Sundsvall: Inköpare, Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet Inköpare, Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2023-03-16 // Varaktighet: Heltid

Vi söker nu en inköpare till vår kund i Sundsvall. Vill du arbeta på en trivsam och fartfylld arbetsplats med ett härligt team? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Tjänsten är ett konsultuppdrag, tills vidare med goda chanser att bli anställd hos kund på sikt.
Urvalsarbetet kommer att ske löpande och start önskas så snart som möjligt.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som inköpare kommer du att spela en viktig roll för organisationen och du kommer att ansvara för inköp av material och entreprenörstjänster. Ditt arbete förutsätter ett nära och engagerat samarbete med interna beställare och tekniskt ansvariga.

Du kommer att arbeta med inköpsarbete som avser beställning, leveransbevakning, reklamationer, fakturahantering, offertförfrågningar, avtal och analysering av leverantörsmarknaden. Samtidigt kommer du att medverka i större upphandlingar och projektinköp där du säkerställer rätt kvalitet till lägsta möjliga kostnad.

Vem är du?
Vi söker dig som har en utbildning inom inköp, ekonomi eller logistik och gärna tidigare erfarenhet inom tillverkande industri. Du är en van användare av affärssystem, Office-program, främst excel. Som person har du god kommunikationsförmåga, är resultatinriktad, organiserad och har lätt för att skapa goda kundkontakter. Du behärskar engelska i tal och skrift.

Om verksamheten
Poolia kan erbjuda flera möjligheter till dig som är ingenjör eller har en teknisk bakgrund. Våra uppdragsgivare finns inom miljö-, energi-, skogs-, fordons-, läkemedels-, livsmedels-, process- och produktionsindustrin. Oavsett om du vill arbeta på ett stort eller litet företag, inom privat eller offentlig sektor, så har vi en tjänst för dig. Vi förenar människor och teknik!

Att vara konsult hos oss ger dig många möjligheter att prova på olika branscher, företag och roller. Läs gärna mer om hur det är att vara konsult hos oss: https://www.poolia.se/karriar/tips/konsult/ Det passar dig som vill få mycket erfarenhet under en kortare period. Om du letar efter en värld fylld av spännande möjligheter och nya kontakter kommer du gilla att vara konsult hos oss.



Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Inköpare.

Inköpare till Unimedic

Läs mer Apr 2
Unimedic AB är en kontraktstillverkare (CDMO) som utvecklar och tillverkar sterila och icke-sterila läkemedel främst för den europeiska marknaden. Verksamheten är specialiserad på flytande beredningar och utgår från Matfors. Bolaget har ett 80-tal anställda och är ett helägt dotterbolag till MedCap (börsnoterat investmentbolag inom läkemedelsbranschen).

Bolagets vision är att möjliggöra ett bättre liv. Det gör vi genom att utveckla och tillverka läkemedel för barn och vuxna med särskilda medicinska behov.

Är du en passionerad inköpare som brinner för att skapa affärsframgångar och som vill vara en nyckelspelare i utvecklingen av vår organisation?. Vi befinner oss i en intensiv fas av utveckling och behöver förstärka vårt inköpsteam.

Arbetsbeskrivning

Vi söker en erfaren inköpare med en mångsidig och omfattande kompetensprofil. I rollen kommer du att ha ansvar för både det operativa och taktiska inköpet inom segmenten råvara, insatsmaterial, tjänster, projekt och förbrukningsartiklar. Där du kommer att överblicka stora delar av inköpsprocessen. Det innefattar allt från behovsanalys, prognostisering och orderläggning till orderbevakning och uppföljning. Vidare kommer du att vara ansvarig för att analysera och följa upp inköpsdata, samt att utveckla KPI:er och analysunderlag. Du kommer även att hantera avvikelser och reklamationer. I rollen kommer du att arbeta nära Supply Chain Manager med avtalsskrivning, förhandlingar och projekt. Du kommer att vara den dagliga kommersiella kontaktpunkten gentemot våra leverantörer och samarbeta nära med vår produktionsplanerare och QA-avdelning. Du kommer även att ha ansvar för sortimentet och driften av vårt centralförråd, där alla förbrukningsvaror hanteras. Du rapporterar till Supply chain manager.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Matfors, Sundsvall.

Vem är du

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning (till exempel; inköp/supply, ekonomi, logistik) - alternativt flera års erfarenhet som inköpare. Du har goda kunskaper av förhandling och avtalsskrivande. Vidare har du har utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska i både tal och skrift samt god systemvana, främst i Excel.

Som person är du affärsmässig med en bra analysförmåga. Du arbetar strukturerat med hög fokus på kvalitet och har förmågan att se helheten samt att arbeta långsiktigt. Vi uppskattar att du utmanar oss och drivs av att hitta effektivare och proaktivare sätt att arbeta på. Du är självgående och van att arbeta projektinriktat med struktur, även när flera uppgifter samtidigt kräver din uppmärksamhet. Eftersom du kommer att ha många kontakter internt och externt är relationsskapande förmåga, kommunikationsfärdigheter och samarbetsvilja viktiga egenskaper. Flexibilitet och förmågan att ompröva och prioritera arbetsuppgifter när förutsättningarna ändras värdesätts högt.

Om oss

Hos oss arbetar vi gemensamt för att kontinuerligt stärka företagets värdegrund och bygga en kultur som vilar på mod, nyfikenhet och hjärta. Här har vi duktiga medarbetare som tar ansvar och själva fattar beslut. Det gör oss snabbfotade, skapar energi och ger förutsättningar för nytänkande och kreativitet. Vi tror på en prestigelös miljö där vi ser och uppmuntrar varandra. Gärna skrattar och har roligt tillsammans. På Unimedic Pharma är det viktigt att ha modet att vara ödmjuk, så även vara nyfiken på att lära känna kollegor och samarbetspartners, liksom vår affärsidé och strategier. Vi arbetar hårt för att vara ett företag där man ska och får våga! Vi förespråkar tvärfunktionellt samarbete där individuellt ansvar väger tyngre än hierarkisk styrning. Känslan av stolthet över att det vi gör faktiskt betyder något och gör skillnad är viktig för oss alla i företaget.

Kontakt

Vi samarbetar med Jeffers Wells i denna rekrytering. Har du frågor är du välkommen att kontakta Karin Frisendahl, 070-3774546 karin.frisendahl@jeffersonwells.se. Facklig kontakt: Unionen ordförande Håkan Wiberg 070 664 91 63.

Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 21 april.

Ansök nu

Supply Chain i Sundsvall och Västernorrland!

Läs mer Nov 14
Söker du nya utmaningar inom Supply Chain, inköp och logistik i Sundsvall och Västernorrland?

ValueOne har ett kontinuerligt behov av kompetenta personer inom Supply Chain som vill vara med och växa med våra kunder i Sundsvall och Västernorrland.

Är du intresserad av att utvecklas karriärmässigt kan vi erbjuda olika tjänster och uppdrag inom Supply Chain, inköp och logistik. 

OBS! Detta är en generell annons som inte är kopplad till ett specifikt jobb.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ?Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
tjänstepension
sjuk- och vårdförsäkring 
friskvårdsbidrag
personlig coachning och karriärrådgivning
nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar 
kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)


Hos ValueOne ges du möjlighet till personlig och professionell utveckling och får ingå i ett erfaret team med stor kompetens. Vi är specialister inom Supply Chain Management och kan erbjuda dig en möjlighet att utvecklas och utmana din yrkeskompetens och ledarförmåga genom spännande uppdrag inom en mängd olika branscher. Vi jobbar med uppdrag i hela regionen och ser därför helst att du är flexibel och mobil.

Vi är intresserade av dig som har erfarenhet av:

Inköp på operativ, taktisk och strategisk nivå.
Inköp av indirekt material, bought in services, IT, Marketing, Facility Management, MRO, IM&S.
Category Management.
Supplier Quality, SQE, SQA.
Chefsroller inom inköp, logistik och lager.
Transportkoordinering och orderadministration.
Supply planning och demand planning.
Produktionsplanering och huvudplanering.
Logistikutveckling.
Analys och prognosarbete inom Supply Chain.

Dina erfarenheter

Vi söker dig som vill utvecklas inom Supply Chain, oavsett på vilken nivå du befinner dig i din karriär. Som person ser vi gärna att du har en stark egen drivkraft och är resultatinriktad. Akademisk eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp, Supply Chain och logistik är meriterande för de tjänster vi söker. Men även du som skaffat dig värdefull kunskap och erfarenhet inom Supply Chain i arbetslivet kan söka tjänsterna.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänsterna löpande. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Johanna Hallnemo på telefon 072 143 23 79.

Ansök nu

Inköpare till växande företag!

Läs mer Feb 23
Trivs du med att engagera dig i projekt tillsammans med kunniga kollegor som delar med sig och hjälper varandra? Vill du jobba i en organisation som genomsyras av förtroende och frihet under ansvar? Skicka in en ansökan där du berättar mer om vem du är så berättar vi mer om tjänsten!

Du erbjuds

• En möjlighet att vara en del av en organisation som genomsyras av förtroende och frihet under ansvar
• Ett samarbete med kunniga och engagerade kollegor
• Att arbeta i en viktig roll hos ett stort och växande företag
• Att ha kontinuerlig kontakt med leverantörer och nyckelintressenter i organisationen.

Arbetsuppgifter
Som inköpare ansvarar du för att samordna, utveckla och driva inköpsarbetet mot såväl projekt, produktion och serviceåtaganden. Du säkerställer att de operativa flödet fungerar, inklusive tillhörande administrativa och logistiska processer, med tillhörande systemvård i företagets affärssystem. Vidare kommer du att ansvara för att optimera kostnader genom analys av inköpsmönster, hantera offertförfrågningar och förhandlingar vid leveransprojekt, stödja eftermarknadsavdelningen med prisförfrågningar, övervaka leverantörer och utveckla inköpsstrategier. Din insats kommer att vara avgörande för effektiva inköpsprocesser och kostnadsoptimering.
Du är analytiskt lagt och kommer att utvärdera leverantörer med avseende på kvalité, total kostnad och leveransförmåga. Vi ser gärna att du är van att förhandla med leverantörer, teckna avtal med och vårda leverantörer samt driva reklamationer.

Vi söker dig som:
Tidigare arbetat som inköpare alternativt har en eftergymnasial utbildning inom inköp, kvalitet och logistik. Du talar och skriver obehindrat i både svenska och engelska, då det krävs vid kontakt med interna kunder och leverantörer. Vidare har du god datavana med erfarenhet av Microsoft Office och särskilt av Excel. 
För att trivas i rollen är du en person som tar stort ägandeskap över dina arbetsuppgifter och är van vid att ta egna initiativ. Rollen kräver att du är lösningsorienterad, strukturerad och driver dina egna processer framåt. Vidare är du kommunikativ och har god förmåga att samarbeta med andra.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Inköpare

Läs mer Dec 5
Ledigt jobb som inköpare hos Peab Drift och Underhåll
Skulle du vilja vara en del av ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag? Känner du igen dig i våra värdeord jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga? Då är du varmt välkommen med din ansökan till oss på Peab! Just nu söker vi en erfaren inköpare som vill vara med och utveckla vår verksamhet. Välkommen!
 
Arbetsuppgift
Som inköpare hos oss kommer du att stötta vår produktion genom hela inköpsprocessen och vara en viktig resurs i våra driftområden. Du arbetar tillsammans med produktionen och dina inköpskollegor mot uppsatta mål och bedriver taktiskt och operativt inköpsarbete. Du kommer även vara delaktig i att utbilda och utveckla den interna organisationen i inköpsprocessen och inköpssystem. Tvärfunktionellt arbete med Arbetschefer, Platschefer, Kalkyl- och Entreprenadingenjörer är en del av vardagen. Ditt geografiska arbetsområde inom vår organisation kommer att vara i Västsverige, Mellansverige och Norrland med Avdelningschef Jonas Lilja som chef. Regionens Inköpschef har funktionsansvaret.
 
Vi söker dig som:
har minst fem års erfarenhet av inköpsarbete
har en teknisk eller ekonomisk utbildning som civil- eller högskoleingenjör/ ekonom eller likvärdigt
har god IT-vana
har B-körkort

 
Rollen som inköpare kräver att du är strukturerad och resultatinriktad i ditt arbete. Du har god samarbetsförmåga samt har ambitioner och ett stort engagemang. Vidare är du en driven person som organiserar ditt arbete så att du kan utföra det så effektivt som möjligt. Du ser till att lösa eventuella problem som uppstår på vägen. Det är även viktigt att du är en person med ett professionellt och affärsmässigt uppträdande i din yrkesroll.
 
Ansökan och övrig information:
Vid frågor om befattningen är du välkommen att kontakta Avdelningschef Jonas Lilja eller ansvarig Inköpschef Marina Wengelin och vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Anki Säärelä, HR.
 
Placeringsort på något av följande orter: Sundsvall, Gävle, Västerås eller Göteborg 
Tillträde: enligt överenskommelse
Omfattning: heltid
Urval kommer att ske löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
 
Kontaktuppgifter:
Jonas Lilja, avdelningschef, 0733-37 18 84
Marina Wengelin, ansvarig Inköpschef, 0733-37 38 72
Anki Säärelä, HR, 0733-37 19 90
 
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 15 000 medarbetare och en omsättning på 60 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Ansök nu

ValueOne söker konsulter inom Supply Chain i Sundsvall och Västernorrland

Läs mer Okt 17
ValueOne söker drivna inköpsspecialister och logistiker som vill vara med och växa med våra kunder i Sundsvall och Västernorrland. Vi söker dig som är intresserad av konsultuppdrag och är tillgänglig nu eller på längre sikt för olika tjänster inom Supply Chain, inköp och logistik.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ?Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

en marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
marknadsledande tjänstepension
generös sjuk- och vårdförsäkring 
friskvårdsbidrag
personlig coachning och karriärrådgivning
nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar 
kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org).  

Om rollen

Hos ValueOne ges du möjlighet till personlig samt professionell utveckling och får ingå i ett erfaret team med stor kompetens. Vi är specialister inom Supply Chain Management och kan erbjuda dig en möjlighet att utvecklas och utmana din yrkeskompetens och ledarförmåga genom spännande uppdrag inom en mängd olika branscher.

Just nu söker vi konsulter för roller som:

Inköpare på operativ, taktisk och strategisk nivå
Projektinköpare
Produktionsplanerare
Materialplanerare


Vi söker dig som vill utvecklas inom Supply Chain, oavsett på vilken nivå du befinner dig i din karriär. Som person ser vi gärna att du har en stark egen drivkraft och är resultatinriktad. Akademisk eller eftergymnasial utbildning inom t.ex. teknik eller ekonomi, gärna med inriktning mot inköp och logistik är meriterande för de tjänster vi söker. Men även du som skaffat dig värdefull kunskap och erfarenhet inom Supply Chain i arbetslivet är välkomna att söka till oss.

Ansökan  

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99 alternativt 010 332 29 20.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Poolia Sverige AB .

Interim kommunikationschef till Bolagsverket Sundsvall

Informationschef/Kommunikationschef
Läs mer Apr 5
Om tjänsten
Nu söker vi dig som kan ta ett uppdrag som interim kommunikationschef hos Bolagsverket i Sundsvall.

Omfattning: Heltid 100%
Start: 2024 08 12
Längd: 2025 08 31

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjlighet att fakturera från eget bolag.
Distansarbete upp till 40% av en heltid.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Uppdraget innebär att arbeta som enhetschef för kommunikationsenheten tillika kommunikationschef för Bolagsverket.
I rollen ingår att:
• Ha ett strategiskt ansvar för enhetens område.
• Ha ett ansvar för enhetens produktion, kompetens och kvalitet. I ansvaret ligger att se till att enheten når sina mål på ett
effektivt sätt och med rätt kvalitet.
• Ansvara för enhetens verksamhetsplanering, budget, resultat och omvärldsbevakning.
• Representera Staben i frågor som rör enhetens arbetsområden såväl internt som externt.
• Ingå i Stabens ledningsgrupp och ha en helhetssyn på Stabens frågor.
• Ha personalansvar och arbetsmiljöansvar för underställd personal.
• Ansvara för enhetens verksamhetsutveckling och enligt beslutad inriktning.
• Intern styrning och kontroll inklusive riskanalys och riskhantering.

Kommunikationsenheten ansvarar för:
• Samordning och stöd i intern och extern kommunikation-
• Grafisk profil, form och produktion-
• Redaktionen för internt och externt innehåll och värdering av nyheter.
• Sociala medier.
• Intranät (Insidan).
• Externa webbplatser; www.bolagsverket.se.
• Språkvård.
• Mallar och blanketter.
• Upphovsrätt.
• Media-och pressrelationer/ kontakter.
• Kriskommunikation.
• Samordning av Bolagsverkets marknadskommunikation och mediearbete
• Hantering av struktur för intern information (administrativ informationshantering)

Övriga arbetsuppgifter
• Delta i vissa nätverk mellan myndigheter
• Delta i vissa samverkansuppdrag



Vem är du?
För att vara aktuell för uppdraget, behöver du uppfylla nedan kriterier:

- Du skall ha tidigare erfarenhet av att arbetet som kommunikationschef, meriterande om det är från myndighet eller annan
offentlig verksamhet.
- Du har tillräcklig förmåga att leda, tänka strategiskt, vara tydlig, samarbeta, ha helhetssyn samt kommunicera på svenska och
engelska för att kunna leverera uppdraget med tillfredsställande kvalitet.

- Du kan lämna goda referenser från likande arbete/uppdrag.




Om verksamheten
Tycker du att detta skulle kunna vara ett uppdrag för dig?
Då söker du tjänsten via länken i annonsen.

Välkommen!

Ansök nu

Interim kommunikationschef till Bolagsverket Sundsvall

Informationschef/Kommunikationschef
Läs mer Apr 8
Nu söker vi dig som kan ta ett uppdrag som interim kommunikationschef hos Bolagsverket i Sundsvall.
Omfattning: Heltid 100%
Start: 2024 08 12
Längd: 2025 08 31

Du blir anställd av Poolia, alternativt finns möjlighet att fakturera från eget bolag.
Distansarbete upp till 40% av en heltid.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Uppdraget innebär att arbeta som enhetschef för kommunikationsenheten tillika kommunikationschef för Bolagsverket.

I rollen ingår att:
• Ha ett strategiskt ansvar för enhetens område.
• Ha ett ansvar för enhetens produktion, kompetens och kvalitet. I ansvaret ligger att se till att enheten når sina mål på ett
effektivt sätt och med rätt kvalitet.
• Ansvara för enhetens verksamhetsplanering, budget, resultat och omvärldsbevakning.
• Representera Staben i frågor som rör enhetens arbetsområden såväl internt som externt.
• Ingå i Stabens ledningsgrupp och ha en helhetssyn på Stabens frågor.
• Ha personalansvar och arbetsmiljöansvar för underställd personal.
• Ansvara för enhetens verksamhetsutveckling och enligt beslutad inriktning.
• Intern styrning och kontroll inklusive riskanalys och riskhantering.

Kommunikationsenheten ansvarar för:
• Samordning och stöd i intern och extern kommunikation-
• Grafisk profil, form och produktion-
• Redaktionen för internt och externt innehåll och värdering av nyheter.
• Sociala medier.
• Intranät (Insidan).
• Externa webbplatser; http://www.bolagsverket.se.
• Språkvård.
• Mallar och blanketter.
• Upphovsrätt.
• Media-och pressrelationer/ kontakter.
• Kriskommunikation.
• Samordning av Bolagsverkets marknadskommunikation och mediearbete
• Hantering av struktur för intern information (administrativ informationshantering)

Övriga arbetsuppgifter:
• Delta i vissa nätverk mellan myndigheter
• Delta i vissa samverkansuppdrag

Vem är du?
För att vara aktuell för uppdraget, behöver du uppfylla nedan kriterier:
– Du skall ha tidigare erfarenhet av att arbetet som kommunikationschef, meriterande om det är från myndighet eller annan
offentlig verksamhet.
– Du har tillräcklig förmåga att leda, tänka strategiskt, vara tydlig, samarbeta, ha helhetssyn samt kommunicera på svenska och
engelska för att kunna leverera uppdraget med tillfredsställande kvalitet.
– Du kan lämna goda referenser från likande arbete/uppdrag.

Om verksamheten
Poolia Interim Management tar fram lösningar när planerade eller oplanerade vakanser uppstår på chefsnivå i en organisation. Våra uppdragsgivare finns inom alla branscher, såväl inom privat som offentlig sektor. Vi jobbar hårt för att ständigt utveckla vårt kontaktnät med erfarna ledare med olika bakgrund och erfarenhet.

Att samarbeta med oss på Poolia Interim Management ger dig möjligheter att få inblick i olika verksamheter, företag och roller. Vi vänder oss till dig som trivs med att leda i förändring och som gillar att dela med dig av din erfarenhet som chef.
Läs mer om Poolia Interim Management på https://www.poolia.se/rekrytering/interimmanagement/

Ansök nu

Mechanical Design Engineer till Schneider

Maskinkonstruktör
Läs mer Mar 21
Vill du vara med och utveckla Schneiders produkter tillsammans med ett gäng innovativa kollegor? Vi söker nu en Mechanical Design Engineer till vår kund Schneider i Sundsvall. Detta är ett konsultuppdrag till en start med en varaktighet på 3–6 månader med möjlighet till förlängning hos Schneider.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Mechanical Design Engineer kommer du att vara ansvarig för att planera och utföra ritningar och förbereda teknisk dokumentation för att kommunicera designspecifikationer, testresultat och annan relvant information till andra ingenjörer och kunder. Du kommer också att följa upp produktionen och ge kundfeedback för att kontinuerligt förbättra Schneiders produkter och tillämpa bästa praxis i utvecklingsprocessen. Det finns möjlighet för viss distansarbete.

Vem är du?
Vi söker dig som är civil- eller högskoleingenjör och som tidigare har arbetat med CREO och AutoCAD-program. Det är en stor fördel om du har tidigare erfarenhet inom maskinkonstruktion och erfarenhet inom de elektriska fälten. Du besitter utmärkta tekniska och analytiska färdigheter och kunskap om tillverkningsprocesser och material för att säkerställa att designerna kan tillverkas effektivt.

För att trivas i rollen behöver du vara strukturerad och besitta en proaktiv problemlösningsförmåga. Besitta bra muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på engelska för att kunna kommunicera och samarbeta med externa och interna kollegor.

Om du är en Mechanical Design Engineer som är redo att ta nästa steg i din karriär, och om du vill vara en del av ett framgångsrikt och innovativt team på Schneider Electric i Sundsvall, så är detta tjänsten för dig! Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om verksamheten
Schneider ElectricTM skapar uppkopplade tekniska lösningar som omformar industrier, förvandlar städer och berikar liv. Våra 160 000 anställda trivs i mer än 100 länder. Från de enklaste tjänsterna till komplexa operativa system, vår teknik, mjukvara och tjänster förbättrar hur våra kunder hanterar och automatiserar sin verksamhet. Hjälp oss att leverera lösningar som säkerställer att Life Is On överallt, för alla och i varje ögonblick: https://www.youtube.com/watch?v=VbldHPFltQQ

Ansök nu

Ekonom, Sundsvall

Ekonomikonsult
Läs mer Mar 13
Vi letar efter en engagerad ekonom som vill vara en nyckelspelare hos vår kund i Sundsvall.
Har du en ekonomiutbildning samt har arbetat som ekonom eller controller tidigare kan det vara dig vi söker! Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående. Urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
En stor del av rollen består av att ha kontakt med verksamheten, leverantörer och kunder. Det är viktigt att du är prestigelös och har möjlighet att ta tag i det som behovs. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta vanligt förekommande arbetsuppgifter inom ekonomi och administration så som:

- Redovisning och bokföring
- Budget och prognos
- Rapportering
- Ekonomisk rådgivning
- Fakturering

Vem är du?
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom ekonomi och gärna erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi. Du behöver ha goda kunskaper i Office-program, särskilt Excel och i systemet SAP.

Då du kommer att arbeta väldigt brett så ställer det höga krav på dig som person, att du är serviceinriktad, noggrann och lösningsorienterad samt besitter en god kommunikativ förmåga.

Om du trivs i en dynamisk miljö och vill vara en del av ett framgångsrikt team, ser vi fram emot din ansökan!

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Vi söker en ekonom/administratör till Trafikverket

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Mar 12
Just nu letar vi efter en erfaren ekonom/administratör för ett spännande uppdrag på Trafikverket.

• Omfattning: heltid, 100%
• Start: snarast möjligt, med viss flexibilitet
• Längd: till och med 2024-12-31, med möjlighet till förlängning.
Detta är ett konsultuppdrag där du kommer att anställas av oss på Dreamwork men arbeta för Trafikverket i norra regionen. Du har möjlighet att utföra arbetet på distans från valfri ort inom norra regionen, vilket inkluderar Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland.

Trafikverket har kontor i Sundsvall, Härnösand, Umeå, Skellefteå, Luleå eller Kiruna. Övriga kollegor sitter i Luleå, samt även uppdragsgivaren. Om så önskas kan arbetsplats erbjudas på någon av de tidigare nämnda orterna.


Om tjänsten
Som ekonom/administratör kommer du att arbeta med planering och samordning av underhållsplanen. Detta innebär bland annat att te emot och tolka anvisningar, strukturera upp arbetet och säkerställa kvaliteten på det inlämnade underlaget, samt arbete med kontinuerlig uppföljning. Vara spindeln i nätet för de som beställer uppdrag och de som ska utföra uppdrag. Du kommer även att arbeta inom ekonomi och redovisning såsom bokslutsarbete, kontroller och kvalitetsgranskningar samt kommunikation och utbildning inom redovisningsfrågor. I rollen som ekonom/administratör kommer du ha daglig kontakt med projektteam samt vara stöd till och ha nära samarbete med controllers. Fördelningen mellan de olika rollerna, ekonom och administratör, kommer att vara ca 50–50 under uppdragstiden.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Några exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:
• Planering och samordning av underhållsplanen
• Hantera befintliga och kommande internbeställningar
• Granska åtgärdsbeskrivningar och bilagor
• Bokslutsarbete
• Kvalitetsgranskning och kontroller
• Arbetet innebär även att strukturera upp arbetet samt säkerställa kvaliteten på inlämnat underlag samt arbeta med kontinuerlig uppföljning av underhållsplanen. Ta emot och tolka anvisningar, skapa och samordna behovslistor. Löpande arbeta med kvalitetsgranskning och kontroller inom exempelvis områdena kontering och tidsredovisning.

Vem är du?
För att vara aktuell för rollen behöver du som söker ha:
• Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt tre års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom
• Minst två års erfarenhet av att ha arbetat med ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.), erfarenheten bör inte vara äldre än 5 år
• Minst två års erfarenhet av att ha arbetat med analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt), erfarenheten bör inte vara äldre än 5 år
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Ovan krav bör tydligt framgå i ditt CV vid ansökan.

Som person ser vi att du är pedagogisk och kommunikativ, samt har en hög servicekänsla. Därtill är du noggrann och strukturerat samt har en god samarbetsförmåga.

Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Dreamwork. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Dreamwork av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Erfaren löneadministratör till Myndighet i Sundsvall

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Mar 19
Vi söker för kunds räkning en löneadministratör till myndighet i Sundsvall. Uppdraget är heltid och förväntas starta 15 maj. Uppdraget förväntas pågå c.a 6 månader med chans till förlängning. Du blir anställd av oss på Dreamwork som konsult men arbetar på plats hos kund. Distansarbete kan efter överenskommelse med chef på plats komma att bli aktuell upp till två dagar i veckan, men utgångspunkten är arbete på plats i myndighetens lokaler.

Om tjänsten
Du kommer att arbeta i ett team med HR- och löneadministratörer som administrerar bland annat hanteringen av lön och anställningsunderlag, levererar utdata samt tar fram rapporter och intyg. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att vara löneadministratör och i detta ingår bland annat registrera lönehändelser, supporta i frågor kring lön samt avtalsfrågor och ha direktkontakt och support till medarbetare och chefer.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Löneadministration
• Personalstatistik
• Hantering av personakter
• Pensionshantering
• HR-support

Du förväntas även vara delaktig och samverka med andra inom HR-området.


Vem är du?
Vi söker dig med minst gymnasium eller likvärdig utbildning.
Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med löneadministration. Du har goda kunskaper i MS Office. Du har stor vana av att arbeta i lönesystem som tex. Palasso eller likvärdigt. Du har goda kunskaper i ekonomisystem som tex. U4 Agresso, Raindance m.fl. samt har en vana av att arbeta med nyckeltal. Du har goda kunskaper i kollektivavtal. Meriterande är om du tidigare arbetat i en organisation som har skifttjänstgöring samt erfarenhet av att arbeta inom den statliga sektorn med tillämpning av de statliga villkorsavtalen. Du kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Detta uppdrag ställer höga krav på medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan en anställning kan träda i kraft kommer du därför att genomgå en säkerhetsprövning.

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Dreamwork. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Dreamwork av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu