, med viss flexibilitet
• Längd: till och med 2024-12-31, med möjlighet till förlängning.
Detta är ett konsultuppdrag där du kommer att anställas av oss på Dreamwork men arbeta för Trafikverket i norra regionen. Du har möjlighet att utföra arbetet på distans från valfri ort inom norra regionen, vilket inkluderar Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland.

Trafikverket har kontor i Sundsvall, Härnösand, Umeå, Skellefteå, Luleå eller Kiruna. Övriga kollegor sitter i Luleå, samt även uppdragsgivaren. Om så önskas kan arbetsplats erbjudas på någon av de tidigare nämnda orterna.


Om tjänsten
Som ekonom/administratör kommer du att arbeta med planering och samordning av underhållsplanen. Detta innebär bland annat att te emot och tolka anvisningar, strukturera upp arbetet och säkerställa kvaliteten på det inlämnade underlaget, samt arbete med kontinuerlig uppföljning. Vara spindeln i nätet för de som beställer uppdrag och de som ska utföra uppdrag. Du kommer även att arbeta inom ekonomi och redovisning såsom bokslutsarbete, kontroller och kvalitetsgranskningar samt kommunikation och utbildning inom redovisningsfrågor. I rollen som ekonom/administratör kommer du ha daglig kontakt med projektteam samt vara stöd till och ha nära samarbete med controllers. Fördelningen mellan de olika rollerna, ekonom och administratör, kommer att vara ca 50–50 under uppdragstiden.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Några exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:
• Planering och samordning av underhållsplanen
• Hantera befintliga och kommande internbeställningar
• Granska åtgärdsbeskrivningar och bilagor
• Bokslutsarbete
• Kvalitetsgranskning och kontroller
• Arbetet innebär även att strukturera upp arbetet samt säkerställa kvaliteten på inlämnat underlag samt arbeta med kontinuerlig uppföljning av underhållsplanen. Ta emot och tolka anvisningar, skapa och samordna behovslistor. Löpande arbeta med kvalitetsgranskning och kontroller inom exempelvis områdena kontering och tidsredovisning.

Vem är du?
För att vara aktuell för rollen behöver du som söker ha:
• Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt tre års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom
• Minst två års erfarenhet av att ha arbetat med ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.), erfarenheten bör inte vara äldre än 5 år
• Minst två års erfarenhet av att ha arbetat med analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt), erfarenheten bör inte vara äldre än 5 år
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Ovan krav bör tydligt framgå i ditt CV vid ansökan.

Som person ser vi att du är pedagogisk och kommunikativ, samt har en hög servicekänsla. Därtill är du noggrann och strukturerat samt har en god samarbetsförmåga.

Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Dreamwork. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Dreamwork av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Erfaren löneadministratör till Myndighet i Sundsvall

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Mar 19
Vi söker för kunds räkning en löneadministratör till myndighet i Sundsvall. Uppdraget är heltid och förväntas starta 15 maj. Uppdraget förväntas pågå c.a 6 månader med chans till förlängning. Du blir anställd av oss på Dreamwork som konsult men arbetar på plats hos kund. Distansarbete kan efter överenskommelse med chef på plats komma att bli aktuell upp till två dagar i veckan, men utgångspunkten är arbete på plats i myndighetens lokaler.

Om tjänsten
Du kommer att arbeta i ett team med HR- och löneadministratörer som administrerar bland annat hanteringen av lön och anställningsunderlag, levererar utdata samt tar fram rapporter och intyg. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att vara löneadministratör och i detta ingår bland annat registrera lönehändelser, supporta i frågor kring lön samt avtalsfrågor och ha direktkontakt och support till medarbetare och chefer.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Löneadministration
• Personalstatistik
• Hantering av personakter
• Pensionshantering
• HR-support

Du förväntas även vara delaktig och samverka med andra inom HR-området.


Vem är du?
Vi söker dig med minst gymnasium eller likvärdig utbildning.
Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med löneadministration. Du har goda kunskaper i MS Office. Du har stor vana av att arbeta i lönesystem som tex. Palasso eller likvärdigt. Du har goda kunskaper i ekonomisystem som tex. U4 Agresso, Raindance m.fl. samt har en vana av att arbeta med nyckeltal. Du har goda kunskaper i kollektivavtal. Meriterande är om du tidigare arbetat i en organisation som har skifttjänstgöring samt erfarenhet av att arbeta inom den statliga sektorn med tillämpning av de statliga villkorsavtalen. Du kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Detta uppdrag ställer höga krav på medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan en anställning kan träda i kraft kommer du därför att genomgå en säkerhetsprövning.

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Dreamwork. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Dreamwork av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Löneadministratör till Myndighet i Sundsvall

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Mar 19
Vi söker en engagerad löneadministratör till myndighet i Sundsvall. Uppdraget är heltid och förväntas starta 15 maj. Uppdraget kommer att pågå i 6 månader med chans till förlängning. Du kommer att få möjligheten att arbeta i ett dedikerat team med HR- och löneadministratörer där du kommer att ha en central roll i hantering av löner och anställningsrelaterade frågor.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina arbetsuppgifter: Som löneadministratör kommer du att arbeta med löneadministration, personalstatistik, hantering av personakter, pensionshantering och HR-support. Din huvudsakliga uppgift blir att administrera lönehändelser och ge support kring lönefrågor samt avtalsfrågor till medarbetare och chefer. Du förväntas även samverka med andra inom HR-området.

Tjänsten är placerad i Sundsvall. Distansarbete kan efter överenskommelse med ansvarig chef bli aktuellt upp till två dagar per vecka, men utgångspunkten är arbete på plats i kundens lokaler. Tjänsterna är belagd på heltid.

Vem är du?
• Har erfarenhet av löneadministration och HR-support.
• Är van att arbeta självständigt och i team.
• Har god kommunikationsförmåga och servicekänsla.
• Trivs med att arbeta i en föränderlig miljö och hantera olika arbetsuppgifter.

Detta uppdrag ställer höga krav på medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan en anställning kan träda i kraft kommer du därför att genomgå en säkerhetsprövning.

Vi ser fram emot din ansökan och att få välkomna dig till vårt team på HR-avdelningen!

Om verksamheten
Att arbeta med lön är ett viktigt arbete som regleras av lagar och regler, därmed är kraven på kompetens och ett strukturerat arbetssätt mycket höga. Att lön är en stor utgiftspost för företaget och en viktig del även för de anställda gör det extra viktigt för oss på Poolia att hitta rätt person till rätt plats oavsett om du är lönespecialist, löneadministratör eller lönechef.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Ansök nu

Speditör, Sundsvall

Speditör
Läs mer Feb 21
Är du en person som gillar att utmanas och ständigt ställas inför att lösa nya uppgifter? Trivs du med att vara i en internationell miljö med mycket kundkontakt? Då har vi möjligheten för dig! Uppdraget är på konsultbasis med start omgående.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som speditör kommer du ansvara för transportupphandling, transportbokning och utfärdandet av tull- och exporthandlingar. Du kommer även att sköta leverantörskontakter, leverantörsbevakning samt all kontroll och kontering av frakt- och speditionsfakturor. Vidare kommer du sköta transportreklamationer och ständigt arbeta med att förbättra befintliga processer och rutiner.

Vem är du?
För att passa in i rollen ser vi att du har relevant högskoleutbildning och/eller tidigare erfarenhet inom logistik, import eller export. Har du tidigare erfarenhet av internationella transport- och tullfrågor är detta meriterande. Eftersom du kommer att ingå i en internationell koncern talar och skriver du obehindrat på så väl svenska som engelska.

Som person gillar du problemlösning i ett högt tempo. Du har en god förmåga att strukturera ditt arbete även i pressade situationer. Du är flexibel och bekväm i att organisera och prioritera på ett effektivt sätt. Vidare så har du en naturlig förståelse för kundrelationer och samverkan med samarbetspartners. Du är en lyhörd lagspelare som är rak och tydlig i din kommunikation.


Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Ansök nu