Sundsvall: Petroleumtransportledare till Sundfrakt

Hitta ansökningsinfo om jobbet Petroleumtransportledare till Sundfrakt i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2023-02-03 // Varaktighet: Heltid

Trivs du i en varierad vardag med högt tempo och har tidigare erfarenhet av transportbranschen? Är du även kommunikativ och vill tillhöra en organisation som erbjuder service i världsklass? Då är detta tjänsten för dig, urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Sundfrakts räkning transportledare petroleum. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Arbetsuppgifter
Som transportledare petroleum ansvarar du för att planera och samordna att logistiken för transporter av petroleumprodukter blir optimal. I din roll fungerar du som en viktig länk mellan chaufförer och kunder, vidare kommer du hantera kommunikationen via telefon och mail. I rollen är du den som säkerställer att allt flyter på enligt plan, därför är det viktigt att du är en person som snabbt kan ställa om och prioritera dina arbetsuppgifter om det krävs.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
• Lastplanera tankbilar
• Besvara frågor från kunder och samarbetspartners
• Administrativt arbete
• Återrapportering

Vi söker dig som:
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom petroleumlogistik eller erfarenhet från någon annan del inom logistik, alternativt transportbranschen. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift samt goda IT-kunskaper vilket arbetsuppgifterna kräver.

Det viktigaste i rollen som transportledare är att du är engagerad och har rätt vilja. Du är kommunikativ, nyfiken och bidrar med härlig energi till arbetsgruppen. Du har en god samarbetsförmåga och drivs utav ständig utveckling. Vidare är det viktigt att du är en flexibel person som trivs i en varierad vardag där arbetsuppgifterna och prioriteringarna kan varieras.

Tjänsten avser stationeringsort i Sundsvall, men har du andra tankar kontakta oss så pratar vi om vilka möjligheter som finns.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Frida Söderström

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Transportledare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Transportledare.

Sommarvikariat / Transportledare till Kyl- och Frysexpressen Nord

Läs mer Apr 10
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Kyl- och Frysexpressen Nord är logistikföretaget som tillhandahåller helhetslösningar inom tempererad logistisk för alla företag, stora som små. Företagets hjärta brinner extra mycket för Norrland, KoF Nord ser till att det finns färsk mat i butikerna, möjlighet till att äta gott på restaurang och tillgång till läkemedel när behovet finns. De bidrar även till att företag norr om Dalälven ska växa, förbli konkurrenskraftiga och stanna i bygden. KoF Nord är den perfekta partnern för företag i södra Sverige som vill nå kunder i mellersta och norra Norrland, och norrländska företag som vill nå kunder i övriga Sverige. De hittar den perfekta logistiklösningen för dig – i och utanför Norrland.

Om företaget:

Det här är ett konsultuppdrag mellan juni-augusti men med goda möjligheter till förlängning av uppdraget och på sikt finns möjlighet till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura. Detta ger både dig och Kyl och Frysexpressen en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Arbetsuppgifter:

Som transportledare är din huvudsakliga uppgift att säkerställa att gods levereras till avtalad plats, i rätt tid och på ett kostnadseffektivt sätt. Du har således en koordinerade samt administrativ roll där du ansvarar för planering av lastbilslinjer och den dagliga kontakten med olika åkerier för att boka och säkerhetsställa leveranser av tempererat gods. Därtill har du daglig kontakt med kunder med syfte att informera dem om deras leveranser och sköter uppföljning av gods som hamnat på villovägar. Avslutande ingår administrativt arbete såsom prissättning, hantering av fakturor och andra relaterade administrativa kvalifikationer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande:
• Planera lastbilslinjer och turer
• Daglig kontakt med åkerier och kunder
• Säkerställa leveranser av gods
• Prissätta, hantera fakturor och administrera

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avklarad gymnasieutbildning
• Arbetslivserfarenhet från serviceyrke eller liknande
• Obehindrad i svenska i tal och skrift
• Utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom logistik är starkt meriterande

För att du ska trivas i rollen som transportledare ser vi att du är avslappnad i sociala situationer och gillar att ha många kontaktytor. Du kommer att ha dagliga kontakt med externa intressenter och räds inte för att ta första steget till ett samtal. Därtill har du en god kommunikativ förmåga och kan formulera dig på ett sätt som gör att du får fram det du vill säga. Fortsatt tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet bli bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det är i en sådan roll som du trivs bäst. Trots att du kommer arbeta självständigt har du en nära relation med dina kollegor. Därför är det viktig att tycker om att samarbeta, du känner sällan konkurrens utan är snarare den som ställer upp och stöttar dina kollegor vid behov. På KoF Nord får du möjlighet att ta en plats i startelvan där laget går före jaget!

Övrig information:

Start: Mitten av maj
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Transportledare till Kyl- och Frysexpressen Nord

Läs mer Apr 5
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Kyl- och Frysexpressen Nord är logistikföretaget som tillhandahåller helhetslösningar inom tempererad logistisk för alla företag, stora som små. Företagets hjärta brinner extra mycket för Norrland, KoF Nord ser till att det finns färsk mat i butikerna, möjlighet till att äta gott på restaurang och tillgång till läkemedel när behovet finns. De bidrar även till att företag norr om Dalälven ska växa, förbli konkurrenskraftiga och stanna i bygden. KoF Nord är den perfekta partnern för företag i södra Sverige som vill nå kunder i mellersta och norra Norrland, och norrländska företag som vill nå kunder i övriga Sverige. De hittar den perfekta logistiklösningen för dig – i och utanför Norrland.

Om företaget:

Det här är ett konsultuppdrag mellan juni-augusti men med goda möjligheter till förlängning av uppdraget och på sikt finns möjlighet till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura. Detta ger både dig och Kyl och Frysexpressen en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Arbetsuppgifter:

Som transportledare är din huvudsakliga uppgift att säkerställa att gods levereras till avtalad plats, i rätt tid och på ett kostnadseffektivt sätt. Du har således en koordinerade samt administrativ roll där du ansvarar för planering av lastbilslinjer och den dagliga kontakten med olika åkerier för att boka och säkerhetsställa leveranser av tempererat gods. Därtill har du daglig kontakt med kunder med syfte att informera dem om deras leveranser och sköter uppföljning av gods som hamnat på villovägar. Avslutande ingår administrativt arbete såsom prissättning, hantering av fakturor och andra relaterade administrativa kvalifikationer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande:
• Planera lastbilslinjer och turer
• Daglig kontakt med åkerier och kunder
• Säkerställa leveranser av gods
• Prissätta, hantera fakturor och administrera

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avklarad gymnasieutbildning
• Arbetslivserfarenhet från serviceyrke eller liknande
• Obehindrad i svenska i tal och skrift
• Utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom logistik är starkt meriterande

För att du ska trivas i rollen som transportledare ser vi att du är avslappnad i sociala situationer och gillar att ha många kontaktytor. Du kommer att ha dagliga kontakt med externa intressenter och räds inte för att ta första steget till ett samtal. Därtill har du en god kommunikativ förmåga och kan formulera dig på ett sätt som gör att du får fram det du vill säga. Fortsatt tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet bli bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det är i en sådan roll som du trivs bäst. Trots att du kommer arbeta självständigt har du en nära relation med dina kollegor. Därför är det viktig att tycker om att samarbeta, du känner sällan konkurrens utan är snarare den som ställer upp och stöttar dina kollegor vid behov. På KoF Nord får du möjlighet att ta en plats i startelvan där laget går före jaget!

Övrig information:

Start: Mitten av maj
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sommarjobba som Transportledare

Läs mer Mar 7
Är du på jakt efter ett intressant sommarjobb där du får dra nytta av såväl din logiska som verbala förmåga? I så fall kan tjänsten som Transportledare vara helt rätt för dig!

Arbetet är ett sommarjobb och sträcker sig från början av juni till mitten av augusti, där de första veckorna kommer bestå av upplärning och introduktion. Arbetstiderna är förlagda till måndag-fredag 7-16, eventuellt 9-18 vissa dagar/veckor. Kan förekomma arbete på lördagar vid behov. Du kommer vara anställd av StudentConsulting och arbeta som ambulerande konsult hos vår kund i Sundsvall.

Som Transportledare är din huvudsakliga uppgift att säkerställa att gods levereras till avtalad plats i rätt tid och på ett kostnadseffektivt sätt. Arbetsuppgifterna infattar bland annat att:
- Ta emot bokningar
- Planera körturer och tömningar av behållare och turer
- Hantera avvikelser och kundärenden
- Prissätta, hantera fakturor och relaterad administration

För rätt person innebär tjänsten goda möjligheter att utvecklas, såväl i den aktuella rollen som hos kund i framtiden. Låter detta intressant för dig? Tveka då inte utan skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar löpande med urval och intervjuer. Observera att denna rekrytering hanteras av StudentConsulting.

Din profil
Vi ser gärna att du studerar i Sundsvall eller har minst ett år kvar på dina studier då det finns goda möjligheter till extrajobb efter sommaren. Du är en problemlösare med hög organisatorisk förmåga som gillar tempo. Telefonen är ett viktigt verktyg så du bör känna dig bekväm med det. God datorvana är en förutsättning och erfarenhet av administrativt arbete sedan tidigare är meriterande men inget krav. Då du inte kan planera din dag till fullo i förväg är det viktigt att du som person är flexibel och stresstålig. Du talar samt skriver på svenska obehindrat. Det kan bli aktuellt med bakgrundskontroll samt kreditupplysning innan anställning.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Transportledare

Läs mer Okt 11
Är du en person som trivs i miljöer av entreprenörskap, engagemang och utveckling? Vill du ha en nyckelroll i en verksamhet som är på en kraftig tillväxtresa? Då kan vi erbjuda dig en spännande tjänst som Transportledare.

Swoosh växer och för att kunna stödja den spännande resa vi är på behöver vi en Transportledare till vårt kontor i Sundsvall.

Om oss

Våra ledord ”Engagemang, Kundfokus, Ansvar och Utveckling” finns med oss i allt vi gör!

Swoosh är ett modernt miljötekniskt företag som arbetar med avancerade tjänster inom stamrenovering, högtrycksspolning (upp till 3000 bar), rörinspektion, vacuumsugning, rådgivning och förebyggande åtgärder. Vi finns från Kiruna i Norr till Malmö i söder. Våra uppdragsgivare är stora och små företag, industrier, offentlig sektor och privata hushåll.

Arbetsuppgifter

I rollen som transportledare på Swoosh har du en väldigt viktig roll för att säkerställa nöjda kunder och en lönsam verksamhet. Du kommer att ansvara för att planera så att våra uppdrag utförs av våra tekniker på ett optimalt sätt. Det gör du genom att säkerställa en god logistik där du tar hänsyn till distanser, körtider samt beräknar tid för uppdragets utförande. I dina administrativa uppgifter ingår bland annat tidrapportering och fakturahantering. Du kommer ha tät kontakt med både kunder och våra tekniker.

Din Profil

Vi söker dig som:

- Är strukturerad och har god förmåga att planera och prioritera arbetet

- Erfarenhet av att arbeta med mycket kundkontakt

- Kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift

- God datorvana och kan jobba i Office 365

Meriterande:

- Stor fördel om du har erfarenhet av att arbeta med logistik/transportledning

- C - körkort

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom att du är självgående, ordningsam och ansvarstagande som person. Du behöver vara stresstålig och tycka om att arbeta självständigt, samtidigt som du är en lagspelare.

Vi eftersträvar en öppen företagskultur som uppmuntrar engagemang, initiativ och delaktighet. Som arbetsgivare är vår ambition att vara en attraktiv arbetsplats med engagerade medarbetare som trivs och utvecklas hos oss.

För ytterligare information kontakta Jan Eriksson via jan.eriksson@swooshsverige.se

Är du intresserad?

Skicka din ansökan via ansökningsknappen i annonsen. Det viktiga är inte att du har klar CV och/eller personligt brev utan du kan i stället berätta fritt vad du arbetat med.

Sista ansökningsdatum: 2023-11-10.

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Omfattning: Heltid

Urval och intervjuer kommer ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför gärna så snart som möjligt.

Vi strävar efter jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Vi Söker en Driven Chef för Vårt Team av Chaufförer

Läs mer Jan 29
Är du en ledare med erfarenhet inom transportsektorn? Har du förmågan att inspirera och leda ett team av professionella chaufförer? Då har vi den perfekta rollen för dig.

Vi söker för närvarande en chef för att leda vårt växande team av chaufförer. I denna roll kommer du att spela en avgörande roll i att säkerställa effektivitet, säkerhet och hög servicenivå inom våra transportoperationer.

Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar:

Ledning och övervakning av vårt team av chaufförer.
Planering och schemaläggning av rutter för att maximera effektiviteten.
Säkerställa att alla transportregler och säkerhetsprotokoll följs.
Hantera prestanda och genomföra regelbundna utvärderingar av teammedlemmar.
Lösa eventuella operativa problem som uppstår och vara en kommunikationslänk mellan chaufförer och ledning.

Vi söker någon som har:

Erfarenhet som ledare eller chef, helst inom transport- eller logistiksektorn.
Starka ledarskapsförmågor och förmåga att motivera och leda ett team.
God organisatorisk förmåga och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt.
Utmärkta kommunikations- och problemlösningsfärdigheter.
Kunskap om transportindustrin och gällande lagstiftning.

Vi erbjuder:

En spännande och dynamisk arbetsmiljö.
Möjlighet att utvecklas i din ledarroll.
Konkurrenskraftig lön och förmåner.
Ett engagerat och stödjande team.
Om du är en proaktiv och resultatdriven ledare som är redo för en ny utmaning, vill vi gärna höra från dig! Skicka ditt CV och ett personligt brev där du förklarar varför du är den rätta personen för denna roll.

Vårt erbjudande
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals populära arbetsgivare som våra kunder. På manpower.se hittar du mängder av lediga jobb över hela landet. Du kan söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Oavsett vilket får du en trygg och flexibel anställning med stora möjligheter att bygga nya erfarenheter.

Ansökan och kontaktuppgifter
För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vi tar inte emot ansökningar via e-post men vid frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta konsultchef Ideal shala via e-post: Ideal.shala@manpower.se
Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Lokalt i Sundsvall har vi nu funnits i 25 år. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Professionals Nord Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Professionals Nord Rekrytering AB .

Deltidstjänst i Sundsvall!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Apr 9
Är du studerande i Sundsvall? Tycker du att CSN inte håller hela vägen? Vill du ha en deltids- eller timanställning vid sidan av studierna? Professionals Nord gör nu en ny satsning för att kunna utöka möjligheter för studenter. 

Om oss

Professionals Nord är ett bemannings och rekryteringsföretag med kontor från Luleå i norr till Göteborg i söder. Med ett stort fokus på att hitta nya kompetenser runt om i Sverige. Vi tror på att kunna erbjuda arbete redan innan examen. Det bästa sättet för att säkra en heltidstjänst innan examen är att ha en deltids tjänst under studierna.

Information

Professionals Nord söker dig som har en annan huvudsakligsysselsättning på minst 50% och vill kombinera detta med ett deltidsarbete. Vill du arbeta inom industri, ekonomi eller bygge? Vi har samarbete med många företag inom vilken koncern du än vill arbeta i. Skicka in din öppna ansökan idag för att få möjlighet att arbeta med ett företag inom koncernen du brinner för!

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Då denna ansökan inte är kopplad till ett specifikt uppdrag eller ett specifikt företag kommer vi kontakta ansökande sporadiskt för att kolla fortsatt intresse och studie försäkran.

Vi söker dig som

Studerar på universitet eller högskola i Sundsvall. Du har utöver det ett driv för att arbeta utanför dina studier. Har du tidigare arbetslivserfarenhet är detta meriterande men inte ett krav. 

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i din framtida roll. Du är en öppen och effektiv person som ser möjligheter snarare än problem. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och trivs i en roll där du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Utöver detta har du ett intresse för det arbete som du tillägnar din tid åt. 

START: Enligt överenskommelse 
OMFATTNING: Deltid/Timanställning 
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Tilde Andersson

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Har du erfarenhet inom vattenkraft?

Konstruktör, tillverkningsindustri
Läs mer Apr 8
Vill du vara med och forma framtidens vattenkraft? Vill du arbeta med erfarna kollegor på ett globalt växande företag som vill se dig utvecklas? Är du intresserad av att vara en del av en spännande expansionsresa? Låter det intressant? Urval sker löpande så passa på att skicka in din ansökan redan idag!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med AFRY en ingenjör inom vattenkraft. Vill du arbeta med projektledning, konstruktion eller göra utredningar, analyser och granskningar? Här byggs rollen utifrån erfarenheter sedan tidigare samt dig som person. Utvecklingsmöjligheterna är många!

Vattenkraften i Sverige är under utveckling då vi går mot ett kraftsystem med 100% förnyelsebar kraftproduktion. Med 500 vattenkraftsingenjörer är AFRY ett av världens största konsultbolag inom vattenkraft och vill vara med och driva utvecklingen inom området. Inom Sverige har AFRY ett 70-tal som arbetar med vattenkraft, varav ca 25 tillhör sektionen Dammar och nu söker de fler medarbetare!

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och AFRYs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Du erbjuds
Nyckeln till AFRYs framgångsrika verksamhet är en härlig, trygg och stimulerande arbetsmiljö och de strävar efter att ge sina anställda alla förutsättningar för att lyckas och trivas i sina roller. Det innebär att du kommer ges hög flexibilitet och en välfungerande organisation som stöttar dig i ditt arbete samt förstår vikten av en balans mellan privatliv och arbete. Här erbjuds du också vidareutbildningar, teamkänsla och roliga uppdrag!
Med andra ord, här får du inte bara en spännande och utmanande roll utan också en arbetsgivare som verkligen bryr sig om sin personal och som vill se dig växa och utvecklas tillsammans med företaget.

Arbetsuppgifter
Projekten drivs generellt från kontoret eller hemmakontoret men platsbesök på anläggningarna förekommer frekvent. Här erbjuds ett stimulerande arbete med utmanande uppdrag i ett härligt gäng som finns över hela landet. Exempel på arbetsuppgifter ser du nedan.

• Mekaniska konstruktioner av dammluckor samt dess kringutrustning
• Utredningar i tidiga skeden
• Beräkningar samt framtagning av tillverkningsunderlag
• Projektering
• Uppdragsledning, leda och styra projekt
• Frågeställningar som översvämningsskydd och riskanalyser

Vi söker dig som
Vi söker dig som har några års erfarenhet i arbetslivet samt en relevant ingenjörsutbildning eller liknade, med fokus på mekanik/maskin/ konstruktion. I den här rollen är det också viktigt att du behärskar både det svenska och engelska språket väl i tal och skrift.

Meriterande är om du har följande erfarenheter, men det är inget krav för tjänsten.

• Användande av CAD-program som Solid Works, Inventor eller AutoCAD
• FEM- beräkning
• Arbete inom vattenkraft eller dammsäkerhet
• Arbete inom bygg och anläggningsbranschen

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos AFRY. Som person är du driven och engagerad. Du har förmågan att arbeta med flera projekt samtidigt och behöver därför vara både strukturerad och analytisk. Arbetet utförs till största delen i olika team även om många uppgifter sedan kan utföras självständigt, så att vara en teamplayer och redo för att kommunicera med många människor är viktigt! Vidare har lätt för att snabbt anpassa dig till nya förutsättningar och, precis som dina kollegor, vill ha kul på jobbet!

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Hanna Schölander

#AFRY #vattenkraft #konstruktion #geoteknik #vatten #projektledning #solidworks

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Tekniker

Servicetekniker, maskin
Läs mer Mar 27
Är du driven och tekniskt intresserad? Trivs du med ett praktiskt arbete där du får använda kroppen som verktyg? Vill du tillhöra ett härligt team där gemenskap står i fokus?

Då är det dig vi vill prata mer med! Tveka inte, skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker en tekniker till en av våra samarbetspartners. Ett företag som tror på att man når de bästa resultatet genom att skapa ett arbetsklimat där man stöttar och hjälper varandra! Här får du möjlighet att utvecklas och växa tillsammans med företaget!

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till stina.vidmark@pn.se

Arbetsuppgifter
Som tekniker hos oss får du en betydelsefull roll där du tar ett helhetsansvar för teknisk drift och genomförandet av högkvalitativ service och montage på våra kunders fastigheter.

Dina dagliga arbetsuppgifter inkluderar att självständigt eller tillsammans med dina kollegor utföra service och underhåll på anläggningar, samtidigt som du aktivt arbetar med att effektivisera drift och energiförbrukning. Dessutom förväntas du kontinuerligt identifiera och föreslå förbättringsmöjligheter till våra kunder för att säkerställa att deras fastigheter fungerar optimalt. Din roll är nyckeln till att våra kunder får en trygg och välfungerande teknisk miljö.

Vi söker dig som
Tidigare jobbat som service/fastighetstekniker eller liknade roll. Har du en praktisk utbildning inom samma område är det meriterade. För den här tjänsten behöver du B-körkort samt tala och skriva obehindrat på svenska.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Du är en engagerad person med en god samarbetsförmåga. Du tar egna initiativ samt har förmågan att lösa utmaningar som kan uppstå. Vidare är du ansvarstagande och ordningsam.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Stina Vidmark

#tekniker

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Har du erfarenhet inom vattenkraft?

Konstruktör, tillverkningsindustri
Läs mer Mar 8
Vill du vara med och forma framtidens vattenkraft? Vill du arbeta med erfarna kollegor på ett globalt växande företag som vill se dig utvecklas? Är du intresserad av att vara en del av en spännande expansionsresa? Låter det intressant? Urval sker löpande så passa på att skicka in din ansökan redan idag!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med AFRY en ingenjör inom vattenkraft. Vill du arbeta med projektledning, konstruktion eller göra utredningar, analyser och granskningar? Här byggs rollen utifrån erfarenheter sedan tidigare samt dig som person. Utvecklingsmöjligheterna är många!

Vattenkraften i Sverige är under utveckling då vi går mot ett kraftsystem med 100% förnyelsebar kraftproduktion. Med 500 vattenkraftsingenjörer är AFRY ett av världens största konsultbolag inom vattenkraft och vill vara med och driva utvecklingen inom området. Inom Sverige har AFRY ett 70-tal som arbetar med vattenkraft, varav ca 25 tillhör sektionen Dammar och nu söker de fler medarbetare!

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och AFRYs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Du erbjuds
Nyckeln till AFRYs framgångsrika verksamhet är en härlig, trygg och stimulerande arbetsmiljö och de strävar efter att ge sina anställda alla förutsättningar för att lyckas och trivas i sina roller. Det innebär att du kommer ges hög flexibilitet och en välfungerande organisation som stöttar dig i ditt arbete samt förstår vikten av en balans mellan privatliv och arbete. Här erbjuds du också vidareutbildningar, teamkänsla och roliga uppdrag!
Med andra ord, här får du inte bara en spännande och utmanande roll utan också en arbetsgivare som verkligen bryr sig om sin personal och som vill se dig växa och utvecklas tillsammans med företaget.

Arbetsuppgifter
Projekten drivs generellt från kontoret eller hemmakontoret men platsbesök på anläggningarna förekommer frekvent. Här erbjuds ett stimulerande arbete med utmanande uppdrag i ett härligt gäng som finns över hela landet. Exempel på arbetsuppgifter ser du nedan.

• Mekaniska konstruktioner av dammluckor samt dess kringutrustning
• Utredningar i tidiga skeden
• Beräkningar samt framtagning av tillverkningsunderlag
• Projektering
• Uppdragsledning, leda och styra projekt
• Frågeställningar som översvämningsskydd och riskanalyser

Vi söker dig som
Vi söker dig som har några års erfarenhet i arbetslivet samt en relevant ingenjörsutbildning eller liknade, med fokus på mekanik/maskin/ konstruktion. I den här rollen är det också viktigt att du behärskar både det svenska och engelska språket väl i tal och skrift.

Meriterande är om du har följande erfarenheter, men det är inget krav för tjänsten.

• Användande av CAD-program som Solid Works, Inventor eller AutoCAD
• FEM- beräkning
• Arbete inom vattenkraft eller dammsäkerhet
• Arbete inom bygg och anläggningsbranschen

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos AFRY. Som person är du driven och engagerad. Du har förmågan att arbeta med flera projekt samtidigt och behöver därför vara både strukturerad och analytisk. Arbetet utförs till största delen i olika team även om många uppgifter sedan kan utföras självständigt, så att vara en teamplayer och redo för att kommunicera med många människor är viktigt! Vidare har lätt för att snabbt anpassa dig till nya förutsättningar och, precis som dina kollegor, vill ha kul på jobbet!

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Hanna Schölander

#AFRY #vattenkraft #konstruktion #geoteknik #vatten #projektledning #solidworks

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Servicemekaniker till Wangeskog!

Verkstadsmekaniker/Verkstadstekniker
Läs mer Mar 5
Vill du ha ett roligt och varierat arbete där du får arbeta praktiskt och serviceinriktat? Vill du vara del av en arbetsplats med hjärtat på rätt ställe, där viljan att lära nytt och nyfikenhet uppmuntras? Då har du chans att bli del av Wangeskog!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Wangeskogs räkning en servicemekaniker.
Hos Wangeskog kommer du ingå i ett team som gillar maskiner och att ge god service till sina kunder. De jobbar tight tillsammans och du kommer bli en viktig del av teamet. De bryr sig om varandra och har nära till skratt. Wangeskog som arbetsgivare är måna om att bevara en familjär känsla på arbetsplatsen med ett nära samarbete till sina kunder, som gärna stannar på en kopp kaffe och en pratstund.

Då den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord är Wangeskogs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Arbetsuppgifter
Som servicemekaniker hos Wangeskog kommer du att ha varierande arbetsuppgifter med fokus på reparationer, service, funktionskontroll och rengöring av allt från mindre till större anläggningsmaskiner.
Hos Wangeskogs hjälper alla varandra vilket innebär att man hoppar in där det behövs och stöttar, oavsett befattning.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter

• Reparationer, service & underhåll av maskiner
• Lastning, lossning av maskiner
• Service & kundrelationer

Vi söker dig som
Har ett tekniskt intresse och tidigare erfarenhet av reparationsarbete, antingen som servicetekniker/mekaniker eller från ditt fritidsintresse. Det är meriterande om du har erfarenhet från hyresbranschen sedan tidigare, men inget krav.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Wangeskog.
Det viktigaste är att du har en positiv inställning samt vilja att lära dig nya saker och utvecklas. Du sätter laget före jaget och är van vid att ta eget ansvar som tar i där saker behöver göras. Vi tror att du har en hög servicekänsla i alla lägen och tycker om att ge det lilla extra. Problem bemöter du som spännande utmaningar. Vidare ser vi att du är noggrann och strukturerad. För tjänsten krävs att du har körkort B. Truckkort samt BE-körkort är meriterande. Av säkerhetsskäl behöver du även ha goda kunskaper i svenska.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Hanna Schölander

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Inköpare till växande företag!

Inköpare
Läs mer Feb 23
Trivs du med att engagera dig i projekt tillsammans med kunniga kollegor som delar med sig och hjälper varandra? Vill du jobba i en organisation som genomsyras av förtroende och frihet under ansvar? Skicka in en ansökan där du berättar mer om vem du är så berättar vi mer om tjänsten!

Du erbjuds

• En möjlighet att vara en del av en organisation som genomsyras av förtroende och frihet under ansvar
• Ett samarbete med kunniga och engagerade kollegor
• Att arbeta i en viktig roll hos ett stort och växande företag
• Att ha kontinuerlig kontakt med leverantörer och nyckelintressenter i organisationen.

Arbetsuppgifter
Som inköpare ansvarar du för att samordna, utveckla och driva inköpsarbetet mot såväl projekt, produktion och serviceåtaganden. Du säkerställer att de operativa flödet fungerar, inklusive tillhörande administrativa och logistiska processer, med tillhörande systemvård i företagets affärssystem. Vidare kommer du att ansvara för att optimera kostnader genom analys av inköpsmönster, hantera offertförfrågningar och förhandlingar vid leveransprojekt, stödja eftermarknadsavdelningen med prisförfrågningar, övervaka leverantörer och utveckla inköpsstrategier. Din insats kommer att vara avgörande för effektiva inköpsprocesser och kostnadsoptimering.
Du är analytiskt lagt och kommer att utvärdera leverantörer med avseende på kvalité, total kostnad och leveransförmåga. Vi ser gärna att du är van att förhandla med leverantörer, teckna avtal med och vårda leverantörer samt driva reklamationer.

Vi söker dig som:
Tidigare arbetat som inköpare alternativt har en eftergymnasial utbildning inom inköp, kvalitet och logistik. Du talar och skriver obehindrat i både svenska och engelska, då det krävs vid kontakt med interna kunder och leverantörer. Vidare har du god datavana med erfarenhet av Microsoft Office och särskilt av Excel. 
För att trivas i rollen är du en person som tar stort ägandeskap över dina arbetsuppgifter och är van vid att ta egna initiativ. Rollen kräver att du är lösningsorienterad, strukturerad och driver dina egna processer framåt. Vidare är du kommunikativ och har god förmåga att samarbeta med andra.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu