Sundsvall: Avdelningschef för administrationen hos Sundsvall Energi

Hitta ansökningsinfo om jobbet Avdelningschef för administrationen hos Sundsvall Energi i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2023-02-23 // Varaktighet: Heltid

Målet och drivkraften för Sundsvall Energi är att el, fjärrvärme, fjärrkyla, energitjänster, laddtjänster, solceller och återvinning ska vara bra både för människorna och miljön samt bidra till Sundsvallsregionens fortsatta utveckling. Den huvudsakliga produktionen av fjärrvärme och el sker vid Korstaverket och vid Blåberget hanteras avfall för material- och energiåtervinning samt deponering. Sundsvall Energi är det lokala alternativet på energimarknaden, ägs av Sundsvalls kommun och ingår i Stadsbacken AB. Bolaget består idag av ca 115 medarbetare och omsätter ca 680 Mkr. Läs mer på: www.sundsvallenergi.se
Är du en erfaren chef som tillsammans med motiverade och kompetenta medarbetare vill arbeta klimatsmart och bidra till en hållbar utveckling av Sundsvall? Trivs du i en roll där du får driva, effektivisera och utveckla såväl personal som arbetssätt? Då ska du söka tjänsten som avdelningschef till Sundsvall Energis administrativa avdelning och bli den som ytterst ansvarar för organisationens leverans inom området. Vi erbjuder dig en spännande roll där du både har en operativ och strategisk funktion vilket innefattar ledarskap samt utveckling av verksamhet och medarbetare.
Som chef för den administrativa avdelningen ansvarar du för att leda ett stort team av tjänstemän inom: HR, IT, miljö och kvalitet, inköp, kommunikation och information, redovisning och controlling samt reception. En viktig del av ditt arbete innebär att leda, coacha och entusiasmera medarbetarna för att på så sätt skapa de bästa förutsättningarna för en ansvarsfull och engagerande kultur.
Du ansvarar övergripande för planering, samordning och genomförande av den administrativa leveransen samt följer upp att dessa överensstämmer med företagets strategier, åtaganden, budget och mål. Du har formellt ansvar för såväl verksamhet, personal och ekonomi och ska på ett professionellt sätt kunna kommunicera verksamheten både internt och externt. Du ansvarar för att driva affärs- och verksamhetsplaneprocessen samt har ett övergripande ansvar för frågor som rör kvalitet, säkerhet, miljö och arbetsmiljö. Du är direkt underställd VD och ingår i ledningsgruppen där du är delaktig i den övergripande ledningen, styrningen och utvecklingen av bolaget.
Vi söker dig som framgångsrikt har arbetat med att driva och leda personal och med chefserfarenhet som inneburit verksamhets-, personal- och budgetansvar. Vi vill att du har en utbildning från universitet/högskola som är relevant för arbetsområdet, har du dessutom genomgått ledarskapsutbildning är det meriterande.
Du är en rak och öppen person som på ett professionellt sätt arbetar målstyrt för att driva, effektivisera och utveckla såväl personal som arbetssätt. Du är en engagerad ledare som vågar skapa förändring genom att utmana och ifrågasätta invanda mönster samt bidra med nya perspektiv och erfarenheter. Du skapar laganda och styr personalen med en klar och tydlig riktning. Du är en kommunikativ ledare med god samarbetsförmåga och som trivs att arbeta i en verksamhet som jobbar för en god struktur, organisering och uppföljning.
Du kan formulera dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice samt erfarenhet av affärssystem.
Tjänsten avser anställning hos Sundsvall Energi, omfattning heltid med placering vid kontoret i centrala Sundsvall. Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Petra Elf, 070-760 64 47 petra.elf@rutinera.se Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se OBS! Ange att du söker tjänsten ”Avdelningschef Sundsvall Energi” Då urval pågår löpande ber vi dig att skicka in den omgående, dock senast den 26 mars 2023.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Avdelningschef, kommun

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Avdelningschef, kommun.

Verksamhetschef Lärande och hälsa till Sundsvalls kommun

Läs mer Mar 19
För oss i Sundsvalls kommun är det viktigt att elever lämnar skolan efter att ha haft en positiv progression i sina kunskapsresultat och i sin sociala utveckling. De vill, kan och har goda förutsättningar att möta vuxenlivet och framtiden. Därför inrättar vi nu en verksamhet som kommer ha fokus på elevhälsoperspektivet och elevhälsans betydelse för skolframgång och arbeta i nära samverkan med socialtjänst, polis, kultur och fritidsförvaltningen.

Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet. Barn- och utbildningsnämnden ska bidra till kommunfullmäktiges inriktningsmål att skapa 5000 nya jobb, förbättra levnadsvillkor för fler och utjämna sociala skillnader i levnadsvillkor samt att bli en klimatneutral kommun.

Varje dag möter våra ca 3 000 medarbetare inom Barn- och utbildningsförvaltningen tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter. Varje dag finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling.

Vi söker dig som vill arbeta som vår nya verksamhetschef för Lärande och hälsa.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som verksamhetschef för Lärande och hälsa är ett utmanande och inspirerande arbete där du genom olika kontaktytor och samarbetsforum skapar förutsättningar och ger stöd till verksamheterna. Du bidrar till att elevhälsoperspektiv tar sin givna plats i det systematiska kvalitetsarbetet på samtliga nivåer och till en ökad förståelse av elevhälsans betydelse för skolframgång.

Du ansvarar för att leda utvecklingsarbetet i linje med politiskt satta mål och beslut fattade av förvaltningsledningen och väljer arbetsformer så att medarbetarnas kompetens, engagemang och delaktighet tas till vara. Till din hjälp har du tre enhetschefer och 23 specialister som liksom du har ett högt engagemang för att vidareutveckla våra verksamheter. Därutöver finns andra stödfunktioner såväl inom förvaltningen som inom kommunkoncernen.

Du är förvaltningens nyckelperson med andra förvaltningar, region och myndigheter och förväntas bidra i olika forum med förmåga att beskriva förvaltningens uppdrag och styrning så att samverkan bidrar till barn och elevers utveckling och lärande. För dig är det självklart att se elevhälsan som en del i kärnverksamheten och bidra till utveckling av det främjande och förebyggande elevhälsoarbetet på alla nivåer samt tillvaratar det tvärprofessionella stödet i beslut och utveckling på alla nivåer. Du säkerställer elevhälsoprocesser, struktur och organisation på huvudmanna- och enhetsnivå. Du ansvarar även för uppföljning av enheterna Kulturskola och Centrum för flerspråkigt lärande.

Du är direkt underställd skoldirektör och ingår i Barn- och utbildningsförvaltningens ledningsgrupp där du förväntas medverka aktivt till målen för hela verksamheten samt axla rollen och perspektiven för hela skolsystemet där din roll utgör del i en större helhet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom pedagogik eller elevhälsans funktioner och genomförd rektorsutbildning eller annan adekvat chefsutbildning. Det är meriterande om du har genomfört Skolverkets fortbildning för rektorer likaså om du har en magister/master inom utbildningsledarskap/utbildningsvetenskap.

Du har flerårig aktuell erfarenhet av arbete med ansvar för förvaltningsprocesser kopplat till utbildning och mycket god erfarenhet av budget- och arbetsmiljöansvar. Det är meriterande om du har flerårig erfarenhet av att leda chefer och specialistgrupper samt ansvarat för strategiskt utvecklingsarbete. Det är även meriterande om du har erfarenhet av strategiskt elevhälsoarbete med fokus på främjande och förebyggande delar. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift i svenska språket och vi förutsätter att du har god digital vana. För tjänsten krävs B-körkort.

Du är en erfaren ledare som trivs med att leda i förändring och med vårt uppdrag i fokus tillämpar du ett inkluderande, delegerande och utvecklande ledarskap som speglar sig i våra ledord mod, helhetssyn och öppenhet. Din förmåga att se samband i ett större sammanhang är mycket god men du behöver också kunna omsätta det till praktisk handling för att uppnå avsett resultat. Du besitter god förmåga att kommunicera och skapa delaktighet kring verksamhetens mål genom att på ett tydligt sätt säkerställa styrningen.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänsten kan komma att säkerhetsklassas vilket då kan innebära krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning innan påbörjad anställning i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585).

ÖVRIGT
Övriga fackliga representanter:
Akademikerförbundet SSR: Veronica Eriksdotter, 073-270 16 00.
Vision: Robin Fångsjö, 060-19 19 88.

Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in.

Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Verksamhetschef grundskola till Sundsvalls kommun

Läs mer Mar 15
Grundskolan i Sundsvall står inför spännande utmaningar. Vi kommer under de närmaste åren att minska i elevvolymer samtidigt som de större industrietableringarna i regionen leder till att vi behöver planera för att växla upp när elevvolymerna ökar. Vi har ett brett utbud av grundskolor och alla har en gemensam vision att ge våra elever så bra kunskaper att de kan välja sin egen framtid utifrån sina egna förutsättningar. Totalt finns 24 grundskolor och 5 anpassade grundskolor som är samlokaliserade vid samtliga enheter utom en och enheterna har tillsammans drygt 8000 elever.

Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet. Barn- och utbildningsnämnden ska bidra till kommunfullmäktiges inriktningsmål att skapa 5000 nya jobb, förbättra levnadsvillkor för fler och utjämna sociala skillnader i levnadsvillkor samt att bli en klimatneutral kommun.

Varje dag möter våra ca 3 000 medarbetare inom Barn- och utbildningsförvaltningen tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter. Varje dag finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling.

Vi söker dig som vill arbeta som vår nya verksamhetschef för grundskolan.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som verksamhetschef för Sundsvalls grundskolor är ett utmanande och inspirerande arbete där du ska utveckla undervisningens kvalité genom vidareutveckling av det systematiska kvalitetsarbetet, alltid med eleven i fokus. Elevers handlingskompetens och resultat ska öka tillsammans med den sociala utvecklingen - det här är tydliga mål som är ställda från både politik och förvaltningsledning.

Som verksamhetschef för grundskolan i Sundsvall ansvarar du för verksamhetens ekonomiska följsamhet och flexibilitet samtidigt som du driver utveckling av elevresultat och ökar den kommunala grundskolans attraktivitet. Den fackliga samverkan är viktig för att utveckla verksamheternas arbetsmiljö, vi vill vara en attraktiv arbetsgivare som fler söker sig till och du behöver vara en god och tydlig samtalspartner. Du leder utvecklingsarbetet inom Sundsvalls grundskola i linje med politiskt satta mål och beslut fattade av förvaltningsledningen och väljer arbetsformer så att medarbetarnas kompetens, engagemang och delaktighet tas till vara. Till din hjälp har du 21 rektorer som liksom du har ett högt engagemang för att vidareutveckla våra verksamheter. Du kommer även att ha stöd av 2 kvalitetsutvecklare som arbetsleds av dig men har sin organisatoriska tillhörighet hos verksamhetschef Lärande och hälsa. Därutöver finns andra stödfunktioner såväl inom förvaltningen som inom kommunkoncernen.

Du är direkt underställd skoldirektör och ingår i Barn- och utbildningsförvaltningens ledningsgrupp där du förväntas medverka aktivt till målen för hela verksamheten samt axla rollen och perspektiven för hela skolsystemet där din roll utgör del i en större helhet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom pedagogik och genomförd rektorsutbildning. Det är meriterande om du har genomfört Skolverkets fortbildning för rektorer likaså om du har en magister eller master inom utbildningsledarskap/utbildningsvetenskap.

Du har flerårig aktuell erfarenhet av att arbeta som rektor i skolverksamhet med budget-, personal- och verksamhetsansvar. Du har även flerårig erfarenhet av att leda genom andra chefer. Det är meriterande om du har mycket god erfarenhet av att leda rektorsgrupper inom grundskolan i olika sammanhang. Vidare är det meriterande om du har ansvarat för strategiskt utvecklingsarbete på huvudmannanivå.
Du kan utrycka dig mycket väl i tal och skrift i svenska språket och vi förutsätter att du har god digital vana. För tjänsten krävs B-körkort.

Du är en erfaren ledare som trivs med att leda i förändring och med vårt uppdrag i fokus tillämpar du ett inkluderande, delegerande och utvecklande ledarskap som speglar sig i våra ledord mod, helhetssyn och öppenhet. Din förmåga att se samband i ett större sammanhang är mycket god men du behöver också kunna omsätta det till praktisk handling för att uppnå avsett resultat. Du besitter god förmåga att kommunicera och skapa delaktighet kring verksamhetens mål genom att på ett tydligt sätt säkerställa styrningen.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänsten kan komma att säkerhetsklassas vilket då kan innebära krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning innan påbörjad anställning i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585).

ÖVRIGT
Övriga fackliga representanter:
Akademikerförbundet SSR, Veronica Eriksdotter. Nås på 073-270 16 00.
Kommunal, Fatma Aksoy. Nås på 072-143 37 95.

Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in.

Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Bygglovschef till Sundsvalls kommun

Läs mer Jan 19
Stadsbyggnadskontoret är en central drivkraft i kommunen. Tillsammans skapar vi förutsättningar för attraktiva och växande livsmiljöer, med fokus på framtiden och en blick i backspegeln. Förvaltningen ansvarar för utveckling, planering och skötsel av vår stad och kommun. Det gäller exempelvis kommunala vägnät, parker, grönområden, skog och allmänna platser. Vi utvecklar ständigt kvaliteten på vår service och bemötande till medborgare, företag och besökare, arbetar aktivt med vårt ledarskap och medarbetarskap samt våra arbetsprocesser.
Det finns övergripande målsättning att Sundsvall ska växa, för oss är det en självklarhet att i samverkan med kommunens övriga funktioner och att stärka tillgängligheten och servicen för näringslivet.

Bygglovsavdelningen ansvarar för kommunens bygglovsfrågor, förhandsbesked, tillsyn och bidrag för bostadsanpassning. Avdelningen består av 16 medarbetare som är organiserade i fyra team: bygglovhandläggare, byggnadsinspektörer, handläggare av bostadsanpassningsbidrag och verksamhetsstöd. De senaste åren har avdelningen bland annat arbetat intensivt med att digitalisera arbetsflöden och även genomgått en certifiering i HBTQIa.

Vi söker en bygglovschef som tillsammans med medarbetarna, förvaltningens ledningsgrupp och kommunkoncernen har mod att stå i tillväxt och vill medverka till att skapa bästa möjliga förutsättningar för en långsiktig hållbar utveckling i Sundsvalls kommun.

ARBETSUPPGIFTER
Som bygglovschef leder och utvecklar du en verksamhet som ständigt förändras efter nya krav och förväntningar, där samverkan med andra kommunala funktioner är avgörande. Du ska på ett professionellt sätt kunna kommunicera verksamheten både internt och externt. Du leder avdelningens löpande verksamhet, stöttar medarbetare att lyckas i uppdraget och ansvarar för verksamhetsplanering och uppföljning. Som avdelningschef är du arbetsgivarföreträdare med formellt ansvar för verksamhet, personal, ekonomi och förväntas driva utvecklingen av avdelningen framåt tillsammans med medarbetarna.

Det finns en övergripande målsättning om att stärka tillgängligheten och service för näringslivet såväl som medborgare och besökare i kommunen där du kommer att vara en aktiv part och representera förvaltningen. Tillväxt och stärkta serviceambitioner kommer att kräva nya arbetssätt, samverkan i kommunen och innovativ utveckling inom området.

Som avdelningschef deltar du även i flertalet externa nätverk, exempelvis "Nyckeltal i Norr" samt "Plan, bygg- och miljöchefsgruppen" på länsnivå.

Du är rapporterar till stadsbyggnadsdirektören och ingår i förvaltningens ledningsgrupp där du är delaktig i den övergripande ledningen, styrningen och utvecklingen av förvaltningen. Till stöd i ditt arbete har du förvaltningens stabsfunktioner inom ekonomi, HR, IT, juridik och kommunikation.

Det finns möjligheter i organisationen att arbeta delvis på distans men som chef för avdelningen förväntas du vara fysiskt på plats under större delen av arbetstiden.

KVALIFIKATIONER
Som chef för bygglovsavdelningen krävs det först och främst mycket goda ledaregenskaper, du gillar att ta tag i saker och tillför extra energi genom att engagera din omgivning. Du är lyhörd samtidigt som du vågar utmana och ifrågasätta för att driva verksamheten framåt. Du är en erfaren, kommunikativ ledare som med god samarbetsförmåga kan skapa engagemang och delaktighet. Du kan på ett strukturerat sätt planera och organisera avdelningens arbete. Det är viktigt att du har förmåga till helhetssyn, tar utgångspunkt i behoven hos de vi är till för och kan göra korrekta avvägningar med avseende på uppdraget och verksamhetens bästa.

Då interna och externa kontakter är en del av tjänsten behöver du vara utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang samt tycka om att underhålla relationer, gamla som nya.

Vi söker dig som har en högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant inom arbetsområdet eller motsvarande utbildning och arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har arkitekt- eller ingenjörsexamen samt chefs- och ledarskapsutbildning.
Du har chefserfarenhet som inneburit personal- verksamhets- och budgetansvar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda myndighetsutövande verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med plan- och bygglagen och särskilt bygglovsfrågor samt erfarenhet från kommunal verksamhet. Vidare är erfarenhet av utvecklingsarbete kring digitalisering, bemötande och service meriterande.

Du har mycket god svenska i tal och skrift och det är meriterande med god engelska i tal och skrift. Vidare är du väl förtrogen med vardagliga digitala redskap som Outlook, Word, Excell och Powerpoint samt kunskap om ByggR, Stratsys eller liknande. B-körkort är ett krav.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Chef till Kontaktcenter, Sundsvalls kommun

Läs mer Dec 29
Vi vill skapa den bästa kommunala servicen för våra invånare och företag! Vill du leda det arbetet?

För att möta dagens och morgondagens behov hos våra medborgare och företagare har kommunfullmäktige tagit beslut om att etablera ett kontaktcenter. Genom kontaktcenter ska vi öka tillgängligheten och i hög grad kunna ge svar på frågor och ärenden redan vid första kontakten. Det ska vara enkelt att kontakta oss, såväl via telefon och digitala kanaler som besök.
Kontaktcenters främsta uppdrag är att samordna kommunens service enligt principen en väg in genom att ge medborgare och företagare vägledning, information och kvalificerad service via telefon och mejl. Digitalisering är en del av den utvecklingen såväl som effektivare ärendeprocesser och tillsammans förbättrar och förenklar vi för de vi är till för.

Arbetet med att möjliggöra och förbereda kontaktcenter har pågått under en tid och grunden är lagd för kontaktcenters implementering i organisationen. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Sundsvall och leda vårt kommande kontaktcenter.

ARBETSUPPGIFTER
Kontaktcenter kommer vara förvaltningarnas och kommunala bolagens förlängda arm och det blir därför avgörande att du verkar för att bygga förtroende för kontaktcenters verksamhet i organisationen. Som chef för kontaktcenter har utvecklings- och förändringsarbete en stor betydelse liksom förmågan att driva en digital verksamhetsutveckling för att möta medborgarnas och företagarnas behov i ett alltmer digitaliserat samhälle. Ditt uppdrag är att strategiskt arbeta med att etablera, leda och utveckla det arbetet.
Du leder arbetet med ett högt engagemang för att främja utveckling inom digitalisering, automatisering och effektivisering av arbetssätt i syfte att nyttja våra resurser på bästa sätt. Till din hjälp har du avdelningens medarbetare som, liksom du, har ett stort engagemang och driv för att ge service till våra medborgare och företagare men även till våra förvaltningar och bolag. Du har direkt personalansvar för en verksamhetsutvecklare samt två sektionschefer som i sin tur har ca femton medarbetare var.

Organisatoriskt kommer du att tillhöra Servicecenters verksamhet som består av sju avdelningar som leds av verksamhetschef. Verksamheten består, förutom kontaktcenter, av administration, ekonomi, rekrytering och bemanning, lön och pension, mat- och måltidsverksamhet samt fordon och transporter. Du är direkt underställd verksamhetschef och ingår i Servicecenters ledningsgrupp där du förväntas medverka aktivt och bidra till hela Servicecenters utveckling.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller annan utbildning i kombination med yrkeserfarenhet inom tjänstens beskrivna områden som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du genomfört en ledarskapsutbildning ser vi det som meriterande.

Du har flera års aktuell chefserfarenhet på strategisk nivå inom kontaktcenter med hög komplexitet som inneburit att leda genom andra chefer. Du har även aktuell erfarenhet av verksamhetsutveckling med flera uppdragsgivare och intressenter. Vidare har du aktuell erfarenhet av att driva förändring och utveckling av kundkanaler såsom chatt, sociala medier, webb och telefoni.

Du är en erfaren ledare som trivs med att leda i förändring och med vårt uppdrag i fokus tillämpar du ett inkluderande, delegerande och utvecklande ledarskap som speglar sig i våra ledord mod, helhetssyn och öppenhet. Din förmåga att se samband i ett större sammanhang är mycket god men du behöver också på ett flexibelt sätt kunna omsätta det till praktisk handling för att uppnå avsett resultat. Du besitter god förmåga att kommunicera och skapa delaktighet kring verksamhetens mål genom att på ett tydligt sätt säkerställa styrningen.

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• arbete i en politiskt styrd organisation
• att använda statistik för uppföljning och analys i syfte att effektivisera och driva förändrings- och utvecklingsarbete
• arbete i kunskapsdatabaser och arbete med kundinsikter
• AI och automation

Du kan utrycka dig mycket väl i tal och skrift i svenska och engelska språket och vi förutsätter att du har god datavana. Det är meriterande om du talar flera språk.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänsten är säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Avdelningschef rekrytering- och bemanning, Sundsvalls kommun

Läs mer Okt 9
Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Med målen att skapa 5 000 nya jobb till 2030, förbättra levnadsvillkor för fler och utjämna sociala skillnader i levnadsvillkor samt att bli klimatneutrala så jobbar vi hårt för att ligga i framkant. Just nu sker en av våra allra största industrietableringar någonsin i Torsboda vilket skapar goda förutsättningar.

Sundvalls kommun har valt att samordna sin interna service i Servicecenter. Det är en bred verksamhet där tjänsteleveranser görs till kommunkoncernens alla delar mot ersättning inom administration, ekonomi, rekrytering och bemanning, lön och pension, mat- och måltidsverksamhet samt fordon och transporter.
Verksamheten består av sex avdelningar som leds av verksamhetschef.

Avdelningen rekrytering- och bemanning är indelade i två enheter med totalt ca 30 medarbetare. Rekryteringsenheten består av åtta rekryteringsspecialister samt en rekryteringskoordinator och ansvarar för rekrytering av tillsvidare tjänster samt vikariat längre än sex månader. Bemanningsenheten består av en sektionschef, tio bemanningskonsulter, åtta vikariesamordnare samt projektledare/verksamhetsutvecklare för implementering av Hållbar bemanning och bemanningscontroller. Bemanningsenheten ansvarar för rekrytering och bemanning av vikarier inom kommunens verksamheter vid akut frånvaro och vid kortare och längre vikariat.

Vi söker dig som vill arbeta som vår nya avdelningschef och tillsammans med oss utveckla rekrytering och bemanning för att möta Sundsvalls kommuns framtida kompetensförsörjningsbehov.

ARBETSUPPGIFTER
Ditt uppdrag som avdelningschef innebär att strategiskt arbeta med att driva utveckling inom rekrytering och bemanning. För att lyckas i det blir du en viktig del i att samverka med kommunens förvaltningar och bolag samt ingå i HR-styrgrupp och HR funktionsstyrgrupp. Du leder arbetet med ett högt engagemang för att främja utveckling inom digitalisering, automatisering och effektivisering av arbetssätt i syfte att nyttja våra resurser på bästa sätt. Till din hjälp har du avdelningens medarbetare som liksom du har ett högt engagemang för att vidareutveckla vår verksamhet.

Som avdelningschef har du har direkt personalansvar för rekryteringsenhetens medarbetare samt bemanningsenhetens sektionschef, projektledare för Hållbar bemanning och bemanningscontroller. Du är direkt underställd verksamhetschef och ingår i Servicecenters ledningsgrupp där du förväntas medverka aktivt och bidra till hela Servicecenters utveckling.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ett för tjänsten relevant område. Har du genomfört en ledarskapsutbildning ser vi det som meriterande.

Du har mångårig aktuell chefserfarenhet och mycket goda kunskaper inom arbetsrättslig lagstiftning samt kollektivavtal. Vidare har du flerårig erfarenhet av att leda och driva utvecklings- och förändringsarbete inom tjänstens beskrivna områden med goda resultat. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete med resursstyrning och personaloptimering från en större organisation.

Du kan utrycka dig mycket väl i tal och skrift i svenska språket och vi förutsätter att du har god datavana. För tjänsten krävs B-körkort.

Du är en erfaren ledare som trivs med att leda i förändring och med vårt uppdrag i fokus tillämpar du ett inkluderande, delegerande och utvecklande ledarskap som speglar sig i våra ledord mod, helhetssyn och öppenhet. Din förmåga att se samband i ett större sammanhang är mycket god men du behöver också på ett flexibelt sätt kunna omsätta det till praktisk handling för att uppnå avsett resultat. Du besitter god förmåga att kommunicera och skapa delaktighet kring verksamhetens mål genom att på ett tydligt sätt säkerställa styrningen.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänsten är säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
Servicecenter rekrytering och bemanning är HBTQI-certifierade.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Rutinera i Sundsvall AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Rutinera i Sundsvall AB .

Ekonomichef till Sund Birsta AB

Ekonomichef
Läs mer Feb 23
Sund Birsta AB är en världsledande leverantör av avancerade helautomatiska maskiner som används som hanteringsutrustning inom valsverksindustrin. Bolaget levererar maskiner och hanteringssystem samt ett komplett utbud av eftermarknadsprodukter och tjänster. Företaget som grundades på 60-talet är idag en väletablerad verksamhet med huvudkontor i Sundsvall och global närvaro via kontor i USA, Kina och Indien. Sund Birsta är en del av Danieli – en av världens största leverantörer av kompletta stålvalsverk, från ugn till utlastning av färdigt stål. Danieli omsätter idag 4 miljarder Euro och har drygt 9 000 medarbetare över hela världen. Läs mer på: www.sundbirsta.com samt www.danieli.com
Är du en affärsdriven ekonom som trivs att jobba operativt och målstyrt mot att skapa förbättringar, resultat och lönsamhet? Lockar en ledande position med helhetsansvar för ekonomi och administration? Då ska du söka tjänsten som Ekonomichef till Sund Birsta och bli vår nyckelperson inom ekonomifunktionen. Du rapporterar till VD, ingår i bolagets ledningsgrupp samt har personal- och resultatansvar.
Som chef för ekonomi och administration blir du den som ytterst ansvarar för organisationens leverans inom området. Vi erbjuder dig en spännande roll där du både har en operativ och strategisk funktion vilket innefattar ledarskap samt koordinering och utveckling av processer, rutiner och personal. I din roll får du ansvaret att ta fram och leverera information kring moderbolagets och några av dotterbolagens affärsredovisning. Du förväntas bevaka och i samråd med ledningsgrupp och VD ansvara för att de ekonomiska målen i budget och affärsplan uppnås.
Arbetsuppgifterna innefattar:
· Intern och extern rapportering
· Upprätta årlig budget
· Ta fram ekonomiska prognoser och rapporter samt identifiera och utreda avvikelser
· Skapa årsredovisning och bokslut
· Deklaration, skatteinbetalningar, redovisning och rapportering
· Löpande bokföring av betalningar, likviditetsplanering och avstämningar
· Terminsaffärer, valutahantering, exportfinansiering
· Stöd till projektavdelningen kring frågor som rör finansiering och betalningsvillkor
· Kontakt med bank, revisions- och försäkringsbolag
· Systemansvar för ERP-systemet Visma
· Hantera personalrelaterade frågor (arbetsmiljö, utveckling, lönesättning, ledning).
Vi söker en affärsinriktad ekonom som är trygg med att ha ett stort eget ansvar och som trivs att jobba hands on. Eftersom arbetsuppgifterna spänner över en stor bredd ser vi gärna att du är prestigelös och flexibel, duktig på att prioritera samt vill jobba i en mindre organisation med korta beslutsvägar och möjlighet till stor påverkansgrad. I rollen förväntas du vara en rak och öppen person med civilkurage som kan styra ekonomifunktionen med en klar och tydlig riktning.
Som person har du en god analytisk förmåga där struktur, kvalitet och noggrannhet är viktigt. Du är drivande, van att arbeta självständigt och kan hantera arbetsuppgifter som kräver tidsfrister. Eftersom du har många interna och externa kontaktytor lägger vi stor vikt vid din samarbets- och kommunikationsförmåga.
Vi vill att vår sökande har en civilekonomexamen eller kandidatexamen i ekonomi/redovisning och några års erfarenhet från liknande arbete. Du hanterar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice, framförallt Excel. Då rollen innebär systemansvar vill vi att du har goda kunskaper i ekonomi- och affärssystem, vi ser det som ett stort plus om du har erfarenhet av ERP-systemet Visma.
Tjänsten avser heltid, anställning hos Sund Birsta med placering på huvudkontoret i Sundsvall i fina nyrenoverade kontorslokaler.
Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera, för mer information om tjänsten välkommen att kontakta rekryterare Petra Elf petra.elf@rutinera.se 070-760 64 47. Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se eller mailar direkt till ansvarig rekryterare. OBS! Ange att du söker tjänsten: ”Ekonomichef Sund Birsta” då urval och intervjuer sker löpande vill vi gärna få in din ansökan omgående, dock senast den 31 mars 2024.

Ansök nu

Ekonom till Sundsvalls södra Sotningsdistrikt AB

Ekonomikontorist
Läs mer Jan 12
Sundsvalls Södra Sotningsdistrikt AB och Ahlavent i Norrland AB är lokala företag som utför olika tjänster för ett säkrare och trivsammare hem som exempelvis: sotning, ventilation, besiktning, läckage- och radonmätning. Verksamheten har idag 22 anställda och omsätter 20 MSEK. Bolaget ingår i koncernen SoVent Group AB som till största delen ägs av Storskogen. SoVent Group AB består av 44 sot- och ventilationsbolag inom hela Sverige och har idag ca 530 anställda med en samlad omsättning på 550MSEK. Läs mer på: www.sundsvallssotaren.se
Är du en social och framåtriktad ekonom med ett hjärta för siffror? Är du en strukturerad och noggrann person som trivs att jobba i ett öppet och lättsamt arbetsklimat med fokus på gott samarbete och hög servicenivå? Då ska du söka tjänsten som ekonom till Sundsvalls södra sotningsdistrikt AB.
Du erbjuds en ansvarsfull roll där du blir vår nyckelperson för administrationen främst lokalt men även för andra bolag inom koncernen. Du rapporterar till lokala VD:n i Sundsvall i det dagliga operativa arbetet och stöttas av den ansvarige ekonomen för region norr i frågor gällande ekonomi.
Arbetsuppgifter:
· Ekonomi såsom fakturering, kund och leverantörsreskontra, avstämningar samt upprätta månads-, kvartals- och årsbokslut.
· Löneadministration, från ax till limpa, vilket innefattar kontroller och avstämningar av lönerapporter, skriva in avvikelser (lönehantering för flera bolag inom region norr).
· Utöver dina huvudsakliga arbetsuppgifter inom ekonomisidan så stöttar du i mån av tid och vid behov även det lokala kontoret med allmänna administrativa uppgifter samt svarar i telefonen.
Vi söker dig som vill bidra med din kompetens, trivsel och arbetsglädje. Vi vill att du har ett par års arbetslivserfarenhet i en liknande ekonomifunktion, har du dessutom utbildning inom ekonomiområdet är det meriterande. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice, framförallt i Excel samt har goda kunskaper i ekonomi- och/eller lönesystem. Du behärskar svenska flytande och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift samt har en god nivå på engelska.
Som person är du trygg och stabil i dig själv och har lätt för att skapa förtroende. Du har ett stort eget driv, är självgående och har förmåga att kunna arbeta noggrant och strukturerat med många olika arbetsuppgifter parallellt. Du är social, gillar att samarbeta och ge god service vilket behövs i dina kontaktytor både internt och externt.
Tjänsten avser anställning hos Sundsvalls södra sotningsdistrikt AB, omfattning heltid, med placering på kontoret i Sundsvall.
Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Petra Elf 070-760 64 47 petra.elf@rutinera.se Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se OBS! ange att du söker tjänsten ”Ekonom Svll södra sotningsdistrikt”. Då urval intervjuer sker löpande ser vi gärna att du söker omgående, dock senast den 31 januari 2024.

Ansök nu

Sund Birsta anställer Automationsingenjörer

Automationsingenjör, maskin
Läs mer Nov 1
Sund Birsta AB är en världsledande leverantör av avancerade helautomatiska maskiner som används som hanteringsutrustning inom valsverksindustrin. Bolaget levererar maskiner och hanteringssystem samt ett komplett utbud av eftermarknadsprodukter och tjänster. Företaget som grundades på 60-talet är idag en väletablerad verksamhet med huvudkontor i Sundsvall och global närvaro via kontor i USA, Kina och Indien. Sund Birsta är en del av Danieli – en av världens största leverantörer av kompletta stålvalsverk, från ugn till utlastning av färdigt stål. Danieli omsätter idag 4 miljarder Euro och har drygt 9 000 medarbetare över hela världen. Läs mer på: www.sundbirsta.com samt www.danieli.com
Lockas du av ny, bred och spännande teknik och att få vara med i produktutveckling under hela produktionscykeln? Vill du arbeta med anpassade avancerade tekniska lösningar i allt från små detaljer till stora komplexa system? Då ska du söka tjänsten som junior eller senior Automationsingenjör till Sund Birsta.
Vi erbjuder dig ett ansvarsfullt och utvecklande jobb med hög påverkansgrad och du blir en del av en grupp ambitiösa kollegor. Du rapporterar till teknikchefen och tillhör teknikavdelningen som består av Elkonstruktion & Automation samt Mekanisk konstruktion. Teknikavdelningen utgör en viktig funktion inom framdrift av projekt samt i framtagning och förvaltning av nya produkter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Programmering/systemutveckling/mjukvaruprojektering
· Teknisk dokumentation
· Granska teknisk dokumentation
· Medverka vid montering, provkörning och idrifttagning
· Kundbesök
I en senior roll styr du både det interna och externa konstruktionsarbetet. Du tar fram kravspecifikationer för konstruktionsuppdrag och utvecklingsprojekt samt checkar och godkänner teknisk dokumentation. Detta i nära samarbete med bolagets övriga avdelningar men även tillsammans med våra kunder och externa samarbetspartners.
Då vi är i en tillväxtfas och vill bli fler, så söker vi nu efter både juniora och seniora Automationsingenjörer med genuint teknikintresse. Du kan antingen vara helt nyutexaminerad eller också har du flera års erfarenhet och kan arbeta självständigt i rollen. Du är utbildad högskole- eller civilingenjör, gärna med inriktning mot automation, datavetenskap, datateknik eller för tjänsten annan relevant utbildning. Då vi är verksamma på alla marknader är internationell erfarenhet meriterande.
Som person är du en lagspelare med god social och kommunikativ förmåga vilket behövs i dina kontaktytor både internt och externt. Du trivs i en roll där man strukturerat arbetar med många olika projekt. Med en prestigelös och positiv inställning trivs du att jobba i ett framåtdrivande team där initiativ och problemlösning värderas högt.
Du hanterar obehindrat engelska och svenska i både tal och skrift, övriga språk är meriterande. Oavsett om du är junior eller senior så förutsätter vi att du är en god användare av program inom MSOffice. Som senior vill vi gärna att du har god vana av arbete i systemutvecklingsverktyg som exempelvis Siemens TIA portal eller liknande. Förståelse för högnivåprogrammering som exempelvis C#, C++, HTML eller liknande är meriterande.
Tjänsten avser heltid, anställning hos Sund Birsta med placering på huvudkontoret i Sundsvall i fina nyrenoverade kontorslokaler. Då vi har tillverkning och leveranser på alla marknader så är resande en naturlig del av arbetet.
Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera, för mer information om tjänsten välkommen att kontakta Rekryterare Petra Elf petra.elf@rutinera.se 070-760 64 47 eller Teknikchef Fatos Rexhaj fatos.rexhaj@sundbirsta.com 070-375 51 86.
Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se eller mailar direkt till ansvarig rekryterare. OBS! Ange att du söker tjänsten: ” Automationsingenjörer till Sund Birsta” då urval och intervjuer sker löpande vill vi gärna få in din ansökan omgående, dock senast den 30 november 2023.

Ansök nu

Sund Birsta anställer Mekanikkonstruktörer

Maskinkonstruktör
Läs mer Okt 27
Sund Birsta AB är en världsledande leverantör av avancerade helautomatiska maskiner som används som hanteringsutrustning inom valsverksindustrin. Bolaget levererar maskiner och hanteringssystem samt ett komplett utbud av eftermarknadsprodukter och tjänster. Företaget som grundades på 60-talet är idag en väletablerad verksamhet med huvudkontor i Sundsvall och global närvaro via kontor i USA, Kina och Indien. Sund Birsta är en del av Danieli – en av världens största leverantörer av kompletta stålvalsverk, från ugn till utlastning av färdigt stål. Danieli omsätter idag 4 miljarder Euro och har drygt 9 000 medarbetare över hela världen. Läs mer på: www.sundbirsta.com samt www.danieli.com
Lockas du av ny, bred och spännande teknik och att få vara med i produktutveckling under hela produktionscykeln? Vill du arbeta med anpassade avancerade tekniska lösningar i allt från små detaljer till stora komplexa system? Då ska du söka tjänsten som junior eller senior Mekanikkonstruktör till Sund Birsta.
Vi erbjuder dig ett ansvarsfullt och utvecklande jobb med hög påverkansgrad och du blir en del av en grupp ambitiösa kollegor. Du rapporterar till teknikchefen och tillhör teknikavdelningen som består av Mekanikkonstruktion, Elkonstruktion & Automation. Teknikavdelningen utgör en viktig funktion inom framdrift av projekt samt i framtagning och förvaltning av nya produkter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Mekanikkonstruktion i 3D-CAD
· Beräkningar
· Ritningsunderlag
· Teknisk dokumentation
· Medverka vid montering, provkörning och idrifttagning
· Kundbesök
I en senior roll styr du både det interna och externa konstruktionsarbetet. Du tar fram kravspecifikationer för konstruktionsuppdrag och utvecklingsprojekt samt checkar och godkänner teknisk dokumentation. Detta i nära samarbete med bolagets övriga avdelningar men även tillsammans med våra kunder och externa samarbetspartners.
Då vi är i en tillväxtfas och vill bli fler, så söker vi nu efter både juniora och seniora mekanikkonstruktörer med genuint teknikintresse. Du kan antingen vara helt nyutexaminerad eller också har du flera års erfarenhet och kan arbeta självständigt i rollen. Du är utbildad högskole- eller civilingenjör, gärna med inriktning mekanik, mekatronic, teknisk design eller för tjänsten annan relevant utbildning. Då vi är verksamma på alla marknader är internationell erfarenhet meriterande.
Som person är du en lagspelare med god social och kommunikativ förmåga vilket behövs i dina kontaktytor både internt och externt. Du trivs i en roll där man strukturerat arbetar med många olika projekt. Med en prestigelös och positiv inställning trivs du att jobba i ett framåtdrivande team där initiativ och problemlösning värderas högt.
Du hanterar obehindrat engelska och svenska i både tal och skrift, övriga språk är meriterande. Oavsett om du är junior eller senior så förutsätter vi att du är en god användare av program inom MSOffice. Som senior vill vi gärna att du har god vana av 3D-CAD samt erfarenhet av arbete i PDM-system.
Tjänsten avser heltid, anställning hos Sund Birsta med placering på huvudkontoret i Sundsvall i fina nyrenoverade kontorslokaler. Då vi har tillverkning och leveranser på alla marknader så är resande en naturlig del av arbetet.
Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera, för mer information om tjänsten välkommen att kontakta Rekryterare Petra Elf petra.elf@rutinera.se 070-760 64 47 eller Teknikchef Fatos Rexhaj fatos.rexhaj@sundbirsta.com 070-375 51 86.
Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se eller mailar direkt till ansvarig rekryterare. OBS! Ange att du söker tjänsten: ”Mekanikkonstruktör Sund Birsta” då urval och intervjuer sker löpande vill vi gärna få in din ansökan omgående, dock senast den 30 november 2023.

Ansök nu

Ekonomi- & löneadministratör till Sundsvalls Södra Sotningsdistrikt AB

Administrativ assistent
Läs mer Okt 4
Sundsvalls Södra Sotningsdistrikt AB och Ahlavent i Norrland AB är lokala företag som utför olika tjänster för ett säkrare och trivsammare hem som exempelvis: sotning, ventilation, besiktning, läckage- och radonmätning. Verksamheten har idag 22 anställda och omsätter 20 MSEK. Bolaget ingår i koncernen SoVent Group AB som till största delen ägs av Storskogen. SoVent Group AB består av 44 sot- och ventilationsbolag inom hela Sverige och har idag ca 530 anställda med en samlad omsättning på 550MSEK. Läs mer på: www.sundsvallssotaren.se
Är du en social och framåtriktad administratör med ett hjärta för siffror? Är du en strukturerad och noggrann person som trivs att jobba i ett öppet och lättsamt arbetsklimat med fokus på gott samarbete och hög servicenivå? Då ska du söka tjänsten som Ekonomi- & löneadministratör hos Sundsvalls södra sotningsdistrikt AB.
Du erbjuds en ansvarsfull roll där du blir vår nyckelperson för administrationen främst lokalt men även för andra bolag inom koncernen. Du rapporterar till Ekonomiansvarig för region norr men jobbar närmast den lokala VD:n i det dagliga operativa arbetet.
Dina arbetsuppgifter innebär:
· Ekonomiadministration såsom fakturering, kund och leverantörsreskontra, avstämningar samt upprätta ekonomiska rapporter.
· Löneadministration vilket innefattar kontroller och avstämningar av lönerapporter, skriva in avvikelser (lönehantering för flera bolag inom region norr).
· Utöver ekonomi- och lönehantering stöttar du även det lokala kontoret med allmänna administrativa uppgifter samt svarar i telefonen.
Vi söker dig som vill bidra med din kompetens, trivsel och arbetsglädje. Vi vill att du har ett par års arbetslivserfarenhet i en administrativ roll, har du dessutom utbildning inom ekonomiområdet är det meriterande. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice, framförallt i Excel samt har goda kunskaper i ekonomi- och/eller lönesystem. Du behärskar svenska flytande och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift samt har en god nivå på engelska.
Som person är du trygg och stabil i dig själv och har lätt för att skapa förtroende. Du har ett stort eget driv, är självgående och har förmåga att kunna arbeta noggrant och strukturerat med många olika arbetsuppgifter parallellt. Du är social, gillar att samarbeta och ge god service vilket behövs i dina kontaktytor både internt och externt.
Tjänsten avser anställning hos Sundsvalls södra sotningsdistrikt AB, omfattning heltid, med placering på kontoret i Sundsvall.
Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera i Sundsvall, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Petra Elf 070-760 64 47 petra.elf@rutinera.se Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se OBS! ange att du söker tjänsten ”Ekonomi- & löneadministratör”. Då urval intervjuer sker löpande ser vi gärna att du söker omgående, dock senast den 29 oktober 2023.

Ansök nu

Produktionschef till Renewcell

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Sep 26
Renewcell är ett av världens mest innovativa och banbrytande företag och är byggt på en svenskutvecklad och patenterad industriell process. Renewcell är först i världen med att ha kommersialiserat en process där man omvandlar förbrukade textilier till ny råvara för modeindustrin genom att återvinna dem till en högkvalitativ cellulosamassa kallad CIRCULOSE® som i sin tur kan bli till nya kläder. Textilbranschen är idag ett av teknikområdena som har högst miljöbelastning och genom Renewcells process skapas nu förutsättningarna för en mer hållbar textilindustri in i framtiden. 2012 lades grunden för företaget som idag har ca 130 anställda med huvudkontor i Stockholm och fabrik i Sundsvall samt verksamheter i Kristinehamn och New York. I den nya fabriken i Sundsvall arbetar ca 90 anställda inom bland annat produktion, produktionsteknik, planering och inköp. Läs mer på: www.renewcell.com
Vill du arbeta i en ledande position med ansvar för att driva och utveckla både produktion, processer och personal? Då ska du söka tjänsten som produktionschef hos Renewcell och få chansen att följa med på en spännande tillväxtresa in i framtiden inom en helt ny processindustri.
Som produktionschef har du det övergripande ansvaret för produktionen och leder hela skiftorganisationen med sex skiftlag genom skiftgående produktionsledare och driftspecialist/produktionssupport. Du rapporterar till fabrikschefen samt ingår i den lokala ledningsgruppen i Sundsvall.
Tjänsten innebär ett helhetsansvar för den skiftgående organisationen där ditt fokusområde blir att utveckla processer och rutiner samt att coacha produktionsledarna för att skapa en ansvarsfull och engagerande kultur. Du ansvarar för styrning och uppföljning av produktionen gällande arbetsmiljö, kvalitet, leveransprecision och effektivitet. Driva ständiga förbättringar och implementera dessa samt hantera frågor som rör drift och underhåll. En del av ditt arbete är också ekonomisk planering, budgetering samt löpande rapportering.
Vi söker dig med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och som framgångsrikt har arbetat med produktions- och processutveckling samt ledning av personal. Har du dessutom varit med och byggt upp en ny produktionsenhet så är det meriterande. Vi vill att du har en teknisk bakgrund, gärna utbildad civilingenjör med erfarenhet av produktions- och processtyrning. Du har en god förståelse för kvalitets-, miljö- och förbättringsarbete. Vi tror att du genom dina erfarenheter och breda kunskaper inom produktions- och processfrågor har byggt upp en god förmåga att agera självständigt inom området.
Du är en närvarande chef som trivs att jobba operativt och målstyrt mot att skapa förbättringar, resultat och lönsamhet. Du är en inspirerande och trygg ledare som vill skapa förändring och god laganda samt styra produktionsorganisationen med en klar riktning. Eftersom verksamheten fortfarande är relativt ny och under utveckling värdesätter vi om du som person är prestigelös och flexibel samt trivs att jobba i en mindre organisation med möjlighet till stor påverkansgrad och korta beslutsvägar. Då vi jobbar i en internationell koncern och har utländska kund- och leverantörskontakter är goda kunskaper i engelska ett krav. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice samt god erfarenhet av produktions- och affärssystem.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och avser heltidsarbete under dagtid. Du blir anställd hos Renewcell med placering vid fabriken i Ortviken.
Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera i Sundsvall, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Petra Elf, 070-760 64 47 petra.elf@rutinera.se Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se OBS! Ange att du söker tjänsten ”Produktionschef Renewcell” Då urval och intervjuer sker löpande, ser vi gärna att du söker omgående, dock senast den 22 oktober 2023.

Ansök nu