Sundsvall: Uppdragsledare 50% till kommunal verksamhet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Uppdragsledare 50% till kommunal verksamhet i Sundsvall. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Sundsvall inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-07 // Varaktighet: Deltid

Har du tidigare arbetat med att driva utredningar inom offentlig verksamhet, då har vi uppdraget för dig!

Om uppdraget

Vi söker en uppdragsledare för detta konsultuppdrag till en kund i Sundsvall/Härnösand som avser starta 2024-03-12 till och med 2024-12-21 med möjlighet till förlängning. Uppdragets omfattning är 50% av en heltid, och arbetet sker på plats i Sundsvall och, eller i Härnösand, därav förekommer resor.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som uppdragsledare ansvarar du för att skapa en samordnad och sammanhållen struktur för kundens öppenvårdsteam. Du rapporterar samt kommunicerar progress och behov av stöd till beredningsgrupper, ledningsgrupper samt uppdragsmedlemmar och därtill arbetsgrupper. I uppdraget ingår även framtagande av beslutsunderlag till beredningsgrupp, du ansvarar för leveranser, leveransplaner, budget, att uppdragen levereras i tid och mot uppsatta mål.

För att klara rollen bör du vara flexibel och kunna hantera flertal uppdrag och leveranser samtidigt.

Dina kvalifikationer

- Mycket stor erfarenhet av driva utredningar inom offentlig verksamhet.

- Har deltagit i flera stora uppdrag inom området och har levererat uppdragen med mycket hög kvalitet.

- Stor erfarenhet av samverkan mellan region och kommun - och deltagit i stora uppdrag inom området och har levererat uppdragen med hög kvalitet

- Dokumenterad erfarenhet av verksamhetsutveckling minst 3 år inom offentlig förvaltning.

- Erfarenhet som projektledare inom Sveriges kommuner och regioner (SKR).

-


Konsulten ska tidigare arbetat som projektledare inom kommun eller/och regionverksamhet.

- Stor förmåga att arbeta självständigt och strukturerat

- Förmåga att planera sitt arbete i förväg och organisera samt prioritera aktiviteter på ett effektivt sätt.


Meriterande

- Erfarenhet av arbete med projekt kopplat till Programmet för God och nära vård i Västernorrland.

- Förmåga att på egen hand driva utredningar och förstudier.

- Erfarenhet av att arbeta med frågor som rör nyttorealisering/effekthemtagning

- Erfarenhet av utredande arbete, exempelvis förstudier.

- Erfarenhet att arbete med projekt kopplat att testa nya arbetsformer mellan kommunal och region. Primärvård, socialtjänst, hemsjukvård

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 20/2.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Julia Aldén och Amanda Chamoon.
julia.alden@bemannia.se amanda.chamoon@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 073 746 37 00, 072 170 40 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Sundsvall som Organisationsutvecklare

Nedan visas andra jobb i Sundsvall som Organisationsutvecklare.

Processledare för projekt Hållbar samhällsomställning

Läs mer Jan 11
Nu har du möjlighet att vara med på en spännande resa och forma Sundsvalls framtid i uppdraget som processledare i projektet Hållbar samhällsomställning!

Regionen står inför historiska tillväxtmöjligheter i och med att den gröna nya industrin fortsätter att söka våra breddgrader. Med denna snabba tillväxt följer ett stort krav på kommunerna i regionen att snabbt omvandla våra samhällen för att möta en efterlängtad befolkningsökning. Enligt beräkningar handlar det om 15 000 nya arbetstillfällen och innebär en inflyttning på minst 40 000 personer till regionen. Hela regionen har därför slutit upp och gjort gemensam sak i projektet Hållbar samhällsomställning, HSO.

Projektet kommer bedrivas under perioden 2024-2027 och ägs av Härnösands kommun där samtliga sju kommuner i regionen är partners via delprojekt. Region Västernorrland och Länsstyrelsen deltar också i projektet. I projektorganisationen ingår 7 stycken processledare, en från varje kommun samt huvudprojektledare, projektadministratör och projektkommunikatör.

I din roll som processledare är du lokaliserad i Sundsvall och kommer bli en del av ett team på 18 personer i den nybildade avdelningen Näringsliv och tillväxt i Kommunstyrelsekontoret som via olika funktioner jobbar mot målet 5 000 nya jobb och 10 000 nya invånare i Sundsvalls kommun 2030.

Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som processledare kommer du att ansvara för Sundsvalls delprojekt inom ramen för huvudprojektet. Du kommer ansvara för att stärka tillväxtarbetet kopplat till det lokala näringslivet i den gröna omställningen samt delta och representera Sundsvalls kommun i huvudprojektet.

Dina arbetsuppgifter innebär att:
• Identifiera och skapa stödstruktur för de fysiska förutsättningarna för den hållbara omställningen.
• Utveckla effektiv samverkan i den hållbara samhällsomställningen.
• Planera och genomföra påverkansarbete av Västernorrlands hållbara samhällsomställning.
• Samverka med SAM-projektet, BizMaker, norra Sverige-samverkan och näringslivsaktörer för att skapa regionalt nätverk och samsyn.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har akademisk utbildning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du har arbetslivserfarenhet av processledning, projektprocesser, tillväxt- och/eller utvecklingsarbete samt erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Vi ser det som meriterande om du har en förståelse för offentliga sektorns förutsättningar utifrån lagkrav.

Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift och du kan skriva och prata obehindrat på engelska. Du har god vana att jobba i Microsoft Office Paketet. För tjänsten krävs B-körkort.

Vi söker dig som vill vara i framkant och tillsammans med andra lyfta Sundsvallsregionen och bidra till en hållbar samhällsomställning. Det är viktigt att du förstår värdet i ett gott samarbete i yrkesmässiga sammanhang samt har lätt för att skapa kontakter och underhålla relationer. Du tar ansvar för ditt arbete och driver dina processer framåt. Med trygghet och stabilitet arbetar du strategiskt och tar hänsyn till det större perspektivet.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Verksamhetsutvecklare, offentlig upphandling och brottsförebyggande arbete

Läs mer Jan 8
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Bolagsverkets uppdrag utvecklas över tid och vi behöver tillfälligt stärka upp med expertkompetens inom offentlig upphandling och brottsförebyggande arbete. Som verksamhetstutvecklare/expert kommer du att stötta i uppdrag och i olika frågeställningar kopplat till området.

Arbetet innebär att du:
• stöttar i uppdrag, där samarbete mellan olika avdelningar inom Bolagsverket och andra externa aktörer är viktiga
• stöttar i framtagandet av processer och system kopplat till uppdraget
• tillför expertkompetens inom frågeställningar kopplat till uppdraget och i närliggande uppdrag inom exempelvis det brottsförebyggande arbetet.

Anställningen är en intermittent särskild visstidsanställning (SÄVA), vilket innebär att du kommer att anställas vid varje enskilt tillfälle då behov finns.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Jur. kand. eller juristexamen eller annan akademisk examen som vi kan bedöma som likvärdig för att klara uppdraget
• Mångårig erfarenhet av arbete på myndighet, domstol, departement eller annan offentlig verksamhet som vi bedömer likvärdig
• Flerårig erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete där många olika perspektiv har tagits i beaktande
• Mycket goda kunskaper inom kontroll i samband med offentlig upphandling
• Erfarenhet av brottsförebyggande arbete utifrån Bolagsverkets perspektiv
• Erfarenhet av och kunskap om juridiskt arbete inom associationsrätt

Det är meriterande om du har:
• Annan utbildning som är kopplat till arbetsuppgifterna
• Erfarenhet av digitalisering inom offentlig sektor
• Erfarenhet av att etablera nya verksamhetsområden inom offentlig verksamhet

Som person behöver du vara strukturerad samt ha en god förmåga att organisera och planera ditt arbete väl. Du behöver också samarbeta bra, lyssna, kommunicera och lösa problem på ett konstruktivt sätt. Du är analytisk och kan leda, motivera och coacha andra samt skapa engagemang och delaktighet.

Du behöver också ha mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.

ÖVRIGT
Anställningen är en intermittent särskild visstidsanställning (SÄVA), vilket innebär att du kommer att anställas vid varje enskilt tillfälle då behov finns samt får ekonomisk ersättning per timme.

Hur mycket man får arbeta varierar och det finns inga garantier, eftersom du blir erbjuden arbete när behov finns. Det innebär att du kommer att erbjudas enstaka, kortvariga anställningstillfällen med start enligt överenskommelse. Avtalet skrivs under en period av 12 månader.

Ansök nu

Folkrörelseutvecklare, Sundsvall

Läs mer Nov 13
Folkrörelseutvecklare
Med placering i Sundsvall

Hyresgästföreningen är en folkrörelse som vill garantera alla bostadshyresgäster trygghet, inflytande och gemenskap. Vi arbetar för att utveckla hyresrätten och engagera hyresgästerna att tillsammans skapa det goda boendet. Vi är en partipolitisk obunden och demokratiskt uppbyggd organisation med över en halv miljon medlemmar.

 

Vi söker nu en folkrörelseutvecklare till Hyresgästföreningen Region Norrland med placering i Sundsvall.

 

Våra folkrörelseutvecklare tillhör en enhet som består av 7 medarbetare och en enhetschef. Region Norrlands folkrörelseenhet arbetar brett över hela Norrland. Det är därför en självklart att du är bekväm med att arbeta med verktyg som Teams för distansmöten med kollegor och förtroendevalda i Hyresgästföreningen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som folkrörelseutvecklare fyller du en viktig funktion i arbetet med att utveckla vår folkrörelse. Grunduppdraget är att bidra till att öka människors engagemang. Du stödjer på olika sätt våra medlemmar och förtroendevalda att gemensamt utveckla boendet; att skapa boinflytande, trygghet och gemenskap.

 


• Kommunikation med medlemmar och förtroendevalda via sociala medier.
• Samordnande arbete med befintliga boinflytandeavtal och samverkansavtal.
• Årsmötesplanering och stöd i verksamhetsprocessen till föreningarna.
• Utbildning av förtroendevalda och aktiva medlemmar.
• Aktiva insatser för att öka antalet aktiva och förtroendevalda medlemmar.
• Stödja regionens föreningar i övergripande frågor.

Vem söker vi?
För att lyckas i rollen som folkrörelseutvecklare behöver du ha ett öppet förhållningssätt, vara flexibel, trygg och kreativ. Du har lätt för att nå fram med ditt budskap och kan med lätthet anpassa din kommunikation till mottagaren. Du är serviceinriktad och lösningsorienterad.

 

Kvalifikationer

Lägst gymnasieutbildning

Erfarenhet av föreningsarbete eller andra folkrörelseverksamheter

Tidigare erfarenhet av att leda och delta i digitala möten

God kunskap i Office

 

Meriterande

Relevant högskoleutbildning

Utbildning och/eller erfarenhet av arbete i projekt/projektform

 

För alla som arbetar på Hyresgästföreningen gäller att du delar våra värderingar och har ett engagemang för de frågor vi driver. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten.

 

Är du den vi letar efter kan vi erbjuda ett självständigt arbete med varierande arbetsuppgifter. Du har daglig kontakt med många olika människor. Du kan stärka hyresgäster i att påverka sitt eget boende genom engagemang i Hyresgästföreningen. Du kommer att arbeta på en arbetsplats med mycket glädje och engagemang. Vi har en policy som medger att en del av arbetet utförs på distans om du så önskar, men du behöver arbeta fysiskt på plats 2-3 dagar i veckan.

 

Vi strävar efter mångfald och välkomnar sökande oberoende av kön, könsidentitet eller könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsvariation, sexuell läggning och ålder.

 

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med visst kvällsarbete. Arbetstiden är oreglerad då det är verksamhetens behov som styr. Tillträdesdag enligt överenskommelse, vi tillämpar sex månaders provanställning. I tjänsten ingår en del resor, varför körkort och tillgång till bil är nödvändigt.

Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten kan du kontakta enhetschef Anna Lyckholm, tel 010- 459 18 04. Fackliga kontaktpersoner är för Handels Birgitta Gustafsson, tel 010-459 18 19 och för SACO Johannah Malmin, tel 010- 459 18 03.

 

Ansökan gör du via vår e-rekrytering, som du när via annonsen under lediga jobb på vår hemsida www.hyresgastforeningen.se senast den 30 november 2023.

Ansök nu

Verksamhetsutvecklare till Närsjukvårdsområde Söder, Sundsvall

Läs mer Okt 27
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.


Nära vård är ett nytt sätt att arbeta med hälsa, vård och omsorg. Kärnan i Nära vård innebär ett personcentrerat arbetssätt som utgår ifrån individens behov och förutsättningar. Vården ska möta hela livets behov av hälso- och sjukvård och finnas nära människorna där de bor och verkar.

För att stödja utvecklingen av Nära vård inom Region Västernorrland, finns tre Närsjukvårdsområden; Söder, Väster och Norr där lokal samverkan mellan/inom kommun, primärvård och specialistvård underlättas. Detta för att kunna skapa en sammanhållen vårdkedja för de ökande patientgrupperna kroniker och multisjuka. I uppdraget ingår primärvård, kardiologi, medicin, geriatrik/neurologi/rehab och akut omhändertagande.

Vi söker nu en verksamhetsutvecklare till Närsjukvårdsområde Söder.


ROLLEN SOM VERKSAMHETSUTVECKLARE

Arbetet innefattar bland annat att erbjuda utvecklingsstöd till verksamhetscheferna och områdesdirektören i syfte att stödja arbetet med förflyttningen mot en mer Nära Vård. Det innebär att möjliggöra verksamhetsutveckling i nära samarbete med chefer, strategiska roller och vårdens aktörer. Du kommer både vara praktisk utförare och kunna ge stöd till andra. Vidare är det viktigt att kunna anpassa stödet utifrån verksamheternas behov,

Tillsammans med dina kollegor inom verksamhetsutveckling och vårdcontrolling samt övriga stödfunktioner inom området bildar ni ett team till stöd för utvecklingsarbetet. Uppdraget som verksamhetsutvecklare har flera målsättningar;

- Strategisk, att stödja närsjukvårdsområdets chefer och medarbetare i att identifiera behov och synliggöra utvecklingsområden i verksamheten samt att utarbeta former för utvecklingsarbete mot en Nära vård.
- Stödjande, att öka chefers förmåga att analysera och utveckla sina verksamheter samt att vara stödjande i övergripande utvecklingsarbeten.
- Utförande, delge och utbilda i metodstöd i den samlade utvecklingsarbetet som utredare vid olika utredningsuppdrag. Kunna agera som processledare.
- Samordnande, anpassning och koordinering av kända utvecklingsaktiviteter.

Nedan beskrivs exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma:

- Planera och leda projekt
- Planera och leda uppdrag med tillhörande arbetsgrupp
- Tillämpa olika förbättringsverktyg, exempelvis genomföra processkartläggningar och patientflödesanalyser.
- Stödja andra medarbetare/chefer i att planera och leda projekt, arbetsgrupper eller workshops samt att tillämpa olika förbättringsverktyg.
- Delta i internt analysarbete, exempelvis kopplat till händelseanalyser, riskbedömningar, uppföljning/utvärdering.
- Genomföra utredningar som exempelvis kan innefatta omvärldsbevakning, nulägesbeskrivning, nulägesanalys och förslag till nya lösningar.
- Genomföra presentationer/redovisningar för olika grupperingar, exempelvis uppdragsgivare, ledningsgrupper, informations- och beredningsgrupper och fackliga företrädare.
- Delta som verksamhetsrepresentant i övergripande utvecklingsarbeten och projekt, exempelvis FVIS och kunskapsstyrning.
- Ta fram underlag till chef som på något sätt berör verksamhetens utveckling.

Ovanstående innebär att arbetsuppgifter kan vara både tidsmässigt korta och avgränsade till sin karaktär eller mer komplexa och långsiktiga.

Du är direkt underställd områdesdirektören för Närsjukvårdsområde Söder och ingår i områdets ledningsgrupp.


Vi söker dig med relevant utbildning och med erfarenhet av verksamhetsutveckling och förbättringsarbete inom hälso- och sjukvård.

Det är meriterande om du har chefserfarenhet och att du har kunskaper i och erfarenhet av förändringsledning, det vill säga genomfört ett strukturerat arbete med att coacha människor genom förändrings- och förbättringsarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete inom hälso- och sjukvård.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du är utvecklingsorienterad, strategisk, har helhetssyn och en god samarbetsförmåga.

Välkommen med din ansökan!

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ansök nu

Andra jobb i Sundsvall från Bemannia Kontor AB

Nedan visas andra jobb i Sundsvall från Bemannia Kontor AB .

Bemanningskonsult till kund i Sundsvall

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Feb 14
Har du erfarenhet av HR arbete och kundbemötande/telesupport? Varmt välkommen med din ansökan!

Om uppdraget

Vi söker en bemanningskonsult till vår kund inom den offentliga sektorn i Sundsvall. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som startar 1 mars 2024 och kommer pågå till 31 maj 2024. Det finns möjlighet till förlängning av uppdraget dock längst till mitten av augusti 2024. Tjänsten är på heltid, 100% och du arbetar vid kundens lokaler i centrala Sundsvall. Du kommer ha schemalagd arbetstid med variation mellan 06.30 - 17.00, samt arbete var femte helg 06.30 - 14.00.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer ingå i en arbetsgrupp med nio andra bemanningskonsulter och huvudsakligen arbeta med att bemanna korttidsfrånvaro med hjälp av systemet Timecare Pool samt via telefon. I ditt arbete har du kontakt med chefer, administrativ personal samt intermittent anställd (timanställd) personal. Du arbetar utifrån dygnsvila och LAS samt ser till att giltiga dokument finns. Arbetet är självständigt men sker i nära samarbete med andra bemanningskonsulter.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Vara tillgänglig i supportelefon

- Ge telefonstöd till verksamheter samt arbetssökande

- Administration av mejl i organisationens funktionsbrevlåda

- Administration och dokumentation kring de olika delarna i bemanningsprocessen

Dina kvalifikationer

- Har erfarenhet av HR-arbete genom praktik eller anställning

- Har goda IT-kunskaper och mycket god vana av att arbeta med IT-stöd

- Goda kunskaper av arbete i Office-paketet

- Behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift

- Ha erfarenhet av kundbemötande/telesupport

I denna roll behöver du vara kvalitetsmedveten, strukturerad och engagerad. Du är lösningsorienterad och arbetar utifrån överenskomna rutiner

Meriterande

- Kunskap och förståelse för bemanningsarbete med timvikarier gällande överenskommelse om att arbeta på beställt frånvaropass

- Grundkunskaper inom arbetstidslagen

- Erfarenhet av arbete med bemanning/administration

- Kännedom om politisk styrd organisation

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 19/2 2024.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg annelie.hammarborg@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Rekryteringsassistent i Sundsvall

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Feb 2
Uppdrag inom rekrytering som är perfekt för dig som vill utöka ditt CV och arbeta på en kommunal arbetsplats. Sök tjänsten idag!

Om uppdraget

Vi söker nu en rekryteringsassistent till ett uppdrag avseende volymrekrytering. Du kommer till en kommunal arbetsplats och får möjlighet att utvecklas och arbeta på ett meriterande uppdrag. Vi ser att uppdraget kan påbörjas omgående och kommer sedan preliminärt pågå till och med 30 april, med chans till förlängning maj ut. Tjänstgöringsgraden är heltid 100%.

Dina arbetsuppgifter

Som rekryteringsassistent kommer du tillsammans med ordinarie medarbetare hos vår kund att arbeta med volymrekrytering av sommarvikarier. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med vikariesamordnare och stärka upp arbetet i deras rekryteringsprocesser med huvudsakligen administrativa uppgifter. Utöver detta kommer du gå igenom videointervjuer samt hålla telefonintervjuer. Arbetet är självständigt men sker i mycket nära samarbete med Bemanningsenhetens vikariesamordnare.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Stöd till vikariesamordnare

- Administration av sammanställningar av sökande

- Boka intervjuer

- Genomföra telefonintervjuer

- Referenstagning

- Administration av mail till sökande i vårt rekryteringssystem.

- Övriga administrativa arbetsuppgifter.

Rollen kräver att du trivs i att arbeta med flera processer parallellt och har förmåga att prioritera mellan dem och driva dem framåt på eget initiativ, och trivas att arbeta i grupp.

Dina kvalifikationer

- Examen från personal och arbetslivsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig

- Har erfarenhet av Hr-arbete genom praktik eller anställning

- Har mycket goda IT-kunskaper och mycket god vana av att arbeta med IT-stöd då det är vårt främsta arbetsredskap

- Behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift

Vi söker dig som är kvalitetsmedveten och strukturerad samt kan följa rutiner och processer.

Meriterande

- Kunskap om de olika arbeten inom vård och omsorgsarbete

- God kunskap och förståelse för rekryteringsprocessen samt grundkunskaper inom arbetsrätt.

- Erfarenhet av arbete med rekryteringsprocesser och/eller rekryterings-administration

- Hr-arbete inom politisk styrd organisation

- Erfarenhet och/eller kännedom om regler kring arbetstillstånd för att få arbeta i Sverige

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-02-06

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg, annelie.hammarborg@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Teamleader inom sjukvården i Sundsvall

Driftchef, data
Läs mer Nov 17
Har du erfarenhet av arbete med integration av system inom sjukvården och letar efter en roll som teamleader? Då bör du söka den här tjänsten!

Om uppdraget

Vi söker nu vår nästa teamleader till en kund i Västernorrland. Du kommer att arbeta på ett kontor beläget i Sundsvall och resor i tjänsten kan förekomma. Uppdraget förväntas starta 2024-01-02 till och med december 2024, med möjlighet till förlängning. Tjänstgöringsgraden på uppdraget är 80-100%, efter överenskommelse. Även distansarbete är möjligt.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som teamleader kommer du få en viktig roll i verksamheten och deras utvecklingsarbete. Det är viktigt att du känner dig trygg i att driva på projekt och även har en god kommunikativ förmåga då arbetet även ska integreras med övriga organisationen.

Du kommer att arbeta med BoS, alltså Beställning och Svar i programmet FVIS, vilket är ett vanligt förekommande digitalt verktyg inom regioner där bland annat hantering av patientbundna undersökningar kan hanteras. Kunden ska under 2024 införa en ny beställning och svarsmodul som ska etableras årsskiftet 2024/2025. Detta syftar till att användare ska få en homogen elektronisk beställningsfunktion. Detta ska underlätta och skapa en större enighet i arbetet samt enklare bevakning av systemet. Bland annat ska olika remisstyper implementeras, så som: Klinisk kemi, Mikrobiologi, Patologi/Cytologi,
Röntgen/klinisk fysiologi samt Blod/transfusioner.

Som teamleader kommer du bland annat projektleda, planera, följa upp analyser, göra tester samt arbeta med efterföljande support. Du kommer samarbeta med flertalet medarbetare och följa upp att de nya arbetssätten.

Dina kvalifikationer

- Tidigare arbetslivserfarenhet av att leda interna projekt vid införande av nya IT-system eller IT-tjänster

- Minst två (2) års arbetslivserfarenhet av BoS (beställning och svar) inom FVIS-programmet

- Tidigare erfarenhet av kvarställning mot vårdsystemsleverantörer

- Känna dig trygg med att planera ditt egna och verksamhetens arbete och omprioritera vid behov

- Flytande i svenska i såväl tal som skrift

I rollen är det även viktigt med en förmåga att genomföra diverse projekt i enlighet med vanligt förekommande projektmodeller ute på marknaden. Att ha en god kommunikativ och pedagogisk förmåga samt kunna arbeta affärsmässigt är också en viktig del av rollen.

Meriterande

- Erfarenhet av att arbeta i DevOps

- Goda kunskaper i att integrera labbsystem, så som: FlexLab, Sectra RIS och Sympathy

- Erfarenhet av integrationer och flöden mot Cosmic BoS

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-11-30

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jaqueline Shafig, jaqueline.shafig@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 175 50 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Kund i Sundsvall söker IT-specialist

IT-strateg
Läs mer Nov 16
Nu har du möjlighet att söka en tjänst som IT-specialist på 12 månader hos en kund i Sundsvall.

Om uppdraget

Uppdraget gäller från och med 2024-01-01 till och med 2024-12-31 med möjlighet till förlängning. Omfattning av uppdraget är heltid och sker på dagtid på plats hos kunden. . Resor i tjänsten förekommer.

Dina arbetsuppgifter

Den huvudsakliga arbetsuppgiften som IT-specialist är att stödja/ersätta förvaltningsledare IT inom förvaltning av eKlient. Internt leda arbete med W10/W11. Utveckla och förvalta intern beställarfunktion mot nuvarande tjänsteleverantörer av arbetsplatstjänster. Medverka i upphandlingar. Bygga upp förvaltning och leveransförmåga av området applikationshantering inom eKlient enligt tjänstestrategi. I uppdraget ingår att dokumentera för köparens räkning och att kompetens överföra till relevant personal hos köparen. Uppdragsplats är Sundsvall. Konsulten behöver finnas på plats i kundens lokaler under hela uppdraget.

Dina kvalifikationer

- Du ska ha erfarenhet av att identifiera behov,skapa kravspecifikationer, och utvärderingskriterier

- Du ska ha stor erfarenhet av att genomföra tekniska utredning och kravställning.

- Du ska ha mer än 10 års erfarenhet inom arbetsplatstjänster (teknik och tjänst) i organisationer inom IT med mer än 7000 arbetsplatser.

- Du ska ha över 12 års erfarenhet inom IT i större driftsorganisationer.

- Du förväntas ha stor förmåga av självständighet leda och följa upp samt ta ansvar för sin egen och processens leverans.

- Du ska behärska svenska i tal och skrift.

- Du ska ha erfarenhet av arbetsledning av mindre grupp, erfarenhet av tjänstedesign samt stor erfarenhet av eKlient i organisationer inom IT med mer än 7000 arbetsplatser

Meriterande

- Bör ha erfarenhet av Windows 10/11 och design och implementation av plattformen och bör ha erfarenhet av arbete med att säkerställa applikationernas krav på underliggande IT-infrastrukturtjänster.

- Du bör ha dokumenterade erfarenheter av ITIL samt gärna certifiering inom området.

- Du bör ha erfarenhet av VDI implementation och användning, både Vmware och Citrixs lösningar.

- Du bör ha erfarenhet av smartcardimplementation och användning i system.

- Du bör kunna hantera MDM-verktyg och hantering av mobila devicer i organisationer inom IT med mer än 2600 mobila devicer.

- Du bör kunna hantera MEM (Microsoft Endpoint Manager) och hantering av mobila devicer i organisationer inom IT med mer än 1500 mobila devicer.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-11-24.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jimmy Rosén, Jimmy.Rosen@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771-84 53 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ansök nu

Interim kravanalytiker inom informationssäkerhet sökes

Säkerhetsanalytiker, IT
Läs mer Nov 3
Det här är uppdraget för dig som är en senior kravanalytiker inom informationssäkerhet.

Om uppdraget

Du kommer att delta i FVIS-programmet som kravanalytiker och ansvara för kravfångst. FVIS-programmet är ett program och en tidplan för både framtagande och införande av framtidens vårdinformationsstöd har etablerat.

- Placeringsort: Sundsvall, Härnösand eller Örnsköldsvik

- Omfattning: 80-100%

- Uppdragslängd: Från och med 2023-12-01 till och med 2024-05-31. Med möjlighet till förlängning av uppdraget i en eller flera perioder längst till och med 2024-12-31.

Dina arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att delta i testplanering, verksamhetsanalys, testmetod samt genomförande av test och stötta teamledare och projektdeltagare från andra delprojekt inom programmet. Du kommer också att delta i Sussa (strategisk utveckling av sjukvårdsstödjande applikationer) gemensamma förberedelser inom testområdet. Du ska också samverka med FVIS leverantör Cambio och andra relevanta systemstödsleverantörer (tex TietoEvry) samt andra regioner i frågor rörande krav och test.

Dina kvalifikationer

- Stor erfarenhet av informationssäkerhetsarbete enligt standarden ISO/IEC 27002 i större organisationer

- God kunskap om lagar och förordningar som styr/reglerar informationssäkerhet

- God kunskap om standarden SS-EN ISO/IEC 27002: 2014 - 2017 Riktlinjer för informationssäkerhetsåtgärder

- God förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska

- Lätt att skapa nya kontakter, bygga relationer och kan samarbeta på ett effektivt sätt

- God serviceanda samt erfarenhet av komplexa IT-miljöer hos större verksamheter

- Stor förmåga att ta eget ansvar och arbeta självständigt

Meriterande

- Stor erfarenhet av informationssäkerhetsarbete i vårdsektorn

- God kunskap om lagar och förordningar i vårdsektorn

- God kunskap om dataskydd

Du som är egen företagare är också välkommen att ansöka.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-11-15.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Peter Stavling, peter.stavling@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du mig under kontorstid på 070 150 54 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu