Sundsvall: Gruppchef till Regionalt IT-brottscentrum och ISÖB gruppen i Region Nord

Hitta ansökningsinfo om jobbet Gruppchef till Regionalt IT-brottscentrum och ISÖB gruppen i Region Nord i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2023-06-02 // Varaktighet: Heltid

Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag.
Polisregion Nord omfattar Sveriges fyra nordligaste län, har drygt 2 000 anställda och består av fyra polisområden: Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland. Regionen har även fyra regionala enheter Operativa-, Utrednings-, Underrättelseenheten samt Regionkansliet som lyder direkt under regionpolischefen.
Vid Regionalt it-brottscentrum finns personal placerade på samtliga huvudorter (Umeå, Luleå, Östersund och Sundsvall) i regionen.
Sektionen består av 6 grupper som Isöb-gruppen, 2 It-forensiska grupper, 2 Bedrägerigrupper (Regionalt bedrägericenter) samt gruppen för utredning av IT-brott.
Vi söker nu en Gruppchef till Isöb-gruppen (Internetrelaterade sexuella övergrepp mot barn) med ansvar för Regionens operativa Isöb-arbete med placering Sundsvall, Umeå, Luleå eller Östersund.
Arbetsuppgifter
Som chef för Isöb-gruppen ingår du i sektionens ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet inom området Isöb och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten.
Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet.
Som gruppchef är du arbetsledare med ansvar för personalgrupp, systematiskt arbetsmiljöarbete, utveckling av verksamhet samt den dagliga driften. Du deltar i regionala och nationella operativa forum samt externa samverkansgrupper. Tjänsten innebär arbetsledning på distans då gruppen finns vid Regionens fyra huvudorter.
Detta är en möjlighet för dig som har:
minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare, projektledare eller liknande
erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
erfarenhet av aktuellt verksamhetsområde som utredningsvana och hantering av IT-forensiskt material
för funktionen relevant examen/utbildning
körkort B

Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:
erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat
ingått i ledningsforum
erfarenhet av polisorganisationens verksamhet
chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå
erfarenhet av att delta i/driva samverkan med samhällsaktörer utanför polisorganisationen/den egna organisationen
erfarenhet av förundersökningsledning inom polismyndigheten.
erfarenhet av distansledarskap

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor:
Analys och helhetssyn
Mål och resultat
Utveckling och förändring
Social säkerhet
Muntlig och skriftlig kommunikation
Skapa delaktighet och motivation

Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare.
Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas.
Fackliga företrädare
SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO Polisen. Samtliga nås via Polisens växel tel. 114 14.
Övrig information:
Anställning
Tillsvidareanställning med funktion som chef grupp (nivå 2)
Anställningen kan komma att inledas med en provanställning
Placering vid Sundsvall, Umeå, Luleå eller Östersund
Arbetstidsförläggning Veckoplanerad 5:2
Tillträde enligt överenskommelse

Säkerhetsklassning
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Ansökan
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 9/6 2023 via e-post till jobb.nord@polisen.se. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format. Märk din ansökan med ref.nr. A320.891/2023 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten
Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Kontorschef, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Kontorschef, offentlig förvaltning.

Enhetschef SPV

Läs mer Mar 14
Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder både statligt anställda, före detta
statligt anställda och pensionärer. Vårt kontor finns i Sundsvall.

Kom med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet.

SPV:s verksamhet är organiserad i enheter och leveransområden. Enheter leds av en enhetschef och leveransområden av en leveranschef. Samtliga chefer ingår i myndighetens operativa ledning.

SPV:s medarbetare ingår i team som finns på de olika enheterna. Vi ser att samarbete mellan de olika chefsrollerna och teamen är en viktig nyckel för en väl fungerande verksamhet.

Nu söker vi två enhetschefer som kommer att vara med och utveckla vår verksamhet framåt. En av tjänsterna är inriktad mot att leda team som arbetar inom it.

ARBETSUPPGIFTER
Att vara chef på SPV innebär att du är en statlig arbetsgivarföreträdare som följer den gemensamma statliga arbetsgivarpolitiken. Med uppdraget som chef på SPV följer ett ansvar att se till att verksamheten bedrivs effektivt, säkert och med god kvalitet och service. Allt enligt den statliga värdegrunden. Chefen ansvarar också för att risker inom ansvarsområdet identifieras och hanteras.

Som enhetschef på SPV har du personal- och budgetansvar för dina medarbetare samt ansvar att säkerställa de leveranser som teamen som ingår i din enhet jobbar med. Du leder en enhet bestående av cirka 30 medarbetare som är indelade i olika team. Varje team har en teamsamordnare.

Du arbetar aktivt med kompetensförsörjningsfrågor för att säkra kompetens och förmågor på kort och lång sikt. Dels genom att kontinuerligt analysera kompetensen inom din enhet i relation till SPV:s långsiktiga behov och dels genom din medverkan i SPV:s kompetensråd. Där arbetar du tillsammans med andra enhetschefer och tar ett gemensamt ansvar för vår övergripande kompetensförsörjning på både strategisk och taktisk nivå. Allt i nära dialog med chefer för våra leveransområden.
Du uppmuntrar till ett prestigelöst och konstruktivt samarbete och skapar förutsättningar för att utveckla både gruppen och individerna i gruppen. Arbetsmiljöarbete ligger dig varmt om hjärtat och du är en god kommunikatör som skapar mening, arbetsglädje och sammanhang genom framför allt dialog. Allt du gör är i linje med SPV:s kärnvärden; kundfokuserade, handlingskraftiga och nytänkande.

Som chef hos oss verkar du också aktivt för att SPV:s hela leverans kan genomföras. I ditt arbete förväntas du nära samarbeta med alla leveransområden och med alla enheterna i syfte att se till att myndigheten totalt sett klarar att leva upp till ställda förväntningar. För att skapa sammanhang för den egna verksamheten behöver du ha en förståelse för SPV i sin helhet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk examen inom relevant område alternativt erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har mångårig erfarenhet av ledarskap med personalansvar. Du har även mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• att leda stora personalgrupper
• ledarskap i teambaserad organisation
• ledarskap och arbete inom offentlig förvaltning
• ledarskap inom it-området

Som person:
• är du flexibel. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du ser också möjligheterna i förändringar.

• har du god samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt.

• har du en god ledarskapsförmåga. Du kan leda och motivera för att effektivt nå gemensamma mål. Du samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra samt skapar engagemang och delaktighet.

• har du ett gott omdöme. Du gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Du väger samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden samt visar gott omdöme när du uttalar dig, agerar och tar beslut.

• har du en helhetssyn. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa när du agerar och tar beslut.

Säkerhet har hög prioritet för oss på SPV. Den här tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att vi gör en säkerhetsprövning (klass 2) enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), innan vi tar beslut om att anställa en ny medarbetare. Du måste också ha svenskt medborgarskap för att kunna få den här sortens säkerhetsklassade tjänst.
Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här på Säkerhetspolisens webbplats: https://www.sakerhetspolisen.se/verksamheten/sakerhetsskydd/sakerhetsskyddsatgarder/personalsakerhet.html

Slutkandidaterna i rekryteringsprocessen kan komma att genomgå tester som en del av urvalsprocessen.

ÖVRIGT
Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt. Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och
ges möjlighet att utveckla dina talanger.

Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet att jobba hemifrån på 50 procent om du vill. I SPV-huset rekommenderar vi en fika i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika
friskvårdsaktiviteter du kan delta i - det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.

Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på SPV.se.

Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

Ansök nu

Gruppchef till Ungdomsutrednings-verksamheten vid LPO Medelpad, Region Nord

Läs mer Feb 7
Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Lokalpolisområde Medelpad ingår i polisområde Västernorrland. Inom lokalpolisområdet finns nio BF/IGV-, fyra utrednings- samt fyra stöd/service grupper. Sundsvall är huvudort i polisområde Västernorrland. Lokalpolisområdet Medelpad omfattar kommunerna Sundsvall, Timrå och Ånge. Sundsvall har den polisområdets största polisstation medan Timrå har ett poliskontor. I Ånge finns en polisstation med arrest och passverksamhet.

ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget som gruppchef för Utredningsgrupp 4 Ungdomsutredning

Ungdomsutredning i lokalpolisområdet Medelpad sker med utgångspunkt i Lagen om unga lagöverträdare. Samverkan sker även med kommunerna i det brottsförebyggande arbetet gällande ungdomsbrottslighet och förhindrande av nyrekrytering av unga in i kriminell miljö. Brottsförebyggande arbete sker bland annat genom SSPF.

Som chef för Utredningsgrupp 4 rapporterar du till lokalpolisområdeschefen samt ingår i lokalpolisområde Medelpads ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet inom området Ungdomsutredning och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten.

Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare, projektledare eller liknande den senaste femårsperioden
• Erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
• Utredningserfarenhet
• För funktionen relevant examen/utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant


Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:

• Erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat
• Ingått i ledningsforum
• Erfarenhet av polisorganisationens verksamhet
• Chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå
• Erfarenhet av att delta i/driva samverkan med samhällsaktörer utanför polisorganisationen/den egna organisationen
• Erfarenhet av personalansvar minst 6 mån och genomfört tillhörande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer relevant, erfarenhet inom förundersökningsledning är extra meriterande

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor:

• analys och helhetssyn
• mål och resultat
• utveckling och förändring
• social säkerhet
• muntlig och skriftlig kommunikation
• skapa delaktighet och motivation

Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare.

Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas.

ÖVRIGT
• Tillsvidareanställning med funktion som chef grupp (nivå 2)
• Anställningen kan komma att inledas med en provanställning
• Placering i Sundsvall

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 20/2 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Gruppchef till lokalförsörjningsenheten i Sundsvall

Läs mer Dec 18
Är du redo för ett större uppdrag?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Polismyndigheten är inne i en expansiv fas, därför behöver nya polisstationer byggas och standarden på flera lokaler höjas. Myndigheten äger inte några lokaler utan hyr istället cirka 1,5 miljoner kvadratmeter.
Lokalförsörjningsenhetens uppdrag är att säkerställa att myndigheten har ändamålsenliga lokaler på kort och lång sikt. Lokalförsörjningsenheten finns i hela landet och består av tre sektioner: förvaltning, projekt och utveckling. Lokalförsörjningsenheten är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning. Läs mer om ekonomiavdelningen här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/var-verksamhet/jobb-ekonomiavdelningen/
Nu söker vi en gruppchef till projektsektionen i Nord med placering i Sundsvall. Projektsektionen ansvarar för att driva myndighetens lokalprojekt från förstudie till genomförande. Sektionen ansvarar också för styrning av den nationella projektportföljen och utveckling av projektprocessen med tillhörande rutiner. Vi är organiserade i sju grupper, en för respektive polisregion – Syd, Väst, Öst, Stockholm, Mitt, Bergslagen och Nord. Som gruppchef kommer du att leda en grupp med ca fem medarbetare. I tjänsten förekommer resor inom gruppens område.
Arbetsuppgifter
Som gruppchef inom projektsektionen rapporterar du till sektionschefen och ingår i dennes ledningsgrupp. Tillsammans ansvararar ni för att uppdraget genomförs, deltar i planering av hela enhetens verksamhet tillsammans med övriga chefer inom enheten samt bidrar till att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du är ytterst ansvarig för leverans och ekonomi i de lokalprojekt som bedrivs inom gruppen och är projektägare i dessa. Gruppchefen ska kunna svara för sektionschefen vid dennes frånvaro. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten.
Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
flera års sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare, projektledare eller liknande i närtid
erfarenhet av projektledning av stora och komplexa fastighetsprojekt i närtid
erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
för funktionen relevant utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig



Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:
erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat
erfarenhet av att vara chef med personalansvar
ingått i ledningsforum
chefs- och ledarskapsutbildning
erfarenhet av att leda på distans
arbetslivserfarenhet från större/komplexa organisationer


När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor:
analys och helhetssyn
mål och resultat
utveckling och förändring
social säkerhet
muntlig och skriftlig kommunikation
skapa delaktighet och motivation.


Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/. Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare.
Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas.
Kontaktpersoner
Vid frågor om uppdraget som gruppchef kontakta rekryterande chef Emma Kolsrud, telefon 010-56 16 311.
Vid frågor om ansökan eller rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult Sanna Hawborn Dahlstedt, sanna.hawborn-dahlstedt@polisen.se.
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST nås via epost st.region-nord@polisen.se
Övrig information
Anställning
Tillsvidareanställning med funktion som chef grupp
Anställningen kan komma att inledas med en provanställning om du inte är anställd i myndigheten
Placering: Sundsvall



?Säkerhetsklassning
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning.
Ansökan
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 10 januari 2024 via e-post till jobb.na@polisen.se. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format. Märk din ansökan med A716.982/2023 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sektionschef Företagsavdelningen

Läs mer Nov 28
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Företagsavdelningens övergripande uppdrag är att verifiera och kvalitetssäkra företagsuppgifter. Avdelningen ansvarar för verifiering och kvalitetssäkring samt utveckling av värdeströmmarna starta företag, uppdatera företagsinformation och avveckla företag. Ansvaret innefattar all ärendehantering, kundservice och alla tjänster som är kopplade till dessa värdeströmmar.

Enheten finansiell information består av tre sektioner med medarbetare som leds av sektionschefer och som huvudsakligen arbetar i självledande team. Enheten ansvarar för granskning och registrering av årsredovisningar, hantera förseningsavgifter, registrering av vinstutdelning och delårsrapporter samt diverse tillståndsgivning. Den sektion där sektionschef rekryteras bemannas nu av konsulter och i det uppdraget ingår, förutom resursförstärkning inom den egna enheten, även att bistå andra enheter inom företagsavdelningen med ärendehantering. Antalet medarbetare i sektionen varierar stort över året, mellan 15-40 medarbetare.

Som sektionschef på Företagsavdelningen, enheten Finansiell information har du ansvar för verksamhet samt personal/konsulter. Du ansvarar för sektionens ärendehantering, kundservice, kompetens, kvalitet och dina medarbetares arbetsmiljö. Arbetet sker i nära dialog med medarbetarna, för att på bästa sätt leda, coacha och motivera dem i deras arbete. Genom ett närvarande ledarskap säkerställer du tillsammans med dina medarbetare en hög kvalitet på den löpande verksamheten med både bra service och nöjda kunder.

En av de viktiga uppgifterna för dig blir att samverka med verksamhetsanalytiker och övriga sektionschefer för att kunna planera och agera på verksamhetens behov av tillfälliga resurser (konsulter). I din roll har du även huvudansvar för avtal med kontrakterade konsultföretag och hanterar löpande alla kontakter med bemanningsföretagen.

I ledningsgruppen för enheten finansiell information ingår idag tre sektionschefer och två verksamhetsutvecklare. Som medlem i ledningsgruppen bidrar du till att utveckla verksamheten och arbetar aktivt med effektivisering av arbetssätt och digital förflyttning inom enhetens verksamhetsområden.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• slutförd gymnasieutbildning
• minst ett års erfarenhet av att ha arbetat som första linjens chef med personal/konsultansvar den senaste treårsperioden
• aktuell och relevant erfarenhet av att arbeta med bemanningsplanering samt avrop och arbetsledning av konsulter
• erfarenhet av en produktionsintensiv verksamhet med handläggning och kundservice
• erfarenhet av arbete som chef i offentlig verksamhet
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och god förståelse i engelska

Det är meriterande om du har:
• chefserfarenhet från statlig verksamhet
• ledarskapsutbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten

Som person och ledare är du driven och har ett coachande förhållningssätt. Vidare är du samarbetsorienterad, trygg och har mod att fatta beslut. Med dina kunskaper och ledarerfarenheter har du förmågan att fokusera på rätt saker för att nå mål och resultat. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar modigt och lyhört med tillit till varandras kompetens och förmåga vilket ger förutsättningar ett aktivt medarbetarskap.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med vår ledarskapspolicy. Chefer på Bolagsverket:

• beaktar helheten
• agerar medvetet i vardagen
• kommunicerar kontinuerligt
• skapar förutsättningar

Utifrån verksamhetens krav och behov erbjuder Bolagsverket medarbetare möjlighet att arbeta på distans.

Vill du bli vår nya kollega? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Sektionschef till Företagsavdelningen

Läs mer Sep 26
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Företagsavdelningens övergripande uppdrag är att verifiera och kvalitetssäkra företagsuppgifter. Avdelningen ansvarar för verifiering och kvalitetssäkring samt utveckling av värdeströmmarna starta företag, uppdatera företagsinformation och avveckla företag. Ansvaret innefattar all ärendehantering, kundservice och alla tjänster som är kopplade till dessa värdeströmmar.

Enheten "starta företag" består av fyra sektioner med medarbetare som leds av sektionschefer och arbetar i självledande team. Till enheten kopplas också tre verksamhetsutvecklare. Enheten ansvarar för registrering av de ärendetyper som rör nyregistrering såsom nybildning samtliga företagsformer, lagerbolag samt ombildning av lagerbolag, registrering av verklig huvudman, föreningar, filialer, penningtvättsregistret, protester, bank och försäkringsbolag inkl. försäkringsförmedlare och värdepappersombud.

Som sektionschef på Företagsavdelningen har du både verksamhets- och personalansvar för sektionens medarbetare. Du ansvarar för sektionens produktion, kompetens, kvalitet och dina medarbetares arbetsmiljö. En av de viktiga uppgifterna för dig blir att utveckla verksamheten vilket bland annat innebär att du, tillsammans med dina medarbetare, kommer att arbeta aktivt med att vidareutveckla och effektivisera metoder och arbetssätt inom sektionens verksamhetsområden. Arbetet sker i nära dialog med medarbetarna för att på bästa sätt stötta och coacha dem i deras arbete. Genom ett närvarande ledarskap säkerställer du tillsammans med dina medarbetare en hög kvalitet på den löpande verksamheten med både bra service och nöjda kunder.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har slutförd gymnasieutbildning och som har aktuell chefserfarenhet. Vi ser det som meriterande om du har aktuell erfarenhet av Bolagsverkets registreringsverksamhet.

För att du ska nå framgång i rollen behöver du ha en förmåga att leda, coacha och motivera andra. Du är en person som kan stå trygg i egna ställningstaganden och värderingar, samt ha mod att utmana din omgivning och dig själv till utveckling. Du tar initiativ och säkerställer att det finns rätt kompetens för att gruppen och individerna når sina mål. Du har förmåga till helhetssyn och kan se ett större och längre perspektiv. Vidare tänker du strategiskt och tar hänsyn till verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du främjar en samarbetskultur genom att vara prestigelös och kan anpassa dig för att nå det gemensamma målet. Du lyssnar, kommunicerar och löser problem på ett konstruktivt sätt. Slutligen har du en hög kommunikativ förmåga med god förståelse för andras behov vilket gör att du uppfattas som tydlig och förtroendeingivande.

Du kan uttrycka dig på ett tydligt sätt i tal och skrift på både svenska och engelska.

Utifrån verksamhetens krav och behov erbjuder Bolagsverket medarbetare möjlighet att arbeta på distans.

Vill du bli vår nya kollega? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Polismyndigheten

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Polismyndigheten .

IT-beställare till IT-avdelningen, Sundsvall

Drifttekniker, data
Läs mer Mar 18
Arbetsplatsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vill du arbeta med IT där du kan göra skillnad på riktigt? Vi söker nu en IT-beställare som är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga för att stärka upp vårt team på Polismyndighetens IT-kundservice. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. IT-avdelningen består för närvarande av 1100 anställda som ansvarar för all IT som används av myndighetens 37 000 anställda.
Enheten IT-kundservice ansvarar för teknisk support, incidenthantering, behörigheter,
IT-beställningar och digitala utbildningar. Här arbetar både generalister och specialister och vi finns på flera orter i Sverige. Enheten består idag av ca 110 medarbetare fördelade på tre sektioner. Resor förekommer i tjänsten.
Hos oss har du möjlighet att arbeta både med flexibla arbetstider och med viss möjlighet att arbeta på distans. Vi har goda förutsättningar för att utöva friskvård då vi har fri tillgång till utrymmen för träning och återhämtning. Som anställd hos oss har du även möjlighet att träna en timme i veckan på betald arbetstid.
Arbetsbeskrivning
Som IT-beställare hanterar du uppdrag som täcker hela landet, där din huvudsakliga arbetsuppgift är att stödja regionerna och nationella avdelningar i ärenden som avser IT-beställningar. Du genomför beställningar och är, med ditt stora kunnande om Polisens teknik, ett konsultativt stöd för hela verksamheten. Du arbetar nära Produktägare samt Leverans och support på IT-avdelningen.
I din roll som IT-beställare arbetar du med uppdrag från hela landet och hanterar frågor och beställningar som rör:
IT-användarutrustning
Hantering av utrustning när personer slutar eller byter tjänst inom polisen, för att IT-utrustningen ska omfördelas på ett effektivt sätt
Bidra i utvecklingsarbetet för att skapa en enhetlig service vad gäller IT-beställningar inom polismyndigheten
Medverka i framtagandet av rutinbeskrivningar för IT-beställningar.

Arbetet innebär mycket kontakter med Polisens operativa verksamhet, nationella avdelningar och IT-avdelningen.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Gymnasial utbildning alternativt motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Mycket god kunskap i svenska, både i tal och skrift
Minst 1 års erfarenhet, inhämtad de senaste 3 åren, av liknande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Eftergymnasial utbildning inom relevant område eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Ett stort och brett tekniskt kunnande och intresse
Arbetslivserfarenhet inom offentlig verksamhet
Arbetslivserfarenhet inom en komplex miljö med många olika kontaktytor
Goda kunskaper i ärendehanteringssystem
Erfarenhet av att driva förändringsarbete, t ex. utveckling/förbättring av processer, automatisering eller liknande

Beskriv så utförligt som möjligt dina tidigare uppdrag. Ditt ansvar och hur du har arbetat ska framgå tydligt.
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är engagerad, nyfiken och har en drivkraft att vilja skapa verksamhetsnytta. Du behöver vara serviceinriktad, strukturerad och kunna prioritera det som är viktigast för helheten. Vi tror att du har ett högt självledarskap och förmågan att samarbeta med andra.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterande chef: tfn 010–56 65 187
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via Polisens växel tfn: 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, nås via Polisens växel tfn: 114 14
Övrig information:
I denna rekrytering görs löpande urval.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Sundsvall
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: IT-beställare
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering.
Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 8 april 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A134.891/2024 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta rekryterande chef.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter.
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.




Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Forensisk fotograf till Nationellt Forensiskt Centrum Sundsvall

Fotograf
Läs mer Mar 22
Är du redo för en större uppgift? Till Laboratoriesektionerna i Nord med placering i Sundsvall söker dig som tillsammans med engagerade och trevliga kollegor kommer att utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Nationellt forensiskt centrum är en avdelning inom Polismyndigheten. I nära samverkan med utredningsverksamheten leder, utvecklar och utför avdelningen forensiskt arbete för en framgångsrik brottsbekämpning. Avdelningen ansvarar för hela den forensiska processen inom polisen - från kriminaltekniska platsundersökningar, laborativ verksamhet och it-forensik till forensiska expertutlåtanden i brottmål. I uppdraget ingår också att agera expertstöd samt bedriva utbildning, strategisk forskning och utveckling för att framtidssäkra polisens forensiska förmåga.

På laboratoriesektion Nord vid nationellt forensiskt centrum, genomförs forensiska undersökningar i syfte att ta fram, identifiera, jämföra och dokumentera spår från brottsplatser och tillvaratagna bevismaterial. Undersökningarna genomförs inom ämnesområdena fingeravtrycksframkallning, fingeravtrycksidentifiering, personidentifiering, dna-spårsäkring, skoavtryck, verktygsspår, forensisk fotografering och vapen. Verksamheten vid laboratoriesektionen bedrivs i nära samverkan med de övriga nationella forensiska sektionerna.



ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att du genomför repetitiv teknisk fotografering av spår och fingeravtryck för jämförande undersökning samt fotograferar kriminalteknisk bevisning på fält och i studio. I ditt arbete ingår det även bildhantering, du arkiverar, registrerar och bearbetar material. Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter är rekonstruktionsfilmning och filmredigering. I din roll som forensisk fotograf har du kontakt med uppdragsgivare från Polismyndigheten, åklagare och domstol. Vid behov svarar du som sakkunnig i domstol.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Teknisk fotografering i laboratorie- och studiomiljö
• Avancerad fingeravtryck -och skoavtrycksfotografering
• Fotografering med våglängdsberoende ljuskällor (ex. UV) samt övriga specialfotograferingar
• Föremålsfotografering i studio
• Rekonstruktionsfilmning/fotografering
• Avancerad bildhantering samt film och ljudredigering
• Filmning och ljudupptagning inom ärendeverksamheten och UAS (drönare)
• Presentation och utförande av 360-fotografering



KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Minst 2-årig godkänd och avslutad högskoleutbildning inom fotografi alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
• Arbetslivserfarenhet inom fotografering i närtid
• Erfarenhet av att arbeta med redigering av rörlig bild och ljud i närtid
• Mycket god kunskap och kännedom om den tekniska utrustning du använder i din roll som fotograf
• Goda kunskaper i bildredigering med Photoshop, Bridge/Lightroom eller liknande programvaror
• Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift
• B-körkort
• Fullgott färg-, siffer-, bokstavs- och detaljseende

Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av forensisk fotografering
• Utbildning med fokus på forensisk fotografering
• Utbildning med fokus på redigering av rörlig bild och ljud
• Erfarenhet av teknisk- och studiefotografering med blixtrar eller andra ljuskällor inomhus och utomhus
• Erfarenhet av att arbeta med Bridge/Lightroom
• Erfarenhet av fotografering under svåra förutsättningar där teknisk problemlösning behövs
• Erfarenhet av att redovisa resultat skriftligt och muntligt
• Erfarenhet av ISO-certifierat kvalitetsarbete
• Erfarenhet av arbete vid myndighet eller region
• Erfarenhet av administrativt rutinarbete och dokumentation



ÖVRIGT
Arbetsort: Sundsvall
Anställningsform: Tillsvidare, inleds med sex månaders provanställning
Funktion: Forensisk fotograf

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 5 april 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Förundersökningsledare med riktat uppdrag mot operativ samordning/koordiner

Inspektör, Polisen
Läs mer Mar 12
Utredningssektionen i polisområde Västernorrland är organiserad i fem utredningsgrupper som hanterar grov brottslighet inom kriminell ekonomi, brott mot särskilt utsatta och våldsbrott, narkotikabrott, vapenbrott, försvunna personer mm. Utöver utredningsgrupperna finns grupper för spaning (NPS) och en grupp med funktionerna Jourförundersökningsledning och brottssamordning.

ARBETSUPPGIFTER
Som förundersökningsledare med riktat uppdrag mot operativ samordning/koordinering har du ansvar för utredningssektionens operativa lägesbild och ansvarar för operativ kommunikation internt och externt för utredningssektionens medarbetare. Din uppgift är bland annat att samordna och prioritera resurser för ett effektivt och hållbart arbete i den operativa verksamheten, både i pågående och kommande perspektiv, tillsammans med de olika gruppcheferna vid utredningssektionen.

Du arbetsleds av sektionschef och ingår i utredningssektionens ledningsgrupp. Du är kontaktytan mot övriga polisområdet samt mot vissa regionala kontaktytor inom samordnings- /koordineringsuppdrag.

Du har en självständig roll och funktionen kräver därför att du har ett flexibelt förhållningssätt då tempot och arbetsuppgifterna kan skifta fort.

Exempel på några av dina arbetsuppgifter:
• Du tar in, sammanställer, analyserar och rapporterar aktuella lägesbilder.
• Du leder vissa av sektionens samverkansforum och representerar sektionen i olika operativa forum inom organisationen.
• Du bereder underlag till sektionschef och till sektionens ledningsgrupp samt handlägger vissa uppdrag som landar inom utredningssektionens verksamhetsområde.
• Tillsammans med ledningsgruppen vid sektionen verkar du för sektionens långsiktiga förändrings- och utvecklingsarbete.

KVALIFIKATIONER
Krav
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Svensk polisexamen, i enlighet med Polisförordningen med godkänd aspirantutbildning.
• Svenskt medborgarskap.

Det är meriterande om du även har:
•Genomgått polisens nationella förundersökningsutbildning eller har erfarenhet av förundersökningsledning eller utredningsledning.
• Utredningsvana

Personliga egenskaper
Tjänsten ställer höga krav på engagemang, initiativförmåga och självledarskap. Vi ser gärna att du:
• Har god förmåga att leda, samordna och motivera medarbetare mot gemensamma mål som bidrar till en miljö som skapar engagemang och delaktighet.
• Har gott omdöme och måste kunna väga samman komplex information och/eller göra olika typer av hänsynstaganden men också visa omdöme vid uttalanden, agerande och beslut.
• Har god förmåga att samarbeta då du måste kunna samordna medarbetare mot gemensamma mål, ge anpassad och tydlig information, vara lyhörd och mottaglig för andra, samt lösa konflikter på ett konstruktivt sätt
•Är initiativtagande och ha helhetssyn då du måste kunna förstå din roll, men även se till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Detta för att bidra till att utveckla arbetet på enheten.

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Sundsvall

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 22 mars 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult ninwa.youssef@polisen.se.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Gruppchef till Områdespolis-verksamheten vid LPO Medelpad, Region Nord

HR-chef
Läs mer Feb 7
Är du redo för en större uppgift?

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 36 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag.

Lokalpolisområde Medelpad ingår i polisområde Västernorrland. Inom lokalpolisområdet finns nio BF/IGV-, fyra utrednings- samt fyra stöd/service grupper. Sundsvall är huvudort i polisområde Västernorrland. Lokalpolisområdet Medelpad omfattar kommunerna Sundsvall, Timrå och Ånge. Sundsvall har den polisområdets största polisstation medan Timrå har ett poliskontor. I Ånge finns en polisstation med arrest och passverksamhet.

ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget som gruppchef för BF-IGV 7 Områdespoliser

Områdespolisen har till uppdrag att arbeta långsiktigt kontaktskapande, evidensbaserat brottsförebyggande och trygghetsskapande mot den lokala problembilden. Uppdraget innebär även att arbeta repressivt för att uppnå önskad effekt. Områdespolisen kommer därmed hantera såväl långtgående problem i lokalpolisområdet, vilket kräver uthållighet, så som hastigt uppkomna problem. Arbetet sker ofta i nära samverkan med andra enheter inom polisen och med externa samverkansparter.

Som chef för BF-IGV 7 rapporterar du till lokalpolisområdeschefen samt ingår i lokalpolisområdets ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet inom området operativt brottsförebyggande arbete och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten.

Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare, projektledare eller liknande den senaste femårsperioden
• Erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
• Svensk Polisexamen, Polis enligt Förordning (2014:1105) om utbildning till polisman

Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:

• Erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat
• Ingått i ledningsforum
• Erfarenhet av polisorganisationens verksamhet
• Erfarenhet av aktuellt verksamhetsområde
• Chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå
• Erfarenhet av att delta i/driva samverkan med samhällsaktörer utanför polisorganisationen/den egna organisationen
• Erfarenhet av personalansvar minst 6 mån och genomfört tillhörande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer relevant, erfarenhet inom BF/IGV är extra meriterande

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor:

• analys och helhetssyn
• mål och resultat
• utveckling och förändring
• social säkerhet
• muntlig och skriftlig kommunikation
• skapa delaktighet och motivation

Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare.

Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas.

ÖVRIGT
• Tillsvidareanställning med funktion som chef grupp (nivå 2)
• Anställningen kan komma att inledas med en provanställning
• Veckoplanerad arbetstid 5.3
• Placering i Sundsvall

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 26/2 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Gruppchef till Ungdomsutrednings-verksamheten vid LPO Medelpad, Region Nord

Kontorschef, offentlig förvaltning
Läs mer Feb 7
Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Lokalpolisområde Medelpad ingår i polisområde Västernorrland. Inom lokalpolisområdet finns nio BF/IGV-, fyra utrednings- samt fyra stöd/service grupper. Sundsvall är huvudort i polisområde Västernorrland. Lokalpolisområdet Medelpad omfattar kommunerna Sundsvall, Timrå och Ånge. Sundsvall har den polisområdets största polisstation medan Timrå har ett poliskontor. I Ånge finns en polisstation med arrest och passverksamhet.

ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget som gruppchef för Utredningsgrupp 4 Ungdomsutredning

Ungdomsutredning i lokalpolisområdet Medelpad sker med utgångspunkt i Lagen om unga lagöverträdare. Samverkan sker även med kommunerna i det brottsförebyggande arbetet gällande ungdomsbrottslighet och förhindrande av nyrekrytering av unga in i kriminell miljö. Brottsförebyggande arbete sker bland annat genom SSPF.

Som chef för Utredningsgrupp 4 rapporterar du till lokalpolisområdeschefen samt ingår i lokalpolisområde Medelpads ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet inom området Ungdomsutredning och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten.

Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare, projektledare eller liknande den senaste femårsperioden
• Erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
• Utredningserfarenhet
• För funktionen relevant examen/utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant


Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:

• Erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat
• Ingått i ledningsforum
• Erfarenhet av polisorganisationens verksamhet
• Chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå
• Erfarenhet av att delta i/driva samverkan med samhällsaktörer utanför polisorganisationen/den egna organisationen
• Erfarenhet av personalansvar minst 6 mån och genomfört tillhörande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer relevant, erfarenhet inom förundersökningsledning är extra meriterande

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor:

• analys och helhetssyn
• mål och resultat
• utveckling och förändring
• social säkerhet
• muntlig och skriftlig kommunikation
• skapa delaktighet och motivation

Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare.

Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas.

ÖVRIGT
• Tillsvidareanställning med funktion som chef grupp (nivå 2)
• Anställningen kan komma att inledas med en provanställning
• Placering i Sundsvall

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 20/2 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Stationsbefäl till Lpo Medelpad, placering Sundsvall

Inspektör, Polisen
Läs mer Jan 25
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu dig som är redo att kliva in i befälsrollen, ta ett större ansvar och bidra till ett gott arbetsklimat. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisregion Nord omfattar Sveriges fyra nordligaste län, har drygt 2000 anställda och består av fyra polisområden: Västernorrland, Jämtland, Västerbotten och Norrbotten. Regionen har även fyra regionala enheter Operativa-, Utrednings-, Underrättelseenheten samt Regionkansliet som lyder direkt under regionpolischefen.

Polisområde Västernorrland har verksamhet i hela Västernorrlands län fördelat på tre lokalpolisområden, en utredningssektion samt ett polisområdeskansli.

Stationsbefälen på huvudorten Sundsvall är en polisområdesresurs som jobbar dygnet runt och är placerade i Lpo Medelpad.

ARBETSUPPGIFTER
Som Stationsbefäl ingår det i ditt ansvar att inom verksamhetsområdet planera, fördela, leda och följa upp polisområdets och lokalpolisområdets inre verksamhet. Arbetsuppgifterna utgår från ett verksamhetsansvar och har sin utgångspunkt i polisområdets problembild. I funktionen leder du del av den inre verksamheten antingen på uppdrag av chef eller självständigt genom tilldelad delegation. Funktionens uppdrag och krav ligger nära den direkta ledarens men funktionen har inget formellt personalansvar.

Vid polisområdets huvudort Sundsvall, bedrivs Stationsbefälsfunktionen i skift på alla tider av dygnet under årets alla veckor och dagar. Stationsbefäl vid huvudort övertar ansvaret för förmansprövning på distans vid de tillfällen när annat lokalpolisområde inom polisområdet är obemannat.

Funktionen som Stationsbefäl innebär inget formellt personalansvar men rollen som arbetsledare innebär att du coachar, motiverar och stödjer dina medarbetare och skapar förutsättningar för dem att nå sin fulla potential.


I funktionen Stationsbefäl kommer du bl.a. ansvara för att:

• initialt förmanspröva frihetsberövanden som inte prövas av den jourhavande förundersökningsledaren
• ansvara över arresterna i polisområde Västernorrland, när detta inte görs lokalt
• fortlöpande pröva den laga grunden för frihetsberövandet
• på distans förmanspröva frihetsberövanden när sådan rutin beslutats
• upprätta och föra arrestantförteckning
• arbetsleda arrestantvakter och annan underställd personal
• fungera som mottagare och förmedlare av händelserapporter med prioritet 5 och därtill hörande hantering och administration
• hantering av akut uppkomna bemanningsfrågor
• att hantera allmänna frågeställningar/besök i receptionen framförallt utanför kontorstid
• besluta och hantera administrationen kring vissa handräckningar
• tillse att verksamheten bedrivs enligt Polismyndighetens intentioner och anvisningar, effektivt, kostnadsmedvetet enligt gällande lagstiftning, föreskrifter och övriga regelverk.
• de arbetsuppgifter i övrigt som beslutats lokalt

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som:
• Har svensk polisexamen, i enlighet med Polisförordningen (2012:1104) med godkänd aspirantutbildning
• Har god erfarenhet av polisyrket

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet i närtid av det aktuella verksamhetsområdet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare, projektledare eller liknande
• Erfarenhet av utredningsverksamhet
• Erfarenhet av arbete i yttre tjänst


Som person söker vi dig som är ansvarstagande och trivs i en varierande roll där du arbetar serviceinriktat mot hela verksamheten. I rollen som Stationsbefäl har du många kontaktytor och samarbetar både inom polisen likväl som med andra myndigheter, ex. socialtjänst, sjukvård med mera.

Vi ser därför att du har en mycket god kommunikativ förmåga och kan både samarbeta väl med andra, likväl som prioritera och driva ditt eget arbete självständigt. Som stationsbefäl är du verksamhetens spindel i nätet, där både din problemlösande förmåga i samband med ledarskapsförmåga blir viktig för att bemöta de situationer som uppstår i vardagen. Vi ser vidare att du som person är strukturerad och har förmåga att organisera ditt arbete effektivt.


Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Arbetsort: Sundsvall
Arbetstid: Periodplanerad arbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Stationsbefäl

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 7/2 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu