Sundsvall: IT specialist mot it-drift

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT specialist mot it-drift i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2023-06-05 // Varaktighet: Heltid

Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Är du en nyfiken person som har ett stort intresse för teknik och vill göra samhällsnytta? Hos oss blir du en del av en tajt enhet med engagerade kollegor som sprider kunskap, jobbar i team och hjälper varandra.

Till vår drift söker vi nu en it specialist med inriktning mot it-drift som vill jobba med oss.

Vi är mitt i en spännande utvecklingsresa där vi hela tiden utforskar ny teknik i syfte att lösa problem och bygga tjänster som direkt ger värde för våra kunder.

Tillsammans säkerställer vi en stabil drift i våra produktionssystem/it-tjänster genom att utföra dagliga driftrutiner, uppdateringar, underhållskörningar samt releasehantering. Där ingår även arbete med incidenter och att initiera problemärenden.

Några konkreta arbetsuppgifter är att:
-övervaka den dagliga produktionen och agera vid avvikelser
-batchkörningar
-köhantering
-hantering av filöverföring
-dokumentationshantering

I framtiden ser vi även att uppdraget kommer att breddas med arbete inom utveckling och hantering av vår infrastruktur.

Vi arbetar i skift så att driften alltid är bemannad mellan 06:30 20:00 på vardagar. På helger förekommer beredskap var 5-6:e vecka.

KVALIFIKATIONER
Vem är då du? Vi tror att du är en målmedveten och strukturerad person som kan fokusera på rätt saker. Du gillar att samarbeta och hitta gemensamma lösningar och är nyfiken på att lyssna in andra, hitta nya möjligheter och se flera lösningar. Du är stabil och kan bibehålla ditt lugn när det behövs och trivs i teamarbete.

Vi behöver dig som har en relevant akademisk utbildning inom it eller annan aktuell utbildning eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du behöver också ha aktuell erfarenhet av att jobba med it- drift, vilket bl a innebär:
- goda kunskaper i Linux och Windows
-förmåga att förstå och analysera komplexa frågor
-erfarenhet av att jobba i ärendehanteringssystem

Det är meriterande om du dessutom har något av följande:
-vana att arbeta med och skapa script
-kunskaper om ramverket ITIL framför allt incident, problem, change och release
-erfarenhet av batch-orienterad driftmiljö
-SPLUNK, JBoss, Kubernetes, vmware, DNS-hantering, Certifikatshantering, ftp/sftp, backup/restore

Du ska kunna uttrycka sig obehindrat på svenska och engelska både i tal och skrift.

Låter detta som du? Välkommen att skicka in en ansökan idag! Vi gör urval och intervjuer löpande.

Utifrån verksamhetens krav och behov erbjuder Bolagsverket medarbetare möjlighet att arbeta på distans.

Provanställning kan förekomma.

ÖVRIGT
Bifoga CV och personligt brev
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Drifttekniker, data

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Drifttekniker, data.

IT-beställare till IT-avdelningen, Sundsvall

Läs mer Mar 18
Arbetsplatsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vill du arbeta med IT där du kan göra skillnad på riktigt? Vi söker nu en IT-beställare som är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga för att stärka upp vårt team på Polismyndighetens IT-kundservice. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. IT-avdelningen består för närvarande av 1100 anställda som ansvarar för all IT som används av myndighetens 37 000 anställda.
Enheten IT-kundservice ansvarar för teknisk support, incidenthantering, behörigheter,
IT-beställningar och digitala utbildningar. Här arbetar både generalister och specialister och vi finns på flera orter i Sverige. Enheten består idag av ca 110 medarbetare fördelade på tre sektioner. Resor förekommer i tjänsten.
Hos oss har du möjlighet att arbeta både med flexibla arbetstider och med viss möjlighet att arbeta på distans. Vi har goda förutsättningar för att utöva friskvård då vi har fri tillgång till utrymmen för träning och återhämtning. Som anställd hos oss har du även möjlighet att träna en timme i veckan på betald arbetstid.
Arbetsbeskrivning
Som IT-beställare hanterar du uppdrag som täcker hela landet, där din huvudsakliga arbetsuppgift är att stödja regionerna och nationella avdelningar i ärenden som avser IT-beställningar. Du genomför beställningar och är, med ditt stora kunnande om Polisens teknik, ett konsultativt stöd för hela verksamheten. Du arbetar nära Produktägare samt Leverans och support på IT-avdelningen.
I din roll som IT-beställare arbetar du med uppdrag från hela landet och hanterar frågor och beställningar som rör:
IT-användarutrustning
Hantering av utrustning när personer slutar eller byter tjänst inom polisen, för att IT-utrustningen ska omfördelas på ett effektivt sätt
Bidra i utvecklingsarbetet för att skapa en enhetlig service vad gäller IT-beställningar inom polismyndigheten
Medverka i framtagandet av rutinbeskrivningar för IT-beställningar.

Arbetet innebär mycket kontakter med Polisens operativa verksamhet, nationella avdelningar och IT-avdelningen.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Gymnasial utbildning alternativt motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Mycket god kunskap i svenska, både i tal och skrift
Minst 1 års erfarenhet, inhämtad de senaste 3 åren, av liknande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Eftergymnasial utbildning inom relevant område eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Ett stort och brett tekniskt kunnande och intresse
Arbetslivserfarenhet inom offentlig verksamhet
Arbetslivserfarenhet inom en komplex miljö med många olika kontaktytor
Goda kunskaper i ärendehanteringssystem
Erfarenhet av att driva förändringsarbete, t ex. utveckling/förbättring av processer, automatisering eller liknande

Beskriv så utförligt som möjligt dina tidigare uppdrag. Ditt ansvar och hur du har arbetat ska framgå tydligt.
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är engagerad, nyfiken och har en drivkraft att vilja skapa verksamhetsnytta. Du behöver vara serviceinriktad, strukturerad och kunna prioritera det som är viktigast för helheten. Vi tror att du har ett högt självledarskap och förmågan att samarbeta med andra.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterande chef: tfn 010–56 65 187
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via Polisens växel tfn: 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, nås via Polisens växel tfn: 114 14
Övrig information:
I denna rekrytering görs löpande urval.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Sundsvall
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: IT-beställare
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering.
Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 8 april 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A134.891/2024 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta rekryterande chef.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter.
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.




Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Skiftgående drifttekniker till GDM!

Läs mer Feb 23
Har du ett gediget tekniskt intresse och är på jakt efter din nästa utmaning i arbetslivet? Vi söker just nu en skiftgående drifttekniker till NOC-teamet hos GDM. Du välkomnas till ett företag som ligger i framkant inom teknik och utveckling. Låter detta som något för dig? Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN

GDM är ett företag i stark tillväxt som sedan starten år 1992 har utvecklats och blivit ett starkt varumärke inom IT-Sverige. Nu har företaget ca 130 medarbetare och är etablerade på fem orter, från Stockholm i söder till Umeå i norr.

Som drifttekniker på NOC ingår du i ett team på 12 personer, varav 5 personer ingår i skiftlaget, som arbetar med drift och support inom nätverk, server och säkerhet. I rollen kommer du att övervaka kunders miljöer och tjänster samt ta emot incidenter och skapa ärenden i ärendehanteringssystemet. Vidare kommer du att hantera plötsliga störningar men även agera på och fånga upp mindre problem och lösa dem innan det blir en störning. För att säkerställa att kvalitetsmålen nås och för att leverera de tjänster som utlovats till kunderna, kommer du ha ett nära samarbete med andra team inom GDM.

Du erbjuds
- Att vara en del av ett företag som värderar medarbetarna högt och har en enastående arbetsmiljö
- En varierad vardag där du skapar ett stort värde för kunderna
- En stöttande och närvarande chef som motiveras av att utveckla sina medarbetare

Då verksamheten bedrivs dygnet runt så innebär tjänsten skiftgång och därmed är det viktigt att du trivs med att arbeta enligt schema med både dag- och nattpass.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Åtgärda eller skicka vidare öppna incidenter till 2:a/3:e linan
* Agera första kontaktyta för samordning och koordinering runt incidenter
* Utföra enklare diagnostiseringar och återställa tjänster enligt instruktioner (Linux, Nätverk och Windows)
* Följa upp och återkoppla ärenden till såväl tekniker som kund
* Uppdatera larm-/diagnos- instruktioner
* Arbeta med användarsupport, dagliga fasta rutiner och drift-beställningar samt ansvara för personlarmstjänsten Sankt Bernhard


VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant utbildning för tjänsten eller motsvarande förvärvad erfarenhet
- Har tidigare erfarenhet av att ha kundkontakt
- Har ett stort intresse för IT
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, då kommunikation och dokumentation genomförs på båda språken

Det är meriterande om du har kunskaper inom något eller några av följande områden:
- Microsofts Server
- Övervakningssystem som t ex OP5/Nagios/SCOM/Opsview/LibreNMS
- Linux/Unix
- Arbetat med VMware/Hyper-V/Nutanix
- Molntjänster
- Nätverk
- Azure

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Problemlösande
- Anpassningsbar

Övrig information

Arbetstider: 06-18 eller 18-06, rullande schema

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
GDM grundades 1992 av Tommy Gustafsson, som IT-supportfunktion till skogskoncernen SCA. Under åren har GDM utvecklats till att bli ett lönsamt och snabbt växande företag, som sätter service till kunden före allt. Idag är GDM strategisk driftpartner i en rad olika branscher och alltjämt med SCA som en av de största kunderna.
Förutom huvudkontoret i Sundsvall finns GDM även i Stockholm, Östersund, Gävle och Umeå.

Ansök nu

Skiftgående drifttekniker

Läs mer Feb 15
Söker du ny utmaning och är en problemlösare och tekniker? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Om tjänsten
Som drifttekniker hos oss på Drift & NOC ingår du i ett team på 12 personer som arbetar med drift och support inom nätverk och säkerhet. Tjänsten innebär skiftarbete då verksamheten bedrivs dygnet runt och året om. Vi söker dig som vill arbeta enligt schema med både dag- och nattpass.

I vår Drift & NOC strävar vi efter att säkerställa tillgänglighet, prestanda och hög säkerhetsnivå för våra och kundernas tjänster. Vi fokuserar på proaktiv övervakning där snabb identifiering av potentiella problem och omedelbara åtgärder utförs, för att minimera avbrott och säkerställa en så bra användarupplevelse som möjligt för våra kunder. Teamet hjälps åt och bidrar till ett gott arbetsklimat.

I rollen som drifttekniker hos oss kommer du att övervaka våra kunders miljöer och tjänster. Du kommer även att ta emot incidenter och skapa ärenden i ärendehanteringssystemet. Exempel på arbetsuppgifter:

• åtgärda eller skicka vidare öppna incidenter till 2:a/3:e linan.
• ansvara och agera första kontaktyta för samordning och koordinering runt incidenter.
• utföra enklare diagnostiseringar och återställa tjänster enligt instruktioner (Linux, Nätverk och Windows).
• följa upp och återkoppla ärenden till såväl tekniker som kund.
• uppdatera larm-/diagnosinstruktioner.
• arbeta med användarsupport, dagliga fasta rutiner och driftbeställningar samt vår personlarmstjänst (Sankt Bernhard).

Du kommer att ha ett nära samarbete med andra team i GDM.

Bli en GDM´are
Du har relevant utbildning och/eller annan påvisad kompetens genom arbetslivserfarenhet. Vidare har du erfarenhet av att jobba mot kund t ex i support, kundtjänst eller servicedesk. Du kan uttrycka dig mycket bra i både tal och skrift på svenska och behärskar engelska språket väl. Meriterande kunskaper är någon av dessa:

• Microsofts Server
• Övervakningssystem (t ex OP5/Nagios/SCOM)
• Linux/Unix
• Arbetat med VMware/Hyper-V/Nutanix
• Molntjänster
• Nätverk
• Azure

För att trivas i rollen ser vi att du kan arbeta metodiskt och drivs av att hitta lösningar. Du är van att prioritera och är trygg med att ta egna beslut, ibland under pressade situationer. Vidare har du ett genuint tekniskt intresse och håller dig uppdaterad för att lära nytt och utvecklas. Du är säkerhetsmedveten och har viljan att vara behjälplig mot kund på ett förtroendeingivande sätt.

I rollen utmanas du ständigt då teamet erbjuder drift och support till många olika företagskunder med varierande tjänster och leverantörer, därför är det viktigt att du gillar utmaningar och att samarbeta.

Vi erbjuder dig:
Jobb i en dynamisk och spännande arbetsmiljö med möjlighet att utvecklas och utmana dig själv. Hos oss får du chansen att jobba med det senaste inom teknik och utveckla dina färdigheter ytterligare genom kontinuerlig utbildning och certifieringar.

Vi erbjuder dig att bli en del av vårt engagerade och kompetenta team med möjlighet att jobba med en mängd olika spännande uppdrag och kunder. För oss är det viktigt att man har roligt och mår bra när man arbetar!

Hos oss får du även:

• Möjlighet att förädla din kompetens inom området.
• Aktivt medverka till att vi ligger i teknikens framkant för att snabbt skapa värde för våra kunder.
• En varierad arbetsvardag med goda möjligheter till utveckling.
• Möjlighet att göra skillnad i vår resa framåt.
• Ett bra förmånspaket.

Om GDM:
Våra medarbetare är den viktigaste resursen för oss och vi är certifierade som en av Sveriges bästa arbetsplatser inom vår bransch. Vi är ca 130 medarbetare och har majoriteten av våra anställda vårt huvudkontor i Sundsvall men vi finns även på andra orter.

Vi brinner för att hjälpa våra kunder med deras it-vardag och hoppas att du vill vara med på vår resa framåt och bli en del av vårt företag. Vi siktar mot att bli bäst i Sverige inom vårt gebit: Funktionell it, där vi är starka inom infrastruktur, drift och support. Läs mer om oss på www.gdm.se

Nu har du chansen att utrusta dig med ny teknik och fördjupat kunnande! Grymma kollegor och ett av Sveriges snyggaste kontor väntar på dig! Vänta inte med din ansökan då urval sker löpande - Välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

Din ansökan:
Sista ansökningsdag 2024-03-13

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid 100 %
Anställningsform: Provanställning
Placeringsort: Sundsvall
Kontaktperson: Anna Sundström; Teamchef, e-post: anna.sundstrom@gdm.se
Ansökan görs via vår hemsida gdm.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst.

Ansök nu

Skiftgående drifttekniker

Läs mer Feb 16
Söker du ny utmaning och är en problemlösare och tekniker? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Om tjänsten
Som drifttekniker hos oss på Drift & NOC ingår du i ett team på 12 personer som arbetar med drift och support inom nätverk och säkerhet. Av dessa 12 personer ingår 5 i NOCs skiftlag. Tjänsten innebär skiftarbete med 12-timmars pass då verksamheten bedrivs dygnet runt och året om. Vi söker dig som vill arbeta enligt fast schema med både dag- och nattpass.

I vår Drift & NOC strävar vi efter att säkerställa tillgänglighet, prestanda och hög säkerhetsnivå för våra och kundernas tjänster. Vi fokuserar på proaktiv övervakning där snabb identifiering av potentiella problem och omedelbara åtgärder utförs, för att minimera avbrott och säkerställa en så bra användarupplevelse som möjligt för våra kunder. Teamet hjälps åt och bidrar till ett gott arbetsklimat.

I rollen som drifttekniker hos oss kommer du att övervaka våra kunders miljöer och tjänster på plats från vårt Sundsvallskontor. Du kommer även att ta emot incidenter och skapa ärenden i ärendehanteringssystemet. Exempel på arbetsuppgifter:

• åtgärda eller skicka vidare öppna incidenter till 2:a/3:e linan.
• ansvara och agera första kontaktyta för samordning och koordinering runt incidenter.
• utföra enklare diagnostiseringar och återställa tjänster enligt instruktioner (Linux, Nätverk och Windows).
• följa upp och återkoppla ärenden till såväl tekniker som kund.
• uppdatera larm-/diagnosinstruktioner.
• arbeta med användarsupport, dagliga fasta rutiner och driftbeställningar samt vår personlarmstjänst (Sankt Bernhard).

Du kommer att ha ett nära samarbete med andra team i GDM.

Bli en GDM´are
Du har relevant utbildning och/eller annan påvisad kompetens genom arbetslivserfarenhet. Vidare har du erfarenhet av att jobba mot kund t ex i support, kundtjänst eller servicedesk. Du kan uttrycka dig mycket bra i både tal och skrift på svenska och behärskar engelska språket väl. Meriterande kunskaper är någon av dessa:

• Microsofts Server
• Övervakningssystem (t ex OP5/Nagios/SCOM)
• Linux/Unix
• Arbetat med VMware/Hyper-V/Nutanix
• Molntjänster
• Nätverk
• Azure

För att trivas i rollen ser vi att du kan arbeta metodiskt och drivs av att hitta lösningar. Du är van att prioritera och är trygg med att ta egna beslut, ibland under pressade situationer. Vidare har du ett genuint tekniskt intresse och håller dig uppdaterad för att lära nytt och utvecklas. Du är säkerhetsmedveten och har viljan att vara behjälplig mot kund på ett förtroendeingivande sätt.

I rollen utmanas du ständigt då teamet erbjuder drift och support till många olika företagskunder med varierande tjänster och leverantörer, därför är det viktigt att du gillar utmaningar och att samarbeta.

Vi erbjuder dig:
Jobb i en dynamisk och spännande arbetsmiljö med möjlighet att utvecklas och utmana dig själv. Hos oss får du chansen att jobba med det senaste inom teknik och utveckla dina färdigheter ytterligare genom kontinuerlig utbildning och certifieringar.

Vi erbjuder dig att bli en del av vårt engagerade och kompetenta team med möjlighet att jobba med en mängd olika spännande uppdrag och kunder. För oss är det viktigt att man har roligt och mår bra när man arbetar!

Hos oss får du även:

• Möjlighet att förädla din kompetens inom området.
• Aktivt medverka till att vi ligger i teknikens framkant för att snabbt skapa värde för våra kunder.
• En varierad arbetsvardag med goda möjligheter till utveckling.
• Möjlighet att göra skillnad i vår resa framåt.
• Ett bra förmånspaket.

Om GDM:
Våra medarbetare är den viktigaste resursen för oss och vi är certifierade som en av Sveriges bästa arbetsplatser inom vår bransch. Vi är ca 130 medarbetare och har majoriteten av våra anställda vårt huvudkontor i Sundsvall men vi finns även på andra orter.

Vi brinner för att hjälpa våra kunder med deras it-vardag och hoppas att du vill vara med på vår resa framåt och bli en del av vårt företag. Vi siktar mot att bli bäst i Sverige inom vårt gebit: Funktionell it, där vi är starka inom infrastruktur, drift och support. Läs mer om oss på www.gdm.se

Nu har du chansen att utrusta dig med ny teknik och fördjupat kunnande! Grymma kollegor och ett av Sveriges snyggaste kontor väntar på dig! Vänta inte med din ansökan då urval sker löpande - Välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

Din ansökan:
Sista ansökningsdag 2024-03-13

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid 100 %
Anställningsform: Provanställning
Placeringsort: Sundsvall
Kontaktperson: Anna Sundström; Teamchef, e-post: anna.sundstrom@gdm.se
Ansökan görs via vår hemsida gdm.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst.

Ansök nu

Applikationstekniker till Digitalisering och IT

Läs mer Jan 2
I Sundsvalls kommun försöker vi skapa ett klimat inom hela organisationen som främjar mod, innovation, jämställdhet och omställningsförmåga samtidigt som alla våra leveranser sker med kvalité. Vi delar med oss av det vi gör och bjuder in medborgare, företag samt andra kommuner och myndigheter till att samverka och skapa med oss. Vi ställer samtidigt tydliga krav på systemleverantörer och branschen att tänka annorlunda genom att jobba med modern och framtidssäkrad teknologi och öppna, delade lösningar. Detta har bland annat resulterat i att vi 2021 tilldelades priset ”Sveriges digitaliseringskommun”.

Nu söker vi flera applikationstekniker för att stärka vår organisation för Produktion inom avdelningen Digitalisering och IT. Du kommer att bli en viktig del i vår organisation och oavsett inriktning kommer du att arbeta både med drift av våra lösningar men också i utvecklingsprojekt i samband med införande av nya lösningar.

Behovet av att stärka vår organisation kommer bl.a. från att kommunen har en offensiv satsning på digitalisering vilket sker till stor del i egen regi. Vi arbetar också tillsammans med att möjliggöra leverans av tjänster till andra kommuner där Ånge kommun är först ut. Detta bidrar stort till att vi behöver växa kommande år.

Vår servermiljö är blandad mellan Windows Server och Linux i traditionell miljö (främst virtuell) men även med containertekniker i Kubernetes miljö.

ARBETSUPPGIFTER
Som applikationstekniker kommer du att vara central i drift av våra system och ingå i ett team som tillsammans med andra arbetar med ett applikationsområde. Applikationsområdet kan vara grupperat runt vissa lösningar men kan också vara kopplat till vissa uppdragsgivare och verksamheter i kommunkoncernerna för Sundsvall och Ånge.

Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:
• Installation, konfiguration och säkerhet
• Planering, underhåll och livscykelhantering
• Incidenthantering, felsökning och felavhjälpning
• Löpande dialog med uppdragsgivare (applikationsägare) och i vissa fall leverantörer
• 3:rd line support för ansvarsområdet
• Operativt ansvarig för etableringar av nya driftmiljöer för objekt inom ansvarsområdet
• Ansvarig för att skapa och underhålla driftdokumentation för objekt inom ansvarsområdet
• Arbeta för ökad automatisering och förbättrade arbetssätt för att underlätta drift och felsökning av teamet
• Proaktivt arbete med optimering av systemlösningar och preventiv övervakning
• Omvärldsbevakning

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av drift i miljöer, du är bekant med begrepp och innebörd av fackspråk oavsett om det kommer från ITIL eller den agila världen.

För att vara framgångsrik i rollen som applikationstekniker ser vi att du har följande kvalifikationer:
• Eftergymnasial utbildning inom området alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Flerårig erfarenhet av att ansvara för applikationsdrift av både små och stora system. Du ska vara villig att ansvara för system oavsett underliggande operativsystem men är antagligen mest familjär med en familj (Windows Server alt Linux).
• Du är van att använda ett eller flera skriptspråk, liksom
• Goda kunskaper om PC och Windows med tillhörande standardprogramvara såsom Office paketet och Microsoft 365

Det är meriterande om du har certifieringar inom tekniska lösningar men också metodiker inom arbetsområdet. Samma gäller verktyg som används såsom Jira och Confluence men även automatiseringsverktyget Ansible.

Som person har du goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Du besitter bra kommunikationsfärdigheter och en vilja att avhjälpa problem tills det är löst. Du har en positiv attityd och förmåga att hantera stressiga situationer samt god förmåga att arbeta självständigt och i team.

ÖVRIGT
Urval sker löpande. Intervjuer kan förekomma innan sista ansökningsdag, så du är välkommen med din ansökan redan idag.

Anställningen kräver svenskt medborgarskap då en anställning innebär placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Bolagsverket

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Bolagsverket .

Spontanansökan IT-jobb

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Nov 2
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nya medarbetare!

Vi söker många olika kompetenser och störst behov har vi just nu av
• systemutvecklare (både front-end och back-end)
• infrastrukturutvecklare

Vad är viktigast för dig? Att utvecklas, att ha kul på jobbet, att ha möjlighet till distansarbete eller att skapa värde för samhället? På vår it-avdelning erbjuder vi dig allt detta och mycket mer.

Vi är mitt inne i en spännande utvecklingsresa där vi förnyar stora delar av it-stödet och utforskar nya tekniska möjligheter och innovationer för att bidra till Bolagsverkets utveckling framåt för att möta våra kunders framtida behov.

Vår arbetsplats präglas av en positiv attityd där vi hjälper varandra och har kul på jobbet. För oss är det viktigt att vi kan utvecklas och utmanas i våra roller och samtidigt kunna hitta en bra balans mellan jobb och fritid. Gillar du teknik, samarbete och är intresserad av människor och bra lösningar? Då kommer du att trivas hos oss!

Självstyrande agila team
Vi tror på att vi blir bättre när vi arbetar tillsammans och därför präglas vårt arbete av samarbete och dialog. Du kommer vara en del av ett självstyrande agilt team som har stort ansvar och utrymme att vara med och påverka tekniker, verktyg och arbetssätt.

Att arbeta med teamets åtagande oavsett arbetsuppgift är nyckeln för teamet. I tät dialog med kund och verksamhet blir du delaktig i hela utvecklingsprocessen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en prestigelös lagspelare och som gillar att jobba ihop med andra. Det nära samarbetet med verksamheten och de frekventa leveranserna gör att även flexibilitet och nyfikenhet att hitta nya lösningar och angreppssätt är viktiga egenskaper. Du tycker också att det är riktigt kul att följa med i teknikutvecklingen. Du har akademisk utbildning inom it och minst ett års relevant arbetslivserfarenhet alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig.

Du har också god kommunikationsförmåga och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Stämmer detta på dig? Skicka in en spontanansökan redan idag!

Du är varmt välkommen att kontakta oss för en fortsatt dialog. Kontaktpersoner: 
Systemutvecklare: johnny.svelander@bolagsverket.se
Infrastrukturutvecklare: hakan.linder@bolagsverket.se

ÖVRIGT
Så här jobbar vi med spontanansökan:
Vi går löpande igenom de spontanansökningar vi får in. Om vi bedömer att din profil matchar it-avdelningens kompetensbehov kommer vi att kontakta dig. Eftersom vi utannonserar alla anställningar kommer du att behöva söka det lediga jobbet när det annonseras ut. Att göra en spontanansökan är inte detsamma som att skicka in en ansökan till en utannonserad anställning.

Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

BI-utvecklare

Metodanalytiker, IT
Läs mer Mar 8
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Är du en erfaren BI-utvecklare med inriktning mot ETL-flöden och delar vårt intresse för visualisering av data?
Då kan du vara just den vi letar efter!

På enheten Ekosystem och analys är vi 13 medarbetare som har den spännande uppgiften att ansvara för övergripande innovationsledning, omvärldsbevakning samt analys av framtida trender och behov. Vi har också det samlade ansvaret för bland annat dataanalys, data management och AI då dessa delar är viktiga och stöttar Bolagsverket framåt.

Vårt analysteam har bred kompetens och har både varierande och utvecklande arbetsuppgifter. Vårt fokus är att samla in, analysera och presentera relevanta insikter för att underlätta beslutsfattande och strategisk planering. Vi jobbar med verksamhetsnära utveckling av beslutsstödsystem, statistisk analys och uppföljning av AI-modeller.

Som BI-utvecklare har du en viktig roll, där du tillsammans med dina kollegor aktivt leder och stödjer vår verksamhet på resan mot att bli mer datadriven. Ditt uppdrag innebär att hantera och forma data genom processer som till exempel dataextraktion, datatransformation, deployment och optimering. Arbetsuppgifterna innebär dagliga utmaningar som du, med kreativitet, teknisk expertis och genom nära samarbete framgångsrikt löser för att skapa smidiga och effektiva dataflöden.

För oss är lärandet i arbetet viktigt. Därför främjar vi personlig och professionell utveckling samt möjliggör anpassning till ny teknik och arbetsmetoder. När du utvecklas, utvecklas Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i vårt fina och centralt belägna kontor i Sundsvall.

Bolagsverket har som statlig myndighet fina förmåner och erbjuder möjlighet att till viss del arbeta på distans.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som arbetar strukturerat och har stor samarbetsvilja. Du har en naturlig analytisk förmåga, flexibilitet och förmåga att anpassa dig till förändrade omständigheter vilket gör dig till en tillgång i teamet. Med din lösningsorienterade inställning och starka drivkraft möter du alltid utmaningar med siktet att hitta kreativa och innovativa lösningar. Du strävar efter att uppnå dina mål och möta upp förväntningar.

Du behöver ha:

• en akademisk examen med inriktning mot datavetenskap, datateknik eller annan relevant utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig
• några års arbetslivserfarenhet inom området
• erfarenhet av ETL-flöden, särskilt i SAS Data Integration Studio eller motsvarande verktyg
• kompetens inom datamodellering, deployment och schemaläggning av SAS DI-jobb eller motsvarande verktyg
• kompetens och erfarenhet kring test, kvalitetssäkring och backup recovery inom datawarehousing
• goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du dessutom har:

• erfarenhet av administration i SAS Management Console och SAS Viya
• erfarenhet av dataarkitektur för en datadriven verksamhet
• kunskap om BI-rapportering och datavisualisering, exempelvis med SAS Visual Analytics
• erfarenhet av datamanagement för utveckling av AI/ML-modeller
• erfarenhet av användning av Jira, Confluence, , SAS, Linux, R, Python, Kubernetes, Airflow och andra relevanta teknologier

Låter detta intressant? Varmt välkommen med din ansökan så tar vi dialogen vidare!

ÖVRIGT
Bifoga CV och personligt brev till din ansökan.

Placeringsort är Sundsvall.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd kan ingå som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är då en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

Läs mer om alla våra förmåner på https://bolagsverket.se/omoss/jobbahososs.2437.html

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Systemutvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 13
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Frontend, backend eller fullstack? Hos oss har du stor möjlighet att välja bland områden som just du vill jobba med! Vi är nämligen övertygade om att du gör ett bättre jobb när du kan påverka din arbetssituation och vardag. Så, vill du ha ett jobb där du kan styra över din egen tid och få balans mellan jobb och fritid? Samtidigt som du får jobba med ny teknik, leverera kundnytta och vara med hela vägen från analys, design och implementation, till test och förvaltning? Är svaret ja? Då kommer du trivas hos oss!

Vi är mitt i en spännande utvecklingsresa där vi hela tiden utforskar ny teknik i syfte att lösa problem och bygga tjänster som direkt ger värde för våra kunder. Hos oss blir du en del av ett självstyrande agilt team där du, tillsammans med produktägare, testare och UX-designer, får påverka programspråk, utvecklingsverktyg och arbetssätt. I teamet kompletterar medlemmarna varandra med olika tekniska färdigheter men där vi strävar efter T-shaping.

Som backend-utvecklare jobbar du bland annat med:
• Javautveckling (Java Spring) med Docker samt applikationsservrar (framförallt Jboss).
• CI/CD och container-hantering med Docker, WSO2, Micro-services (REST API) och Kubernetes.
• Testdriven och beteendedriven utveckling (TDD/BDD), Continuous Integration och Continuous Deployment.
• Övriga verktyg som Jira, Confluence, Docker, MQ-explorer, Kafka, Postman, WSO2, Jenkins, Maven.

Som frontend-utvecklare jobbar du bland annat med:
• JavaScript-baserade ramverk, Vue.js med fokus på Vue3 (Vue Best Practices och Vue API)
• HTML5, TypeScript, Postcss, NodeJS och Cypress
• DevOps (Kubernetes och Docker) samt frågor som tillgänglighet WCAG enligt webbriktlinjer.se.
• Headless CMS och Jenkins pipelines.

Placeringsort är Sundsvall.

Utifrån verksamhetens krav och behov erbjuder Bolagsverket medarbetare möjlighet att arbeta på distans under några dagar i veckan.

KVALIFIKATIONER
Är du en kreativ, analytisk och strukturerad systemutvecklare med ett stort teknikintresse som tycker om att samarbeta med andra? Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i agila (tvärfunktionella) team och är en person som lyfter blicken och kan se större perspektiv, då är du personen vi söker!

Förutom det har du även:
• En eftergymnasial utbildning inom it eller annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
• Aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom systemutveckling.
• Förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.

Vi ser det som meriterande om du har:
• Erfarenhet av Java för Backend och/eller Vue när det gäller Frontend (eller motsvarande script-ramverk).
• Mer än två års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom systemutveckling.
• Relevant akademisk utbildning på högskola eller universitet.
• Erfarenhet av arbete i skalat agilt arbetssätt t. ex. SAFe.

För oss är det viktigt att du är rätt person som vill utvecklas tillsammans med oss. Vi kommer därför att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi kan komma att använda arbetsprover i denna rekrytering.

Vill du veta mer om arbetssätt, verktyg, testning, programspråk eller vårt agila arbetssätt? Gå in och läs här:

Rollen som systemutvecklare Bolagsverket:
https://bolagsverket.se/omoss/jobbahososs/jobbameditpabolagsverket/rollensomsystemutvecklare

Systemutveckling på Bolagsverket:
https://bolagsverket.se/omoss/jobbahososs/jobbameditpabolagsverket/systemutvecklingpabolagsverket

Låter detta som något för dig? Skicka in en ansökan och berätta mer om dig (och vad du är intresserad av) så tar vi det därifrån! Och du, skicka in din ansökan redan idag, vi hanterar ansökningarna löpande.

ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd kan ingå som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är då en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Jurist

Verksjurist
Läs mer Mar 19
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Har du ett stort engagemang för rättssäkerhet och god förvaltning och vill arbeta med intressanta och komplexa arbetsuppgifter? Då kan det vara dig vi söker!

Som jurist på Bolagsverket kommer du att ge rättsligt stöd (internt och externt, i enskilda frågor och i utvecklingsinsatser) främst inom associationsrätt. Du handlägger frågor från verksamheten, fattar beslut, rättssäkrar informations- stöd- och utbildningsmaterial samt uppdaterar den rättsliga styrningen/informationen på Bolagsverkets interna och externa websida. Vidare ansvarar du för, och medverkar till, en enhetlig och korrekt rättstillämpning inom Bolagsverket genom att på ett konsultativt sätt stödja handläggare i deras arbete.

På sikt finns möjligheten att driva och delta i regelutveckling för Bolagsverket såväl i linjen som i utvecklingsverksamheten. Detta sker bland annat genom proaktivt arbete med regelutveckling, arbete med myndighetens egna föreskrifter, deltagande i lagstiftningsprocessen samt besvarande av remisser.

Bolagsverket står inför en systemförnyelse och en digital förflyttning vilket gör att juridiska frågor inom digitalisering är en naturlig del i vår vardag. Detta innebär att du på sikt kommer involveras i utvecklingsinsatser kopplade till digitalisering och tjänsteutveckling.

Arbetet är omväxlande och du kommer att ha stora möjligheter att själv styra och planera din tillvaro. Vi arbetar med en så kallad hybridlösning, dvs både på kontoret och hemifrån.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har juris kandidatexamen eller juristexamen och har något års aktuell erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete.

Det är meriterande om du har arbetat på myndighet, domstol, departement, advokatbyrå eller annan verksamhet som vi bedömer likvärdig.

Arbetet förutsätter att du har mycket goda språkkunskaper, dvs du uttrycker dig obehindrat på svenska i tal och skrift och även dina engelska språkkunskaper är goda.

Som person agerar du självständigt, tar initiativ och sätter igång de aktiviteter som behövs för att nå resultat. Du samarbetar effektivt med andra och lägger stor vikt vid goda relationer på arbetsplatsen. Vidare är du lösningsorienterad och hittar snabbt lösningar på uppkomna problem. Du är analytiskt lagd och kan snabbt förstå och analysera komplexa frågeställningar för att sedan ta det vidare i handling.

Vidare kan du snabbt sätta dig in i juridiska frågor av högst skiftande slag och dra slutsatser utifrån komplexa underlag. Utifrån detta föreslår du väl avvägda förslag till beslut som för processen framåt. Ditt intresse och din vilja att hjälpa andra för att leverera lösningar av hög kvalitet är en viktig egenskap.

Du kommer att vara placerad i våra trevliga aktivitetsbaserade lokaler i Sundsvall. Utifrån verksamhetens krav och behov erbjuder Bolagsverket medarbetare möjlighet att arbeta på distans en del av arbetstiden.

Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd kan ingå som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är då en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Verksamhetsutvecklare med samordningsansvar

Organisationsutvecklare
Läs mer Mar 15
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

Företagsavdelningen ansvarar för verifiering och kvalitetssäkring av företagsuppgifter. Vi ger information och service till våra kunder via telefon och e-post i våra direkta kundmöten. Avdelningen ansvarar även för det operativa brottsförebyggande arbetet inklusive utveckling och samverkan.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en kreativ och målmedveten verksamhetsutvecklare med samordningsansvar för våra verksamhetsspecialister!

Som verksamhetsutvecklare kommer du att samordna ett engagerat och kompetent team med ett 30-tal verksamhetsspecialister som är placerade över hela vår Företagsavdelning. Du kommer att tillhöra enheten Gemensamma funktioner och ingå i enhetens ledningsgrupp. Arbetet kommer även att innebära ett nära samarbete med avdelningens sektionschefer. Bolagsverket har stort fokus på brottsförebyggande arbete och som verksamhetsutvecklare förväntas du att arbeta proaktivt med detta i ditt dagliga arbete.

I din roll som verksamhetsutvecklare har du en övergripande helhetsbild över verksamheten och kommer att leda, driva och aktivt arbeta med översyn och metodutveckling gällande arbetssätt och rutiner samt säkerställa att utvecklingsarbetet pågår och leder till resultat. Din roll som verksamhetsutvecklare är viktig för att driva det arbetet framåt. Du kommer bland annat att skapa förutsättningar för avdelningens kompetensförflyttning samt medverka och driva arbetet med att utveckla Bolagsverkets utbildningsverksamhet inom kärnverksamheten till mer flexibla och digitala former.

I dina arbetsuppgifter ingår att:
• leda, stödja, administrera och följa upp verksamhetsspecialisterna och skapa förutsättningar för dem i deras roll
• samordna och driva verksamhetsspecialisternas arbete med utveckling och ständiga förbättringar
• samordna och säkerställa resursbehovet för verksamhetsspecialisterna och vid behov göra prioriteringar inom gruppen
• leda utvecklingsuppdrag vid behov av förändringar i arbetsprocesser och IT-system

Då detta är en ny roll kommer du att få stora möjligheter att vara med och påverka utformningen av ditt uppdrag. Utifrån verksamhetens krav och behov erbjuder Bolagsverket medarbetare möjlighet att arbeta på distans.


KVALIFIKATIONER
Som person är du den som lyfter blicken, kan se ett större perspektiv och har förmåga till helhetssyn. Du är kreativ och har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat. För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du är en trygg person med hög integritet och som står upp för dina åsikter. Du är målmedveten med ett starkt engagemang och entusiasm för det du gör. Du tar initiativ och sätter igång de aktiviteter som behövs för att nå resultat. Du har mycket goda kunskaper i svenska och du uttrycker dig på ett tydligt och effektivt sätt och anpassar din kommunikation efter mottagare och situation.

Vi söker dig som har:
• relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• flerårig aktuell erfarenhet av att leda, driva verksamhetsutveckling, samordning eller annan organisationsutveckling.
• erfarenhet av att utveckla olika arbetssätt och att leda olika typer av förändringsarbeten.

Vi ser det som meriterande om du har:
• erfarenhet av att arbeta med kompetensförsörjning och lärandefrågor
• erfarenhet av agila arbetssätt.

ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd kan ingå som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är då en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Handläggare ärendehantering

Servicehandläggare
Läs mer Mar 7
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

Företagsavdelningen ansvarar för verifiering och kvalitetssäkring av företagsuppgifter. Vi ger information och service till våra kunder via telefon och e-post i våra kundmöten.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Nu förstärker vi vår egen personalstyrka och söker några medarbetare till vår ärendehantering.

Bolagsverket har som mål att inkommande post så långt det är möjligt ska vara inskannade och diarieförda samma dag som de kommer in. Arbetet utförs av ärendehanteringssektionen och där jobbar ett härligt gäng där arbetsuppgifterna fördelas enligt ett dagligt schema. Varje medarbetare har ett eget ansvar för att utföra sina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt med god kvalité så att hela sektionen uppnår sina dagliga mål.

Du kommer främst att jobba med att hantera alla våra inkommande handlingar per post och e-post samt skannar, granskar och diarieför handlingar. Eftersom Bolagsverket får mängder med post varje dag använder vi stora höghastighetsskannrar som vi även utför det tekniska underhållet på.

Utöver det ingår även daglig hantering av vår utgående post samt handläggning av andra ärenden som hanteras inom sektionens uppdrag.

Vill du ha ett varierat jobb där det är full fart och bli en del av vårt gäng, läs vidare!

KVALIFIKATIONER
Vi behöver dig som är noggrann och som kan arbeta strukturerat och självständigt. Du gillar och har lätt för att lära dig nya saker och vill göra rätt så att jobbet blir utfört på bästa sätt och med hög kvalitet. Du kan ta ansvar för dina arbetsuppgifter, hålla deadlines och behåller fokus även när det är mycket att göra. Du är också kommunikativ; både genom att ställa frågor och att själv informera. Du samarbetar bra med dina arbetskamrater för att ni tillsammans ska få ett gott resultat.

Känner du igen dig i den beskrivningen? Då kan du gå vidare i urvalet om du även har:
- slutförd och godkänd gymnasieutbildning.
- aktuell erfarenhet av handläggning inom posthantering och diarieföring av inkomna handlingar vid statlig verksamhet.
- aktuell erfarenhet av att arbeta med digitala verktyg för diarieföring.
- vana av att arbeta med PC och tillhörande program.

Du behöver också ha goda kunskaper i svenska både muntligt och skriftligt, då det är nödvändigt för det dagliga arbetet.

Det är en fördel om du dessutom har:
- erfarenhet av att arbeta med och hantera höghastighetsskanner och utföra tekniskt underhåll.
- erfarenhet av att arbeta i digitala ärendehanterings- och handläggningssystem.
- erfarenhet av att arbeta i arbetsrotation enligt schemaläggning.

Vi går nu mot mer digitala arbetsuppgifter i takt med att den fysiska posten minskar, vilket innebär att vi samtidigt behöver förändra våra arbetssätt. Därför kommer vi lägga stor vikt vid din personliga lämplighet och att du vill och har förmåga att växa och utvecklas med vår verksamhet.

Du kommer att arbeta på plats i Bolagsverkets fina och moderna lokaler i hamnen i centrala Sundsvall.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV till din ansökan.

Placeringsorten är Sundsvall.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd kan ingå som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är då en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu