Sundsvall: SOS-operatör till Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet SOS-operatör till Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2023-04-04 // Varaktighet: Heltid

Hos oss får du den chansen när vi nu söker fler DEDIKERADE och TRYGGA medarbetare som vill göra skillnad och samtidigt vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.

Vi behöver bli fler på Centralen i Sundsvall och söker SOS-operatörer som har det som krävs för att axla rollen och hjälpa människor i nöd.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som vi vill ska genomsyra hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Nedbrutet betyder detta att vi förväntar oss att du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga och att du samtidigt är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor.

Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats.

Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus.

Vi kommer att ge dig rätt förutsättningar för rollen genom en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista som vi varvar med utbildning på Centralen tillsammans med en handledare.

Vi tror att du:

- Har minst tre års arbetslivserfarenhet
- Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att prata engelska
- Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
- Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Meriterande om du har erfarenhet från sjukvård, blåljusverksamhet, larmcentral eller dyl.

Tjänsterna startar 17 oktober

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 30 april
Har du frågor? Kontakta Mikael Berglund på telefon 076-1178625 eller skriv till mikael.berglund@sosalarm.se

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid sjukdomsfall, olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1300 stolta medarbetare.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som SOS-operatör

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som SOS-operatör.

SOS-operatör med inriktning ambulansdirigering

Läs mer Jul 24
Vi på SOS Alarm arbetar för ett tryggare Sverige för alla. Det gör vi genom att hjälpa människor i nödsituationer, hantera larm, koordinera arbete vid olyckor och kriser, samt genom att aktivt bevaka händelser och trender på nationell och global nivå. Vi gör allt detta i samverkan med våra kunder och partners - dygnet runt, årets alla dagar. Många är framför allt bekanta med vår leverans av det nationella nödnumret 112, men vi erbjuder även ett växande antal innovativa tjänster för både den privata och offentliga marknaden. Hos oss får du möjlighet att växa, både yrkesmässigt och som person, samtidigt som du bidrar till något stort och viktigt tillsammans med fantastiska kollegor.

Din vardag som SOS-operatör
Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst, vilket innebär att du jobbar dagar/kvällar/nätter och helger.Det innebär att du inte kan välja om du endast önskar arbeta dag, kväll eller natt utan alla skiften förekommer.
En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik. Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem.
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att dirigera Region Västernorrlands ambulanser och sjuktransporter.
Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Sundsvall där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor.
Samtalen som inkommer på 112 omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, trafikolyckor och bränder. Ditt uppdrag kommer att vara att se till att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid samtidigt som du upprätthåller beredskapen i länet.
Du kommer samverka med och stötta ambulanspersonalen via telefon och radio samt även med kollegor och externa resurser så som polis och räddningstjänst.
Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus.
För att få rätt förutsättningar för att lyckas som ambulansdirigent, inleds anställningen med en utbildning på plats tillsammans med en handledare.
Du kommer att få lön under hela utbildningsperioden.
Vi erbjuder dig
Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika människor
Engagerade och stöttande ledare och kollegor
Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
Du får samverka tillsammans med bl. a. ambulans, polis, räddningstjänst och andra aktörer som är viktiga för samhället.

Vi söker dig somUppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga.
Som person är du självgående, flexibel och trivs med att fatta egna beslut i kombination med hög samarbetsförmåga. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo där du med struktur möter olika utmaningar varje dag.
Det är därför viktigt att du har en god problemlösningsförmåga. Vi ser gärna att du har mycket god datorvana.
Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.
Vi tror att du har erfarenhet av
Har minst tre års arbetslivserfarenhet
Har mycket god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
Är bekväm med att snabbt kunna skifta i tempo och samtidigt behålla din skärpa
Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
Har en god strategisk förmåga
Meriterande om du har en bakgrund från vård och/ellerkoordinerings- och logistiskt arbete

Det finns utvecklingsmöjligheter på SOS Alarm och du kommer i framtiden även att utbildas till 112-mottagare.
Hos oss är våra värderingar,Professionella & EmpatiskasamtAnsvarstagande & Samverkande,något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!
Låter detta intressant?Skicka in din ansökan snarast, dock senastden 15 augusti 2024.SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansök nu

SOS-operatör med inriktning ambulansdirigering

Läs mer Aug 9
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/sos-operator-med-inriktning-ambulansdirigering. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

SOS-operatör till säkerhet och jourtjänster för sommarvikariat 2024

Läs mer Jan 22
Din vardag som SOS-operatör

I rollen som SOS-operatör inom Säkerhet och Jourtjänster hanterar och svarar du på inkommande samtal som rör olika typer av felanmälan för fastigheter, kommuner och privata kunder. Därutöver ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm, exempelvis inbrott/överfall och driftlarm m.m. Det är ett spännande och utvecklande arbete.

Vi söker nu sommarvikarier till larmcentralen i Sundsvall för perioden juni-september. Arbetet på våra larmcentraler bedrivs i ett högt tempo där hjälpsökande alltid står i fokus. Då vår verksamhet pågår dygnet runt så innebär rollen dygnstjänstgöring. Med andra ord förväntas du kunna jobba dygnets alla timmar och veckans alla dagar.





Vi söker dig
Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.

Vi tror att du...

- Har minst tre års arbetslivserfarenhet gärna med telefonvana

- Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska

- Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system

- Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång

- Har intresse för samhällsfrågor

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Kika gärna in på vårt Instagramkonto: livetpasosalarm för att se mer av vår kultur.

Låter detta intressant? Välkommen att skicka in din ansökan senast 9 februari 2024. Urval sker löpande.
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Emelie Gerzina, mail: emelie.gerzina@sosalarm.se

Om SOS Alarm

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap.

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansök nu

SOS-operatör till säkerhet och jourtjänster

Läs mer Aug 17
Din vardag som SOS-operatör

I rollen som SOS-operatör inom Säkerhet och Jourtjänster hanterar och svarar du på inkommande samtal som rör olika typer av felanmälan för fastigheter, kommuner och privata kunder. Därutöver ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm, exempelvis inbrott/överfall och driftlarm m.m. Det är ett spännande och utvecklande arbete.

Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Sundsvall där du sitter i en öppen miljö tillsammans med kollegorna. Som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema.



Vi erbjuder dig

- Att få göra en verklig skillnad i andra människors liv varje dag

- Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor i olika situationer

- Engagerade och stöttande ledare och kollegor

- Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum

Vi söker dig
Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.

Vi söker 4 stycken medarbetare för tillsvidare anställning med start 10 januari 2024.

Vi tror att du...

- Har minst tre års arbetslivserfarenhet gärna med telefonvana

- Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska

- Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system

- Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång

- Har intresse för samhällsfrågor

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Kika gärna in på vårt Instagramkonto: livetpasosalarm för att se mer av vår kultur.

Låter detta intressant? Välkommen att skicka in din ansökan senast 1 september 2023. Urval sker löpande.
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Emelie Gerzina, mail: emelie.gerzina@sosalarm.se

Om SOS Alarm

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap.

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från SOS Alarm Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från SOS Alarm Sverige AB .

SOS-operatör med inriktning ambulansdirigering

SOS-operatör
Läs mer Jul 24
Vi på SOS Alarm arbetar för ett tryggare Sverige för alla. Det gör vi genom att hjälpa människor i nödsituationer, hantera larm, koordinera arbete vid olyckor och kriser, samt genom att aktivt bevaka händelser och trender på nationell och global nivå. Vi gör allt detta i samverkan med våra kunder och partners - dygnet runt, årets alla dagar. Många är framför allt bekanta med vår leverans av det nationella nödnumret 112, men vi erbjuder även ett växande antal innovativa tjänster för både den privata och offentliga marknaden. Hos oss får du möjlighet att växa, både yrkesmässigt och som person, samtidigt som du bidrar till något stort och viktigt tillsammans med fantastiska kollegor.

Din vardag som SOS-operatör
Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst, vilket innebär att du jobbar dagar/kvällar/nätter och helger.Det innebär att du inte kan välja om du endast önskar arbeta dag, kväll eller natt utan alla skiften förekommer.
En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik. Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem.
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att dirigera Region Västernorrlands ambulanser och sjuktransporter.
Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Sundsvall där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor.
Samtalen som inkommer på 112 omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, trafikolyckor och bränder. Ditt uppdrag kommer att vara att se till att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid samtidigt som du upprätthåller beredskapen i länet.
Du kommer samverka med och stötta ambulanspersonalen via telefon och radio samt även med kollegor och externa resurser så som polis och räddningstjänst.
Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus.
För att få rätt förutsättningar för att lyckas som ambulansdirigent, inleds anställningen med en utbildning på plats tillsammans med en handledare.
Du kommer att få lön under hela utbildningsperioden.
Vi erbjuder dig
Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika människor
Engagerade och stöttande ledare och kollegor
Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
Du får samverka tillsammans med bl. a. ambulans, polis, räddningstjänst och andra aktörer som är viktiga för samhället.

Vi söker dig somUppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga.
Som person är du självgående, flexibel och trivs med att fatta egna beslut i kombination med hög samarbetsförmåga. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo där du med struktur möter olika utmaningar varje dag.
Det är därför viktigt att du har en god problemlösningsförmåga. Vi ser gärna att du har mycket god datorvana.
Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.
Vi tror att du har erfarenhet av
Har minst tre års arbetslivserfarenhet
Har mycket god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
Är bekväm med att snabbt kunna skifta i tempo och samtidigt behålla din skärpa
Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
Har en god strategisk förmåga
Meriterande om du har en bakgrund från vård och/ellerkoordinerings- och logistiskt arbete

Det finns utvecklingsmöjligheter på SOS Alarm och du kommer i framtiden även att utbildas till 112-mottagare.
Hos oss är våra värderingar,Professionella & EmpatiskasamtAnsvarstagande & Samverkande,något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!
Låter detta intressant?Skicka in din ansökan snarast, dock senastden 15 augusti 2024.SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansök nu

SOS-operatör till säkerhet och jourtjänster för sommarvikariat 2024

SOS-operatör
Läs mer Jan 22
Din vardag som SOS-operatör

I rollen som SOS-operatör inom Säkerhet och Jourtjänster hanterar och svarar du på inkommande samtal som rör olika typer av felanmälan för fastigheter, kommuner och privata kunder. Därutöver ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm, exempelvis inbrott/överfall och driftlarm m.m. Det är ett spännande och utvecklande arbete.

Vi söker nu sommarvikarier till larmcentralen i Sundsvall för perioden juni-september. Arbetet på våra larmcentraler bedrivs i ett högt tempo där hjälpsökande alltid står i fokus. Då vår verksamhet pågår dygnet runt så innebär rollen dygnstjänstgöring. Med andra ord förväntas du kunna jobba dygnets alla timmar och veckans alla dagar.





Vi söker dig
Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.

Vi tror att du...

- Har minst tre års arbetslivserfarenhet gärna med telefonvana

- Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska

- Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system

- Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång

- Har intresse för samhällsfrågor

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Kika gärna in på vårt Instagramkonto: livetpasosalarm för att se mer av vår kultur.

Låter detta intressant? Välkommen att skicka in din ansökan senast 9 februari 2024. Urval sker löpande.
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Emelie Gerzina, mail: emelie.gerzina@sosalarm.se

Om SOS Alarm

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap.

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansök nu

SOS-operatör till säkerhet och jourtjänster

SOS-operatör
Läs mer Aug 17
Din vardag som SOS-operatör

I rollen som SOS-operatör inom Säkerhet och Jourtjänster hanterar och svarar du på inkommande samtal som rör olika typer av felanmälan för fastigheter, kommuner och privata kunder. Därutöver ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm, exempelvis inbrott/överfall och driftlarm m.m. Det är ett spännande och utvecklande arbete.

Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Sundsvall där du sitter i en öppen miljö tillsammans med kollegorna. Som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema.



Vi erbjuder dig

- Att få göra en verklig skillnad i andra människors liv varje dag

- Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor i olika situationer

- Engagerade och stöttande ledare och kollegor

- Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum

Vi söker dig
Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.

Vi söker 4 stycken medarbetare för tillsvidare anställning med start 10 januari 2024.

Vi tror att du...

- Har minst tre års arbetslivserfarenhet gärna med telefonvana

- Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska

- Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system

- Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång

- Har intresse för samhällsfrågor

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Kika gärna in på vårt Instagramkonto: livetpasosalarm för att se mer av vår kultur.

Låter detta intressant? Välkommen att skicka in din ansökan senast 1 september 2023. Urval sker löpande.
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Emelie Gerzina, mail: emelie.gerzina@sosalarm.se

Om SOS Alarm

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap.

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansök nu

SOS-operatör till säkerhet och jourtjänster

SOS-operatör
Läs mer Dec 2
Din vardag som SOS-operatör

I rollen som SOS-operatör inom Säkerhet och Jourtjänster hanterar och svarar du på inkommande samtal som rör olika typer av felanmälan för fastigheter, kommuner och privata kunder. Därutöver ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm, exempelvis inbrott/överfall och driftlarm m.m. Det är ett spännande och utvecklande arbete.

Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Sundsvall där du sitter i en öppen miljö tillsammans med kollegorna. Som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema.

Vi erbjuder dig

- Att få göra en verklig skillnad i andra människors liv varje dag
- Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor i olika situationer
- Engagerade och stöttande ledare och kollegor
- Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum


Vi söker dig

Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.

Vi tror att du...

- Har minst tre års arbetslivserfarenhet gärna med telefonvana
- Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
- Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
- Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
- Har intresse för samhällsfrågor


Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Vi söker 4 stycken medarbetare för tillsvidare anställning samt 2 stycken till visstidsanställning med möjlighet till förlängning. Samtliga tjänster med start i April 2023.

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Kika gärna in på vårt Instagramkonto: livetpasosalarm för att se mer av vår kultur.

Låter detta intressant? Välkommen att skicka in din ansökan senast 22 december 2022. Urval sker löpande.

Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Emelie Gerzina, mail: emelie.gerzina@sosalarm.se

Ansök nu

SOS-operatör

SOS-operatör
Läs mer Mar 2
SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1100 stolta SOS:are.

Vill du göra skillnad för andra och vara en del av något större tillsammans med oss i SOS-familjen? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.

Centralen i Sundsvall söker nu nya kollegor både som 112-operatör och som säkerhet och jouroperatör.

Båda positionerna kräver stor simultankapacitet och stresstålighet då tempot stundtals är högt. Båda rollerna är ett spännande och utvecklande arbete.

Din vardag som SOS-operatör
En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem.

Som 112-mottagare besvarar du Sveriges nödnummer och ser därtill ut att vid behov larma rätt resurs till rätt plats i rätt tid. Du samverkar med flera parter både internt och externt.

Som säkerhet och jouroperatör hanterar och svarar du på inkommande samtal som rör olika typer av felanmälan för fastigheter, kommuner och privata kunder. Därutöver ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm, exempelvis inbrott/överfall och driftlarm m.m.

På centralen i Sundsvall arbetar du med engagerade och kunniga kollegor som har en stark gemenskap.

För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista.

Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst.

Vi erbjuder dig

- Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
- Engagerade och stöttande ledare och kollegor
- Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
- Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället


Vi söker dig
Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.

Vi tror att du...

- Har minst tre års arbetslivserfarenhet
- Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
- Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
- Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång


Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Tjänsten som 112 operatör är med start 2022-08-23

Tjänsten som säkerhet och jouroperatör är med start 2022-09-28

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 16 mars.

Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Emelie Gerzina



SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansök nu