Sundsvall: C-chaufför sökes till Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet C-chaufför sökes till Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-23 // Varaktighet: Heltid

DSV – Global transport and logistics

DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career.

Read more at www.dsv.com

Om jobbet

DSV är en globalt orienterad, ambitiös och handlingskraftig koncern med hög puls, som har alla trasportprodukter på hyllan. Till vår verksamhet i Sundsvall söker vi nu en exceptionell förare som är sugen på att bli en del av DSV-familjen. I rollen som chaufför spenderar du en stor del av arbetstiden bakom ratten. Visst terminal-arbete förekomma såsom lastning och lossning av gods varför hantering av truck är meriterande. 

Vi förväntar oss att du har nedanstående erfarenheter och kvalifikationer

* C-körkort
* Du har YKB 
* Du har ADR Grund 
* Du har Digitalt Färdskrivarkort
* Du har väldigt goda kunskaper i det svenska språket och grundläggande kunskaper i det engelska språket är meriterande
* Truckkort, CE-körkort,samt tidigare erfarenhet från branschen är meriterande såväl som geografisk kännedom och grundläggande fordonskännedom och fordonsvård.
* Tidigare erfarenheter från distributionsyrket är meriterande 
* Lasta och leverera styckegods 
* Ansvarar för att åtagande i form utav utkörningen av gods sköts enligt rutiner samt ansvar över Lastbilen man kör på dagarna, följer policy, regler & lagar
* Har du god teknik/datorvana är det meriterande 


Vem är du?

Som person ser vi att du är ansvarsfull, samarbetsvillig och serviceminded. Vi ser även att du är flexibel, punktlig, alert plikttrogen och uppmärksam. Då du i många hänseenden kommer vara företagets ansikte utåt är det av stor vikt att du kan sätta såväl kundens som företagets bästa främst. Du bör dessutom ha ett ekonomiskt tänkande i din körning samt goda geografiska kunskaper.

Vi erbjuder

* En trygg, stabil och global arbetsgivare
* Kollektivavtal och avtalsenliga löner
* Arbetstid vardagar 07.00-16.00 eller varierande vid behov
* En behovsanställning med goda chanser för en eventuell tillsvidareanställning

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Transportsamordnare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Transportsamordnare.

Logistikkoordinator till Siemens Gamesa!

Läs mer Nov 24
Vill du vara med och bidra till den gröna omställningen? Har du tidigare erfarenhet av att jobba inom logistik med orderhantering och vill vara en del av ett nordiskt logistikteam där får du möjlighet att arbeta nära och stötta kollegorna på siten? Då kan det vara just dig vi letar efter! 

Siemens Gamesa bygger flera nya vindkraftsparker och i takt med detta behöver de utöka teamet med ytterligare en logistikkoordinator. Teamet som du kommer tillhöra är ett nordiskt team men du kommer vara placerad på Björnbergets vindkraftspark ca 5 mil söder om Bräcke. Tjänsten har en viss flexibilitet i att jobba hemifrån men vi ser ett behov av att främst vara på plats på siten och ibland även på andra närliggande siter vid vissa tillfällen. Detta är ett konsultuppdrag via JKS Sverige med tanke att övergå i en anställning hos Siemens Gamesa. Tjänstens omfattning är på heltid och start sker enligt överenskommelse.

Arbetsbeskrivning 
I rollen som logistikkoordinator kommer du att ansvara för hantering, planering och uppföljning av order i SAP. Du har en stödjande funktion där du stöttar projekten och ser till att rätt material finns på sitens lager så att både planerad service och akuta fel kan åtgärdas. Du ansvarar för att lägga beställningar av material till centrallager så att det finns en bra mängd material som speglar sitens behov. Du koordinerar även transporter från Danmark och Tyskland samt lokala transporter och ser till att rätt dokument tillhörande dessa transporter finns på plats. Tillsammans med Service Operations Manager ser du till att analysera avvikelser mellan systemets beräkningar och faktisk lagerstatus. 
 
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en kandidatexamen inom logistik eller likvärdig utbildning, alternativt likvärdig arbetserfarenhet inom området. Vi ser att du har minst två års erfarenhet av att arbeta med logistik i en koordinerande roll. Du behöver ha grundläggande kunskaper i SAP, goda kunskaper i Excel samt svenska och engelska, både tal och skrift. Vidare ser vi även att du har erfarenhet av att jobba med import och operativa upphandlingar. 

För att trivas i rollen är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga både på svenska och engelska. Du arbetar strukturerat och du är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Det är samtidigt lika viktigt att du är en lagspelare då du har en stödjande funktion till projekten. Du trivs i en roll där det kan vara snabba puckar som måste lösas på kort tid men du har även en förmåga att analysera problem som uppstår för att hitta bättre lösningar. 

Vi erbjuder dig
Möjligheten att arbeta på JKS Sverige i ett spännande uppdrag hos vår kund. JKS har kollektivavtal och följer de regler och avtal som finns på arbetsmarknaden, så att du som konsult kan känna dig trygg i din anställning hos oss.

Ansökan
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat CV på www.jksgroup.se. Skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, då vi arbetar med ett löpande urval. Har du frågor om tjänsten är du givetvis välkommen att kontakta Johanna Holmberg på JKS Sverige, 070-968 30 31 eller via mail på jho@jksgroup.se.

Ansök nu

Logistikkoordinator till Siemens Gamesa!

Läs mer Dec 19
Vill du vara med och bidra till den gröna omställningen? Har du tidigare erfarenhet av att jobba inom logistik med orderhantering och vill vara en del av ett nordiskt logistikteam där får du möjlighet att arbeta nära och stötta kollegorna på siten? Då kan det vara just dig vi letar efter! 

Siemens Gamesa bygger flera nya vindkraftsparker och i takt med detta behöver de utöka teamet med ytterligare en logistikkoordinator. Teamet som du kommer tillhöra är ett nordiskt team men du kommer vara placerad på Björnbergets vindkraftspark ca 5 mil söder om Bräcke. Tjänsten har en viss flexibilitet i att jobba hemifrån men vi ser ett behov av att främst vara på plats på siten och ibland även på andra närliggande siter vid vissa tillfällen. Detta är ett konsultuppdrag via JKS Sverige med tanke att övergå i en anställning hos Siemens Gamesa. Tjänstens omfattning är på heltid och start sker enligt överenskommelse.

Arbetsbeskrivning 
I rollen som logistikkoordinator kommer du att ansvara för hantering, planering och uppföljning av order i SAP. Du har en stödjande funktion där du stöttar projekten och ser till att rätt material finns på sitens lager så att både planerad service och akuta fel kan åtgärdas. Du ansvarar för att lägga beställningar av material till centrallager så att det finns en bra mängd material som speglar sitens behov. Du koordinerar även transporter från Danmark och Tyskland samt lokala transporter och ser till att rätt dokument tillhörande dessa transporter finns på plats. Tillsammans med Service Operations Manager ser du till att analysera avvikelser mellan systemets beräkningar och faktisk lagerstatus. 
 
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en kandidatexamen inom logistik eller likvärdig utbildning, alternativt likvärdig arbetserfarenhet inom området. Vi ser att du har minst två års erfarenhet av att arbeta med logistik i en koordinerande roll. Du behöver ha grundläggande kunskaper i SAP, goda kunskaper i Excel samt svenska och engelska, både tal och skrift. Vidare ser vi även att du har erfarenhet av att jobba med import och operativa upphandlingar. 

För att trivas i rollen är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga både på svenska och engelska. Du arbetar strukturerat och du är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Det är samtidigt lika viktigt att du är en lagspelare då du har en stödjande funktion till projekten. Du trivs i en roll där det kan vara snabba puckar som måste lösas på kort tid men du har även en förmåga att analysera problem som uppstår för att hitta bättre lösningar. 

Vi erbjuder dig
Möjligheten att arbeta på JKS Sverige i ett spännande uppdrag hos vår kund. JKS har kollektivavtal och följer de regler och avtal som finns på arbetsmarknaden, så att du som konsult kan känna dig trygg i din anställning hos oss.

Ansökan
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat CV på www.jksgroup.se. Skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, då vi arbetar med ett löpande urval. Har du frågor om tjänsten är du givetvis välkommen att kontakta Johanna Holmberg på JKS Sverige, 070-968 30 31 eller via mail på jho@jksgroup.se.

Ansök nu

Transportkoordinator till Nouryon, Stockvik

Läs mer Nov 30
Nu söker vi en transportkoordinator till vårt härliga team på vår site i Stockvik! Som transportkoordinator kommer du att arbeta med ett stort kontaktnät och leveranser från Stockvik för sjö, väg och flygtransporter enligt gällande rutin. Låter det som något för dig tycker vi att du ska läsa mer!
I din framtida roll som transportkoordinator kommer ditt huvudansvar vara att handlägga leveranser från Stockvik för sjö, väg och flygtransporter enligt gällande rutin. Du kommer att erhålla ordrar från Customer Service där du ansvarar för att fraktsedlar, tullhandlingar och andra erforderliga dokument görs iordning för respektive transportsändning. Rollen innebär att du arbetar proaktivt tillsammans med övriga koordinatorer i gruppen samt mot Customer Service och Logistics Hubb. I den här rollen kommer du huvudsakligen att:
Arbeta enligt svensk lagstiftning och Nouryon standarder.
Arbeta med beteende baserad säkerhet (BBS)
Delta och driva förbättringsarbete inom avdelningen.
Ansvara för att signera ADR-dokument.



Vi ser att du har med dig;
gymnasieutbildning och relevant erfarenhet inom handläggning/ordermottagning/administration eller motsvarande
god datorvana (Officepaketet)
god kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift



Det är extra bra om du har;
erfarenhet av att jobba med affärssystemet SAP
yrkeserfarenhet från logistik, transport eller orderhantering
eftergymnasial utbildning inom spedition, logistik



Vem är du?
För att trivas och lyckas bra i rollen som transportkoordinator har du god samarbetsförmåga, är en lagspelare och ser till teamets bästa. Du har förmåga att koordinera och prioritera dina arbetsuppgifter väl. Du är ordningsam, flexibel och anpassningsbar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Vi erbjuder
På Nouryon erbjuder vi inte bara en spännande roll och trevliga kollegor utan även förmåner utöver din lön. Nouryon har kollektivavtal med IKEM, men utöver det erbjuder vi även förmåner som bonus, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, kostförmån och mycket mer.
Tycker du hållbarhet, innovation, säkerhet och samarbete är viktigt? Vill du växa tillsammans med ett företag som blickar framåt och ständigt förbättrar sitt arbetssätt? Våra medarbetare har idéer för en hållbar framtid, och drivkraft att förverkliga dem. De tror att integritet och långsiktiga relationer är nycklar till framgång. Om det stämmer in på dig, gör vi gärna plats för dina ambitioner och kan erbjuda många karriärmöjligheter. Från första dagen stöttar vi din personliga utveckling genom utmanande roller och omfattande möjligheter att lära och växa i en dynamisk, internationell och proaktiv arbetsmiljö med stor mångfald.


Bra att veta
Detta är en visstidsanställning med start omgående och ett år framåt, på heltid med placeringsort Stockvik. Du kommer att rapportera till team ledaren för transport.
Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med ett jobbspecifikt CV. Vi bryr oss om dina personuppgifter (GDPR) därför tar vi inte emot ansökningar via e-post, dessa ansökningar kommer inte hanteras.
Vi ser fram emot din ansökan! När den väl nått oss kommer vi att granska för att se om vi har en matchning mellan din kompetens och rollen! Vi strävar efter att återkomma till dig snarast men senast efter sista ansökningsdag, med en uppdatering om processen.


Om Nouryon
Nouryon är ett ledande globalt företag inom specialkemi. Industrier och konsumenter över hela världen förlitar sig på våra lösningar för tillverkning av oumbärliga vardagsprodukter som hygienartiklar, rengöringsprodukter, färg, jordbruksprodukter och livsmedel, läkemedel och byggmaterial. Dessutom har våra 7,650 medarbetares gemensamma engagemang för våra kunder, tillväxt, säkerhet, hållbarhet och innovation lett till en genomgående stark ekonomisk utveckling. Vi finns i fler än 80 länder runt om i världen med våra branschledande varumärken. Besök vår webbplats och följ oss @Nouryon och på LinkedIn.

För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta
Rekryterande chef Magnus Stenman, magnus.stenman@nouryon.com
För mer information om rekryteringsprocessen, din ansökan eller om du behöver support, vänligen kontakta Recruiting.SE@Nouryon.com
För fackliga frågor:
Ledarna: Jenny Ersson +46 70 344 02 80
Sveriges ingenjörer: Ted Svensson +46 72-217 55 84
Unionen: Mattias Andersson +46 70 428 41 03

#WeAreNouryon

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Transportkoordinator till Nouryon, Stockvik

Läs mer Okt 7
Nu söker vi en transportkoordinator till vårt härliga team på vår site i Stockvik! Som transportkoordinator kommer du att arbeta med ett stort kontaktnät och leveranser från Stockvik för sjö, väg och flygtransporter enligt gällande rutin. Låter det som något för dig tycker vi att du ska läsa mer!
I din framtida roll som transportkoordinator kommer ditt huvudansvar vara att handlägga leveranser från Stockvik för sjö, väg och flygtransporter enligt gällande rutin. Du kommer att erhålla ordrar från Customer Service där du ansvarar för att fraktsedlar, tullhandlingar och andra erforderliga dokument görs iordning för respektive transportsändning. Rollen innebär att du arbetar proaktivt tillsammans med övriga koordinatorer i gruppen samt mot Customer Service och Logistics Hubb. I den här rollen kommer du huvudsakligen att:
Arbeta enligt svensk lagstiftning och Nouryon standarder.
Arbeta med beteende baserad säkerhet (BBS)
Delta och driva förbättringsarbete inom avdelningen.
Ansvara för att signera ADR-dokument.



Vi ser att du har med dig;
gymnasieutbildning och relevant erfarenhet inom handläggning/ordermottagning/administration eller motsvarande
god datorvana (Officepaketet)
god kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift



Det är extra bra om du har;
erfarenhet av att jobba med affärssystemet SAP
yrkeserfarenhet från logistik, transport eller orderhantering
eftergymnasial utbildning inom spedition, logistik



Vem är du?
För att trivas och lyckas bra i rollen som transportkoordinator har du god samarbetsförmåga, är en lagspelare och ser till teamets bästa. Du har förmåga att koordinera och prioritera dina arbetsuppgifter väl. Du är ordningsam, flexibel och anpassningsbar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Vi erbjuder
På Nouryon erbjuder vi inte bara en spännande roll och trevliga kollegor utan även förmåner utöver din lön. Nouryon har kollektivavtal med IKEM, men utöver det erbjuder vi även förmåner som bonus, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, kostförmån och mycket mer.
Tycker du hållbarhet, innovation, säkerhet och samarbete är viktigt? Vill du växa tillsammans med ett företag som blickar framåt och ständigt förbättrar sitt arbetssätt? Våra medarbetare har idéer för en hållbar framtid, och drivkraft att förverkliga dem. De tror att integritet och långsiktiga relationer är nycklar till framgång. Om det stämmer in på dig, gör vi gärna plats för dina ambitioner och kan erbjuda många karriärmöjligheter. Från första dagen stöttar vi din personliga utveckling genom utmanande roller och omfattande möjligheter att lära och växa i en dynamisk, internationell och proaktiv arbetsmiljö med stor mångfald.


Bra att veta
Detta är en visstidsanställning med start omgående och ett år framåt, på heltid med placeringsort Stockvik. Du kommer att rapportera till team ledaren för transport.
Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med ett jobbspecifikt CV. Vi bryr oss om dina personuppgifter (GDPR) därför tar vi inte emot ansökningar via e-post, dessa ansökningar kommer inte hanteras.
Vi ser fram emot din ansökan! När den väl nått oss kommer vi att granska för att se om vi har en matchning mellan din kompetens och rollen! Vi strävar efter att återkomma till dig snarast men senast efter sista ansökningsdag, med en uppdatering om processen.


Om Nouryon
Nouryon är ett ledande globalt företag inom specialkemi. Industrier och konsumenter över hela världen förlitar sig på våra lösningar för tillverkning av oumbärliga vardagsprodukter som hygienartiklar, rengöringsprodukter, färg, jordbruksprodukter och livsmedel, läkemedel och byggmaterial. Dessutom har våra 7,650 medarbetares gemensamma engagemang för våra kunder, tillväxt, säkerhet, hållbarhet och innovation lett till en genomgående stark ekonomisk utveckling. Vi finns i fler än 80 länder runt om i världen med våra branschledande varumärken. Besök vår webbplats och följ oss @Nouryon och på LinkedIn.

För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta
Rekryterande chef Magnus Stenman, magnus.stenman@nouryon.com
För mer information om rekryteringsprocessen, din ansökan eller om du behöver support, vänligen kontakta Recruiting.SE@Nouryon.com
För fackliga frågor:
Ledarna: Jenny Ersson +46 70 344 02 80
Sveriges ingenjörer: Ted Svensson +46 72-217 55 84
Unionen: Mattias Andersson +46 70 428 41 03

#WeAreNouryon

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Dsv Road AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Dsv Road AB .

Terminalarbetare som Gillar Aktivt och Fysiskt Arbete till DSV i Sundsvall!

Terminalarbetare
Läs mer Jul 30
DSV – Global transport and logistics

DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career.

Read more at www.dsv.com

Är du redo för ett fartfyllt och utmanande jobb i en internationell miljö? DSV söker nu terminalarbetare till vår dynamiska verksamhet i Sundsvall. Hos oss blir du en del av ett globalt team med över 75 000 anställda i 90 länder, som alla arbetar med passion för att leverera fantastiska kundupplevelser och högkvalitativa tjänster.

På DSV värdesätter vi mångfald, integritet och respekt för alla individer. Vi är stolta över vår roll som en av de ledande aktörerna inom transport- och logistikbranschen, och vi strävar alltid efter att ligga i framkant när det gäller hållbarhet och innovation.

Som terminalarbetare hos oss kommer du att:

* Hantera lossning, lastning och scanning av gods.
* Utföra lagervård och inventering.
* Arbeta heltid med varierade arbetstider dagtid.
* Följa etablerade rutiner och rapportera eventuella avvikelser.


Dina Kvalifikationer * Truckkort A (ledstaplare) och B (motviktstruck).
* Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
* Datorvana; erfarenhet av WMS är ett plus.
* Tidigare erfarenhet av terminalarbete är meriterande, liksom CE-behörighet.

Vad Vi Erbjuder * En internationell arbetsmiljö på ett globalt företag.
* Stora möjligheter till intern utveckling.
* En arbetsplats som ligger i framkant inom branschen.
* Tjänsten är på heltid och inleds med en provanställning.
* Friskvårdsbidrag


Kom och bli en del av ett framstående företag som erbjuder en spännande och utvecklande arbetsmiljö!
 Välkommen till DSV i Sundsvall!
Låter det intressant?
På DSV tror vi att olika erfarenheter och mångfald bidrar till den kreativitet som krävs för att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder för att representera samhället och våra kunder. 
Har du frågor angående tjänsten, kontakta rekryterande chef   Alexander Björn:  alexander.bjorn@dsv.com
På DSV använder vi oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med DSV:s värdegrund.
utveckla branschen. Vi värdesätter därför en jämn könsfördelning och vår ambition är att
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

C- och CE- Chaufförer sökes till Sundsvall

Distributionsförare
Läs mer Jun 17
DSV – Global transport and logistics

DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career.

Read more at www.dsv.com

Vi förväntar oss att du har nedanstående erfarenheter och kvalifikationer
- C/CE körkort
- Du har YKB 
- Du har ADR Grund 
- Du har Digitalt Färdskrivarkort
- Du har väldigt goda kunskaper i det svenska språket och grundläggande kunskaper i det Engelska språket är meriterande
- Truckkort, CE-körkort, samt tidigare erfarenhet från branschen är meriterande såväl som geografisk kännedom och grundläggande fordonskännedom och fordonsvård.
- Tidigare erfarenheter från distributionsyrket är meriterande 
- Lasta och leverera styckegods 
- Ansvarar för att åtagande i form utav utkörningen av gods sköts enligt rutiner samt ansvar över Lastbilen man kör på dagarna, följer policy, regler & lagar
- Har du god teknik/datorvana är det meriterande 

Vem är du?
Som person ser vi att du är ansvarsfull, samarbetsvillig och serviceminded. Vi ser även att du är flexibel, punktlig, alert, plikttrogen och uppmärksam. Då du i många hänseenden kommer vara företagets ansikte utåt är det av stor vikt att du kan sätta såväl kundens som företagets bästa främst. Du bör dessutom ha ett ekonomiskt tänkande i din körning samt goda geografiska kunskaper.

Ansök nu

DSV Söker Teamleader till Sundsvall Åkeri

Teamledare
Läs mer Maj 3
DSV – Global transport and logistics

DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career.

Read more at www.dsv.com

Om tjänsten
Tjänsten som arbetsledare ställer höga krav på såväl affärsmässig syn som förmåga att se lösningar och möjligheter. Är du den vi söker ska du ha en positiv inställning, en utpräglad serviceanda och ambitionen att sätta kunden i fokus. Utöver det ska du vara stresstålig samt en lagspelare.
Som arbetsledare kommer du bl.a. att arbeta med följande arbetsuppgifter:

I det dagliga arbetet ingår kontakt med terminal, kunder samt andra avdelningar och kontor inom DSV varför kommunikationsförmåga värderas högt.

För att lyckas i rollen vill vi att du:
* Har erfarenhet av transport- och logistikbranschen
* Är engagerad, självgående och noggrann
* Har en stark analytisk förmåga
* Är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo
* Är resultat- och affärsinriktad
* Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift


Vi är ett drivet gäng som hittar de bästa lösningarna för våra kunders transporter. Är du sugen på att börja inom DSV erbjuder vi dig att vara en del av en mycket engagerad och kompetent division där drivkraften är lusten att göra bra resultat. Vår kultur präglas av vårt DSV-dna som uttrycks genom att ständigt utmana oss själva och varandra för att optimera verksamheten. Du kommer att ingå i divisionen för DSV:s inrikes styckegodsverksamhet och rapportera till affärsområdeschef Sverige.

Ansök nu

DSV söker Trafikchef till Norrland

Transportchef
Läs mer Nov 18
DSV söker en ny Trafikchef till region Norrland!

Ansvar

Som Trafikchef i Norrland är du ansvarig för våra tre siter som är placerade i Sundsvall, Umeå & Luleå. Tjänsten kan ha placeringsort Umeå. Du ansvarar för den dagliga driften i vår drift av styckegodsverksamheten. Du har fokus på kostnadskontroll och hanterar de personalfrågor som uppstår kopplat till driften. I rollen har du även budgetansvar och ansvarar för våra KPI:tal kopplat till produktionen.

Rollen som Trafikchef innebär ett brett ansvarsområde och en omväxlande vardag i högt tempo och med ansvar för en drift som pågår dygnet runt. Personalansvaret omfattar 3 medarbetare fördelat på våra olika siter. Ditt ansvar omfattar resursplanering, arbetsfördelning, arbetsmiljö och säkerhet samt att verksamheten alltid vidareutvecklas för att bidra till företagets konkurrenskraft.

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna består bland annat av:
* Leda den dagliga driften inom Styckegodsproduktionen så att uppsatta mål och KPI:s uppnås.
* Coacha och utveckla personal.
* Följa upp och rapportera utfall av nyckeltal
* Upprätta och säkerställa att interna rutiner och policyer följs.
* Kontinuerligt utveckla och implementera processer och förbättringsåtgärder för ansvarsområdet 


Din profil

Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av personal- och resultatansvar, eller motsvande kompetens. Tidigare har du arbetat i branschen i en liknande miljö inom antingen terminalverksamhet eller i ledande ställning vid ett större åkeri. Vi lägger i denna rekrytering stor vikt vid personlig lämplighet med särskilt fokus på ledarskapsegenskaper samt en utpräglad ”vinnar-mentalitet”.

För att lyckas i den här rollen är du en självgående, strukturerad, engagerad och en resultatfokuserad ledare som är trygg i dig själv och som gillar att coacha och utveckla andra. Vidare har du ett starkt inre driv och trivs med att jobba med såväl daglig drift som mer strategisk planering.

Tjänsten innebär många interna kontaktytor, därför är det viktigt att du är van att kommunicera på alla nivåer. Goda kunskaper i såväl tal som skrift på svenska och engelska är ett krav.

Vi erbjuder

Vi arbetar med löpande urvalsprocess, vänta därför inte med att söka utan skicka in din ansökan redan idag.

För nyanställningar i DSV kommer vi inför slutprocessen i rekryteringen att begära in Utdrag ur brottsregistret ifrån dig. Även alkohol- och drogtest görs innan anställning påbörjas.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

DSV söker en driven och resultatorienterad Säljare till Sundsvall

Utesäljare
Läs mer Jun 13
Om du vill bidra till vår framtid och fortsatta tillväxt, så vill vi gärna investera i din utveckling

Arbetsplatsen
DSV är en globalt orienterad, ambitiös och handlingskraftig koncern med hög puls, som har alla
trasportprodukter på hyllan. Du har din bas i försäljningsavdelningen på vårt kontor i Sundsvall där du tillsammans med trevliga kollegor blir en del av världens tredje största transport- och logistikföretag. Säljområde 6, har idag flera utesäljare och 1 innesäljare vars passion och stolthet ligger i försäljning och kundservice i världsklass.

Ditt jobb
Som säljare inom DSV kommer du att bedriva självständig uppsökande försäljning av DSV’s
godstransporter och logistiklösningar. Eftersom du kommer att samarbeta med resten av säljavdelningen och våra trafikavdelningar krävs det att du har en tydlig affärsförståelse och en god förståelse för transportbranschen. Du behöver även vara en mästare på att skapa, överbrygga och bibehålla relationer både innanför och utanför organisationen.

Dina arbetsuppgifter
•    Uppsökande ny- och merförsäljning av vägtransporter
•    Förberedelse av offerter och produktlösningar
•    Presentation, förhandling, avtalsskrivning och kundintegration

Dina kompetenser och erfarenheter
•    Erfarenhet av försäljning, gärna inom transportbranschen
•    Erfarenhet av dialoger med kunder
•    Erfarenhet av att följa deadlines och att arbeta självständigt
•    Behärskar engelska i både tal och skrift på förhandlingsnivå
•    Du har sinne för affärer och är grym på att skapa relationer
•    Du är utåtriktad och energisk samt har ett stort inre driv

Intresserad?
På DSV tror vi att olika erfarenheter och mångfald bidrar till den kreativitet som krävs för att utveckla branschen. Vi värdesätter därför en jämn könsfördelning och vår ambition är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder för att representera samhället och våra kunder.
Vi behandlar ansökningarna fortlöpande så skicka din ansökan i form av personligt brev och CV så snart som möjligt. För mer information om tjänsten, kontakta rekryterande chef Martin Avrin på +46 8 609 50 43
På DSV använder vi oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med DSV:s värdegrund
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Ansök nu