Sundsvall: Rättschef till Bolagsverket

Hitta ansökningsinfo om jobbet Rättschef till Bolagsverket i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-02 // Varaktighet: Heltid

Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

Rättsavdelningen har det övergripande ansvaret för den rättsliga styrningen på Bolagsverket och ger förutsättningar för att myndigheten bedriver en rättssäker verksamhet. Tillsammans ska avdelningen driva och samordna verksamhet och utvecklingsinsatser mot Bolagsverkets vision på ett sätt som skapar engagemang och utveckling för att möta dagens och framtidens krav och behov. Som rättschef rapporterar du direkt till generaldirektören. Avdelningen består av två enheter, med varsin enhetschef.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som rättschef ansvarar du för att styra och driva rättsutvecklingen på Bolagsverket, omvärldsbevaka och samverka i juridiska frågor med olika aktörer samt ge stöd i juridiska frågor till generaldirektören, ledningsgruppen och övriga verksamheten. Du har en strategisk roll med ansvar för verksamheten, personal, budget och resultat. Du ansvarar för planering, uppföljning och utveckling av rättsavdelningens uppdrag och för att skapa förutsättningar för att verksamheten bedrivs på ett effektivt och rättssäkert sätt.

I takt med att digitaliseringen ökar hamnar frågor om teknikens relation till juridiken och juristens roll i teknikutvecklingen alltmer i fokus. Du behöver därför ha juridisk kompetens och goda ledaregenskaper samtidigt som du har ett intresse för tekniska möjligheter, utvecklingsfrågor och att skapa rättsliga förutsättningar för digitalisering. Aktuella frågor inom Bolagsverket och områden som är i snabb utveckling är exempelvis blockkedjor, AI, digitala plånböcker, digital identitet och utvecklingen av ekosystem för företagande.

Bolagsverket har en viktig roll att, tillsammans med andra brottsbekämpande myndigheter, agera brottsförebyggande i ett tidigt skede. Ett viktigt uppdrag under utveckling där möjligheter med bland annat dataanalys och urval är viktiga steg framåt.

Du kommer att vara Bolagsverkets talesperson i juridiska frågor och att företräda myndigheten externt, nationellt som internationellt samt företräda Bolagsverket vid förhandling i domstol.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en jur.kand. eller juristexamen. Du har flerårig erfarenhet av rättstillämpning, kvalificerat juridiskt arbete och juridiskt arbete inom associationsrätt. Vidare har du erfarenhet av arbete i ledande befattning och dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt leda utvecklingsarbete. Du är en god kommunikatör, van att hantera mediefrågor och har lätt för att uttrycka komplicerade juridiska frågeställningar på ett målgruppsanpassat, klart och tydligt sätt. Du har utmärkta skriftliga och muntliga kunskaper i både svenska och engelska.

Vi ser det som meriterande om du har:
- dokumenterad erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete inom utveckling- och digitalisering
- goda kunskaper inom förvaltningsrätt, personuppgiftslagstiftning och OSL
- ett stort intresse för teknik och digitalisering
- en förmåga att sätta dig in i och skapa rättsliga förutsättningar för olika digitala lösningar
- chefserfarenhet med ansvar för personal, resultat och budget

Som person har du en god helhetssyn och en strategisk förmåga att utveckla verksamheten. Du är analytisk och löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna. Du har mod att fatta beslut, vågar testa nytt och utmana juridiken för att hitta nya lösningar. Du drivs att leda, utveckla och motivera medarbetare och kollegor. Din förmåga att strukturera, organisera och prioritera gör att din avdelning når målen inom uppsatta tidsramar. Du har lätt för att samarbeta och skapa kontakter inom och utanför Bolagsverket.

Utöver dessa kvalifikationer arbetar du i enlighet med vår ledarskapspolicy: Chefer på Bolagsverket:
• beaktar helheten
• agerar medvetet i vardagen
• kommunicerar kontinuerligt
• skapar förutsättningar

Befattningen ingår i den lokala chefskretsen och omfattas av chefsavtalet.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att slutkandidaten till tjänsten kommer att säkerhetsprövas.

Placeringsort: Sundsvall eller enligt överenskommelse. Förutom vårt kontor i Sundsvall har Bolagsverket även kontorsplatser i centrala Stockholm, men du behöver på regelbunden basis kunna arbeta i Sundsvall.

Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Avdelningschef, statlig

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Avdelningschef, statlig.

Enhetschef till administrativa enheten Sundsvall

Läs mer Dec 17
Vad gör CSN?

Vi har ett av världens mest generösa studiestöd. Tack vare denna möjlighet kan alla i Sverige studera, oavsett bakgrund. Hos oss kan du bidra med din kompetens och kunskap till samhällsnyttan och vårt viktiga uppdrag att göra studier möjligt.

Vad erbjuder vi?

Som medarbetare på CSN ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder dig flexibla arbetstider, möjlighet till distansarbete och generösa förmåner.

CSN är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här. För att vi ska nå bästa resultat agerar och leder vi med tillit som förhållningssätt. Vi finns från Kiruna i norr till Lund i söder, med huvudkontor i Sundsvall. Vill du också bli en av oss och bidra till laget CSN? Avdelningen består av olika funktioner såsom upphandling, redovisning, controllerverksamhet, säkerhetsfrågor och administrativ service.  

Nu söker vi en enhetschef till den administrativa enheten med placering i Sundsvall.

Som enhetschef har du ett verksamhetsnära personalansvar där du leder och coachar din grupp i den dagliga verksamheten samt arbetar aktivt för en god arbetsmiljö. Du är en nära ledare som skapar goda relationer som präglas av en öppen, tillitsfull och tydlig dialog.

Rollen innebär att du, utifrån uppsatta riktlinjer, policys samt strategier och mål, utvecklar och driver verksamheten på ett rättssäkert sätt samt engagerar, motiverar, utvecklar och skapar förutsättningar för dina medarbetare så att verksamheten når CSN:s uppsatta vision och inriktningar.

Uppdraget innebär att du håller individuella samtal, medarbetarsamtal och genomför lönerevision för gruppen samt utvecklar dynamiken för att få gruppen att jobba bra tillsammans.  I rollen som enhetschef ingår du i avdelningsledningen och rapporterar direkt till ekonomichefen.

I denna roll är du både chef för den administrativa enheten där diariet, arkiv samt upphandlingsfunktionen ingår. Som chef behöver du vara på plats på kontoret till större delen av tiden.

Arbetsuppgifter

Som enhetschef på den administrativa enheten kommer du att ha bland annat följande arbetsuppgifter: 


• Personalansvar för ca 15 medarbetare vilket bl.a. innebär ansvar för arbetsmiljö och att aktivt jobba för dialog och kompetensutveckling.
• Ansvar för myndighetens administrativa service.
• Konst- och miljörapporteringsansvar.
• Beställare av drift och underhåll av lokaler från externa leverantörer samt kontroll av efterlevnad av befintliga avtal.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:


• Högskoleutbildning med adekvat inriktning för uppdraget eller erfarenhet som bedöms likvärdig
• Aktuell chefserfarenhet med personalansvar (ca 3 år) i en större grupp
• Erfarenhet av förbättringsarbete
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift samt grundläggande kunskaper i engelska.
• God vana av att arbeta i Microsoft Officepaketet.

Meriterande om du har:


• Aktuell erfarenhet av arbete inom administrativ verksamhet exempelvis upphandling, ekonomi eller motsvarande
• Aktuell erfarenhet inom offentlig verksamhet (stat, kommun, region)

Som person:

Leder och motiverar du andra utifrån ett tillitsbaserat förhållningssätt. Du har en förmåga att arbeta mot mål och uppnå resultat samt styrs av mål- och resultattänkande i dina prioriteringar. Som person är du trygg och stabil samt har självinsikt. Du sätter relationer i sitt rätta perspektiv och skiljer på det personliga och professionella. För att lyckas i rollen arbetar du bra tillsammans med andra och är lyhörd, du kan även planera och strukturera arbetet på ett effektivt sätt. Du tar de initiativ som krävs för att gruppen och enheten tillsammans når sitt uppdrag.

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Anställningsform
Tillsvidare med grundbefattning som utredare, provanställning kan komma att tillämpas. CSN tillämpar tidsbegränsade chefsuppdrag. 

Omfattning
Heltid

Startdatum 1 mars 2025 eller enligt ök.

Referens
HR/2024:130

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 2025-01-02

Anställningsform
Tidsbegränsad anställning

Omfattning
Heltid

Referens
HR/2024:130

Övrigt

Handlingar i anställningsärenden hos en myndighet är allmänna handlingar.

Läs om hur du ansöker om du har skyddade personuppgifter.

Läs mer om vår rekryteringsprocess.

Så behandlar vi dina personuppgifter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Avdelningschef till Företagsavdelningen

Läs mer Jun 19
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och driva digitaliseringen framåt och förenkla vardagen för Sveriges företagare? Drivs du av möjligheten att arbeta med innovativa lösningar och moderna arbetssätt? Vi söker dig som brinner för att leverera service till kunder och som trivs med att arbeta i en dynamisk och utvecklingsinriktad verksamhet.
Låter det intressant? Då har vi jobbet för dig.

Bolagsverket har en stor och produktionsintensiv registreringsverksamhet. Avdelningen består av fyra enheter och har ca 270 medarbetare.

I rollen som avdelningschef är du ansvarig för Bolagsverkets ärendehandläggning och kundservice, där din förmåga att förstå och tillgodose våra kunders behov spelar en central roll. Genom samverkan både internt och externt strävar du efter att hitta innovativa lösningar för att förbättra och förenkla våra tjänster. Tillsammans med din ledningsgrupp leder och samordnar du verksamheten och dess utvecklingsinsatser. Du säkerställer att vår verksamhet och våra tjänster drivs effektivt, rättssäkert och med hög kvalitet, både nu och i framtiden.

Som avdelningschef har du en strategisk och övergripande roll med ansvar för budget, resultat och personal. Du inspirerar och engagerar för att möta dagens och framtidens behov och strävar efter att skapa en arbetsmiljö som främjar samarbete, kreativitet och utvecklingsfokus.

Rapportering sker till generaldirektören och du ingår i Bolagsverkets strategiska ledningsgrupp där ni tillsammans ansvarar för genomförandet av myndighetens uppdrag.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• flerårig aktuell erfarenhet av ledarskap och av att leda andra chefer
• goda kunskaper om och erfarenhet av statlig eller annan offentlig verksamhet
• erfarenhet av att leda och driva produktionsintensiv verksamhet
• erfarenhet av arbete med strategiska utvecklings- och förändringsarbeten i större omfattning
• goda kunskaper i svenska och engelska

Vi söker en ledare som är tydlig, trygg och kommunikativ i sitt ledarskap. Du är mål- och resultatorienterad och välkomnar digitala verktyg och processer för att nå fram. Ditt förhållningssätt präglas av nytänkande och framåtanda, med vilja, förmåga och mod att driva utveckling.

Ditt ledarskap genomsyras av tillit och förtroende och du är skicklig på att leda genom andra och att skapa engagemang och delaktighet. Det visar sig genom goda relationer och samarbeten såväl inom som utanför verksamheten. Du har god förmåga och erfarenhet av att strategiskt planera, prioritera, koordinera och följa upp såväl pågående som nya verksamhetsövergripande arbeten.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med vår ledarskapspolicy. Chefer på Bolagsverket:

• beaktar helheten
• agerar medvetet i vardagen
• kommunicerar kontinuerligt
• skapar förutsättningar

Befattningen ingår i den lokala chefskretsen och omfattas av chefsavtalet.

Placeringsort: Sundsvall eller enligt överenskommelse. Förutom vårt kontor i Sundsvall har Bolagsverket även kontorsplatser i centrala Stockholm, men du behöver på regelbunden basis kunna arbeta i Sundsvall.

Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Har du frågor angående tjänsten så kontakta Generaldirektör Inga Otmalm, åter i tjänst 2 augusti.
Övrig tid kontakta Heléne Lindquist.

Bifoga personligt brev och CV.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Avdelningschef till Forsknings- och utbildningsstöd

Läs mer Jun 14
Avdelningen för forskning- och utbildningsstöd (FUS) vid Mittuniversitetet erbjuder expertis inom internationalisering, pedagogisk utveckling, livslångt lärande, forskningsfinansiering och innovation. Här finns ett fyrtiotal kompetenta medarbetare med olika erfarenheter.



Arbetsuppgifter ??

Du och dina medarbetare utgör ett professionellt och kvalificerat stöd till universitetets utbildning, forskning och samverkan.

Vi erbjuder en möjlighet att fortsätta att utveckla en avdelning som präglas av kreativitet, engagemang och som har verksamhetens bästa i fokus. Tillsammans är du och dina medarbetare med och driver och positionerar Mittuniversitetets möjligheter som en god och viktig samarbetspart regionalt, nationellt och internationellt.

Som avdelningschef är du direkt underställd universitetsdirektören och ingår i förvaltningens ledningsgrupp där du tillsammans med dina chefskollegor i gruppen tar ett helhetsansvar för universitetets verksamhetsstöd.

 

Din bakgrund  

Vi söker dig som har akademisk examen och erfarenhet av ledande position inom en större organisation.

Du har arbetat som chef med personal-, budget- och arbetsmiljöansvar. Det är meriterande om du har din ledarerfarenhet från akademisk miljö och har arbetat med stöd till lärare och forskare. Det är också meriterande att ha avlagt doktorsexamen.

 

Dina egenskaper  

För att vara framgångsrik i rollen har du ett genuint intresse för utbildning och forskning samt samverkansfrågor och vi förväntar oss att du är serviceinriktad och har mycket god samarbetsförmåga.

Du har ett starkt fokus på att utveckla och förbättra samt att du är lyhörd för kärnverksamhetens behov. Din förmåga att kunna stötta i en komplex verksamhet och omsätta övergripande strategier och långsiktiga mål till delmål och strukturerade processer är avgörande för att skapa värde för universitetets verksamhet.

Ditt ledarskap präglas av tydlighet, stabilitet och uthållighet och du är inlyssnande och beslutsför. Du agerar förebild och utövar ett närvarande ledarskap som bygger på dialog och tillitsfulla relationer. Helhetsfokus och vilja att bidra till förbättrade förutsättningar för utbildning, forskning och samverkan är självklarheter.

Vi förutsätter att du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 



Anställning och tillträde

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Anställningsort: Sundsvall eller Östersund


Information

Närmare upplysningar lämnas av universitetsdirektör Louise Beskow, mailto:louise.beskow@miun.seeller 072-593 2974.

 

Ansökan

Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska.

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2024-08-12.

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.


Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.


Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt.


Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Gruppchef för sekretesshanläggning, Rätts Nord

Läs mer Jul 31
Är du redo för en större uppgift?
Polisens rättsavdelning ansvarar för myndighetens rättsliga styrning och stöd, hantering av förvaltningsrättsärenden samt informationsförvaltning. Avdelningen finns representerad i hela landet och består idag av närmare 800 medarbetare. Vårt mångsidiga uppdrag gör rättsavdelningen till en spännande arbetsplats med möjlighet till stor variation.
Rätts Nord innefattar länen Jämtland, Västernorrland, Västerbotten samt Norrbotten och har cirka 80 medarbetare fördelade i 6 grupper, med en gruppchef i varje grupp. Grupperna har sin placering på många orter i regionen. Rätts Nord leds av en sektionschefschef med placering i Umeå.
Vi söker nu en gruppchef till Informationsförvaltningen, Sekretesshandläggning med placering i Sundsvall eller Östersund.


Arbetsbeskrivning
Som gruppchef inom informationsförvaltning rapporterar du till sektionschefen samt ingår i dennes ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdraget genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten.
Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet.
I uppdraget som gruppchef kommer uppbyggnad av den nya gruppen och den nationella verksamhet som gruppen verkar inom vara en central uppgift. Den nya gruppen ingår i ett större utvecklingsarbete inom Polismyndigheten och informationsförvaltningen. Det innebär att du jämte ditt uppdrag som gruppchef och ledamot i den egna sektionens ledningsgrupp också kommer att samverka och ha ett nära samarbete med gruppchefer på andra rättssektioner med samma uppdrag som du och ett gemensamt ansvar för det nationella uppdraget.
Vi söker nu dig som vill arbeta som en av de gruppchefer som tillsammans ska ansvara för uppbyggnaden av en nationell funktion. Funktionen är en del av Polismyndighetens mottagande och handläggning av begäran om utlämnande av allmän handling. Denna gruppchefstjänst är placerad vid rättssektion Nord.


Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som chef, den senaste femårsperioden
erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
erfarenhet av offentlighet- och sekretesslagstiftning
erfarenhet av myndighetsutövning
juristexamen eller arbetslivserfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig
körkort för personbil
svenskt medborgarskap

Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:
ingått i ledningsforum
erfarenhet av polisorganisationens verksamhet
chefs- och ledarskapsutbildning för lägst direkt nivå
formellt delegerat arbetsmiljöansvar- och/eller personalansvar

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor:
Analys och helhetssyn
Mål och resultat
Utveckling och förändring
Social säkerhet
Muntlig och skriftlig kommunikation
Skapa delaktighet och motivation

Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare.
Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas.
Kontaktpersoner
Har du frågor, kontakta:
Silvia Sandin Viberg
Rättschef
073-022 10 67
silvia.sandin-viberg @polisen.se
För frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta:
Hanna Ågren
HR-konsult
Hanna.agren@polisen.se


Fackliga företrädare
Agnes Öhlund, Saco-S, 010-563 96 56
Sofia Ask, Polisförbundet, 0708-41 40 89
Johan Gertz, ST, nås via växeln på 114 14
Karna Tillheden Seko Polisen, 010-561 66 27


Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med förordnande för befattningen om fyra år, med möjlighet till förlängning. Provanställning kan förekomma.
Omfattning: Heltid.
Arbetstid: Förtroendearbetstid.
Placeringsort: Sundsvall eller Östersund
Tillträde: Enligt särskild överenskommelse


Säkerhetsklassning
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Ansökan
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 18 augusti 2023 via e-post till jobb.na@polisen.se. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format. Märk din ansökan med ref.nr. A400.217/2023 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Bolagsverket

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Bolagsverket .

BI-utvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Feb 5
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande.

ARBETSUPPGIFTER
Vi står inför en rad spännande utmaningar! Med ett tydligare fokus på det brottsförebyggande arbetet, en pågående systemförnyelse och en ambition att ge verksamheten de bästa förutsättningarna att nyttja data på bästa sätt, behöver vi stärka upp vårt analysteam. För att lyckas med detta söker vi en BI-utvecklare med stort fokus på ETL-flöden och datahantering.

Enheten Ekosystem och analys ansvarar för innovationsledning, omvärldsbevakning samt analys av framtida trender och behov. Vi har även det samlade ansvaret för bland annat dataanalys, data management och AI.

Vårt analysteam arbetar nära verksamheten för att samla in, bearbeta och tillhandahålla insikter som stödjer beslutsfattande och strategisk planering. Vi fokuserar på att utveckla beslutsstödsystem, statistiska analyser och uppföljning av AI-modeller.

Som BI-utvecklare kommer du att spela en nyckelroll i vår resa mot att bli mer datadrivna. Ditt uppdrag innebär att hantera och forma data genom ETL-processer såsom dataextraktion, datatransformation, deployment och optimering för att skapa effektiva och skalbara dataflöden. Visualisering och rapportering är viktiga delar av arbetet, men fokus i denna roll ligger främst på att forma och optimera ETL-flöden och hantera datahanteringsprocesser.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som arbetar strukturerat och har stor samarbetsvilja. Du strävar efter att nå uppsatta mål och möta upp förväntningar i ditt arbete.

Vidare har du analytisk förmåga, en hög grad av flexibilitet med förmågan att anpassa dig till förändrade omständigheter vilket gör dig till en tillgång i teamet. Med en lösningsorienterad inställning och drivkraft möter du utmaningar med siktet att hitta innovativa lösningar.

I detta uppdrag behöver du ha:
- akademisk utbildning med inriktning mot datavetenskap, datateknik eller annan relevant utbildning alternativt erfarenhet som vi bedömer likvärdig
- några års erfarenhet av arbete med BI-plattformar (t.ex. SAS eller liknande)
- god kompetens och erfarenhet av ETL-flöden och datahantering
- god förståelse för dataarkitektur och erfarenhet av datamodellering
- god kompetens i .

Samt goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.

Det är meriterande om du dessutom har erfarenhet av:
- datamanagement för utveckling av AI- och maskininlärningsmodeller
- programmering, exempelvis språk som R eller Python
- BI-rapportering och datavisualisering med relevanta verktyg
- Linux och andra relevanta teknologier
- att använda samarbetsverktyg (t.ex. Jira och Confluence).

Låter detta intressant? Varmt välkommen med din ansökan så tar vi dialogen vidare!

ÖVRIGT
Du behöver endast bifoga CV till din ansökan.

Placeringsort är Sundsvall.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

För oss är lärandet i arbetet viktigt. Därför främjar vi personlig och professionell utveckling samt möjliggör anpassning till ny teknik och arbetsmetoder.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. För när du kan utvecklas och må bra, gör du även ett bra jobb.
Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i vårt fina och centralt belägna kontor i Sundsvall.

Bolagsverket har som statlig myndighet fina förmåner och erbjuder möjlighet att till viss del arbeta på distans. Läs mer om alla våra förmåner på https://bolagsverket.se/omoss/jobbahososs.2437.html

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Sommarvikarier - handläggning

Backofficepersonal
Läs mer Feb 10
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande.

ARBETSUPPGIFTER
Har du nyligen tagit studenten, pluggar du vidare eller är du relativt ny i arbetslivet? Är du kundorienterad och vill hjälpa andra? I så fall kan vi erbjuda flera olika lärorika sommarvikariat som kan ge dig användbar och värdefull erfarenhet och en inblick i vår verksamhet. Dessutom bidrar du till samhällsnyttan!

För att du ska kunna erbjudas just dessa sommarvikariat behöver du ha fyllt 18 år när du börjar ditt jobb. Du kommer att vara semestervikarie för vår ordinarie personal, främst under perioden juni - augusti, med start 9 eller 16 juni. Därför vill vi att du ska kunna jobba hela den period du blir erbjuden.

I den här annonsen söker du sommarvikariat inom handläggning på Företagsavdelningen. Avdelningen ansvarar för verifiering och kvalitetssäkring av företagsuppgifter.

Hos oss har du möjlighet att jobba inom följande områden:

• Handläggning inom företagsregistrering
Som handläggare inom företagsregistrering granskar och registrerar du ändringar i företag.

• Handläggning inom årsredovisning
Som handläggare inom årsredovisning kommer du främst att kontrollera och registrera årsredovisningar.

För båda områdena kan arbetet innebära att du ger stöd och svarar på kundfrågor både muntligt via telefon men även skriftligt, både på svenska och engelska. Du kommer även att analysera och bedöma olika typer av underlag och med stöd av lagar och regler gör du en bedömning och fattar beslut.

KVALIFIKATIONER
*Vad behöver du ha för att gå vidare i denna rekrytering?
Vi vill att du både har slutfört din gymnasieutbildning och har fyllt 18 år när du börjar jobba.

Du behöver vara bra på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, så att du på ett tydligt sätt kan kommunicera med dina arbetskamrater och hjälpa våra kunder. Du är van att använda dator som arbetsverktyg.

*Vad ökar dina chanser?
Vi ser helst att du har aktuellt erfarenhet av att ha arbetat med kundsupport och rådgivning i någon form, helst via telefon men även via e-post och chatt eller att du har annan erfarenhet som vi bedömer som relevant för arbetsuppgifterna.

Har du dessutom pågående eller nyligen avslutade eftergymnasiala studier inom ett område som är relevant för jobbet ser vi det som positivt. Har du tidigare jobbat hos oss de senaste åren så är det också ett plus.

*Hur är du som person?
Du är ambitiös och noggrann och tycker om att lära dig nya saker och vill göra ett bra jobb. Du tar ansvar och kan behålla fokus även när det är mycket att lära sig eller mycket att göra. Du är bra på att ställa frågor och söka information och du tycker om att samarbeta med dina arbetskamrater för att resultatet ska bli bra.

Du kommer att arbeta på plats i våra fina lokaler i hamnen och du får utbildning och introduktion som hjälper dig att komma in i arbetsuppgifterna.

Vi tar emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg och senast 2 mars. Vi jobbar med löpande urval så om du är intresserad av ett sommarvikariat skicka din ansökan redan idag! Du behöver bara bifoga ditt CV.

Välkommen att söka till oss!

ÖVRIGT
Bifoga ditt CV.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd kan ingå som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är då en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och erbjuder hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Sommarjurister

Biträdande jurist
Läs mer Jan 27
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande.

ARBETSUPPGIFTER
Har du slutfört dina gymnasiestudier och pluggat minst tre terminer på juristprogrammet? I så fall kan vi erbjuda två lärorika sommarvikariat på vår rättsavdelning. Ett jobb som kan ge dig användbar och värdefull erfarenhet och en inblick i vår verksamhet. Dessutom bidrar du till samhällsnyttan! Bra va?

Bolagsverkets rättsavdelning ansvarar för den rättsliga styrningen och ger förutsättningar för att myndigheten bedriver en rättssäker verksamhet. Här ingår bl.a. att styra och driva rättsutvecklingen, omvärldsbevaka och samverka i juridiska frågor med olika aktörer samt ge stöd i juridiska frågor till verksamheten.

I den här annonsen söker du vikariat som sommarjurist på rättsavdelningen. Du kommer att ge råd och stöd internt inom myndigheten i olika juridiska frågor med särskild inriktning mot frågor gällande associationsrätt, känneteckensrätt, årsredovisningslagstiftning och förvaltningsrätt. Arbetet innebär även att du får skriva förslag på beslut och yttranden till domstol.

KVALIFIKATIONER
* Vad behöver du för att gå vidare i rekryteringsprocessen?
Du ska ha slutfört dina gymnasiestudier och har läst minst tre terminer på juristprogrammet. Du har mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt, så att du på ett tydligt sätt kan kommunicera med kollegor i verksamheten och andra externa kontakter.

* Vad ökar dina chanser?
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av ärendehandläggning och myndighetsutövning.

*Hur är du som person?
Du är strukturerad och kan organisera och planera ditt arbete på ett bra sätt. Du kan ta de initiativ som behövs för att nå resultat. Du samarbetar bra med andra och kan behålla lugnet även om det är mycket att lära sig eller mycket att göra.

Du kommer att arbeta på plats i våra fina lokaler i hamnen. Vi erbjuder introduktion som hjälper dig att komma in i arbetsuppgifterna.

Vi tar emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg och senast 21 februari. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad skicka din ansökan redan idag! Du behöver endast bifoga CV.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Placeringsort är Sundsvall.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd kan ingå som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är då en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Handläggare Företagsavdelningen

Backofficepersonal
Läs mer Jan 27
Bolagsverket är en myndighet placerad i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du jobba hos en spännande och uppskattad myndighet där du får fylla en viktig funktion för Sveriges företagare?
Är du kunnig i och intresserad av handläggning och kundservice?

Då finns möjligheten! Vi förstärker nu vår personalstyrka och söker ett antal handläggare till Företagsavdelningen.

Företagsavdelningen ansvarar för verifiering och kvalitetssäkring av företagsuppgifter. Våra handläggare jobbar med många varierande arbetsuppgifter, inom flera områden och med olika ärendetyper. Som handläggare hos oss är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att handlägga, utreda, bedöma och besluta i olika ärenden med stöd av lagar och regler. Du har daglig kontakt med våra kunder där du ger dem support och service genom att svara på frågor på ett professionellt sätt och med kunden i fokus. Det sker via telefon men även skriftligt, både på svenska och på engelska.

Du ansvarar själv för dina egna ärenden där du och dina kollegor har ett nära samarbete. Vårt arbete är omväxlande i sin svårighetsgrad och varierar mellan självständigt arbete och arbete tillsammans med kollegor och andra berörda parter.

Hos oss finns möjlighet till utveckling, då vi har många olika områden och uppgifter samt flexibilitet i arbetet. Som handläggare kan du jobba med olika typer av handläggning av ärendetyper som finns inom vår avdelnings uppdrag och alla dessa kan bli aktuella över tid.

Låter detta intressant, läs vidare!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som tycker det är viktigt att ditt jobb blir utfört på bästa sätt, med hög kvalitet och goda resultat. Du är noggrann i ditt arbete och tar ansvar för dina arbetsuppgifter för att nå dina mål och du kan behålla fokus i arbetet även när det är mycket att göra.

Som person gillar du att lära dig nya saker, har lätt för att lära och är öppen för att pröva nya arbetssätt. Du vågar ställa frågor och du är bra på att kommunicera tydligt med dina kollegor och kunder.

Du kan jobba självständigt, men du trivs i samarbete med dina arbetskamrater så att ni tillsammans når ett gott resultat för kundernas bästa.

Känner du igen dig i den beskrivningen?

Då kan du vara den vi söker om du har:
- genomförd och godkänd 3- årig gymnasieutbildning eller motsvarande.
- för tjänsten relevanta eftergymnasiala studier.
- 2-3 års aktuell arbetslivserfarenhet av handläggning samt support och kundservice via telefon och/eller i skrift från verksamhet med arbetsuppgifter av handläggande- och kundservicekaraktär.
- erfarenhet av arbete med granskning, hantering och registrering av ärenden.
- erfarenhet av arbete med kundtjänst, tex telefon, mejl, chatt.
- erfarenhet av arbete som inneburit beslutsfattande.
- god datorvana genom att enkelt kunna navigera i olika datasystem samt en förmåga att snabbt sätta dig in i och använda digitala verktyg.

Du behöver också kunna kommunicera obehindrat både muntligt och skriftligt på svenska och engelska i dina dagliga kontakter med arbetskamrater och kunder.

Det är meriterande om du dessutom har:
- erfarenhet av handläggning och kundservice inom statlig verksamhet.

Utvecklingen går snabbt och förändringar sker ständigt både inom och utanför Bolagsverket, vilket även förändrar vår handläggarroll. Automatiserade processer innebär att handläggningen går mer och mer åt utredningar och beslut av mer komplex karaktär. Därför kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet och att du vill och har förmåga att växa och utvecklas med vår verksamhet.

Du kommer att arbeta i Bolagsverkets fina lokaler vid hamnen i centrala Sundsvall. Vi erbjuder våra medarbetare flera hälsofrämjande aktiviteter och möjlighet att till viss del arbeta på distans.

Varmt välkommen med din ansökan!
Skicka in den så snart du kan, vi gör urval löpande.

ÖVRIGT
Bifoga endast CV.

Placeringsort är Sundsvall.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är då en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

It-arkitekt

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Jan 16
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande.

Nu tar vi ett spännande kliv framåt inom vår It-verksamhet! Vill du vara en del av resan och driva Bolagsverkets It-utveckling framåt?

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill vara med och utveckla våra arbetssätt inom It-tjänsteprocesshantering på Enheten för It-styrning och arkitektur. Tillsammans med engagerade kollegor får du möjligheten att göra skillnad i en organisation som befinner sig i ständig utveckling. Är du redo att ta nästa steg med oss?

Som medarbetare på Enheten för It-styrning och arkitektur kommer du att spela en central roll i att utveckla Bolagsverkets It-tjänsteprocesser och strategiska kravställning.

Du kommer bland annat att arbeta med:

• Strategisk och taktisk utveckling och arbete med arkitekturstyrning.
• Arbeta som systemarkitekt och systemförnyelse samt målarkitektur
• Ta fram dokumentation och förslag till realisering i form av lösningsarkitektur, både i text och i modeller.
• Ta fram lösningsmönster för att arbeta med micro-services(API:er) och Kafta-lösningar.
• Ta fram lösningsmönster för att arbeta med BI och AI med mönster, tränande, arkitektur, datastrategier och datarutinunderlag.
• Presentera lösningsarkitektur på ett tydligt sätt så att utvecklingsteam, It-styrning, verksamhet och att i vissa fall andra myndigheter förstår och kan agera och implementera korrekt.
• Samarbete med andra myndigheter i arkitektur frågor-Teknikstöd och normalisering.
• Arbeta med Bolagsverkets datamanagement för utveckling av AI- och maskininlärningsmodeller.
• Arbete med Front-end och Back-end arkitektur

Arkitekturrollen innebär att utvärdera, tydliggöra och utveckla arbetet inom arkitekturfrågor för respektive process. Rollen omfattar också nära samarbete med andra funktioner för att kontinuerligt förbättra och vidareutveckla arkitekturen och IT-tjänsteprocessområdet på Bolagsverket.

Som en nyckelspelare i både det strategiska och taktiska arbetet bidrar du till att omsätta strategier och processer till praktiska lösningar som stödjer kollegorna i deras dagliga arbete.

Som IT-arkitekt på Bolagsverket kommer du att arbeta under SUA-klassning, vilket innebär att du kommer att genomgå en säkerhetsprövning på nivå 2.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen ser vi att du har:

• Relevant akademisk utbildning eller flerårig erfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Erfarenhet av att arbeta strategiskt och taktiskt med att utveckla och framtidssäkra verksamhetsflöden arkitekturellt inom It.
• Erfarenhet av att arbeta i och ha ansvar enligt roller som beskrivs i arkitekturstyrningen.
• Erfarenhet av att arbeta nära IT-styrning och strategiska IT-frågor med fokus på arkitektur.
• Erfarenhet av agila arbetsmetoder, säkerhet och kvalitetssäkring inom it.
• God förmåga att uttrycka dig på svenska, både muntligt och skriftligt.

För tjänsten är det meriterande om du har erfarenhet av :

• att arbeta tillsammans med kravställande verksamhet för att prioritera, fånga och designa It- tjänsteprocesser.
• arbete med ledningsgrupper och stöd i framtagandet av underlag för välgrundade beslut, inklusive utveckling av beslutsdokumentation och ekonomiska kalkyler.
• att driva verksamhetsutveckling och utveckla tekniska roadmaps, samt att implementera DevSecOps genom framtagande av arkitekturella modeller och lösningar.
• arbeta med microservices (API:er) och Kafka-lösningar, samt hantering av It-säkerhets- och arkitekturfrågor som påverkar verksamhetsutvecklingen.
• god förmåga och mycket god erfarenhet att arbeta front-end arkitektur.
• arbete inom statlig myndighet och en god förmåga att uttrycka dig på engelska, både i tal och skrift.

Vi söker dig som är stabil, ansvarsfull och målinriktad. Du har en utmärkt förmåga att planera och strukturera ditt arbete självständigt och effektivt, samtidigt som du möter utmaningar med ett lösningsorienterat och positivt  förhållningssätt. Med din goda samarbetsförmåga och förmåga att se helheten i komplexa situationer bidrar du  aktivt till att skapa värde och driva verksamheten framåt. Dessutom är du en skicklig kommunikatör, både muntligt och skriftligt, och du uppskattar att dokumentera och tydligt förmedla ditt arbete.

Vill du bli vår nya kollega och vara med och utveckla IT-verksamheten på Bolagsverket?

Välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Bifoga endast CV.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu

Scrum Master - Krav/Test

Projektledare, IT
Läs mer Dec 18
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande.

ARBETSUPPGIFTER
Till vår utvecklingsenhet söker vi nu en medarbetare med stort intresse för team-ledning i rollen som Scrum master. Vi behöver dig som kan bygga effektiva och självgående team och som samtidigt vill jobba praktiskt med krav och test så att vi tillsammans kan skapa framtidens it-lösningar.

Ditt uppdrag som Scrum master innebär att vara spindeln i nätet och du kommer bland annat att:
- ansvara för att facillitera i, coacha och utveckla teamets agila arbetssätt
- säkerställa att överenskomna möten/ceremonier blir av och följs
- jobba med teamutveckling och teamdynamik

Du stöttas i ditt arbete både av sektionschef och en Release Train Engineer (RTE). Rollen som Scrum master är på halvtid för ett team, på resterande tid arbetar du operativt med krav och test.

I krav- och testrollen agerar du som teammedlem med inriktning på agilt krav- och testarbete inom vidmakthållande samt vidare- och nyutveckling av våra it-tjänster/komponenter.

Vårt utvecklingsarbete sker med inspiration av ramverket SAFe. Våra framgångsfaktorer är att vi ser till helheten, vi är hjälpsamma och tillitsfulla och vi är prestigelösa gentemot varandra i vårt dagliga arbetet. Vi fokuserar på möjligheter och är lösningsorienterade och vi befinner oss i ett ständigt lärande både vad gäller våra arbetssätt och it-tekniker och verktyg.

Vår utvecklingsenhet består idag av av ungefär 170 personer fördelat på anställda och konsulter om ca 20 utvecklingsteam. Enheten ingår i vår it-avdelning som ansvarar för Bolagsverkets utveckling och leverans av it-tjänster samt för att säkerställa att it-tjänsterna är tillgängliga.

Placeringsort är Sundsvall och utifrån verksamhetens förutsättningar erbjuder Bolagsverket medarbetare möjlighet att arbeta på distans några dagar i veckan.

KVALIFIKATIONER
Scrum masterrollen utvecklas mer mot att ta ett tydligare taktiskt ansvar för teamets utveckling och leverans, så för att lyckas i rollen behöver du ha du god ledarskapsförmåga och vara duktig på att motivera, engagera och målstyra både team och individer.

Du har ett strukturerat och organiserat arbetssätt och kan planera ditt arbete väl. Som person är du både lösningsorienterad och samarbetsinriktad då mycket av arbetet går ut på att verka tillsammans med andra och hitta smarta lösningar på problem.

Vi söker dig som har:
• eftergymnasial utbildning inom it-området eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
• genomförda utbildningar som Scrum master eller motsvarande agil utbildning som vi bedömer som likvärdig
• minst 2-års praktisk och aktuell erfarenhet av att ha en ledande teamroll
• minst 2-års praktisk och aktuell erfarenhet av arbete med kravhantering och/eller test inom IT

Vi ser det som meriterande om du i bagaget även har:
• erfarenhet av arbete i större eller medelstora it-organisationer som arbetar med it-förvaltning och utveckling av it-stöd
• dokumenterad utbildning och kurser inom kravhantering och/eller test, teknisk test eller annat som vi bedömer som likvärdigt
• kunskap och några års erfarenhet av ett eller flera testverktyg (exempelvis Jira Xray, Gherkin, Cypress)
• kunskap om och några års erfarenheter av att praktiskt arbeta med tillgänglighetstester samt Beteende Driven utveckling (BDD)
• kunskap om och erfarenhet av tillgänglighets- och UX-arbete i samband med krav- och/eller testarbete (exempelvis WCAG)
• goda erfarenheter av lean/agila arbetssätt och metoder samt erfarenheter av IT-tjänstehantering med stöd av ramverket ITIL

För att arbeta inom myndigheten behöver du även ha goda kunskaper, muntligt och skriftligt, i både svenska och engelska.

Vi kan komma att använda arbetsprover i denna rekrytering.

Känner du igen dig i ovan beskrivning och vill du få våra ceremonier att gå som på räls? Varmt välkommen med din ansökan!

***
Här kan du läsa mer om att jobba hos oss:
https://bolagsverket.se/omoss/jobbahososs.2437.html

ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ansök nu