Sundsvall: Servicetekniker ABB i Sundsvall

Hitta ansökningsinfo om jobbet Servicetekniker ABB i Sundsvall i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2023-10-20 // Varaktighet: Heltid

Kom till ABB och arbeta i ett team som strävar efter att skapa en framtid där innovativa digitala tekniker ger större tillgång till renare energi. ABB erbjuder dig ett varierande och utvecklande arbete med mycket eget ansvar inom vår enhet Motor och Generatorservice i Sundsvall.

Om tjänsten
Som servicetekniker kommer du att ha ett fritt arbete med mycket kundkontakter och du kommer att röra dig mellan arbetet i vår serviceverkstad och ute i fält hos våra kunder inom industri och vattenkraft. I vår verkstad jobbar vi främst med reparation och underhåll av elmotorer och generatorer. Ute i fält hos våra kunder arbetar vi med service och kontroll av elmotorer och generatorer men även felsökning och problemlösning.

Din roll innebär ett stort ansvar för att uppdragen blir utförda på rätt sätt för att trygga kvalitén.

Arbetet är mycket mycket omväxlande där du möter många tekniska utmaningar och där du blir en ambassadör för ABB mot våra kunder. Vi arbetar oftast i team om två tekniker när vi är ute på fält. Övernattningar kan förekomma, ca 1-3 dagar i månaden.

Tjänsten innebär stora möjligheter till utveckling och du erbjuds t.ex. lagerkunskap via SKF i flera steg, truckutbildning och traversförare.

Interna produkt och serviceutbildningar och även utbildningar inom säkerhet t.ex. Elsäkerhet, HLR och Safety Driving.

Tjänsten som servicetekniker är en fast anställning hos ABB med start så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig som har tre-årigt gymnasium inom teknik, fordonsmekanik, el eller motsvarande. El utbildning är inget krav då du får den elsäkerhetsutbildning som krävs av ABB. Har du också några års arbetslivserfarenhet inom service och underhåll av maskiner inom industri eller kraftproduktion är det meriterande. För denna tjänst krävs B-körkort.

Du har en god förmåga att förstå, analysera och ge förslag för att åtgärda mekanisk utrustning. Du är flexibel, driftig, noggrann och bra på att kommunicera på både svenska och engelska. Då en del av ditt arbete sker ute hos kunderna är det också viktigt att du som person är serviceinriktad, har lätt för att skapa relationer samt gillar att samarbeta.

Som person är du pålitlig med sinne för detaljer som du sätter ett stort värde i att leverera hög kvalitet i det arbete du utför.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
ABB har i denna rekryteringsprocess valt att samarbeta med Adecco.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Olof Lundberg på 073-684 77 81 eller olof.lundberg@adecco.se

Du kan även kontakta Regionchef på ABB Motion Service, Jan Hafstad, på 070-639 74 32 vid frågor om tjänsten.

Har du frågor angående registrering av din ansökan, var god kontakta Adeccos support via info@adecco.se

Sista ansökningsdag är 2023-11-10 men tjänsten kan komma att tillsättas tidigare då vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan.

Välkommen att ansöka!

Sökord
mekaniker, fordonsmekaniker, industri, mekanik, servicetekniker, tekniker, verkstad, underhåll, reparationer

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Servicetekniker, elektronik

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Servicetekniker, elektronik.

Servicetekniker till Bold Printing Mitt

Läs mer Apr 7
Har du ett brinnande tekniskt intresse och är praktisk lagd? Motiveras du av att lösa problem och att arbeta med felsökning? Då kan detta vara en roll för dig! Sök tjänsten som servicetekniker till Bold Printing Mitt redan idag- urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Som en del av Bonnier News har Bold Printing Mitt en stark position på den svenska marknaden. På tryckeriet i utkanten av Birsta producerar dem morgontidningar, bilagor och magasin. Med sina toppmoderna tryckpressar och långa erfarenhet erbjuder dem högkvalitativa lösningar till sina kunder runt om i landet.

Du har nu möjligheten att bli en del av deras sammansvetsade team om två medarbetare som arbetar med service och underhåll. Som ny i rollen har du förmånen att bli introducerad av tekniskt kompetenta och hjälpsamma kollegor, introduktionen anpassas efter dina tidigare erfarenheter så att du får de bästa förutsättningarna att snabbt växa in i rollen.

Du erbjuds:
- Att tillhöra en arbetsgivare inom Bonnier News med korta beslutsvägar
- Ett utvecklande och allsidigt arbete
- Hög flexibilitet i både arbetstid och arbetsuppgifter med mycket eget ansvar
- Trygg anställning med kollektivavtal

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utföra service och underhållsarbete på anläggningens maskinutrustning
* Felsöka och åtgärda fel på maskinutrustningen, både på egen hand och med hjälp av leverantör


VI SÖKER DIG SOM
- Tidigare arbetat i en teknisk roll, företrädesvis med styrel och mekanik
- Har kunskap i att läsa av ett elschema
- Talar och skriver obehindrat på svenska då det förekommer i det dagliga arbetet
- Har goda kunskaper i engelska då det förekommer i kommunikation med leverantörer och maskintillverkare
- Innehar B-körkort

Det är meriterande om du har:
- En gymnasial eller eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning, gärna inom el
- Elbehörighet
- Erfarenhet av att arbeta med automation och PLC-programmering

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten
- Självgående
- Nyfiken

Övrig information:
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Arbetstider: Initialt dagtidstjänst, 40h/vecka. Finns eventuella planer för skiftgång i framtiden.
- Placering: Sundsvall, Birsta
Då verksamheten är i drift under större delen av dygnet ingår viss mån av beredskap i tjänsten.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Bold Printing Mitt här.

Ansök nu

Resande Servicetekniker till MiCROTEC!

Läs mer Jan 9
Är du en erfaren tekniker och redo för nästa steg?

Är du intresserad av att arbeta med både hårdvara som optik, elektronik och mekanik, samt programvaror och serviceuppdrag? Hos oss på MiCROTEC, ett världsledande företag inom innovativa lösningar för sågverks- och träförädlingsindustrin, fortsätter vi att växa! Vi har nyligen tillsatt en servicetekniker, men söker nu fler stjärnor som vill bli en del av vårt passionerade och framgångsrika team. Varmt välkommen med din ansökan!

Din roll

Som Servicetekniker hos MiCROTEC kommer du att tillhöra ett team som tillsammans ansvarar för service och eftermarknad hos våra kunder. Du hanterar både hårdvara som optik, elektronik och mekanik, samt programvarukonfigurationer. Gillar du att resa? Perfekt – rollen innebär resor inom Norden, där du får möjlighet att arbeta direkt på plats hos kunder och lösa tekniska utmaningar.

När du inte är ute hos kunder arbetar du från hemmakontoret med att planera serviceärenden, dokumentera utfört arbete och agerar som helpdesk för att lösa problem på distans. Du blir en viktig kontaktperson för våra kunder och ser till att de alltid får snabb och kompetent support.

I din roll samarbetar du tätt med andra servicetekniker och applikationsingenjörer i projektform, och vi erbjuder en omfattande introduktion samt löpande utbildning för att du ska kunna utvecklas i takt med den senaste tekniken.

Om dig

Vi söker dig som har ett starkt teknikintresse och som trivs i en roll där problemlösning står i fokus. Du har kanske arbetat som servicetekniker tidigare, eller så har du erfarenhet av mekanik, elektronik, mjukvara, nätverk och/eller optik – vilket är meriterande.

Som person är du social, strukturerad och flexibel. Du gillar att träffa nya människor och känner dig trygg med att kommunicera på både svenska och engelska. Om du dessutom talar fler språk, ser vi det som ett plus! Du har B-körkort och trivs med att resa i jobbet.

Om MiCROTEC

Vi erbjuder spännande arbetsuppgifter i en innovativ och internationell miljö och en kvalificerad introduktion. Du får också trevliga kollegor som gillar samarbete och utveckling.

MiCROTEC är världsledande inom utvecklingen av intelligenta scannersystem för användning både i sågverk och i vidareförädlande träindustri. Vi är en global koncern med bolag i Italien, Sverige, Finland, USA, Tyskland och Kanada. Koncernen har 380 anställda och en omsättning på knappt en miljard kronor.

Är du intresserad?

Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Mira Möller på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på MiCROTEC.

Sista ansökningsdag är 9/2. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR.



EISS Rekrytering & Search

EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se

Ansök nu

Servicetekniker till Bold Printing Mitt

Läs mer Nov 6
Har du ett brinnande tekniskt intresse och är praktisk lagd? Motiveras du av att lösa problem och att arbeta med felsökning? Då kan detta vara en roll för dig! Sök tjänsten som servicetekniker till Bold Printing Mitt redan idag- urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Som en del av Bonnier News har Bold Printing Mitt en stark position på den svenska marknaden. På tryckeriet i utkanten av Birsta producerar dem morgontidningar, bilagor och magasin. Med sina toppmoderna tryckpressar och långa erfarenhet erbjuder dem högkvalitativa lösningar till sina kunder runt om i landet.

Du har nu möjligheten att bli en del av deras sammansvetsade team om två medarbetare som arbetar med service och underhåll. Som ny i rollen har du förmånen att bli introducerad av tekniskt kompetenta och hjälpsamma kollegor, introduktionen anpassas efter dina tidigare erfarenheter så att du får de bästa förutsättningarna att snabbt växa in i rollen.

Du erbjuds:
- Att tillhöra en arbetsgivare inom Bonnier News med korta beslutsvägar
- Ett utvecklande och allsidigt arbete
- Hög flexibilitet i både arbetstid och arbetsuppgifter med mycket eget ansvar
- Trygg anställning med kollektivavtal

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utföra service och underhållsarbete på anläggningens maskinutrustning
* Felsöka och åtgärda fel på maskinutrustningen, både på egen hand och med hjälp av leverantör


VI SÖKER DIG SOM
- Tidigare arbetat i en teknisk roll, företrädesvis med styrel och mekanik
- Har kunskap i att läsa av ett elschema
- Talar och skriver obehindrat på svenska då det förekommer i det dagliga arbetet
- Har goda kunskaper i engelska då det förekommer i kommunikation med leverantörer och maskintillverkare
- Innehar B-körkort

Det är meriterande om du har:
- En gymnasial eller eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning, gärna inom el
- Elbehörighet
- Erfarenhet av att arbeta med automation och PLC-programmering

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten
- Självgående
- Nyfiken

Övrig information:
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Arbetstider: Initialt dagtidstjänst, 40h/vecka. Finns eventuella planer för skiftgång i framtiden.
- Placering: Sundsvall, Birsta

Då verksamheten är i drift under större delen av dygnet ingår viss mån av beredskap i tjänsten.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Bold Printing Mitt här.

Ansök nu

Installations- och Montagetekniker till Sundsvall

Läs mer Okt 18
Vi söker nu en Installations- och Montagetekniker till en av våra kunder i Sundsvall. I den här rollen kommer du att arbeta brett med montering, installation och service av tekniska system och utrustning. Du kommer att ha ett varierande och självständigt arbete där du säkerställer att både elektronik och mekanik fungerar korrekt, och testar funktionaliteten på plats hos kund för att garantera att allt fungerar som det ska.

När det gäller serviceuppdrag ansvarar du för att planera och organisera nödvändigt material och utrustning, så att du snabbt och effektivt kan lösa eventuella problem på plats. Du har egen servicebil och stor frihet att planera dina egna projekt. Det finns möjlighet att utgå från ditt hem eller från kontoret i Sundsvall, beroende på vad som passar bäst.

Arbetet innebär resor inom Norrland, där övernattning kan förekomma, vilket innebär att flexibilitet är en viktig del av tjänsten.

Vem är du?
Vi söker dig med ett genuint tekniskt intresse och en gymnasieutbildning med inriktning mot el eller liknande. Du har erfarenhet från montering och/eller installation och behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. B-körkort är ett krav för att utföra tjänsten.

Som person är du problemlösande och tycker om att hitta praktiska och hållbara lösningar. Du arbetar strukturerat, är noggrann och har god kommunikationsförmåga. Du trivs i en roll där du får hjälpa andra och ditt arbete gör skillnad i kundens vardag.

Låter detta som en spännande möjlighet? Ansök idag och bli en del av ett engagerat team!


Att hitta rätt person till rätt plats – det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar kompetent personal till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Uniflex vet du att processen är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet - att du är rätt person på rätt plats.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Uniflex är ett registrerat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Servicetekniker till Bold Printing Mitt

Läs mer Okt 9
Har du ett brinnande tekniskt intresse och är praktisk lagd? Motiveras du av att lösa problem och att arbeta med felsökning? Då kan detta vara en roll för dig! Sök tjänsten som servicetekniker till Bold Printing Mitt redan idag- urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN

Som en del av Bonnier News har Bold Printing Mitt en stark position på den svenska marknaden. På tryckeriet i utkanten av Birsta producerar dem morgontidningar, bilagor och magasin. Med sina toppmoderna tryckpressar och långa erfarenhet erbjuder dem högkvalitativa lösningar till sina kunder runt om i landet.

Du har nu möjligheten att bli en del av deras sammansvetsade team om två medarbetare som arbetar med service och underhåll. Som ny i rollen har du förmånen att bli introducerad av tekniskt kompetenta och hjälpsamma kollegor, introduktionen anpassas efter dina tidigare erfarenheter så att du får de bästa förutsättningarna att snabbt växa in i rollen.

Du erbjuds:
- Att tillhöra en arbetsgivare inom Bonnier News med korta beslutsvägar
- Ett utvecklande och allsidigt arbete
- Hög flexibilitet i både arbetstid och arbetsuppgifter med mycket eget ansvar
- Trygg anställning med kollektivavtal

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utföra service och underhållsarbete på anläggningens maskinutrustning
* Felsöka och åtgärda fel på maskinutrustningen, både på egen hand och med hjälp av leverantör


VI SÖKER DIG SOM
- Tidigare arbetat i en teknisk roll, företrädesvis med styrel och mekanik
- Har kunskap i att läsa av ett elschema
- Talar och skriver obehindrat på svenska då det förekommer i det dagliga arbetet
- Har goda kunskaper i engelska då det förekommer i kommunikation med leverantörer och maskintillverkare
- Innehar B-körkort

Det är meriterande om du har:
- En gymnasial eller eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning, gärna inom el
- Elbehörighet
- Erfarenhet av att arbeta med automation och PLC-programmering

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten
- Självgående
- Nyfiken

Övrig information:
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Arbetstider: Initialt dagtidstjänst, 40h/vecka. Finns eventuella planer för skiftgång i framtiden.
- Placering: Sundsvall, Birsta

Då verksamheten är i drift under större delen av dygnet ingår viss mån av beredskap i tjänsten.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Bold Printing Mitt här.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Adecco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Adecco Sweden AB .

Vi söker studenter för terminalarbete hos kund!

Lagerarbetare
Läs mer Apr 3
Är du student med mer än ett år kvar av dina studier och söker extrajobb på sidan av? Då kanske detta är något för dig!

Om tjänsten
Vi söker terminalarbetare på deltid till vår kund i Sundsvall. Vanliga arbetsuppgifter i terminalen kan vara att scanna och sortera paket, manuellt eller med maskin, samt lasta bilar med paket för leverans till paketskåp. Arbetstider varierar med skift och är förlagt till vardagar.

Tjänsten som terminalarbetare är ett konsultuppdrag på deltid vid behov hos kund, start enligt överenskommelse. 

Om dig
Vi söker dig som studerar och har minst ett år kvar av dina studier. Du är intresserad av att arbeta inom logistik och terminal samt ser vi gärna att du har B-körkort. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av fysiskt arbete och med uppgifter som kräver högt tempo och precision. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av lager- och terminalarbete.

Som person är du lättlärd och ansvarstagande. Du är duktig på att passa tider och arbetar effektivt och noggrant för att nå uppsatta mål. Som en del i ett team är det viktigt att du har god samarbetsförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Ange i din ansökan vilken studietakt du läser samt i vilken omfattning du tror att du kommer vara tillgänglig för arbete.

Om anställningen
För denna tjänst erbjuds en anställning via Adecco Student och arbetet sker på plats ute hos vår kund i Sundsvall.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Kontaktuppgifter
Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut, så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Ange din studietakt och i vilken omfattning du tror att du kommer vara tillgänglig för arbete.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Frida Olsson på frida.olsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Vi söker studenter för terminalarbete hos kund!

Lagerarbetare
Läs mer Jan 30
Om tjänsten
Vi söker terminalarbetare och även budbilschaufförer på deltid till vår kund i Sundsvall. Vanliga arbetsuppgifter i terminalen kan vara att scanna och sortera paket, manuellt eller med maskin, samt lasta bilar med paket för leverans till paketskåp. Som chaufför är arbetsuppgifterna också att köra lastad bil till paketskåp enligt tilldelad rutt och placera ut paketen och hantera returer. Arbetstider varierar med skift.

Tjänsten som terminalarbetare och budbilschaufför är ett konsultuppdrag på deltid vid behov hos kund, start enligt överenskommelse. 

Om dig
Vi söker dig som studerar och gärna har minst en termin kvar av dina studier. Du är intresserad av att arbeta inom logistik och terminal samt har B-körkort. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av fysiskt arbete och med uppgifter som kräver högt tempo och precision. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av lager- och terminalarbete.

Som person är du lättlärd och ansvarstagande. Du är duktig på att passa tider och arbetar effektivt och noggrant för att nå uppsatta mål. Som en del i ett team är det viktigt att du har god samarbetsförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Ange i din ansökan vilken studietakt du läser samt i vilken omfattning du tror att du kommer vara tillgänglig för arbete.

Om anställningen
För denna tjänst erbjuds en anställning via Adecco Student och arbetet sker på plats ute hos vår kund i Sundsvall.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Kontaktuppgifter
Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut, så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Ange din studietakt och i vilken omfattning du tror att du kommer vara tillgänglig för arbete.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Frida Olsson på frida.olsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Identitets- och behörighetsadministratör

Systemadministratör
Läs mer Jan 27
Arbetsbeskrivning: 

Vi på Adecco söker efter en administratör för hantering av identitets- och behörighetsadministration för vår kund. Uppdraget handlar om id- och behörighetssystem kopplade till arbetsprocesser och prestanda, där det även ingå proaktivt arbete för undvikande och hantering av felincidenter. Projektet syftar till att genom vidmakthållande effektivisera arbetssätt för gemensam styrning, kontroll och utveckling av relation, avtal och löpande leverans mellan olika parter. Det innebär även vidareutveckling av verksamhetsbehov av förändrings- och utvecklingsarbete. I uppdragsrollen ingår även dokumentation och överföring av kompetens till personal. 

Avtalad omfattning för konsultuppdraget är heltid eller deltid beroende på köparens behov, beräknad omfattning är 60 %, och sträcker sig mellan den 1 april 2025 till 31 mars 2026. Placering är i Västernorrland; vår kund har kontor i Härnösand, Sollefteå, Sundsvall och Örnsköldsvik. Det kan förekomma resor i rollen, och det finns möjlighet till hybridarbete i överenskommelse med uppdragsgivare. 

 

Krav: 

• Erfarenhet av Identity Governance and Administration (IGA) och Identity & Access Management (IAM). 
• Har deltagit i flera större uppdrag inom IGA och IAM och levererat med hög kvalitet. 
• Erfarenhet av införande och förvaltning av IGA-verktyg i större organisationer. 
• Mycket goda kunskaper om One Identity Manager (OIM) 
• Goda kunskaper i Angularutveckling 
• Kunskaper om olika katalogtjänster, exempelvis LDAP, , AD och Microsoft EntraID. 
• Bred kunskap om integration mellan olika system och systemtest. 
• Goda kunskaper om Java.
• Mycket god förmåga att skapa hållbara lösningar baserat på uppdragsgivares förutsättningar och enligt ”best practice” för OIM. 
• Mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. 
• Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. 

 

Kontaktuppgifter:
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Fredrika Holm via fredrika.holm@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Handläggare till Myndigheten för digital förvaltning

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Jan 20
Om tjänsten
Vi söker en erfaren Handläggare till Myndighet för digital förvaltning (Digg) vars uppdrag är att samordna och stödja den förvaltningsgemensamma digitaliseringen i syfte att göra den offentliga förvaltningen mer effektiv och ändamålsenlig. Myndigheten ska också stötta regeringen med underlag och analyser. Som Handläggare kommer du bland annat att utföra analys- och uppföljningsarbete inom digital utveckling men även andra arbetsinsatser kan bli aktuellt. Placeringsort är i Stockholm eller Sundsvall.

Uppdraget innebär kostnads-nyttoanalys av byggblocken som ingår i den långsiktiga planen. Kostnads-nyttoanalyserna ska ta sin utgångspunkt i effekterna för offentlig förvaltning, fördelat på kommun, region och statliga myndigheter för i
(förekommande fall) slutkunder och nyttan för samhället i stort. Kostnads-nyttoanalyserna ska göras med grund i den modell för nyttoanalys som Digg utvecklat under 2020.

 I de fall det inte är möjligt eller motiverat att beräkna nyttorna i kronor ska dessa beskrivas kvalitativt. Parallellt med uppdraget kommer Digg att genomföra egna specifika exempelberäkningar inom ramen för infrastrukturen. Det är därför viktigt med en nära dialog mellan dig och myndigheten.

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Handläggare är ett konsultuppdrag med start från och med 2025-04-03 och beräknas pågå till och med 2026-04-02 med möjlighet till en förlängning á tolv (12) månader.
Uppdraget uppskattas till 100 % under avtalstiden, men omfattningen kan variera över tid.

Arbete kan ske på distans men Digg kräver närvaro en (1) dag per vecka på kontoret i Sundsvall eller Stockholm. 

Krav för tjänsten:
• Arbetat med analys och uppföljning av offentlig förvaltnings digitalisering på nationell nivå under de senaste 3 åren
• Minst 10 års erfarenhet av arbete inom svensk offentlig förvaltning
• Erfarenhet av digitalisering inom svensk offentlig förvaltning 
• Förståelse för de förutsättningar som råder inom svensk offentlig förvaltning 
• Genomfört utveckling av uppföljningsmodeller inom digitaliseringsområdet 
• Genomfört uppföljningar av minst två större (>100 respondenter) inom offentlig förvaltning under de senaste fem åren 
• Vara van att skriva rapporter och presentationer 
• Erfarenhet av workshopledning/facilitering 
• Erfarenhet från forskarutbildning och/eller innehar Doktorsexamen 
• God social förmåga 

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-02-02.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Handläggare till Myndigheten för digital förvaltning

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Jan 20
Om tjänsten
Vi söker en erfaren Handläggare till Myndighet för digital förvaltning (Digg) vars uppdrag är att samordna och stödja den förvaltningsgemensamma digitaliseringen i syfte att göra den offentliga förvaltningen mer effektiv och ändamålsenlig. Myndigheten ska också stötta regeringen med underlag och analyser. Som Handläggare kommer du bland annat att utföra analys- och uppföljningsarbete inom digital utveckling men även andra arbetsinsatser kan bli aktuellt. Placeringsort är i Stockholm eller Sundsvall.

Uppdraget innebär kostnads-nyttoanalys av byggblocken som ingår i den långsiktiga planen. Kostnads-nyttoanalyserna ska ta sin utgångspunkt i effekterna för offentlig förvaltning, fördelat på kommun, region och statliga myndigheter för i
(förekommande fall) slutkunder och nyttan för samhället i stort. Kostnads-nyttoanalyserna ska göras med grund i den modell för nyttoanalys som Digg utvecklat under 2020.

 I de fall det inte är möjligt eller motiverat att beräkna nyttorna i kronor ska dessa beskrivas kvalitativt. Parallellt med uppdraget kommer Digg att genomföra egna specifika exempelberäkningar inom ramen för infrastrukturen. Det är därför viktigt med en nära dialog mellan dig och myndigheten.

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Handläggare är ett konsultuppdrag med start från och med 2025-04-03 och beräknas pågå till och med 2026-04-02 med möjlighet till en förlängning á tolv (12) månader.
Uppdraget uppskattas till 100 % under avtalstiden, men omfattningen kan variera över tid.

Arbete kan ske på distans men Digg kräver närvaro en (1) dag per vecka på kontoret i Sundsvall eller Stockholm. 

Krav för tjänsten:
• Arbetat med analys och uppföljning av offentlig förvaltnings digitalisering på nationell nivå under de senaste 3 åren
• Minst 10 års erfarenhet av arbete inom svensk offentlig förvaltning
• Erfarenhet av digitalisering inom svensk offentlig förvaltning 
• Förståelse för de förutsättningar som råder inom svensk offentlig förvaltning 
• Genomfört utveckling av uppföljningsmodeller inom digitaliseringsområdet 
• Genomfört uppföljningar av minst två större (>100 respondenter) inom offentlig förvaltning under de senaste fem åren 
• Vara van att skriva rapporter och presentationer 
• Erfarenhet av workshopledning/facilitering 
• Erfarenhet från forskarutbildning och/eller innehar Doktorsexamen 
• God social förmåga 

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-02-02.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Controller till myndighet i Sundsvall

Controller
Läs mer Jan 20
Om tjänsten
Vi söker en Controller till en myndighet som är inne i ett förändringsarbete där man bland annat infört en ny modell för ledning- och styrning av verksamheten samt ett nytt sätt att sätta mål, planera, prioritera och följa upp verksamheten. Din roll som Controller tillsammans med teamet innebär att skapa en struktur med tillhörande processer för planering och uppföljning, anpassa olika stödsystem för att tillhandahålla information samt att skapa kvalitetssäkrade rutiner för arbetsmoment som ska utföras både inom teamet och av olika roller i verksamheten.

I din roll som Controller kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Arbeta aktivt med ekonomistyrning i syfte att säkerställa ekonomistyrningsstruktur och information som behövs samt uppföljning av verksamheten 
• Arbeta med budget och prognoser på olika nivåer i organisationen
• Göra analyser av ekonomiskt resultat och hantering av avvikelser
• Vara ett stöd till chefer, projekt och styrgrupper i planering och uppföljning av ekonomiskt resultat
• Ta fram beslutsunderlag inför beslut om prioriteringar och investeringar
• Göra presentationer av planer, beslutsunderlag, analyser mm till olika lednings forum mm
• Utveckla, dokumentera och implementera processer och rutiner inom området

Samtidigt som utvecklingsarbetet pågår ska den löpande verksamheten med planering, budget, prognoser, uppföljning och rapportering upprätthållas. Under året ska även ett nytt ekonomisystem upphandlas.

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Controller är ett konsultuppdrag på 75-100% med överenskommes om omfattning efter hand. Uppdraget beräknas starta 2025-02-15 och pågå till och med 2025-12-31.

Uppdraget ska till största delen utföras på plats på myndighetens kontor i Sundsvall 

Krav för tjänsten:
• Akademisk examen inom ekonomi eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig 
• Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med ekonomistyrning 
• Minst 5 års erfarenhet av att arbeta som controller eller motsvarande på statlig myndighet
• Mycket goda kunskaper i Svenska i tal och skrift
• Erfarenhet av att driva utvecklings- och förbättringsarbete inom ekonomistyrningsområdet
• Erfarenhet av att stötta ledning och chefer i budget och uppföljningsarbete
• Erfarenhet av olika stödsystem för planering och rapportering, tidredovisning mm
• Mycket goda kunskaper i Excel

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
 
Meriterande för tjänsten:
• Erfarenhet av att arbeta med affärssystemet Unit4 ERP Agresso
• Erfarenhet från en myndighet med uppdrag som innefattar handläggning och utbetalning av förmåner, som anställd eller konsult.

Ange var i CV eller likvärdigt de uppgifter finns som styrker meritvärden enligt ovan

Om dig:
Vi söker en självgående och erfaren Controller som kan bidra både i det löpande arbetet och det pågående utvecklingsarbetet. Du är strukturerad och levererar resultat med hög kvalitet inom givna tidsramar. Du trivs i samarbeten, bidrar till ett positivt arbetsklimat och är lyhörd för andras idéer och perspektiv. Du kommunicerar tydligt och pedagogiskt, och har förmågan att förklara komplexa processer på ett lättbegripligt sätt.

Du tar ansvar, agerar proaktivt och söker lösningar på problem. Du är van att fatta egna beslut och tar initiativ när det behövs. Vidare är du flexibel, kan prioritera vid förändrade förutsättningar och ser förändringar som en möjlighet att utvecklas och driva arbetet framåt.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-01-23

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu